Příručka Ďáblova spratka
Ratman <Ratmann@seznam.cz>
Verze 1.1 gdx
Poděkování: JaWovi, petruschkovi, Daemonovi a Lordu Zipacnovi
1. Úvod:
Pokud jste se rozhodli hrát za zlou postavu, vězte, že se nejedná o nějakou jednoduchou záležitost. Autoři příliš na zlé charaktery nemysleli, proto se nesetkáte s tolika úkoly a tudíž vaše levely půjdou nahoru mnohem pomaleji. Lidé se k vám povětšinou nebudou chovat moc přívětivě, půjde vám mnohem častěji o život a můžete zapomenout na ty nejlepší spolubojovníky. Na druhou stranu nebudete nikdy trpět nedostatkem vybavení nebo peněz a hraní hry bude mnohem volnější, tedy i zábavnější ( i když… jak pro koho:) Tento návod nepíšu jako pouhý seznam úkolů pro špatné postavy, ale spíš jako průvodce hrou, díky kterému dokáží Fallout 2 dohrát i ti, kteří jej nikdy předtím neviděli. V návodu se zmiňuji i o úkolech pro dobrou postavu, ale víceméně se jedná jen o ty, které vám k něčemu pomůžou. Upozorňuji na to, že se zde nenacházejí úplně všechny úkoly pro temnou stranu, protože jsem pro zpřesnění tohoto návodu hru znovu hrál a úkoly, které jsem neplnil (i když vím, že tam jsou), zde nepíšu, snad v dalších verzích.
Teď několik rad do začátku. První moje doporučení zní- nesnažte se postupovat přesně podle návodu, protože pak přijdete o hodně zábavy. Hru si často ukládejte, protože kromě možnosti zabití a znemožnění splnění nějakého důležitého úkolu F2 občas spadne, velmi často k tomu dochází v Denu, takže pozor. Návod píšu tak, aby jste se nemuseli pořád vracet na ta samá místa, takže pokud se stane, že nějaký úkol nemůžete splnit, nechte si jej na později, kdy už budete mít vyšší level a lepší zbraně. Snažte se chovat jako správní hajzlíci, protože slušní otrokářovrahovédětí jsou ostudou své profese… :) Tak, myslím, že těch úvodních keců už bylo dost a teď se vrhneme na pár obecných popisků:
2. Karmické tituly:
Jakožto zloduch můžete přijít k těmto čtyřem titulům:
|
Jakmile zabijete hodně lidí a vaše karma bude v mínusu, budete poctěni tímto titulem. Díky němu už nebudete mít problém v náhodných setkáních s lupiči a dalšími "kamarády"
|
Doporučené vybavení:
Dobrá zbroj a pistole s hodně náboji, nechcete přeci, aby váš rekord někdo moc lehce překonal ne?
|
|
Jakmile vykopete jen jediný hrob (vyjma hrobu Anny a hrobu s pokladem na Golgotě) dostanete takovýto pěkný titul, ale na rozdíl od dvou dalších tento moc velký význam nemá. |
Doporučené vybavení:
Lopata- nikdy ji nedávejte z ruky, je to jeden z nejdůležitějších nástrojů, který má záporák k dispozici.
|
|
Jak dostat tento titul je asi každému jasné. Pro nás je hlavní, že za každé zabité dítě je největší úbytek karmy, což je při hře za záporňáka to hlavní:) Na druhou stranu- díky tomuto titulu budete mít dosti velké problémy s některými postavami a nebudete moci splnit pár úkolů. |
Doporučené vybavení:
10mm pistole- málokterej harant přežije víc než dvě rány. |
|
Otrokáře poznáte podle tetování na čele, takže se vlastně jedná o to nejhorší, co vás může potkat. Jinak pro něj platí to stejné co pro zabijáka dětí, plus odpadá boj s otrokáři v náhodných setkáních. |
Doporučené vybavení:
Kožená zbroj a Desert Eagle- tak budete vypadat jako správný otrokář. |
Jak bude vaše reputace klesat, projdete těmito stádii:
Poutník |
Zrádce |
Meč zoufalství |
Metla pouště |
|
Ďáblův spratek- náš cíl
|
3. Spolubojovníci:
Jakožto zloduch nebudete s sebou nabrat ty nejlepší spolubojovníky. Na výběr vám zbude jen: Vic, Myron, Robo-pes, Dogmeat a pokud nebudete hrát za extrémního záporáka, tak i Skynet (u něj je problém, že musíte pracovat pro Wrighty a ti vás nevezmou pokud jste otrokář nebo vrah dětí), ale jelikož tento návod předpokládá, že za extrémního záporáka hrát budete, tak na něj zapomeňte taky:)
|
Dogmeat: Najdete ho v náhodné lokaci Kavárna u ztracených snů, aby se přidal, tak si musíte sundat zbroj (aby byla vidět kombinéza), má docela dost útoků, ale… |
|
|
Myron: Docela dobrej kořeň, v boji mu to sice moc nejde, ale když mu nastavíte bojové jednání na útoč! A povolíte drogy, tak přestane utíkat. Nejdůležitější ovšem je, že dokáže dělat stimpaky a superstimpaky, což se vždy hodí. |
|
|
Robopes: Nic moc hafan. Dostanete ho od dochtora v NCR za splnění úkolu(musíte mít trochu vyšší vědu), ale je poměrně zranitelný a ani ne moc silný. |
|
|
Vic: Je to první a zároveň nejlepší NPC, které se k vám může přidat. Od Metzgera si ho koupíte za 1000 doláčů, ale vyplatí se to. Dávejte mu hlavně pušky a brokovnice, později ve hře pro něj sežeňte gaussovku, čímž jeho palebnou podporu zněkolikanásobíte. |
|
|
Davin: Pokud máte dobré charisma, tak ho vemte, zajděte kousek za Modoc a zastřelte jej. Pak o tom běžte poreferovat takíkovi Grishamovi. Moc vám nedoporučuji si ho nechávat, protože stojí za hovno. |
|
|
Miria: Pokud máte dobré charisma, tak ji vemte, zajděte kousek za Modoc a zastřelte ji. Pak o tom běžte poreferovat takíkovi Grishamovi. Moc vám nedoporučuji si ji nechávat, protože stojí za hovno. |
|
4. Tvorba postavy:
Je naprosto jasné, že pro úspěšné dohrání hry budete potřebovat vyváženou postavu, nemůžete se moc uchylovat k nějakým extrémním zaměřením, protože to co šlo za dobráka tady buď nejde nebo jen za cenu drastických obětí (např. ztráta příčetnosti při neustálých loadech:).
Proto doporučuji:
Síla: Jako vždy to nemusíte přehánět a sílu nastavit na 6, budete moci používat všechny zbraně a po nasazení Vylepšené energozbroje bude vaše síla maximální
Vnímání: Bez použití střelných zbraní je hraní nemyslitelné, proto je minimum 8.
Odolnost: Méně než 5 rozhodně ne, soubojů totiž bude opravdu hodně, doporučuji co nejvyšší, ale pokud chcete nahnat body můžete klidně nechat na pětce.
Charisma: Tady je to naprostá zbytečnost, parťáků moc mít nemůžete a vybavení budete mít tolik, že nebuete vědět co s ním, takže snižte na 2, případně na 4, pokud budete chtít vzít dva parťáky. (Charisma si ovšem můžete zvýšit pomocí operace v SF a díky slunečním brýlím, takže ony 2 potřebné body získáte)
Inteligence: Tady je to na vás, ale doporučuji tak 7 a výš
Obratnost: Co vám budu povídat, 10 je nejlepší (a jediná) volba.
Štěstí: Tady je to naprosto jedno, dejte kolik chcete, já osobně doporučuji snížit na 2 a bodíky investovat jinde.
Rysy: rozhodně vemte rys TALENTOVANÝ, bez něj ani krok, druhý si zvolte jak uznáte za vhodné, doporučuji třeba KRVÁK:) pokud se chcete specializovat na těžké zbraně, tak zvolte rychlostřelce, protože u nich mířit nepotřebujete a do doby, než se k nějaké té těžké hračce dostanete si vystačíte i z lehkými zbraněmi bez míření.
Tagy: Bez váhání vemte malé zbraně, bez nich se neobejdete. Další dva už mohou být různé, ale doporučuji vzít buď těžké nebo energetické zbraně, ale spíš bych doporučoval ty těžké, protože k energetickým se dostanete až za dost dlouho. Třetí tag už dejte do nějaké nebojové vlastnosti, dobrá je například řeč, protože se budete muset občas vykecat z mnohých soubojů u kterých hrozí zvýšení karmy. K zahození není ani zálesák, protože v náhodných lokacích se budou vyskytovat lovci odměn a souboje s nimi nejsou žádná legrace. Naprosto zbytečným se stává obchod a kradení, protože peněz a vybavení budete mít dost. Až vytáhnete tagy na 100%, investujte do ostatních netagových vlastností, nejlépe těch, co vám pomůžou v závěru hry.
Doporučuji zhruba takovýto postup: Tagy: Malé zbraně, těžké zbraně, řeč popř. zálesák. Pak se specializujte hlavně na vědu a doktora, ze začátku ale dejte i trochu do boje bezezbraně, ovšem ne moc, protože tuhle vlastnost vás může pár lidí naučit.
Nakonec si ještě zvolte nějaké pěkné jméno, co bude pasovat k vašim budoucím skutkům, třeba Satan Klaus nebo Evil Presley :)
Moje oblíbená postava: (samozřejmě vás nenutím si udělat úplně stejnou, právě naopak- udělejte si ji spíš podle svého uvážení)
Jméno: Satan Klaus
Síla: 6
Vnímání: 9
Odolnost: 8
Charisma: 4
Inteligence: 8
Hbitost: 10
Štěstí: 2
Traity: talentovaný, rychlostřelec
Tagy: lehké zbraně, těžké zbraně, zálesák
5. Vyvražďování měst
Jakmile budete se všemi úkoly ve městě hotovi, tak se dejte do jeho systematického vyvražďování, zde je krátký přehled toho, čeho by jste se měli při tom vyvarovat (vesměs opatření proti stoupání karmy)
Arroyo- Svoji rodnou vesničku nechejte raději na pokoji, míst k vraždění bude dost.
Klamath- Město se dá vyvraždit i na druhém levelu, k tomuto účelu dobře poslouží 10mm pistole nalezená ve výklenku kousek od Krále krysy. Doporučuji to zde vyvraždit až prodáte Sulika do otroctví- vynese to slušný prachy.
Den- Nezabíjejte své kolegy- otrokáře. Pokud chcete město vyvraždit ještě před získáním auta, nesmíte zabít Mámu a Smittyho.
Modoc- Lehký jako facka, pošlete je všechny do pekla
Vault City- Pokud máte v partě Vica, tak nezabíjejte Valerii, protože by pak šel po vás, jinak nikoho nešetřete.
Gecko- Tady celkem lehce získáte několik zářezů na pažbě, ale musíte tak učinit nejpozději do odchodu po vyhození elektrárny, až se sem vrátíte, nezbude ve městě už nikdo, kromě Lumpyho.
Bandité- K tomuhle místu se vůbec nepřibližujte
Broken Hills- Jakmile vyhodíte do luftu důl, nebude už problém pobýt zbytek obyvatel, protože bez supermutantů nemají pořádnou ochranu.
New Reno- Tohle město nechte na pokoji. Za skoro všechny vám tu stoupne karma. Jedinou vyjímkou je Východní čtvrť, kde sídlí Wrightovi, mají hodně dětí a jednu starou babičku… :) Pokud chcete v outru slyšet něco jinýho než že Mordinové jsou svině, tak zabte jejich šéfa a před ostatníma zdrhněte (teda pokud vám neva trochu přilepšená karma, tak je klidně sejměte taky)
NCR- Kromě otrokářů na předměstí je tohle město výtaným spestřením jídelníčku, ale bacha na policajty, mají totiž Jackhammmery
Vault 15- Zabte všechny usedlíky, Darionovi pacholky nechte napokoji
Vault 13- Zabte f-šechny- do posledního!
Redding- jak se vám zlíbí
Vojenská báze- Na povrchu povražděte vlky, ve vnitř jen krtkokrysy, za supermutanty moc stoupá karma
San Francisco- Kromě Hubologistů to vybijte všecko
Navarro- Zabíjejte co nejméně, pokud možno vůbec (až na Xarna)
6. A teď to hlavní
Chrám zkoušek:
Jděte dovnitř a pomocí kopů zlikvidujte dva obří mravence. Projděte dveřmi a pobijte všechno živé na co narazíte. U škorpiónů doporučuji taktiku: kop a utéct, škorpík vás doběhne, ale už nemá body na útok a vy budete v pohodě, pak ho zase kopnete a utečete, opakujte dokud ta potvora nezhebne. Jakmile všechno vyčistíte a poberete všechny sebratelné věci, přesuňte se k dalším dveřím na které použijte schopnost paklíč a projděte do další části Chrámu. Zde opět všechno zabijte a z nádoby přededveřmi vezměte trhavinu. Dejte si ji do ruky, stoupněte si před ty dveře, trhavinu nastavte na 10 sekund a ustupte kousek stranou. Počkejte až výbušnina dveře roztrhá a projděte dále. Opět pozabíjejte vše živé a přesuňte se před další dveře, za kterými na vás čeká finálová zkouška- boj s jedním z vesničanů. Boj není vůbec těžký, prostě toho zmetka párkrát kopněte a on uteče. Z truhly přededveřmi (těmi, vedoucími do této místnosti) seberte svoje věci a vyjděte ven.
Arroyo
Ve vesnici se objevíte před stanem starší, takže jděte dovnitř a promluvte s ní, zeptejte se jí hlavně na cestu do Klamathu. Poté seberte z truhel a poliček nějaké vybavení a vyjděte ven. Pokud jste v chrámu poctivě zabíjeli, už budete na druhé úrovni, ale ještě žádné skill body nerozdělujte a raději zajděte za vesničanem před obří kamenou hlavou, promluvte s ním, pokud neumíte moc bojovat, tak vás trochu procvičí a tím získáte pár bodíků k boji nablízko. Ve stanu kousek napravo je další divoch, ten vás může za 1 den naučit další dovednosti pro boj z blízka, takže se do toho pusťte. V té samé úrovni, co je hlava je na levé straně mapy stan tety Morlis, jděte dovnitř a z vázy vemte $100. Od tetky, která je mimochodem pěkná mrcha kupte (nebo jednoduše ukradněte) brousek a odejděte k mostu (dolní východ). Pokud máte vnímání 6 a výš, promluvte se strážcem mostu Mynocem a povězte mu, že jeho kopí vypadá jinak než ostatní, pošle vás pro brousek(ten už máte) a to vaše vám pak naostří. Přejděte na druhou stranu kaňonu a zamávejte té hnusné díře. Tradá směr Klamath.
Klamath
Vítejte ve vidlákově! Je to pěkná díra obývaná hnusnýma degenerovanýma hovadama, takže se tu moc nezdržíme. První co musíte udělat, je prodat některé těžké věci co u seba máte (např. radškorpióní ocasy), takže jděte do baru v levé horní části mapy a prodejte věci barmanovi, pokud chcete, můžete od něj koupit náboje (doporučuji) a koženou bundu. Prodávat tady můžete co chcete, ale rozhodně si nechejte stimpaky, náboje a Vicovo rádio. V baru stojí plešoun v kožené zbroji (John Sullivan), promluvte s ním a nechte ho, aby vás naučil nějaké triky- opět se vám zvýší schopnosti v boji na blízko. Poté prohledejte všechny baráky ve městě a seberte co vám přijde pod ruku, hlavě prohledejte Vicův a rozbořený domek dole u vchodu k pláni s geckony- najdete tam knihu k vylepšení střelby, kterou si pochopitelně přečtěte. Tak, teď už můžete svoje bodíky rozdělit dle libosti, doporučuji zatím investovat do boje na blízko, stačí do 80%, ale hlavně aby jste něco zasáhli, náboje si musíte zatím šetřit. Jakmile poberete všechny věci co najdete (používejte i schopnost paklíč, za zamčenými dveřmi toho bývá hodně cenného), jděte do baru kde už na vás budou čekat Duntonovic (pokud ne, tak počkejte, přibelhají se z vedlejšího domku), jsou to zloději a podrazáci, takže partie přesně pro nás:) Promluvte s nimi, můžete se i přetlačovat, ale raději se je zeptejte na práci, řeknou vám, že o nějaké vědí, teď ale pozor- neptejte se je možnostmi oslovujícími některého z nich jménem, vždy se spletete a to je nasere, takže zvolte tu poslední: A jako co to má být? (či tak nějak). Řeknou vám, že chtějí odlákat Torra a "osvobodit" jeho brahminy. Práce je to jednoduchá, takže na ni kývněte. Budete přeneseni na pastviny, kde na vás zaútočí škorpión. Zabte ho a ukončete boj. Promluvte s tím degenerovaným hovadem Torrem a řekněte mu, že další brouci jsou támhle a ať běží pro pomoc. Toť vše, opodál stojí Chuck a Buckem, takže jim běžte oznámit svůj úspěch, dostanete odměnu. Potom se vraťte do Klamahu. Jděte do lovecké čtvrti, kde v jednom z baráků narazíte na chlápka co má opravdu velkej problém s krysami (hajzl:). Vytáhněte z něj klíč od dveří, použijte způsob jaký chcete, klidně ho i zabte. Odemkněte si a proběhněte až do skladu, kde ve skříňce najdete náboje. Jděte dál až narazíte na Krysy, které pochopitelně zprovoďte ze světa. Až budete ze všemi krysami na povrchu hotovi, vlezte do podzemí, které pokud chcete vyvražděte, ale já doporučuju zabýt jen Krále Krysu, dostanete se tak na další úroveň a ty ostatní milý tvorečky necháte, ať se v klidu požírají navzájem. Nevýhodou ale je, že vám stoupne karma, ovšem máte ještě hodně možností jak to napravit, takže si z toho nedělejte hlavu. Na krále tedy narazíte v druhém patře, kousek nalevo od jeho sídla je výklenek, kde u mrtvoly najdete 10mm pistoli, ta se rozhodně bude hodit na později, zatím šetřete náboje. Druhým ze žebříků v podzemí vyšplhejte do další části 1. Patra a projděte až ke kovovým dveřím. Pokud máte vyšší paklíč, můžete je vypáčit, pokud ne, tak použijte dynamit, který se válí v poličce kousek odedveří. Za dveřmi je průlez do oplocené části města, kde z vraku auta seberte regulátor přívodu energie a vraťte se skrz tunely zpět do neoplocené části. Jděte do centra, kde vejděte k Bucknerovým a prokecněte Sulika. Zjistíte, že si musí odpracovat škodu, kterou zde udělal. Pak si ještě promluvte s Maidou a s její dcerou- od té zjistíte lokaci Denu. Dříve, než v Klamathu někoho zabijete, zaplaťte Sulikův dluh a odcestujte s ním do Denu.
Den
Krásné město, co říkáte? Nahoře nad vstupem leží Beckyin bar, zajděte tam a kupte si drink. Dávejte si pozor na haranty u dveří, kradou jak straky. Vyjděte ven a jděte dále do města, dokud nenarazíte na polorozpadlou chajdu obývanou feťáky a dalšíma troskama. V místnosti napravo narazíte na chlápka jménem Flick, zavřete za sebou dveře a stoupněte si do nich , abyste pak toho parchanta nemuseli honit po celým Denu. Vytáhněte bouchačku a ukončete jeho mizernou existenci. Má u sebe hodně dobré vybavení, hlavně náboje, které se budou setsakramentsky hodit. Teď jděte k Tubbymu (pod Beckyiným barem) a vyměňte si s ním nepotřebné věci třeba za Desert Eagla. Pokud chcete, tak ho můžete s klidem zastřelit, ale musíte zavřít dveře a s ním zabít i všechny nepohodlné svědky. (někdy se však stene, že mu i přes to přijdou na pomoc lidi z Beckyina baru, takže bacha). Ve vedlejším baráku bydlí Lara a její gang. Běžte za ní a zeptejte se jí na práci. Dá vám za úkol zjistit, co v kostele hlídá Tylerův gang. Přejděte tedy do východní části Denu. Před kostelem stojí dva chlápci v kovové zbroji. Promluvte s tím napravo a řekněte mu, že vás poslal sám velký Metzger a že to chce zkontrolovat. Není to problém ani z nízkou řečí, většinou ho přesvědčíte už na první pokus, ale pro jistotu si hru uložte. Jděte do kostela a prohledejte bedny, pak se vraťte k Laře a řekněte jí co jste zjistily, dalším úkolem bude získat svolení k válce gangů. Jděte tedy do otrokářského cechu, kde promluvte s Metzgerem a zeptejte se ho, jestli Lara může zničit Tylera, pak mu ještě nabídněte Sulika do otroctví a inkasujte za něj slušnou hromádku chechtáků. (před prodejem ho ale oberte o všecko vybavení) Můžete se ho klidně zeptat i na Vica, ale berme raději všechno pěkně po pořádku. Vraťte se k Laře a řekněte jí, že tomu hajzlovi může nakopat prdel. Ještě budete muset zjistit nějakou Tylerovu slabinu, což není moc těžké. Zajděte opět ke kostelu a promluvte s Tylerem, řekne vám, že jeho kámoš vyhrál velký prachy a že budou v noci pořádně oslavovat. Teď navštivte pajzl kousek od hřbitova (jmenuje se Díra) a dejte si drink. Zeptejte se barmana, proč má pití dražší než v Beckyně baru a slibte mu, že zjistíte odkud získává Becky chlast. Vejděte do Beckyina baru a stoupněte si ke dveřím v levém horním rohu místnosti. Počkejte až stráž vyrazí zkontrolovat ruletu (dělá to každou hodinu), odemkněte dveře a vlezte do podzemí, kde si prohlédněte destilátor. Teď jděte zase za Larou a vyslepičte jí, co vám Tyler řekl. Teď se můžete k Laře přidat a nakopat Tylerovi koule. Učiňte tak. Ocitnete se u kostela, běžte rychle ke vchodu, kam mezitím doběhne i Lařin gang a započne boj. Hlavně si dávejte pozor na Tylerovi hochy (a ženy) s bouchačkama a na to, aby vám některý z Lařiných lidí nezatarasil vchod do kostela. Po boji seberte vybavení z mrtvol a promluvte s Larou, dostanete svoji odměnu. Teď se vraťme k chlastu- zajděte do Díry a řekněte barmanovi, co jste zjistili o destilátoru. Dá vám za úkol ho zničit, takže vemte ze stolku v barmanově pokoji páčidlo a vraťte se k destilátoru. Teď udělejte postup jak při tankování auta- držte při zmáčknutém krysítku kurzor na destilátoru, až se objeví nabídka, tak zvolte bágl a v něm páčidlo- BUM, destilátor je v píči. Zajděte do Díry a poreferujte barmanovy, jak jste byli úspěšní. Už jste si určitě pořádně prohlédli ten krásný hřbitůvek nad kostelem, takže popadněte lopatu a dejte se do kopání (pokud jste prodali tu z Arroya, tak můžete jednu vzít Smittymu ze skříně). Každý z vykopaných hrobů prohledejte, přijdete k docela slušným penězům, ale hlavně- klesne vám karma a dostanete krásný titul vylupovač hrobů. Kousek vpravo nad hřbitovem má jídelnu Máma, jděte tam a promluvte se ženou stojící přibližně uprostřed místnosti. Vyslechněte si příběh (250 zkuš.) a pak promluvte s mámou. Slibte jí, že donesete jídlo Smittymu (je to sice pro dobráčky, ale odměnou vám bude stimpak a ten se docela hodí). Smittyho najdete v západní části Denu v chajdě nad autem. Dejte mu jídlo a popovídejte si o autu. Zkuste s ním obchodovat, občas u něj najdete sadu supernářadí, kterou ihned kupte. Teď se vraťte do východní části a jděte k otrokářskému cechu, jděte k oknu místnosti ve které drží Vica. Stoupněte si k němu co nejvíc a promluvte s ním. Dozvíte se, hodně věcí a taky důvod, proč ho tu Metzger drží. Dejte mu jeho rádio a jděte si promluvit s Metzgerem. Pokud máte $1000, tak si Vica kupte a přiberte ho do party. Je to nejlepší NPC, které se k vám přidá, takže ho rozhodně vemte. Pokud ještě prachy nemáte, tak si je záhy vyděláte: Ať už z Vicem nebo bez něj, řekněte Metzgerovi, že se chcete přidat do cechu. Na čelo dostanete pěkné tetování a jako bonus karmický titul otrokář. Hned poté půjdete na svůj první hon na otroky . Hony probíhají zhruba takto: Dostanete k ruce dva otrokáře a objevíte se na mapě kousek od Denu, kde narazíte na skupinku lidí (většinou primitivové). Otroky, které máte zabít poznáte podle toho, že drží zbraně, takže na ně začněte střílet (popř. přijděte blíž a oni na vás zaútočí). Musíte je zabít všechny, ale snažte se při tom nezastřelit žádného z ostatních otroků, protože by jste pak dostali míň peněz. Jakmile padne poslední agresivní zmetek, ukončete boj a s z mrtvol seberte vybavení, otrokáři se postarají o zbytek, takže opusťte mapu a vraťte se do Denu k Metzgerovi. Dostanete hodně slušnou odměnu, částky se pohybují okolo $1000, záleží na počtu přeživších otroků. Pokud jste si nemohli Vica dovolit, tak si ho teď kupte, na dalších honech budete mít o pomocnou ruku navíc. Celkem můžete jít na čtyři hony, takže tenhle zlatý důl bude za chvíli vyčerpán, ale otrokář naštěstí zůstanete i nadále. Doporučuji si před hony hru ukládat, protože se občas stane, že místo primitivů narazíte na vesničany, kde jeden z nich většinou vlastní loveckou pušku, takže můžete poměrně brzo přijít k pořádné zbrani. Pokud už nevíte co dál v Denu dělat, vydejte se zpět do Klamathu.
Otroci, otroci, otrokáři jedou!
Po dobře odvedené práci si užívám zasloužilý odpočinek
Klamath II
Běžte za paní Bucknerovou a zeptejte se jí na Torra. Řekne vám, že se ztratil někde v kaňonu. Bežte tam, zabijte robota a také Torra, který se schovává v SZ rohu. Běžte za Bucknerovou a zeptejte se jí na zmizelého Radara(ještě jí neříkejte o Torrovi). Nyní běžte do nově objevených Toxických jeskyň a najděte Radara. Místo záchrany jej ale zabte, vraťte se do Klamathu a nějakým "pěkným" způsobem jí řekněte o smrti Radara a Torra (třeba že její nejdražší teď slouží jako potrava červům). Kvůli jedné chybce se vám ale úkol s Torrem neodšrktne (úkol s Radarem ano).
už vám nic nebrání začít s vražděním, nešetřete nikoho, protože obyvatelé jsou velmi slabí a prakticky vám nemůžou nějak moc ublížit. Soustřeďte se hlavně na děti, protože za jejich zabíjení vám hodně klesne karma a nezapomeňte oddělat Maidu- má u sebe docela užitečné věci. Až bude z Klamathu město duchů, tak tradá směr Vault City (pozici vám řekl Vic)
Modoc
Po cestě do Vault City narazíte na tuto farmářskou osadu. Trochu se tu porozhlédněte, nic moc co? Za kostelem uvidíte ležet zraněnou brahmínu Bess, použijte na ni schopnost doktor, nemusíte ji mít ani moc velkou, pokusů máte nevyčerpatelně, chce to jen trpělivost. Jakmile ji vyléčíte, jděte do domku pod vámi, Bess vás bude následovat. Stoupněte si ke Grishamovi a počkejte, až k vám Bess docupitá a pak s Grishamem promluvte. V rozhovoru vám přibude nová položka, díky které můžete Bess prodat na maso, už nikdy více nebudete hladovět! :) Po ukončení rozhovoru vám ještě Grisham nabídne práci- ohlídat jeho brahminy před divokými psy. Přijměte jeho nabídku. Ocitnete se na pastvinách brahminů. Musíte jít rychle nahoru, kde uvidíte přibíhat smečku psů, na nic nečekejte a začněte na ně střílet. Doporučuji je nalákat na sebe (stačí 1 výstřel na hafana a on půjde po vás), protože za každého mrtvého brahmina vám Grisham strhne $100. Jakmile budete hotovi, tak se vraťte ke Grishamovi pro odměnu. Pokud máte dobré charisma, tak si můžete nabalit Grishamovu dcerku nebo syna, jelikož jsou ovšem v boji úplně na hovno, berte je jen pokud je budete chtít na nějakém opuštěném místě zastřelit a poreferovat o tom tatíčkovi (dostane z toho záchvat a zhebne). Poté jděte k domku u vstupu do Modocu, čeká tam na vás starosta téhle díry - Jo. Promluvte s ním a zeptejte se ho na GECK. Řekne vám, že o jednom ví, ale musíte mu pomoct (kecá parchant, chce vás jen zatáhnout do záchrany města). Souhlaste, na mapě se vám objeví nová lokace- Farma duchů. Jděte tam a prohlédněte si mrtvoly nabodené na kůlech. Makety. No nic, teď jděte do chajdy a stoupněte si na koberec- propadnete se do podzemí. Nechte se strážci odvést k jejich vůdci. Klidně mu slibte pomoc, stejně se jí nedožije:) a odejděte po žebříku nahoru. Vraťte se do Modocu a vše vyslepičte Joovi. Pokud už v Modocu nic nepotřebujete, tak znovu promluvte s Jo a řekněte mu, že musíte zaútočit na Světloplachy. Ocitnete se na farmě duchů, kde spolu s obyvateli Modocu na světloplachy zaútočíte. Světélkujících ghoulů si moc nevšímejte, protože vám moc neublíží, horší je to s Protectory, ti už jsou o něco tužší. Pokud ještě máte s někým z přítomných Modočanů nevyřízené záležitosti, tak si ho hlídejte, protože může celkem snadno natáhnout brka. Jakmile očistíte povrch od světélkujících zrůd, vydejte se do podzemí, kde na vás čeká jejich kápo. Chudáček se pro své lidi moc trápí, takže mu na bebínko dejte náplast ze své pistole a seberte vše co má nějakou hodnotu. Pokud chcete, tak se vraťte do Modocu- dozvíte se že zabili i děti (pokud jste přijali úkol na nalezení Jonnyho, tak vězte, že byl na farmě duchů:). Další zastávkou bude Vault City.
Ten chlápek je mi nějak povědomej, sakra, kde jsem ho jen viděl?
Útok obyvatel Modocu na světloplachy
Vault City
Vítejte ve městě tuhých prdelí. Projděte branou a trochu se tu porozhlédněte. Jste na předměstí, kde najdete uvítací kancelář, bar, nemocnici a obchod. V malé budově nad vězením bydlí Vicův přítel Ed, takže za ním zajděte a pokecejte o láhvi z Vaultu 13, čímž vám do mapy přibude hodně nových lokací. Nad Edovým domem je obchod, ve kterém už konečně koupíte pořádné vybavení. Jakmile doobchodujete, jděte před Cassidyho bar, kde nějakej malej harant hledá pana Nixona. Je to loutka, najdete ji za barem nad hromadou kamení. Vemte ji a promluvte si s harantem. Pokud jste už někde sehnali francouzák (v případě, že nejedete přesně podle tohodle návodu) nebo supernářadí, tak panence urvěte nožičky, ručičky… prostě ať se ten malej parchant rozbrečí. Pokud nic z toho nemáte, tak ji tomu zmetkovi dejte a chvíli poslouchejte jeho kecy. Dozvíte se, že pod tou hromadou balvanů se válí francouzák. Hromadu tedy prozkoumejte a seberte ho (pokud jste se o to pokusili dřív, tak vám postava řekne, že je to jen hromada kamení). Pokud si pěstujete skill doktor, tak můžete zkusit opravit i autodoka v místní nemocnici, bude se vám hodit. Jděte dál do města, ale před bránou vás odmítnou vpustit. Navštivte tedy celnici a promluvte se Skeevem. Zajímejte se hlavně o jiný způsob jak se dostat do města, dostanete falešné papíry, ale stojí to $200, klidně zaplaťte, vyplatí se to. Pokud máte vyšší inteligenci, budete moci Skeeva vydírat, takže dostanete svoje prachy zpátky i s bonusem navrch. Jděte zpět k bráně a řekněte jim, že jste občan. Teprve po té, co vás požádají o papíry jim je ukažte. Budete vpuštěni (pokud si to v rozhovoru neposerete). Nad městskou hospodou (kde je to jak u Suchánků) najdete v delším z domků Valerii, což je Vicova dcera. Pokud máte v partě Vica, tak se připravte na dlouhý rozhovor otce s ratolestí (naštěstí není moc nudnej:). Po jeho skončení si s Valerií promluvte, dozvíte se, že shání nějaké nářadí, konkrétně francouzák (který už máte) a kleště (na ty jste určitě už někde narazili, pokud ne, tak si je ve vedlejších obchůdcích A nebo B kupte), dejte jí tedy co potřebuje a slibte jí, že ji další den navštívíte. Jděte do nápravného zařízení a pokecejte se Starkem. Zeptejte se ho, jestli nepotřebuje s něčím pomoct a ukažte mu svého PIP-BOYe, dá vám za úkol prozkoumat prostor kolem Gecka. Teď jděte do informací, kde promluvte s Kohlem. Pokud mu řeknete, že máte rád klasické knihy, tak vám jich pár dá. Teď přejděte k budově senátu (další část města), kde pokecejte s tou fašistickou děvkou Lynnete a slibte jí, že vyřešíte problém s elektrárnou v Gecku (což ovšem dělat nemusíte, ale pro ten pocit…:). Vraťte se k vchodu do Vaultu. Pustí tam jen občany. Pokud se dovnitř chcete podívat, tak teď máte jen několik možností: 1. Můžete zkusit splnit testy občanství, což dokáže jedině s postava s vysokou inteligencí a vědou (tak 150% by možná mohlo stačit) 2. Pokud máte inteligenci 3 a nižší, tak vás tam automaticky odvede Skeev jako otroka.(ale odejít můžete kdy chcete) 3. Prostřílíte si cestu, což vzhledem k vaší úrovni a vybavení není zrovna to nejlepší řešení. Zbývá tedy možnost čtvrtá, ale je to tak trochu podvod. (stejně hrajete za hajzla, tak co…) Stoupněte si před vault, snažte se jít co nejblíž, ale ne zase tak blízko, aby vás stráže vykopli. Zapněte bojový mód a vběhněte dovnitř. Hotovo. V prvním patře najdete Dr. Troye, který vás může léčit a sestru Phylis, kterou můžete přesvědčit, aby se šla podívat i mimo město nebo pozvat na večeři. Pokud jste muž, tak za 500 zkušeností můžete přispět svou troškou do městské spermabanky. Pokud máte vypěstovaný skill doktor, tak prohledejte pomocí vědy lékařský počítač, kde najdete plány na bojové implantáty. (ty se dají zhotovit pomocí autodoka na předměstí). V druhém patře naleznete za jedněmi dveřmi malou skříňku s trochou vybavení a pokud máte silnou postavu (min. síla 8), tak se vám podaří otevřít i dveře s druhu, trochu větší skříní. (pokud máte slabocha tak si dejte buffout a půjde to taky) Najdete tam červený paměťový modul. Ještě se pokuste opravit ventilátor v pravé horní části patra, dostanete 50 mikrofúzních článků. Ve třetím patře vaultu si z hlavního počítače stáhněte informace do PIP-BOYe (půjde to teprve až se budete chtít odlogovat). Jakmile odejdete z vaultu, budete strážemi normálně vyhozeni, ale vrátit se můžete opět stejným způsobem. Jděte na předměstí, kde počkejte 24 hodin a vraťte se k Valerii. Dostanete sadu supernářadí. Tak, to je v téhle díře vše a teď půjdeme udělat trochu bordelu do Gecka.
Gecko
V tomto ubohém městečku se setkáte s ještě ubožejšími zrůdami. Ghoulové jsou sice přátelští, ale hnusní, takže je budete muset zbavit jejich neproduktivních životů. Ale než tak učiníte, projděte městem až do jeho druhé čísti- na smetiště. V domku s nápisem relikvie můžete obchodovat s Percym, prodává celkem levně, takže této možnosti doporučuji využít. Pak jděte ještě trochu nahoru, kde v domku kousek napravo promluvte se Skeeterem, uvidí vaši sadu supernářádí a vymění vám ji za fuel cell controller. Pokud chcete upravit nějakou zbraň, tak souhlaste s tím, že mu donesete plasma tramsformer. (upravit si můžete nechat loveckou pušku, Desert Eagla, FN FAL nebo revolver) Vraťte se zpět do osady a navštivte domek s nápisem kancelář. Potkáte tam Harrolda a Lennyho. Kecat s nimi nemusíte, ale pokud hrajete poprvé, tak doporučuji poslechnout si pár Harroldových hlášek, je s ním celkem prča:) V jedné ze skříněk tam naleznete žádanku a zprávu o stavu reaktoru. Vyjděte ven a jděte úplně napravo, kde najdete elektrárnu. Vejděte dovnitř a prohledejte dvě malé místnůstky u toho velkého sálu s množstvím stolů. Najdete žlutou a modrou přístupovou kartu. Teď jděte do místnosti pod velkým sálem a promluvte si s ghoulem o součástce, neříkejte mu o Skeeterovi a dejte mu žádanku. Se součástkou se vraťte zpět na smetiště a nechte si nějakou ze zbraní vylepšit. (bacha, zaměřovač u lovecké pušky vám snižuje přesnost na krátkou vzdálenost). Vraťte se do elektrárny a pomocí žluté karty si odemkněte žluté dveře. Další takto barevné dveře již budou automaticky odemčeny, takže to nemusíte dělat u každých. V jedné knihovničce pak najdete červenou přístupovou kartu, kterou odblokujete červené dveře před kontrolní místností reaktoru. (ne aby vás napadlo do reaktoru vlézt!:) Použijte počítač, kde se napřed zkuste inicializovat 9X7299, 70Y644, 008Z21, můžete si pak pokecat s Enklávou. To je nicméně jen taková zábavná vložka, hlavní je zahájení opravárenské sekvence. Bude vám vysvětleno, že robot v reaktoru vykoná akce podle programu, který mu zadáte. Zvolte tedy, že jste připraveni začít a postupně přidávejte příkazy v tomto pořadí:
Odstartujte program a utíkejte k východu z elektrárny, kde počkejte, až robot vypne chlazení. Zaútočí na vás ghoulové, ale vy se na ně vykašlete a utečte pryč. Pokud s nimi chcete přeci jen bojovat, tak to udělejte před samotným vypnutím chlazení, protože pak budete pravidelně zraňováni od radiace. Jakmile odejdete z elektrárny, tak výbuch zatarasí vchod a vy už se nebudete moci vrátit zpět. Teď si zkontrolujte stav munice a postřílejte všechny ghouly žijící na povrchu města. Jsou slaboučcí jak čaj, ale pokud by vám náhodou dělal boj problémy, tak se na něj vykašlete. Na později si ho ovšem odložit nemůžete, protože jakmile se do Gecka vrátíte, budou všichni ghoulové pryč. Po vyčištění osady od všech těch zrůd, přejděte k čistce smetiště. V jednom z domů tam najdete vchod do podzemí, kde narazíte na skupinu osvícenců vedených chytrou krysou, jsou to o trošku tužší protivníci, ale získáte z nich lepší vybavení. Jakmile z Gecka uděláte město duchů, odejděte na velkou mapu, projděte všech osm polí v jeho okolí a vraťte se do Vault City
Vault City II
Prodejte zde zbytečné vybavení získané z mrtvých ghoulů a jděte za Starkem do nápravného zařízení. Řekněte mu, že jste splnily úkol a přehrajte mu získaná data, pokud chcete, tak můžete vzít i další úkol spočívající pouze v cestě do NCR. Jestli chcete, tak ještě zajděte za Lynnete a řekněte jí, jakým způsobem jste vyřešili problém v Gecku. Vynadá vám do idiotů a vykopne vás z města. Zatím s tím nic nedělejte, za pár levelů se té děvce bez sebemenších problémů pomstíte. Odejděte z města směrem na Den.
Modoc II
Pokud jste tak ještě neučinili, tak si vyzvedněte vyuzené masíčko. Teď můžete buď normálně odejít a město zanechat svému osudu, nebo všechny postřílet, schopnosti už na to máte. (pokud ne, vraťte se sem později)
Den II
Zajděte za Smittym a dejte mu obě součástky pro auto i s požadovanými penězi, čímž získáte ono nablejskané fáro. Zastřelte ho a vemte si svoje prachy zpět. Potom se ještě můžete zajít pobavit k Rebece a Tubbymu, hlavně nezapomeňte oddělat i všechny děti co se v této části města nacházejí, krásně vám při tom klesne karma:) Získané vybavení si naskládejte do kufru auta, nasedněte do něj a zamiřte do Broken Hills.
Broken Hills
První okamžiky ve městě nejsou zrovna příjemné, protože autem porazíte jednoho z ghoulů, bohužel srážku přežil, takže mu pomožte vstát (jedná se o narážku na jednu historku z F1) a jděte prozkoumat město. Na levé straně je elektrárna, vedle ní obchod a vězení. Na druhé straně najdete sídlo karavany, doktora a rafinérii. Prvně jděte do sídla karavany a zeptejte se na práci. Budete mít na výběr z několika možností, ale jelikož cestování z karavanou když máte auto je celkem k ničemu, zvolte přehazování hoven. Po práci se ptejte dál a zase zvolte přehazování hoven. Takhle to udělejte celkem 5x, čímž získáte perk expert expedice exkrementů (přidává 5% k řeči). Pokud chcete obchodovat, zajděte do smíšeného zboží, ale nenaserte majitelku, budete ji ještě potřebovat. Pokud chcete pokecejte s Marcusem, ale do party se nepřidá, ani kdyby jste se rozkrájeli. Jděte k domku na protější straně rafinérie, kde narazíte na Jacoba a Aileen. Dle hesla mrtvý mutant = dobrý mutant jim řekněte co si o těch zrůdách myslíte, čímž dostanete za úkol osvobodit Franka a Masona z vězení. Jděte tedy dovnitř a stoupněte si k mřížím. Chvíli čekejte, než se hlídač otočí zády a půjde do protějšího rohu místnosti. Rychle aktivujte plížení (klávesa 1) a na dveře použijte schopnost paklíč (můžete si pomoct i sadou paklíčů). Pokud se vám odemčení dveří povede, rychle se je pokuste ještě otevřít, nechcete-li však riskovat, tak zase chvíli počkejte až hlídač zase půjde na obchůzku a otevřete je pak. Budete automaticky přeneseni k Jacobovi, který vám zadá další úkol: vyhodit do luftu čističku vzduchu v dole. Dejte si do ruky získaný detonátor a přejděte do druhé části města. Na políčku před dolem roste mluvící kytka, pokecejte s ní a pomocí rýče (který jako správný vylupovač hrobů nosíte vždy s sebou) ji přesaďte k domovu důchodců. Znovu s ní promluvte a zeptejte se jí na šachy, dostanete tip, jak porazit inteligentního škorpióna. Jděte do domku na protější straně silnice, kde je onen škorpión a promluvte si s doktorem. Řekněte mu, že chcete zkusit některý z jeho testů, záleží na vašich vlastnostech, konkrétně- hbitosti a vnímání, pokud je máte nadprůměrné, tak škorpióna v prvních dvou testech porazíte (1000 zkušeností), poté přejděte k testu inteligence- budete hrát šachy, což díky nápovědě kytky nebude problém. Jakmile na vás škorpík zaútočí, tak ho rozmašírujte na sračky, ukončete boj a z jeho těla seberte brýle. Jděte před důl, kde nechce Vica čekat (za zničení čističky získáte 2500 zkušeností, takže pokud budete postupovat na vyšší úroveň vemte ho radši s sebou) a vejděte do dolu. Běžte cestou vedoucí vpravo a pak nahoru, cestou ničte všechen dotěrný hmyz, hlavně však musíte spěchat. Až dorazíte k čističce, tak použijte detonátor, který držíte v ruce. BUM, tímto jste zabili všechny supermutanty ve městě. Naberte Vica zpět a jděte to oznámit Jacobovi. Za odměnu si můžete ze skladiště pod Liziným obchodem vybrat co chcete. Jděte tedy do smíšeného zboží a pokecejte s Liz, řekněte jí, že o skladišti vám pověděl Jacob, čímž vám povolí vstup. Vevnitř najdete pěknou pumpovací brokovnici a trochu dalšího vybavení. Zabitím mutantů je město prakticky bez ochrany, takže můžete začít s vražděním, ale raději si ho nechejte na později, protože zatím pro to nemáte dostatek prostředků a vyražte do New Reno.
New Reno
Nejprve si povězme něco o jeho uspořádání. Celkem je tu pět čtvrtí: Ulice Pannen, Druhá ulice, Obchodní čtvrť, Východní čtvrť a Čerpací stanice. Jedná se o ráj zlosynů, takže se tu budete cítit jako ryba ve vodě. Město ovládají čtyři rodiny: Mordinové- vlastní klub Desperado na Ulici Pannen a žijí hlavně z prodeje Jetu, Bishopové- vlastní Shark club na Druhé ulici a udržují styky s NCR, Salvatoři- v Salvatorově baru na druhé ulici, ti zase obchodují z Enklávou a nakonec tu jsou Wrightové, ti nemají vlastní bar, ale jsou nejoblíbenější a nejhodnější z rodin (protože pálí chlast), najdete je ve Východní čtvrti. Hodná postava se může stát členem jakékoliv z rodin, ale záporák to má bohužel o dost stížené. Rovnou zapomeňte na Wrighty, ti se s vámi odmítnou bavit, dostat se k Bishopovi je velký problém, protože Tomas Moore ve Vault City je proti otroctví, díky čemuž tedy nedostanete za úkol doručit Bishopovi kufřík a stráže vás odmítnou vpustit. (finta se zapnutým bojovým módem nefunguje). Vyspat se s jeho dcerou natož pak ještě manželkou není ten nejlepší nápad, takže i Bishopovci jsou zakázané ovoce. S Mordiny sice problém není, ale ti vám zase dají za úkol vybrat dluh od Korsických bratrů, což už problém je, protože ti se s otrokáři nebaví. Zbývají tedy jen Salvatoři, ale berme to pěkně po pořádku. Nejprve si popovídejte s Julesem stojícím kousek od parkoviště, zaplaťe mu $100 za informace o rodině Mordinů, ptejte se ho hlavně na Myrona a továrnu, poté ještě na Golgothu, čímž se vám do mapy zakreslí dvě nové lokace. Naproti vám stojí kočičí packa, ta vám poslouží coby místečko k odreagování (zašoustat si můžou i vaši parťáci). Jděte do Desperada a pokecejte s chlápkem v kožené bundě stojícím u baru. Jmenuje se Malej Ježíš Mordino, ale nemá to rád, takže se ho snažte pokudmožno nenasrat, protože na vás pak zaútočí. Pošle vás nahoru za otcem, vyjděte tedy po schodech do dalšího patra, kde je přibližně uprostřed baráku místnost s postavou podobnou Vicovi. To je onen Velkej Ježíš Mordino, oslovte ho tak a zeptejte se na práci (ještě mu můžete prodat Vica do otroctví:), pošle vás s kufříkem do Stájí. Jakmile se tam ocitnete, běžte dovnitř a kufřík odevzdejte Ramirezovi. A vraťte se k taťkovi Mordinovi. Dostanete svoji odměnu, klidně přijměte i další úkol, ale ten už coby otrokář nesplníte. Jděte na parkoviště, kde zjistíte, že vám nějakej čurák šlohnul auto, pokud máte vnímání alespoň 6, můžete jít po stopách, pokud ne, tak si promluvte s Julesem, chvíli mu vyhrožujte a on vám ukáže, kam auto odvezli. Tak jako tak se objevíte před čerpací stanicí, ve které je vaše auto. Jděte dovnitř a promluvte si s chlápkem v kanclu. Pokud chcete, můžete si auto vybojovat, ale stoupne vám karma. Raději si ho tedy kupte a nechce si ho upgradovat. Nasedněte do auta a přesuňte se na Druhou ulici (nebo na Ulici pannen a pěšky tam přejděte). Jděte do Shark Clubu ke schodům a klikněte na ty vedoucí do podzemí, kde ze skříňky seberte prázdné stříkačky, buffouty, ale hlavně boxerské rukavice.Teď zamiřte do Baru Salvatore a jděte do druhého patra. Promluvte si s Mansonem (kretén), buďte neoblomní a pořád chtějte vidět pana Salvatora. Budete vpuštěni. Kápovi pak lezte do prdele jak to jen jde, pošle vás znovu za Mansonem, který vám dá za úkol najít Loida a udělat z něj příklad. Vraťte se na Ulici Pannen do Desperada a vlezte do podzemí (pod schody), chlápek za zamčenými dveřmi je onen Loid, takže ho pěkně oškubte a nechte se zavést k jeho skrýši na Golgotě. Nechte ho kopat, až narazí na minu, tak překousněte chuť mu ji hodit zpátky (ale je to slastnej pocit:) a nechte ho kopat dál. Potom ho nechte otevřít poklop a vlézt dovnitř. Následujte ho a dole ho zastřelte. Z truhly seberte prachy a vylezte ven. Naskytne se vám nádherný pohled na spousty hrobů, takže popadněte lopatu a dejte se do kopání, rozhodně se to vyplatí, protože v jednom z hrobů naleznete sluneční brýle, které vám při nošení (v ruce) přidají +1 k charisma. Po kopáčských orgiích se vraťte zpět k Salvatorovi a dejte mu prachy, půlku vám přenechá jako odměnu. Další úkol vám opět řekne Manson- jedná se o vyždímání Rakeťáka Renesca. Jděte tedy za Renescem do Obchodní čtvrti a řekněte mu, že jdete vybrat dluh pro Salvatora. Vynadá vám s tím, že platil pře 14-ti dny, nacož mu odpovězte, že si vše zkontrolujete. Promluvte s ním ještě jednou a nabídněte mu brýle od škorpióna a pak se ho asi 20x zeptejte, co vám za ně dá- dostanete lékařský PIP-BOY modul, který si ihned přečtěte. Vraťte se k Mansonovi a řekněte, že jste od Renesca získali prachy (holt to budete muset zatáhnout ze svýho), pošle vás za Salvatorem, kterému ty prašule dejte. Posledním úkolem je dohled nad obchodem, což už je jen brnkačka, takže zase pokecejte s Mansonem a až budete přeneseni na místo, tak jen stůjte a sledujte transakci s Enklávany. Před tím, než půjdete za Salvatorem si ještě kupte flašku nějakýho chlastu a opatřete si radškorpióní ocas. Zajděte za otcem Tullym a počkejte až s vámi bude moc komunikovat (čekejte pár hodin), pak ho pěkně prokecněte- dejte mu chlast a on vám za to vyzradí všechna zpovědní tajemství, mimo jiné i to, že Wrightovi mají destilačku a zásobují ho chlastem. Vemte si od něj peníze a slibte mu, že pro něj koupíte nějakej chlast. (na to serte a prachy si radši nechte) Zajděte k Wrightům do obchodní čtvrti a v horní budově jděte opatrně do sklepa, kde na destilátor použijte radškorpióní ocas (postup je stejný jako při tankování auta), pak rychle vypadněte. Až se po čase do New Rena vrátíte budete na ulicích nalézat kaluže krve a v nich nějaké to vybavení, což jsou pozůstatky ubožáků nakupujících chlast od Wrightů. (odnese to i chudák Tully:) Zajděte za Salvatorem pro odměnu za dohled nad obchodem a vyberte si nějaké to pěkné jméno (pozor, jakmile se stanete členem Salvatorů, tak vás ostatní rodiny přestanou tolerovat) a zajděte za Mansonem, který vám předá laserovou pistoli. Nasedněte do auta a zajeďte do Obchodní čtvrti. Jděte do New Reno Arms, kde můžete s Eldridgem obchodovat a jakožto člen Salvátorů máte možnost získat i nějaké spešl vybavení. Na to se vyserte a ukončete jeho existenci ranou do palice. Z jeho mrtvoly pak do kufru odnoste veškeré vybavení, má toho u sebe hodně cenného. V zadní části obchodu je za policí vchod do sklepa, kde na vás čeká debílek Algernon, toho v žádném případě nezabíjejte, protože vám může zadara upravovat kvéry (a jako jediný dokáže udělat turboplazmovku), z poliček a ledničky v levém horním rohu seberte všechny cennosti a odjeďte do Stájí. Jděte do podzemí (pokud se vám chce, tak to na povrchu vyvražděte), zabijte tam Myronovi stráže a promluvte s ním. Můžete ho vzít s sebou, to už je na vás, není sice lepší bojovník než Vic, ale umí dělat stimpaky a superstimpaky, což docela bodne. New Reno se vším tím bordelem nechejte na chvíli být a odjeďte do NCR.
Republika Nová Kalifornie (NCR)
Objevíte se před městem v části zvané Bazar. Kousek nad vámi je stan hlídaný třemi vojáky v kevlarové zbroji. Mají bozary, takže jestli na tom s kradením nejste zrovna nejhůř, můžete si přijít na slušné peníze. Ve stanu najdete trpasličího obchodníka a za ním tři knihovny. Nakupujte stylem, že přijdete ke knihovně a kliknete na ní, obchodník vám ukáže, co v ní má. Pokud chcete, můžete mu věci z nich ukrást, není to moc těžké, protože pokud se vám podaří použít kradení na první pokus, nezáleží, kolik věcí si vezmete. Po nákupu a prodeji vybavení jděte podél horního plotu, až k domku otrokářů. Vejděte dovnitř a zeptejte se na práci. Dostanete za úkol donést mapu rangerů. Naproti domku je malé smetiště, kde potkáte postavu v kápi, promluvte si s ní a souhlaste, že vám za $1000 upgraduje auto. Trvá to šest hodin, takže máte spoustu času prozkoumat město. (po šesti hodinách si s ním ještě promluvte) Jděte k městské bráně, kde vy i vaši parťáci schovejte zbraně a vejděte do města. Jděte kousek dolů, před budovou s vlajkou stojí šerif Dumont, ptejte se ho na práci (poprvé vám řekne, že neví, po druhé už s ním můžete mluvit normálně), hlavně se optejte na Westina a Tandi. Po levé straně je obchůdek a pod ním je domek vědce od kterého při trochu vyšším skillu věda získáte úkol na otestování mutagenního séra. (odměnou vám bude Robopes) Sérum otestujte třeba na Lennym v baru části Bazar. Se stolku v chodbě seberte doktorovy robopsí papíry a jděte smětem k protější budově obrostlé tím hnusným zeleným sajrajtem. (že by tráva?) Hru si uložte a promluvte si s hubologistou, po zasvěcovacím obřadu se vaše štěstí může změnit v rozsahu +-2. Za chrámem je domek s garáží, je to sídlo rangerů, nesnášejí otrokáře, takže si dejte majzla. Opatrně vlezte dovnitř, s nikým se tam nebavte a projděte až do garáže (té místnosti s velkými dveřmi) a se stolku v levém horním rohu seberte mapu. Před budovou s rangery stojí žena s robotem, když se k ní přiblížíte, požádá vás o pomoc (ovšem není to pravidlem), souhlaste a promluvte s Jackem. Nechte ho vybuchnout a pokud chcete, tak pak opravte ty obrazovky na stěně, dostanete nějaké knihy. Vraťte se za otrokáři a mapu jim předejte. Až se setmí, jděte do baru a promluvte si s barmankou. Je to Jackova žena a když jí řeknete, že natáhnul brka, dostanete drink zadara (taková malá oslava:). Chvíli počkejte, než se do baru dobelhá Merk se svou ochrankou a zeptejte se ho na práci. Dá vám za úkol oddělat hubologistu ve městě. Ráno tedy zajděte do chrámu a napíchejte do něj 3 superstimpaky, počkejte 10 minut a je vymalováno. V noci zase zajděte do baru a poreferujte Merkovi o vaší úspěšné misi. Dalším úkolem je přinést mu plány na robočokla. Ty už u sebe máte, takže mu je předejte. Teď už jen zbývá najít Vault 13. Způsobů je několik: 1. Pokud máte skill zálesák tak 80% a víc, jděte na Westinův ranč, řekněte, že vás posílá Dumont- pošlou vás hlídat brahminí stádo. Za nějakou dobu se objeví dva párači, které pak budete moci sledovat až k Vaultu 13. 2. Pokud máte hodně peněz, jděte do nemocnice (pod domkem s robopsem) a pokecejte s doktorem o Vautlu 13. Zajděte do místního výčepu a kupte pivo. Teď se vydejte k Westinovu ranči a opět řekněte, že jdete pracovat. Pod bránou je domek ve kterém narazíte na Slanečka, dejte mu pivo a vyslechněte jeho příběh. Pak se vraťte do nemocnice a řekněte doktorovi, jestli by vám neprodal mapu. Bude vás ale stát 10000, tak si to dobře promyslete. 3. Pokud nemáte dobrou řeč, tak vám u něj bohužel stoupne karma. No nic, jděte k budově kongresu a řekněte, že jdete za prezidentkou, protože sháněla nějakého specialistu. Budete vpuštěni k té staré rašpli. Slibte jí, že donesete součástky z Vaultu 15 a odejděte. Nasedněte do auta a vydejte se do vaultu 15.
Vault 15
Postřílejte všechny na povrchu a z chlápka v domku seberte červenou přístupovou kartu. Jděte napravo do druhé části mapy. Na dveře ve skále použijte onu kartu a nastupte do výtahu. Až budete dole, osloví vás hlídačka, pokuste se jí nakecat, že jste nový, mě se to povedlo i při řeči 45% (na třetí pokus), pokud se vám to povede, jste za vodou, pokud ne, budete si holt muset cestu prostřílet (stoupne vám karma). Tak jako tak jděte k druhému výtahu a sjeďte do třetího patra. Jděte do druhých dveří vpravo, kde z jedné ze skříněk vezměte počítačové součástky. Ve dvou místnostech nalevo jsou dva funkční počítače, jděte k tomu nejvzdálenějšímu a nahrajte si lokaci Vaultu 13 do PIP-BOYe. Pokud jste nájezdníky přesvědčili, že k nim patříte, tak ještě zajděte do druhého patra a pokuste se opravit generátor. (prvně použijte skill věda, pak opravář) Pokud máte v partě Vica a Myrona, tak to nebude problém. Po opravě musíte zase zajet do třetího patra a na druhém z počítačů vypnout silové pole u vchodu do vaultu. Nasedněte do auta a cestou do Vautu 13 se ještě zastavte v NCR.
Republika Nová Kalifornie (NCR) II
Schovejte zbraně a zajděte za prezidentkou. Odevzdejte jí součástky a inkasujte slíbenou odměnu. U obchodníků si kupte hodně stimpaků a pokudmožno co nejlepší zbraně se zásobou nábojů, čeká vás totiž…
Vault 13
Projděte jeskyní až ke dveřím a pro vstup použijte panel. Ve vaultu narazíte na párače, zkuste s nimi bojovat, souboj je to docela těžký, doporučuji používat hlavně těžké nebo energetické zbraně (miřte na oči). Pokud se vám nebude dařit, tak se na boj vykašlete a vraťte se sem za měsíc- všichni budou tuzí. GECK najdete ve třetím patře v jedné ze skříněk. Kromě něho ještě nezapomeňte vzít navcom parts (v další skříňce) a odjeďte do Arroya.
Arroyo II
Pokecejte s umírajícím Hakuninem a odjeďte do Reddingu.
Redding
V tomhle městě toho moc dělat nejde. Zkuste zajít za šerifem a zeptejte se na práci. Musíte mít level alespoň 10, jinak vám ji nedá. (ale že máte karmu v mínusu a pušku plnou zářezů mu neva:). Vemte první úkol- vybrat od vdovy Rooneyové peníze. Vdovu najdete kousek pod šerifovým úřadem- prostě ta ni hukněte a vyhoďte ji z baráku (bez smilování). Vraťte se k šerifovi a pokud chcete vezměte ještě druhou práci- zabránit rvačce v baru. Jděte tedy k Malamutovi, v pokecu s horníky jim vyhrožujte zastřelením a pak je všechny je zavřete. Další práci už od šerifa neberte, protože to neprospěje vaší karmě. Vydejte se nahoru do hornické kolonie, kde navštivte majitele dolu Morningstar. Pokecejte s Danem McGrewem a přijměte jeho nabídku (přinést ten divnej čip). Kousek dál si můžete vsadit na potkaní zápasy, ale je to nuda. Za hordou mrtvých potkanů je vchod do další části města, kde v domku (tom, kterej ještě drží pohromadě) vlezte do výtahu a sjeďte dolů. Dole na vás čekají wanamingové, což jsou potvory podobné vetřelcům. Dost tady záleží, na jaké zbraně se orientujete. Pokud používáte těžké zbraně jako je např. bozar, tak vám souboj nebude činit problémy, ale jestli jste zaměřeni na lehké a energetické, tak si raději tento úkol nechte na dobu, kdy budete mít pořádnou energetickou hračku. Přibližně uprostřed změti tunelů se nachází něcojakorypadlo, ze kterého seberte požadovaný čip a zaneste ho Danovi. V Reddingu vás už nic nedrží, takže to tu vyvražděte a vydejte se na cestu do New Rena.
New Reno II
Už jste na dost vysokém levelu, aby jste se mohli zapojit do boxerského klání, aniž by jste při tom dostali na držku. Zaparkujte tedy na druhé ulici, nasaďte si speciálně upravené boxerky a v tělocvičně pokecejte s trpajzlíkem. Celkem vás čekají 4 zápasy. Před každým z nich si hru uložte, protože pokud nějaký prohrajete, tak druhou šanci nedostanete. První tři protivníci jsou máčky, pokud jim budete mířit na oči a hlavu, tak s nimi vymetete podlahu už v prvním kole. Horší je to s tím posledním. Až ho porazíte, tak ihned zajeďte do inventáře, může se totiž stát, že příjdete o ucho. Pokud ho v inventáři naleznete, nahrajte si pozici a bojujte znovu. (ukousnuté ucho totiž ubere charisma a stejně k ničemu není). Porážkou všech čtyř boxerů dostanete titul šampion těžké váhy, který vám trochu vylepší některé atributy. Teď můžete zajít navštívit ostatní rodiny a zastřelit jejich papínky (u Bishopů a Mordinů zastřelte šéfy a ostatní šetřete, Wrightovi mají hodně dětiček, takže se jim o ně pěkně postarejte:). Až budete hotovi tak zajeďte navštívit starou známou Vojenskou bázi.
Vojenská Báze
Pokud ji nemáte v mapě zakreslenou, tak vězte, že se nachází kousek nalevo od Vaultu 13. Pozabíjejte smečku vlků a prohlédněte si zasypaný vchod, vypadáto, že by se dal odpálit. Kousek pod důlním vozíkem leží tyč, kterou pochopitelně seberte a dejte si ji do ruky. Klikněte na ni a umístěte ji na vozík. V budce nad vchodem najdete dynamit, který stejným způsobem jakým dobíjíte auto nasaďte na tyč (prostě při zmáčknutém levém krysítku držte ukazatel na tyči a až se objeví menu zvolte obrázek báglu- tam vyhledejte dynamit a je to) a roztlačte vozík (klik). Pokud vám těch 5000 zkušeností nestačí, tak můžete vybílit vnitřek (je plný supermutantů, za které vám nechutně poroste karma). V prvním patře nic moc není, můžete tady opravit akorát generátor. Druhé patro už je zajímavější, hlavně se tu nachází energobrnění, ale pro jeho získání budete muset zabít skoro všechny supermutanty. Ve třetím patře je v místnůstce kousek od výtahu skříňka a paměťovým modulem- dá se k němu dostat bez boje, takže si ho rozhodně vemte. Do čtvrtého patra ani nechoďte, protože tam není nic cenného a boj s mutíkem a jeho mazlíčky nemusíte rozchodit. Teď vás čeká cesta do San Francisca- nachází se nalevo od vojenské báze. (a asi o dvě pole výše)
San Francisco
Objevíte se v čínské čtvrti, ve které jak to tak v čínské čtvrti bývá narazíte na samé číňany:) Na náměstíčku uprostřed se rozkládá zápasnický ring a zrovna v něm bojují dva maníci Dragon a LoPan. Dole pod ringem je nachází obchod, ve kterém dostanete téměř všechno- od lékařského vybavení a manuálů až po zbroje. V jednom z domků na pravé straně najdete další obchod, který je prozměnu zaměřen na zbraně (poznáte ho podle toho, že před jeho vchodem stojí hlídač)- tady zase koupíte ty nejlepší zbraně ve hře- gaussovku a vindicaror minigun. Ve městě existují dvě mocné organizace- Hubologisté a Shiové. Zatím si ani jedné nevšímejte a ani neopouštějte Čínskou čtvrť. V levém dolním rohu mapy je základna Bratrstva Oceli, promluvte si tam se strážcem a přistupte na jeho návrh- přinést plány vertibirdů. Pak počkejte až ti blbečci v ringu dobojují a zajděte za LoPanem. Pokud máte boj bezezbraně menší než 100%, tak vás může naučit trochu bojovat. Dál už v SF nic nedělejte a raději se vydejte na cestu do Navarra.
Navarro
Dejte si bacha, protože po cestě na vás pravděpodobně budou útočit hlídky Enklávy, boj s nimi je dost těžký, takže raději berte nohy na ramena. Hned po příjezdu vás osloví Chris, pokud máte vysokou řeč, tak se ho ptejte na Enklávu a tvrďte, že jste nový rekrut, jestli s sebou máte parťáky, tak mu nakecejte, že je to vaše ochranka, pokud budete úspěšní, tak z něj dostanete heslo k hlavní bráně. Jestli ovšem vysokou řeč nemáte, tak se jen zeptejte, co se tu nachází a hned ukončete rozhovor, protože pokud se budete moc vyptávat, tak zalarmuje stráže. Potom toho čuráka normálně zabte a svým parťákům řekněte, ať tu na vás počkají. Do základny se dostanete celkem 3my způsoby, ale doporučuji vám použít jen první dva. 1. Pokud máte heslo, tak jděte po cestě k bráně, kde ho řekněte strážnému- budete moci projít. 2. Jděte opět k bráně, ale tentokrát se nepřibližujte k vojákům v PWA. Projděte za levou budkou, mezi ní a plotem je škvíra, kterou pohodlně projdete za stráže- a jste tam. 3. Útok. Ovšem jít přes hlavní bránu je sebevražda, tak raději jděte do podzemí Chrisova baráku, odkud vede chodba až do nitra základny. Tento postup moc nedoporučuju, protože za zabíjení těch plechovek vám poroste karma a navíc jsou kurefsky silní. Takže- dostali jste se do základny, jděte ihned do podzemí, kde v místnosti se spoustou skříněk vezměte paměťový modul a Power Armor, který si ihned nasaďte. Teď už se můžete s kýmkoliv bez obav bavit (ale nechoďte k bráně ani za seržantem). Naproti místnosti s počítačem narazíte na doktora s robopsem. Doktora se zeptejte na párače ve vedlejší místnosti a slibte mu, že ho pro něj zabijete. Jděte k té ubohé kreatuře a zbavte ji utrpení tohoto světa. Vraťte se zpět k doktorovi a počkejte až se dveře sami zavřou. Místnost je zvukotěsná, takže doktora rozsračkujte třeba i raketometem a pokecejte se psem. Potřebuje motivátor K-9. Než odejdete, tak ještě ze stolu můžete vzít modrou přístupovou kartu, která kecálkům poslouží k útěku. Vyjeďte na povrch a zajděte do kuchyně, kde si pokecejte s kuchařem úplně o všem co jde, nic nevynechejte. Teď zajděte do domku vedle hangáru s vertibirdem a pokecejte si s vědcem také o všem co jde. Vydejte se do hangáru a technikovi řekněte, že vás doktor poslal pro motivátor robopsa. Vezměte ho ze skříně a jděte do garáže na druhé straně základny (vedle domku, kde jste zpovídali vědce) Promluvte si s chlápkem stojícím blízko skříněk a řekněte mu, že vás technik poslal pro plány k vertibirdům, dovolí vám je vzít. (oba úkoly K-9 a plány jsem vykecal i při řeči 60%, takže by to neměl být problém). Pokud se vám nebude dařit plány uchvátit pomocí řeči ani kradení, tak vám nezbude nic jiného než je vybojovat, ale spíš než boj doporučuji je jen vzít a co nejrychleji zdrhnout do podzemí. Ať tak či onak, do podzemí zkrátka musíte- jděte až k velitelově pokoji (chodbička nad počítačem) a stráži řekněte, že s ním máte nějaký obchod- prostě jste dostali hlášení…. Bla bla, s vysokou řečí vás pustí dovnitř a vy si bez problémů ze skříňky vezměte FOB, základnu potom opusťte přes místnost s nyní již mrtvým páračem (dveře se odemykají modrou kartou). Jestli se vám nepodaří velitele přesvědčit, nezbude nic jiného, než všechny postřílet, ale oproti povrchu je boj až směšně jednoduchý. Před odchodem ještě nezapomeňte dát do K-9 motivátor, sice se nepřidá, ale dostanete pár zkušeností a to se vyplatí. Odejít pak můžete horní chodbou vedoucí do Chrisova domku. U čerpací stanice naberte parťáky a vraťte se do SF.
San Francisco II
Vemte si všechny paměťové moduly a jděte k domku BOS. Předejte těžce získané plány k vertibirdům (nebojte se, nepřijdete o ně) a vejděte dovnitř. Ze skříněk můžete vzít energobrnění a dát ho Vicovi nebo Myronovi, čímž zvýšíte jeho šanci na přežití. Také se zde nachází pulzní puška, což je dle mého názoru nejlepší energetická hračka ve hře. Jděte k počítači a pomocí konzole se do něj nalogujte- může vás léčit nebo vylepšovat. Nechte se vylepšit pomocí všech modulů co jste získali (měli by jste mít celkem 3- síla, charisma a inteligence), čtvrtý se nachází v Armádním skladě Sierra, kam se dostanete jen coby pracant Wrightů. Vlastnosti vám půjdou vylepšit jen pokud budou nižší než 10, takže pro zvýšení síly si sundejte PWA. Vraťte se zpět do čínské čtvrti (všimněte si, že stráž před bunkrem zmizela- jestli vás zajímá, co se s ním stalo, tak se vraťte k počítači a nechte si přehrát záznam) a zajděte za Dragonem. Vyzvěte ho na zápas do úplného konce- dostanete na výběr- buď na něj zaútočíte se vším vybavením a zbraněmi přímo v jeho kamrlíku nebo budete bojovat čestně v ringu. Jste sice zlí, ale ne srabi, takže volte ring. Díky modulu na zvýšení síly vám boj půjde mnohem lépe (pokud jste se drželi mé rady a na začátku dali sílu 6) a pomocí kopů to hovado během pár kol jistě zabijete. Pak ještě zajděte za LoPanem a pokecejte s ním. Teď se hodně dobře vyzbrojte a vezměte si FOB a NavCom součástky, jděte do přístaviště a vlezte do tankeru. Moc lidí se tak s vámi bavit nebude, takže vlezte do podpalubí- začne na vás útočit všelijaká havěť, kterou pochopitelně zabijte. Až vyčistíte podpalubí, tak jděte do horního pravého rohu a zaveďte Suzy ke schodům, poděkuje vám a pošle váz za Badgerem, ale ještě za ním nechoďte. Jděte do levé části podpalubí, kde na terminál u dveří použijte FOB. Po žebříku vylezte nahoru a na navigační počítač použijte NavCom. Jděte za Badgerem a pokecejte s ním. Teď jděte do baru a vylezte po schůdcích na můstek, kde si pokecejte s kapitánem. Mimo úkolů s FOBem a NavComem se ještě dozvíte, že tanker potřebuje palivo. Jděte tedy zase za Badgerem a poproste ho, aby vám nějaké palivo opatřil od Shiů. Až se za tři dny vrátíte, tak bude tanker natankovaný. Už sice můžete odjet, ale ještě chvíli počkejte. Jděte do základny Hubologistů (vchod je v Čínské čtvrti) a vlezte do podzemí. Promluvte si s AHS-7 o tom, jak se můžete přidat. Chvíli počkejte, než vypnou silové pole a jděte do sálu plného osob v kápích. Počkejte, než Vikki Goldmanová a Juan Cruz dokončí náborový kecy a promluvte si s nimi. Můžete pak ještě navštívit AHS-9 nebo vědce kousek pod ním, který vám dokáže vylepšit normální energozbroj (ale není lepší než ta enklávanská). Vraťte se za AHS-7 a zeptejte se ho, jak můžete být nápomocni. Prvním úkolem je odpravit Badgera. Vyjděte napovrch a promluvte si s vědcem- bude po vás chtít plány vertibirdu, takže mu je dejte. Dalším úkolem je sehnat palivo pro raketoplán. Jděte do tankeru a odpravte Badgera, začnou na vás útočit ostatní tuláci, takže je pokud možno pošlete za ním. Pokud zrovna nemáte na souboj náladu, tak se do tankeru vraťte za 3 dny, přijdou Shiové a Badgera vyřídí za vás. Teď se vraťte k AHS-7 a přijměte další úkol- zabít císaře Shi. Jděte do čínské čtvrti a vlezte do sídla Shiů. Než zde cokoliv uděláte, tak jděte do místnosti nad chodbičkou, kterou jste přišli (stojí tam pár vědců) a použijte jeden z terminálů- pokud máte vysokou vědu, tak se do něj nahackujte a převeďte do raketoplánu všechno palivo (bacha- tanker už musí být natankovaný a pokud se stane, že nádrže budou prázdné, tak počkejte pár dní, než se naplní- tenhle úkol je celkově dost problematický), pokud velkou vědu nemáte, tak zkuste někde najít papírky s hesly (jsou celkem 3) nebo se na tenhle úkol jednoduše vykašlete, stejně se v outru nic o raketoplánu nedozvíte. Poté vlezte do hlavního sálu a vlezte do dveří s drakem. Deaktivujte silové pole a pomocí konzole se nalogujte do počítače. V jednom z menu najdete položku: zformátovat disk, takže tak učiňte. Právě jste zničili císaře, takže na vás začnou útočit všichni Shiové, mají u sebe dost dobré zbraně, takže se je pokuste všechny pozabíjet. Až budete hotovy, odejděte do Čínské čtvrti, kde po vás půjdou zase úplně všichni. Pokud je všechny pozabíjíte, dostane se vám odměny nejen v podobě zkušeností, ale po prohledání stolu obchodníků také v podobě hodně dobrých zbraní a zbrojí. Vraťte se k Hubologistům a vědci i AHS-7 řekněte o úspěšném splnění vašich úkolů. Teď už můžete jít do tankeru a pomocí počítače na můstku zamířit do Enklávy nebo ještě zajít navštívit pár měst a povraždit v nich všechny obyvatele.
Pozdrav ze San Francisca
Enkláva
Do Enklávy se dostanete tak, že půjdete do tankeru na můstek a počítači dáte příkaz jdi. Vemte si s sebou dobré zbraně, ale hlavně nezapomeňte přibalit GECK, plastickou trhavinu nebo dynamit a alespoň 7 superstimpaků. Pokud budete chtít hrát ještě po zabití hlavního záporáka (což je nanic, protože pravděpodobně nezbyl skoro nikdo živý:), tak svoje společníky nechte v tankeru. Po příjezdu do Enklávy, nechejte svoje společníky čekat, protože jinak by jste si cestu museli probíjet (a to je kurefská dřina). Vlezte do velkého sálu a jděte hned do protějších otevřených dveří. Po schůdcích slezte dolů a ve vězení pokecejte se starší. Hned vedle jsou další schody, takže do nich vlezte- ocitnete se v něcojakobludišti, pomocí terminálů si otevírejte dveře a procházejte jimi, dokud se vám nepodaří otevřít ty na protější straně vedoucí k dalším schůdkům (jdou tam dvoje, ale druhé se dají otevřít ručně). Pokud chcete, tak v jedné ze skříněk v místnosti napravo je APWA II. Přesné pořadí terminálů si bohužel nepamatuju, takže se budete muset holt snažit sami:) V dalším patře jděte do místnosti nad atomovkou (čicotoje) a promluvte si s Dr. Curlingem, pokud máte jakžtakž řeč, tak se vám podaří přesvědčit ho, aby do ovzduší rozptýlil FEV, čímž do 10-ti minut pochcípou všichni bez PWA. (kromě prezidenta). Teď jděte za prezidentem, pokud chcete, tak ho pořádně prokecněte- dozvíte se kvanta zajímavostí. V opačném případě mu jen řekněte, že kontrolujete sektor a ukončete rozhovor. Do ruky si dejte superstimpak a celkem 7x ho použijte na prezidenta. Počkejte 10 minut a on natáhne brka. Z jeho těla seberte prezidentskou kartu a otevřete si všechny dveře mezi schůdky kousek nad prezidentovou úřadovnou a doposud uzavřeným schodištěm. Teď jděte k oněm schůdkům a slezte do dalšího patra. Napravo je místnost s třemi vědci a počítačem. Pokud se vám podařilo rozptýlit FEV, tak už budou mrtví a nebude problém stoupnout si k počítači a aktivovat výbušninu. Jestli jste FEV nerozptýlili, tak ji aktivujte taky, ale místo boje raději utíkejte ke schodům. Až vylezete nahoru, tak začne odpočítávání, máte celkem 10 minut na to, aby jste se dostali do tankeru. Dveře, kterými jste přišli jsou zavřené, ale otevřeli se ty druhé, takže do nich běžte, po schodech se dostanete do prvního patra, kterým rychle proběhněte. Až vlezete do mapy se vstupním sálem, budou vás v místnosti před ním čekat čtyři vojáci. Postava s vysokou řečí je může přemluvit, aby jí pomohli v závěrečném souboji. Ve velkém sálu už na vás čeká sám velký Frank Horrigan, ale ještě s ním nebojujte, oklikou jděte k terminálu a pomocí "dárku" od prezidenta aktivujte program pro potlačení vzpoury. Nyní vám proti Frankovi pomůžou i věžičky. Franka nejlíp kuchnete dávkami nebo mířením na oči, ale dejte si na něj pořádnýho majzla, má totiž 999 HB. Až bude Frank po smrti vejděte do vrchních dveří.
Blahopřeji, právě jste dohráli Fallout 2, za pěkně velkýho hajzla, vychutnejte si mírně depresivní outro a pařte znova! :)
© Ratman 2002
|