Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ARCHIV - ZÁŘÍ 2004

-zpět-


28.9.2004 . . . Top-ten anep desed nejlepčích povítek fčech dop :)


Top-ten anep desed nejlepčích povítek fčech dop :): Ne, nebojte se, za ty 4 měsíce prázdnin nekleslo mé IQ pod bod mrazu a smysl pro češtinu nespočívá zakopán dva metry pod zemí, to jsem jen chtěl zaujmout vaši pozornost :) No a pokud právě toto čtete, tak se mi to podařilo, nuže vrhněme se tedy rovnou do víru aktualizace.
Už dlouho jsme přemýšleli o tom, že by bylo dobré z toho obrovského množství povídek vybrat 10 nejlepších a udělat z nich takový žebříček, jehož obsah by neměl nikdo ze zdejších návštěvníků přehlédnout. K realizaci jsme se dostali teprve nedávno v našem fóru, kde jsme spolu Daemonem, Harleyem a pár dalšími dobrovolníky vybrali 10 dle našeho názoru nejzdařilejších děl, která se kdy v povídkách objevila. Celý jejich seznam i s podrobnými popisy a zdůvodněními naleznete zde, ale abych se ještě vrátil k tomu, co to ono Top-ten znamená. Celkově je v něm obsaženo 10 dle našeho názoru nejlepších povídek našich čtenářů – s podmínkou, že každý autor v ní může mít jen jedno dílo (aby se dostalo na co největší počet autorů, v případě, že se vám styl psaní líbí, přečtete i zbytek jeho děl:), každá ze zařazených povídek je unikátním dílem, které popisuje dobrodružství různě postavených členů společnosti, od všem známého vyvoleného, přes obyvatele vaultu až po velitele nájezdnické bandy- tohle sice nebylo prvotním účelem výběru, ale nakonec to tak dopadlo a to je jedině dobře:) Samotné top-ten slouží hlavně k tomu, aby se především nový čtenáři mohli dostat snadno a rychle k těm nejlepším povídkám a mohli se tak navnadit na další dílka, ale doufáme, že i ostřílená čtenář ve výběru najde něco, co dříve přehlédl.
Dále bych chtěl říci, že s výběrem rozhodně nemusíte souhlasit, neboť hlasoval jen malý okruh lidí (mohl se sice přidat kdo chtěl, ale to byste museli chodit na fórum, takže tak:) a ten se nemusel trefit do vašeho vkusu. Mnoho povídek také skončilo velice těsně „pod čarou“ (například povídka Krysa nebo Teorie Chaosu atp.), proto berte celý seznam spíše jako ono navnazení na další povídky a né jako to nejlepší, co kdy kdo napsal. RATMAN

27.9.2004 . . . Jonnyho putování po páté


Jonnyho putování po páté: Někdo by si mohl myslet, že mi trvalo hodně dlouho po čtvrtém díle napsat další pokračování Jonnyho putování za bájným vaultem, ale já osobně nečekal, že se k tomu dostanu ještě tenhle rok. Ale stalo se (možná, že tomu chtěli malí roztomilí skřítci) a tak si můžete přečíst díl pátý. Daemon

25.9.2004 . . . 4 knižní recenze  -  Nové postapo filmy  -  Shattered Oasis  -  Nové potvory  -  Shit.us pokračuje


4 knižní recenze: Jestliže se už opravdu nudíte natolik, že jste se rozhodli taky něco sesmolit a on nám to pak do těch povídek dá, no... tak zadržte! Pro všechny bude lepší, když si radši přečtete něco z tématické literatury. Nejen že ty vaše bláboly nebudu muset číst ale hlavně - čtením hodně pochytíte a snad se zlepšíte i ve psaní... Budiž to i univerzální radou pro všechny, jež nesouhlasí s mou kritikou a žádají mě tedy o rady...
Ale teď už přímo k recenzím, jež sepsal známý povídkář Hamster: Smrt trávy, Panství, Projekt Berserkr, Svědectví Harley

Nové postapo filmy: Snad jsem tady už mluvil o novém Romerově zombie filmu: Země mrtvých, který má završit nemrtvou trilogii (Noc živých prd ví a Úsvit živých prd ví). V současnosti jsou v plném proudu produkční práce (<< příliš mnoho P). Děj se má odehrávat na Zemi, která je zcela ovládána zombíky. Zcela? Ne, jedna malá galská vesnička stále odolává útokům Říman… erhm, pardon, jiný film. Takže - jediné město je ještě pořád v moci živých a do bitvy s mrtáky z něj má v obrněném vozidle vyjet trio udatných bojovníků - Asterix, Obelix a Panor… sakra! Film dorazí do kin v říjnu 2005.
Druhý film je zcela a fungl nová novinka a to dokonce i pro takového všeználka jako já - Terminátor 4 se má začít natáčet příští rok. Snad nedopadne jako Mad Max 4 :( Guvernátor Arnie by se ve snímku mohl taky objevit, ovšem počítá se jen s menší roličkou. Na scénu má nastoupit zcela nový typ Termosky a Arnieho povyslé špekosvaly tak mohou odejít ze scény…
Za info díky znovuzrozenému Duck and Coverpetruschka

Shattered Oasis: Kdysi dávno jsme zde informovali o počátečních pracích na tomto Fallout MODu pro Unreal Tournament 2004, a hle - už je to uděláno, už je to hotovo. Hráči UT04 tedy můžou stahovat finální verzi z oficiálního webu hry. Prozatím ovšem jde pouze o multiplayer, single snad přibude časem… petruschka

Nové potvory: Z NMA si můžete stáhnout 16 Megový patch, který do Falloutu 1/2 přidá 8 potvor z FoT… jednořádkovou aktualizaci jsem snad ještě nepsal… a už má dva řádky! petruschka

Shit.us pokračuje: ... ve tvorbě svého rozkouskovaného díla... I dnešní díl se stále odehrává kdesi v bunkru Bratrstva a hlavní hrdina si v něm trošku pokecá s páračem... Opět mě překvapilo množství chyb, řekl bych že už to bejvalo i lepší... Harley

24.9.2004 . . . Povídka


Povídka: Dnes se mi naštěstí podařilo vyhrabat z hloubi zmateného systému složek na mém disku poslední Hamsterovu povídku: Návrat do podsvětí: ( V ) K zemi se přiblížila loď vyslaná lidskou kolonií z Marsu. Jejich úkolem je zjistit co se zde stalo... Od Hamstera jsme již zvyklí na kvalitní díla a ani toto není vyjímkou. Jedinečný námět sahá sice asi dost daleko za hranice "reálného falloutu" jak ho známe, ale buďme rádi, že je tu zase něco nového. Hamsterovu stylu psaní bych nic zásadního nevytknul, vše je příběhově vyváženo jak má být. Závěr povídky by sice mohl být více rozpracovaný, ovšem z hlediska příběhu je povedený a skoro bych řekl, že se chystá nějaké pokračování... Prostě si to koukejte přečíst (a né že teď od něj všichni začnete kopírovat nápad zapojit do F světa i vesmír...) Harley

22.9.2004 . . . Dobré znamení  -  A znovu povídky


Dobré znamení: Vypadá to, že Troika najíždí na nějaký nový projekt. Na svých stránkách zveřejnila seznam hledaných profesí a to vývojářské společnosti dělají většinou před započetím nového projektu (a my víme jakého - vzpomínáte na pozastavenou postapo hru?). Žádané kvalifikace jsou: tvůrce konceptů, modelář postav, designér a programátor renderů a nástrojů. Takže pokud sháníte brigádu… petruschka

A znovu povídky: Pravidelným čtenářům se na vědomost dává, že opět pokračuje Příběh Shit.use!
Pak tady mám další povídku od Slavy - THC, jejíž recenzi jsem opět přenechal kolegovi Hnojovi. To víte, první dny (oslav) ve škole dají zabrat a tak nestíhám :) Hra o život: ( V ) Jak to bude se sportem za 200 let? A co na to Hnoj?: povídka hra o život mě rozhodně překvapila námětem... Sporty jsou ve světe neuvěřitelně opomíjeny a jsem rád, že už vím, jak to bude se sportem za 200 let :-) Povídka má sqělý a originální námět a je čtivá, zejmna pak samotný boj o život, ale více už si přečtěte sami... Harley

20.9.2004 . . . Poster k vytisknutí


Poster k vytisknutí: Scott Everts (dříve BIS, nyní Obsidian) poskytl NMA známý obrázek Vyvoleného, odcházejícího do pustin v obrovském rozlišení 2994x3600 (velikost 2,3 MB), který je více než vhodný k vytisknutí a vylepení nad postýlku mezi Pamelu Anderson a Šmoulí vesničku (v případě dívčích čtenářů mezi Sámera Issu a Šmoulí vesničku), takže pokud máte po ruce nějakou slušnou tiskárnu, hurá do toho... petruschka

19.9.2004 . . . Povídky  -  Ne/novinky o F3  -  Nadílka pro MODery


Povídky: Začněme rovnou další kapitolou Shit.usova příběhu. Dnešní díl je akční, přijdou si na své milovnící vytržených vnitřností a plandajících částí těla. I dnešní část končí velmi napínavě! :) Jinak slohová úroveň se možná opět malinko zvedla, ovšem stále mi vadí naprosto špatné využívání doplňujících informací v závorkách (má to být rovnou psáno tak, aby čtenář pochopil o co jde a nepotřeboval vysvětlivky). Dále by se daly vytknout sem tam faktické hovadiny, např. že párač na hrdinu ve tmě nevidí, ale hrdina na nej bezvadně...
Recenzi druhé povídky jsem dnes svěřil svému pomocníkovi a literárnímu kolegovi Hnojovi, takže jeho slova k povídce: Daleko od domova: ( V! A ) Jeden z mnoha příběhů obyvatel vaultů... Rozhodně se nenechte odradit prvními třemi odstavci, téměř na slovo shodnými s jinými povídkami... Velice mě překvapila autorova fantazie, ohledně jmen všech hrdinů, která zní vskutku velmi věrohodně. Taktéž oceňuji velmi pěkné zpracování techcnických údajů, je vidět že se v tom buď vyzná, nebo měl encyklopedii... Osudy vaultu 29 jsou přinejmenším pohnuté až absurdní... Velmi se mi například líbilo pojetí američanů jako krvavých zrůd, konečně někdo uhodil hřebíček na hlavičku... Konec je popisován moná až s neuveřitelnu krutostí a chladnokrevností, ale myslím že dokonale vystihuje myšlení "terorostů"... Jinak je konec utnut v nejlepší chvíli. Když už všechno je "ztraceno"... Zdá se mi, že povídka je odrazem dnešního světového dění... Tak věrným, že mě z toho až mrazí... Dílo si rozhodně přečtěte, určitě to nebude ztracený čas.... Harley

Na NMA a DAC se objevilo několik informací o bethešďáckém F3. Todd Howard - jeden ze zaměstnanců firmy – okomentoval další směřování série Fallout. Podle něj by se měla atmosféra posunout spíše k survival horroru. Něco ve smyslu: osamělý hrdina je vržen do krutého cizího světa a na každém kroku může přijít o koule. Přiznávám, že mě slova survival horror zprvu dost vyděsila. Nikdo přece nechce Fallout po vzoru konzolových stříleček na zombíky. Ovšem záleželo by na způsobu zpracování a trochu temnější atmosféra by Falloutu určitě neuškodila. Po celkem „normální“ dvojce by to byl návrat ke zdravým kořenům F1, kdy jsem se při hraní v některých lokalitách opravdu trochu bál. Mělo by být zachováno drsné ladění, vulgární řeč, ostré vtípky i násilí stejně jako systém SPECIAL a tradiční RPG otevřenost různých řešení problémů. Objevil se i jakýsi nejasný náznak děje – vaše postava žila dlouho v podzemí a teď si musí postupně zvykat na světlo a chránit si oči zvláštními brýlemi.
Další informace mě už moc nepotěšily – podle Todda Howarda tvoří Fallout atmosféra, hratelnost, otevřenost atd. a na tom, zda bude hra isometrická nebo 3rd person už tak nezáleží. Čímž prakticky potvrdil, že s iso se nejspíš nepočítá.
Takže když jsem vás tak hezky naladil a možná trochu naštval a vystrašil, je tady i poslední novinka, která vás nejspíš taky nasere. Na závěr se totiž objevil PR mluvčí Bethesdy Pete Hines a všechny dosavadní novinky sfoukl jako domeček z karet slovy: Na Fallout 3 dosud nebyli nasazeni žádní vývojáři. Todd Howard je sice výkonný producent F3 i ES4, ale mluví jen za sebe, protože vývoj Falloutu zatím ještě vůbec nezačal. Takže zase víme… ale já to řeknu HOVNO!!! petruschka

Nadílka pro MODery: Máme tady další várku vercajků pro MODery, TeamX strčil MODerům do punčochy LIP editor, který má sloužit k synchronizaci pohybu rtů mluvící hlavy a zvuků. Variable Command Line Processor zase dělá něco, čemu absolutně nerozumím, ale určitě to bude velmi užitečné, když už si to NMA šoupli na stránky. Dále je tu nová verze notoricky známého Red! Vieweru. A úplně nakonec jsem si nechal velké překvapení – jak možná někteří z vás vědí, IPLY plánovalo hru Klingon Academy na enginu Falloutu. Tato hra stejně jako všechno, na co IPLY sáhlo, krachla, ale nyní se na fanovské stránce hry objevilo několik souborů, které byly užívány při jejím vývoji. Opravdu nevím zda nebo jak dalece jsou tyto nástroje aplikovatelné i na Fallout, ale pokud to chcete vyzkoušet, máte je TADYHLENCSEMHLETUDYZDE. Popis v rámci mých omezených schopností:
Compile.exe Source Code – obsahuje opkód a definice pro systémovou složku herního enginu. Je platný i pro F2 kompilátor od BIS
MVE Tools: DOS verze konvertoru z TGA do MVE a velice užitečný MUTIL nástroj pro manipulaci s MVE
Palette Tools – tvoří soubory palet pro Klingon Academy (KA). PAL formát KA je skoro stejný jako ten Falloutí. Obsahuje prostě zvláštní trailer, který může být odstraněn pro vytvořený Fall palety (je možné, že paleta KA bude fungovat ve Falloutu i bez úprav, ale zatím to nebylo testováno). Tenhle soubor obsahuje program Image Alchemy 1.6
Database (DAT) File Packer and Database (DAT) File Extractor – KA užívá stejný DAT formát jako F1, takže konečně máme vlastní F1 DAT packer petruschka

18.9.2004 . . . The Bard´s Tale


The Bard´s Tale: Vzhledem k tomu, že se na naší stránce věnujeme tak trochu i osudům bývalých BISáků, rozhodl jsem se upozornit na preview hry Bard´s Tale, které se objevilo na Doupěti (do pěti, do pěti musíme být u maminky v … erhm…). Tuto konzolovku vyvíjí firma inXile BISáka Briana Farga. Ovšem spojitost s BIS není jediná věc, která mě k napsání téhle novinky vedla - Bard´s Tale má být totiž podle všeho velice vyvedený kousek plný ironického humoru a stavějící na nejlepších tradicích RPG.
Ve hře se ujmete role poněkud vychcaného a zlomyslného barda, který své kouzelnické a bojové dovednosti nevyužívá zrovna striktně jen pro zabíjení zlých draků a zachraňování princezen, ale především se pokouší co nejvíc vytřískat ze svých naivních bližních. Tradiční RPG hovory tak mají být prošpikované cynickými vtípky a zlomyslnými narážkami a také děj se nezastaví před žádným RPG klišé – například když „tradičně“ rozmlátíte svůj první sud, abyste z něj dostali předměty, vyřítí se z blízkého domu výrobce sudů, který vám nejdřív vynadá, že mu ničíte zboží a pak si vás pronajme, abyste ničili sudy po celé herní říši a zajistili mu tak kšeft :) . Stejně tak krysa, kterou zabijete v hostinci, není jen obyčejný úvodní quest, ale vyjde najevo, že ji tam váš bard sám přičaroval, aby tak z hostinského vytáhl prachy za deratizaci.
Ačkoliv má být Bards Tale RPG se vším všudy, počítaje v to větvené hovory a zřetelné důsledky vašich činů (přičemž ne vždy se vyplácí hrát za dobráčka. Někdy prostě není dobře být hodný na nesprávné lidi a lepší je se do toho pořádně obout) bude přesto více orientováno na boj a někdo je z tohoto hlediska přirovnává dokonce k Diablu. Zatím ještě není k dispozici celá hra a redaktoří Doupěte tedy testovali jen jakési demo, ale už teď to vypadá, že se mají na co těsit nejen konzolisté, ale také majitelé PC, pro něž je tahle hra na enginu Baldurs Gate: Dark Alliance také připravována… a teď mi řekněte, proč tohle všechno píšu, když si to můžete stejně dobře přečíst na Doupěti… zatracená nespavost… petruschka

17.9.2004 . . . Fallout Wallpapery


Fallout Wallpapery: Scott Everts z BIS poskytl NMA několik Falloutích wallpaperů ve vysokém rozlišení (od 1280x960 po 1600x1200). Tyhle obrázky jste už určitě viděli, ale možná právě proto, že jsou tak notoricky známé, už na ně paradoxně leckdo zapomněl: Voják Enklávy, Zátiší s maníkem a čoklem, Romeo a Julie postnuklárního věku, Někdo zapomněl zhasnout světlo na hajzlu, Všichni si prohlídněte můj vymakaný zadek... petruschka

16.9.2004 . . . Pokračování Shit.use  -  Nové zprávy o Fallout: Legion of Empire...  -  Šerif ze Shady Sands 11/7


Pokračování Shit.use Dnešní díl Shit.usova příbhu zdá se být spíše odpočinkovým čtením. Zas až tak moc se toho v něm nestalo. No vlastně kromě toho že autor pojmenoval jednu postavu velmi podivně a povědomě se nestalo vůbec nic. (I když vlastně je tam tak trochu náznak napínavého zakončení... taky se bojíte?:) ) První rada - jeden díl povídky o velikosti sotva stránky je fakt málo... Jinak při čtení jsem si vzpoměl na něčí slova na diskuzi, že Shit.us se každým dílem lepší, takže takový dvacátý už bude ke čtení... :)) Autor dnes opět celkem omezil chyby, dokonce omezil i blbosti s diakritikou, příště se snad naučí psát i přímou řeč... Jen vytrvat :) Harley

Nové zprávy o Fallout: Legion of Empire... poslal kdo jiný než BigTom. Takže tady jsou:
"Ahoj všichni fandové Falloutu. Dnešní aktualizaci projektu Fallout: Legion of Empire bych rád začal podporou týmu Resurrection a Yurope. Jsem rád, že tyto projekty jsou stále ve vývoji a ačkoli jsem patřil mezi ty, kteří kvůli jejich dlouhé odmlce mysleli, že své předsevzetí nedotáhnou do konce, tak jsem moc rád, že tomu tak není a už se moooooc těším.
No a nyní k naší kampani. Dnes bych rád upozornil, že jsem aktualizoval první stránku v sekci na fóru MadBrahminy. V podstatě mám pro vás několik velmi dobrých zpráv.
Nevim do jaké míry někdo z vás vidí do skriptování, chcete-li programování, ale systém proměnných v Fallout Tactics byl asi největší důvod proč padlo tolik slibných projektů, módů a kampaní na FT, protože to je pro autora noční můra. Ta dobrá zpráva je, že jsem je řekl bych velice dobře pochopil a jejich přítomnost ve hře je nutnost, protože i když nemám tolik možností jako lidi z Resurrection a Yurope a nikdy zde nebudete mít možnost se vykecávat a mít v rozhovorech možnosti jestli řeknete „zabiju tě“ nebo „chci tě svlíknout“, tak těmito proměnnýma jsem třeba hned na začátku ovlivnil v prvním velkém městě to, když se chcete přidat např. k Bratrstvu, tak se při prvnim kontaktu s náborářem od nájezdníků, promění místnost v bitevní pole a naopak. Jinak jsou zde koalice a můžete být členy více organizací ale stejného zaměření.
A právě proměnné ovlivní většinu věcí odehrávajících se po celém světě naší kampaně atd. Další super zpráva je, že již nyní máme asi polovinu map z vlastní produkce ala CZ, zde je celý můj tým i s mapery: Bugard, Narg, Ramses IV, Necromancker, Perla, j.a.v.o.r., Ridix, Mike, pesus, George. Další mapy mi po také poslali mapeři z celého světa a tady je několik jejich jmen: Max Violence, Radman2307, LazeruS, Ninjamonkey, DJ McLaughlin, UltimateMarine, Madd Dogg. Což je i se mnou nějakých 18 lidí a to není konečné číslo. Momentálně mám kompletně hotových a odzkoušených 5 map a 4 rozdělané. Tím myslím i s postavami úkoly a hlavně příběhem. Dál už nebudu protahovat, pokochejte se obrázky z testování a pište mi své dotazy na fóru. Ps: Vyhlásil jsem do éteru, že jsem otevřený dobrým nápadům a i typům na postranní úkoly, takže v konečné verzi někteří z vás budou mít i kus své práce. BigTom
"
A screeny, které poslal jsou zde: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Daemon

Šerif ze Shady Sands 11/7: Hurá, sláva, radujte se. Po dlooouhé době je tady závěr povídky Šerif ze Shady Sands a Velký podraz (A, D, H, V!), takže pokud vám nestačí náklad povídek, jimiž jsou naše stránky zavaleny, směle do toho.
Jen pro připomenutí, v prvním díle šerifové Justin a Joe zahajují hon na ztracenou holku, během cesty vyhrají souboj se skupinou mutantů, v průběhu pátrání v Junktownu pojmou podezření, že ne všechno je tak, jak má být. Ale až po takřka smrtícím plahočení se Pustinou oba detektivové zjistí, že je vlastně...ale to bych už prozrazoval příliš. Užijte si závěr téhle epizody potrhlého šerifa, má název Podrazili podrazáka. chekotay

15.9.2004 . . . Perspektiva ES IV  -  Další zrecenzované povídky


Perspektiva ES IV: Vývojáři Elder Scrolls IV: The Oblivion, uvolnili první informace o své hře a shrnuli to do několika bodů: 1st person a 3rd person perspektiva (tzn. bude možno přepínat se z pohledu vlastních očí do pohledu „zpoza ramene“ své postavy), boj bude krvavý a drsný, výsledek boje nebude určován vrhem virtuální kostky, hra se odehrává ve světě Tamriel v provinicii Cyrodiil, engine umožňuje grafické efekty dosud na konzolích nevídané, hráč může prozkoumávat svět pěšky nebo ze hřbetu koně, vývojářské nástroje umožňují náhodně generovat různá území podle zadaných parametrů (např. typ území: les; typ stromů: borovice).
Nás se nejvíce týká informace o herní perspektivě. 3rd person sice není zrovna isometrický pohled (pro upřesnění – isometrický pohled znamená, že pomyslná kamera je umístěna ve výšce nad postavou a poněkud bokem, což umožňuje perfektní přehled po herním poli. Prostě jako ve F1 a 2), ale obrázky, které jsme dosud viděli, dávají tušit, že nový engine je dost silný, aby vývojáři zvládli udělat i isometrickou hru.
Nicméně trochu mě děsí silácké řeči o tom, že ES4 bude zcela nová generace RPG, bude to mezník a blablabla… Podle všeho tenhle „mezník“ totiž znamená značné zjednodušení hry ve prospěch konzolových hráčů. ES4 se bude odehrávat na daleko menším území než jeho starší bratříčci a také herní systém bude zjednodušený. Abych pravdu řekl, je mi celkem u glutea maxima, jestli Bethesda zmrví tuhle hru, ovšem vzhledem k tomu, že Fallout 3 má využívat stejný engine, mám strach, aby nakonec podobnému vykleštění nebyl podroben i on… petruschka

Další zrecenzované povídky: Opět jsem si početl trošku falloutí prózy a zde jsou mé recenze :) Hamster: Je(t/d): ( P! ) Výborně zachycené, trošku zmatené myšlenkové pochody neustále totálně sjetého feťáka… Hamster tentokrát nevsadil na humor, ale na psycho povídku a zdařilo se! Podle mě se mu podařilo věrně zachytit feťákovu zmatenou mysl (což ovšem naštěstí nemůžu posoudit), a navíc k tomu všemu vymyslel krásně smutně (a poučně) skončící příběh…
Pak tu máme sérii od Bennyho: Naštvaný a ponížený: ( A! V ) Ralf si žije v klidném městě a díky své hospodě je jeho život jedna velká pohoda. Sem tam ale obchoduje s otroky, což se ovšem nelíbí NCR Rangers… Námět téhle povídky je sice relativně originální, ovšem nevím, zda by někdo sehnal sedm lidí, kteří půjdou proti neuvěřitelné přesile na jistou smrt, aby společně pomstili hospodu. Závěr díla je opět další předimenzovaná akce, kde naštvaní venkovani dobíjí desítky střílejících Rangers pěkně do hlavy jen obyčejnými boxery :)
Na druhém břehu: ( V ) Příběh dvou bratrů, kteří celou dobu na svých cestách po Evropě touží poznat co je na druhém břehu. Až jednou… No nevím. Benny se pokusil o lehce psycho povídku, ovšem nevím, jestli nepříliš originální závěr někoho rozpláče… Nemá cenu víc psát, tu jednu stránku přečtete rychleji než tyhle recenze…
Vzpomínky: ( V ) Hlavní hrdina Ted je hlava děravá, nepamatuje si svoje mládí, ani nic z toho co dělal včera. Vzpomínky se ale vracejí a Teda čeká velké překvapení… Povídka mě nijak nenadchla, snad proto, že tenhle námět už tu byl mockrát. Je zajímavý, že všichni píšou samý depresivní věci, lépe řečeno se pokoušejí o jakási psycho díla. Bohužel napsat něco opravdu psycho chce už trochu víc umění, takže pak ta kvalita… Ale co, stejně si budete psát co chcete… Harley

13.9.2004 . . . Elder Scrolls IV engine  -  Trocha nostalgie


Elder Scrolls IV engine: Jak už možná víte, oznámila Bethesda vývoj dalšího pokračování série ES. Zároveň prosáklo na veřejnost i několik screenů ve zcela novém enginu. Prohlédnout si je můžete na této stránce. Podle různých náznaků to vypadá, že ve stejném enginu bude dělaný i F3. Ačkoliv na screenech je užita typicky Doomovská perspektiva 1. osoby, není ještě řečeno, že F3 nebude 3rd person. Záleží jen na tom, jak se engine upraví. Každopádně je už ale jasné, že můj Celer 366 lehne popelem sotva se k němu s CD F3 přiblížím . petruschka

Trocha nostalgie: Na stránce NMA se objevily fotografie reklamních předmětů, které kdysi před uvedením Falloutu na trh rozesílal IPLY a BIS herním recenzentům, editorům a podobným týpkům, jimž bylo nutno vlézt do zadku – Gecko v plechovce, Fallout plynová maska a konečně hra samotná i s originál příručkou pro přežití. Jóóó, svítící kondomy a anální lubrikační gel jako u FOBOS byste mezi těmito reklamními předměty jen těžko hledali… petruschka

12.9.2004 . . . Povídky  -  Málem ztracené fotky


Povídky: Dnes sem opět zapátral ve svém archivu nepřečtených povídek a vyšťoural zase jednu opravdu dlouhou od Sarumana.M: Odvrácená strana pustiny: ( D A ) Putuje pustinou, je na pokraji sil... Stále se však nehodlá vzdát. Kupředu jí žene touha po pomstě... Příběh pomsty není nikterak originální a snad proto se ho autor pokusil oživit prolínáním vzpomínek na minulost se současnými událostmi, což byl podle mě dobrý nápad, ale může se vám stát, že se v ději občas ztratíte. I když je povídka velmi dlouhá, uvítal bych větší rozpracování (zejména psycho scény) některých klíčových částí. Samotná slohová kvalita je spíš na průměrné úrovni, ale co pamatuji, tak od posledního díla je to rozhodně zlepšení.
A jelikož jsem dneska nějak hyperaktivní, přečetl jsem ještě druhou část Temnoty od Noxiho. Jestliže jste viděli Sedm statečných, asi vás napadne, kde se autor inpsiroval v dnešním díle... Sakra, teď sem to vlastně prozradil :) Jináč z hlediska slohu se nic moc nezměnilo... Harley

Málem ztracené fotky: Jelikož se nad mým domovem stáhla mračna a nevlídné počasí mě zahnalo ke kompu, jal jsem se promazávat starou poštu a čirou náhodou jsem narazil na nové přírůstky do fotogalerie . Fotky málem upadly v zapomění zřejmě proto, že Vas ACE (pokud je to jeho podpis, ale nic jiného jsem z toho mailu nevyčetl) poslal mail s anglicky psaným předmětem a to ještě takovým, jaké rádi používají různé viry. Není se tedy čemu divit, že se dovnitř nikdo nekouknul. Ale ještě že mě máte, protže já jsem je pro vás zachránil a můžete tedy mrknout na Zakladatele v ruinách, Zakladatele v jiných ruinách a na Zakladatele a zbytky předválečné technologie :) Harley

11.9.2004 . . . Povídky a pár poznámek mimo


Povídky a pár poznámek mimo: Píšete jak diví, takže dneska další dva vybrané výtvory. Jako první ze série došlých Bennyho povídek uvádím Fajn akci: ( H V ) Unudění evropané dají hlavy dohromady a vymyslí si konečně nějakou zábavu - závody aut! Závody aut a motorek jsou ve falloutím světě dostatečně ojedinělé na to, aby tento příběh byl originální. Přičtěme k tomu ještě lehce humorný styl, vezměme na vědomí průměrnou kvalitu zpracování a máme přesně Bennyho povídku. Ještě jedno zklamání - na můj vkus autor velmi odbyl zrovna tu část, kde šlo o motorky a to se neodpouští!
Nad čtvrtou částí Shit.usovy tvorby jsem se opět velmi pobavil. Neuvěřitelně rozsáhlá, abych tak odborně řekl až extra mega ultra supr dupr čupr Kypr… ehm… sáhodlouhá souvětí mě budou provázet ještě dlouho ve zmatených snech… Mimo jiné Shit.us zase, znova, tudíž opakovaně přes mé mnohonásobné výzvy nedělá mezery za tečkami a čárkami, což mě nepřestává fascinovat…
A ještě jedno upozornění mimo povídky - zase se nám stává, že někdo posílá screeny ve formátu BMP! Myslel jsem si, že průměrný hráč Falloutu je natolik inteligentní, že sám pochopí, že tahat přes modem pět obrázků o celkové velikosti půl druhého megance je zoufalství a tudíž ho ani nenapadne takovou kravinu udělat. Bohužel se mezi vámi stále najdou jedinci, kteří nedokážou převést BMP na JPG nebo mě snad chtějí jen na**at...
No a když jsem u toho upozorňování a informování, nenašel by se někdo, kdo by byl ochoten a schopen převést do nové grafiky celé bugy? Zejména apeluji na známou firmu Fallvondera... :) Harley

10.9.2004 . . . Renegade 2, kapitola 6.: Bouře


Renegade 2, kapitola 6.: Bouře: K tomu není asi moc co dodat, prostě Renegade po dlouhé době opět pokračuje a doufám že pokračovat ještě bude hodně dlouho:) Nejnovější díl čtěte tuna... Harley

9.9.2004 . . . Ještě jedna povídka  -  Resurrection aktualizace  -  Další skvělá povídka


Ještě jedna povídka: Právě se mi dostala na displej další skvělá povídka od Kvíííka, o kterou se s vámi musím hned podělit: Anděl: ( P ) Anděl, jež spadl z nebe prochází zničeným světem. Když narazí na skupinku přeživších lidí, dozvídá se co se stalo se světem. Není sice až tak úplně Falloutí, ale kdo se u ní aspoň trošku zamyslí, jistě si spojitosti najde. A mé hodnocení? Opět neotřelý styl, něco naprosto jiného než na co jsme zvyklí a to je dobře. Prostě další vynikající povídka! Harley

Resurrection aktualizace: Je zvláštní, že když o sobě pár měsíců nedáte vědět, už vás nesmyslně prohlašují za mrtvé :-) Ano, opravdu už jsem se setkal s názory, že Fallout 1.5: Resurrection je zrušený. Ale na modu se stále pracuje, jak můžete vidět na dnešní nové aktualizaci. Snad to všechny zase na pár měsíců uklidní, aby team (jehož členové jsme i někteří vaultmasteři MadBrahmíny :)) mohl zase v klidu na modu pracovat. Daemon

Další skvělá povídka: Dnes jsem se konečně odhodlal k tomu, abych se pustil do mnohastránkové povídky od Hamstera: Snad se nebojíte plasmovky seržo?: ( A H! ) Humorně zpracovaný výjezd "elitní" skupiny vojáku Bratrstva. Jejich úkol - dobýt obrovskou těžce ozbrojenou nepřátelskou základnu! Nakonec mi bylo líto, že nebyla delší. Povídka je totiž kvalitně zpracovaná, námět sice není nijak převratný, ale to vůbec nevadí, protože hlavním těžištěm je tu humor! A že se Hamster se svými překvápky může směle rovnat i Chekyho střeštěnostem :) Jednoduše řečeno, Hamster podle mě umí moc (vzpomínáte na pozitivní hodnocení minulého díla?) a všichni si to určitě přečtěte... Harley

7.9.2004 . . . Povídky (tohle tu teď bude ještě mockrát)


Povídky (tohle tu teď bude ještě mockrát): Schválně se podívejte do archivu na loňský začátek školního roku, ale co já pamatuju, tak tohle období bývá na povídky opravdu nejbohatší, čehož hmatatelným důkazem (no... ale jo, na displej se vlastně sáhnout dá:) ) je i stále narůstající počet děl ve složce "nevyřízeno". Dobře, tak už bez keců: Ramon Dexter: O pomstě: ( V A ) No prostě o pomstě... A můj autory oblíbený :) kritický komentář: Jak název napoví, povídka je v celku jednoduchý příběh o pomstě. Chlápek dojde do města, najde patřičného maníka a zázračným způsobem, pobitkuje hordy strážných. Znáte to. Další předimenzovaný hrdina je na světě. Velké výhrady mám také ke stylu psaní. Jen těžko byste hledali rozsáhlejší větu, věšinou se autor omezuje na strohé věty typu: "Kráčel po ztemnělé ulici. Na jejím konci viděl hořící sud. Dírami ven pronikalo světlo ohně."
Další dílo je od Noxiho: Temnota: ( V A ) Začátek povídky na pokračování, kde se parta kamarádů při popíjení v hospodě připlete do rvačky. Najednou se však začne střílet a jejich plány se mění... A protože je to povídka kraťoučká, tak jen stručný komentář: Celé dílko je vlastně jen jedna hospodská bitka, ale vezmeme-li v úvahu, že je to jen první část, snad to nějaký ten děj dostane. V povídce mi, jako ve většině ostatních, chybí charakteristika nejdůležitějších postav, takže doufám, že v dalším díle to autor dožene…
Jako poslední dnes uvedu povídku, která sice dorazila včera, ale vzhledem k tomu že je opravdu krátká jsem jí hned zrecenzoval:) Napsal jí Kvííík a jmenuje se: Pak přišla duha...: ( P ) Kratičká povídka o malé holčičce, jež si moc přála vidět duhu... Přesto že je tahle povídka tak krátká, opravdu moc se mi líbila a dostala by vysoké hodnocení, pokud by nějaké bylo. A proč? Přesně nevím. Líbí se mi styl jakým je napsaná, líbí se mi námět, líbí se mi neobvyklá hlavní postava. Tenhle styl jako bych už někde viděl, ale nemůžu si vzpomenout kde. Sice mi tam malinko nesedí jedna věc - duha vymalovaná sluncem v prachu (nevznikají tyhle věci lomem světla v kapkách vody?), ale klidně to autorovi promíjím. Vlastně jsem ani nevěděl do jakého žánru povídku zařadit, nakonec se z nouze vešla do "psycho". A to je dneska asitak všecko... Harley

6.9.2004 . . . Opět jedno pokračování  -  Zrušení kolektivní povídky :(


Opět jedno pokračování: ... tentokrát je to třetí část příběhu Shit.use. Pakliže to i přes mé kritiky někdo přečetl až sem, má možnost pokračovat a jen předesílám, že pisatel se minimálně v pravopise o moc zlepšil, na příběhu a slohu snad zapracuje zase příště :) BTW má můj obdiv, že mou kritiku bere naprosto v pohodě, píše dál a snaží se zlepšit. Aspoň k nečemu ty moje komentáře jsou... Harley

Zrušení kolektivní povídky :(: Kdo z vás ji rád četl a přispíval do ní, má smůlu- nedávno nám došel mail, který nás upozornil na to, že po najetí je návštěvník za chvíli přesměrován na jakousi erotickou stránku- zkusil jsem to a opravdu… takže bohužel jsem nucen odkaz zlikvidovat. Na fóru se můžete k tématu vyjádřit, pokud se najde dost hlasů pro znovuotevření povídky, tak takto učiníme pod jinou službou. RATMAN

4.9.2004 . . . Pokračování povídky  -  A vítězem screenshotu měsíce se stává...


Pokračování povídky: Ještě jsem ani nestihl zpracovat nahromaděné povídky a stále chodí další... Bohužel nedisponuji dostatečným časovýmo fondem na jejich čtení, tudíž dnes jen bez dalšího komentáře uvádím další dva díly Dreixových Černých škorpionů - druhý a třetí. Harley

A vítězem screenshotu měsíce se stává: NIKDO! Ano vážení přátelé, příbuzní a nabuzlí, NIKDO! Pohár mé trpělivosti přetekl, podruhé, už kdysi dávno, kdy jsme používali ankety od ad1 se nám tu rozmnožilo podvádění, tehdy jsme přešli na lepší ankety, ale ty bohužel krachly, takže po dalším podvodu u ad1 jsem se rozhodl přejít na Blueboard, pokud nezabere ani to, tak soutěž zruším úplně nebo budu výsledky vyhlašovat sám, podle screenu, který se mi líbí nejvíc. O co přejně to šlo? No vpodstatě o to, že nejlepší dostal 175 hlasů a druhý 128, i když maximálně hlasuje tak 50 lidí, zatímco teď to bylo dohromady k pětistům (což nemá za tu dobu ani anketa na hlavní stránce), proto neuznám ani jeden výsledek, protože je mi NAPROSTO jasné, jak to v soutěži vypadalo. Všichni soutěžící (i když jsou v tom třeba nevině) jsou proto diskvalifikováni a na jejich místo nastupují 4 nové screeny, tentokráte bez nějakého extra komentáře, protože ne to nemám náladu: Bratr Horrigan, Fast and Furious, Menzes a Něco tu nehraje. Hlasujte tady. RATMAN

02.9.2004 . . . Opět něco z literatury...


Opět něco z literatury... Dnes vybírám další tři dílka, ale nebojte, v zásobě jich ještě pár zbývá. Někteří autoři jich poslali víc, tak dnes od každého něco - a začneme třeba u Dreixe a jeho nové povídky na pokračování: Černí škorpióni: ( A D! ) Povídka na pokračování, jež vypráví příběhy dvou zlodějíčků, kteří se často připletou do nepříjemných situací. Když pak zachrání před smrtí jednoho obchodníka, mají šanci se konečně dostat k něčemu velkému... Kdo je zvědav na mé komentáře, tak prosím: V povídce se autorovi celkem povedl příběh, ve kterém sice hrdinové většinou pobijí hordy nepřátel bez mrknutí oka a vůbec jim vše vychází, ale tím trpí většina hrdinských povídek. Hlavní je že příběh má celkem spád (někdy se až moc šetřilo na detailech) a nenudí. Ke konci prvního dílu je naznačena i hlavní zápletka, jež bude patrně v dalších dílech rozvíjena. Příběh sem tam trpí neobratně popsanými pasážemi. Velkou chybou je v podstatě absence formátování textu (věci jako odstavce a tak… už víte?)
U nás zcela novým autorem je Hamster, který se představuje s povídkou: Písky - ročník 32.: ( V H ) Záznam z průběhu cvičení, kde spolu měří síly různé oddíly Bratrsvta. A co si o tom myslím? Povídka je humornou reportáží o cvičení různých oddílů BoS v Reddingu ("Písky" jsou zřejmě parodií na "Bahna" tedy pokud vám to něco říká). Reportérský styl je podle mě velmi zdařilý, chvílemi jako bych slyšel hlas z rádia. V povídce je sice pár nesmyslů, ale vše je v rámci humoru a tedy v pořádku. Na celé věci se mi líbí, že tohle (reportáž) ještě nikoho nenapadlo :)
No a nakonec tu máme návrat ztraceného autora - Hnoj se po období depresivních nálad, kdy se mu do klávesnice ťukat nechtělo, opět vzpamatoval a poslal novou povídku: Vesmír je nádherné místo pro život: ( P ) Celý život prožil ve Vaultu. Uzavřený pod zemí, odříznutý od okolního světa, jež nikdy nespatřil a jež mu byl zapovězen, každý den prožívá to samé. Jednou se však oběví šance všechno změnit.. Co říci k této povídce? Je znát, že už Hnoj něco napsal. Dobře vystihuje depku hlavní postavy, monotónost prostředí a potřebu zmizet. Jen kdyby ještě omezil ty pravopisné chyby... Co mě malinko zklamalo, byl strohý závěr povídky, který by ještě snesl vylepšit. Ale nebudu vám přece prozrazovat jak to dopadlo... Harley

01.9.2004 . . . Pitva geckona


Pitva geckona První září je už tradičně den vyhrazený masakrům, začátkům válek a sebevraždám prvňáčků deprimovaných svými vyhlídkami. Ve stejném duchu se nese i můj příspěvek, jde o pitvu Zlatého geckona. Jako obyvkle se jedná o souhrn informací o příslušné potvoře, plus tabulky ukazující účinnost hráčovy bojové činnosti. Teoreticky by vám to mělo umožnit bojovat s maximální účinností. Takže, pokud patříte k těm, kteří mají doma haldy papírků pokreslených hexy a na kalkulačce počítají pravděpodobnost přežití příštího výstřelu (jako já :-)), vaše srdce zaplesá. (P.S.: Je vůbec někdo takový? Nerad dělám zbytečnou práci.) chekotay

-zpět-

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..