Vzhledem k tomu, že na Fallout poslední dobou v poklidu serou mouchy a už se nám i pomalu začínají líhnout larvičky, rozhodl jsem se vás nakrmit alespoň několika zajímavostmi z Lionheartu. Můžu se vymlouvat aspoň na to, že používá systém SPECIAL a je tedy „tak trošku“ Falloutí.
Jak tedy došlo k tomu, že renesanční svět, jak jej známe z dějepisu, je v této hře deformován mocnou magií? Roku 1192 se anglický král Richard Lví srdce (od toho název Lionheart) potloukal po světě a v poklidu si drancoval pod záminkou, že vede III. křížovou výpravu a hájí tedy vyšší křesťanské zájmy (hajzlík). Do cesty se mu ovšem připletl muslimský mocnář Saladin, který se odmítl podřídit a vzdát mu nějaké ty pocty. To Ríšu nakrklo a rozhodl se dát Saladinovi za vyučenou. Jeho rádce (jak se později ukázalo mocný mág s postranními úmysly) mu navrhl, aby shromáždil několik mocných svatých relikvií, které měly přinést Richardovým vojskům požehnání a naopak to hezky zavařit Saladinovi. Jakmile však byly relikty shromážděny, začaly se dít ... Věci s velkým V. Pouhá přítomnost tolika vzácných artefaktů (údajně pozůstatků z dob stvoření světa) otevřela brány do jiné dimenze a v ulicích města Acre, kde Richard s vojskem ložíroval a proháněl místní nemyté, středověké šlapky, se to začalo hemžit démony, duchy, příšerami a obdobnou faunou. Nastává událost později známá jako Disjunkce. Saladinovi a Ríšovi nezbylo nic jiného, než se spojit a bok po boku bojovat proti pekelnému nepříteli. Po těžkých ztrátách se oběma novým spojencům opravdu povedlo démony porazit, nicméně země už byla příliš změněna mocnou magií. Tajuplný Richardův rádce z počátku našeho příběhu uprchl nejspíše i s vůdcem démonické armády. Saladin i Richard se dohodli na spojeném postupu proti magickým silám a rozdělili si artefakty, které to všechno spískaly. Rytířský řád Templářů v západní části světa a a Saladinův řád na východě si hezky hlídají každý svou část mystického pokladu.
Tady máte hezký historický přehled Křížových výprav a dalších důležitých událostí. Zpočátku ještě korespondují s naší historií, nicméně po osudném roce 1192 se věci razantně mění:
1095 - 1101
I. Křížová výprava
1119
Vznik Templářského řádu
1145 - 1147
II. K. výprava vedená králem Louisem VII
1188 - 1192
III. K. výprava vedená králem Richardem Lví srdce
1192
Disjunkce
1193
Anglie podniká invazi do severní Francie a zakládá Británii
1194 - 1243
Temné Křížové Výpravy: IV. K. výprava proti Bouřným drakům
1336 - 1389
V. K. výprava proti Nekromantům
1401 - 1420
VI. K. výprava proti Padlým přízrakům
1586
Zavraždění krále Phillipa II 1588
Současnost
Španělská armáda se chystá napadnout Anglii
Hráč začne svou pouť v městě dříve známém jako Barcelona nyní jako Nueva Barcelona. Z původního města po Disjunkci mnoho nezbylo – monstrózní obludy poničily většinu historických budov a zachováno zůstalo jen několik obzvláště robustních domů. Hlavně však barcelonská Katedrála. Právě to posloužilo Inkvizci za záminku vybudovat si v Nové Barceloně svou hlavní rezidenci, odkud byly podnikány Temné Křížové výpravy. Příšery byly postupně zatlačeny do okolních lesů a město opět povstalo z popela. Španělské vojsko sídlící v Barcelonském přístavu a mocné hradby se postaraly o bezpečí všech obyvatel. Okolní kraj je sice po Disjunkci změněný – je temnější a v hustých lesích na vás číhají mnohá nebezpečí, Nová Barcelona se však stala jedním z největších obchodních, vojenských i církevních center Evropy.
Anglie tvoří jakýsi protipól Španělska. Zatímco v nábožensky založeném Španělsku je magie považována za herezi trestanou smrtí, v Anglii je tolerována hlavně proto, že je tam užívána k ochraně před mořskými příšerami. Anglie sama o sobě se po Disjunkci doslova rozpadla v řetězec malých ostrůvků spojených jen mocí Královnina námořnictva. Angličané se rozhodli kapku si vypomoci územím severní Francie a vedou o ně nyní urputné války. Frantíci se v těchto bojích spojili s Itálii, Španělskem, Templáři i Inkvizicí, kterou dráždí Anglická magie. Během hry opustí vaše postava Španělsko, překročí Pyreneje a navštíví severní Francii. Jedním z míst, která prozkoumáte bude i víska Montaillou v oblasti Francie známé hlavně chovem ovcí. Ačkoli vesnička vypadá poklidně, mnozí její obyvatelé skrývají temná tajemství (asi po nocích navštěvují ovčíny v rámci zpestření sexuálního života :)
Něco málo k magii: Lidé sami o sobě nemají žádné vrozené magické schopnosti a díky útisku Inkvizice je o kouzelnických uměních známo jen velmi málo. Nicméně několik vyvolených ví, že k ovládnutí magie je nutno spojit svou mysl s nějakým přízrakem, který k nám pronikl během Disjunkce. Přízraky samy o sobě jsou inteligentní, avšak nehmotné, když jim tedy mág propůjčí své tělo, mohou z tohoto spojení oba profitovat. Ze spojení dobrého člověka a příznivě nakloněného přízraku se mohou oba těšit a konat magií dobro, ale může do vás vstoupit i přízrak zlý – i duševně silného člověka takový přízrak časem změní a obrátí jej ke zlu a lidé se slabou vůlí se dokonce změní v bezduchá monstra. Postupně se vyprofilovaly tři hlavní školy magie: Okruh Božský (Divine) slouží hlavně k léčení a ochraně, Okruh magie Země užívají různí šamani a Okruh Ideí je schopen podmanit si realitu a přetvořit ji podle své vůle. Domákne-li se takového spojení s přízrakem Inkvizice, začne s exorcismy, které mají přízrak z těla člověka vyhnat. Když se to nepovede, je nebohý člověk uvězněn nebo zabit.
Rasy v Lionheartu jsou sice v důsledku jen obměnou starých známých elfů, orků a podobné havěti, ale v něčem se přeci jen liší (no hlavně názvy):
Spojením přízraku (nebo chcete-li ducha) a lidského tvora vznikly 4 hlavní rasy. Mezi rasy spojené se zlými přízraky řadíme třeba gobliny a trolly. Někdy se napříč generacemi předává přízrak samotný, někdy jen jeho vlastnosti.
· Čistokrevní lidé se v současnosti již téměř nevyskytují. Téměř všichni tvorové na zemi byli nějakým způsobem ovlivněni spojením s magií či přízrakem. Přesto se ještě několik Čistokrevných (Purebloods) dochovalo. Tato rasa nevykazuje žádné vrozené magické nadání.
· Sylváni (Sylvants ...no prostě elfové :) jsou výrazně ovlivněni magií. Často pocházejí z lidského rodu, spojeného s dobrým přízrakem. Jsou o něco menší než lidé, mají špičaté uši, kovově zbarvené vlasy (zlaté, stříbrné) a tmavší pokožku. Mají veliký magický potenciál.
· Demokinové (Raraši) pocházejí ze spojení člověka s přízrakem nejlépe popsatelným jako rarášek. Jsou obvykle vyšší než čistokrevní lidé, se kterými se ale bez problémů kříží. Obecně silně inklinují k magii.
· Feralkinové (něco jako Šelmové...to je blbé slovo) mají v rodové linii člověka, který v sobě hostil přízrak šelmy. Jsou silnější a zručnější než Čistokrevní a bývají dobře rozpoznatelní a proto pronásledovaní.