I když je svět Falloutu veskrze imaginární (a doufejme, že i zůstane), fanoušci si nikdy neodpustí zašťourání do jakéhokoli faktu, který se jim zdá nereálný. Chris Avellone ve své sekci "Ask Chris Avellone" na Vaultu 13 nabízí odpověď na několik takových otázek
Tiger: Co se stalo s Vaultem 12/Necropolis? Jak byl zničen a proč se z jeho obyvatel stali ghoulové? Kde jsou vrata jejich vaultu a existují nějaké ghoulí ženy?
Chris A.: Co se stalo, když byl Vault 12 zničen?
Nejsem si jistý co myslíš. Co se stalo po Velké válce, nebo když jsi jim vzal vodní chip, nebo poté co město převálcovali Supermutanti?
Kam se poděly dveře vaultu?
Nejspíš je ghoulové rozebrali na nějaký ten svůj šílený vynález. Nebo visí na vrcholku nějaké budovy v Bakersfieldu - vytažená rozvzaným jeřábem - a ghoulí hlídka na něj zazvoní kladivem, když zpozoruje nějaké nebezpečí blížící se k Necropolis. Neexistuje žádné oficiální vysvětlení, ale ve Fallout Bibli asi použiju ten nápad s gongem.
Jak se z obyvatel V12 stali ghoulové? Na to jsou dvě oficiálné odpovědi:
- Podle Tima Caina byli původní obyvatelé V12 obyčejní lidé, které zasáhla radiace kvůli netěsnícím vratům vaultu. Takže žádný FEV virus.
- Podle druhé interpretace jsou ghoulové obětí FEV a jsou to tedy mutanti
V chystané Fallout Bibli ghoulové vznikli kombinací obou faktorů. Radiace a FEV prodloužily lidem životní cyklus, ovšem na úkor tělesných defektů. Dveře vaultu netěsnily, protože tak byly navrženy. Jednalo se o část vládního experimentu. Nikdo ovšem nepočítal také s vlivem FEV.
Ve Fallout Bibli ghoulí ženy jsou, ale ve F1 a 2 nejsou žádné (aspoň si na žádné nepamatuju). Mezi oběma pohlavími jsou ostatně v případě ghoulů jen malé rozdíly. Jestli byste chtěli nějaké oficiální odůvodnění nepřitomnosti ghoulích žen, řekl bych, že experimenty s radiací byly patrně zamýšleny jen pro mužskou populaci.
Ještě něco k Sulikově sestře:
Ve F2 jsme měli vymyšleno několik variant jejího osudu. Měli jste ji najít v Denu nebo v Enklávě mezi ostatními zajatci z V13. Bohužel to ale nebylo zahrnuto do finální verze hry.
Podle Fallout Bible byla prodána otrokáři Metzgerovi v Denu a pak byla součástí pochodu brahminů (pochod smrti otroků) na východ a už o ní nikdy nikdo neslyšel.
Ještě si vzpomínám – v New Renu je jedno tajemství, o kterém jste asi ještě neslyšeli. Vezměte si brýle od inteligentního škorpiona v Broken Hills a dejte je Renescovi v New Renu. Pak se jej 20x zeptejte, jak se mu nové brýle zamlouvají a dostanete modul pro Pip-Boye zvyšující lékařské dovednosti: Lékařský PipBoy modul (PipBoy Medical Enhaucer)
Dr: Richard Gray se ptá: Proč USA vstoupilo do války kvůli jaderným a ropným zásobám, když v té už době byl objeven princip studené fůze (pozn. překl. jde o prakticky nevyčerpatelný zdroj energie bez jakýchkoli negativních ekologických dopadů. Na tomto principu funguje např. power-armor.)
Chris A. : Na toto téma můžu jen spekulovat – žádné oficiální vysvětlení neexistuje. Dalo by se to snad vysvětlit tím, že studená fůze byla v té době relativně nová technologie a naprostá většina strojů stále potřebovala staré palivo. Něco podobného můžeme vidět třeba u elektromobilů, které sice už existují, ale také je příliš mnoho lidí nevyužívá.
A/NEBO
Monopolní těžařské a jaderné společnosti mohly tuto technologii zablokovat, aby ochránily své příjmy. Jako příklad může posloužit třeba společnost Energizer, která – i přes svou králičí reklamu - jistě nestojí o to, vyrábět věčné baterie.
Stuart Kim: Kdo je ten domorodec v úkrytu nájezdníků (Raider camp)?
Chris A. : Chodící stín je domorodý stopař, který měl nájezdníky provést horskou stezkou jižně od Vault City a zajisit, aby je nevystopovali hlídky NCR nebo Vault City. Ačkoli to nikdy nebylo zakomponováno do hry, původně ho mohla postava s vysokým charismatem přesvědčit, aby tábor opustil (nájezdníci se o něj moc dobře nestarali – soudě podle vzhledu jeho jeskyně a toho, že mu nedovolovali přiblížit se k nim), což by nájezdníky oslabilo. Sami by nebyli schopni dostat se bezpečně k V. City. Ve finální verzi hry, ale nic z toho udělat nejde a můžete z toho vinit mě – prostě nám došel čas. Za jeho zabití není žádný postih – není to zrovna klaďas – tak to nepropásněte.
Jo, a ještě jsme chtěli, aby byl Sulikův úhlavní nepřítel, ale to taky neprošlo.
Chris Thomas: Zajímalo by mě, kolik lidí bylo v Enkávě. Kolik jich žilo na tankeru Poseidon a byli ještě nějací v jiných částech světa?
Chris A. : Na Poseidonu jich bylo asi 60-80. Existovali ještě i jiní pohrobci federální vlády, ale není známo, jestli byli v kontaktu s Enklávou.
Později přibyla aktualizace této informace:
Chris. A. : Projížděl jsem včera v noci Enklávu a myslím, že bych měl doplnit mou předchozí informaci. Ačkoli designér zabydlel Poseidon jen 30-40 lidmi, ve hře byly dvě refence k vyššímu počtu Enklávanů. Počítač v Enklávě udával 500 přihlášených obyvatel Poseidonu a vedoucí chemiků na Poseidonu – Dr. Curling říkal: “…ať mé svědomí radši tíží smrt tisíce – než několika stovek tisíc.” , když se rozhodl zamořit smrtícím plynem raději Enklávu, než zbytek světa.
Takže bych řekl, že má nová odověď bude znít: Na tankeru žilo asi 300-500 obyvatel (vězně nepočítaje), ale více než 300 ostatních nebylo na lodi, když probíhal závěrečný boj. Byli buď přiděleni k jiným vojenským misím nebo venku prováděli průzkum pro vědecké nebo výzkumné účely.
Promiňte, ale čím víckrát Fallout hraju, tím více musím opravovat má předchozí vyjádření.
V Chrisově sekci navíc přibyly i další dva původní koncepty obrázků pro Fallout. Tentokrát jde o nákres mutačních kádí.
Asmodai: Když jsem si prohlížel dekompilované soubory z F2, našel jsem mimo už známých neexistujícíh míst Abbey, EPA a Kmen domorodců i lokaci COLUSA. V souborech MSG jsem ji nikde neviděl, takže pochybuju, že se kdy dostala do skriptu hry, ale co to je –sakra- za místo?
Chris A. : Colusa byl původní název Navarra. Matt Norton (jeden z hlavních designérů F2) jej později změnil. Myslím, že kdybychom ho nechali, změnil by i jméno pro Enklávu :)
JR Jansen: Jednou jsem spustil hru šestého října a na úvodní obrazovce se objevil nápis “Happy Ship day” (šťastný den vydání /myšleno uvedení na trh/). Nikdo koho jsem se ptal, nevěděl, co to znamená. Takže?
Chris A. : Jako “Ship day” označujeme den, kdy hra vyráží do světa. To je opravdu velice šťastný den.
Navíc nám Chris připravil i skvělý obrázek roztomilé holčičky svírající v roztomilých ručičkách roztomilou zkrvavenou mačetku. Snad měl původně sloužit jako předloha pro kino plakáty Ripper ze hry. “Maminko, něco pro tebe mám!”
“A copak, zlatíčko?”
“SMRT, maminečko!”