Všechno je jednou poprvé, první rande, první pusa, první rozvod:) a samozřejmě i první hra multiplayerového Fallout Tactics.
Jste li ostříleným hráčem singleplayeru a bez problémů kosíte nepřátele i na nejtěžší obtížnost, ještě nemáte zaručeno,
že i multiplayer budete zvládat stejně bravurně. Nejčastějším problémem začátečníků je totiž to, že hrají multiplayer jako běžnou hru proti počítači,
tedy zákonitě naberou Power Armor a pořádnou silnou pušku (nejspíš něco energetického), nějakou tu lékárničku, doktorský kufřík a snad i něco na čtení,
aby se při tom zabíjení nenudily. Pak se ovšem nestačí divit, že natáhnou brka, než bys řek: "vysmátejjakměsíčekvpolednenahnoji".
Včem je tedy problém? Problém je samozřejmě v samotném sestavování postavy- hodně záleží na bodovém limitu. Vezměme např. náš klanový limit 5000 bodů,
co za něj pořídíte? Jeden libovolný charakter, nějaké to brnění, zbraň a pár stimpaků, nic víc, nic míň. Největší problém je už zde- volba brnění.
Většina začátečníků automaticky sáhne po Power armor, který ubere značnou část bodů a to na úkor levelu postavy a dalšího vybavení.
Samozřejmě, každý má svůj styl, ale dle mého názoru se vyplatí používat mnohem levnější kožené brnění,
které nesnižuje schopnost plížení a stojí mnohem méně bodů. Pokud si uvědomíte, že snipera lze vytáhnout až na 24. level a dát mu perk sniper,
díky kterému se každý zásah stává kritickým a dáte mu skvělou gaussovu pušku, která dostřelí do úctyhodné vzdálenosti, ,
áte smrtící stroj, který dokže zabít 3 Power maníky, dřív, než ho vůbec zaregistrují.
S rostoucí bodovou hodnotou roste i kvalita vybavení, takže při 10 000 bodech už si PWA klidně vemte,
ale pamatujte, že je důležité investovat trochu více do plížení, protože jeho hodnota bude podstatně snížena.
Dalšími postavami jsou těžkooděnci- tady se jeví jako nejlepší síla supermutanti. Je zapotřebí jim dát nějakou těžkou zbraň + nějakou tu pomocnou
(nejlépe granáty nebo raketomet), ale pamatujte, že pomocná zbraň je vždy jen pomocná a její munice musí být na úkor primární
(je sice hezké, že máte s sebou 10 raket, ale díky tomu už nebudete mít nic jiného, což je při souboji na blízko fatální chyba
a pokud vám rakety dojdou- jako že hodně rychle- tak ste úplně v řiti:). Další velkou chybou je ohrnování nosu nad hodnotou štěstí- pamatujte,
že štěstí je zde jednou z nejdůležitějších položek (a obratnost ztrácí mít akutní potřebu maxima (ale přesto by její hodnota neměla být pod 8!)),
proto pamatujte, že štěstí je dobré mít 6- tím si můžete vzít 3X perk houževnatý, díky němuž vydržíte o nějakou tu ránu víc (1-2), což se vždy vyplatí!
Schopnost kriticky zasáhnout je zde důležitější než kdekoliv jinde, protože kdo rychle zabije soupeře vyhrává.
Další začátečnickou chybou je absolutní ignorace jakéhokoliv krytí nebo strategického rozmísťování válečníků (nemluvě o absenci jakékoliv strategie :).
Tady už nelze jako v singleplayeru vběhnout doprostřed klubka nepřátel a všechny je postřílet, je důležité pomalu se proplížit na výhodnou pozici,
kde je dobré vyčkat na vhodnou chvíli a zahájit útok. Poloha ve stoje je dosti nevhodná, nejlépe je trávit celou dobu v lehu nebo kleku
(v lehu totiž některé zbraně nelze použít) a to skrytý za překážku (neplatí pro snipery, ti patří na vyvýšené místo, odkud je dobrý výhled).
Pokud se nepřítel schová a není vidět, je největší blbostí jít jej zastřelit- čekala by vás smrt. Nejlépe je použít nějakou třaskavinu,
třeba granáty nebo rakeromet (tvz. ostřelování na slepo, účelem nemusí být ani tak zabití, jako spíš donucení nepřítele k ústupu).
Neexistuje nic jako hrdinská smrt (a kdo tvrdí, že jste zbabělci je debil). Když vám bude útok trvat trochu déle, nevadí,
hlavně taktizujte (ale pokud budete jen čakat, až ten druhý přijde za vámi, je to už opravdu zbabělost (ne debil nejsem:),
což samozřejmě neplatí pro obránce v assaultu). Pamatujte, že jediná hra, kde je účelem toho druhého (třetího, čtvrtého…) eliminovat je skirmish,
v ostatních máte něco za úkol, tak jej splňte. Většinou se totiž CTF mění v totální jatka, i když jde jen o to, ukrást tomu druhému vlajku.
Pokud bude příležitost, tak berte! (u assaultu s drogami to ovšem neplatí, to je taky pěkně zbabělý).
Komunikace- to je další z velkých kamenů úrazu. Pokud se soustředíte na hru a s ostatními nekomunikujete ve hře, kde jedete sám za sebe,
není to ještě tak tragické, horší už to je při hře s týmovým kolegou. Zde je komunikace naprostou nutností, domlouvejte se na koordinaci útoku,
obrany a hlašte si pozice nepřátel i svých válečníků (pro komunikaci týmu stiskněte SHIFT+ENTER) a pomocí klávesy TAB kontrolujte,
kolik zářezů máte vy a kolik vaši nepřátelé). Pokud se vás někdo z nepřátel bude ptát, kde jste nebo zdali už jste u nich,
tak jim odpovězte cokoliv- jen ne pravdu.
Takže začátečníci pamatujte:
- Neberte vybavení na úkor levelu postavy
- Pomocná zbraň slouží jen jako doplněk a proto nepotřebuje moc munice
- Nejrychlejším způsobem léčení jsou superstimky (nebo ultrastimpaky)
- Krýt se, krýt se a krýt se
- Žádné hrdinství, raději pomalý, ale koordinovaný postup
- Pokud hrajete v týmu, vždy s kolegy spolupracujte (tj. domlouvejte se, kudy půjdete, kdo koho kryje a kde jsou rozmístění nepřátelé)
- Pokud se vás protivníci ptají, jestli už jdete, tak mlžte:)
- Pomocí klávesy TAB kontrolujte stavy ostatních hráčů
A hlavně- nenechte se zabít!
Zpět