Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


FALLOUT 3 V KOSTCE


POZOR! TYTO INFORMACE UŽ NEPLATÍ, BIS BYLO ZRUŠENO A LICENCI NA F3 VLASTNÍ BETHESDA!

Vedoucí projektu: Tom French
Hlavní designér: Sean K. Reynolds



PŘÍBĚH

Tají se :o)

SVĚT
Přítomnosti Enklávy ve F3: Enkláva má být zastoupena jen několika rozbitými kusy techniky, povídačkami o velikém výbuchu na hladině oceánu a možná několika okrajovými postavami, které o celém dobrodružství z F2 něco málo ví...
Časová kontinuita: Univerzum Falloutu 3 se bude více držet pojetí F1, takže žádní chlupatí ani inteligetní párači žádné humery atd.
Lokace: Bude jich více než ve F1, ale o něco málo méně než ve F2.


GRAFIKA
Grafika F3 a Jeffersonu (z enginu téhle odložené hry F3 vychází) se vlastně dost blíží Newer Winter Nights. Je stejně jako ona "částicová" (nebo jak byste přeložili tile-based?) Jako NWN to však moc nevypadá (díky bohu...), jelikož v NWN bylo užito výhradně dynamické osvětlení a okolní prostředí sestávalo z méně polygonů.
Vytvoří se sada částic, meta-částice (což mohou být celé unikátní budovy i mapy) a rekvizity do mapy. Částice se naaranžují do určité oblasti a přidají se statické a interaktivní rekvizity (generátory, dveře, počítače... ). Level se načte do programu Lightwave, v němž jej nasvítíme. Světelné mapy se pak vypálí pomocí externího plug-inu Microwave. Tvůrci pak celý level importují zpátky do našeho editoru a světelné mapy se sflikují dohromady.
Výsledek vypadá tak ostře a zřetelně, že si už mnozí lidé mysleli, že je to v 2D. Ovšem až do té chvíle, než otočíme kamerou. Dokonce jsme zvažovali, že bychom snad měli grafiku trochu upravit, protože někteří lidé si stěžovali, že nevypadá dostatečně 3D.
Jak doplnil Briosafreak z NMA, bude asi F3 vypadat opravdu super, ale o to hůře půjde měnit mapy a nejspíš se nedočkáme nových MODů vytvořených fanoušky. Ostatně BISáci už sami říkali, že nepočítají s uvolněním editoru pro hráče.

-V enginu hry jdou provádět i animace mrzáků, takže (pokud na to zbude vývojářům čas) se už vaše postava neomezí jen na hlášení "crippled limb", ale bude až do vyléčení i věrohodně kulhat apod...

-Svou vlastní animaci má nejen každá zbraň, ale i její rozšíření. V praxi to znamená, že přesně poznáte, jestli vaše postava pobíhá po mapě s jednoduchou útočnou puškou nebo s ÚP s rozšířeným zásobníkem či zaměřovačem, případně s kombinací obojího.


HERNÍ SYSTÉM
Tutorial: JE prakticky vyloučil nějakou další obdobu Chrámu zkoušek, jak jej známe z F2. Úvod do hry by se měl odehrávat po vytvoření postavy, kdy dostanete možnost, zda se chcete "zacvičit" v tutorialu nebo rovnou skočit do děje.
Multiplayer: Bude, ale pouze kooperativní.
Mluvící hlavy: Budou. Kolovaly zvěsti, že se od tohoto prvku upustí, ale designéři prý sotva před pár dny dali do kupy návrhy hlav, které by se měly ve hře objevit.
Fog of War: Autoři uvažují o jakési permanentní FOW. Půjde o lehký opar, který by zakrýval místa, kam sice vidíte vy jako hráč díky izometrickému pohledu na herní plochu, ale ne vaše postava, které ve výhledu brání stěny, stromy atd... To by mělo zabránit situacím, kdy např. bezstarostně pošlete svého paňáčka do místnosti, kde sice není z pohledu hráče nikdo vidět, ale sotva pajdulák vstoupí, znásilní jej čtyři supermutanti... najednou... rektálně...
Cesta zla: vývojáři F3 nám slibují opravdu promakanou hru za padoucha, která se už nebude redukovat jen na vymlácení všeho v dohledu jako v F2. Zlý chrakter bude mít vlastní úkoly, specifickou cestu hrou a rozhodně nepůjde jen o tupé vraždění. Na skladě je prý také velmi velmi uspokojující černočerně ZLÉ zakončení hry.....
Mučení a další hrátky: Ve F3 bude všem malým parchantům a sadistickým pervertům zpřístupněna možnost mučení. Pokud prostě nějaká informace nepůjde ven po dobrém, možná z vaší oběti vypadne spolu se zbytkem vykopnutých zubů nebo po řádné masáži varlat energopěstí. Tvůrcům hry jen stačí příslušnou událost naskriptovat a mučené postavě uložit, kdy přesně se má složit a mezi vykašláváním krve vyplivnout i své sladké tajemství. Z toho vyplývá, že tato možnost asi nebude přístupná vždy a všude, ale jen v předem určených situacích.
Zlodějina bude dřina: Podle všeho už nebude možné krást velké předměty jako brnění, větší zbraně a tak dále a je jedno, jak moc bodů jste vrazili do Zlodějiny. Krást půjdou hlavně peníze, klíče a snad i věci ve velikostní kategorii řekněme pistole. Další možností pak je vplížit se, kam potřebujete. Zde bude svou roli hrát realistické využití faktorů jako světlo a stín, hluk nebo směr, kterým se NPC, kolem něhož se plížíte, dívá.
Textové zprávy: Upozornění v informačním okýnku typu Vidíš: šutr, kvůli nimž pak třeba zmizel v nenávratnu důležitější text budou možná řešena tak, že popisný text se bude "vznášet" nad prozkoumávaným objektem. Zprávičky v okně pak budou pro usnadnění orientace různě zbarvené: červeně, když budete moci s objektem něco udělat (odemknout dveře, spustit počítač), zeleně, když se akce povedla a bíle pro normální oznámení.
Karma a Reputace: Karma, ať už dobrá nebo špatná, bude hráče provázet ve všech lokacích celou hrou, zatímco Reputace bude spíše lokální záležitost. Takže když třeba vystřílíte nějakou odlehlou vísku uprostřed pouště, nemusí to znamenat, na vás budou jinde automaticky pohlížet jako na zloducha. Ovšem pokud neměli s danou vesnicí obchodní styky a nezískali od přeživších váš popis. Pak jste nahraní...


POSTAVA
Vzhled vaší postavy: Nepočítá se s tím, že by vaše statistiky měly odpovídat vzhledu. Můžete si tedy klidně vytvořit postavu se vzhledem super-svalovce a reálnou silou na minimu a naopak. Další věcí bude si vzhled libovolně upravit- budete si moci volit barvu kůže, vlasy (účesy- od klasických až po afro:), vousy a dokonce i tetování!
Hratelné Rasy: Ačkoliv se původně počítalo s tím, poskytnout hráči možnost hrát za ghoula, supermutanta a samozřejmě člověka, nakonec z toho sešlo, kvůli údajné přílišné pracnosti na animacích všech ras. Nebo také složitosti dějové linie pro jednotlivé pajďuláky.
Inventář: postava bude v inventáři zobrazena s více detaily, přibude nový slot pro pokrývku hlavy (a máme se prý těšit nejen na helmy, brýle, čepice atd...), inventář ve vašem báglu bude rozdělen do tří sloupců. Bude možno uchopit několik předmětů najednou, takže už žádné zdlouhavé přenášení po jednom. Vybírací tlačítko pro setřídění podle váhy, druhu... atd. Když uchopíte předmět, zvýrazní se oblast na vašem avatarovi, kam jde věc umístit...atd.
Tarity(Rysy): Projdou velkými změnami. V zásadě by si měly být všechny rovny a výhody za jeho vybrání by se měly rovnat postihům. To vše by mělo pomoci k tomu, aby si hráč vytvořil opravdu osobitou a zároveň hratelnou postavu. Ve F1, 2 šlo spíš o to, vybrat si ty nejsilnější traity (Gifted...) a ignorovat sice zajímavé, ale příliš znevýhodňující traity ostatní, Giftet ovšem pravděpodobně zůstane, ale bude mít větší postihy jako například postih k rychlosti získávání perků a i výsledných bodů k vlastnostem (ovšem je to jen úvaha)
Trait Krvák: Bude asi zlikvidován a místo něj jen zůstane v menu možnost regulovat násilí ve hře...
Skilly: začínají na 0, tagnuté skilly na 20, značka % za číslem skillu zmizí, protože je to hovadina, od 1-50 stojí skill 1 bod, 51-100 2 body, 101-150 3 body, 151-200 (maximum) 4 body, u taglých skillů dostáváte dvojnásobek atd.....
Nové Perky:
Odhad ceny: Požadavky:PE:7, Zloděj:125 Úrovně:1 Vidíte do obsahu bedny nebo inventáře osoby i bez toho, že byste museli nahlédnout dovnitř.
Tváří v tvář: Požadavky:Cladné zbraně nebo Neozbrojený:75 Úrovně:1 Nelze proti vám být užito mířených střel (střelné i vrhací zbraně), jestliže stojíte ve vzdálenosti 1 hexu od protivníka a jste neozbrojeni nebo ozbrojeni chladnou zbraní. Protivník rovněž trpí postihem -10% k zásahu jakéhokoliv jiného terče.
Já bych do toho...! Požadavky:LK:5, Páčení:125 Úrovně:1 Když se vám nepovede vypáčit zámek, můžete do něj kopnout, vaše Štěstí se zdvojnásobí a zámek se může náhodou otevřít sám. Nicméně otevření může být tak hlasité, že zalarmuje okolní nepřátele.
Král sebevrahů: Požadavky: Přesvědčování:150 CH:8 Úrovně:1 Jestliže stojí vaši parťáci ve vaší blízkosti, budou s větší pravděpodobností ignorovat zranění a poslechnou všechny vaše rozkazy.
Specializace: Podle toho, jaké si natagujete skilly by se vaše postava měla stát i jakýmsi "specialistou" na dané odvětví a mít proto různé výhody (o dost větší než ve F1 a 2), z doposud nasbíraných informací plyne:
Outdoorsman: Hráči, kteří si tento skill napumpují, by měli být schopni sami vytvářet jednoduché hojivé prostředky - něco jako feťácko-šamanskou směs, kterou vás léčil Hakunin. Bude mít sice určité vedlejší účinky a nebude stejně efektivní jako Stimpacky, ale bude to levná varianta léčiva, která schopnost Zálesák udělá kapku užitečnější. Zálesák taky umožní stahovat z kůže zabitá zvířata. Nepůjde to sice u každé potfory, ale čím vyšší Zálesák, tím více kožešin a možná i zubů na náhrdelníky. Sawyer ještě mlel cosi o výrobě primitivních zbraní, no uvidíme. Další výhodou Outdoorsmana by měla být schopnost vybrat si vaše stanoviště při náhodných setkáních např. mapa se loaduje - hra vám ukáže, co vidí ze své startovní pozice vaše postava - jste moc blízko skupiny floaterů, což se vám nelíbí - změníte svou pozici tak, jak vám to vyhovuje. Tato změna bude tím větší, čím větší je vaše schopnost Zálesák.
Medik: čím schopnější je postava medik, tím lépe bude zacházet s různými lékařskými prostředky a drogami. Postavy medici budou moci léčit rány, ochromené končetiny, detoxikovat zdrogované, dávat ze smetí a chemikálií do kupy lékařské brašny, kufříky první pomoci, stimpaky a drogy....
Vědec: K dispozici budou prý laboratoře (představuju si nejspíš nějakou opuštěnou dílničku ve vybydleném vaultu), v nichž si budou moci sami vylepšovat a montovat své zbraně (dalekohledy, rozšířené zásobníky, upilované hlavně...) a další vybavení. Nebudete už tedy muset otravovat autistické debílky v podzemních dílnách jako ve F2, ale zahrajete si na ně sami. Postava vědce má mít ve hře výhodu větších zdrojů - běžný ostrostřelec má jen určité omezené množství zbraní, opravdu dobrých brnění atd. Víc jich prostě ve hře není ani se negenerují. Vědec může toto omezené množství překročit, když si ve své dílničce pohraje s posbíraným smetím a voilá (<--pokus o francouzštinu), najednou nevíte, kam se všema těma energozbrojema a rotačákama...


NPC
Život: NPC postavy ve hře by měly žít vlastním životem, chodit na lov, ráno otvírat obchody, večer zapadnout do hospody atd...
Vaši NPC parťáci: Zatím je hotovo 8 společníků. Z toho 4 mají být pohlaví něžného a čtyři - překvapivě! - pohlaví mužského. Podle tajuplného mlžení Jeffa Husgese se dá předpokládat, že mimo člověčích NPC se dočkáme i nějakých těch ghoulů a dalších ras...
Kontrola: Bude vám umožněn přístup do jejich inventáře a vývojáři si hrají s myšlenkou zadávání pokynů během boje - po right-kliku na NPC se objeví menu s příkazy jako zaútoč na zaútoč, stůj, přesuň se... Možnost ovládání NPC by měla být odvislá od vaší schopnosti Řeči a Charisma. S plnou kontrolou jako např. v Balduru se nepočítá. Někteří členové vaší party budou navíc dost tvrdohlaví a prostě nebudou chtít poslouchat...
Vzhled NPC: bude stejně rozmanitý jako vzhled postavy samotného hráče tzn. různit se bude oblečení, barva kůže, vlasy, vousy, výška, tloušťka, vychrtlost nebo naopak svalnatost. Vývojáři slibují, že jediné postavy, které si budou podobné oblečením budou uniformované jednotky.
NPC a jejich domovy: Tvůrcům F3 se nelíbí klasický přístup RPG, kdy vkročíte do cizího baráku, prošmejdíte jim šuplata, nakouknete pod postel a ojedete ženu a psa a příslušný enpící se po vás ani neohlédne, zatímco jiná (questová) postava se rozječí, sotva vkročíte do baráku. V F3 by měli NPC reagovat každá jinak - jeden vás pošle do prdele, druhý se vyděšeně schoulí v koutku a volá maminku, třetí běží pro hlídku a čtvrtý vás počastuje dýkou do ledvin...


VYBAVENÍ
Energozbroj: - Mvypadat téměř jako stará známá z původních dílů (předpokládám, že myslí tu Bratrskou z jedničky a ne Enklávskou). Měla by mít dokonce i odnímatelnou přilbu přilbou (EZ by pak poskytovala jen částečný bonus). EZ by sice měla být i nadále nejlepší těžká zbroj, ale moc by se neměla hodit zlodějským typům, protože se na ni bude vztahovat postih k Agilitě a Percepci. Pro jiné typy hráčů pak budou určena odlehčená brnění - bojová kombinéza jako kompromis mezi neohrabaností EZ a lehkou zbrojí a nějaký zvláštní typ lehkého brnění s minimální ochranou a patrně nějakými bonusy pro plížily a zlodějíčky.
Power Armor MkIII: Pokročilejší verze PA asi nebudou. Podle EZ už je sama o sobě vlastně chodící tank a nepotřebuje vylepšení. Nejspíš se nesetkáme ani s Enklávským PA.
- Ve hře budou asi i Enviro-zbroje z FoT, ovšem chránit budou jen před radiací a ne před kulkami.
Zbraně a munice: Střelné zbraně sice budou pořád tím nejsilnějším, čím můžete svým spoluobčanům natrhnout prdel, ale zároveň sebou ponesou i mnohé problémy jako nedostatek nábojů, penalty při střílení zblízka a větší hrozba kritičáku a selhání kvéru. Náboje sice obecně nebudou až tak vzácné (ale nepočítejte s tím, že munice bude nějaká záplava!), ale to se týká jen těch nejběžnějších typů. Munice pro silnější kvéry už tak běžná nebude. Můžete ovšem uzavřít pakt s určitými organizacemi (třeba Bratrstvo oceli). které právě tyto vzácnější druhy munice produkují.
- Kromě Energo pěsti bude ve hře snad i podobný přístroj na zvětšení účinku kopů.
- Ve hře se asi nesetkáme s katanami, obouručáky a podobnými hejblaty pro mrňata, odkojená fantasy báchorkami, ale možná bude možnost si jakýsi provizorní mečík vyrobit (např. z částí prorezlého vraku auta)
- Do hry se počítá i s jinými primitivními zbraněmi, které bude možné vylepšit jedem - např. otrávený hrot dýky nebo oštěpu. Otrávit bude snad možno i jehlovou pistolku.


BOJ
Rael-time nebo turn-based?: Musím zklamat fandy Diabla a konzolových bojovek. F3 bude více soustředěný na tahový boj a nehodlá vyvíjet žádný převratný bojový systém pro ríltájmisty. Bude sice možno hru si obligátně pauznout ve chvílích krize (Dogmeat na sračky, docházejí náboje a nutně bych potřeboval kritičák do koulí támhletoho supermutanta) a přítomny budou asi i nějaké ty klávesové zkratky na mířené střely, ale obecně bude vše orientováno spíše na turnbejzisty. Ríltajm je prostě spíše marketingová než herní volba a má přilákat hlavně mladistvé hráče, zvyklé na Plej(orej a ryj)stejšn.
Bojová komba: Postava se bude v boji holýma rukama a v kombech (kombinace kopů a úderů) zdokonalovat s počtem bodů strčených do daného skillu, ale počítá se i s tím, že některé bojové techniky se naučí od jiných postav. Uvažuje se třeba o bojové technice NCR Rangerů nebo bojovém umění Kmene Černé nohy (jen příklady). Komba mají vypadat asi takhle: píchnutí do očí nepříteli naproti - rána pěstí chlápkovi vedle - loktem do žaludku nepříteli za tebou. Obdobně i nohama..
Reakce na útoky: Na vaši agresi budou reagovat jen ty postavy, kterých se bude bezprostředně týkat a pak ty, které budou podle realistického modelu schopny rozpoznat, že támhle kdosi kosí jeho kámoše. Tzn. uvidí vás (možnost ukrýt se ve stínu apod.) nebo uslyší křik oběti, rachot výstřelů (vyplatí se pracovat tiše a efektivě - nejlépe dýkou do ledvin :) Takže žádné situace, které tak dobře známe z jiných her, kdy někoho polechtáte pěstí v postranní uličce a okamžitě na vás nepřátelsky reaguje celé město. To skýtá zajímavé možnosti pro postavy typu tichý slídil s nenápadnou dýkou v rukávu.
Používání dvou zbraní naráz: Tato matrixovská možnost nastane v okamžiku, kdy do obou zbraňových slotů vrazíte stejný typ zbraně. V tom okamžiku by se měla na spojnici obou slotů objevit jakási "svorka". Když na ni kliknete, změní se dva sloty se zbraněmi v jeden dlouhý panel a vy budete mít rázem v obou tlapkách po kvéru a můžete si užívat s tím spojené výhody i nevýhody. Výhodou bude jistě vyšší kadence a "kůl luk" vaší postavičky, nevýhody spočívají především v nižší přesnosti a delší době nabíjení. Obě tyto penalty snad půjdou částečně snížit zvolením vhodných perků...
Střílení z blízkosti: Počítá se s tím, že hráči nebude umožněno střílet na zvolené tělesné části, pokud bude u nepřítele tak blízko, aby mu mohl dát přes hubu ručně stručně (prostě nepůjde vyvolat zaměřovací obrazovka, kapišto?). Další možnost je, uvalit na používání střelných zbraní na blízko celkovou penaltu - větší postih pro velké kvéry, menší pro, překvapivě, menší kvéry. Nevím jak vám, mě to připadá jako totální, nelogická ptákovina - leda by si hráč zvolil Trait Krátkozraký...
Kopance: Kopy a ruční práce obecně by měla být velice různorodá a v podstatě by tak měla umožnit projít hrou jako čistá mlátička beze zbraní. Tak třeba vysoký kop patou by měl sežrat více AP než nízký kop s otočkou a lišit se samozřejmě bude i jejich účinek.
Nabíjení a náboje: Zbraně se budou blížit realitě i tím, že třeba nabití revolveru bude trvat déle než nabití automatiky a to zas bude delší než nasoukání nábojového pásu do kulometu. Některé zbraně budou mít i více typů munice a módů střelby (např. kulas bude žrát obvyklé náboje i energočlánky nebo útočná puška bude mít i podvěsný granátomet).
Mířené střely: Tohle je možná už trochu moc o jemné mechanice hry, ale budiž - minete-li část těla, na kterou jste mířili, můžete pořád ještě trefit jinou tělesnou část (nejčastěji asi trup). Jak tomu rozumím, tohle nebylo ve F1, 2 možné, stejně jako další změna, podle níž můžete trefit určitou choulostivou oblast těla i střelou nemířenou.
Mlácení pažbou: JE Sawyer navrhl perk Bum!. Pokud si jej zvolíte, budete moci používat střelné zbraně i k prostému mlácení. Sice to nebude takový nářez jako Ripperem do střev, ale při tomto použití kvéru bude celkem velká možnost svou oběť omráčit.


OSTATNÍ
Hudba: Pravděpodobně styl hudby z původních Falloutů a žádné moderní prvky, ovšem kdo ví…
Motorky: Ty ve hře asi nebudou nebo aspoň ne dostupné pro hráče. Důvod je zřejmý - jak by hráč na jednu motorku usadil všechna svá NPCíčka?
Editory: Nejsou bohužel žádné plány na uvolnění editorů pro vlastní vývoj modů. Škoda. Ale možná se dočkáme za nějakou dobu, stejně jako v případě F1, 2....
Únavový syndrom: Je pravděpodobné, že do F3 bude implementována statistika Únavy čili Fatique. Únava by narůstala při provozování věcí jako bojová komba, odeznívání účinku drog atd. Jakmile Únava přeroste vaše Hit body, upadnete do bezvědomí. Pak bude asi samovolně stoupat a pokud vás do té doby neukopou k smrti, po nějakém čase se opět zmátoříte.

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..