Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
Výběr z Bible falloutu
Armádní sklad Sierra:
Biologický výzkum: Mimo výzkumu bio-zbraní a testování drog probíhaly v Sieře také pokusy na válečných zajatcích a dezertérech (aspoň tedy těch, co nebyli použiti na mozko-boty). Cílem bylo zvýšení IQ a bojových dovedností, nicméně chemické koktejly k tomu užívané neměly nic společného s FEV. Ta byla k dispozici jen u West-Tecu a v Maripose. Mnoho z mozků extrahovaných zde si našlo cestu do mozkobotů americké armády. Mimoto tu bylo uchováváno mnoho kryogenicky zmražených vojáků - patrně také pro lékařsko-výzkumné účely (jako vámi rozmražený Dobbs).
Koně:
Žádní koně nepřežili válku. Částečně byli nahrazeni několika mulami (ta ubohá mula zabitá nájezdníky ve F1), ale ani ty ne příliš dlouhou.
Kentauři:
Je to míchanice psa a člověka.
Švábi:
Asi nebyli zařazeni z časových důvodů…
Haroldův stromeček:
Jde o úplně nový druh rostliny. Nemá žádné předválečné ekvivalenty a není tedy botanicky zařazený. Je jedinečný stejně jako Harold. Harold si toho poprvé všiml, když dorazil k jižní hranici mapy F2 (poté co usmířil skagy /pozn. překl: patrně myšleno ghouly/ a obyvatele Hubu v závěru F1) a od té doby stromek pomaloučku rostl. Kořeny brzy prorazí do jeho prázdného očního důlku. (Skag=skoro všichni obyvatelé Starého města, asi bug, pozn. chek.)
Mořský řivot
Existují ryby, chaluhy a řasy, ale jiné druhy mořského života nebyly zaznamenány - takže žádní žraloci či humři, o kterých bych věděl. Mořský život asi dopadl lépe než ten suchozemský, ale o jeho zasažení FEV toho mnoho nevíme. A ta rozflákaná veleryba ve F2 se nepočítá - ta přece spadla z oběžné dráhy.
Jak se na palubu tankeru dostali ti vetřelci, floateři a další havěť?
Vetřelci, floateři a kentauři byli na palubě tankeru prostě proto, že jsme tam chtěli udělat pro hráče pořádný záhul a testnout si jeho schopnosti. Patrně se tam vplížili ještě před příchodem pankáčů, když si hledali bezpečné doupě.
Jak jsou na tom hroši, sloni a tučňáci?
Tučňáci sou tuzí, o slonech a hroších nevím a není o tom ani žádná dokumentace. Klidně si ale pohraj s účinky FEV na jednotlivé přeživší druhy, aby ti to zapadalo do příběhu. Zmutovaní hroši by mohli být zajímaví (pozn. překl: Jednoho máme i ve Vaultu šílené brahmíny, viď Ja...auuu! Nebijte mě!) Zmutovaní tučňáci už asi méně.
Gekoni:
Vyvinuli se z neznámého druhů ještěrů původem z Oregonu-Kalifornie, kteří nasáli dost FEV na to, aby vyrostli, zesílili a stali se rychlejšími - a rozhodně nejsou neplodní. Ačkoli jim trvalo pár generací, než si kapku urovnali svůj zpřeházený genofond, začli se množit jen o málo pomaleji než zmutované krysy. Nikdo neví, ze kterého druhu ještěrů se vyvinuli, ani kdy se od nich odštěpili ohniví gekoni.
Goris:
Podle Johna Deilyeho (designér V13 a Gorise), prostě Goris zmutoval odlišně (FEV mutuje i u stejných druhů odlišným způsobem)
Wanamingos:
Promiňte mi ten kix se sterilitou wannamingů. Zapoměl jsem na matku a vejce v Reddingu. Každopádně, abych to objasnil – vejce, která vidíte ve F2 jsou poslední generací wannamingů v pustině. Mláďata ve F2 vychcípají do pěti let, jejich rodiče ještě o pět let dříve – vnitřní genetické hodiny prostě přestanou tikat a všichni se zhroutí mrtví k zemi. Wannamingové jsou dravá mutantí stvoření, která měla svůj moment na slunci...a jejich slunce právě zapadlo.
Abych jim ještě vytesal náhrobní kámen – jejich největší hnízdo bylo zničeno, když Důl Wannamingo opět získalo - s pomocí náhodně procházejícího divocha - město Redding. Matka byla zabita, poslední zbylá vejce rozšlapána a jejich zbytky prozkoumány místními vědci a doktory, kteří odhalili genetické hodiny, o nichž jsem mluvil výše.
Opakuji – wannamingové nebyli praví vetřelci z vesmíru – jde o zvláštní, umělé, geneticky upravené zabijáky, kteří byli schopni najít si domov jen v temných, tmavých místech.
Je možné, že šlo o experiment Enklávy (nebo dokonce předválečný pokus), a jestli je to pravda, je pravděpodobné, že jejich genetický vypínač byl naprogramován úmyslně, aby se jim zabránilo množit se do určité generace.
A konečně – jde o jen mé osobní rozhodnutí. Jestli je chcete nechat žít pro účely svých povídek, PnP RPGéček nebo klid duše, klidně nechte některé přežít zastavení jejich genetických hodin. V univerzu vytvořeném Black Isle jsou ale tyhle potvůrky definitivně mrtvé, jejich ozářené skořápky roztroušené po podlaze opuštěných dolů celé severní Kalifornie a když na ně šlápnete, hezky zakřoupou.
Radškorpióni:
Radškorpóni jsou výsledkem kombinovaného vlivu radiace a FEV. Razlo měl pravdu – původně to byli Američtí Královští Škorpióni, kteří kapku vyrostli…kapku víc.
Téměř všichni tvorové, které jste potkali ve F1 a 2, byli změněni FEV: kudlanky, mnoho druhů krys, gekoni, brahmíny, škorpióni, mravenci, většina druhů rostlin, včetně Venušiny mucholapky. Říkálo se, že infikováni byli i někteří psi. Ale nikdo nikdy žádného zmutovaného čokla neviděl, takže prozatím je to jen neprokázaná fáma. Samozřejmě kentauři jsou směska lidského tvora, psa a různých dalších potvor…ale kdo ví, jak k takovéto mutaci došlo. Grey si patrně pohrál s geny v některé ze svých laboratoří. Tvorové nezmutovaní FEV patrně nepřežili dobu po Velké válce. S možnou výjimkou švábů…a možná normálních mravenců, ačkoli existují i Fev infikované druhy mravenců.
Nikdo neví, odkud se ozývá ptačí zpěv ve Vault City. S největší pravděpodobností bylo FEV změněna většina druhů hmyzu – brouci, pavouci, švábi a další potvůrky (mají teď tendenci množit se rychleji a mutace se projevuje v každé generaci více).
Zpět do pitevny
|
|
|