Extrémní pařba - Jak nejrychleji dohrát Fallout?

Autor: Harley



Pokud vás již odnepaměti trápí otázka, jak stanovit rekord v rychlonožkovi F1, můžete si konečně oddechnout, protože po přečtení tohoto textu už budete vědět jak na to:-) Podle tohoto návodu by měl být schopen dohrát Fallout i naprostý začátečník.

Tvorba postavy

Takže začínáme tvorbou postavy: Postavě dejte nějaké hodně akční jméno, aby protivníci získali respekt :-). A teď, vtip je v tom, dosáhnout co nejvyšší hodnotu zálesáka hned od začátku, protože pak se daleko rychleji pohybujete po mapě, čímž dříve doběhnete do cíle. Takže charakterové rysy zvolte: mrňous - přidá jeden bod k obratnosti, sice ubere nosnost, ale to nás nezajímá, a jako druhý rys zvolte zkušeného -přidá cenná procenta ke všem dovednostem - tedy i k zálesákovi. Chyba je zvolit talentovaného, který sice přidá jeden bod ke všem vlastnostem, ale procenta dovedností sníží o 10. Nyní pojďme k vlastnostem - Charisma a štěstí snižte na 1, nejsou k ničemu. Vnímání budete muset snížit na 3, kvůli nedostatku bodů. Obratnost vytáhněte samozřejmě na 10, síla stačí 6 abyste mohli používat plazmovku. Teď to hlavní - inteligenci aodolnost zvyšte na 10, čímž vám radikálně stoupne dovednost zálesák a je to hotovo. Talenty zvolte lehké zbraně - do začátku nutnost - viz dále, energetické zbraně - na procházku katedrálou, a nesmí chybět zmiňovaný zálesák. Když se podíváte co jste právě vytvořili, asi vám dojde, že nebudete žádný ostrostřelec a tudíž bude hraní dosti tuhé zvláště na dvou místech, které musíte vybít - dozvíte se dále. To by bylo asi tak k postavě, nyní si můžete v klidu pokecat se správcem a nechat se vykopnout do jeskyně.

Jeskyně

Postup je standardní - oberte kostru Eda a vymlaťte všechny krysy. Poté si hru uložte a můžete se vydat ven, vstříc novým zážitkům. Další vtip je v tom, získat co nejvíce zkušeností co nejdříve. Proto jděte dolů po mapě a čím dříve potkáte nepřátele, tím lépe. Půjdete-li do extrému, nejlepší je, když se vám povede potkat poutníka hned v prvních políčkách, a z toho postupným kradením (ukrást věci, dát věci, ukrást...) získáte zkušenostní body, nejlépe tolik, abyste mohli vytáhnout zálesáka na maximum, ale to je na opravdu hóódně dlouhou dobu...

A kam že to vlastně jdeme? Zapomeňte na vodní čip, cíl vaší první cesty je rovnou Katedrála. Její pozice se dá určit tak, že si mapu naladíte, abyste V13 měli v pravém horním rohu a pak přesunete kurzor úplně dolů a necháte asi 3 vteřiny posunovat mapu, pak zastavíte posun a katedrála by měla být zhruba dole na obrazovce, o jedno políčko vlevo od V13. Možná vám to nebude úplně souhlasit, z důvodu velikosti monitoru oproti mému notebookovskému displeji, a tak prostě do Katedrály nejdříve dojděte jen tak "mimo soutěž" a spočítejte si vzdálenost sami. Cestu zkuste každopádně několikrát a dále vycházejte z nejlepšího dosaženého času.

Katedrála

Nikým se zbytečně nezabývejte a neztrácejte čas. Uvnitř katedrály prohledejte jenom skříňky v místnostech vlevo, kde najdete nějaké superstimpaky atd. a pozici si uložte. Poté ukradněte Francis klíč od dveří ke schodům, odemkněte a vystoupejte až do 4 patra. V jediné skříňce na patře je slušná zbroj - a to Tesla zbroj, která se bude dost hodit v podzemí. Morpheusovi ukradněte klíč od dveří do podzemí (hnědý) a jděte zpátky dolů. Odemkněte si dveře a okraďte Nightkina o rotační laser a munici. Po schodech sejděte do podzemí a vyčkejte u dveří příchodu Jeremiaha, který vám otevře dveře, což byste sami, dynamitu nemaje, nezvládli. Poté prostě musíte pozabíjet vše co vám přijde do cesty až ke vstupu do vaultu - Jeremiah, slizouni, kentauři a dva mutanti, což není s vaší střeleckou zdatností nic moc snadného, leč dá se to. Jakmile máte čistý vzduch, nezapomeňte si vzít od jednoho mutanta plasmovou pušku a hurá výtahem do nejnižšího patra vaultu. Nepozorovaně projděte až do chodby vůdce. Tady si dejte pozor na pasti a po každém zásahu se hned nadopujte stimpaky, nezapomínejte, že s něco kolem 50 hit body vás můžou větší pasti klidně zabít. Na konci chodby k vůdci vás pokaždé normálně trefí nějaká kost do oka a vy pak špatně vidíte a netrefili byste ani vrata od Vaultu (Ratman mi sice tvrdí, že jeho ne, ale mě teda jo:)).Mám vyzkoušeno, že se tomu dá předejít tak, že se budete pohybovat těsně kolem pravé stěny a budete myšítkem ukazovat vždycky jen o jedno políčko před sebe. Teď už jenom zabít vůdce. Ti pohodlnější na to můžou jít systémem, který jsem již popisoval v cheatech, ti co si vítězství chtějí zasloužit si vezmou plazmovku a doplní zásobník. Na vůdce jdu vždycky tak, že si stoupnu za levý sloup, tak abych na něj viděl, jednou vystřelím a jdu se zase schovat a připravit na příchozí mutanty. Někdy jim stačí jedna rána do hlavy, ale většinou ne, a proto postupujte tak, že budete stát těsně u sloupu a čekat až k vám přijde. Jednou vystřelíte, schováte se za sloup, mutant k vám dojde a vy ho dorazíte. Když ani druhá rána nezabere, dostanete asi nepříjemnou nakládačku minigunem, či energopěstí. Až zvládnete vůdce, na nic nečekejte a utíkejte zase nepozorovaně ven. Cestou se stavte u terminálu u výtahu v prvním patře a po jeho hacknutí zjistěte pozici Základny. Až shlédnete video explodující katedrály hned si z nabytých zkušeností přidejte zálesáka na maximum (pokud ještě nemáte) a zbytek investujte nejdříve do vrhu a pak do energetických zbraní, což se bude hodit v Základně. Další postup je tedy jasný - vzhůru přímou cestou do Základny.

Základna

Zde samozřejmě pozabíjejte hlídkující mutanty, což je s plazmovkou oddechová záležitost. Dá se zde dobře využít krytí strážní budkou. (Jednou jsem zkoušel hrát rychlonožku tak, že jsem nejdříve šel do Základny a podařilo se mi mutanta zabít jenom 10 mm pistolí, beze zbroje jen s třináctkou na zádech. Opačný postup se nakonec ukázal ale jako pomalejší.) Mutantům seberte hlavně dva plasmové granáty, rádio a holodisk. Rádiem odlákejte další hlídky, za což jsou zkušenosti, z holodisku si přečtěte kód k ovládání dveří a můžete ho i s rádiem zahodit. Do jedné ruky si vezměte plazmový granát a do druhé plasmovou pušku nebo rotační laser. Odemkněte dveře a vstupte dovnitř. Jakmile se začne nahrávat nová obrazovka tiskněte [A], dokud se vám nepodaří získat první tah, hned jak se objevíte před trojicí mutantů. Pozici ihned uložte. Teď nastává jediný problém v této lokaci a to přežití tohoto setkání. Musí se vám povést to, že jedním granátem zabijete mutanta vlevo a druhým toho uprostřed. Až se vám tohle povede, pak pozici zase uložte a poté musíte prostě doufat, že vás ten třetí mutant svým raketometem mine, což se stává velmi často. Když se trefí, nahrajte pozici a zkuste jít třeba o krok do strany atd. a jednou to vyjde. Pak už máte v podstatě vyhráno. Projděte pole přímo před vámi, a za použití terminálu v levé místnosti přeprogramujte roboty na zabíjení velkých živých škůdců. Výtahem sjeďte do třetího patra, postřílejte čtyři mutanty, a jděte k druhému výtahu. Cestou potkáte další dva mutanty, které byste měli bez problémů zvládnout, a nějaké pasti. Sjeďte do čtvrtého patra, odemkněte dveře na severozápadě a vstupte do řídící místnosti, kde vědci Dětí kontrolují nádrže s FEV. Vědce klidně postřílejte, někdy explodují sami od sebe a jednomu z nich seberte elektronický klíč pro přístup do hlavního terminálu naproti nádržím. Spusťte autodestrukční program s tichým tříminutovým odpočítáváním a opusťte základnu.

Až shlédnete závěrečné video o osudu měst, kde jste vůbec nebyli a objevíte se před V13, zapněte bojový mód a stiskem pomlčky se podívejte na dosažený čas. A jestli jste nestanovili rekord, pak se vám snad aspoň uleví, když rozstřílíte správce, který velmi efektně umírá :-).