ARCHIV - ČERVENEC 2004
-zpět-
31.7.2004 . . . Důvod k oslavě! - Okurková sezóna
Důvod k oslavě!:
Váľení a milí návątěvníci naąeho malého zatuchlého vaultu, právě dnes se ručička naąeho počítadla návątěvníků přehoupla přes magické číslo 200 000 přístupů (1 denních:), tímto bych vám vąem chtěl poděkovat, ľe nám věnujete tak velkou pozornost a ľe nás stále navątěvujete a zároveň doufám, ľe těch daląích 200 000 dosáhneme jeątě rychleji, neľ tomu bylo teď:) K tomu nám pomáhej Fallout 3! (snad ho nepodělaj:-/)
RATMAN
Okurková sezóna:
...aneb hovno se děje, milé děti. Ovšem jelikož nemám co dělat, na koupaliště si s mým rachitickým tělem, mrtvolně vybledlým a pokrouceným sezením u počítače, netroufám, pornogalerie na netu už taky nejsou co bývaly a vůbec – celosvětová apokalypsa se blíží, rozhodl jsem se vás poctít několika řádky o ničem.
Snad nejzajímavější novinka je, že stránka Duck and Cover se po dlouhé době nečinnosti opět zvedla z prachu. Najdete ji na nové adrese www.thevats.net. Zatím jim to klape, snad se nová posádka složená převážně ze skalních návštěvníků fóra NMA nerozhádá stejně jako ta původní.
Dále – nějakému administrátorovi fóra Bethesdy ruplo v bedně a vymazal všechna témata o Falloutu 3. Ani se mu moc nedivím. Dovedete si představit několik set stránek zaplněných bezobsažnými a neustále se opakujícími debatami (ne, nemluvím o fóru naší stránky) o třech větách, které řekl nějaký nevýznamný PR týpek? No nakonec se situace uklidnila a téma Fallout bylo opět povoleno. Jestliže se chcete zapojit, můžete tady.
Dále – rozjel se nový MODerský projekt jménem Fan Fallout. Obvyklé superlativy o tom, jak bude MOD věrný původnímu Falloutu, jaké bude mít skvělé questy, NPC atd. atd. atd.... si můžete přečíst na této stránce. Uvidíme, za jak dlouho upadne v zapomnění, jako už tolik jeho předchůdců... jak se jen jmenovali?
Dále – nevýznamný PR týpek... pardon, chtěl jsem říct Pete Hines z Bethesdy vysvětlil svá slova o tom, že Bethesda nezačne najednou dělat isometrické hry typu Baldurs Gate (kterými vyvolal děsivou bouři nevole ze strany fallouťáků). Prý se jednalo o telefonický rozhovor a někdo jej špatně citoval. Neříkal prý: „Nezačneme najednou dělat...“, ale „Nevím, jestli začneme dělat...“. Hned budu spát líp...
Update stránky Buržoasie. Přibyly obrázky, rendery, wallpapery a přehrávač muziky ze hry.
IPLY vydalo ze svých hnijících útrob další mrtvolný sten– prý se jejich finanční situace poněkud vylepšila (možnost prodávat BG:DA2, prodej Falloutu) a brzy lze očekávat nové zprávy (definici slova „brzy“ nechávám na vás).
Stalker se opozdí – nejspíše se počítá s jeho uvedením na trh před Vánocemi.
Z Falloutu 1,2 se stává sběratelská záležitost. Ještě před nedávnem byl k dostání v balíku s F:Tactics za nějakých 10 dolarů, dneska můžete první dva díly vidět na Amazonu i za 90 doláčů...
Za tento balík informační vaty poděkujte mně a samozřejmě NMA a DaC...
petruschka
29.7.2004 . . . Masový Hrob - A vítězem screenshotu měsíce se stává…
Masový Hrob:
Nedávné sesazení z prvního místa v Masovém Hrobě jsem nemohl nechat jen tak. Už jen kvůli těm krásným screenům je to moje nejoblíbenější soutěž :) Tak jsem našel svůj starý save se 137mi mrtvolami a pomocí gauss pušky přesvědčil několik feťáků, aby přilehli ke společnému fotu. Na novém screenu je teď 161 nebožtíků a nebožek. Při té příležitosti jsem také převedl Masový hrob do nové grafiky. Je klidně možné přidat ještě další mrtvoly, ale problém je v tom, že už není těla pořádně kam skládat, aby se nepřekrývaly a byly vidět celé (a ne třeba jen ruka jak Ratman benevolentně uznával u minulého rekordu). Nakonec bych chtěl ještě dodat, že pokud budete chtít poslat screen s rekordním počtem mrtvol, bylo by dobré přiložit i save. Sice o nic nejde a sfalšovat se dá i save, ale jen pro pořádek, protože teď díky editoru je snadné udělat prakticky cokoliv. Jak můžete vidět na mém příspěvku do screenshotu měsíce, který by tu dnes měl taky být.
Daemon
A vítězem screenshotu měsíce se stává...:
Sniper se svým screenem nazvaným Svatba. Nové soutěžící máme dva- jak už bylo řečeno výše, do soutěže se zapojil Daemon a jeho příspěvek si můžete prohlédnout zde. Druhým soutěžícím je Jay Kay se screenem nazvaným Havárka. Hlasovat můžete jako vždy zde. Závěrem jen dodatek v Daemonově aktualizaci- save posílejte kdyžtak jen jemu :) na mailu vaultu bychom to totiž museli mazat protože by to šlo nám všem a to je poněkud zbytečné.
RATMAN
27.7.2004 . . . Jak udělat, aby Dogmeat přežil celý F1?
Jak udělat, aby Dogmeat přežil celý F1?:
Vaultmurder ze stránky Fallouter nám nabídl zajímavý návod, nebo spíš soupis tipů, jak postupovat s Dogmatem (Žerykem) kritickými místy F1 tak, aby vám přežil. Jelikož se hru dohrát s živým čoklem podařilo jen málokomu, tak myslím, že se jedná rozhodně o informace užitečné :)
RATMAN
24.7.2004 . . . Zrušil BonusWeb hosting fanstránkám? Nikoliv...
Zrušil BonusWeb hosting fanstránkám? Nikoliv...:
Pokud jste měli v posledních dnech problémy se k nám dostat, bude vás asi zajímat PROČ. Nuže, odpověď se nachází na GameCentrum, včera tam totiž vyšla zpráva, že BW zrušil hosting všem fan stránkám nejedoucím pod Genesis2 (čili i nám), naštěstí se později ukázalo, že šlo o omyl a celá věc se vyjasnila, stránky se neruší, pouze přesouvají a měly by normálně fungovat (viz. konec článku). Doufejme, že kvalita připojení a dostupnost se zvýší a vše bude zase pěkně fungovat, NICMÉNĚ raději vám připomínám existenci našich NOUZOVÝCH stránek, kdyby vše nešlo tak jak má budeme vás informovat především tam (případně i na fóru).
RATMAN
22.7.2004 . . . Nový Jack Rozparovač ukázal svou tvář! :)
Nový Jack Rozparovač ukázal svou tvář! :):
Ano ano, staří a zkušení návštěvníci už jistě tuší, že je řeč o soutěži Masový hrob :) Máme totiž nové první místo, které obsadil Wooz s hezkým počtem 142 mrtvol:) Další příspěvky do této soutěže si prosím schovejte až bude v nové grafice (což bude… jednou:), díky.
RATMAN
18.7.2004 . . . Slova útěchy
Slova útěchy:
...zazněla z úst tiskového mluvčího Bethesdy Peta Hinese. Minule se mu povedlo vyvolat bouři, když tvrdil, že Bethesda na stará kolena nezačne vyvíjet hry typově podobné Baldurs Gate a nepřímo tak naznačil, že příští Fallout by taky mohl vypadat jako Morrowind s kvérama. Tentokrát svá slova negoval, když se zpovídal stránce Gamesplanet a povedlo se mu tak aspoň částečně vyvrátit obavy fanoušků. Na otázku, zda chce Bethesda zůstat věrna tradičnímu pojetí Falloutu (3rd person, TB boje a systém S.P.E.C.I.A.L.) z něj vypadla odpověď zabalená sice do obvyklého PR marastu, ale vyplynulo z ní, že se Bethesda chce držet už ověřených Falloutích postupů. Svá slova ovšem okamžitě relativizoval tradičním dovětkem, že na nějaké závěry je ještě příliš brzy. Ujistil nás však alespoň o tom, že F3 bude rozhodně dospělá hra a Bethesda se kvůli rozšíření trhu neuchýlí k cenzuře násilí a vulgarit, kterými je Fallout okořeněn.
petruschka
17.7.2004 . . . Filmová recenze: Absolon - Vzpomínka na Van Buren
Vzpomínka na Van Buren:
Na stránce NMA se objevil další screen ze zaniklého BISáckého F3. Tentokrát jde o obrazovku inventáře, v němž se zrovna dává dohromady prototyp nového bojového brnění s názvem Hermes. V obrazovce jsou jasně viditelné veškeré požadavky na to, aby jste byli schopni dát brnčo dokupy. BISáci zůstali věrní staré Falloutí grafice menu i předmětů, za což si určitě zaslouží poplácat po rameni... i když teď už je nám to víte k čemu...
petruschka
Filmová recenze: Absolon:
Kdo byl dnes po půlnoci vzhůru, mohl v televizi narazit na post-apo film zvaný Absolon, kde díky nemoci vymře 5/6 lidstva a zbytek živoří za pomoci léku zvaného Absolon. Nuže, jelikož jsem noční krysák, tak jsem film shlédl a patřičně okomentoval, celou recenzi najdete po kysnutí na toto místo :)
RATMAN
16.7.2004 . . . Interplay dosáhl dohody - Luciferovo kladivo
Interplay dosáhl dohody:
...s firmou Atari. Už několikrát jsem tady o tom psal, tentokrát je to ovšem oficiálně potvrzeno. IPLY se dohodlo s Atari a mohou tedy opět prodávat hry založené na Atarácké licenci D&D (Baldurs Gate, Icewind, Planescape...). IPLY jde hlavně o druhé pokračování konzolového BG: Dark Alliance II. Spolu s prodejem Falloutí licence by to mohlo přinést další prachy do firemní pokladny. Což znamená jediné - Herve snad letos nakonec na tu dovolenou na Havaj pojede....
petruschka
Luciferovo kladivo:
S pomocí EBOOKSe z Bluedreams (zní to jako název pornostránky, ale naděje si nedělejte) se mi povedlo získat elektronickou verzi další knihy, kterou tady na stránkách recenzujeme. Stahujte u recenze...
petruschka
15.7.2004 . . . Obrázky a pár keců o F3
Obrázky a pár keců o F3:
Na fóru NMA se objevil velice hezký obrázek ze zaniklého F3/Van Burenu. Jde o obrazovku nastavení pro multi-playerové klání. Nejsem si jistý, jestli jde o originál ze hry nebo o představu nějakého fanouška, ale je to vážně pěkné, až jsem musel zamáčknout slzu... smrky smrk... Další obrázek pochází z Penny Arcade. Jde o komixový strip popisující prodej práv na Fallout. Abych řekl pravdu, tak docela jsem to nepochopil, ale je to tak krásně absurdní a mírně nechutné, že jsem to sem prostě musel střelit...
Kolem F3 od Bethesdy... (chtělo by to nějakou zkratku, nechce se mi to furt vypisovat... co třeba Ballout? Tak fajn, dohodnuto. Znamená to sice v překladu KouleVen, ale co už). Takže kolem Balloutu se toho moc neděje. Až na to, že Bethesďáci konečně narazili na diamantově tvrdou, živou hradbu hard-core super-duper nasraných a fanatických fallouťáků z NMA... a moc to nerozdejchali. Fallouťáci se nespokojili s nicneříkajícími PR kecy okamžitě zaryli do místa nejcitlivějšího – turn-based boje a isometrický pohled. Právě o těchto prvcích toho lidi z Bethesdy nechtějí moc říct a z některých náznaků se zdá, že by raději 1.person akci a real time boje. Jenže bez těchto prvků by to prostě NEBYL Fallout, s čímž plně souhlasím. Mohla by to třeba být dobrá hra, Bethesda je ostatně kvalitní RPG firma, ale velká část kouzla Falloutu je tvořena jeho pulp atmosférou. Vzpomínáte si na nahrávací obrazovky dělané jako titulní stránky šestákových komixů a dobrodružných rodokapsů? Tak to je pulp. A stejný pocit má evokovat i pohled na vašeho pajduláka prohánějícího se mezi zdevastovanými domy a spálenou pustinou. Je to prostě z velké části komixová figurka.
Když tedy fallouťáci s citlivostí sobě vlastní okomentovali tyhle nejasnosti, jeden z vývojářů to nevydržel a značně neomaleně jim vynadal do fanatiků a pitomečků, kteří umí jen mlít pantem a ve skutečnosti jsou pouze banda zahořklých křiklounů, kterým nejde o Fallout, ale pouze o to, na někoho si zanadávat. Tolik k profesionálnímu přístupu Bethesďáků. Dost mi to připomíná debatu kolem FOBOM – na začátku se vývojáři taky tvářili jako svatouškové a doslova žadonili o podněty z řad fanoušků. Ovšem jakmile přestaly být ohlasy fandů kladné, uchýlili se k sprosťárnám a později k mlčení... Velice, opravdu VELICE doufám, že se FOBOMácká historie nebude opakovat.
petruschka
14.7.2004 . . . Zase o F3
Zase o F3:
I dnes byla NMA zahlcena více či méně relevantními novinkami o Bethesďáckém Falloutu. Jako snad nejdůležitější bych chtěl vypíchnout fakt, že Interplay sice prodal licenci na všechny platformy, ale jak se zdá, nevzdal se nároku na to, vytvářet plánovaný Fallout Online. K tomu se vyjádřil Todd Howard z Bethesdy. Bethesďácký F3 by prý neměl být ochuzen o multiplayer. Interplay si nechal pouze práva na masivní multiplayerovou hru (tedy ta známá jazykolamná zkratka MMORPG). Údajně už prý něco chystá v Jižní Korei, známé to baště herních fanatiků. Znám sice i méně bolestivé způsoby sebevraždy (třeba přivázat si na tělo ocelovou polokouli s krysou, která nemá jiné východisko než prohryzat se vaším trupem...), ale když to tak Hervovi vyhovuje...
Podle Howarda Bethesda nepočítá s využitím už hotových prvků z Van Burenu. Začnou úplně sami takříkajích na zelené louce. Nevylučuje ovšem zaměstnání bývalých BISáků, i když to prý není žádná priorita. Ovšem dotaz, zda bude F3 isometrický jako jeho předchůdci nebo dělaný po Morrowindím stylu, zatím Howard nechal otevřený. Prý má zůstat zachován i systém perků, Pip-Boy a Falloutí ultranásilné animace smrti. Ale kdo ví, jestli nakonec Bethesda necouvne a ve snaze vyhnout se zařazení do vyšší věkové kategorie nakonec z násilí nesleví. Stejně tak zůstane i systém S.P.E.C.I.A.L., který není nedělitelnou součástí Falloutu, ale funguje vlastně samostatně, může si jej koupit kdokoliv a aplikovat jej na svou hru. A jelikož Bethesda podle vlastních slov S.P.E.C.I.A.L. zakoupila, dá se snad počítat s tím, že jej taky použije.
petruschka
13.7.2004 . . . Fallout 3 od Bethesdy - Aktuality o F3 od Bethesdy
Fallout 3 od Bethesdy:
Fámy a klepy se staly skutečností. Když jsem dnes večer zavítal na stránky NMA, praštila mě okamžitě do očí záplava článků o tom, že licence Falloutu (tzn. veškeré budoucí hry na PC, konzole nebo handheldy typu GameBoy) přechází pod ochranná křídla Bethesdy – firmy, která je známá především svými RPG ze světa Elder Scrolls (Morrowind atd...).
Herve Caen se vzpamatoval ze svého střídavého pominutí smyslů, kdy chvílemi sliboval pokračování Falloutu na konzole, chvíli spřádal velikášské plány o Falloutu Online a chvílemi se schovával před dlužníky pod maminčinou sukní. Udělal to jediné možné, co v jeho situaci šlo a KONEČNĚ prodal Fallout nějaké aspoň trochu rozumné firmě, která se z něj narozdíl od něj nebude snažit udělat GameBoy závody motokár ve světě Falloutu. V průběhu večera se vám pokusím přeložit sbývající články o této transakci, ale považoval jsem to za natolik zásadní zprávu, že jsem ji prostě musel na MadBrahmínu šoupnout v předstihu...
petruschka
Aktuality o F3 od Bethesdy:
Stránka NMA se doslova hemží všemožnými novinkami ke stávající situaci, takže se bez dalších průtahů pustíme do toho...
Homelan udělal mini-rozhovor s Petem Hinesem z oddělení pro styk s veřejností Bethesdy:
HL: Bude mít IPLY nějaké slovo při vývoji F3? Bude moci vetovat vaše rozhodnutí?
Pete: Máme kompletní kontrolu nad vývojem hry. (pozn. překl. což znamená, že konečně můžeme Interplay nechat za sebou jako zlý sen jednoho šíleného Francouze jménem Herve Caen! HURÁ!!!)
HL: Bude ve vašem týmu někdo z původních BISáků?
Pete: Na personální otázky je ještě příliš brzo.
HL: Poslední otázka – začal už vývoj F3? Můžete nám dát nějaká data, dokdy by mohl být hotový?
Pete: Na data je příliš brzy. Ale už jsme začali s pre-produkcí hry.
K F3 se vyjádřil i jeden ze zaměstnanců Bethesdy Gary Noonan. Podle něj se všichni doslova hrnou do týmu, který má dělat F3, všichni jsou nadšení fanoušci, všichni se doslova klepou na návrhy fandů... no prostě kecy. Bodejť by říkali – že na F3 nasadili tlupu nováčků, z nichž jen dva hráli konzolový FOBOM a na fandy z vysoka... no nic, jen mě tahle předposraná nadšenost, když ještě nemají v ruce ani jednu mapu nebo dialog, trošku štve. Prostě amíci...
Dále vyjádření Gavina Cartera na fóru Bethesdy:
1. Zatím nečekejte žádné přesné a skálopevné rozhodnutí. Jsme ve fázi ranné předprodukce a zatím si prostě nemůžeme dovolit ani odhad dalšího vývoje.
2. Prozatím neotvíráme nové fórum. Můžete o Falloutu diskutovat na fóru Community Discusion.
3. Neděláme žádný Morrowind s puškama. Lidi, kteří si Bethesdu omezují jen na Elder Scrolls, se brzy dočkají překvapení.
Další rozhovor s Petem Hinesem tentokrát díky Gamespy:
GS: Máte teď práva na Fallout pro všemožné platformy. Plánujete i vydání na konzolích?
Pete: Hra se objeví na vícero platformách.
GS: Pracujete s již vyvinutým enginem Van Burenu?
Pete: Ještě je příliš brzy na takové otázky.
GS: A konečně – bude F3 isometrický jako jeho předchůdci nebo z pohledu hráče jako Morrowind.
Pete: Ještě je na to brzy, ale řekl bych, že se asi budeme držet námi vyvíjené technologie.
Objevila se už i první petice. Její požadavky – isometrický Fallout, systém S.P.E.C.I.A.L., tahové boje. Pokud si ještě pořád myslíte, že petice jsou k něčemu jinému než k vytírání prdelí (to se týká těch papírových, internetové nejsu ani k tomu), pak podepisujte tadyhle...
A další rozhovor s Hinesem. Ten chlápek si svůj plat opravdu zaslouží. Ptá se IGN:
IGN: Můžeme očekávat něco vy stylu Morrowindu?
Pete: Můžu jen opakovat – je příliš brzo. Ale mohu snad říct, že se nepohneme příliš daleko od stylu, který zvládáme nejlépe. Nezačneme z ničeho nic dělat isometrické hry ve stylu Baldurs Gate, protože to prostě není náš šálek kávy. (pozn. překl. chci umřít, být spálen a můj popel smíchejte se strychninem, který nasypejte do kafe těmhle blbům, kteří se patrně rozhodli kompletně zničit ducha Falloutu!!!)
Mé svaté rozhořčení pak poněkud schladil další vývojář Bethesdy, který Hinesovy řeči uvedl na pravou míru. Podle něj ještě ani není řečeno zda a kdy se začne Fallout dělat. Všechno je ještě příliš čerstvé, Bethesďáci makají i na jiných projektech. Všechny zatím uvolněné informace jsou tedy 100% spekulace! Ještě nepadla žádná rozhodnutí. A ještě dlouho asi bude ticho po pěšině.
Moje pocity se při čtení a překládání těchto novinek pohybovaly od jakési rozkolísané naděje (všechno je lepší než Interplay), po téměř nadšení, až po chladnou sprchu z úst Peta Hinese (ano, ty kecy o 1. person Falloutu). Nicméně Hines je pouhá PíáR nicka, která mele pantem, jak mu to nakážou shora, takže je celkem jasné, že když mu seshora nedali žádné informace k předžvýkání fanouškům, držel se toho, co Bethesda dělá normálně a vypadl z něj i tenhle blaf (aspoň doufám, že to tak je). Nakonec se tedy vracím k mým prvotním pocitům – mírná skeptická naděje...
petruschka
12.7.2004 . . . Můj dům, můj kryt
Můj dům, můj kryt:
Tak takto nějak zní nadpis mini-článečku z týdeníku Květy, který mi oscanovaný poslal Comus. Je to sice jen pár větiček, ale kdo se chce cítit bezpečně a má hodně peněz, ví, kam investovat ;)
PS: Abych nezapomněl- Harley vzkazuje, že má rozbitý počítač, takže se vyřizování povídek o něco zdrží.
RATMAN
10.7.2004 . . . Pošťák ke stažení - Šlápnout do...
Pošťák ke stažení:
Titulkem je řečeno vše. Podařilo se mi sehnat elektronickou verzi skvělého Brinova Pošťáka. Můžete downloadovat u mojí recenze na knížku.
petruschka
Šlápnout do... :
Pokud jste si oblíbili Charlieho Parkera, mám tady pro vás další pokračování jeho dobrodružství, odehrávajících se v jakémsi „jakoby Fallout světě“ ještě před velkou atomovou katastrofou. Špatně se to popisuje, ale ti, kdo to četli, jistě ví, o čem mluvím. Tentokrát se Charlie podívá až na dno – protáhl jsem ho mandlem drogové závislosti, těsně jej minul osud gay-prostituta a navíc se ještě musí potýkat s brutálními vrahy kur... erhm prostitutek. Takže povídku s kapku nezvyklým názvem Šlápnout do... si vychutnejte zděs. Místy je to četba jen pro silné žaludky, takže kýbl si postavte vedle kompu.
petruschka
6.7.2004 . . . Renegade 2: kapitola 5
Renegade 2: kapitola 5
Po delší době opět pokračuje moje skromné dílko pátou kapitolou s názvem Záhada nebo paranoia? Děj se znovu malinko zamotá, jak to má u takové správné vaultnovely být :) Docela by mě zajímalo, kolik lidí se dočetlo tolika stránkami až sem...
Harley
5.7.2004 . . . FOBOM film - Upravený přehled ve Fallout PnP
FOBOM film:
Hups, to ste se lekli, co? ;) Jen klid, jedná se o veselý příspěvek bratra Falloutmena fokuse, celej koment je natolik výstižný, že už k tomu není třeba nic dodávat: Podle potvrzenych informaci, se chysta nataceni filmu na motivu uspesne konzolove hry "Fallout: BOS", ktera sklidila u fanousku velky ohlas, o deji je toho zatim jen velmi malo znamo: "Hlavni hrdina, ktery se znazi zachranit svoji osadu, musi svest nelitostny boj s krvelacnim nepritelem". Podarilo se nam zajistit fotku skupiny nepratel. Vypada to na dalsi velice uspesnou predlavku hry na film. televize Kryton
RATMAN
Upravený přehled ve Fallout PnP:
Už ani nevím, jak dlouho v PnP nic nepřibylo, takže po přečtení této zprávy mé krysí srdéčko zaplesalo: Zdar Ratmanne, Na madbrahmine v PnPcku uz dlouho neni nic novyho, proto jesm se rozhodl predelat tabulky (pridat nektary dulezity veci jako napriklad munice, zasobnik,... a taky jsem pridal rusky zbrane). Budu rad kdyz to das na madbrahmina.Diky Arkantos. Není to sice nic-extra, jedná se vpodstatě o úpravu staršího přehledu, ale nemusí pršet, jen když kape… :)
RATMAN
4.7.2004 . . . Povídky a něco k nim
Povídky a něco k nim:
Takže nejdříve vyřiďme druhý díl od Slavy THC povídky Apokalypsa - Vyvolený. Mno a teď tu máme zase jednu perlu od kohosi s nickem Shit.us: Příběh Shit.use: ( A! ) Hrdinný poutník projíždějící pustinou se připlete k několika bitkám… Pokud sledujete povídkové fórum, víte že tam proběhla diskuse o možném hodnocení povídek. Pokud by tahle věc měla dostat "Harleyův verdikt" zněl by asi nějak takto: Slohově je to hrůza, pouze strohý popis bojů bez jakéhokoli hlubšího smyslu. V díle chybí i tak základní věc jako je popis hlavní postavy… Ne, nebudu nikoho šetřit, tohle už prostě nejde. Nedávno mi zase někdo poslal cosi co považoval za povídku a ono to nemělo ani háčky a čárky! Přátelé, když neumíte ani normálně psát, tak se s tím proboha ještě nechtějte chlubit někde na internetu. Tuhle "povídku" opravdu na brahmínu nedám. Jinak budu prozatím umísťovat všechna čitelná díla, ale připravte se, že brzy vznikne v přehledu povídek nějaký systém hodnocení a doufám, že troška té kritiky nakopne milé pisatele slátanin, které se ani za povídku považovat nedají (jen popis bitky podle mě povídka není) a ti se buď nad svým dílem trochu zamyslí, než ho pošlou a nebo si ho raději nechají pro sebe. Náš vault má povídek bezpečně nejvíc ze všech, ale nechci toto tempo přírůstků udržet za cenu toho, že průměrná úroveň příspěvků bude na úrovni slohové práce z páté třídy… Kritikou nechci nikoho naštvat. Každý holt nemusí umět psát a někdo pošle prostě to nejlepší co umí. Takový autor, pokud bude mít chuť psát dál, se má šanci poučit z chyb. Kritika má být spíš pro ty, kteří "vytvoří" něco během dvaceti minut, ani si to po sobě nepřečtou a nestydí se to k nám poslat. Někteří navíc ještě drze s komentářem: …sem to jen tak napsal na koleně, kdyžtak to vopravte… Uff… to sem se dneska zase rozčílil. No nic, radši už jděte něco číst…
Harley
2.7.2004 . . . Práce na FOOL
Práce na FOOL:
FOOL, neboli Fallout Online je námětem mini-komixu na stránce Penny Arcade. Původně jsem tady chtěl mrsknout nějaký objemnější článeček o tom, jak (ne)pokračují práce na tomhle absurdním projektu, ale nakonec mě napadlo, že to tenhle komix dokonale vystihuje za mě...
petruschka
-zpět-
|