Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
ARCHIV AKTUALIZACÍ VAULTU
2024: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2023: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2022: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2021: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2020: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2019: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2018: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2017: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2016: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2015: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2014: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2013: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2012: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2011: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2010: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2009: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2008: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2007: 9 10 11 12
Statické archívy před RS:
 2007: 1 2 3 4 5 6 7 8                     
 2006: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2005: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2004: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2003: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2002: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2001:5 6 7 8 9 10 11 12
Tagy:
vše Madbrahmin Kultura Zajímavosti Fallout 3 Povídky Návod Komiks LARPy Soutěže Rozhovory Příbuzné hry Modding Developers Fallout 1 Artwork Ostatní hry Fallout Tactics Články Videa Fallout MMO Van Buren Fallout 2 Komunita Fo2 RP Interplay Hudba Studená válka Fallout Online Fallout: New Vegas Anketa Recenze Film Fallout 4 Vaultmasteři FoT patch Fo3 patch Fo2 patch FOnline Fo1 patch Bethesda Černobyl Mutants Rising Screenshoty FOnline Engine BGE FoNV patch DLC Civilní ochrana Fukušima Arcanum Fallout of Nevada Olympus 2207 Fallout: Sonora Krai Mira Resurrection Wasteland Concept art Wasteland 2 Obrázky Platformy Brahmíní vemeno Urbex Junktown Festival Wasteland 3 Fallout Fallout 76 The Outer Worlds MIB88 Megamod Last Hope Fallout et tu Fallout: Yesterday Atom RPG
• 25.2.2009 . . . Pustina Falloutu3 - Všude samí nepřátelé
Autor: Lubor Kasal, uvádí Smejki | 
Zdroj: Lubor Kasal pro VŠB | Komentuj novinku (42) | 
Tagy: Fallout 3 Články
Že nemůžete spát? Že vám něco trhá uši? Že do vás vaultí securiťáci štouchají prázdnými flaškami rotgutu? Že se všude svítí, i když nikdo z vaultmasterů nic neslaví a po chodbách courají i lidé, kteří vypadají střízlivě? Nedivte se, ani my to neuděláme!
Tu více tu méně funkční ampliony tu více tu méně (tu vůbec ne)hřmí: "Pohotovost! Byla vyhlášena vaultí mobilizace. Všichni nechť se dostaví do přednáškové místnosti v plné polní. Toto není cvičení! Opakuji...."
Hnáni tempem ospalého davu, jste po pár minutách dotlačeni do již dlouho nenavštívené místnosti. Pozorujete s podivem, kolik lidí se tady ve vaultu nachází, i když všechna čísla přibližně znáte, a máte dojem, že veškerá sranda končí. Na stupínku stojí všichni důležití čunitelé vaultu. Výjimečně střízlivý JaW přistupuje k řečnickému pultíku ověnčenému zástavou vaultu, avšak sotva otevře pusu a řekne:"P..", hroutí se k zemi a tichou nervozitu davu nakrátko rozvlní nesrozumitelný šum. Zatímco o JaWa pečuje bylinkář Chekotay, Ještěr, opřen o řečnický pult jako JaWova náhrada, se po slovech "Přátelé, byli jste svoláni v naléhavé věci...", hroutí k zemi také. Hluk davu dosahuje vrcholu. Nakonec notně nervozní Ratman nahrazuje všechny ostatní:"Přátelé, byli jste svolání v naléhavé věci. Před nedávnem jsme zjistili, že kuchyňský budíček, který kdysi před lety JaW nastavil po prvním průzkumu zbídačelého povrchu a který měl signalizovat, že se máme do Pustiny zase vydat, se zastavil bez jediného cinknutí. Lubor Kasal, který si to tady přede všemi nedávno shrnul, se nabídl, že několik let zašlou misi vykoná. Zde je, přátelé, jeho report, kvůli němuž jste byli vzbuzeni a/nebo vám byly od úst odtrženy nedopité lahve lihovin. Nuže slyšte..."
• 24.2.2009 . . . Kulturní tampón aneb Bedna plná ......prostě plná
Autor: Smejki | 
Zdroj: www.csfd.cz | Komentuj novinku (0) | 
Tagy: Film
V nejbližších dnech se na exfederální obrazovky blíží opět něco málo pohyblivých postapových obrázků. Tedy vzhůru do výčtu položek, jež vás mohou opět trochu vzdělat o tom, jak to bude po 3.sv. válce vypadat (mutanti, radiace, víčka od nuka coly atp. :-) )
Na Slovenskou JOJku vtrhne 25.2. ve 4:10am apokalypsa (námětová i kvalitativní) jménem Absolon (naše recenze tadyk)
Na káblovou HBO poté 27.2. v 23:30 zaútočí lehce radioaktivní Hory s očima (interní recenze tudlenc)
A nakonec jedno malé dilema:
27.2. ve 23:15 budou paralelně obšťastněni bratia Slováci a kábelisti s JOJkou, protože se budou moci podívat, jak to bude vypadat 28 dní poté ( tady je opět vaultí komůrka plná dojmů)
Příjemnou zábavu Vám přeje vrchní promítač Smejki
• Další rádoby postapokalyptický film
Autor: Armyboy | 
Zdroj: www.csfd.cz | Komentuj novinku (8) | 
Tagy: Film
Po docela zajímavém filmu City of Ember tady máme další filmeček který by mohl zajímat Fallout komunitu a tím je určitě film 20 let poté. Zde jestručný popis o co jde:
Jediná dívka čelí apokalyptické budoucnosti lidstva.
Je tomu již dvacet let co jaderné exploze málem vyhladily lidstvo. Ti
co se zachránili žijí v podzemí a nad pokračováním lidského rodu visí
velký otazník. Sarah je obyčejná dívka, která otěhotní – po patnácti
letech je tak prvním člověkem, který by mohl počít další pokolení. Ale
dříve než Sarah porodí svého potomka, musí cestovat za hranice Jižního
koridoru, přes zakázané pustiny a zdecimovaná města.
Pomocí radiostanice se spojí s dalšími co přežili. Bohužel ne všichni
mají dobré úmysly. Skupina tak musí nejen stanovit nové hranice, ale
také čelit nečekanému zlu a zachránit tak budoucnost lidstva.
No, nebudu vás dlouho napínat, na CSFD má filmeček krásných 18 % a označení shit, ale je třeba si uvědomit, že recenze psali lidé, co nejsou Fallout pozitivní, takže v tomto případě bych se nějakými procenty moc nezabýval a filmeček zkusil - už jen proto, že na začátku února vyšel na DVD za krásných 49,- Kč, takže si stačí odpustit 2 pivka nebo pár zaručeně nezávadných dobrot od Mekáče a máte to doma v good kvalitě :-).
P.S. To s tím otěhotněním po 15 letech mě velice pobavilo - režisér zde projevil skutečně mimořádnou dávku drzosti, když si dovolit takhle očividně ukrást jednu z hlavních myšlenek z vynikajících Potomků Lidí...
• 22.2.2009 . . . Návod na modifikaci Wasteland Merc 2
Autor: JaW | 
Zdroj: Spravedlivý Čech | Komentuj novinku (29) | 
Tagy: Modding Fallout 2
Tento návod na projití Falloutu 2 s modifikací Wasteland Merc 2 a je určen pouze pro verzi s opatchovaným addonem. Pro úvodní
informace o tomto modu doporučuji buď přímo zde na madbrahminovi článek
v češtině a jako kompletní manuál Carl's Complete Fallout 2: Wasteland Merc and WM 2 Strategy Guides.
Toto
je stručný návod jak přežít ty nejtěžší začátky na nejvyšší obtížnosti
aniž by vás jedinkrát zabili.Není to návod jediný a dost možná ani ne
nejlepší, pro lidi kteří si to dávají na nejlehčí nebo střední
obtížnost je to úplně mimo, hra má absolutně jiný rozměr.Někdo kdo
třeba loaduje pokud ho zabijou nebo před odemčením truhel savuje aby
pak následně mohl loadnout při neúspěchu, ten ať si to ani nečte.
Pravdou
je, že wm2 je s addonem o dost snažší než předchozí verze, proto berte
tento návod jako souhrn a výtažek zkušeností, faktů a informací které
ostatním chybí, průvodce pro ty kteří o něm třeba uvažují a chtějí si
udělat obrázek, a především způsob, jak ho procházejí opravdoví
fanatici jako já - hraji zásadně na nejvyšší obtížnost hry (těžká),
obtížnost boje (pro drsňáky) a NELOADUJI - samozřejmě pokud končím s
hraním tak ano, ale pokud mě zabijí, končím a mažu slot - a právě s
takovýmito extrémními podmínkami lze wm2 podle tohoto návodu
projít.Hraní falloutu 2 tak obecně dostává novou dimenzi, více si
života postavy vážíte, méně riskujete, dokážete se vžít do role vaší
postavy a jste mnohem opatrnější.
Celý článek zde.
• 21.2.2009 . . . Další informace o přídavku The Pitt na Tiscali Games
Autor: JaW | 
Zdroj: Tiscali Games | Komentuj novinku (4) | 
Tagy: Fallout 3
Před několika dny jsme vás informovali, co přibližně bude připravovaný přídavek The Pitt obsahovat. Na Tiscali Games si dnes můžete přečíst nějaké další informace:
Z Capitolu se tam dopravíte vlakem a přes most plný min dojdete do skladiště bývalého ocelářského podniku, který musíte infiltrovat. Ocitnete se tam uprostřed konfliktu mezi otroky a jejich pány, jejichž denní soužití má být realisticky vykresleno. Na čí stranu se přidáte a jakými prostředky dosáhnete svých cílů, to už bude čistě na vás. V rámci hlavního úkolu se pokusíte dostat k veliteli Raiderů, kteří údajně vynalezli zázračný lék na mutaci. Touto cestou má jít spíše o konverzaci než o bojování. Avšak můžete se proměnit i v jednoho z otroků a neřešit tolik častá morální dilemata. Stručně řečeno, narozdíl od střílečkového Operation Anchorage se The Pitt vrátí k RPG stylu základního Falloutu 3, takže bude snadno hratelný opakovaně.
Celý článek hledejte zde.
• Jak vidí starší hry někteří dnešní hráči
Autor: JaW | 
Zdroj: Lidé.cz | Komentuj novinku (23) | 
Tagy: Zajímavosti
Ten, kdo sleduje herní scénu už nějaký ten pátek, jistě s nelibostí pozoruje, jakým směrem se herní průmysl pomalu, ale jistě orientuje. Propracovaných her, u kterých by hráč trávil dlouhé večery, piplal se se statistikami, užíval si dokonale atmosférického prostředí, složitých soubojů a větvených dialogů, se během roku objevuje jen minimum.* Tohle má také za následek degeneraci hráčského publika. Jak se mění hry, tak se mění i hráči a naopak.
Když jsem si četl příspěvek níže, nebyl jsem si jistý, o jaké hře to hráč mluví. Napřed jsem si myslel, že si spletl fórum, ale po druhém přečtení mi to teprve došlo. Schválně, o jaké hře to Hurcala mluví:
Nemůžu uvěřit...Co je tohle ku*va za hru???
Vždyť tam se nedá ani bojovat, a já si normálně ani nemůžu otevřít inventář. Při boji se nemůžu ani normálně pohybovat!! Tak to je teda hodně studená sprcha po tom co sem se na tuhle hru tolik těšil, příběh zněl velmi lákavě, prostředí taky... Ale který pitomec z toho udělal nějaký "tahový RPG"?? To jsem ještě nezažil, to je katastrofa! Takhle zmršená hra, jestli je 2 a Tactics podobný tak to je teda síla. Mimochodem klobouk před těma který něco takovýho vůbec můžou dohrát, řekl bych že jen ta první mapa by mi zabrala hodinu, páč ty souboje to je věčnost, fak nuda. Já tam budu stát zatímco oni do mně šijou, pak zas oni stojej.. jo a ta mapa je taky dost trapná s tou si fakt vývojáři práci nedali. A to ani nemluvím o tom že ta hra věčně padá, obrazovka problikává, nebo úplně zčerná. Doufám že se podobného příběhu chopí někdy někdo schopnější, protože RPG budoucnosti by mohlo být zajímavé, ale opravdu RPG, ne tento "paskvil".
Tohle jsem sem musel prostě dát, protože sranda musí být, i kdyby na chleba nebylo 8-) Tento názor se objevil na fóru Lidé.cz a veselá diskuze tam stále pokračuje.
* Jednou z těch her, nepatřících do hlavního proudu, by měl být Drakensang: The Dark Eye. Datum vydání anglické verze bylo stanovano na 24.února, tedy za tři dny. Toto RPG postavené na, u našich západních sousedů velmi populární, stolní hře Das Schwarze Auge, je volným pokračováním legendární trilogie Realms of Arkania (ano, také tato série patřila mezi zmršený "tahový RPG"). Jestli se bude hra dát sehnat v ČR, je ve hvězdách.
• Počteníčko na víkend
Autor: JaW | 
Zdroj: toudi_sk | Komentuj novinku (0) | 
Tagy: Recenze Fallout 3
Většinu z toho, co tady najdete, jsme už během uplynulých měsíců zveřejnili. Teď je však čas na to, vše pečlivě roztřídit a v nějaké rozumné kvalitě a formátu, umístit do správných sekcí v našem Vaultu. Co se nám tu všechno nashromáždilo?
Recenze Falloutu 3 v Levelu 171 (PDF, 1.7MB) a Score 177 (PDF, 4.5MB), recenze Falloutu 2 ve Score 58 (PDF 2.9MB), Fallout Doupě S.P.E.C.I.A.L. (PDF, 62.1MB) a český manuál k Falloutu 3, listárna z Levelu 173 (JPG, 0.6MB) a jako bonus je tu komentář Dana Vávry k Falloutu 3 (JPG, 1.8MB).
Tohle vše má na svědomí náš hyperaktivní spolupracovník toudi_sk, kterého znáte například díky jeho velkolepému plánu, stavby Energozbroje T-51b v životní velikosti.
• 18.2.2009 . . . Methancity chronicles: Až na kostní dřeň!
Autor: Chekotay | 
Zdroj: Dikobraz | Komentuj novinku (1) | 
Tagy: Povídky
Před třemi měsíci jsem zde uvedl Dikobrazovu povídku Methancity chronicles. Dnes (po sérii výhružných dopisů) vám představím pokračování tohoto díla, nazvané "Až na kostní dřeň!"
Druhý díl navazuje tam, kde první skončil, hrdina-vyprávěč se probírá svou výstrojí a situací a přitom čtenáři rekapituluje uplynulý děj, aby se vzápětí po hlavě vrhl do víru nové akce. Gaussova munice a úlomky betonu sviští vzduchem, ale to je pouze úvod pro působivý střet těžce ozbrojených chlápků tužších než kevlar a tvrdších než uhlíková ocel. Zde se naplno projevují Dikobrazovy kvality, neboť popis akce opravdu zvládá. Přestože čtenář neustále sleduje vypravěče, nezvrhává se přestřelka v one-man show stylu Rambo blahé paměti, spisovatel prostě dokáže udržet čtenáře ve víru dění, byť postav, zbraní a explozí je na útlá bedra písmenek naloženo vrchovatě. Spolu s fantasticky nechutným a nechutně fantastickým závěrem tak dílko připomíná zápisky řezníka jménem Kulhánek, ovšem Dikobraz se nenechává strhnout svými fetišy, a tvrdě tlačí příběh přes závěje exotických kvérů a urvaných končetin. Ne že byste se dozvěděli něco extra nového, to zase ne, mám podezření, že si Dikobraz zručně šetří pointu až na samotný závěr - pokud vůbec nějaký bude, nezapomínejme, že celá povídka je úvodem LARPu - ale přesto se děj posunul a rozuzlení vystrkuje oslizlé růžky.
Když k tomu všemu připočtu, že celá povídka je krátká, úsporně psaná, a že chyb neobsahuje nijak zvlášť mnoho, mohu ji vašim zrakům s klidným srdcem doporučit.
Třetí, poslední díl kronik Metanového města se již v našem vaultu neobjeví - Dikobraz má v úmyslu zveřejnit jej na svých vlastních stránkách, které snad v brzké době zprovozní. Každopádně, až tak učiní, dám vám, čtenáři, samozřejmě vědět. Navíc to bude známka toho, že Methancity LARP se blíží - a někteří z nás by měli začít pucovat černé kožené kabáty Protektorátní vyšetřovací služby...
• 17.2.2009 . . . Fan Made Fallout - Demo Alpha v. 0.1
Autor: JaW | 
Zdroj: stránky modu | Komentuj novinku (4) | 
Tagy: Modding Fallout 2
Po dlouhých sedmi letech usilovné práce, autoři Fan Made Falloutu vydávají Alpha verzi tohoto modu. Tahle verze je dobrá leda tak pro modery a zvědavce, kteří už neví v čem by se vrtali. Mapa je prázdná, jak Necropolis po nájezdu mutantů. Jediné dvě postavy najdete, kde jinde než v hospodě a po rozhovoru na vás bezdůvodně zaútočí. Autoři prý alpha verzi vydali proto, aby jim hráči hlásili chyby s tím, že budou denně demo aktualizovat. Celé se mi to spíše jeví tak, že demo vypustili na světlo světa jen proto, že dokončení bylo jednoduše nad jejich síly a nejraději by, aby to za ně komunita dodělala.
Soubor s alphou je ke stažení zde, zdrojáky skriptů tu.
Instalace:
1. Přejmenujte C\Program Files\BlackIsle\Fallout2\data adresář na "data.bak" nebo "data.fak".
2. Rozbalte soubor zip do C:\Program Files\BlackIsle\Fallout2.
3. Spusťte soubor Fallout2.exe a začněte novou hru. Až se prokoušete přes úvodní videa, ocitnete se v City on the
Coast Markets.
Za několik měsíců autoři slibují plnohodnotné demo. Zda se ho ovšem dočkáme je opravdu jen ve hvězdách. Tomuto modu osobně moc šancí na přežití v pustině nedávám. R.I.P.
Pozn. Pokud si soubor zip přeci jen stáhnete, nehledejte prosím v archivu žádné ESP soubory, tak jako jeden fanoušek na stránkách Duck and Cover, je to totiž demo pro Fallout 2.
• Nové mikro info o DLC Pitt
Autor: Dalex | 
Zdroj: Fallout wiki | Komentuj novinku (6) | 
Tagy: Fallout 3
Od té doby co se objevili první screenshoty, neuběhlo mnoho času a na povrch vyplouvá nové info.
Pitt by měl podle "zaručených" informací Fallout wikipedie obsahovat:
- tři nové perky včetně perku Auto axpert který vylepší vaše staty při boji s AutoAxe
- Achievmenty o celkovém počtu 100 bodů
- Nový typ zmutovaných lidí takzvaní Trog (měli se objevit už v původním F3:Van Buren)
Dodatečné info: Pit se bude dělit na dvě oblasti. Downtown (jakýsi slam a ubytovny otroků) a Heavens (zde budou asi žít otrokáři a vůdci nájezdníků. Také se zde bude nejspíš nacházet aréna, která byla z původní hry vystřižena (měla být v Evergreen Mills. Jsou tam dokonce její pozůstatky v herních souborech)). Jeden z úkolů bude pojednávat o údajném léku na místní mutace.
To jest přátelé zatím vše, Bethesda sedí na informacích jako žába na prameni takže si na další info zřejmě budeme muset počkat.
• City of Ember a několik zajímavostí z podzemí!
Autor: Dalex | 
Zdroj: Premiere, Wikipedia a BBC | Komentuj novinku (13) | 
Tagy: Film
Po té co jsem otevřel nové číslo časopisu Premiere, jsem nečekal nic zajímavého, vyjma několika připravovaných filmů pro tento rok. Jakmile sem prošel úvodní rubriky a to nejdůležitější, myslel jsem že mě již nic nepřekvapí. Opak byl naštěstí pravdou. Dne 19.února totiž do našich kin dorazí (ač dětský tak i přesto zajímavý) postapo film City of Ember.
Tento film pojednává o městě pod zemí (kde už sem to slyšel) jemuž dochází čas. Jistý životně důležitý generátor (nebo čip kdo ví :)) se porouchal a městu dochází energie. Nehledě na to, kde brali autoři inspiraci (například postava správc... ehm starosty je mi povědomá stejně jako zmutovaný hmyz a hlodavci), to bude nejspíš poměrně dobrý film. Nicméně, kvůli této maličkosti nepíši tuto novinku, ale kvůli tomu jaké informace jsem nalezl na stránkách filmu.
Nešel jsem především informace o podzemních městech Například kryt pod Wiltshirem v Anglii, odkud měla být řízena v případě nouze celá Británie. Což je ze všech krytů co sem jich viděl (a jejich dost) zatím nejblíže Vaultu . Nebo bunkr kam se měla během WW III. přesunout vláda spojených států. Pokud máte rádi historii, tak si přečtěte o podzemí města Seattle. Jo a abych nezapomněl, v příběhu vystupuje jistý kufřík, který může obyvatelům zachránit život.
• 15.2.2009 . . . Dvě nové ankety - Proč chodíte na tyto stránky? Zkusili jste/zkusíte Last Hope mod?
Autor: JaW | 
Zdroj: VŠB | Komentuj novinku (19) | 
Tagy: Anketa
Tak jako vždy, tu anketa zůstala i po záruční době a to i přes několik naléhavých a některých už i zoufalých urgencí se pořád nic nedělo. Jindy pracovití Vaultmasteři už celkem viditelně chytají nemoc zvanou lenost od návštěvníků Vaultu.
Dnes se ptáme, proč vlastně do tohoto starého a zatuchlého Vaultu chodíte a jestli jste zkusili nebo teprve se chystáte zkusit novou modifikaci pro Fallout 2 zvanou Last Hope.
V minulé anketě jsme se ptali, kolik z vás dostalo Fallout 3 pod stromeček. Celkem 185 lidiček (13%) z celkového počtu 1348 se mohlo radovat z ehm krásného dárku.
Další otázka zněla "Jaký je váš nejoblíbenější Fallout?" Celkem bez větších problémů zvítezila stará známá dvojka Fallout 1&2 s 70% (1821 hlasujících) proti mladému "bratříčkovi" Falloutu 3 s pouhými 20% (507 hlasujících).
Výsledky z minulé ankety hledejte v archívu.
• 13.2.2009 . . . Fallout 3: Operation Anchorage fasuje, vážení přátelé, od Tiscali "šestku"
Autor: Ještěr | 
Zdroj: Tiscali Games | Komentuj novinku (7) | 
Tagy: Fallout 3 Recenze
Je to kurevsky kratičké, leč stejnak jsem to nečet, páč mě z přenášených kontaktních čoček poměrně štípou mý ještěří oči. :o)) ---> Here you go!
Délka přídavku Operation Anchorage je vzhledem k ceně 10 dolarů ucházející. Dohrání vezme čtyři až pět hodin. Na vyšším Rambo-levelu možná maličko méně. Někomu to může přijít málo. Ale je to dobrá třetina dnešních běžných her. Bethesda rozhodně dělá krůčky kupředu. A po jejich neslavných add-onech, typu brnění na koně, jde o velký skok kupředu.
Poslední věcí, kterou bych lehce zdrbnul, je nevyužitý potenciál prostředí. Operation Anchorage se odehrává v historickém období. Očekával jsem, že si Bethesda více vyhraje s informační hodnotou a přinese detailnější pohled do historie světa a průběhu války. Nic takového se bohužel nekoná. Jen provedení pár misí bez pořádného pozadí a konec.
Ani neurazí, ale ani příliš nenadchne. Na jednu stranu solidní délka, atmosféra, noví protivníci, lokace nebo výbava nedělají Falloutu ostudu. Bohužel si podřezává větev jednoduchostí příběhu a naprostou lineárností. Operation Anchorage by se dal shrnout větou: Na RPG málo RPG prvků, na FPS málo divoké akce.
• Pitt, první screenshoty!
Autor: Dalex | 
Zdroj: fallout.wikia.com | Komentuj novinku (7) | 
Tagy:
Po dlouhém (informačním) období sucha přichází první screenshoty, z připravovaného DLC Pitt.
První z nich zobrazuje vchod do města samotného (ona těla zavěšená nad vchodem vypovídají více než dost o charakteru onoho místa i jeho obyvatel).
Druhý je o poznání zajímavější, zobrazuje nájezdníka držící v ruce podomácku vyrobenou zbraň. Ačkoli se o této zbrani na bethesdích forech mluví jako o autoaxe, po průzkumu souborů O:A jsem našel soubor který odkazoval na adresář dlcPitt a zdá se že se jednalo o kameru první osoby ke zbrani autosaw (což je asi ona autoaxe), nicméně nebudeme předbíhat ony dva screenshoty nám toho moc neukázaly(a navíc mají bídnou kvalitu), takže musíme doufat že to nebude taková katastrofa jako A:O (alias modrá je dobrá).
• 12.2.2009 . . . Nové screenshoty z Resurrectionu
Autor: Daemon | 
Zdroj: Resurrection.cz | Komentuj novinku (2) | 
Tagy: Modding Resurrection
Fallout 1.5: Resurrection se stále vyvíjí, ale nyní si můžete pro zajímavost prohlédnout dva nové in-game screenshoty, jak ostatně bylo přislíbeno v minulé aktuálce. Screeny, stejně jako informace o hře, jsou k dispozici na stránkách projektu.
• Kulturní tampón
Autor: Smejki | 
Zdroj: csfd.cz | Komentuj novinku (6) | 
Tagy: Film
Dnes bude ke zhlédnutí od 23:05 na ryze dokumentárním kanálním kanálu TV Nova (Ejdž Dý) k vidění film Útěk z Absolomu, který sice neoplývá nadpozemskými kvalitami (místy jistě uvidíme dobré party, přeci jen to režíruje Martin Campbell [Casino Royale]), ale podle všeho by měl obsahovat pořádnou porci postapo pachuti, kterou si tak rádi více či méně pravidelně ochucujeme život. A páč já na bednu nekoukám a páč tu tenhle film ještě nemá své teplé místečko, může se kdokoliv psaníschopný pustit do recenze. Užijte si to a já se těším na vaše dojmy (a pak si to možná i půjčím).
• 9.2.2009 . . . Pipboy jest zde!!
Autor: Dalex | 
Zdroj: Zypad | Komentuj novinku (6) | 
Tagy: Zajímavosti
Nedávno jsem na internetu narazil na velice zajímavou záležitost, o kterou bych se s vámi rád podělil.
A teď nemyslím nový způsob jak někoho oběsit (i když ten by mne taky zaujal vzhledem k modré O:A, ale to až jindy). Věc která mne zaujala a (myslím že zaujme i vás) je to, že jistá evropská společnost vytvořila cosi, co nápadně připomíná (i přes poněkud dokonalejší avšak přesto widlácký interface) Pipboy 3000, který dobře známe z Fob/alloutu.
Člověk se musí ptát: "Neblíží se tedy už konec světa?!"
Ať tak či tak, vidím v tom (tedy alespoň já) velký potenciál do budoucna (stejně jako ve svém MICRO - G.E.C.Ku s pomocí kterého již brzy vyřeším problém Severozápadních Čech). Bohužel jest tento výrobek těžko k sehnání, takže nám budou muset stačit v dohledné době obyčejné zápěstní hodinky a mobily, do kterých si (pokud máte SE k700i a chuť) můžete dát alespoń Pipboy schéma.
• Brňáci jsou šťastní lidé
Autor: Smejki | 
Zdroj: csfd.cz | Komentuj novinku (10) | 
Tagy: Film
Je tomu už několik kvartálů, co světlo světa spatřil film Children of Men (Potomci lidí). Jde o jeden z mála filmů, na které jsem šel opakovaně do kina a pokaždé odcházel naprosto ohromen. Jde o jednu z nejsilnějších katarzí posledních let. Snad poprvé v životě lituji, že nemůžu navštívit Brno (:-P), a snad poprvé Brňákům závidím. V Domě pánů z Lipé dojde 19.02.2009 od 20:30 k projekci tohoto klenotu. Hříšníkem jest každý fallouter, co se nachází podezřele blízko Brna, který na to nepůjde!
EDIT: poloha na mapě
Stránka DPL a program
vstupné: neznámé
• 8.2.2009 . . . Hra Shelter - obroda falloutích kvalit po vzoru Fénixe?
Autor: Smejki | 
Zdroj: Bonusweb, stránka týmu, NMA | Komentuj novinku (10) | 
Tagy: Ostatní hry
Je tomu téměř rok, co se tu naposled mihla informace o této hře. Možná se nám tu totiž na svět vyklube světýlko na konci tunelu pro všechny klasické falloutery. Tým Second Variety Games již nějakou chvíli (aktivně cca 3 a půl roku) vyvíjí hru Shelter a poslední dobou se jim roztrhl pytel (Jauvajs!) se zajímavými informacemi. Ještě určitě několik arkvilianských pátků potrvá, než to vyjde, ale my jsme po letech zvyklí lačnit i po nesplněných slibech. Nuže, pojďme slintat....vítám vás na výstavě Shelter:
- chodbou vlevo se dostanete ke zpovědnici (aneb FAQ You!)
- chodbou vpravo se pak hned naproti JaWově tajnému skladu tajných věcí dostanete k překladu fičur.
- samotní vývojáři pak sídlí na tomto nově natřeném podlaží a u pohuňků z NMA najdete jejich topiče, kde sami můžete přispět svými návrhy
- a aby toho nebylo málo, pár obstarožních videí včetně traileru se válí ve skladu hořických trubiček
Konec exhibice. Přejeme vám příjemný den.
S pozdravem
MadBrahmin Vaultěchnika inc.
pozn.: Zátky za vstupné není možné vrátit!
• 6.2.2009 . . . Fallout 3: Zajímavé modifikace a jak na ně
Autor: Ahurmen | 
Komentuj novinku (33) | 
Tagy: Fallout 3 Modding
Někteří si možná už všimli, že F3 je co se týče módování a jiného upravování (vlastně nejen toho) dosti shodný s TES IV: Oblivion. V tomto článku bych Vám tedy chtěl představit pár modifikací zahraničních developerů a samozřejmě také postup jak jednotlivé modifikace zprovoznit.
Nejprve se vrhneme na zprovoznění a instalaci módů, která je ve většině případů totožná.
Instalace modifikací
1. Stáhněte si některou z modifikací na www.fallout3nexus.com kde najdete nejspíše tu nejobsáhlejší a nejpodrobnější DB velkého množství modifikací pro Fallout 3 pěkně pohromadě. Pro stáhnutí modifikací musíte být zaregistrováni zdarma).
2. Modifikace se Vám většinou stáhnou zabalené ve formátu .zip či .7z. Oba dva formáty jednoduše rozbalíte programem WinRAR.
3. Otevřete složku s Vaší modifikací (v mém případě EnclaveCommander) a uvidíte zde pár souborů a většinou (není to pravidlem) i složek. U každé modifikace je přiložen také Readme.txt ze kterého se popřípadě dozvíte, jak konkrétní mód nainstalovat.
4. Otevřete si Vaši složku s Fallout 3, která by se měla nacházet defaultně: c:\Program Files\BethesdaSoftworks\Fallout 3. V adresáři Fallout 3 si otevřte složku "Data"a postupně do ní zkopírujte všechny soubory a složky přiložené uVaší modifikace. Čili já budu kopírovat složky "meshes, textures" a soubor "EnclaveCommander.esp" - pozor, soubory s koncovkou .esp musí být vždy v adresáří Data, nikoli v žádném jiném podadresáří.
5. Spusťte Fallout 3 Autorun a zde vyberte položku "Herní data" (v EN "Data Files"). Otevře se Vám nové okno ve kterém by jste měli mít minimálně dvě položky - Fallout3.esm a Vaši modifikaci, kterou zaškrtnete a zvolíte OK (v CZ verzi tam budete mít tři položky).
6. Pokud jste vše udělali správně, tak by Vám hra měla bezproblémově naběhnout a Vy si již užívat hry s modifikací.
Seznam zajímavých modifikací
- FreePlayMod -Modifikace jenž Vám umožňuje hrát po ukončení hlavní příběhové linie (tzn. když spustíte projektne/čistota a začně se promítat závěrečné video). S tímto módem můžete hrát naprosto plnohodnotnou hru, ve které můžete dále plnit dříve nesplněné úkoly či se podívat zpět do Vaultu 101 s novým úkolm od autora této modifikace.
Hodnocení: 9,89 / Obtížnost instalace: Jak cvrknout si do gatí / Odkaz: FreePlayMod - Fallout3nexus.com
- EnclaveCommander - Přidá Vám do inventáře speciální rádio s jehož pomocí si můžete přivolat na pomoc jednotky Enklávy či Bratrstva oceli nebo si jen sjednat leteckou palebnou podporu. Maximální počet jednotek je omezen na 200, ale myslím, že bohatě ji stačí klidně i 50.
Hodnocení: 9,90 / Obtížnost instalace: Lehká / Odkaz: EnclaveCommander - Fallout3nexus.com
- WeaponMod Kits - Jestli trpíte nějakou zvrácenou úchylkou,že pořád musíte něco upravovat a vylepšovat, tak právě tento mód je přesně pro Vás. WeaponMod Kits Vám umožní upravit si většinu zbraníve hře k obrazu svému, takže si půžete ke všem modifikovatelným zbraním přidat třeba větší zásobník, hledí, laser, tlumič atd.
Hodnocení: 9.90 / Obtížnost instalace: Lehká / Odkaz: WeaponMod Kits - Fallout3nexus.com
- Nuke Launcher - Líbil se Vám výbuch Megatonu a chtěli by jste si jej zopáknout pěkně v pohodlí Vašeho domova a odpalovačem v ruce? S tímto módem máte možnost! Přidává totiž do hry speciální "raketomet" a hlavice, jenž způsobují stejný atomový výbuch jako v Megatonu. Pokud si to střelíte příliž blízko sebe, tak radiace dosahuje i 75 RADů.
Hodnocení: 9,67 / Obtížnost instalace: Jak cvrknout si do gatí / Odkaz: Nuke Laucher - Fallout3nexus.com / Poznámka: Tato modifikace bohužel nefunguje vždy korektně.
Na závěr chci ještě uvést seznam TOP 50 modifikací pro Fallout 3 na Fallout3nexus.com.
Pokud se Vám bude článek libit, rád bych ho doplňoval o nové a zajímavé modifikace.
• 3.2.2009 . . . Povídka: Druhá šance
Autor: Ratman | 
Komentuj novinku (11) | 
Tagy: Povídky
Po krátkém záblesku na lepší časy ve světě pisatelském přerušil dlouhodobé nastanuvší ticho nový čerstvý přírustek pustiny - Jan Tlapa se svojí prvotinou Druhá šance. Tato povídka vypráví o muži, který celý život touží opustit bezpečí svého rodného vaultu. A světe divse, souhra náhod (či snad nehod?:)) mu tuto šanci dává. Nu, hned v úvodu této recenze nutno přiznat, že k povídce jsem po prvních pár stranách začal přistupovat veskrze kladně, neboť část námětu mi velmi silně připomíná mé povídkářské nápady z časů, kdy jsem měl spousty volna a málo vůle či talentu vše hodit na papír. Počátek povídky je poměrně zajímavý, i když nevybočuje nějak výrazně do nadprůměrných výšin (spíš se drží průměru), scéna v baru s Mr.Handym je vskutku zajímavě popsána a tato pasáž mě naladila na další čtení. Bohužel, čím více a více jsem do povídky jak se tak říká "zabředl" tím víc a víc jsem se propadal do hlubin amatérismu a čirého podprůměru, provázeného množstvím chyb a překlepů. Pasáž po opuštění vaultu je pak už jen směsicí naprosto šílených dialogů které jsou velmi velmi silně pod laťkou nastavenou na prvních stranách. V tento moment jsem už musel v četbě pokračovat s velkými odmlkami, neboť číst jedním dechem se již zkrátka moc nedalo. Je to bohužel obrovská škoda, neboť tento zajímavý námět a začátek, který sliboval sice průměrnou, avšak ne nikterak špatnou povídku, mohl vyústit alespoňv solidní oddechovou zábavu. Autor mi naštěstí dodal před zveřejněním ještě poladěnou a opravenou verzi, takže od toho nejhoršího v řadách chyb a překlepů byste měli být ušetřeni, avšak nemám příliš sílu hledat, zda došlo i k opravení nedostatků čtivosti. To posuďte raději sami. Závěrem je vhodné vše shrnout do několika málo výstižných slov: Škoda pořádně nevyužitého námětu, šit to není, ale zázraky bohužel nečekejte.
• 2.2.2009 . . . Hráčská recenze Operation: Anchorage - hledání ideální přímky
Autor: Smejki | 
Zdroj: Smejki pro VŠB | Komentuj novinku (25) | 
Tagy: Fallout 3 recenze
Původně jsem měl v plánu kompletně přeložit recenzi na Eurogameru, ovšem za veškerý obsah mluvil samotný závěr (volný překlad):
"Miluji F3, byl mojí top hrou roku 2008 a i v delším horizontu bude její pozice otřesena jen stěží. Ale tento datadisk je naprosto plochý a nudný a zříká se veškerého role-playingu. Doufám, že se Bethesda z tohoto přešlapu poučila. A já prosím, byznys až v druhé řadě. Hodnocení: 5/10"
Je už všeobecně známo, že Anchorage se soustředí jen na akční stránku věci. Proč se ovšem k tomuto kroku Bethesda rozhodla, když sám Todd Howard souhlasí (za echo na český překlad tohoto rozhovoru děkuji Amarounovi) s tvrzením, že abstrahujeme-li veškerý role-playing a bereme F3 jako čistě akční hru, jako taková je svou kvalitou podprůměrná? Byly ze strany Bethesdy provedeny takové zásahy do AI, chování zbraní, interaktivity prostředí, level designu a dalších klíčových kvalitativních aspektů FPS, že je existence tohoto datadisku obhajitelná? Operace Anchorage po světě vavříny nesklízí a jako již tradičně mezi "profíky" a hráči zeje na Metacriticu 20% díra. Dlouhodobé pozorování říká, že k takovýmto neshodám dochází ponejvíce u hypovaných titulů, které stály příliš mnoho na to, aby byly pošpiněny. Nu vot, prachy nakonec stejně platí ti přísnější, takže trh přeci stále nějak funguje a bandy marketingových vychytralců to tím pádem stejně dlouho obcházet nemohou. Na nový datadisk jsem se i já podíval v následující recenzi, jež nyní visí na nástěnce vaultí kantýny.
• Spadlo diskusní forum
Autor: Chekotay | 
Komentuj novinku (8) | 
Tagy: Madbrahmin
Jak jste si již asi všimli, nefunguje naše diskusní forum. V současnosti to vypadá, že spadl celý server Temných Templářů, na kterém bylo forum hostováno, a nám nezbývá než počkat, až to DJ opraví. Pokud máte urgentní dotazy či touhu se vykecat, můžete využít našeho klubu na Hofylandu (ID:1020), nebo na Okounovi. Zájemci o LARPy a vůbec reálnější postapo mohou navštívit Templáře VŠB.
Za výpadek se omlouváme.
STARŠÍ VZHLEDY VAULTU
Vzhled Vaultu k 29.8.2007, ještě na Bonuswebu
Vzhled Vaultu k 4.10.2003
Vzhled Vaultu k 30.4.2002
Vzhled Vaultu k 31.1.2002
Poslední dny kompromisní grafiky 23.9.2001
Návrh příštího vzhledu od Ratmana 19.8.2001 (vítězný, zaveden 26.9)
Návrh příštího vzhledu od Jiri_auf_Wiedersehena (tehdy stávající vzhled) 19.8.2001
Návrh zaslaný Ratmanem těsně před spojením Ratman´s Tactics s Valtem šílené brahmíny
Jeden z nejstarších dochovaných vzhledů Vaultu, který ještě vedl osamělý Jiri_auf_Wiedersehen
|
|
|