Fantasy hra Lionheart se pomalu ale jistě blíží svému dokončení (snad bude hotová už koncem roku) a vzhledem k tomu, že používá Falloutí systém SPECIAL, bylo by jistě záhodno kapku si ji přiblížit (navíc se nudím... a není do čeho... ani koho... píchnout... erhm). Pokusím se v následujících odstavcích přiblížit vám herní systém, tvorbu postavy atd. a navázat tak na můj starší článek Podrobnosti o Lionheartu. Je třeba předem říct, že následující příklady skillů, perků atd. nejsou dosud definitivně stanoveny a budou se s největší pravděpodobností ještě měnit.
Atributy
Klasická sedmička SPECIAL, známá i z Falloutu. No radši vám to zopakuju :)
Strength (ST) - Schopnost postavy zvedat zátěž, tvrději praštit, nosit více předmětů a využívat efektivněji větší zbraně.
Perception (PE) - Schopnost vnímat bystřeji okolní prostředí a zaznamenat tak věci, které by ostatní přehlédli. Kombinace hmatu, zraku, chuti, čichu a sluchu
Endurance (EN) - Výdrž postavy - její schopnost odolat fyzické zátěži či zranění.
Charisma (CH) - Vzhled a osobní kouzlo postavy. Čím vyšší je tato schopnost, tím snadněji budete vycházet se zbytkem světa.
Intelligence (IN) - Chytrost nebo chcete-li vychcanost. Ovlivňuje mnoho faktorů. Čím vyšší, tím lépe obstojíte v mnoha zkouškách vezdejšího světa.
Agility (AG) - Postřeh, rovnováha a koordinace. Ovlivňuje rychlost postavy i její schopnost zasadit přesnou ránu.
Luck (LU) - Kombinace osudu, karmy a prostě... štěstí no. Ovlivňuje snad každou věc a akci, kterou ve světě Lionheartu vykonáte.
Průměrná hodnota všech schopností je 5. Hodnota nemůže klesnout pod 1 nebo vystoupit nad 10 (alespoň na začátku hry ne).
Rasy
Mnoho ras ve světě Lionheartu vznikly vzniklo po osudné Disjunkci splynutím duchů z jiné dimenze a lidského, zvířecího, rostlinného nebo dokonce nerostného hostitele. Tento vztah může být buďto parazitický (duch hostitele využívá) nebo symbiotický (oba žijí ve vzájemné rovnováze a prospívají si). Nás samozřejmě zajímají hlavně lidé a jejich nové odrůdy, o nichž jsem mluvil už ve starším článku. Zmíním se teď podrobněji jen o jejich odlišných statistikách.
Čistokrevní lidé
Lidé nedotčení žádným mystickým duchem. Vzhledem k moci Inkvizice, která stíhá tvory křížené s duchy, ovládají Čistokrevní většinu známého světa.
Výhody: Nejsou diskriminováni a mohou se vypracovat k dokonalosti v kterékoli schopnosti. Na začátku mohou zvolit 3 Tag skilly (skilly, které pak rostou rychleji), což je více, než ostatní rasy.
Nevýhody: Nezískávají žádné rasově podmíněné Traity a mají o něco nižší počáteční statistiky.
Sylvanti
Patrně nejvzácnější rasa (nebo se prostě dokáží tak dobře vmísit mezi Čistokrevné). Vznikli spojením člověka a živlového ducha. Spoléhají se na své výjimečné magické nadání a jejich fyzická schránka je poněkud křehčí.
Výhody: Zvýšená schopnost užívat magii, dva rasově podmíněné Traity. Na začátku dostávají o 1 bod k Atributům více než Čistokrevný.
Demokinové
Spojením člověka a raráščího ducha vzniká Demokin. Obecně vykazují výraznější stopy svého původu a mohou si tak plně užít lidské xenofobie a rasové nesnášenlivosti. Často mají malé růžky, špičatá ušiska apod. V porovnání s Čistokrevnými vykazují vyšší magický talent, ale nejsou tak nadaní jako Sylvanti.
Výhody: Určitý magický talent a robustnější tělesná stavba. Na začátku si musí zvolit dva rasově podmíněné Traity a dostávají o jeden bod k atributům navíc.
Nevýhody: Mají o jeden Tag Skill méně a Perky získávají pomalejším tempem.
Feralkinové
Patrně nejvíce diskriminovaná rasa. Vznikli smíšením zvířecího ducha a lidského hostitele. Trpí mnoha zjevnými zvířecími znaky (srst, tesáky, rohy, drápy apod.) což jim ale vynahrazuje zvířecká síla a instinkty. Jsou také výrazně imunní vůči magii.
Výhody: Vyšší síla a větší počet bodů k přidělení k Atributům. Jsou také do určité míry odolnější vůči magii a volí si 3 rasově podmíněné Perky.
Nevýhody: Jejich zvířecí rysy je činí snadnou obětí Inkvizice a předsudků vůbec. Mají nejméně Tag Skillů a také sníženou rychlost získávání Perků.
Srovnávací tabulka ras
Rasa |
ST |
PE |
EN |
CH |
IN |
AG |
LU |
Celkem |
RT |
TAG |
PR |
Čistokrevný |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
35+5 |
0 |
3 |
3 |
Sylvant |
3 |
5 |
4 |
7 |
7 |
5 |
5 |
36+5 |
2 |
2 |
4 |
Demokin |
4 |
6 |
4 |
5 |
6 |
6 |
5 |
36+5 |
2 |
2 |
4 |
Feralkin |
7 |
6 |
7 |
3 |
3 |
6 |
5 |
37+5 |
3 |
1 |
4 |
RT = Rasově podmíněný Trait. Jsou podobné obyčejným Traitům, jsou však specifické pro tu kterou rasu. Např. Feralkin si může zvolit Trait Drápy, který jej sice činí snadnějším terčem pro Inkvizici, ale zároveň mu poskytují výhodu při boji beze zbraně.
TAG = Tag Skil. Stejně jako ve Falloutu rostou i ve Lionheartu "Taglé" Skilly rychleji než zbytek.
PR = Perk Rate. Počet levelů, které je třeba získat než získáte Perk.
Skilly
Nečekejte, že vám tady vysypu z rukávu všechny plánované Skilly i s podrobnými popisy (takový cvok zase nejsem a navíc to ještě ani není k dispozici). Takže taková malá ochutnávka.
Boj beze zbraně: chcete-li změnit své ruce ve smrtící nástroje, napumpujte si řádně tento skill. Budete útočit rychleji, tvrději, účinněji. Vaše ruce a nohy se mohou vyrovnat jakékoli zbrani ve hře, navíc nic neváží a ke všemu je to frajerské!
Jednoruční zbraň - Tato schopnost zahrnuje většinu zbraní ve hře (např. dlouhý meč, mečík, scimitar, sekera, palcát, řemdih nebo klacek). Výhodou jednoruční zbraně je větší rychlost a možnost přibrat si do druhé ruky štít.
Obouruční zbraň - Tyto zbraně (např. válečná kladiva nebo obouručáky) jsou sice pomalejší, ale zato účinnější. Výhodou je větší zranění a navíc budete vypadat jako drsoň.
Boj na dálku - Schopnost ovládat kuši nebo dlouhý luk. Čím vyšší - tím přesnější zásah a větší rychlost. Poskytují ochranu vzdálenosti, ale jsou poněkud neohrabané v uzavřených prostorách a obecně jsou méně smrtící, než zbraně nablízko.
Vyhýbání - Schopnost vyhnout se ráně nebo alespoň uchránit životně důležité orgány přímého zásahu.
Hledání - Schopnost postřehnout malé, ale důležité detaily jako třeba struny natáhnuté přes cestu nebo jiné postavení kamenů ve zdi (pasti, tajné vchody apod.).
Páčení zámků - Schopnost otevřít zámky, které měly pro vás zůstat zamčené :)
Plížení - Přijde vhod, zdá-li se vám váš protivník příliš silný. Při plížení je vaše schopnost ověřována pokaždé, když se přiblížíte k protivníkovi - uspějete-li, nikdo vás nezpozoruje. Úspěšným plížením získáváte zkušenostní body a vysoká schopnost plížení vám také zajistí přístup ke zvláštním Perkům (např. Bodnutí ze zálohy).
Obchodování - Schopnost usmlouvat dobrou cenu s obchodníky.
Skilly mohou nabít hodnoty od 3 do 200. Počáteční hodnota Skillů je odvozena od Atributů postavy. Počet Skill bodů které získáte po dosažení dalšího levelu závisí na hodnotě Inteligence. Na počátku vás bude nárůst skillu o 1 stát 1 zkušenostní bod, od hodnoty 50 to budou 2 body a od 100 rovných 5.
Skill |
Počáteční hodnota |
Rozsah |
Průměr |
Boj beze zbraně |
AG+2*PE |
3-30 |
15 |
Jednoruční zbraň |
2*AG+ST |
3-30 |
15 |
Obouruční zbraň |
AG+2*ST |
3-30 |
15 |
Boj na dálku |
2*AG+PE |
3-30 |
15 |
Vyhýbání |
2*AG+PE |
3-30 |
15 |
Hledání |
2*PE+LU |
3-30 |
15 |
Páčení zámků |
2*AG+LU |
3-30 |
15 |
Plížení |
AG+LU+PE |
3-30 |
15 |
Obchodování |
2*CH+LU |
3-30 |
15 |
Traity
Traity jsou stejně jako ve Falloutu vybírány během tvorby postavy. Nejvíce si jich může zvolit Čistokrevný (3), rasy magicky poznamenané mají menší počet běžných Traitů vynahrazeny Traity Rasovými, které jsou však narozdíl od těch běžných povinné.
Šikovnost
Tvé útoky jsou velice přesně mířeny - nezpůsobuješ sice tak velká zranění (-20% na nemagické útoky), ale dokážeš si vybrat ta nejcitlivější místečka (+10% na kritický zásah).
Dobrák
Tvůj přirozený šarm ti umožňuje proplouvat životem bez konfliktů. Tvé bojové schopnosti jsou sice nižší (-6% k boji beze zbraně, jednoruční i dvouruční zbrani), ale za to jsi talentovanější řečník i obchodník a navíc se ti rychleji hojí zranění (Řeč +10%, Obchodování +25%, Uzdravování +1). Nemůžeš mít zároveň Trait Dobrák i Hajzlík. Feralkinové ani Demokinové tento Trait nemohou získat.
Hajzlík
Hádky a rozepře jsi většinou vyhrával díky náhlému nevysvětlitelnému úrazu tvého protivníka, takže tvá schopnost diplomacie dosti trpí. Charisma je při řeči sníženo o 2, Obchodování je sníženo o 20%. Tvé bojové schopnosti mají oproti tomu bonus +7%. Nemůžeš mít zároveň Trait Dobrák i Hajzlík.
Renesanční člověk
Prozkoumal jsi taje věd i umění, jsi uznávaný filosof a dokážeš se bavit prakticky o čemkoli - to ti ovšem příliš nepomůže v boji. Máš bonus +1 k IN, ale postih -10% k jednoručním a dvouručním zbraním a -3 ke Třídě zbroje. Feralkinové si tento Trait nemohou zvolit.
Rasové Traity
Feralkinové (musí si zvolit minimálně 2 tyto Traity. Pokud však chce, může si vzít až 3):
Vlčí kůže
Jsi porostlý hustou drsnou kožešinou, díky čemuž tě každý snadno identifikuje jako Feralkina. Získáváš bonus +7 ke Třídě zbroje a odolnost +5 k Probodnutí i Úderu. Tvé Charisma je sníženo o 1 a jsi také o 7 bodů méně odolný vůči ohni. Navíc jsi prolezlý breberkama, filckama a blechama, což snižuje o 7 tvou odolnost vůči Nákazám.
Vlčí drápy
Disponuješ šavlovitými spáry: +5 k Boji beze zbraně, +6 ke zranění způsobenému v neozbrojeném boji. Manipulovat těmito háky na maso je ovšem kapku obtížné: -10 ke zbraním na dálku, -10 k Páčení zámků.
Vzteklina
V boji se spoléháš na své zvířecí instinkty: +15 bodů k bojovým skillům a +5% ke Kritickému zásahu. Bohužel ses poddal svému zvířecímu já kapku moc a trpíš posithem k IN (-1) a PE (-1).
Demokinové:
Rozeklaný jazyk
Raráščí krev tě postihla plazím rozeklaným jazykem.Získáváš +10 k Řeči. Tvé spoléhání na diplomacii tě však nepřipravilo na boj: -10 ke kritickému zásahu. Můžeš se však vydávat za Čistokrevného, pokud tě neprozradí jiná deformace.
Perky
Perky získávají všechny rasy od levelu 2 a co tři další levely (5, 8, 11 atd...). V rámci hry je plánováno až 60 perků, z nichž kolem poloviny je zcela nových a zbytek čerpá ze starých známých Fallouťáckých. Některé jsou podmíněny určitou úrovní, velikostí Atributu, Rasou nebo Skillem - jiné mohou získat téměř všichni. Následuje několik příkladů.
Získej AG
Zvýší tvou Agilitu o 1.
Úrovně: 1
Požadavky: Level 12
Zloděj
Uzamčené truhly ti způsobují depresi, kterou překonáš jen jejich vypáčením. Jsi mistr v odemykání, hledání pastí i tajných dveří. Získáváš jednorázový bonus +10 ke skillům Hledání a Páčení zámků.
Úrovně: 1
Požadavky: Level 3
Odolnost proti zranění
Jsi drsňák a jen tak nějaká rána ti úsměv z tváře nesmaže. Za každou úroveň tohoto Perku získáváš +10% k odolnosti proti Drtivému, Bodnému i Řeznému zranění.
Úrovně: 3
Požadavky: 6 EN, 6 LU, Level 3
Ovládání zbraní
Strávil si hodně času ošetřováním a broušením svých zbraní. Rozumíš daleko více jejich vyvážení, materiálu i správnému úchopu, což ti zajišťuje +5 bodů k jedno a obouručním zbraním a +1 bod k AG, když máš podobnou zbraň v ruce.
Úrovně: 1
Požadavky: AG 5, Level 15
Ostrostřelec
Zasahuješ přesně i na extrémně dlouhé vzdálenosti: +2 PE, když používáš luk či kuši.
Úrovně: 1
Požadavky: 7 PE, 6 IN, Level 9
Jed v žilách
Tvá matka byla kousnuta magickým hadem a ty jsi díky tomu získal schopnost transformovat toxiny v tělesnou sílu. Jedovaté útoky tě uzdravují.
Úrovně: 1
Požadavky: EN 5, Level 5, vylučuje použití Perku Chodící nákaza
Lovec vlků
Jsi mistr ve stahování vlčích kůží. Jsi schopen stáhnout vlčí kůži rychleji než táborová štětka svlékne blůzku a díky tvému mistrovství (kůži při stahování nepotrháš) je tato kůže také mnohem cennější.
Úrovně: 1
Požadavky: 4 AG
Temná mocnost
Podivná bytost zahalená ve stínech tě oslovila s nabídkou, která se neodmítá. Stačí podepsat kousek papíru a získáváš +3 body ve všech bojových skillech, +10% k odolnosti při otravě, +1 skill bod za úroveň a na stará kolena pobyt ve velice teplém podnebí. To je přece kšeft!
Úrovně: 1
Požadavky: PE <7, IN <7, Level 12, tento Perk si nemohou zvolit Sylvanti