Zpatláno Mr.
Nosálem
Toto je neautorizované rozšíření pro Takmer Dokonalý Sprievodca Falloutom 2 přeložený od Warlorda-který je
v originále The
Nearly Ultimate Fallout 2 Guide " od Per Jorner.
Originál tohohle
návodu je The Fallout 2 Restoration
Project walkthrought
Tento návod se zabývá pouze dodatky a změnami v Restoration projektu,
nikoliv původním Falloutem-v tom případě použijte odkazy uvedené výše.
Tento návod je volně přeložen, nikoliv otrocky písmenko po písmenku, může
(a bude) obsahovat gramatické a syntaktické chyby. V případě faktických chyb mě
můžete kontaktovat na Madbrahmin fóru (Mr. Nosál)-maila neuvedu, pošlete mi
soukromou zprávu přes fórum.
Pozor, tento návod je překládán pro potřeby Madbrahmin.cz, pokud jej chcete
přejmout či použít jinde ze slušnosti se zeptejte nebo aspoň citujte zdroj!
Možné chyby se pokusím později opravit. Ale nepodporuji GarmarNazis! Občas
nějaká ta hrubka k překladu patří, překlepů je tu taky dost, ale jde mi
hlavně o Inko pro vás, tudíž mi s gramatikou a stylistickým poznámkami
můžete……:-p
o Arroyo
o Klamath
o Den
o Modoc
o Gecko
o Redding
o New Reno
o NCR
o Navarro
o Enkláva
o EPA
o Abbey
o Vesnice
Žádná velká změna,
jen pár odlišností:
• Kradení z truhly Starší,
z Hakuninovy truhly nebo z vázy tety Morlis snižuje karmu.
• Možnost zasadit
nová semena získaná z komplexu EPA.
• Možnost zjistit
informace o počátcích prvního Vyvoleného.
Vnitřní dveře u
Vikova krámku jsou zamknuty a opatřeny pastí. K nalezení a odstranění pasti je
proveden „hod“ na vlastnost Pastí. Hodnota úspěšnosti je (pravděpodobně) stejná
jako vaše vlastnost-tj. 20% dovednost dává 20% šanci otevřít. K otevření dveří
se šance modifikuje -30% = je tedy nutné
mít tuto hodnotu vyšší (když bude 31%=1%šance na otevření). Pokud budete
zkoušet s nízkou příliš dlouho, je reálná šance, že dveře zaseknete.
Řešením je buďto velká trpělivost a Save/Load nebo ukradnout Aldovi (opilec,
který vás vítá v Klamathu) Molotovův koktejl a hodit jej na dveře.
1. Zjisti, kdo krade brahmíny.
Promluv si
s Maidou Bucknerovou a optej se, jak to chodí (děje se) ve městě. Ona ti
poví o tom, že někdo krade brahmíny. Prozkoumej brahmíny nedaleko Duntonvic
domu a zjistíte, že měly jiné značení, než je někdo přeznačkoval… Nyní
nabídněte Torrovi svou pomoc s hlídáním brahmín. Zabijte škorpióny pro
Torra nebo přijmete Duntonovic nabídku na Torrovo vystrašení (více XP). Nyní
můžete dokončit úkol „Hlídání brahmín“ i potom, co Torr uteče. Než odejdete
z lokace, nezapomeňte prohledat chatrč a sebrat škorpioní klepeta jako
důkaz.
Zpět ve městě,
musíte konfrontovat Duntnovi a přikázat jim, aby přestali strašit Torra(250XP).
Jděte zpět k Bucklerům a promluvte si s Maidou, než promluvíte
s Ardin. Se dvěma stopami, můžete doložit, že Duntonovci kradou brahmíny.
Potřebujete Řeč nad
50%, aby vám dialog s Duntonovými vyšel. Je zde také zapojen prvek náhody,
takže se občas reakce mění, místo přiznaní, na nepřátelskou.(tudíž Save před
hovorem).
2. Další způsob jak zabít Krále krys
Nové řešení pro
starý úkol. 4 dřevěné trámy nedaleko Keeng Ra´ata nyní umožňují aplikaci
„používající ikony (ruka)“. Položení výbušniny blízko jedné těchto podpěr má za
následek kolaps celé části jeskyně. Dostanete za něj 600xp místo 300xp, pokud
byste s ním normálně bojovali. Nezapomeňte si, ale předtím vyzvednout
součástku z auta, jinak už se k ní jinak nedostanete-cesta bude pádem
zatarasena.
Drobnosti:
• Rozšířen dialog
pro Maidu Bucknerovou - před tím vám ani ona, ani její matka nedaly informace o
městě (motali jste se v kole - zeptej se mámy, zeptej se dcery, zeptej se mámy,
atd.).
• Odemčen zvukový
dialog pro Sulika, týkající se jeho sestry (funguje až po navštívení
Primitivního kmene).
V Denu přibyla
nová lokace Obytná čtvrť-vstup do ní je přes Smityho vrakoviště.
„Petey“ je závislák v Západní části-optá
se vás, jestli nemáte nějaké drobné. Dejte mu nějaké drobné (5$) a přibude vám
1 bod karmy. Funguje to jen na poprvé, takže mu později už nedávejte
(odmítnutím o karmu nepřijdete)
1. Najděte cestu, jak dostat sirotky z
ulice
Úkol začíná
rozhovorem s Johnym-malým chlapcem, který je v domě v Obytné
čtvrti. Poslechněte si jeho příběh o násilném otci, politujte ho a zeptejte se,
kdo je v Denu hodný. Poví vám, že Máma jediná může pomoci. Běžte za ní
(restaurace ve Východní části). Povězte jí o pomoci dětem. Ona by chtěla
vybudovat sirotčinec, ale jedinou velkou budovu v Denu obývají Sqateři
v Obytné čtvrti. Jděte tam a promluvte s jejich „vůdcem“-jsou 3
cesty.
·
Násilné odstranění (500XP)
·
Přinutit je odejít (750XP)
·
Domluvit spolupráci-boudou pomáhat
v sirotčinci (1000Xp)
Poslední 2 možnosti
vyžadují Řeč na cca 80%, tudíž ukládat a zkoušet.
Po tomto se vraťte
k Mamě, a řekněte, že je místo vyčištěno. Ona vám sdělí, že se máte vrátit
za několik dní. Po návratu se jděte podívat do sirotčince-teprve potom zmizí
zlodějíčci ze dveří. Zde si promluvte s malým Johnym, který vám poděkuje
za pomoc.(500XP)
2. Navraťte Annina přívěšku.
Toto není nový
úkol, pouze nový předmět. V místnosti, kde se zjevuje Annin duch, je pod jednou
knihovnou její deníček (vykukuje roh knihy). Použijte ho a získáte
100xp.Mimojiné obsahuje popis stopu k vyřešení úkolu (pokud stále nevíte)
3. Pomožte Laře zaútočit na Tylera.
Toto j pouze změna
původního úkolu. Poté, co zjistíte, že jde část Taylerova gangu večer kalit,
tak vás požádá o pomoc při útoku na kostel. Vše jako při starém, akorát po
úspěšném útoku vás Lara osloví, že je třeba zničit zbytek Taylorova gangu za
další odměnu. Pokud budete chtít nejdříve pauza na uzdravení, tak úkol
„propadne“(Proto se radši uzdravte před koncem boje o kostel, než vás Lara
osloví). Poté vyfasujte u kostela od Lary odměnu.
Další varianta:Poté
co pro Laru zjistíte slabinu a Lara vás chce na útok na kostel, tak řekněte, že
potřebujete chvilku na doplnění zásob. Běžte za Taylerem a řekněte mu, co se na
něj chystá. Dá vám 100$ a řekne vám, ať jdete jako nic s Larou, že on si
tady počká. Jděte za Larou a vlákáte jí do pasti. Jestli vám po její smrti dá
Tyler ještě nějakou odměnu nevím ale Lara má inventáři cca 400$.
Drobnosti:
• Zjisti více o
místě pobytu Sulikovy sestry – více u Primitivní vesnice
Lokace Tábora
otrokářů-více u NCR
Tady žádná
podstatná změna neproběhla. Pouze na Farmě duchů, se při vstupu do chatky a
následně propadla (a propadnutí pod zem), krom ztráty hitpointů, zvýšila i
šance na zlomení nohy-vám i společníkům. Což je v této fázi hry poněkud
nepříjemné-postava nemůže běžet a v boji se jí chůzí drasticky snižují
body pohybu, takže neutečete z boje. Vyléčit lze skillem Doktor (šanci lze
zvýšit o 20% kufr) nebo u nějakého lékaře nejblíže asi ve VC.
1. Vyřešte problém s blízkou
vesnicí
Poté, co splníte
průzkum okolí Gecka a Cesty do NCR, ta vás Sgt.Stark požádá o vyřešení problémů s vesnicí nedaleko
VC-zakreslí vám jí do mapy a požádá vás o zabití Krtkokrys, které se tam prý
vyskytují a ohrožují VC(za 800Xp+Xp za samotné zabití a 750$). Dá vám tuším
měsíční limit na řešení problému.
Po příchodu do
vesnice zjistíte, že je všechno jinak a Krtkopotkani jsou jediná zábrana proti jejich přepadení VC
a zotročení. Proto vás Connrad požádá o zakoupení nějakých zbraní…..
Detaily úkolu a
různá řešení v samotné sekci Vesnice.
Pomatujete, jak
v původní verzi šlo přes počítač „skypeovat“ s enklávou a on vám
vyhrožoval posláním bojového výsadku? Tak tady to konečně jde!
Potřebujete
minimálně 50% Vědy. Musíte tak učinit, než začnete cokoliv dělat
s reaktorem (opravovat, zadávat příkazy robotu…)-prakticky tedy, při
prvním spuštění počítače.
Volný výklad:
(slovo od slova si to nevybavuji)
·
Akce:
·
Nějaký druh sítě…..
·
Vložit kódy (v tomto pořadí: X…., Y…., Z…….)
·
Seznam dalších stanic
·
[více]
·
Vše je uzavřené, vyjma Enklávy.
Nyní uvidíte
důstojníka, který ale nevidí vás, tudíž je možno si z něj dělat legraci, jak
jen to jde.Na konci se naštve a pošle na vaší pozici výsadek.Okolo Gecka dojde
k náhodnému setkání, pravděpodobně chvilku po tom, co jej opustíte. Je to
vertbird a 4(?)nebo 2(nevím přesně) vojáci enklávy ozbrojení brokovnicemi
panzor jackhammer.
Můžete
je ukecat, že nejste ten, koho hledají(85% Řeč) nebo s nimi bojovat.
Drobnosti:
• Lenny teď svítí
ve tmě, když na něj použijete radioaktivní pití.
• Možnost stát se
závislý na hře Tragic.
• Lenny má u sebe
zipku, když ho poprvé potkáte
Základnu nájezdníků
lze nyní najít dvěma způsoby:
o Získejte mapu z Bishopova trezoru a použijte ji
v inventáři
o Odejděte z VC (vlezte do červené „plochy“) okolo
půlnoci-pokud budete úspěšní, ta se vám objeví dialogové okno, že vidíte
postavy kradoucí se tmou.Pokud je budete chtít sledovat, tak objevíte
nájezdnickou základnu.Šance, že spatříte postavy je závislá na Zálesákovi, ale
není potřeba ho mít vysoký –stačí zopakovat příchod/odchod či save/load a
podaří se.
Když je sledujete,
tak se podle výše Zálesáka objevíte u jednoho ze dvou vstupů:
o Špatného-zaminovaná
jeskyně
o Dobrého-Žebřík
u studny.
Nepotřebujete tedy
vysokého Zálesáka, ale pokud chcete zkusit mírové řešení, tak je lepší začít u
studny, tudíž tam dává Zálesák lepší šanci.
Mírové
řešení:
Začneme u studny.
Slezte dolů po žebříku a propližte se do malé jeskyňky, ve které je „divoch“
„Stín-který-kráčí“.Promluvte si
ním.Myslí si, že pomáhá Rangerům v boji proti fašistickému VC.
Buďto jej můžete přesvědčit, že to jsou banditi, kteří jej využívají(Řeč), nebo
mu ukažte odznak Rangera (pokud jste členem).Až ho přesvědčíte, tak odejde
a banditi nebudou moci najít cestu noční
pouští.Odejděte také a vraťte se za pár dní.Banditi tu nebudou, ale ve
skříňkách zůstanou psí znánky k otevření trezoru pro další úkoly.
Zjisti, jestli si Chad pro sebe ulevá
peníze z karavan.
Tento úkol
dostanete od Marcuse. Jdi si promluvit se strážci karavan a najdi Maxe(jediný
se liší od ostatních má kožené nazelenalé brnění).Max tvrdí, že je Chad vinný a
má ve svém domě účetní knihu.Pokud s tímto konfrontujete Chada, tak vše
popře.Promluvte tedy znovu s Maxem a on vám řekne, že Chad má speciální
zámek a poradí vám, jak na něj.Chad bydlí ve východní čtvrti-je to domek úplně
na konci.Odemkněte dveře a prohledejte stůl.
Je-li vaše Vnímání
nižší než 7 či je vaše Inteligence 4 a méně, tak se Chad objeví doma, jakmile
objevíte aktovku. Po krátké konverzaci se projeví nepřátelsky-pokud máte na
sobě něco lepšího, než koženou bundu, tak utíká.Pokud se do zásuvky podíváte po
boji, zjistíte, že tam dokument je.
Pokud máte knihu,
tak jsou dvě cesty ke splnění. Můžete konfrontovat Chada a zkusit ho vydírat.
On vám zaplatí 1000$, pokud ho necháte jít z města a získáte 750Xp.Druhou
možností je zaít to říci Markusovi. Nedostanete sice peníze, ale zase 1500XP.
Zkoušíte-li
vydírat, tak máte 2 šance.:Při prvním se provede hod na Řeč (-15%)
při druhém (35%). Nelze Chada vydírat, pokud vás chytne při činu-u sebe
doma.
Drobnosti:
·
Máte-li Plynovou masku z EPA, lze
ji použít jako ochranu před důlním plynem.
·
Používáte-li NPC Armor Mod, tak můžete
získat zbroj pro Žeryka(musí být s vámi).Promluvte si s Liz
v obchodě a optejte se, zda má něco speciálního.Ona vám nabídne
neprůstřelnou vestu pro psy za 2000$, ale jen pokud je pes s vámi.Promluvte
si s Žerykem a máte policejního psa J
Vyléčte Fannie ze závislosti na Jetu
(pouze mužský charakter)
Fannie Mae je
děvka v Salonu u Malamuta.Poté co
jí zaplatíte za sex (60$), tak vás poprosí o peníze, teré by jí pomohly zplatit
dluhy, které jí tu drží.Pokud jí je dáte (200$), tak vám majitelka Lou, řekne,
že tohle Fannie moc nepomůže, protože je závislá na Jetu a všechny peníze
profetuje..
Pokud se vám
podařilo pomoci vynalézt Protijed proti Jetu (dr.Troy nebo SF), tak pokud jeden
máte, můžete požádat Lou, aby to namíchala Fannie do drinku.Fannie se vyléčí a
odejde(1000XP) a Lou bude naštvaná, že přišla o děvku.
Poud chcete Fannie
naopak oddělat, tak jí dejte oněch 200$ a když s ní příště promluvíte, tak
chce 150$, aby mohla začít nový život. Odejděte z města a vraťte se za pár
dní.Fanny tam už nebude a Lou vám vynadá do blbců, že jste dal Fanny moc peněz
na fet.
Drobnosti:
• Nosné trámy v
dole jsou nyní rozbitelné.
• Zabitím všech
horníků se vyhnete dobrému konci pro Redding.
Štěkající muž-nový charakter
v domě plném feťáků v Ulici panen (úvodní). Lze mu pomoci, ale až po
návštěvě EPA-podrobnosti v její sekci.
Tříkartový Monte-Nový charakter
v Ulici Panen-je u východu z této lokace na druhou ulici.Má u sebe
bodyguarda.Můžete s ním hrát (ale podvádí).Může vám poskytnout informace
ohledně smrti Richarda Wrighta, Hezouna Loyda, Zmizelém autě, Elridgovi a
lokaci Gogoty. Ony informace vám prodá, 100-200$ za každou.Je způsob, jak je
získat zadarmo.Musíte mít cinknuté karty(jedny jsou třeba v horním patře
Desperada).Nahraďte mu jeho cinknutými=Kradení.A zahrajte si s ním.Poté,
co několikrát vyhrajete, tak bude bez peněz a bude vám dávat informace
zdarma.Aby vám dal informace k úkolu, musíte mít onen úkol zadaný.
Nikki-Žena, krupiérka v zadní místnosti
Salvátorova kasína.Ví,kde se skrývá Hezoun Loyd. Můžete jí zaplatit za
informaci 500$-to je tolik, kolik jí dluží za pomoc
v podvodu(250XP).Můžete jí zkusit zastrašit (Řeč)-pak vám prozradí, kde
Loyd je také, ale bez zisku XP.
V Bishopově
Shark klubu lze nyní sehnat práci-promluvte s mužem v obleku.
·
Muž-Práce jako komediant (300$ pokaždé a
150Xp poprvé) nutno mít(Charismu 8 nebo Řeč nad 76%) k dobrému vtipu,
nemáte-li řeknete šatný a žádná odměna.Po týdnu lze opakovat.
·
Žena-Tanečnice (250-350$) a 150Xp
poprvé.Nutno mít Charismu 7 a(nebo-nevím) Obratnost 7 nějakou roli možná hrje i
Pornohvězda.Lze každý týden opakovat.
Další způsob, jak se lze dostat do Stájí
(pouze Žena)
Promluvte si
s Julesem o Mordinové rodině. Optejte se na jet („továrna“ a „výrobce?“)
k odpovědi o Myronovi a jeho zálibě v prostitutkách. Jděte za
pořezaným Jimmym J a zeptejte se na jeho Jet a více o Myronovi. Zeptejte
se““Jak mohu potkat toho stvořitele?“(přibližný překlad-ve hře je to asi trochu
jinak) Po troše pokecu zjistíte, že si vybírají z holek Ms.Kitty. Nyní
jděte k Ms.Kity do Kočičí packy a přihlaste se jako dobrovolnice.Dostanete
500XP, ale jinak tento způsob nalezení stájí není příliš odlišný od původních.
Otec Tully-Nyní lze
v rozhovoru s ním (pokud je střízlivý) zjitit odkud pochází a zjistit tak polohu nové
lokace Abbey
Pokud kontaminujete
SAD virem (robot co podává vzorky-mimo jiné mozky), tak nebude moci být
ovládnutý Wrightovými a oni se nebudou moci chopit moci v NR za pomocí zrbaní(ale
lze to stále udělat mírumilovnou cestou).Pokud chcete sebou Skyneta, tak musíte
vypustit virus, než vyzvednete mozek(po přinesení mozku robot vybuchuje).Poté,
co virus spadne, máte jen několik minut, než se rozšíří a vše bude
kontaminováno, ale je to akorát tak dost času, aby jste zkompletovali Skyneta a
zmizeli.
Drobnosti:
• Nástražný drát
nyní funguje, jak bylo zamýšleno.
• Zničení roboti
jsou nahrazeni novými.
1.Znič úkryt Rangerů
Tento úkol vám zadá
Vortis, otrokář před NCR(v tom domě na
severu vedle ohrad)Je potřeba mu donést mapu, která je u rangerů
v NCR-proplížit se a nenápadně jí ukrást.Po použití této mapy se vám
zakreslí Úkryt Rangerů, který je třeba zmasakrovat.(podrobnosti nevím, nehrál
jsem-kolix Xp a detaily neznám)
2. Znič tábor otrokářů. Můžete se dozvědět od Metzgera (Řeč 61%)
nebo od jednoho z jeho otroků, pokud Metzgera a jeho otrokáře zabijete a
osvobodíte otroky.Dozvíte se lokaci na mapě.
POZOR!Tento úkol je spojen s úkolem „Najdi Sulikovu sestru“.Pokud
jej chcete řádně splnit, tak před návštěvou vytáhněte ze Sulika „zapsání úkolu“
do pipboye- více v Primitivní vesnice.
Máte možnost
vymlátit Tábor sám, nebo zajít za rangery a informovat je o tom. Dostanete
nějakou pomoc.Po zničení tábora a osvobození otroků se vraťte zpět a oznamte to
Rangerům(800Xp)
Pochopitelně, lze
splnit jen jeden z těchto úkolů-a když jako ranger/otrokář splníte úkol
pro protistranu, tak si své dosavadní spojence znepřátelíte.
Nejsou zde přímo
úkoly, které by se zapsaly do pip boye, ale několik drobnůstek a vylepšení.
1. Najděte ztracené tělo biologického
nálezu
Pokud prozkoumáte
jednu z pracovních stanic (počítačů) Shi, tak si můžete přečíst Xeno programu.Můžete se dočíst o ztraceném
tělu a o tom, že jej asi ukradli Hubbologisté. Tělo může být nalezeno
v Jihovýchodní části Hubbologistické základny-v mrazicím boxu. Vraťte jej
Dr.Wongovi.(800Xp nebo 500$)
2. Najděte Skrýš Hubbologistů
Pokud se dokážete
prolomit do hlavního počítače hubbologistů(Věda), tak lze najít informace o
majetku hubbologistů-tato lokace se vám zareslí do mapy..
Když příjdete, tak
se vás strážce zeptá na heslo. Pokud jej zabijete, tak se žádným způsobem
nedostanete do budovy.(Nezkoušel jsem výbušniny)
Jsou tři otázky, na
které se ptá:
·
Kdo byl zakladatel?-Dick Hubbel
·
Církev věří, že je symbolizována
čím?-Točícím sekolem
·
Co to znamená Osvícení?-Dosažení stavu,
kdy hledající získá tolik vědění, že se stává nedílnou součástí vesmíru a
opouští svou pozemskou existenci.
(těžko říci zda
stačí vysoká inteligence, či je potřeba se dozvědět o Hubbologistech
z rozhovorů a plodisku či obojí)
Poklady jsou na 1.
a 3. Podlaží. Na třetím podlaží je strážce, pokud ho chcete odstranit
mírumilovn, abyste mohli krást (mírovou cestou ale nelze vykrást 1. Podlaží,
které je plné stráží)-pokecejte si s mužem v róbě na 1. Podlaží
abyste věděli jeho jméno a to pak použili při blufování se strážcem dole(Řeč).
Ale pokud chcete vše, tak je třeba vystřílet lokaci.(za každou stráž je 350XP)
Toto není kompletní
seznam pokadů, ale pouze hodnotnější věci pro představu:
Odstřelovací puška Vylepšený elektrický obušek .223 FMJ (3700) |
Mikrofůzní články (300) |
Rad-X (6) Zlatý nuget (4) |
Navarro:
Nyní je možno odletět do Enklávy Vertbirdem. Je potřeba udělat dvě věci, než bude
chtít odletět.Prvně, musíte si promluvit s Hakuminem, potom co máte čtvrtý
sen(přepadená vesnice?).Zadruhé, potřebujete žlutou kartu k reaktoru.Tohle
je speciální typ žluté karty, který je možno nalézt u těla vojáká Enklávy
v kaňonu Klamathu, Enklávského vojáka z útočného týmu u
Gecka(naštvání přes počítač), nebo z Enklávského vojáka z tajného
pouštního obchodu(úkol od salvátora).
Pak jsou dva
způsoby, jak dále pokračovat- plížení/řeč nebo zabití každého v dohledu.
Když se pprvé pokusíte dostat do vertbirdu, tak vás zastaví stráž a zeptá se,
co to sakra děláte.Můžete ho zkusit přesvědčit, ale poud se vám nedaří, tak je
tady vždy násilnější cesta.
Když jste ve
vertbirdu, tak budete otázán, jestli máte onu žlutou kartu, pak zjistíte, že
ještě musíte správně nastavit navigační
satelit, aby jste tam vůbec trefili.To se nastavuje na terminálu v této
budově napravo(viz obrázek):
Můžete se proplížit
kolem stráží, ale pokud vám plížení 2x selže, tak zaútočí.Použijte počítačový
terminál k nasměrování satelitu a máte vše kompletní.Nyní jen vlezte do
vertbirdu a můžete letět do Enklávy.
*Poznámka-Létání je prakticky stejné, jako
plout tankerem ze SF. Všechno zůstává při starém dokonce i video na konci je
s lodí.Jediným pozitivem může být, že odpadá čištění podzemí tankeru a
shánění paliva, pokud to někomu vadilo.
1. Aktivujte bombu na prezidentském
patře.
Musíte mít Prezidentskou
přístupovou kartu a červenou kartu od vědce na patře s reaktorem (ten
který je za stolem a vedle něj je voják enklávy).Když máte oba klíče, použijte
ovládací panel u bomby.
Pozor:Nezdá se to
jako úspěšná cesta k dokončení hry. Bomba vždy bouchne místo za pět minut,
už po pěti sekundách.Proto s i uložte hru, než se do toho pustíte.
„Bomba byla aktivována a vybuchne
v T-mínus5 minut…..Chyba v odpočítavací proceduře.Odpočítávání
restartováno v T-mínus 5 vteřin.Ujistěte se, že jste minimálně 80 mil od
oblasti výbuchu.Přeji příjemný den!“
POZNÁMKA:Bohužel
jsem nezkoušel, tudíž nevím, jestli se jedná o chybu v původní verzi(a
následná citace bomby je vtípek autora tohoto návodu) nebo se jedná o autorský
záměr a bomba schválně vybuchuje po 5ti vteřinách, tudíž je nepoužitelná a jde
jen blbůstku.
Poznámka:Tento návod předpokládá, že jste hráč
s inteligencí větší než 4, a máte slušnou řeč, opravu a vědu. Je možné, že
lze některé úkoly plnit jinak, ale zde uvedený postu by měl být nejvíce efektivní.
EPA je opuštěné,
předválečné výzkumné zařízení se spoustou možností pro charakter na jakékoliv
úrovni/pokroku ve hře. Pokud chcete relativně pokročilé vybavení brzo (hlavně
drogy a nějaké energetické a normální zbraně), navštivte EPA tak brzo jak
chcete(pravděpodobně potom co osvobodíte Sulikovu sestru).Pokud preferujete
„normální“ návaznost, je vhodné navštívit ji přibližně v době, kdy plníte
úkoly v NR, neboť je blízko něj.
Lokaci EPA lze zjistit dvěma způsoby:
·
Náhodné setkání s poutníkem okolo
rena-zná lokaci EPA.
Občas poutník
lokaci okolních měst (a tím i EPA) zná, občas ne.
·
Lze zjistit od Myrona
Myron se nachází ve
stájích-poud chcete zjistit jejich lokaci, tak buďto splňte první úkol pro
mordinovce (donesení zásilky) nebo si promluvte s Julesem o Mordinovic
rodině.
Po příchodu do
stájí se lze k Myronovi dostat několika způsoby:
·
Prostřílet se
·
Jako prostitutka viz NR
·
Proplížit(nejsem si jistý)
·
Získat vědeckou propustku (věda 75%)
Jak získat vědeckou
propustku-Promluvte si s vědkyní
Marjorii-zeptejte se jí na poznámky a pak pokračujte v učeném
dialogu.Další možností je sledovat tenhle dialogový strom:
1,2,2,1,3,2,1,1,1,1,1.
Potom navštivte
Myrona přesvědčte ho, aby se dal k vám do party(hrajte na jeho ješitnost)
.Potom mu v rozhovoru řekněte, že by na vás měl někde počkat, což ho
vyděsí a bude chtít jít s vámi, výměnou za tajemství.Má dvě – prvním je
lokace EPA, druhým je poklad na Golgotě.Nechte ho tedy říci své malé tajemství
a můžete vyrazit směr EPA.
Předtím, než
vyrazíte, je dobré navštívit Štěkajícího muže-je v Ulici panen
v NR(viz Screenshot
00)-v domě nalevo s dalšími feťáky. Pokud s ním promluvíte a máte
vědu 75%, tak zjistíte, že má epilepsii.Po absolvování EPA se dá dělat více.
K úspěšnému
absolvování EPA (s co nejvíce úkoly)je potřeba mít Inteligenci min 4 a mít
dovednosti věda, oprava a řeč aspoň mezi 55-75% .Kupte si proto třeba
supernářadí na zlepšení opravy, či se našprtejte encyklopediemi vědy a elektroniky.Také se ujistěte, že máte
v inventáři lano-jedno totiž bude pro vstup do EPA potřeba.
Po příjezdu do EPA
je kolem vás spousta plyvajících rostlin. Po jejich vyvraždění uvidíte velký
areál plný zamknutých (a neodemknutelných -zatím) budov a auly
s nefunkčním výtahem.
Vydejte se proto
lesem k jihovýchodní části-je zde zelený vstup do další lokace.
Jihovýchodní skladiště
Poznámka-Pokud
nemáte v inventáři Haraburdí (junk)-bude potřeba pro jeden úkol v EPA-tak
ho najdete zde. Tuším, že je jich v této lokaci více.
Ve skladišti najdete
doktora-je to jediný živý člověk z EPA (kromě jeho pokusných subjektů za
mřížemi). Není zde moc věcí k sebrání pouze 5 zkumavek, sprej proti hmyzu
a PLYNOVÁ MASKA (Screenshot 0) ,
kterou budete potřebovat k přežití v podzemí EPA. Maska se nachází
v jihovýchodní části skladiště, skrytá za modrými bednami.(K jejímu
použití je potřeba ji mít v „ruce“(zbraňovém slotu) podobně jako třeba
brýle na přidání charismy). Maska se dá použít i na ochranu proti plynům v dole Broken
hills.
POZNÁMKA-Bez masky se
nehnete, použít Energozbroj nestačí-nezadrží toxické výpary a viry a
nepřežijete.
POZNÁMKA-Je tu další
možnost vstuu do podzemí EPA v jihozápadním rohu je hromada kamenů u
kterých je skrytý tajný vchod, ale bude se tázat na heslo. Tento vchod můžete
použít, až poté, co si jej z podzemí EPA otevřete.Pak je však zkratkou
místo původního zdlouhavého lezení.Více v Modrém patře.
Při
rozmluvě s doktorem se vám nabídne úkol (dává 2)první se vybere na základě
vašich statistik.
§
Věda
nejméně 71% nebo Řeč nejméně 101% = Sběr Geckoních
kůží
§
Věda
méně než 71% a Řeč Věda méně než 101% ale jedna ze zbraňových dovedností na 71%
a více = Nalezení doktorovo nářadí
§
Věda
méně než 71% a Řeč Věda méně než 101% plus žádná ze zbraňových dovedností nad
70% = Žádný úkol
1a. Sežeňte
kůže zlatého gekona pro doktora (0xp)
Nepříliš
náročný úkol, al tady je pár typů traper Smiley jich má 10, které můžete zkusit
ukrást. Pokud umíte kůže stahovat(lze naučit od Smileyho po jeho záchraně), tak
můžete vyhledávat náhodná setkání s gekony a vraždit je.(okolo klamathu a
v horách na severu je slušná šance) nebo lze v téže oblasti narazit
na love a kůže od nch vykoupit.Po sebrání 10 kusů kůží zlatého gekona se vraťte
k doktorovi pro úkl číslo 2.
1b. Najděte
doktorovo nářadí. (750xp)
Když
vám zadá tento úkol, tak se na severo západě objeví zelený vstup do další
lokace. Tako lokace je zamořena floatery, ohnivými gekony a krtkokrysami, proto
buďte připraveni.Nejjednodušší cesta je jít přímo rovně, kde je lávka přes
radioaktivní území.Poté se otočte na západ k nalezení vrtačky.V jedné
s desek je ona vrtačka.
Jinak
celá tato lokace skýtá mnoho zkušeností-máte-li dostatek výzbroje, tak zde
můžete získat spoustu zkušeností. Po návratu k doktorovi bude překvapen,
že jste přežili, jelikož vás poslal na jistou smrt.Promluvte s ním
v žertu, jinak se naštve a nedá vám další úkol.
Po
zadání úkolu číslo 2- „Vyřešení problému s osvětlením EPA“, je čas vrátit
se zpět k základně EPA tam odkud jste přišli)
Jděte
vnějškem (lesem) podél spodní zdi (pozor na vlky) až dojdete k ventilaci
ve tvadu polokoule.Použijte na ní lano a pak po něm slezte(75XP)
U
doktora lze získat i Solární scroncher, který byl dříve samostatně v lokaci
Strážce věčnosti.Musíte si s Myronem promluvit o tom, jak vyrobil Jet.Poté
si promluvte s doktorem, jaké drogy vyrobil.Řekněte mu o Jetu.Chtěl by o
něm vědět více.Proto mu představte Myrona, po jejich hovoru vám dá, ohromený
dokror, Solární sconcher.
Nic
zvláštního se zde nenachází-jste ve ventilačním bludišti plném mantisů,
mravenců, krys a radškorpiónků.Až se dostanete nahoru, tak je zde v jedné
chodbě na zdi ventilace, jejíž popis hlásí něco jako : “Myslím, že se dovedu protáhnout“(?-či tak nějak- viz
Screenshot 1, "A".)
Tuto použijte a dostanete se dále do Udržbářské úrovně.
V této
úrovni zjistíte, že v komplexu se nachází 3 výtahy: Hlavní, který
zasahuje nahoru a do všech pater a nefunguje a pak 2 výtahy, které každý vedou
do jiných pater-Východní(E) a Západní výtah(W).Pokud budete potřebovat projít
mezi váchodní a západní částí, tak je potřeba jít buď tímto údržbářským patrem,
nebo patrem 2, přes zamořenou oblast(nezapomeňte na masku!)
Poznámka-Je
zde několik spících robotů.Pokud máte potřebu nahrabávat Xp, můžete zničit
většinu z nich relaivně bezečně. Pouze někom se agresivně brání, pokud je
napadnete. Po získání karty od Ředitele Bezpečnosti, tak všichni, kromě těch na
údržbářské úrovni, zmizí.Nevím, jestli jejich zničení naštve ředitele
bezpečnosti, nebo ne.
Jak
zjistíte, každý výtah má 4 patra-Údržbářkou úroveň a 3 pod-úrovně (1-3)
-každá
z nich má svou specifickou barvu a funkci (o funkci pater se dozvíte
z informačního počítače, který je u každého výtahu na každém patře)
Východní výtah budou
symbolizovány písmenkem E a poté číslem pod-úrovně (1-3)
E1
– Červené patro, Východní pod-úroveň 1
E2 – Fialové patro, Východní pod-úroveň 2
E3 – Zelené patro, Východní pod-úroveň 3
Západní výtah budou
symbolizovány písmenkem W a poté číslem pod-úrovně (1-3)
W1
– Oranžové patro, Západní pod-úroveň 1
W2 - Žluté patro, Západní pod-úroveň 2
W3 - Indigové patro, Západní pod-úroveň 3
Jak
si lze přečíst z počítačů u výtahu, je zde i Modré patro-cestu do něj
uvedeme později.
Jak lze vidět, jediná
další spojnice mezi E a W je na druhém ptře. Sjeďmě proto do W2 či E2 a jděte
do zamořeného prostoru (maska v ruce!).Zde se nachází velký počítač,
který se nazývá Mr.Chemmie (Screenshot 2, "B") na základě vaší
vědy a komponentů, které máte u sebe, je vám schopen
vyrobit jakékoliv drogy, léčidla a protijedy
Napravo
od Mr.Chemmieho jsou dva ventilátory. (see Screenshot
2, "C") Ucpané sajrajtem.
Klikněte na ně pro vyčištění (50xp každý). Jakmile jsou čisté, tak už nemusíte
nosit masku v této místnosti.
Pokud
máte vědu na 100% a více, tak vám může Mr.Chemmie vyrobit pilulky pro
Cassidiho(sehnatelné jinak jen v NCR).
2. Vyřešte
problém se světly v EPA. (500xp)
Tento
úkol vám zadal vědec ve skladišti.
Jděte
tedy do E2(žlutá) a prozkoumejte vědou
ten nejvrchnější generátor
(Screenshot
3, "F").Zahlásí vám to, že potřebujete nějaké
haraburdí na náhradu součástek, toto haraburdí se nacházelo třeba vedle
skladiště, kde byl onen vědec.(psal jsem, ať si ho vezmete nemusíte se vracet zpět).Použijte ho tedy na onen
generátor a problém vyřešen!Vraťte se tedy k doktorovi a on na vás chce za
odměnu vyzkoušet své sérum,.Nechte se a trvale vám stoupne Obratnost o 1!
Nyní
se vraťte do W1 pro získání dalších úkolů od holografických přátel.Zjistíte, že
schůzující hologramy, jsou zaseklí v kruhu-jděte tedy do místnosti
s dvěma počítači a 3mi stroji na zdi, která má každá
4 válce.Použijte levý terminál (Screenshot 4, "K") a zapněte diagnostiku k odstranění problému.Nyní použijte
vědu na ten samý terminál k opravě magnetické cívky(100xp), nyní už
všechny 4 hologramy fungují normálně a dá se s nimi hovořit
Nyní
si promluvte d Ředitelem pro pozemní
údržbu( Screenshot 4, "H"), který vás pověří
úkolem číslo 3.
3. Vyřešte
problém s kytkami. (300xp)
Pokud
jste zničili všechny kytky už při začátku, tak to rovnou oznamte Řediteli
údržby a vyinkasujte odměnu.Dá vám klíč do oněch dvou zamčených skladišť na
povrchu.Není zde moc extra předmětů, většinou jen obyčejné a nedůležité věci.
Poznámka:Jedno
skladiště obsahuje dvě plechovky psího jídla. Pokud máte sebou Žeryka, tak
pokud je na něj použijete, tak se mu doplní Hitpointy na maximum (obdoba Hypa
pro psa)
4. Opravte
hlasové ovládání. (500xp)
Zpět
ve W1, promluvte s Ředitelem pro bezpečnost (Screenshot 4, "I" – je
to ten chlápek v energozbroji) a on vás pověří opravou hlasového ovládání,
ať může řídit roboty.Počítač
je ve W2 (Screenshot 3, "E") a dělá hluk („Píííp“
atd)
Použijte
ho a zvolte diagnostiku k opravě problému. Nyní použijte Vědu
k odstranění problému.
Poté
se dostaňte výtahem do patra 3.Nezáeží zda E či W.Obě mají plno dveří, které
vyžadují heslo k otevření.Nabídnou vám seznam špatných hesel.Je potřeba
zjistit to právné.
Poté,
co dveře vyzkoušíte, tak se
vraťte do W1(Screenshot 4, "I &
J") Ředitel Bezpečnosti vám dá přístupový klíč, kterým odemknete každé
dveře na E1.
Ředitelka
pro vztahy s veřejností je tvrdší oříšek. K jejímu přesvědčení je nutná
řeč(61% a poprvé vám vždy odmítne-až další přesvědčování ji zvyklá), poté vám
dá heslo „Abra“. Tímto se dá dostat do mnoha dveří po celé základně(kromě dveří
E1 a vchodu do Modrého patra-více níže)
5. Opravte
hologram, který má poškozené mluvení
Pro
tento úkol jděte do E1 a odemkněte dveře vedoucí k hologramu ( Screenshot 5, "M")-při rozhovoru zjistíte,
že má poruchu řeči. Všimněte si na zdi počítače, po
kterém běhají rudé body (Screenshot
5, "L")-je po jeho pravici (vaší levici)-na tento použijte vědu
nebo opravování a promluvte s hologramem znovu.
Tento
hologram vám prozradí heslo do Modrého patra „Květináč“(toto se dá také použít
na onen vchod nedaleko skladiště, ten za kameny, co chce heslo)
Vstup
do modrého patra se nachází na jihu E2, za dveřmi, které po vás chtějí toto heslo.
O návštěvě Modrého pata si povím později.
6. Opravte
hologram 00000. (500xp)
Jděte
zět do W2 a promluvte s hologramem
(Screenshot
3, "G")V dialogu zjistíte, že je něco špatně a tak
zkuste opravit počítač na zdi
(Screenshot
3, "D") je po jeho pravici (vaší
levici)-po tom co je opraven, tak na něj znovu „promluvte“ k Nabootování.
Toto vyškrtne tento úkol z vašeho Pipboye.
Gratulujeme,
toto jsou všechny úkoly v EPA!
--Poznámky
k místům a předměty/akce v nich--
E1-
V tomto areálu, není krom místnosti na severu a jihu nic, po zskání klíče od
Ředitele Bezpečnosti je můžete vybrakovat.Jsou tam třeba Raketomet, Elektrický
paklíč mkII, Laserový Gatling, PPK 12
Gaussova pistole, Yk32 pulzní pistole.
E2-
Jediné, co jsem tu našel jsou dveře do Modré úrovně, které chtějí heslo
„Květináč“. Jsou na jihu.
E2
(Modrá úroveň)- Začněme nějakými předměty-v hnědé krabici uprostřed mapy, lze
najít Protichemickou zbroj (TZ je nízká, ale rezistence proti prostředí je
skvělá a lze použít třeba v dolech broken hills). Úplně na východě je
místnost, kde jsou dva pracoví ponky a nějaké skříňky.Pokud chcete oužít
alternativní východ, jděte do „skladiště“ na západě a za hromadou
beden je skrytá zeď(Screenshot 6), skrz
kterou se dá projít do chodby, na konci které je žebřík.Tímto lze rychle
vylézt vedle doktorova skladiště.
Je
zde také skříň, která vyžaduje heslo. To lze sehnat na jednom z ponků, ale
je potřeba mít vnímání 7 a více.Po nalezní papírku lze otevřít skříň a najít
Laserovou pušku a laserovou pistoli.
E3-
Počítač pod „Bio-skladištěm“ vám může, poskytnou spustu zajímavých informací.
Podíváte-li
se do složky o botanice, tak si můžete daa stáhnout do holodisu. Tento je
součástí jednoho úkolu v Abbey. Je možno najít dva typy semen.Pokud se
nudíte, tak zasaďte ty experimentální do místnosti na severu(použijte úrodnou půdu viz ( Screenshot
7, "N") za 100xp a počkejte den či ak
nějak.Vyrostou vá tam odolné plyvající kytky, se kterými je možné bojovat.
Poznámka-Občas
způsobuje zasazení experimentálních semen jen obyčejné křoví, nikoliv plývající
kytku.
Pokud
vím, lze použít semena(ta obyčejná) k donesení do Arroya, čímž se vám
zvýší čas na nalezení GECKu(podobně jako kupci s vodou v F1)
W1-Nic
zvláštního, jen si prohledejte skříňy, ale ni extra zde není.
W2-
Nic zvláštního, jen si prohledejte skříňy, ale ni extra zde není.
W3-
Začneme s předměty v severozápadní zamčené místnosti:Plasma puška,
léčiva/drogy, nějaké náboje, M60 a útočná puška.Pokud navštívite Pípající terminál na východě ( Screenshot
8, "O"), tak z něj můžete zjistit
několik zajímavých experimentů, které se tu odehrávaly.Třeba jak vyléčit
Epilepsii(kvůli štěkajícímu muži).Pokud budete stále hledat v terminálu, tak
objevit konspirační teorii o fluoridaci vody(200xp).
Ve
středozápadní místnosti se na stole nachází „Malý Statečný toustovač“(kdo si
vzpomene, odkud je?) Promluvte s ním a zjistíte, že by potřeboval opravu.
Poté, co jej opravíte(450XP), tak vám za odměnu prozradí fígl, jak porazit
výherní automaty.(a také vám bude nutit tousty)
Na
severu je místnost s mrazáky a jedním počítačem.Použitím vytáhnete jeden
subjekt.Jaký to bude záleží na statistikách.
·
Ten který jen umře – máte nejvyšší řeč.
·
Válečník,
který vás naučí 20% boj bez zbraně – Máte nejvyšší boj boj bez zbraně
·
Špión,
který vás naučí 20% plížení – Máte plížení nejvyšší
Lze
získat pouze jednoho z nich. Výběr je podle vašich statistik.
Pro
legraci-zkuste sníst „Pop-rocks“ (šuměnka, práskáta…či tak nějak) a pak to
zapít nuka-kolou. Musíte to provést z „rukou“ nikoliv inventářem.Nezapomeňte
předtím uložit hru.Chvilku počkejte…..a….. J
Umístění
lokace získáte od Sulika.
.
Pokud
je s vámi Sulik, když sem přijdete, on se od vás dočasně odpojí, aby
pozdravil přátele.Musíte počkat den nebo dva, než se s ním dá mluvit a
připojí se k vám.Nezapomeňte si od něj vzít věci k plnění úkolů, než
sem vkročíte, jinak je budete muset ukrást či odkoupit, nebo počkat, než se připojí.
1. Zjistěte,
co vystrašilo šamana.
Tento
úkol dosanete, pokud si promluvíte se šamanem, že jej cosi vyděsilo.Musíte jít
do lesa a prohlédnout (nikoliv prohledat-to není potřeba, ani nsoit ten kámen)-
prohlédnout „dalekohledem“ si tělo mrtvé dívky.Vraťte se k šamanovu stanu a počkejte venku do
půlnoci.Vedle stanu se zjeví duch mrtvé dívky promluvte s ní o její cestě
do záhrobí.Poté, co s ní domluvíte, tak vše vysvětlete šamanovi a ten
udělá rituál. (500xp)
Úkol nelze dokončit,
pokud se při prvním rozhovoru šamanovi vysmějete.
2. Získejte
nějaké zbraně pro kmen.
Ve stanu na východě je vůdce válečníků.Optal
se, zda mu seženete 5 kopí(naostřená, či nenaostřená je to jedno) a 10
obyčejných nožů.Několik nožů a kopí se nachází v lese.Zbytek je třeba
koupit nebo vybojovat v setkáních.300Xp
3. Opravte
studnu pro Marla a kmen.
Muž
stojící u studny, vás požádá o její opravu. Použijte lano na studnu a promluvte
s Marlem. Ten vám řekne, ať ještě přiděláte kýbl.Seberte jej tedy ze země
a použijte na lano na studně.Marl vám poděkuje( 400XP)
4. Sulikovi se
ztratila sestra, najdi ji.
Tento
úkol vám zadá Sulik.Metzger, otrokář v Denu vám prozradí lokaci jejich
tábora (řeč 61%) nebo vám to prozradí eden z osvobozených otroků, pokud
metzgera zabijete.V táboře lze osvobodit Kurisu a pak s ní odcestovat zpět
do Primitivního kmenu.Detaily u Tábora otrokářů.
5. Zjisti, co
se stalo lovecké výpravě.
Nejdřív
musíte splnit „Co vyděsilo šamana“, než můžete získat tento.Musíte počkat, tak
den dva, než vám Náčelník Válečníků dá úkol, aby jste našli dva lovce.Jděte
potom do západní části, kde je u jeskyně strážce.Řekněte mu, že máte povolení a v jeskyni zachraňte
lovce před Geckonem, poté si poslechněte jeho vyprávění.(600Xp)
6. Sežeňte
dřevo pro rybáře.
Před
jeskyní jsou rybáři.Jedna žena po vás chce, abyste jí donesl nějaké dřev.Dřevo
je v lese, kde ste už byli několikrát.Za 3(4?) kusy dostanete 200xp.
7. Sežeňte
léčivé byliny pro šamana..
Poté
co zachráníte Serina, zraněného lovce, tak vás šaman požádá o nalezení 5Kořenů
Xander a 3 Květiny Broc. Lze je najít v lese (nejsem si jist, zda všechny,
nebo jsem sháněl i jinde).Za donesení dostanete 100Xp a nějaký léčivý prášek
Umístění
lokace lze získat od otce Tullyho v NR. Zároveň vám zadá úkol číslo 5.Sice
ji lze najít i průzkumem, ale to nedostanete úkol 5, dokud nepromluvíte
s otcem Tullym.
1. Znič
nestvůru v podzemí kláštera.
Musíte
si promluvit s opatem kláštera ve třetím podlaží a zeptat se ho na GECK.On
vám poví o tom, že postrádá bratra Thomase a knihu, kterou měl u sebe.V podzemí(lze jít skrz klášter, či kanál venku)
je pár zmutovaných krys, několik Radškorpionů a tuhý Párač. Nachází se zde
několik těl, mezi nimi i bratr Thomas a jeho kniha.(500xp + za zabití)Vraťte
knihu opatovi(200xp nebo ji prodejte
za0xp a 250$).Paul u knihovny vám nyní dá přístupovou kartu
k počítači.
Pozor:Buďte
si jisti, že máte knihu, než budete mluvit s opatem.Pokud jste zabili jen
párače a nemáte knihu, tak vám dá kartu a 50xp, ale kniku už nemůžete použít-je
jen jeden pokus!
2. Doručte
část stroje bratru Maxovi
Elaine,
muž na druhém podlaží, vám dá úkol.Max je v tiskárně ve
v podzemí(schody pod kazatelnou).Max vám dá skautskou příručku a 100Xp.V jedné
skříňce je Zmizík, jestli chcete.
3. Opravte
pumpu a podejte hlášení opatovi.
Promluvte
s opatem, nebo obchodníkem Davem, k tomu, jak opravit pumpu.Použijte
Opraváře a zjistíte, že je v čudu motor (100xp), promluvte znovu
s Davem a ten vám řekne, že motor by měl mít Harry-obchodník na předměstí
VC.Ten si za motor řekne 500$.Když máte motor, tak si promluvte
s Davem.Buď to opraví sám (300XP) nebo to uděláte vy (800XP).Použijte
motor na pumpu, ojeví se hláška, že bez nářadí to nepůjde-potřebujete Supernářadí,
nebo kleště(kleště jsou v této lokaci-v jedné z polic u obchodníka
Billa. Klíč nefunguje) Po opravě to oznamte opatovi za 50xp.
4. Zjistěte,
kdo vykopává hroby.
Samuel,
opilý hrobník, vám zadá úkol, že mu někdo vykopává hroby a okrádá mrtvoly. Promluvte
si s farmářem, Mr.Petersonem(je v nedalekém domě), který ho údajně
viděl. Poté počkejte u hřbitova do půlnoci.Uvidíte staříka, jak jsde na hřbitov
s lopatou.Jeho jméno je Tom a je to zoufalý chudák, který ze zoufalství
vykopává hroby, vyzískal trochu peněz na jídlo.Řekněte o něm Mr.Petersonovi a
ten mu nabídne pomoc.(nevím jestli je nutné to ještě oznámit Tomovi, nebo to
končí oznámením Petersonovi).1000XP
5. Informujte
Bratra Samuela a otce Tullyho,, jak se daří tomu druhému..
Když
se vrátíte zpět do NR, tak můžete říci otci Tullymu, jak se má parťák hrobník
(750Xp). Získáte dalších 500Xp, když mu donesete pálenku z Abbey-tu
získáte od jednoho mnicha z palírny za zapalovač.
6. Doneste
zapalovač bratru Hankovi
Hank
je vinopalník v podzemí. Chce po vás zapalovač.Jde ho sehnat na více
místech. Nejblizší jsou-v prodejně ve VC –prodejna „A“, nebo ho má jeden
z Beckyniných hlídačů v Denu(ukrást).Za zapalovač nedostanete žádné
xp, ale láhev pálenky pro otce Tullyho.
7.Získejte
informace o botanice pro bratra Paula
Bratr
Paul vás pověří získáním informací o rostlinách-tento holofisk lze získat
v EPA(viz výše).Po jeho přinesení vás požádá o nahrání do
počítače.Použijte kartu od opata, přihlašte se k terminálu a „přidejte
informace“ 750Xp
Další
Věci, co lze dělat v Abbey:
Pokud
máte přístup do počítačové sítě, lze zformátovat celou síť a zničit tak úsilí
mnichů. Každý na vás posléze zaútočí.
Brother
John na druhém podlaží má špatné srdce.Když mu dáte srdeční pilulky, tak vám dá
buďto Zmizík, nebo vám zaplatí 400$.Pokud ho donutíte zaplatit, tak s vám
už nepromluví.Nemá to efekt na karmu a ni reputaci ve městě.
Hrajete-li
s NC Armor Modem, tak lze získat zbroj pro Marcuse. Promluvte si
s obchodníkem Billem a zeptejte se ho, zda nemá něco zvláštního.Zbroj vám
prodá za 3000$.Marcuse musíte mít v družině.
1. Získejte
zbraně pro Connara na obranu vesnice.
Connar
vás požádá o sehnání zbraní na obranu vesnice.Dá vám 10 000$ a pošle vás
za Jonem, který sídlí za Casidiho barem.Užijte si nostalgický rozhovor s Ia….ééé…Joem
a ten vás pověří nákupem u Harryho za 800XP.
Pokud
chcete řešit problémy „nenásilně“-aby se vesničané nepostříleli s VC, tak
se zeptejte Joa, jestli neví o lepší cestě k řešení problému. Pošle vás za
Radním McLurem, se kterým se dohodněte, že zjistíte, kde se tam vzaly
krtkokrysy a zbavíte je jich, výměnou za neobsazení vesnice.
Vrátíte-li
se do vesnice a zeptáte se Connora, kdo tam poslal krtkokrysy, tak odpoví, že
jakýsi ghůlové a dá vám přívěšek. Pokud nevíte, kdo to je, tak jděte do Gecka na
skládku.V jednom domě je vstup do podzemí.V této svatyni najdete, krom ghoulů,
i obřího Potkana, který má s Geckem velké plány.Je ochoten přistoupit na
váš obchod, výměnou za opravu a optimalizaci Elektrárny.
Vyřešíte-li
problém, bez nákupu zbraní, tak vám Connor nechá peníze, ale nedostanete oněch
800XP.
2. Získejte
pro Annu jídlo pro vesnici.
Tento úkol je dostupný, jen pokud se chystá vesnice na válku-nakoupili jste
zbraně. Anna, dívka ve stanu, potřebuje pro vesnici jídlo (6x ovoce a 12x
sušené maso).Dostanete 600xp, nebo jí je můžete prodat za 600Xp a 200$.
Všechny
tyto úkoly jsou časově omezeny několika měsíci-ať už řešením potkanů, či
jídlem. Nevím přesné hodnoty, ale není to problém stihnout, tedy pokud nejdete
někam pryč na jiné úkoly do jinch měst.
K záchraně
Kurisy, Klikovy sestry, musíte získat klíče od Dona.Buď mu je ukradněte a pak
se s Kurisu propližte pryč, nebo všechny otrokáře zabijte všechny otroky
osvoboďte.Po rozhovoru s Kuriso jste automaticky přeneseni do kmene.Nalezení
Kuriso a Sulika vám dá 500Xp a její záchrana 1000Xp.
Pokud
potřebujete pomoci se zabitím otrokářů, tak Rangeři v NCR, vám poskytnou
pomoc.
Kaga:
Poprvé
ho potkáte, potom co opustíte Arroyo. Kaga je vyvolený jako vy, kterého, ale
vesnice vyloučila. Proto se rozhodl pomstít, tím, že vás zabije a vesnice
zahyne.Začne proslovem, po kterém dojde k boji, stačí mu dát pár ran a
uprchne z boje.
Poté
ho potkáte náhodně ještě 4krát, pokaždé je lépe vybaven, než předtím.On vám
vždy bude vyhrožovat a pak vás napadne.Pokud mu uškodíte, tak vždy uteče dříve,
než zemře.(kromě posledního setkání).Sekání jsou:
o
1.
Hráčova úroveň je menší než 6
o
2.Hráčova
úroveň je větší než 5 a menší než 11
o
3.Hráčova
úroveň je větší než 10 menší než 16
o
4.Hráčova
úroveň je větší než 15 menší než 21
o
5.Hráčova
úroveň je větší než 20
Jsou
zde dvě možná řešení nekrvavu cestou-vždy při druhém setkání.
·
Se
štestím 9-10, je tu šance distat humoristický konec.
·
S Řečí
nad 100%, dostanete diplomatický konec.
Poutník
Občas
můžete potkat poutníka, nemá sice nic zajímavého k obchodování, ale umožní
vám zakreslit si místa v okolí (vašeho setkání), která potkal a to i ta,
která lze jinak hůře hledat-třeba EPA nebo Vojenskou základnu-nahlásí je ale
jako „Nějaká stará zkumná stanice a „opuštěný důl“.
Člun
federace
Můžete
zde najít sen každého trekkieho!Pravý Fázer-používá malé články, pojme jih 12,
střelba jednotlivě, energetické zbraně, poškození =20-30, dostřel=25
Strážce
věčnosti
Nyní
chybí solar scorcher-je v nalezení v EPA. Lze tedy jen poškodit vodní
čip.
Vorpal
Rat Cave (překlad nevím)
Toto
místo je pokračování Rytířů kulatého stolu, kteří hledají svatý ruční granát.
Je
zde 5 rytířů bojujících se zdánlivě neporazitelnou krysou.Měl jsem různé
výsledky bitvy-jednou zabila všechny a já ji zabil cíleným úderem do hlavy,
jindy všech 5 přežilo. Každopádně ať už při boji, nebo po boji, vlezte do
jeskyně pro onen Svatý granát.Co mně však zaujalo více, je to, že každý rytíř
má 500$ a 100 mikrofůzních článků, nezávisle na tom, kolik vystřílel
v bitvě.Vyplatí se okrást, nebo obrat mrtvého.
Další
změny:
•
Šaman a náčelník jsou nyní součástí setkání s nomády.
•
Možnost zachránit osadníky a dostat pak od nich odměnu.
•
Setkání s osadníky nyní zahrnuje i děti.
To
je vše, přátelé!
Děkuji
za trpělivost a shovívavost s mou osobou překladatelskou.
Díky,
původním tvůrcům:
killap,
(of course)
Darek,
SoldierOfTruth,
yautja187,
Touquet,
thehawk,
Magnus,
Noor,
Fury,
A
http://www.nma-fallout.com/ foru.
Bych
chtěl hlavně vyzvednou práci lidí tady u nás, co překládali a ladili:
@Vedoucí
projektu, vaulmaster, alkoholik a
@Expert
expedice exkrementů v jedné osobě
Jiří
"JaW" Kučera
@Překlad
@(dohromady
bylo přeloženo více jak 385 kB textu)
@(seřazeno
podle množství přeloženého textu)
Martin
"Pahars" Bardun (128.6 kB)
"Paja&Tina"
(91.9 kB)
Pavel
Mohyla & Kristýna Sněgoňová
Jan
"Smejki" Smejkal (49.7 kB)
Jiří
"JaW" Kučera (36.2 kB)
"Kexx"
(18.5 kB)
Ladislav
"Cain" Horák (18.3 kB)
Vojtěch
"Anei" Dundáček (16.4 kB)
Vít
"Cruz" Horák (10.2 kB)
"Shoggot"
(7.9 kB)
Lukáš
"Knedlik" Straka (4.1 kB)
Mikuláš
"WestFlame" Krupička (3.0 kB)
@Grafika
Jan
"Smejki" Smejkal (cedule Mámin sirotčinec)
Jiří
"JaW" Kučera (tlačítko Nájezdníci)
Milan
"Toudi" Kušnier a Peter "Bigy" Kušnier
(High
Resolution patch interface, F1 nápověda
a
nápis Radnice ve Vault City)
@Pomocnou
ruku dále podali
@(seřazeno
zcela chaoticky)
Pavel
"Ronin" Beran - poutač k překladu
Continuum
- odborná pomoc s grafikou
Killap
- pomoc s vytvořením instalátoru
a
další mutanti a ghoulové z fóra VŠB.
A
pak taky sobě, roztomilému Nosálkovi!