Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - ŘÍJEN 2003

-zpět-


30.10.2003 . . . Jonny a Bess v New Renu


Jonny a Bess v New Renu Když máme tu novou grafiku, která se (jak to tak zatím vypadá :) opravdu líbí, udělal jsem si čas a napsal další díl Jonnyho putování za bájným vaultem. S novou grafikou to vlastně vůbec nesouvisí, prostě jsem měl nutkání napsat konečně další díl své povídky. A možná, že jsem neměl ani nutkání, možná, že ten divnej pocit v žaludku byl spíš od zkaženého salátu. Každopádně Bess netuší co se právě děje v jejím rodném Vaultu a užívá si v New Renu. Ovšem jak je to doopravdy s tím užíváním se můžete dočíst zde. Daemon

29.10.2003 . . . Dropki o ef3


Dropki o ef3: Ne, nejste na polské stránce, prostě se mi to už nechtělo psát pořád stejně. Takže čím vás dnes zabavím:
Něco k fog of war, o níž tady byla řeč před pár dny: Autoři uvažují o jakési permanentní FOW. Půjde o lehký opar, který by zakrýval místa, kam sice vidíte vy jako hráč díky izometrickému pohledu na herní plochu, ale ne vaše postava, které ve výhledu brání stěny, stromy atd... To by mělo zabránit situacím, kdy např. bezstarostně pošlete svého paňáčka do místnosti, kde sice není z pohledu hráče nikdo vidět, ale sotva pajdulák vstoupí, znásilní jej čtyři supermutanti... najednou... rektálně...
Účesy: Minule jsem mluvil o afro, dnes přihodím dalších pár účesů jako třeba napomádovaná patka pro libové frajery a natupírované vlásky pro slečny. Dále jsem zachytil zmínky o hipísáckých „účesech“ (takové ty smrduté, nemyté, dlouhé lokny) a koňském ohonu (dlouhé vlasy stažené vzadu gumičkou. Delší účesy budou navíc animované, aby vám mohly romanticky vlát ve větru. Své slušivě zastřihnuté vlásky pak budete moci zakrýt opravdu velkým výběrem všemožných klobouků, čepic atd.. Mimo tyto úpravy zevnějšku se uvažuje rovněž o tetování. Dovedl bych si představit podobné užití jako vytetované slovo Otrokář ve F2. Prostě by vás to zařadilo do určité skupiny. petruschka

28.10.2003 . . . Kdo přežije?


Kdo přežije? Asi znáte onu soutěž, kterou nedávno vysílala TV N@VA, kde skupina soutěžících bojuje o meloun doláčů... takže na to teď můžete zapomenout, protože tohle je o něčem trošku jiném:) Bobino poslal zajímavý článek o tom, kterak přežít atomový výbuch a i následujících pár dní- čeho se vyvarovat a co dělat... rozhodně doporučuji přečíst, protože nikdy nevíte, kdy se vám to bude hodit (doufejme, že nikdy nebude). Celý článek je ve slovenštině, ale to myslím není problém, nebo snad ano? Ne? To rád slyším, takže žádné protesty nebudu brát v potaz :) Jinak jsem vytvořil novou sekci nazvanou Jak přežít po atomovém výbuchu? , kde budeme podobné věci shromažďovat. Zatím je tam tedy tento a Killianův článek o přístrojích, doufejme, že už brzy přibude návod, jak si postavit svůj malý osobní vault :o))))))) RATMAN

26.10.2003 . . . Převedené sekce IV  -  Sim Kadeřník F3  -  Mapy v F3


Převedené sekce IV: Tentokráte přispěl převaděč Fallvonder, který udělal pořádný kousanec práce, když převedl rubriky: Fallout 2: automobil, pop-kulturní odkazy, vychytávky. Zábava: poezie. Různé: články a rozhovory. Je toho dost co? :o) Příští týden přibudou další věci neboť se do předělávání nejspíš zapojím i já, ovšem pokud mi to zase nepřekazí ta hnusně zákeřná škola:-/ No minimálně předělám Screenshot měsíce, kterýžto se už brzy bude vyhlašovat… mimochodem- ještě jsem do něj nedostal žádné nové screeny... RATMAN

Sim Kadeřník F3: Konečně je to tady! Otázka, která trápila lidstvo po celá staletí, problém, jenž složitými spekulacemi řešili, ovšem nevyřešili, již starověcí filosofové! A tato otázka má nyní svou odpověď! Nuže ptejme se, jako se ptaly již celé generace před námi! Bude moci mít má postava v F3 Afro? A odpověď zní..... chvíle napětí.... moment, tady jsem to měl napsané.... kde mám ty brejle.... tak tedy odpověď zní ANO! Ne, vážně! Při tvorbě vaší postavy si budete moci zvolit i účes a mezi jinými tam bude i afro. Pro nezasvěcené – jde o takový ten obří balon vyčesaných chlupů, který nosili na hlavách hlavně černoši v amerických seriálech sedmdesátých let. Po zvolení důstojné úpravy vlasového porostu můžete přejít k volbě barvy kůže a ta bude: černá, hnědá, červená, snědá, bílá nebo žlutá. To vše ve třech různých odstínech, že by si i Michael „bělidlo“ Jackson vybral. Dále na řadě je slušivý vous. Ten bude opět všeliký od Rumcajzovského, přes mušketýrskou úpravu až po Hitlerovskou mušku pod nosem (vážně). Za info jako vždy děkujte stránce NMA. Hmm... asi budu žlutý afroman s hitler-štětkou pod nosem. Prostě přesně podle fotky v mé občance... petruschka

Mapy v F3: Jelikož F3 má být 3D, bude samozřejmě možné zoomovat z a do mapy. Navigace bude podobná té, na níž jsme zvyklí z IE her (tzn. Baldurácká. Mluví se samozřejmě o mini-mapě určité oblasti/města a ne o té velké herní.). Mapu si budete moci označovat zápisy a přidávat i ikonky s různými význami a funkcemi. Dále se Sawyer rozkecal o komolých jehlanech a čtyřbokých polygonech, do kteréžto oblasti radši strkat nos nebudu. V zásadě šlo o změnu úhlu nazírání na mapu... Jak to bude s postupným odhalováním mapy ještě není jisté. Uvažuje se o „fog of war“ řešení (vzpomínáte, jak jste na minimapě třeba v Baldurovi postupně odkrývali dosud temné oblasti? Tak to je ta fog of war). Ovšem asi nebude černočerná jako v IE hrách, ale půjde spíše o lehký opar, který má sloužit hlavně vaší navigaci. Prostě aby bylo jasné, kde už jste byli a kde ještě zbývá pár lidí k odprásknutí... petruschka

25.10.2003 . . . Převedené sekce III


Převedené sekce III: Další den, další práce na grafice… takže díky Dogově pomoci si můžete prohlédnouti novograficky upravené sekce spolubojovníci- tu jsou z F1, tu zase z F2. Obrázky bude možná lepčí udělat znova, tyhle jsou spešl pro černé pozadí, takže by se hodily nějaké… použitelnější, ale to nechme až bude uděláno trochu více... RATMAN

24.10.2003 . . . F3 drobkosmršť  -  FO:BOM dovoleno kritizovat


F3 drobkosmršť: Vaše milá hospodyňka petruschka opět vymetla všechny kouty NMA a z nasbíraných drobků o Falloutu 3, kočičích chlupů a ostříhaných nehtů vám upekla chutnou bábovku plnou novinek, přesně jak to mají mazlíčci rádi.
Jak jsou naši chrabří hoši z BIS v čele se Standou Grosem daleko: Hotový je příběh, naplánovány všechny lokace a už se usilovně maká na animacích. Taky by už sakra mohli vypustit nějaký screen...
Budou mluvící hlavy? Budou. Kolovaly zvěsti, že se od tohoto prvku upustí, ale designéři prý sotva před pár dny dali do kupy návrhy hlav, které by se měly ve hře objevit.
Skill Outdoorsman: Hráči, kteří si tento skill napumpují, by měli být schopni sami vytvářet jednoduché hojivé prostředky – něco jako feťácko-šamanskou směs, kterou vás léčil Hakunin. Bude mít sice určité vedlejší účinky a nebude stejně efektivní jako Stimpacky, ale bude to levná varianta léčiva, která schopnost Zálesák udělá kapku užitečnější. Zálesák taky umožní stahovat z kůže zabitá zvířata. Nepůjde to sice u každé potfory, ale čím vyšší Zálesák, tím více kožešin a možná i zubů na náhrdelníky. Sawyer ještě mlel cosi o výrobě primitivních zbraní, no uvidíme. Další výhodou Outdoorsmana by měla být schopnost vybrat si vaše stanoviště při náhodných setkáních např. mapa se loaduje - hra vám ukáže, co vidí ze své startovní pozice vaše postava – jste moc blízko skupiny floaterů, což se vám nelíbí – změníte svou pozici tak, jak vám to vyhovuje. Tato změna bude tím větší, čím větší je vaše schopnost Zálesák.
Power Armor MkIII: Pokročilejší verze PA asi nebudou. Podle Sawyera plně stačí dosavadní PA, které je už samo o sobě vlastně chodící tank a nepotřebuje vylepšení. Nejspíš se nesetkáme ani s Enklávským PA.
Fallout 0: Sawyera ještě nepustil nápad udělat předválečný Fallout v Evropském prostředí. Samozřejmě jde zatím jen o nápad, ale JE to kapku rozvedl. Rád by udělal akční hru se zaměřením na boj ve vozidlech ve stylu Mad Maxe. Improvizovaný scénář by mohl být: Celá Evropa je zmítána bojem o energetické zdroje se Středním východem. Jednotka Britské obrněné pěchoty se vylodí ve válkou zmítané Itálii a musí se pak probojovat půlkou Evropy ve svých stále více opotřebovaných a rozstřílených vozidlech. petruschka

FO:BOM dovoleno kritizovat: Teprve poté, co byl Fallout: Brotherhood of Masturbation prohlášen za Gold (tzn. hotový a připravený k vydání) sebrali jeho vývojáři kuráž a umožnili opět přispívat do FOBOM fóra na IPLY. Pro připomenutí: Poté, co se na hlavy vývojářů snesla kritika za bezduché vykořisťování jména Fallout, bylo fórum nejprve drsně promazáno od čehokoliv, co trochu zavánělo nechutí k této plejstejšnovské hopsačce a zůstaly jen výkřiky chvály několika teenagerů, kterým se už patrně sperma tlačí na mozek a stačí jim ve hře vidět velké, realisticky skákající kozy, kterých má být ve FO:BOM plno. Když ani cenzura nepomohla, byla fóra zavřena úplně a vývojáři FO:BOM odmítali jakkoliv komunikovat s hráčskou komunitou. Vyšlo sice několik rozhovorů, ale ty byly poskytovány hlavně konzolovým stránkám a vývojáři si v nich především stěžovali, jak jsou na ně Falloutí fanoušci zlí a jak je jejich hra skvělá, protože obsahuje nejnovější program umožňující fotorealistické mávání dudama. Teď ovšem fóra přímo přetékají zpověďmi Chuckieho Cuevase (hlava vývoje FO:BOM) a kupodivu jde hlavně o omluvy. Chuckiemu je prý líto, že neunesl tíhu kritiky a uchýlil se ke zbabělému cenzorskému řešení. Další jeho výroky především omlouvají hru. FO:BOM je prý jen jedna z variant jak by svět Falloutu mohl vypadat a nečiní si nárok na návaznost s pravým RPG Falloutím vesmírem (původně se oháněl tím, že čerpá z Fallout Bible, ale byl několikrát načapán na švestkách. tzn. údaje nepasovaly a nespravily to ani sebevětší kozy herních postav). Dále je Chuckiemu moc líto, že hru propagovali hlavně sexem (slogan hry: Lepší než sex! +kozy jak vozy na každém screenu...). K tomu jej prý donutili zlí manažeři, ostatně stejně jako k uveřejnění hloupých a nicneříkajících trailerů. Chuckie se také přiznal, že jméno Fallout zvolili především proto, že lidem to bude něco říkat a spíše si to koupí, i když třeba o původních Falloutech nic neslyšeli. Prostě marketingový tah a blbý k tomu. Takže co je ještě Chuckiemu líto... Jo! Je mu také líto, že atmosférickou hudbu a jazzové pecky 50. let zaměnil za komerční hardrock. Sám by prý upřednostňoval jižanský rock typu ZZ Top, což jen dokazuje, jak moc fenoménu Fallout NErozumí. Chuckiemu je prostě líto hodně věcí. Mě jediné – že tenhle paskvil jménem FO:BOM vůbec vznikl... petruschka

22.10.2003 . . . Tým F3  -  Tactiksí MODy  -  Apokalypsa se blíží!  -  Pokračování F Story  -  WELMI důležité upozornění


Tým F3: Na NMA vypadl z Damiena Folleta odhad, kolik že vlastně lidí maká v současnosti na Fallout trojce: 4 dějoví designéři, 3-4 techničtí designéři, kupa uměleckých darmožroutů, 3 tvůrci skriptu a 5 programátorů. Papaláši nejpapalášovitější (řekněte to 3x rychle po sobě) jsou pak JE Sawyer (kápo di tuti fruti kápi), S.K.Reynolds (šéf dějových přicmrndávačů), J. Deiley (dějový přicmrndávač), J. Husges (dějový přicmrndávač č.2), D. Foletto (dějový přicmrndávač č.3). Nevím, jestli je to málo nebo moc. Na to vidím do pozadí herního vývojářství příliš málo. Předpokládám, že se jejich počet po oficiálním ohlášení hry ještě zvýší... petruschka

Tactiksí MODy: Týpek s nápaditým nickem requiem_for_a_starfury vytvořil dva FoT MODy, které si asi nejvíce užijí pedofilové. V prvním z nich se roztomilý, malý, zlatovlasý pipboy naučí měnit pozice (přikrčit se, lehnout... předklonit a stáhnout kalh.... to vlastně ne). V druhém MODu vyfasujete hned celou skvadru pěti pipboyů (šesté místo je volné pro pipáka z náhodného setkání. Chlapečci na vás budou čekat na Hlaváku... erhm v Brahmin Wood. Mimo už zmíněné schopnosti měnit pozice jak podle Kamasutry se pipáci také přiučili jak převlíkat brnění, ovšem bez změny vzhledu. Oba MODy stahujte z NMA odtudlenctadyhle.... petruschka

Apokalypsa se blíží! Shrnu to do šesti slov: Fallout: Brotherhood of Steel je GOLD! Nebo radši sedmi: Fallout: Brotherhood of Steel je GOLD, KURVA! petruschka

Pokračování F Story Co k tomu dodat, rozsáhlý román od Ramona Dextera stále pokračuje a pokračuje... takže 22.10. "click here". Harley

WELMI důležité upozornění: Vezmu to stručně, protože sem pekelně nasranej- jelikož už mi po XYté došly NEZABALENÝ BMP obrázky (4= skoro 2MB) tak upozorňuju, že počínaje DNEŠKEM budu takovéto maily bez milosti mazat už ve schránce. Ať je na těch obrázcích třebas i pravej Elvis nebo atomofka, je mi to fuk, protože už rozhodně nehodlám platit kvůli takovýmto blbostem mastný účty za net. Děkuji za (ne)pochopení, stejně to zas někdo zmrví, ale já vás varoval... RATMAN

20.10.2003 . . . Grafické řešení F3  -  A další várka...


Grafické řešení F3: Na stránce NMA jsem narazil na zajímavé povídání JE Sawyera o grafické stránce Falloutu 3. Nechci se ztrapnit víc než je třeba, tak prosím tolerujte nějaké to zjednodušení technických detailů. Pro znalce grafiky + angličtináře odkaz výše.
Grafika F3 a Jeffersonu (z enginu téhle odložené hry F3 vychází) se vlastně dost blíží Newer Winter Nights. Je stejně jako ona „částicová“ (nebo jak byste přeložili tile-based?) Jako NWN to však moc nevypadá (díky bohu...), jelikož v NWN bylo užito výhradně dynamické osvětlení a okolní prostředí sestávalo z méně polygonů.
Vytvoří se sada částic, meta-částice (což mohou být celé unikátní budovy i mapy) a rekvizity do mapy. Částice se naaranžují do určité oblasti a přidají se statické a interaktivní rekvizity (generátory, dveře, počítače... ). Level se načte do programu Lightwave, v němž jej nasvítíme. Světelné mapy se pak vypálí pomocí externího plug-inu Microwave. Tvůrci pak celý level importují zpátky do našeho editoru a světelné mapy se sflikují dohromady.
Výsledek vypadá tak ostře a zřetelně, že si už mnozí lidé mysleli, že je to v 2D. Ovšem až do té chvíle, než otočíme kamerou. Dokonce jsme zvažovali, že bychom snad měli grafiku trochu upravit, protože někteří lidé si stěžovali, že nevypadá dostatečně 3D.
Jak doplnil Briosafreak z NMA, bude asi F3 vypadat opravdu super, ale o to hůře půjde měnit mapy a nejspíš se nedočkáme nových MODů vytvořených fanoušky. Ostatně BISáci už sami říkali, že nepočítají s uvolněním editoru pro hráče. No, já tuto možnost rád oželím, jen pokud bude F3 opravdu tak nadupaný a atmosférický, jak to zatím vypadá... A vy se mi už můžete začít sbírat na nový počítač. Číslo Konta petruschka vám rád pošlu na požádání mailem. petruschka

A další várka: Díky Fallvonderovi se můžete juknout na další tři předělané sekce- Holodisky Falloutu 1 a Fallout Tactics + recenzi na Platinovou edici FT. Další předělávky na sebe nenechají dlouho štěkat... RATMAN

19.10.2003 . . . Další krok v předělávání


Další krok v předělávání: Nová grafika už se jak se patří zažila a po týdnu byly předělány další sekce- download Falloutu 1, Holodisky Falloutu 2 a Wallpapery, ke kterým jsem dodělal i menší reklamičku do vaultovize :o)) Za pomoc s předěláváním děkuji Kubovi a Fallvonderovi, jejich práce nezůstane neodměněna (heh- nezapomněl jsem se minule zmínit o tom, že nechceme tu slevu zadarmo? ;-))) No nic… pokud by chtěl ještě někdo pomoci, je vítán, stejně tak jako nějaký zkušený angličtinář, který by byl ochoten pár věcí ze stránky přeložit do ťamanštiny, aby z ní něco měli i křováci (né- fakt sem dnes nic nepil! Glo glo…) RATMAN

18.10.2003 . . . Renegade 2: Kapitola 1.: Bar


Renegade 2: Kapitola 1.: Bar Tak toto je moje první novovzhledová (krásný slovo, žejo?:)) aktualizace a týká se, jak nadpis napoví, první kapitoly mé povídky Renegade 2. Čili pokud jste četli jedničku a intro, pokračujte zde. Harley

17.10.2003 . . . Fallout 2 na konzole?  -  Špatné zprávy pro zloděje


Fallout 2 na konzole? Složitou cestou přes Ratmana, anusweb a nakonec stránku SPOnG se ke mně donesla podezřelá zvěst o předělávce Falloutu 2 na konzole PS2 a XBox. Celá zpráva mi sice silně zavání kachním trusem, ale co kdyby, že? Falloutu 2 se prý zmocnil Acclaim a plánuje jeho vydání na Vánoce 2004. Ufff.... snažím se zachytit něčeho věrohodného na této zprávičce, ale moc mi to nejde. Ostatně podobné zvěsti se internetem šířily už před drahnou dobou a pokaždé byly demaskovány jako nepodložené kecy. Co by si asi tak počali konzoloví zhýčkanci se 7 let starou hrou s odpovídající (pro ně zaostalou) grafikou? No kdyby něco, tak my jsme byli první, kdo vás informoval, jo? petruschka

Špatné zprávy pro zloděje: Na NMA se objevilo pár zajímavých komentářů, které vysvětlují fungování zlodějiny, plížení apod. ve Falloutu 3. Podle všeho už nebude možné krást velké předměty jako brnění, větší zbraně a tak dále a je jedno, jak moc bodů jste vrazili do Zlodějiny. Krást půjdou hlavně peníze, klíče a snad i věci ve velikostní kategorii řekněme pistole. Další otázky se týkaly plížení a nezvaných návštěv v cizích obydlích. Jak jsem už kdysi kdesi říkal, NPC mají mít realistický model chování, podle něhož někteří vás ze svého obydlí rovnou vykopou, jiní budou volat o pomoc a dalším budete třeba moci něco namluvit (přišel jsem se podívat na odečet plynu, paní Vonásková...). Další možností pak je vplížit se, kam potřebujete. Zde bude svou roli hrát realistické využití faktorů jako světlo a stín, hluk nebo směr, kterým se NPC, kolem něhož se plížíte, dívá. Zloděje, kteří se vyžívali v kradení Power Armorů z „náprsních kapes“ svých obětí jsem asi moc nepotěšil, ale nezoufejte – vždycky je tady ještě možnost na kradení se vysrat a rovnou je rozšrotovat rotačákem. Doporučuje devět z deseti psychotických maniaků + petruschka

16.10.2003 . . . Fallvonderův Pip-Boy Pack i z FT


Fallvonderův Pip-Boy Pack i z FT: Před časem se zde objevil ke stáhnutí Fallvonderův Pip-Boy pack se všemi Pip-Boyi z F1 a F2 předělané pěkně v černé na bílém (pokud máte právě ve vaultovizi reklamu na Příručku ďáblova spratka, tak se právě na několik díváte:). Jelikož jde o věc užitečnou a pěknou, můžete si dnes stáhnou další verzi, kde tentokráte najdete zbylé maskoty z Falloutu Tactics. Celý balíček obsahuje na 45 moc krásných obrázků, při velikosti 451 kB, no nestáhněte to... :o) RATMAN

15.10.2003 . . . Problémy s přetěžováním serveru


Problémy s přetěžováním serveru: Asi se nenajde člověk, který by si nevšimnul, že v poslední době dochází k čím dál častějšímu přetěžování serveru. Večer je prakticky nemožné se k nám dostat a na vaší obrazovce tak stále trůní hláška, že je server přetížen. Jelikož už se nás mnoho lidí ptalo, co se děje, dotázali jsme se na problém přímo Bonuswebu. Dostalo se nám odpovědi, že přetížení způsobuje pravděpodobně některá z hostovaných stránek a celý problém se začne řešit přístí týden. Proto buďte trpěliví, snad už se to brzy spraví a stránky poběží tak, jak mají. RATMAN

14.10.2003 . . . Pár zajímavých odkazů


Pár zajímavých odkazů: Předem bych vám chtěl poděkovat za vesměs pozitivní přijetí nové grafiky, oproti těm starším verzím proběhlo poměrně klidně :o)
Ale bez zdržování přeběhněme k aktualizaci- pesus mě v našem fóru upozornil na dvě moc dobré stránky s tématem postapokalyptična, první se zove Cold War Civil Defense Museum a jde o (virtuální) museum týkající se... chvíle napětí... civilní ochrany (to je ale překvápko co? :o). Druhou stránkou jsou Postapokalyptická média, které se zabývají pro změnu postapokalyptičnem z pohledu toho, co už člověk vytvořil- najdete tu přehledy knih, her, filmů a dalších věcí s tímto tématem. Obě stránky jsou sice v jazyce anglickém, ale věřím, že pokud se o toto téma hlouběji zajímáte, určitě si uděláte čas k jejich prostudování. Odteď je již naleznete v našich odkazech (mimochodem- pokud víte o jiných zajímavých stránkách, které tam chybí, dejte nám vědět... pochopitelně by měly být z "oboru" :). Pokud se ale chcete trochu rozptýlit i v jazyce českém, mám tu pro vás ještě pozvánku na jakousi fiktivní zprávy o vydání F3 od Bio Killera... ovšem pokud nenavštěvujete naše fórum, tak vám ta jména povětšinou nic neřeknou :o) Ale snad se trochu pobavíte u obrázků...
To je pro dnešek bohužel už vše, jelikož je můj počítač ve stavu totálného šrotu, jsem rád, že sem můžu dát alespoň tohle, větší aktualizaci snad provede některý z kolegů... RATMAN

12.10.2003 . . . Fallout 3 a boj  -  Svět se mění a my s ním


Fallout 3 a boj: JE se tentokrát na IPLY fórech rozkecal hlavně o zbraních a boji obecně. Jelikož mám hlavu jako střep, pustím se rovnou do toho a nebudu zdržovat obvyklými nekrofilně homosexuálními narážkami. Takže můžete vytáhnout ruku z kalhot, milí čtenáři.
O kopancích: Kopy a ruční práce obecně by měla být velice různorodá a v podstatě by tak měla umožnit projít hrou jako čistá mlátička beze zbraní. Tak třeba vysoký kop patou by měl sežrat více AP než nízký kop s otočkou a lišit se samozřejmě bude i jejich účinek.
Nabíjení a náboje: Zbraně se budou blížit realitě i tím, že třeba nabití revolveru bude trvat déle než nabití automatiky a to zas bude delší než nasoukání nábojového pásu do kulometu. Některé zbraně budou mít i více typů munice a módů střelby (např. kulas bude žrát obvyklé náboje i energočlánky nebo útočná puška bude mít i podvěsný granátomet).
Mířené střely: Tohle je možná už trochu moc o jemné mechanice hry, ale budiž – minete-li část těla, na kterou jste mířili, můžete pořád ještě trefit jinou tělesnou část (nejčastěji asi trup). Jak tomu rozumím, tohle nebylo ve F1, 2 možné, stejně jako další změna, podle níž můžete trefit určitou choulostivou oblast těla i střelou nemířenou.
Jedy: Do hry se počítá i s primitivními zbraněmi, které bude možné vylepšit jedem – např. otrávený hrot dýky nebo oštěpu. Otrávit bude snad možno i jehlovou pistolku.
Zbraně a munice: Střelné zbraně sice budou pořád tím nejsilnějším, čím můžete svým spoluobčanům natrhnout prdel, ale zároveň sebou ponesou i mnohé problémy jako nedostatek nábojů, penalty při střílení zblízka a větší hrozba kritičáku a selhání kvéru. Náboje sice obecně nebudou až tak vzácné, ale to se týká jen těch nejběžnějších typů. Munice pro silnější kvéry už tak běžná nebude. Můžete ovšem uzavřít pakt s určitými organizacemi (třeba Bratrstvo oceli), které právě tyto vzácnější druhy munice produkují.
Mlácení pažbou: JE Sawyer navrhl perk Bum!. Pokud si jej zvolíte, budete moci používat střelné zbraně i k prostému mlácení. Sice to nebude takový nářez jako Ripperem do střev, ale při tomto použití kvéru bude celkem velká možnost svou oběť omráčit.
Vaše teritorium: Jeden z čtenářů IPLY fóra navrhl možnost, aby si hráč mohl vybojovat své vlastní území, které by pak spravoval, uzavíral aliance s městy, vyzbrojoval své lidi apod. Např. porazíte Metzgera a pak zaujmete jeho místo v gangu, sám obchodujete s otroky, kupujete pro otrokáře lepší zbraně, obchodujete s Renem. JE této myšlence sice neřekl definitivně ne, ale podle něj by hráče příliš odchýlila od hlavního questu. Byla by to vlastně taková hra ve hře. Nicméně myslím, že pokud by si vývojáři opravdu dali práci, šel by podobný boj o vlastní území i zabudovat do hlavní dějové linky... petruschka

Svět se mění a my s ním: Na úvod si řekněme, že nemá smysl sem psát nějaké zbytečné komentáře, že jsme z dnes změnili starý kabátek za nový, neboť pravidelní návštěvníci si toho všimli a nováčky to nezajímá, takže překročíme rovnou k bodu 2- proč a jak se to stalo? Náš vault už funguje přes 2 dlouhé roky, na počátku byl jen sen, sen jednoho velkého fanouška Falloutu, který chtěl vytvořit stránky se spoustou informací, které by ostatním podobně "postiženým" pomáhali s hraním a pomáhali se v těchto skvělých hrách lépe zorientovat. Nemohl tehdy tušit, že o pár let později jeho dílko přeroste v jednu z nejznámějších a největších stránek o Falloutu (vím, samochvála smrdí, ale když k nám chodí i frantíci a poláci…:) a že jej budou denně navštěvovat stovky Falloutmaniaků. Jak čas plynul, přidávali se k němu další a další nadšenci a pomáhali tak stránky dále rozšiřovat. Za tu dobu se změnilo mnohé, Zakladatel odešel, změnila se adresa a částečně i grafika, ale ne tak, jak bylo potřeba, ruce nám svazovaly framy, které už jsou příliš zastaralé a pro tak velkou stránku jako je VŠB naprosto nevhodné. Dále se pak množily i stížnosti na vzhled, tomu se nelíbilo to, dalšímu zas ono… a všichni měli vesměs pravdu, grafika potřebovala změnu, a tak když nám jednoho dne podal Kuba v našem fóru pomocnou ruku, ani jsme se příliš dlouho nerozmýšleli a začali s ním spolupracovat (teda… spíš on makal podle našich instrukcí:). Výsledkem je to, na co se právě díváte. Asi se ptáte, proč jsme zvolili tak razantní krok, že? Prostě jsme si vzali k srdci většinu připomínek a stížností na vzhled- nelíbilo se především pomalé načítání (zejména těm, co zde byli poprvé), používání nevhodných fontů, nepřehlednost, framy a hlavně- naprostá nečitelnost na tmavých monitorech. Toto vše jsme spojili dohromady a výsledkem je tento kompromis. Přesedlání z framů na tabulky bylo výrazným krokem a podepíše se to především na následujících měsících, kdy budeme postupně předělávat celý starý vzhled do nového kabátku (nicméně i pak zůstane možnost se do toho starého přepnout), zatím jsme předělaly jen ty nejdůležitější věci- vše v horním kanálku (kvůli přehlednosti:), návody na F1 a F2, vše pod Falloutem 3, mapper F2 + recenze, kteréžto spadají pod poprvé ve vaultu, linky a hlavně povídky, kteréžto jsou nejčastěji aktualizovaným tématem a zaslouží si největší pozornosti. Pokud si budete chtít prohlédnout něco jiného, budete odkázáni na obrazovku s linkem do starého vzhledu. Práce to bude spousta, jak jsme se již přesvědčili na těch téměř 200 kouscích v povídkách, takže kdyby někdo chtěl nabídnout pomocnou ruku, bude vítán.
Teď už mi jen zbývá celý nový vzhled popsat, aby jste se v něm lépe orientovali… Takže, jak vidíte, základní koncept je podobný mnohým jiným herním i neherním stránkám- na vršánku je dekorativní obrázek a pod ním tři sloupečky- v levém najdete odkazy v rámci Falloutu a v pravém ostatní blbinky, jako jsou zajímavé odkazy, ikonky, adresu vaultu a hlavně- anketu, ve které se vás budeme pravidelně ptát na různé otázky. Prostřední sloupeček už je zajímavější, kromě samotných aktualizací, jejichž forma se prakticky nezměnila zde naleznete i přehled novinek ve vaultu (takové sloučení původní horní tabulky Nejnovější downloady a co je nového ve vaultu), staré známé oblíbené hlášky, korýtko s odkazy v rámci webu a nakonec to nejlepší- Vaultovizi :o) Jejím úkolem je především propagovat zajímavé části vaultu, jako jsou povídky, bible, fórum atp. a také vám ukazovat různé doporučené wallpapery pro vaše monitory, či podávat vám nějaká důležitá oznámení… sekundární funkcí je pak částečně nahradit ztrátu Falloutovských prvků v grafice (kvůli rychlosti načítání), protože se v ní setkáte jen s reklamou s Pip-Boyů, formou známou z Falloutu či stylem 50. let. Vše je pochopitelně náhodně generované, proto by se vám při každém refreshi měl ukázat jiný obrázek… kolik jich je? To si zjistěte sami:o) Ovšem zatím vám prozradím, že jsou tam jen ty na předělané části vaultu a wallpapery, čili moc ne-e. Další budou přibývat a pokud máte nějaký dobrý nápad, jak propagovat určitou část webu, neváhejte a tvořte!
To by bylo asitak vše, co jsem vám chtěl říct, doufám, že se vám náš nový vzhled bude líbit a pokud si o něm chcete pokecat, přiďte do našeho fóra... RATMAN

11.10.2003 . . . Oficiální ohlášení Wastelandu II


Oficiální ohlášení Wastelandu II: Nevím, jak se to mohlo stát – patrně jsem byl zrovna stižený slepotou po vypití flašky Okeny na oslavu přírůstku nových krysátek do Ratmanova terária (byl to císařák, ale matka krysa už je v pořádku a může se k Ratově radosti věnovat manželským povinnostem) – prostě jsem na NMA nějak přehlédl vyjádření Briana Farga o vývoji pokračování Wastelandu (první stařičký díl najdete k downloadu i u nás). O tom, že jeho firma InXile koupila práva na Wasteland, jsem informoval už někdy v srpnu, nyní Fargo trochu popsal peripetie, které tomu předcházely. Na značce W. totiž seděla společnost Electronic Arts a odmítala ji prodat. Ovšem nakonec její práva propadla a značky se zmocnili japončíci z Konami. Ti ji hodlali využít patrně pro nějakou fájnlfantazy nebo podobného RPG potrata (jakási série Yu-Gi-Oh - podobné zvuky jsem vydával, když se mi podařilo přiskřípnout si mých 20cm do poklopce.). Ovšem nakonec všechno dobře dopadlo, princezna si vzala prince, Jeníček Mařenku, Karkulka vlka a japonci přenechali Wasteland bílému ďáblovi. Podle Fargových slov bude W.II čistokrevné RPG s mnoha nelineárními questy, konci, začátky i prostředky. Má být o něco temnější než díl první a nepůjde o nějaký jednoduchý boj dobra se zlem – svět Wastelandu nebude laděný černobíle, ale spíše do různých odstínů šedi. Pokud se na trhu sejdou dvě podařené post-apo hry, bude jistě zajímavé sledovat jejich souboj. Za sebe jen můžu říct, že si určitě zahraju obě... erhm... kdo mi to vypálí? petruschka

10.10.2003 . . . Dva drobky o F3


Dva drobky o F3 : Chtěl jsem si sice počkat na nějakou šťavnatější novinku, nicméně Ratman mi mile a slušně naznačil (jjjasně, šéfe - už to píšu. Sundej mi už prosím tu břitvu z krku.), že aktuality nám hynou na úbytě. Takže jsem něco vyhrabal z bezedné studnice fór IPLY a NMA :
O střílení z blízkosti: Počítá se s tím, že hráči nebude umožněno střílet na zvolené tělesné části, pokud bude u nepřítele tak blízko, aby mu mohl dát přes hubu ručně stručně (prostě nepůjde vyvolat zaměřovací obrazovka, kapišto?). Další možnost je, uvalit na používání střelných zbraní na blízko celkovou penaltu – větší postih pro velké kvéry, menší pro, překvapivě, menší kvéry. Nevím jak vám, mě to připadá jako totální, nelogická ptákovina – leda by si hráč zvolil Trait Krátkozraký...
O real-time boji: Musím zklamat fandy Diabla a konzolových bojovek. F3 bude více soustředěný na tahový boj a nehodlá vyvíjet žádný převratný bojový systém pro ríltájmisty. Bude sice možno hru si obligátně pauznout ve chvílích krize (Dogmeat na sračky, docházejí náboje a nutně bych potřeboval kritičák do koulí támhletoho supermutanta) a přítomny budou asi i nějaké ty klávesové zkratky na mířené střely, ale obecně bude vše orientováno spíše na turnbejzisty. Ríltajm je prostě spíše marketingová než herní volba a má přilákat hlavně mladistvé hráče, zvyklé na Plej(orej a ryj)stejšn. Mimochodem právě tento typ sr... (pardon, asi blbne klávesnice) hráčů by mohly zajímat nové trailery na FOBOS, které můžete shlédnout tadyhlenc. Na případná zdravotní rizika se informujte u svého lékaře či lékárníka... petruschka

6.10.2003 . . . The Fall: Last Days of Gaia  -  Jak do Fallout Tactics importovat vlastní rekruty?


The Fall: Last Days of Gaia: Na Tiscali Games se dnes objevila informace o připravované hře od Silver Style Entertainment , nazvané The Fall: Last Days of Gaia. Prý půjde o post-apokalyptické 3D-RPG s prvky taktického boje a vzrušujícím příběhem, který vás přenese do roku 2083. Ocitnete se na území na jihu bývalých Spojených států a téměř okamžitě se stanete zajatcem románového příběhu skýtajícího řadu nečekaných zvratů. Pokud vás zajímají další informace nebo si chcete prohlédnout screenshoty, zajděte na stránky Tiscali Games. RATMAN

Jak do Fallout Tactics importovat vlastní rekruty?: Poslední dobou se nám množí dotazy na import vlastních postav do FT místo těch už předem obsažených. A protože je těch dotazů hodně a protože si každého návštěvníka velice vážíme, rozhodl jsem se vám i přes nedostatek času vyjít vstříct a sepsat kratičké povídání, kterak si hraní FT zpříjemnit. Vše se dočtete tady, ovšem pokud to s vlastními postavami myslíte opravdu vážně, měli byste se seznámit i s ostatními lekcemi návodu na editor FT. RATMAN

4.10.2003 . . . RealMOD verze 2.0  -  Nová povídka


RealMOD verze 2.0: Po delší odmlce se ozval jediný český moder- Snake a přinesl vám vylepšenou verzi svého RealMODu, takže kromě lepšího Tajemného Cizince, rezavého auta, viditelného brnění na společnících a stahování ohnivých geckonů, doznaly změn i některé zbraně… čtěte přibalený leták, veškeré nežádoucí účinky konzultujte se svým uninstallem či reinstallem. RATMAN

Nová povídka: Ačkoli se s příchodem školního roku snížil počet příchozích povídek, nemusíte se bát. Stále se oběvují noví autoři tak jako dnes Zizi a jeho Fallout - Třetí společník: ( A V ) Příběh muže doprovázejícího karavanu, který se setká s potomkem Vyvoleného. Moc štastné setkání to pro něj nebylo... Harley

2.10.2003 . . . IanOut návod  -  Fallout Frm Editor  -  Další várka drobků o F3


IanOut návod: Na stránce NMA se objevil návod na nový „fanmade“ editor pro Fallouty, o kterém u nás byla řeč před nějakou dobou. Návod je samozřejmě v angličtině a překlad po mě opravdu nechtějte, já jsem rád, že si na pornostránkách přelouskám sekce gangbang a blowjob a nějaké programátorské výrazivo je mi opravdu vzdálené. Nicméně někomu se to snad bude hodit a pro toho někoho je pak tady IanOut návod přichystán. Samotný IanOut najdete zděs, Dimsův mapper tadydlenc a MapView, program nutný ke konverzi starých Falloutích .MAP souborů na ty IanOut .MAP soubory hledejte nikde jinde než pod tímto odkazem... petruschka

Fallout Frm Editor: FrmWorkshop, editor grafiky Falloutů 1 a 2 je dílem chlápka s nickem Psycho_Egg a najdete jej opět na staré známé NMA. Editor, který by si měl poradit s BMP a FRM soubory (+další funkce, o kterých nemám ani šajna), hledejte někde kdesi zde tady. Pokud by se snad objevil error „missing mscoree.dll“, stačí prý instalovat Microsoft Framework 1.1 ze stránek Windows Update... petruschka

Další várka drobků o F3: Po celkem dlouhé době se nasbírala menší várka drobků, které stojí za to překládat. Takže co nového:
O reakcích na útoky: Na vaši agresi budou reagovat jen ty postavy, kterých se bude bezprostředně týkat a pak ty, které budou podle realistického modelu schopny rozpoznat, že támhle kdosi kosí jeho kámoše. Tzn. uvidí vás (možnost ukrýt se ve stínu apod.) nebo uslyší křik oběti, rachot výstřelů (vyplatí se pracovat tiše a efektivě - nejlépe dýkou do ledvin :) Takže žádné situace, které tak dobře známe z jiných her, kdy někoho polechtáte pěstí v postranní uličce a okamžitě na vás nepřátelsky reaguje celé město. To skýtá zajímavé možnosti pro postavy typu tichý slídil s nenápadnou dýkou v rukávu.
O používání dvou zbraní naráz: Tato matrixovská možnost nastane v okamžiku, kdy do obou zbraňových slotů vrazíte stejný typ zbraně. V tom okamžiku by se měla na spojnici obou slotů objevit jakási „svorka“. Když na ni kliknete, změní se dva sloty se zbraněmi v jeden dlouhý panel a vy budete mít rázem v obou tlapkách po kvéru a můžete si užívat s tím spojené výhody i nevýhody. Výhodou bude jistě vyšší kadence a „kůl luk“ vaší postavičky, nevýhody spočívají především v nižší přesnosti a delší době nabíjení. Obě tyto penalty snad půjdou částečně snížit zvolením vhodných perků... petruschka

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..