Takže jsem na to sedl milé děti a druhou část vám přináším ještě dnes. Tady jasně vidíte, jak je to smutné, když člověk nemá ženskou a místo jiných, zábavnějších věcí pak překládá pitomosti na stránku o počítačové hře..... No k věci. JE se mimo tohoto rozhovoru zamyslel také nad bojem typu “ručně stručně” a v rámci jeho vyváženosti uvažuje o přidání (mimo již známých kopů a úderů) kategorie komba, díky níž by se daly skládat přezdržkové balety typu: loktem do ohryzku následovaný drtič varlat a kopem do čéšky.... no nezní to téměř umělecky?
Jaké jsou tvé nejoblíbenější hry?
Darklands, Pool of Radiance, Fallout.
Na které z těchto her bys rád pracoval, pokud bys měl k ruce neomezené množství peněz a času a proč?
Na Darklands. Tahle hra se skoro úplně ztratila v propadlišti dějin, ale byla skvělá. Pokud bych mohl, zasadil bych další pokračování do Velkoněmecké říše nebo jiné částí Evropy 15. století.
NVR_Ranger se ptá, co říká JE na komentáře Ch. Avellona:
CA: Udělal bych Fallout v TB. A žádný Multiplayer.
JE: To já taky. Ale bohužel o tom tak dalece nerozhoduju. Patrně to bude v TB s možností RT a nejspíš bude ve hře i možnost kooperativního herního módu.
CA: Sci-Fi prvky 80. let se do Falloutu nehodí. Celý vtip má být v tom, že hra se odehrává ve světě, který vypadá tak, jak si asi lidé v 50. letech představovali svět po jaderné apokalypse.
JE: Nevím, jestli 80. léta jsou automaticky špatný prvek, ale je to pravda. Hra se odehrává ve světě, v němž hraje velkou roli pop-kultura 50. let.
CA: Zbraně a vozidla by měly být vzácností. A zbraně z reálného světa bych úplně vypustil.
JE: Mechanické, složité zbraně ano, ale improvizované a na koleně dělané kvéry by neměly být žádnou vzácností. Ve hře by neměly být žádné reálné zbraně i se stejným jménem. Někdo by si ale mohl prohlídnout nějakou zbraň a říct si: “Tohle mi připomíná M-16.” Ale určitě se ten kvér M-16 jmenovat nebude.
CA: V zájmu kontinuity bych z univerza Falloutu vyloučil všechny hry na jiné platformy než PC a jiného žánru než čisté RPG. Všechny ostatní hry byť i se slovem Fallout v názvu by měly být brány jako alternativní světy, které ale původní Fallout nijak neovliňují.
JE: Souhlasím.
CA: Některé věci bych rád přenesl z Planescape: Torment:
- Silné centrální téma nebo i více nosných témat, z nichž by si hlavní hrdina vybral.
- Hluboké vztahy s NPC, které ale nejsou o lásce.
- NPC, jejichž životy můžete silně ovlivnit.
- XP nejen za zabíjení ale i za učení, objevování atd....
- Místo toho, aby mi hra diktovala, co mám dělat, by si měl hráč sám vybrat svůj příběh a hra by se mu přizpůsobila
JE: S těmi silnými vztahy s NPC si nejsem tak jistý, protože podle mě by měl být Fallout koncentrovaný na hlavní postavu. Ovšem osobnosti NPC by mohly být trochu prhloubeny oproti původním Falloutům. Ta věc s výběrem vlastní zápletky je sice pěkná, ale obvykle vede jen ke zmatení hráče a ten pak neví, co má vlastně ve hře dělat.
CA: Preferoval bych Fallout, který by byl kapku zaostalejší než svět F2. Odehrával by se v jakémsi hraničním pásmu a připomínal by spíše drsný svět F1. Vyčistil bych svět také od některých výdobytků civilizace. Muzika by musela být jednoznačně ve stylu 50. let. Žádné moderní žánry.
JE: Souhlasím.
JE se ještě zmínil o vozidlech – měly by být nejvýše dvě: velké a pomalé a malé a rychlé. Snad bude ve hře také ještě nějaký zvláštní, alternativní dopravní prostředek...