Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
ARCHIV - KVĚTEN 2002
-zpět-
31.5.2002 Fallout 2 kooperativně?! - Day of the Mutants
Fallout 2 kooperativně?! Čtete správně – moloďcům z ruské bandy Team X se podle všeho podařilo vykoumat, jak na to. No není to 100% jisté a jde vlastně jen o chabou nápodobu opravdového kooperativního hraní, ale vzhledem k tomu, že tato informace pochází od tak renomované party jako je Team X, stojí určitě aspoň za vyzkoušení. Tohle k tomu říkají na stránce No Mutants Allowed (omlouvám se za případné nesrovnalosti, ale text je dost technicky zaměřený a tohle opravdu není moje parketa. Překládal jsem to prostě jak to leží a běží :)
JFalc, nový člen www.fallout.ru komunity a Dims (chlapík, co dělá na mapperu) zjistili toto:
1.Chcete-li hrát Fallout po LANu ve dvou, s využitím sdílených cached resources (skryté zdroje? ), musíte udělat tohle:
a) Zapněte na obou strojích funkci Map Network Drive.
b) Zkontrolujte fallout2.cfg , aby bylo zajištěno, že cesty k souborům jsou v pořádku
3. Jestliže jeden hráč nechá něco na mapě a pak ji opustí, jeho harampádíse stává přístupné i druhému hráči.
2. Zkompletované questy jsou sdílené všemi hráči. Tzn. splní-li jeden nějaký úkol, je tento automaticky splněný i pro druhého.
4. NPC (vaši společníci), zanechaní na mapě, nemohou být nabráni do party druhým hráčem. Když se o to pokusíte, hra zamrzne. Zabít je ale v klidu můžete :)
5. Tímto způsobem nemohou být NPC ani klonováni: Tzn. Máte-li sebou třeba Vica a Sulika a navštívíte s nimi Klamath, kde už druhý hráč dříve nechal svého Vica a Sulika, ti vaši vás opustí. Zůstanou na mapě jako obyčejní „neaktivní“ člobrdové.
6. Jde tedy v podstatě jen o sdílení cached resources – druhého hráče neuvidíte.
No nevím, jestli se vyplatí zaobírat se něčím tak okrajovým. Mě nepřijde až tak zábavné jen se dělit o to, kdo splní který úkol a občas si mezi sebou vyměnit brnění nebo vypůjčit kvéry. Ale jako zajímavost dobrý... ne? petruschka
Day of the Mutants Člověk se na chvíli přestane bavit učením a hned ho čeká ta otravná práce:), ale nebojte, za 4 dny už bude po f-šem. (doufejme). No, nebudu to zdržovat, zkrátka: Xaint nám poslal tip na náhražku toužebně očekávaného Falloutu 3: koukal jsem na bonusweb a nasel jsem tam tohle: http://www.bonusweb.cz/zurnal/zurnalpc/dayofmutants020525.html je to postapokalyptika, vypada to pekne. mam napad, sezenem sponzora, seberem par bouchacu, pojedem za Feargusem a budem ho tak dlouho mlatit, az slibi, ze necha udelat Fallout3, jo? *Xaint* Mno, Fallout to asi nenahradí, ale lepčí než nic. Co se týče té druhé části: Najde se mezi vámi nějaký štědrý milionář, který by zaplatil letenky? Ostatní výdaje si zájemci o pěkný několikadenní výlet hradí sami:) RATMAN
29.5.2002 Tactics trainer - Jak se věci mají
Tactics trainer Jestli vám připadá Fallout Tactics příliš těžký (bobááncíí-mazááncíííí!:), přichystal pro vás chlapík jménem Groza nový trainer. Tadydle je jeho stránka a tady přímý link. A co všechno tenhle trainer umí? Během tvorby nové postavy zmáčkněte F5 a dostane se vám neomezeně bodíků (zap./vyp.); F6 zase pro nelimitované množství tagů. Během hry pak stačí cvaknout po F9 a všichni z vaší jednotky dostanou 255 HP; F10 zapne neomezené akční body (zap./vyp.); F11 vám dodá neomezené skill pointy (zap./vyp)...hezké petruschka
Jak se věci mají Několik lidiček z BIS (jmenovitě J.E. Savyer a Chris Avellone) se na fóru rozhodli kapku pročistit vzduch kolem Falloutu 3 a vůbec dění ve firmě. Zajímá vás třeba, jaké hry se skrývaly a skrývají pod různými kódovými jmény? Tak tady jsou jejich překlady (ovšem jen u odtajněných...takže zase nic moc):
King - Stonekeep II
Washington - TORN
Adams - Heart of Winter
Jefferson - MYSTAREY (???)
Monroe - Icewind Dale II
Quincy - Lionheart (aka Fallout Fantasy)
Jackson – Dosud není ve vývoji
Van Buren – Dosud není ve vývoji
Takže jedinými záhadami zůstávají stále Jefferson, Jackson a Van Burden. K Jeffersonu nám Savyer řekl zhruba toto: Jefferson už je ve vývoji a podle některých lidí od nás by měl hráče příjemně překvapit. Já osobně si to nemyslím. Mám za to, že někoho nová hra překvapí, někoho naštve a některé další potěší. Každopádně se ale ukazuje, že fanoušci BISu jsou jako 4 koně, mezi nimiž jsme přivázáni a každý navíc táhne jiným směrem. Sotva zklidníme jednoho, druhý se zcvokne a vyrve nám ruku z kloubu...
O Jacksonu a Van Burden se zatím jen bavíme – nejsou ve vývoji a možná ani nebudou.
Podle Chrise Avellona není ve vývoji nejen Fallout 3, ale ani další celkem s nadějí očekávaná hra PS: Torment...
A teď k různým anoncím, preview a předobjednávkám na Fallout 3, které se objevily na různých (i renomovaných) stránkách a časopisech. Podle Chrise jde jen o špatně interpetované informace, které tu a tam unikly nebo byly uniknuty z BIS – takže znova – ŽÁDNÝ FALLOUT 3... petruschka
28.5.2002 Rychlonožka F2: Saruman Moudrý na 1.místě - Lokace Vaultu Budoucnosti
Rychlonožka F2 ... Saruman Moudrý včera neudělal věru moudrý čin. Do soutěže "Rychlonožka Falloutu 2" poslal místo screenshotu raději celý konečný save (1,5 MB) :-). Mně by to bylo celkem jedno, ale petruschkovi každopádně zablokoval poštu, protože jeho modem posledních několik týdnů stávkuje a petruš z něj nedostane ani pětinovou rychlost. Budete-li tedy posílat nějaký velký soubor, pošlete ho na mou adresu mad.jaw@tiscali.cz. Tím bych tento problémek vyřešil, pro tentokrát. Vraťme se k soutěži. Saruman Moudrý se tedy ujímá vedení v soutěži "Rychlonožka Falloutu 2". Saruman k výkonu přihodil i několika vět: Tak aby jsem trochu ozivil scenu rychlonozky ve F2(pac Harley i s Daemonem se o to postarali u F1), rozhod jsem se ze prekonam Daemona tez. Sice se to povedlo jen o necelou hodinku, ale prece jen ten byvaly rekord se o mnoho prekonat nedal. Tak se necham prekvapit jak se Daemon (a kdokoliv jiny) bude cinit. Zdraví Saruman.M Chudáček Daemon, všude druhý :). Zajímené ovšem je, že Saruman předstihl Daemona jen o 58 minut. Neskutečné! Málem bych zapomněl. Když už Saruman poslal ten save, tak sem ho dal na stáhnutí, aby jste se podívali, jak vypadá bleskově, tudíž odfláknutě odehraný Fallout 2. Stahujte na stránce "Zajímavých sejvů" :). JaW
Lokace Vaultu Budoucnosti Podle posledních zpráv se lokace Vaultu Budoucnosti nachází na adrese http://fallout.hyperlinx.cz a už by tady měl zůstat. Jen k doplnění: falešný Vault Budoucnosti, který je obýván jen ve výjimečných případech je na adrese http://www.volny.cz/lord_vader/vault. JaW
27.5.2002 Chekotay: Madbrahmina mrtvá stokrát jinak
Chekotay: Madbrahmina mrtvá ... Dalším, do soutěže se zařadivším, je Chekotay, který nám poslal obrázek přesunu našeho Vaultu na jiné místo. Kochejte se zde. JaW
26.5.2002 Rychlonožka Falloutu: Harley zase první!
Rychlonožka Falloutu První místo v soutěži "Rychlonožka Falloutu" se v poslední době mění velmi často. A to kvůli Harleyovi a Daemonovi, kteří nemají prostě rádi druhá místa. Ode dneška vede zase Harley, který poslal také malé info ke svému výkonu: Čau, nevim jak tohle překousne Daemon, ale včera jsem zjistil, že se mě pokouší porazit, a tak mi stačilo věnovat něco přes 2 hodinky Falloutu a dokázat mu, že mu to jen tak neprojde... (mno, myslím, že tentokrát už to bude mít těžší - tak mu přeju hodně štěstí a pevný nervy :-)) ). Zdraví Harley. Pořadí je zde. JaW
25.5.2002 Podrobnosti o Lionheartu
Podrobnosti o Lionheartu Vzhledem k tomu, že na Fallout poslední dobou v poklidu serou mouchy a už se nám i pomalu začínají líhnout larvičky, rozhodl jsem se vás nakrmit alespoň několika zajímavostmi z Lionheartu. Můžu se vymlouvat aspoň na to, že používá systém SPECIAL a je tedy „tak trošku“ Falloutí. Čtěte zde. petruschka
23.5.2002 Lionheart: První dojmy
Lionheart: První dojmy Na stránce Gamespot se objevil zajímavý článeček s prvními dojmy z hraní včera avizovaného RPG týmu BIS Lionheart. Dozvíme se z něj třeba to, že hra je v produkci už 8 měsíců (s uvedením na trh se počítá v zimě tohoto roku), ale ještě rozhodně není hotová. Redaktor Gamespotu měl možnost prohlédnout si potyčku hlavního hrdiny s několika zombíky. Veškerá akce probíhá v real-time a s imlemetací tahových bojů se údajně „zatím“ nepočítá.
Nevím, nevím – systém SPECIAL je koncipovaný právě se zřetelem k tahovým bojům a s realtime by se mohl snést snad jen po masivních úpravách (např. Agility určuje počet akčních bodů na jedno kolo. Co ale s ní při bezkolových bojích?). BIS plánuje dát hráči k dispozici až 3 společníky, které by stejně jako ve Falloutu bylo možno instruovat jen pomocí dialogu (kladný bod navíc) a ne přímou kontrolou jako např. v Baldurs Gate (který je díky tomu místy dost neosobní...ale zas vám to váš společník málokdy napálí do zad :). I vývoj vaší postavy bude probíhat podobně jako ve Falloutu – přiřazováním skillů a perků. Skilly bude možno navýšit, jak jinak, po dovršení levelu. Perky budou přidávat různé speciální bojové či magické schopnosti nebo třeba napomůžou vaší postavě při rozhovorech a vyjednávání s neherními postavami. Postavy na velmi vysoké úrovni mohou získat jakési Super-Perky, poskytující vysoce speciálizované a mocné vlastnosti (hmmm... Sniper :)
Závěr (můj osobní): Fallout 3 to sice není, ale mohla by to být velice povedená záležitost, pokud si potrpíte na kouzelnické hokus-pokusy a přiteplané elfy :) Moc originality v tom však neshledávám: fantasy RPG jako každé druhé, herní systém (i když kvalitní) vypůjčený z Falloutu, grafika sice moc hezká, ale nijak zvlášť originální. Snad jen to zařazení do období renesance je něčím nové. BISáci se měli kapku pochlapit a vzdát se magie, která se okoukala už určitě nejen mě. Nejvýš by snad mohla být přítomna alchymie a kabala ve stylu mystických šarlatánů ze dvora Rudolfa II. Uvidíme, jak se bude celý projekt vyvíjet – i když to není Fallout, občas se pokusím (bude-li zájem) přinést vám největší zajímavosti z vývoje této celkem nadějné hry. petruschka
22.5.2002 Fallout Fantasy = Lionheart
Fallout Fantasy = Lionheart. V13 ještě není úplně v kopru a dosud nás zásobuje novinkami. Právě od nich jsem se dozvěděl, že Black Isle Studios se na herním veletrhu E3 konečně rozhoupali a pustili do světa nějaké informace o projektu, skrývajícím se doposud pod jménem Quincy. Jeho další pracovní název byl Fallout Fantasy a pod tímto jménem také přednedávnem prosákly na veřejnost fámy o tom, že jde o pokračování Falloutu. Bohužel tomu tak není – není to ani F. Fantasy ani F3. Půjde o klasickou fantasy RPG produkovanou pod názvem Lionheart, která jen využívá herní systém SPECIAL, původně navržený právě pro Fallout. Výroby se ujala externí společnost Reflexive Entertainment Inc. Přeložil jsem pro vás pár zajímavých detailů, na které se můžete těšit (pokud zrovna jako já neskřípete zuby nad tím, že to opravdu není F3 :(
- Úžasný příběh odehrávající se během jakési pseudorenesance, ovlivněné mystickou pohromou.
- Systém SPECIAL z Falloutu 1 a 2 adaptovaný na prostředí real-time (překonávám touhu škrtit) fantasy hry: 30 skillů, 40 perků a 15 traitů.
- Volný systém, který vám umožní přetvořit vaši postavu v průběhu jejího vývoje jakkoli chcete až do šedesáté úrovně.
- 8 velkých oblastí světa obsahujících 80 úrovní od čistě příběhových až po krvavé soubojové oblasti.
- Rychlé boje v bohatém a detailním světě, kde dialogy a příběhová linie hrají stejně velkou roli.
- Postavy, které se k vám přidají a budou bojovat po vašem boku.
- Kooperativní multiplayer umožňuje hrát na singlemapě až 4 tvým přátelům s tebou.
- Díky generátoru náhodných předmětů lze nalézt stovky různých zbraní a dalších předmětů.
- 2D renderované pozadí s postavami ve 3D vytváří krásné prostředí při max. frame rate.
- Čtyři různé rasy za které můžete hrát.
- Přes 50 druhů nepřátel.
- Přes 30 kouzel, která se vyvíjejí zároveň s úrovní vaší postavy.
- Jednoduché a intuitivní hraní, přehledným interface.
Něco málo k příběhu: Hra začíná roku 1588 v alternativní historii světa, který byl změněn někdy v době třetí křížové výpravy. Během události zvané Disjunkce se otevřely dimenzionální dveře do jiného světa, odkud k nám začala proudit magická energie. Lidé i krajina byli touto magií změněni. Někteří se dokázali přizpůsobit a těžit z ní – stali se z nich mocní kouzelníci – obyčejní lidé se ale ve strachu před neznámem uchýlili pod ochranu Inkvizice. Ta od té doby vládne většině Evropy a pronásleduje vše, co je magického původu – od nestvůr a mýtických zvířat po samotné mágy. V naší historii v této době probíhala osvícená renesance, ale tento alternativní svět se dosud díky Inkvizici nachází v tom nejhlubším středověkém temnu. petruschka
21.5.2002 Rychlonožka Falloutu: Daemon o5 první!
Rychlonožka Falloutu ... Jen týden stačil Daemonovi, aby shodil Harleye z prvního místa. Daemon praví: Když jsem zjistil, že jsem dočasně překonán v rychlonožkovi Falloutu 1, nenechalo mě to klidným a hned jak jsem si našel dostatek volného času, jsem se jal opět získat první místo. A podařilo se :-) Stačilo, místo zběsilého proběhnutí, si cestu řádně naplánovat. Sám jsem se potom divil, jak moc jsem byl dříve pomalej! Jeho rychlohra je tady. JaW
20.5.2002 Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana...ehm... KonecV13 - No Mad Brahmins Allowed - Shinok: BreakDance - Sejv do F2 od Nekrotyraela: 298 damage
Konec agenta W4C ... Pro všechny návštěvníky skvělé zahraniční stránky Vault 13 tady mám smutnou novinku – V13 končí, zavírá, finíto, fin, ende, the end, KONEC. Poslední dobou se tato vysoce informativní a zároveň zábavná stránka potýkala s dosti velkými problémy při stěhování na nový server a sotva se přesunula, zdá se (pokud jsem správně pochopil situaci), že jejich novopečený hostitel rovněž končí. Webmasteři sice vyhrožovali, že si celý web hezky vypálí na pár CD a snad se někdy v budoucnu opět vrátí, ale z jejich oznámení doslova čišela nechuť a únava z celé situace, takže brzy se velkého návratu asi nedočkáme... pokud tedy vůbec. Nevím kolik českých fallouťáků na V13 kdy zavítalo, ale mě se bude po jejich drsně sarkastickém přístupu, se kterým byli schopni poslat „někam“ i velká jména herního průmyslu, rozhodně stýskat...*smrk*...*jedle*... petruschka
No Mad Brahmins Allowed Pár dní po vyhlášení soutěže, přišel od Karla Votočka vtipný, až provokativní :) obrázek, který zařazuji do soutěže. Autor k tomu napsal: Tak sem nějak náhodou narazil v diskuzi na Bonuswebu na odkaz na soutěž na madbrahmin stránce o Falloutu. Fallouta mam moc rád. Rád ho hraju. Jelikož sem nedávno udělal obrázek na motivy fallouta (protože moc obrázků ve vysokym rozlišení neni [co si člověk neudělá to nemá]) tak mě napadlo dodat něco o madbrahminovskýho a něco o madbrahminach a falloutu je na světě. Je to hezky hi-res, 100% jpg quality takže po mě nikdo nechtějte to uploadovat na email (500 KB). Doufám že se bude líbit, když se přihmouří očko dá se na to i dívat. Obrázek je to velmi zdařilý, proto jsem ho umístil k wallpaperům. Jen by mě zajímalo, jak se takovýto výtvor dělá. Karle? JaW
Shinok: BreakDance Kecal jsem na ICQ s Shinokem a během řeči se mě zeptal, jestli nechci screen z FT. Já řekl: "No jasně!" Shinok ho poslal a tak se tedy na něj podívejte. Určitě se zasmějete. A tady je.. JaW
Sejv do F2 od Nekrotyraela ... Na fóru Bonuswebu jsem narazil na nešťastníka Nekrotyraela (uff, to je nick:)), kterému se ve Falloutu 2 stala velmi podivná věc. Vždy po několika sekundách hry po naloudování, dostal z ničeho nic kritický zásah 298 HB a rozlítl se všade kolem na sračky. Vy si tuto pozici můžete stáhnout odtud a posoudit, či je za tím bug hry nebo něco víc. Pozor, zavání to nadpřirozenými silami!!! Tímto dnem můžete také poslat svoje savy a to jen a pouze na adresu mad.jaw@tiscali.cz. Založil jsem taky speciální stránečku, kde budou všechny sejvy pěkně pohromadě. Je tady. Ratman udělá zítra nebo pozítří odkaz vlevo v rámci, aby jste se tam lépe dostávali. JaW
19.5.2002 Z povídky do povídky
Z povídky do povídky Kolektivní povídka se nám celkem slibně rozjela, a tak nastal čas uspořádat vaše výtvory ve srozumitelném pořadí, aby si je mohli přečíst i ostatní, povídkou dosud nepoznamenaní. Všechny příspěvky jsem seřadil dle chronologického pořadí a umístil do povídek na pokračování, teď už jen zbývá vymyslet nějaký pěkný název, ale raději počkáme co se z toho dále vyklube ne? RATMAN
16.5.2002 První single mapa do WW2 modu Falloutu Tactics - Pár úprav
První single mapa ... Na stránce tvůrců modifikace WW2 do FT Cheap Labor Creations se po jejich modifikaci (22,2 MB) objevila i nová mapa pro jednoho hráče s názvem D-Day!!! (312 kB), která modifikaci WW2 vyžaduje. Ještě jsem ji nezkoušel, ale tato mise nebude o kecání, ale o pořádné akci, protože jsem žádné dialogy nenašel. Tvůrci píší, že je mise těžká, tak je vyveďte z omylu! P.S. Dík za tu chválu na fóru! Festovně nás to tlačí dopředu!!! :). JaW
Pár úprav Umístění stránek pod Bonusweb má své výhody a nevýhody. Výhodou je bezesporu to, že nemusíme zobrazovat žádnou reklamu a máme neomezeně místa. Podmínkou však je umístění ikonek Bonuswebu, což je první kosmetická změna, se kterou se zde setkáte. Další úpravou je spodní uspořádání home- vedle archívu je zde i odkaz na našeho chlebodárce:) a na klan, který změnil adresu spolu s námi. Odkaz na informace o soutěži jsem dal i do informační tabulky, aby byly pěkně na očích. Pokud se vám zdají bannery moc neohrabané a přesto chcete podpořit návštěvnost vaultu, vyrobil jsem i dvě pěkné reklamní ikonky (najdete v bannerech). Pokud jste se registrovali na chatu po neděli 12.5.2002, tak doporučuji, aby jste se přeregistrovali. Všechno načítání z adres by mělo být aktualizované, takže by neměli nastat žádné velké potíže, ale kdyby se náhodou stalo, že jsme na něco zapomněli, tak nám prosím dejte vědět. No a na závěr jednu trochu smutnou zprávu pro mé fanoušky/faninky (doufám, že je jich hodně:)- jelikož už za méně než tři týdny maturuju, tak se odemne moc aktualizací nedočkáte:( RATMAN
15.5.2002 Rok Vaultu a přesun na Bonusweb - Soutěž o ceny - Stručná historie Vaultu Šílené Brahmíny - Poprvé…
Rok Vaultu a přesun na Bonusweb Asi se zeptáte, proč jsme se přestěhovali. Není v tom žádný vyhazov z Webzdarma, ani nic podobného. Je to jen tím, že už nám nějakou dobu bylo těsno, jednoduše nám docházelo místo, které jsme měli určené. Z 50ti MB nám k dnešnímu dni zůstal volný jen 1 MB. S tím už se opravdu nedají dělat zázraky :). Protože nám Bonusweb poskytl tolik volného místa, kolik chceme a kolik potřebujeme, tak jsme nyní zde. Do budoucna bych si přál, aby zde byly k dispozici všechny možné i nemožné downloady k Falloutům! Jediné co nás trochu brzdí je připojení přes modem, ale i tak si určitě najdeme způsob, jak sem dostat co nejvíce. ::Vrecovi se ježí vlasy hrůzou:: Rekapitulaci roku obstaral Ratman o několik odstavců níže, tak se tady nebudu zbytečně vykecávat. Jen doufám, že mým spoluobyvatelům Vaultu vydrží jejich elán, protože, kdyby nebylo jich, tak by asi Vault šílené brahmíny neslavil první narozeniny! JaW
Soutěž o ceny A protože máme to výročí, tak si dáme zase nějakou soutěž o ceny, co říkáte? Napřed tedy podmínky: Měli by jste vytvořit něco, co by se týkalo našeho Vaultu. Může to být cokoliv, co vás napadne. Nebudu vám nic napovídat, nechám to na vaší představivosti. Zkuste něco vymyslet. Nejlepší nápady velmi štědře oceníme. Výherci budou TŘI. První v pořadí si bude vybírat z cen, ehm, první :), druhý pak druhý a třetí až to co zbyde. A že toho zbude hodně se přesvědčíte, až uvidíte, kolik cen je pro vás připraveno. Bohužel jsme málo nápadití, tak to budou jen placky, tedy CD. Stránka se soutěží bude umístěna tady. Zítra umístíme nějaký výraznější odkaz na hlavní stránce. Soutěž bude trvat do konce června, takže času máte vcelku dost. JaW
Stručná historie Vaultu Šílené Brahmíny Zítra tomu bude rok, co tyto stránky spatřily světlo světa. Rok je poměrně dlouhá doba, za kterou se dá hodně zvládnout, tyto stránky jsou toho důkazem. Pohodlně se usaďte a pozorně poslouchejte, budu vám vyprávět jejich příběh…
Psal se rok 2001, když si dva zelenáči v tvorbě WWW stránek řekli, že je třeba začít něco dělat. Dlouho přemýšleli, o čem by jejich stránky byly, ale ne a ne na nic kloudného přijít. Pak je osvítil sám Fallout svatý, když jim do klína seslal svého nevlastního syna- Tacticse. I rozhodli se oni dva, že budou dělat stránky o Falloutu. Mladší a moudřejší Ratman je zasvětil jen nevlastnímu členovi rodiny-Falloutu Tactics, zatímco starší a silnější JaW se rozhodl věnovat celé rodině. Ratman nazval své stránky Ratman´s Tactics a JaW zase Vaultem šílené brahmíny. Stalo se tak přesně před rokem. Zatímco Ratmanovy stránky byly chváleny a obdivovány JaWovi se moc uznání nedostávalo. Pak se však Ratman na své stránky vykašlal, vzhledem k absenci FTP přístupu není divu. VŠB se díky pracovitému JaWovi dostával stále více a více do předu. Díky soutěžím a naslouchání přáním návštěvníků se z něj staly jedny z nejnavštěvovanějších stránek o Falloutu u nás. Ratmana štvala nemožnost FTP přístupu a touha po stránkách, které by se věnovali všem Falloutům, ovšem to by znamenalo začít opět od nuly. Jelikož za těch pár měsíců si už získal mnoho přátel, mezi něž patřil i JaW, nabídl mu své služby. JaW jeho nabídku přijal a tak se dne 11.8.2001 spojil Vault Šílené Brahmíny s Ratman´s Tactics. Vznikla nová grafika a spoustu nových vylepšení. Grafiku se však návštěvníkům nelíbila, proto byla vypsána soutěž o novou. Příspěvků moc nebylo, nikdo návrh neposlal, takže si návštěvníci mohli vybrat jen ze tří verzí - původní, aktuální nebo Falloutovskou, kterou navrhl sám velký Ratman. Ratmanův návrh pak na celé čáře zvítězil, a tak dne 26.9.2001 byl Vault oděn do nové grafiky. Pak Vault uspořádal chat s návštěvníky, účast byla minimální, ale právě zde padl návrh na vytvoření Klanu Vaultu Šílené Brahmíny. Bylo za potřebí jen otestovat multiplayer. I když se o akci vědělo několik dní dopředu, na test přišli jen tři lidé- JaW, Ratman a Suprmen, kteří se dne 20.10.2001 stali prvními členy klanu. O sedm dní později vstoupil do klanu Daemon, z řadovéh člena se stal brzy jeho vůdcem a tím i třetím členem redakce VŠB. Ještě před tím se však Vault šílené brahmíny plnil zprávami z turnajů a soubojů klanu, což bylo pro běžné návštěvníky dosti nepohodlné, proto byly dne 18.11.2001 založeny samostatné klanové stránky a dnes působí jako samostatná část Vaultu. Zlatým písmem se do dějin zapsal 9. prosinec, kdy se do dění ve Vaultu zapojil petruschka, z počátku sice jako externista, protože se obával Jodova hněvu, ale po překonání fobie se světelných mečů se stal poutníkem a dodnes neúnavně překládá dění ve světě. Když do konce prvního roku tisíciletí zbýval už jen pouhý den, byla vyhlášena soutěž o Fallout CD Vaultu šílené brahmíny, na kterém bylo mnoho cenných věcí k Falloutům, o měsíc později bylo všem soutěžícím předáno po jednom CD. Po jednoznačném vítězství v hlasování se 1.2.2002 Vault převlékl do současné grafiky. Díky petruschkovi se pak na VŠB objevil český překlad Fallout bible, netřeba dodávat, že se bible vyskytuje jen ve dvou českých exemplářích.
Za ten rok se nám podařilo vybudovat největší stránky o Falloutu v naší krásné zemičce a díky nim vznikla početná komunita aktivních hráčů. Svět se mění a my s ním. Ulita už nám začínala být příliš těsná a tak jsme přesídlili sem- na Bonusweb, kde máme mnohem více možností rozvoje, snad se nám zde povede alespoň tak, jak se nám vedlo dosud... RATMAN
Poprvé… Všechno je jednou poprvé- první zuby, první rande, první rozchod a samozřejmě i první návštěva Vaultu Šílené Brahmíny. Vzpomínáte si, co jste si při první návštěvě o těchto stránkách mysleli? Kdy jste je spatřili poprvé? Pokud nemáte fotografickou paměť, tak si asi na přesný den nevzpomenete, (pokud to není dneska:), ale ve kterém to bylo měsíci už asi ano. Byli bychom rádi, kdyby jste nám sem, napsali, kdy jste vault poprvé navštívili a co jste si při první návštěvě mysleli, alespoň uvidíme, jak se VŠB z pohledu návštěvníků během času měnil. RATMAN
14.5.2002 Balet se vrací s povídkou Žoldák - Alien Blaster v F2
Balet se vrací ... Balet se nám vrátil. Už jsme mysleli, že se na nás vykašlal nebo, že se mu něco ošklivého stalo, ale nakonec je živ a zdráv zpět. Kdysi jeden z našich nejpilnějších čtenářů nám poslal další svoji povídku. Jmenuje se Žoldák. JaW
Alien Blaster v F2 Taky se vám stýskalo po smrtícím Alien Blasteru z F1 a skvělé animaci lidí umírajících v krutých elektrických křečích? S trochou štěstí a trpělivosti jej můžete získat i ve Falloutu 2. Stačí, když prozkoumáte horní okraj mapy přesně na sever od Modocu. Po nějakém čase byste měli narazit na náhodné setkání „Obchodník a stráže“ (Trader and guards). Chlápek jménem Willy se vám pokusí vnutit své zboží, avšak svými bláboly podomního obchodníka vás znudí natolik, že usnete. Musíte se pak rozhodnout, zda předražené zboží koupit naslepo (což se někdy může vyplatit: V závislosti na vašem levelu dostanete vše od naostřeného oštěpu, přes ripper po rotačák a občas i onen bájný Alien Blaster). Jak na něj vyzrát? Jednoduše jej před započetím rozhovoru prošacujte a hned budete vědět, jestli stojí za to šáhnout po šrajtofli. Jak jsem si vyzkoušel není ani žádný problém přepnout se z hovoru přímo do obchodního okna. Alien Blaster se však objeví jen velmi zřídka. Pokud se rozhodnete poušť od tohohle šmelináře očistit, můžete od jeho stráží získat hezkou sbírku antikvárních a ve hře dosti vzácných Mauserů. Willy je ovšem zdá se nesmrtelný, protože i když jej vykucháte, místo řádného tlení v poušti jej po čase můžete potkat znovu, jakoby se nic nestalo... petruschka
12.5.2002 Harley na 1.místě v "rychlonožce" Falloutu - Chcete mě?
Harley na 1.místě v "ryclonožce" Harley ukončil hru Fallout jen o tři dříve než Daemon a dostal se na první místo v soutěži rychlonožka Falloutu. Spolu s vítězným screenshotem nám poslal i pěkný dopis: Zdrvim všechny příznivce Falloutu! Vaše stránky jsou nejlepší, na který sem narazil (a to nechci šplhat), grafika super, informací hafo... jen tak dál. Podle mě je Fallout the best gamesa vůbec, zatím jsem hrál jenom jedničku, ale ZEJTRA (už konečně!!!) snad už budu mít i dvojku - těšim se jak malej Jarda na Red Rydera pod stromečkem :-))) Při brouzdání na vašich stránkách jsem narazil na soutěže a tak sem si zkusil jak rychle dokážu F1 dohrát na nejtěžší úroveň - zjistil jsem, že to jde o pár dní rychleji než jsou ty vaše rekordy, tak vám to posílám... - Jo a šlo by to i o den rychleji, protože mi někdo vystřelil oko a já sem na to přišel až pozdě a nechtělo se mi to hrát znova, tak sem musel dlouho léčit, a taky jsem si blbě zvolil bonusový schopnosti - kdybych si dal opraváře, nemusel sem číst tak dlouho skripta elektroniky, abych otevřel silový pole... no nic, příště (až mě někdo překoná) Chvála samozřejmě potěší. To, že budeš mít zítra Fallout 2, tak to ti sakramentsky závidím, protože když jsem to hrál poprvé, tak to byl pěkně hustej zážitek! Fňuk. JaW
Chcete mě? Další den, další nesmyslná vychytávka (díky tomuto návodu). Určitě víte, že v náhodné lokaci Caffé of Broken Dreams můžete do své party naverbovat přes 80 let starého Dogmeata z F1 (pro psa ten nejlepší věk, že? Odebrat se do konzervy, myslím). Už jste jej ale někdy zkusili, předtím než se k vám přidal, napadnout? Já ano. Prostě jsem neodolal - kdykoli někde vidím bezbranné štěně, musím si o ně přeleštit boty... každý má holt nějaké to hobby. Nicméně jakmile jsem tak učinil, vynořila se ze stínu noci Marta Kubišová, rafinovaně převlečená za ramenatého chlápka v černém koženém ohozu a cosi zablekotala (viz. screenshot). Když jsem si chtěl bezelstně doleštit i druhou botku, jala se Marta agitovat za práva zvířat poněkud účinněji než svou pravidelnou zoofilní seznamkou „Chcete mě“ – vpálila mi ze svého H&K G11E kulku do čela. Proti takovéto obraně zvířatek už nelze stavět žádné argumenty – leda vyplivnout trošku krve s mozkem a skácet se mrtvý k zemi (o smrtí povolených svěračích dnes mluvit nebudeme milé děti – až příště). Jde samozřejmě o další z nesčetných narážek na filmy, literární díla, komixy atd., kterými je F2 prošpikován. Tentokrát jde o snímek Mad Max, ze kterého ostatně čerpalo i setkání s Dogmeatem v jedničce. Chlápek v černém koženém ohozu tedy není nikdo jiný, než Mad Max. Nebo si Mel Gibson pravidelně přivydělává na ČT 1 v převleku za Martu Kubišovou...nebo Srstku? petruschka
11.5.2002 Hard Target - Historie některých postav ve Fallout 3
Hard Target S povídkami se poslední dobou roztrhl pytel. Počet a kvalita příspěvků v kolektivní povídce překročily očekávání, což je jasná známka toho, že vás jejich čtení baví. Pro všechny milovníky akce a radioaktivity tu máme další povídku- Hard Target. Jejím autorem je Jan Hudeček, moc toho o něm nevíme (krom toho, že píše velmi poutavým způsobem:), protože proces získávání této povídky byl dosti komplikovaný, ale co bychom pro takhle skvělé dílko neudělali. Pokud jste četli petruschkovu povídku Bezvěrec bez větších žaludečních potíží, nemusíte se ničeho bát, pokud ne, vemte si něco na zažívání, bude se to hodit:) RATMAN
Historie některých postav ve Fallout 3 Klídek, informace o třetím díle ještě nejsou, to jen Astro jako přídavek k povídce na pokračování poslal historii několika jejich hrdinů. Pokud se o nich tedy chcete dozvědět něco více, podívejte se sem. RATMAN
10.5.2002 2. světová vybojována - Deratizátor
2. světová vybojována Snad si ještě někteří stařešinové pamatují na FoT MOD z druhé světové války, vyvíjený skupinkou Cheap Labor Creations. Jako jeden z mála velkých projektů se tento dočkal i finálního stádia a čeká na vás přichystaný ke stažení tadydle. Je to pěkný 23MB velký macek napěchovaný modifikacemi zbraní, obrázků i drog (přístupné jsou třeba cigára Lucky Strike). Hrát lze za obě hlavní strany II.WW, tak těm namyšleným amíkům ukažte, zač je toho árijský loket...ehm – chtěl jsem říct – ať zvítězí pravda, láska a blablabla... petruschka
Deratizátor Jestli vás zajímá, jak taky může vypadat deratizace (sorry, Ratmane), mrkněte se semhle. Postupoval jsem podle nedávno zveřejněného návodu na získání Svatého ručního granátu a výsledkem byla tato chutně vypadající maso/krysí hmota běžně používaná v řetězci restaurací MacDonalds. Ale nebojte se - do soutěže tento zásah samozřejmě nezařadíme, takže se snažte dál... petruschka
9.5.2002 Fallout Original Pack - Fallout 3: díl osmý - Proti kriminalitě mládeže - Danek: Kritičák za 5521HB a 1.místo v "kritických zásazích", třetí místo v "rychlonožce" Falloutu 2
Fallout Original Pack Vám, co rádi paříte Fallout Tactics a rádi by jste v něm viděli i něco z původních Falloutů, jsem připravil jednu moc pěknou modifikaci- Fallout Original Pack. Najdete v ní všechny obličeje mluvících postav z Falloutu 1 a 2, které můžete přiřadit svým borcům. Před instalací si přečtěte příbalový leták, veškeré nežádoucí účinky konzultujte se svým Uninstallem či Reinstallem. RATMAN
Fallout3: díl osmý Astro dokončil další díl Falloutu 3, v pořadí osmý. Spolu s povídkou nám poslal vzkaz: No tak jsem se odhodlal a sesmolil další díl. Nevím jestli je dost kvalitní, protože jsem ho dělal ve spěchu a má menší velikost, ale hodlám to nahradit historií některých postav co se ve Falloutu3 objevili. Zdraví Astro. Pokračování si přečtěte tady. JaW
Proti kriminalitě mládeže Taky jste už někdy procházeli Denem, drželi si kapsy tak křečovitě, že by vás mohli považovat za přeborníka v kapesním kulečníku a jen tiše doufali, že tentokrát snad uniknete pozornosti těch roztomilých dětiček s hbitými, zlodějskými prstíky? Znáte ten pocit, kdy byste se raději vrátili zpátky v čase a nasadili jejich fotrům vlastnoručně gumu, aby se ti zmetci nikdy nenarodili, než se trmácet zpět do Denu a marně pátrat po questovém předmětu nebo vaší oblíbené zbrani (většinou stačí proklepnout toho taliánského překupníka, ale i tak to nasere)? Nuže nyní se dozvíte jak na ně, aniž by se na vás přilepil nepěkný perk Child Killer a nešlo vám po krku celé město. Nejde to moc posuzovat jako easter egg nebo cheat a v podstatě je to metoda velice primitivní, ale také velice zábavná a velice - VELICE uspokojující! Takže:
· vyprázdněte kapsy nebo kde to vlastně nosíte ty rotační kulomety, náboje pro gardu vojáků a květináč petúnií (já to ani nechci vědět) a nechte si jen štangli dynamitu
· nastavte detonátor dynamitu tak na deset minut a dynamit znovu zvedněte (už tušíte? :)
· zařvěte: „Nechte maličkých ke mě přijíti!“ (po vzoru Ježíška a Marca Dutrouxe) nebo k nim jednoduše přistupte sami
· nechte se prošacovat
· počkejte v bezpečné vzdálenosti (ale na dohled :) deset minut
· BUM
· celý proces opakujte až do úplného vyhlazení nejmladšího pokolení Denu
Ještě několik příštích generací si bude vykládat o náhlé epidemii explozivní plynatosti, která postihla ty nejmladší...
petruschka
Danek: Kritičák za 5521HB ... Soutěže se nám zase pěkně rozjely. Danek udělal svým Vindicatorem kaši z prostitutky z Rena a vytřískal na tom kritický zásah 5521 HB a první místo v Žebříčku kritických zásahů. Svůj výkon komentuje slovy: Ohledně toho bohovského zásahu za 5521 HB: Po úspěšném prolezení Fallouta2 do konce jsem se rozhod že si zajdu vystřílet všechny města. Tak jsem došel do New Rena do kasína Bishobových a jednu běhnu jsem nakrmil beznábojnicovými náboji z mého best rotačáku..........HLE, VLEVO DOLE SE SLUNÍ SUPRDUPRTRUPRČTYŘMÍSTNÉČÍSLOZAČÍNAJÍCÍPĚTKOU (5521)............. s toho jsem se musel jít vyspat a ráno jsem myslel že se mi to zdálo, tak jsem zapnul Fallouta...NEZDÁLO... Prostě se mi povedlo něco extra a jsem na to pyšný. A má být na co. S takovým výkonem se jistě bude dlouho hřát na první příčce! ........... Další screen poslal Danek do "rychlonožky" Falloutu 2. Tady mu však jeho hbité nohy nestačily na první příčku, obsadil tedy místo třetí. JaW
8.5.2002 Nedokončená práce - Jak získat Svatý ruční granát? - DEN: Obytná čtvrť - Daemon a 1.místo v "Masovém hrobě" + skin do Winampu - Static-Fallout v netradičním balení
Nedokončená práce Fallout dvě je opravdu obrovská hra, a to jak velikostí map tak množstvím úkolů a spletitým příběhem. Její tvůrci ovšem původně plánovali udělat ji ještě mnohem větší. Z jejich idey zůstalo zachováno jen několik zbytků, které dodnes způsobují mezi hráči pozdvižení a dohady, jak je řešit. Povedlo se mi objevit opravdu obří návod s mnoha pro mě dosud neznámými fakty. Podívejme se s jeho pomocí na několik takových polovičatých, neřešitelných questů:
Quest v Klamathu, kdy mělo být možno usvědčit bratry Duntonovy pomocí nalezených radškorpioních klepet.
Druhé setkání s Artušem a jeho rytíři, kde jste měli čelit Vorpal kryse a nalézt Svatý granát.
Sulikova sestra – asi nejdiskutovanější nedořešený quest. Podle Chrise Avellona z ní brzy sešlo a nikdy ani nebylo rozhodnuto, kde by se měla ve hře nacházet.
Druhá vesnička domorodců – údajně plánované Sulikovo rodiště. Měla se rozkládat na pobřeží mezi Arroyem a Navarem.
Opatství (Abbey) severně od Gecka, s tlupou mnichů shromažďujících předválečné vědomosti. Tady jste také měli narazit na stařičkého Iana z Falloutu 1.
Rozsáhlá podzemní základna EPA se sedmi poschodími napěchovanými technikou, umělými inteligencemi a zbraněmi. Snad to měla být ta předválečná báze o které se údajně zmiňuje Myron.
Diplomaticky zaměřený charakter měl být schopen přechytračit nájezdníky bez boje jen hovorem s domorodcem Chodící Stín (Shadow-Who-Walks).
Mělo jít dát malé zlodějíčky z Denu do sirotčince (patrně vedeného Mámou).
Také zabití Metzgera mělo být součástí nějakého questu.
Quest ke získání těla ukradeného Hubologisty Shiům. To bylo naznačeno záznamem v Shi databázi.
Dostat se do Enklávy pomocí vertibirdu z Navarra.
Mělo jít použít žlutou a červenou přístupovou kartu k přístupu do místnosti s reaktorem Enklávy.
Nedodělaný interiér raketoplánu Hubologů. Mělo být možné povraždit na příkaz Hubologů všechny Shi a převést k nim jejich palivo. Raketoplán se měl vznést a pak ztroskotat.
petruschka
Jak získat Svatý tuční granát? Ze stejného návodu pochází i popis toho, jak získat Svatý granát: Ve startovacím menu zmáčkněte CTRL+R. Ve výběru map si vyberte RNDHOLY2.map. Ocitnete se na mapě Vorpal rat, kde ale zatím nejde nic moc dělat. Sejvněte a mapu zase opusťte pomocí CTRL+R. Loadněte a vstoupíte přímo do boje Vorpal krysy s rytíři krále Artuše. Nevšímejte si jich a vstupte do jeskyně, kde v bedně objevíte SVATÝ RUČNÍ GRANÁT s 300-500 dmg! Poté opusťte jeskyni. Ocitnete se tváří v tvář útočící kryse, která vám ovšem nemůže nijak ublížit (asi bug – celá mapa je vlastně nedodělek). Znovu sejvněte a vyzkoušejte granát na vojácích Bratrstva a kryse. Někdy jí sice granát nic neudělá, ale někdy způsobí damage až 9990. Artuš bohužel na objevení granátu nijak nereaguje. Můžete zkusit i něco jiného – opusťte mapu s granátem – poběžte na výchozí stanoviště napravo. Octnete se na mapě světa poblíž Arroya...a můžete si zahrát s tou milou bábinkou Stařešinou nebo Hakuninem na chytanou :) Screenshoty jsou zde. petruschka + JaW
DEN: Obytná čtvrť Dneska jsem pro vás připravil několik screenshotů z Obytné čtvrti. Petruschka mi dnes ještě poslal jednu zajímavou informaci ohledně této mapy: "V tom třetím Denu je i Annin duch - jde prý osvobodit ducha pravé Anny - ukrást jí rychle ten přívěšek a udělat to samé s druhou Annou a pak pochovat obě kostřičky za což dostaneš dvojnásobek zkušeností a karmy". Takže tu máme pěkné rozšíření jednoho questíku. Doplním jen, že Anna se zjeví jen po půlnoci. Když jsem testoval tuto informaci, přišel jsem na další zajímavou věc. V Obytné čtvrti není nikdy noc! Ti chudáci si na "noc" musí dávat něco přes oči, žrát prášky na spaní nebo se pořádně slít, aby usnuli! JaW + petruschka
Daemon a 1.místo v "Masovém hrobě"... Vstávání feťáků z hrobů v západní části Denu, vyprovokovalo Daemona k 137 zářezům na pažbě své zbraně. Kdysi velmi oblíbená soutěž těch nejodpornějších zvrhlíků, díky tomuto bugu, znovu ožívá! Na Daemnovo první místo se podívejte sem. Komu se nechce počítat, má pod jedinečným výkonem odkaz na obrázek s očíslovanými těly. Pro fanoušky největšího masového vraha v historii Falloutů, jsem udělal skin do Winampu s názvem "Masový hrob". Och, jak výstižné. Kdo si ho chce napřed prohlídnout, má možnost tady. JaW
Static-Fallout v netradičním balení Na Bonuswebu vyšel dnes ráno pěkný článek o Staticu od Jiřího Sládka. Nic nového se nedozvíte, ale je to pěkně sesumírováno a za přečtení to určitě stojí. JaW
7.5.2002 Pár tipů z Falloutu 2 - Vyhodnocení výsledků průzkumu
Pár tipů z Falloutu 2 BIS board a obzvláště tento diskuzní příspěvek, který se volně přeloženo jmenuje Tajemství Falloutu, je poslední dobou velice plodný a tak během včerejška přibylo hned několik zajímavých fandovských podnětů. Stojí určitě za vyzkoušení.
První je jakýsi zrcadlový obraz městečka Den nebo aspoň jeho západní části. V češtině má název Obytná čtvrť, v angličtině Residential. Dostanete se do ní tak, že při pohledu na mapu Denu (z mapy světa klikněte na Den a zobrazí se podmapy) zmáčknete na klávesnici 3. Nic víc, nic míň. Dostanete se do odvrácené strany Denu, která nejspíš sloužila jako testovací mapa nebo co. Lidičkové tam moc hovorní nejsou – dostanete z nich jen hlášky jako: „Já se tady schovávám.“ – „Promiňte.“ Na boardu tvrdí, že jde prý prokecat jen jakýsi maník v pravém horním rohu, který také jako jediný má ve skříni poblíž aspoň něco – lopatu. Ten záhadný člověk, světe div se, je Smitty (asi brácha Sittyho ze západní části Denu). A taky dělá na vrakáči. Lopatu ve skříni má, ale rozkecat nijak nejde (zkuste to). Ve zbytku lokace už nic dalšího není... Připravili jsme pro vás pěknou mapičku celého místa a to ve dvou verzích. Jedna je na prohlížení u nás ve Vaultu: den_residential_01.jpg a má 297 kB, druhá je o poznání větší, bitmapa den_residential_01.ace velikosti 7,59 MB, zabalená 0,99 MB (WinACE). Podrobnější popis mapy i se screenshoty připravíme zítra.
Další zajímavost se týká grázlovské rodinky bratří Duntonů. Vstupte do bojové sekvence - ukončete boj - čorkněte jim boxery - vstupte do bojové sekvence – ukončete boj - čorkněte jim boxery...atd. Proces se opakuje donekonečna a boxery se stále zázračně obnovují. Ačkoli cheaty nemám zrovna v oblibě, tohle by stálo aspoň za pokus a někomu to může přijít vhod jako zdroj peněz v ranných fázích hry. Tento fígl funguje u všech verzí hry.
V jiném příspěvku se zase vytasil Chris Avellone s perfektním využitím jinak zbytečných ženichů a nevěst z Modocu. Nevím jistě, jestli to tedy funguje i u ženicha, ale Miria jde údajně prodat v New Renu do porno studia Korsických bratří asi za 50 babek jako hlavní hvězda. A pak že ženské se hodí jen na umývání nádobí... petruschka + JaW = VL
Vyhodnocení výsledků průzkumu Sice to trochu trvalo, ale lepší pozdě než nikdy. V historicky pátém průzkumu jsme se vás ptali, proč a jak často navštěvujete stránky o Falloutech a samozřejmě omáčku kolem toho. Co z průzkumu vyplynulo? To, že na stránky o Falloutech chodíte celkem pravidelně a většinou vás zajímají aktuality a zábava na nich. Plných 65% dotázaných uvedlo, že navštěvuje jen české stránky a ti co chodí i na ty zahraniční považují za nejlepší Duck and Cover. (60%). Vault 13 kupodivu nezískal ani jeden hlas. Další položka zahřála naše srdce- plných 85% návštěvníků zvolilo jako nejlepší českou stránku Vault Šílené Brahmíny, tak se mi to líbí a snad v budoucnu přetáhneme na svou stranu i ten zb(l)ytek :) Víc už raději říkat nebudu, raději se na to podívejte sami. RATMAN
5.5.2002 Kariéra ve Vault City - Přeměty z Fallout 2 - Wasteland - Česká kampaň do FT? možná… - Léčba Šílené brahmíny
Kariéra ve Vault City Jestli jste si mysleli, že Fallout 2 už vydal všechna svá tajemství a nemůže vás dále ničím překvapit...tak jste se jednoduše pletli. Chris Avellone si sice dává se svou Biblí dost načas, ale zato navštívil diskuzní board BIS a podělil se s hráči o jednu hezkou vychytávku. Takže se ptám: „Chcete blít s milio...ehm...Chcete být Kapitánem stráží Vault City?!“ Čtete správně. Stačí jen trocha řitního alpinismu a cesta k vytouženým prýmkům a společným sprchám policajtů, kde se urostlí strážci zákona navzájem mydlí a...ehm...prostě je volná. Tady je návod:
1. Požadavky: Řeč min. 75% + Charisma min. 7 + Občan VC,
2. Promluvte si s Lynette, aniž byste tu namyšlenou fašistickou děvku zabili,
3. Volte odpovědi, které ji titulují „První Občan“ včetně možností typu „Sbohem, už musím jít, První Občane“ apod.,
4. Zastavte nájezdníky, ukažte Lynette ukořistěnou účetní knihu a Bishopův holodisk s popisem jeho pletek s NCR (holodisk je v Bishopově sejfu v New Renu),
5. Potom dopravte na Lynettinu žádost holodisk Westinovi do NCR, Když se po úspěšném splnění úkolu vrátíte do VC a Lynette si vás dost váží, jmenuje vás Kapitánem stráží,
Většina dialogů s občany VC se změní. Hlavně hovor se seržantem Starkem, kterého vaše povýšení rozhodně nepotěší. Vemte k němu pro legraci a pár XP bodů Cassidiho a konfrontujte je v souvislosti se Starkovým přepadením Cassidiho baru.
Aby se vám tohle všechno povedlo, musí vás Lynette dostatečně respektovat (ukazatel respektu aspoň na stupni 10). Toho docílíte nejlépe oslovováním „První Občane“. Nejvíce takových odpovědí najdete v rozhovoru o V13. Až se stanete Občanem VC a pokud jste V13 ještě nenašli, ptejte se Lynette opakovaně (třeba 20 x): „První Občane, je pro mě velmi důležité najít lokaci Vaultu mých předků. Kdybyste mi dovolila prohledat vaše archivy, byl bych vám velmi vděčný.“ Pak se ji snažte moc nenasrat. Varování: Nezkoušejte mluvit s Lynette pokud ještě nejste Občanem VC. Takový rozhovor s vandrákem z pustin Lynette jen nasere a sníží u ní vaší reputaci o 1 bod. petruschka
Předměty z Fallout 2 Asi po třech měsících se předměty dočkaly dalšího doplnění. Za spolupráci při lokalizaci předmětů děkuji těmto lidem: SuperGodovi, Astrovi, Stifmeisterovi a hlavně Kurt Angleovi, něco málo jsem taky doplnil já. Předměty nejsou ještě zdaleka hotovy, takže se můžete taky zapojit, jestli se vám bude chtít. Své postřehy můžete napsat do fóra speciálně určeného pro tuto akci. JaW
Wasteland Na polské stránce Sierra Army Depot jsem našel ke stažení hru Wasteland. Hra, o které se říká, že je předchůdcem Falloutů. Tady máte nějaké screenshoty: Wasteland, Smrt, Začátek, Ranger, Smrt utopením, Knihovna, Jekyll, Polda, Ghoulík 1, Ghoulík 2. Teď si ji můžete stáhnout od nás. JaW
Česká kampaň do FT? možná… Už je tomu rok (+nějaký ty drobný), kdy k nám dorazil Fallout Tactics. Většina z vás jej určitě během pár dní/týdnů dopařila a pak nudu zaháněla jen nějakou tou fandovskou mapou, popř. multiplayerem. Pak se začaly rodit mnohé ambiciózní projekty na tvorbu nových kampaní, které více méně upadly v zapomnění, protože se na ně tvůrci vytento… Možná to bylo i tím, že málokdo uměl v editoru udělat nějakou mapu. Dnes je k dispozici návod, takže dělat mapy už není takový problém. Mimo projektů, které jsou každému známé tu byl však ještě jeden o kterém se moc neví. Jeho tvůrce- Deny jej chce dokončit, ovšem je na to sám, takže shání dobrovolníky, kteří by mu s dokončováním kampaně pomohli. Vše se točí kolem všem známé základny bratrstva a její "pomoci" útoku na Mutantskou vojenskou základnu. Jde vlastně o cestu přes poušť ve, které když člověk neměl aspoň jednu lahvičku z Vaultu 13 zhasnul. Ta cesta je rozpitvaná(hodně mutantů okolo jako ve Falloutu, nové lokace) a vyvrcholením by mělo být zničení Základny. Takže asi to co každýmu šmakovalo a ničil nejvíc-Mutantos. Hlavně by nešlo o nic starýho v novym kabátě to zasunutí do útoku na základnu je tam spíš ze sentimentu. I když základna je téměř původní. Je hotovej už několik map jenže některý potřebujou upravit. A některý vůbec domyslet. Toliko slova autora. Pokud někdo máte zájem zapsat se do dějin:) pište na tuto adresu, kde obdržíte potřebné informace. Pokud bude zájem, zřídím zde takovou malou informační stránečku o tomto projektu, ze kterého se dozvíte, jak probíhá dokončování. Doufejme, že neskončí jako Fallout Evropa, kde se ozval jen jeden člověk… RATMAN
Léčba Šílené brahmíny Včera jsem si hrál na doktora, trochu upravil stránky a vyladil pár nedostatků. V předmětovém fóru mě zkritizovali za mé hodnocení Vica ve spolubojovnících F2, takže jsem celé hodnocení po dohodě s JaWem odstranil. Dal jsem do nich ještě odkaz na statistiky v bibli, v budoucnu snad pomocí nich vylepším stávající verzi. V bestiáři chyběl Wanamingo, takže jsem jej doplnil. Dodělal jsem poslední zprávy o F3, přidal poslední vychytávky (Bess, Buffy atp.). Majitelé IE 5.5 a vyšších si už jistě všimli, že barevné lišty nezdobí jen úvodní stránku, ale pomalu a jistě se dostávají i na ty ostatní, už brzy budou všude. Na závěr jsem si nechal to nejlepší- reklamy. Jelikož musí být buď na první stránce nahoře nebo na všech ostatních dole je zbytečné mít oboje, takže jsem ty přebytečné smázl. Tyto úpravy jsou poměrně rozsáhlé, proto je sem budu kopírovat postupně, do týdne tu snad budou všechny. RATMAN
4.5.2002 Polská spojka II
Polská spojka II Mohlo by se zdát, že spekulace kolem F3 ohlášeného a zas popřeného tentokráte v Polsku již utichly, ale není tomu tak. Z fandovských stránek sice zmizely informace o doporučené konfiguraci, avšak na oficiálních stránkách herního distributora CD Projekt F3 stále zůstává jako hra očekávaná na podzim roku 2002 (dokonce s dodatkem, že má být celá lokalizovaná v polštině). Jde o přehlédnutí? Omyl? Nedostatečně zametené stopy? Pravdu? Vyberte si. Váhal jsem, jestli mám publikovat další fámy, ale za posledních několik měsíců byl F3 ohlášen a odvolán tolikrát, že jedna zprávička navíc snad nehraje roli :) petruschka
3.5.2002 Polská spojka
Polská spojka Na V13 dorazilo od polské firmy CD Projekt malé vysvětlení k nedávným informacím o F3. Publikované údaje prý nejsou oficiální a nepocházejí od BIS, Interplay ani distributora her CD Projekt. Jde o spekulaci (nebo možná vyjímečně dobrou špionskou práci :) redaktůrka fandovské stránky, kterou CD Projekt hostí. To sice rozhodně nevysvětluje vše (hlavně kde vzal tak přesné údaje – proč by si je proboha cucal z prstu? ...no možná kvůli návštěvnosti, ale to by byl z dlouhodobého hlediska dosti pomýlený krok), ale aspoň máme oficiálně potvrzeno, že to není oficiálné :) Jak jsem říkal – počkejme do E3. petruschka
1.5.2002 Fallout 3 odhalen v Polsku?! - Brahminí tip - Brahminí tip podruhé: Bess žije! - Jak do Falloutu Tactics importovat vlastní obličej
Fallout 3 odhalen v Polsku?! Nové zprávy o Falloutu 3 se k nám dostaly z poněkud neočekávané světové strany – a sice z Polska. Hned dvě stránky Trzynasty Schron a CD Projekt – jeden z největších ditributorů her v Polsku, což už má jistou váhu) oznámily s omračující jistotou, že F3 je nejen ve vývoji, ale má stanovenou i dobu vyjítí (prý podzim 2002) a hardwarové nároky (Pentium III - 600Mhz, 128 MB RAM). Už zcela mimo mé chápáni ale je, kde vzali polští bratři tak podrobné informace o vzhledu a dalších detailech hry. Posuďte sami „předpovídán“ je – izometrický pohled ve stylu původní série, 3D grafika (Feargus to prostě musí mít!), nové typy bojů (např. způsoby střelby navíc), boj ve stylu Baldurs Gate (tedy ne turn-based ale real-time pauzovatelný).
Nevím co si mám o tom myslet, nevím jestli si to poláci vycucali z prstu nebo pomocí nějakého hybernovaného a nyní rozmraženého agenta KGB vytřískali tyto informace z BISáků... prostě nevím. Počkejme si raději do květnového E3. petruschka
Brahminí tip Asi víte o tom, že za pár zkušenostních bodů můžete vyléčit ležící brahmínu Bessie v Modocu. Už méně známý je ale fakt, že ji lze také prodat řezníkovi a ještě méně lidí ví, že ji poté mohou znovu osvobodit. Tady je stručný a doufejme že přesný návod:
1. Vyléčte Bess. To by neměl být problém ani s nízkým skillem Doctor, protože máte prakticky neomezené množství pokusů.
2. Navštivte obchodníka se sušeným masem Grishaha (chlápek, kterému můžete ohlídat brahmíni stádo. Asi nejproslulejší je svými vdavek a ženitby chtivými potomky).
3. Bessie vás bude z vděčnosti následovat jako pejsek přímo do domku obchodníka.
4. Nabídněte mu ji na porážku. Já vím – je to sviňárna, ale vše jde napravit.
5. Po úspěšném uzavření obchodu zajděte do stájí/jatek nad Grishahovým domem. „Promluvte“ se všemi brahmínami. Bessie už není označena jako Bessie, ale jako domestikovaný brahmín.
6. Řeknetě jí, že jste ji přišel osvobodit.
7. Otevřete zadní vrata a zařvěte: Utíkej – Bess - UTÍKEJ! Tohle je kapku problematická část, protože zdrhnout budou chtít všechny krávy a může se snadno stát, že se jednoduše vzpříčí ve dveřích a už se nehnou ani tam ani zpět. Radši si tedy předtím sejvněte.
8. To ovšem není vše – Bessie prý můžete potkat ještě jednou jako náhodnou lokaci. Bohužel bude prý už mrtvá – chcípla v pustině na dehydrataci.
9. A to ještě není všechno – Poté co jste Bess vyléčili a před jejím odprodáním si do ní můžete zašťouchat. Bessie spadne a vy dostanete hlášku: „Získáváš 10 vidláckých zkušenostních bodů.„
Po celé téhle brahmíní osvobozovací akci se ovšem připravte na to, že farmáři v Modocu vás příliš v lásce mít nebudou – i po splnění všech questů pro město budete mít u nich nejvýš neutrální reputaci. petruschka
Brahminí tip podruhé: Bess žije! Po tom co jsem si přečetl Brahminí tip, nedalo mi to a musel jsem ho vyzkoušet. Body 1 až 4 jsou v pořádku. Jen u dvojky se majitel jatek nejmenuje Grishah, ale Grisham. U bodu 5 není pravda, že je Bess v ohradě označena za domestikovaného brahmína. Její jméno jí zůstalo. Šestka je oukej. Bod 7 bych upřesnil: Když se nějaká brahmína ve dveřích ohrady zasekne, stačí jen vrátka otevřít, protože se často samy zavírají. Bod 8 taky upřesním. Opravdu můžete za pár dní narazit na náhodnou lokaci, ve které budou ležet brahmíny, ale Bess mezi nimi není! Jak to? V Modocu v ohradě je 9 brahmin i s Bess. V náhodné lokaci leží na zemi 8 brahmín a ani jedna se nejmenuje Bess. To samozřejmě není žádný důkaz :). Ale, půjdete-li Bess osvobodit až večer (třeba po úkolu, který vám zadá Grisham (hlídání brahmín před divokými psy)), je v ohradě již sama Bess (ostatní jsou už v udírně). Pustíte ji tedy a za několik dní v náhodné lokaci žádnou mrtvou brahmínu nenajdete. Z toho plyne co? Božínku, no přece, že: "Bess žije!" Bod 9 už je pak úplný nesmysl :). Abychom čtenáře tak dlouho nemystifikovali, tak jsem to narychlo sepsal a hodil na stránku. Asi tak kolem deváté večer sem hodím obrazovou reportáž z Bessina útěku před smrtí. 21:30 Tak jsem to do devíti nestihnul. Podívejte se na to sem. JaW
Jak do Falloutu Tactics importovat vlastní obličej Na úvod bych měl jednu poznámku: sem BLBEC, ano, sem opravdu vůl (žádná novinka:), před pár dny jsem se totiž ptal jestli někdo nevlastní Game Resource Viewer, který je k iportu xichů potřebný, že jej nemůžu sehnat. Pod svícnem je největší tma, tuto prkotinku máme v totiž downloadech, ale pod trochu jiným jménem (to pěkně naštve:), navíc jak jsem se dnes přesvědčil, pokud máte editor FT, tak jej vůbec nemusíte použít (a na postup jsem přišel úplně sám, héč!:) No nic, dost bolo nadávání, teď k věci- jak už jste jistě pochopili, sepsal jsem návod na importování vlastních obrázků do FT. No, sepsal- spíše přeložil z polsko/anglického návodu + okořenil několika svými postřehy (GRV se mi totiž vždy při vkládání obrázků zasekl, tak jsem použil postup z tvorby minimapy). Vidět svůj vlastní obličej při hraní FT je opravdu zážitek (jak vidíte, testoval jsem to po všech stránkách:), teď mám chuť pařit FT zase od znova. Původně jsem chtěl do návodu zařadit i to, co z mého prvního pokusu vzniklo, ale při představě stovek pozvracených monitorů a klávesnic jsem si to rozmyslel, jak to šlape se musíte přesvědčit sami a to přímo zde. RATMAN
-zpět-
|
|
|