1. Vyhodit / změnit pozici Todda Howarda
– Předně je nutné říci, že nerozumí Falloutu a jeho universu. Neví co
přesně z Falloutu dělá ten pravý Fallout a když na to chce přijít,
dopadne to ještě hůř. Totálně nechápu Toddovo myšlení – jeden čas byli
na Fallout 3 všichni naštvaní kuli přílišné akci a přirovnávali ho k
FPS. A co na to Todd? Na tiskové konferenci / předváděčce v té době
ukazoval hru tímto způsobem: “Zde bychom mohli nepřátele obejít bez
výstřelu, hacknout počítač a chytře se jim vyhnout, ale já vám ukážu
cestu kudy se prostřílíme.” Pokud některým videem F3 zaujal hráče /
fanoušky, Todd dalším svým vystoupením okamžitě vše pohřbil.
2. Změna cestování pustinou
– Bethesda trvá na svém third/first person pohledu, to by ovšem
nevadilo kdyby hra byla udělaná jinak. Navrhl bych tohle: města by byla
provedena stejně jako je tomu ve Fallout 3, ale cesty pustinou (tedy
cesty mezi městy či důležitými lokacemi) by byly provedeny stejně jako
v F1 a F2. Vždyť nudné cesty pouští jsou ta nejhorší věc, které Fallout
3 shazuje. Navíc by Bethesda získala moře času na to pravé co dělá
Fallout Falloutem – mohla by místo vypiplávání každého kamínku v poušti
kolem kterého proběhnete jednou za hru pracovat na příběhu, na
rozhovorech a jiných důležitých věcech. Měla by víc času vytvořit větší
a živější města vyvedená do dokonalosti. Navíc by měl hráč dojem, že
urazil daleko větší vzdálenosti mezi městy a přišla by mu hra
reálnější. Já bych měl radši velká města s tunami postav, skvělé mise a
rozhovory na úkor nynějšího nudného cestování pouští..
3. Rady fanoušků F1 a F2
– Jistě nemůžou dát na vše od všech, ale vybrat ty největší fandy např.
z NMA apod. a držet se aspoň těch nejdůležitějších věcí, které podle
nich dělají F1 a F2 tím čím jsou, by mohli.
4. Držení se předlohy
– Pokud někdo koupí licenci a nechce ji čistě z finančních důvodů (což
Bethesda tvrdí), měli by se více držet předlohy. Bethesda takhle díky
Toddovi vybere jen pár věcí a ty prostě používá kde se dá a na zbytek
kašle. To, že vybrané věci přehání a není to na Falloutech to hlavní,
to je jí už jedno. Hlavní je, že můžou v Bethesdě říci: “Tohle bylo v
F1 a F2 a my jsme to udělali podle nich.” Uvedu příklad krvavou
brutalitu. F1 a F2 jsou celkem krváky, ale nikdo z fandů by asi neřekl,
že to je na nich to hlavní a že hrál staré Fallouty kuli tomu. Ale
Bethesda kuli tomu udělá z hry krvavou střílečku a co je nejhorší,
prezentuje možnost ustřelení končetin apod. v téměř všech videích
ukazujících hru. Já kdybych předělával Fallout určitě bych
nevyzdvihoval takovou kravinu v každym videu. Je to hezké, ale hlavní
věc to ve Falloutech opravdu není.
5. Tohle není FPS!
– Ano je to tak, F1 a F2 nebyly FPS. A to nejen díky jejich isometrickému pohledu, ale také kuli tomu, že střelba opravdu nebylo to
hlavní. Ne! MOHLO/NEMUSELO to být to hlavní. Naprosto bez problémů jste
mohli dohrát F2 bez jediného výstřelu a to s tím, že jste nebyli o nic
ochuzeni a náramně jste se u toho mohli pobavit. Neříkám, že něco
takového musí být v F4, ale vrchol alternativní cesty v F3, kdy
nahackujete počítač/autostřílnu je opravdu jednoduchost úrovně Doom 3,
nikoli Fallout.
6. Už dost s Oblivionem –
Bethesda nepatří mezi studia která bych měl nejradši, ale musím uznat,
že umí udělat i dobré hry. Například Morrowind mám rád. Nevím proč, ale
nyní se nějak usadily ve stylu Oblivion a nechtějí se ho pro nic za nic
pustit. Nechápejte mě zle, Oblivion svět měl své kouzlo, ale Oblivion
systém prázdných měst, nudných “pustin” mezi městy a hloupé dungeony mě
nebavily. A pro Fallout 3 bohužel zůstal jen onen Oblivion systém hry.
Pro F4 bych radil opravdu se držet od Oblivionu dál a začít OPRAVDU od
nuly a nemuselo by to dopadnout špatně.
Tak tohle jsou některé
body, které mě teď napadly. Je možné, že v budoucnu doplním další.
Bethesda jistě má na to udělat z F4 dobrou hru, ale F3 prostě podělaly
z mnoha důvodů. Neříkám, že jsou špatní a že na to nemají, ale měly by
se z F3 poučit.
Článek původně vyšel na webu Honza BlOG
KOMENTUJTE