Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
Dokončovací práce na mapě
AUTOR: Ratman
Poté, co dokončíte pokládaní tilů a rozmístíte všechny entity, nastává závěrečná fáze tvorby mapy. Co zde všechno musíte udělat? V podstatě je to na vás, nic z následujících věcí nemá na samotné hraní mapy nějaký větší účinek, krom deklarace podmínek k vítězství a různých událostí. Ostatní změny mají jen kosmetický efekt, který však vaší mapě dodá potřebný lesk a bude vypadat k světu.Vezměme to pěkně po pořádku…
Aby hráči věděli, kdo je autorem mapy a ve zkratce se dozvěděli, o co na mapě jde, najeďte na horní liště do položky select- na levém panelu uvidíte tři prázdná políčka s názvy- Map name key, Map author key a Map description key. K čemu slouží první dvě je snad jasné- napíšete zde své ctěné jméno/přezdívku a jméno mapy. V políčku Map Description key napíšete jednoduchý popis, zkrátka- shrňte děj celé mapy do nějakého lákacího textu, který vystihne o co přesně na mapě jde.
Další dodělávky následují v menu Level. Pokud chcete, aby se mapa odehrávala v určitou hodinu, máte možnosti ji zde nastavit, také zvolíte, zda jde o multiplayerovou mapu(nutno nastavit) nebo single (automaticky), také zda do mapy lze vjet vozidlem z mapy světa (Allow Vehicles) nebo zda jde o bunkr. Položka Nuke Triggers on exit slouží k odstranění skriptů po opuštění mapy. Aby vaše mapa za něco stála, měla by obsahovat minimapu, kde označíte jednotlivé zóny a napíšete k nim nějaký popis, kde má hráč co udělat nebo informaci o obraně toho či onoho úseku. Tvorba minimapy se tak trochu vymyká logice, ale proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě že?
Zkrátka- vypněte si zobrazování sítě (tj. té všudypřítomné bílé šachovnice) a típněte obrázek celé mapy (tools-make picture), docela to trvá (dle velikosti mapy), tak s tím počítejte. Obrázek je uložen v JPG, vyjeďte ven, do adresáře s obrázkem a otevřete ho (např. v Photoshopu) a poté jej zmenšete na velikost minimapy (něco více než 1/4 15” obrazovky) a uložte ve formátu PNG. Opět spusťte editor a využijte čtvrté položky v hlavním menu- PNG TO ZAR, převeďte uloženou mapku do zar a v editoru úrovní loadujte svoji mapu, poté se přepněte do Levelu na položku minimap a soubor názevmapy.ZAR nalezněte a vložte. (síla co?) Poté můžete přidávat jednotlivé objectyvy (informační, úkol, start), průměr kružnice (small, medium…) a text, který se má zobrazit (viz. níže).
Pokud postupujete dle návodu, asi jste postřehli, že zatím vám žádný text moc nejde. Je to tím, že jej ještě nemáte vytvořený. To uděláte následujícím způsobem- vytvořte si adresář pro text (obvykle v: locale/missions/jménomapy a vytvořte soubor TXT. Do něhož můžete psát následující příkazy:
//==============================================================================
// Mission Briefing
//==============================================================================
MISSION_BRIEF = {NÁZEV MISE \n\n (tyto příkazy znamenají konec řádku)
Vítej válečníku, bla bla… \n\n
Úvod do děje + cíle mise \n\n
Odchod(rozchod atp.).\n\n
}
//==============================================================================
// Mission Debriefing
//==============================================================================
//==============================================================================
// Situation A01: Every objectives complete.
//==============================================================================
MISSION_DEBRIEF_A01 = {
Skvělá práce vojáku, bla bla….\n\n
Závěr , bla bla… \n\n
Odchod! (rozchod atp.) \n\n
}
//==============================================================================
// Situation A01: Every objectives complete, one lost soldier.
//==============================================================================
… dokud nedokončíte všechny konce …
//==============================================================================
// Mini-map Information
//==============================================================================
M01_Minimap_01 = {
Tady je start...
}
M01_Minimap_02 = {
Tady je cíl...
}
//==============================================================================
// Objective Breakdowns: (cíle mise)
//------------------------------------------------------------------------------
M01_OBJ_01 = {Znič … }
M01_OBJ_02 = {Zachraň… }
//==============================================================================
// Speech, jméno (nějaký identifikátor, ať se v tom vyznáte)
M01_Kecy1_A00 = {Toto bude jedna z hlášek}
M01_Kecy2_A01 = {Toto bude druhá z hlášek}
To je vše, zavřete soubor a spusťte editor. V menu Level najděte položku Speech file a jako soubor textů nastavte váš txt soubor. Pokud chcete přiřadit postavám řeč postupujte takto: Najeďte na položku Speech a dejte přidat. Nějak jej pojmenujte (např. jménem postavy, která jej říká) a v políčkách random najděte název příslušného textu (v mém podání se bude zobrazovat jako M01_Kecy1_A00, M01_Kecy2_A02) a nastavte, zda bude v okně nebo jen jako různé (náhodně nad postavou). Klikněte na OK. Přepněte se do editace entit a klikněte na entitu(postavu), kterou chcete rozpovídat. Najděte pole Random speech(jedná li se o text nad postavou) / Click Speech(v okně) a navolte název, který jste dali kecací soustavy, hotovo. Tímto jsou dovršeny kosmetické úpravy.
Asi nejdůležitější věc tu máme závěrem - ano jsou to Triggery. Jsou to skripty, dle niž se bude na mapě něco dít. Nastavte události, pro které chcete nějakou akci. Ti, co už mají zkušenosti s programováním v nějakém jazyce by neměli mít velké problémy, ovšem pokud umějí anglicky:) – klikněte na Triggers a dejte New. Nějak jej pojmenujte (obvykle- FAIL-název události, COMMPLETE-Název události…). Pod pojmenováním jsou dvě políčka- conditions – slouží k zadání podmínek, při kterých se má vykonat políčko druhé- Actions. Logicky začněte vyplňovat conditions. Klikněte na New, na horní liště pak máte na výběr z několika možností, jednu vyberte a dolaďte její podmínky. (např. Quantity – Player kills, objeví se tři pole, Player: nastavte hráče, třeba č.1- Human has killed: More than 2 (stejně, méně atp.) of Player (nastavuje se přes player indexy (číslo hráče-automaticky na scenery – 0)) Allies of Enemy XYZ – celou podmínku pak přečteme takto:
Pokud hráč zabije více než 2 spojence nepřítele XYZ, tak dělej…)- po splnění podmínky následuje akce- nastavování je obdobné nastavíte pak následek- např. End Mission – přepnutí na vítěznou obrazovku (Win Screen). S tímto nastavením je nutné si pořádně pohrát a udělat několik podmínek, aby mise nebyla jen o nudném zabíjení, můžete si dovolit naprosto cokoliv, jak na to již víte, tak hodně štěstí při tvorbě map!
Zde navolíte index hráče, kterého se bude položka týkat a jestli se jedná přímo o něj nebo jeho přítele-nepřítele (0=scenery, 1=human(např.) 2=computer1 (např.) atd.)
Zápis pak vypadá nějak takto
Nastavování příslušné akce
ZPĚT
|
|
|