ARCHIV - Srpen 2007
-zpět-
29.8.2007 . . . Povídka: Otrokáři
Autor: Ratman |  Zdroj: --- | Komentuj novinku
Poslední příval povídek nám ukázal jediné- Harley je se svým vytříbeným slovníkem, vkusem a talentem v jejich recenzování vskutku nenahraditelný. Deimos i já jsme jaxi poněkud pozapomněli na Harleyovo nabádání k ostrosti, nebraní si servítek a podrobnému rozboru stylu každé z povídek. Zkrátka jsme nedělali vše tak, aby si z recenze vzal ponaučení především sám autor a padnuvší kritika ho donutila k dalšímu zlepšení své tvorby. Nuže přátelé, takto už raději ne! Ač to bude těžké, pokusím se na jeho recenzentské počiny navázat alespoň v takové míře, abych jim dosáhl alespoň po kotníky :)
Dílo, jenž to takto prvně schytalo se zove Otrokáři: ( V A ) a napsal jej člověk pod pseudonymem Hanzo. Povídka, nebo spíše její 1. díl vypráví o otrokáři Metzgerovi a jeho bandě a pravděpodobně (?) o jeho přípravách na střet s Vyvoleným, který chce osvobodit Vica. V příběhu se to jen množí známými a neznámými postavami z F2 a tudíž po stránce Falloutovské můžeme zcela jistě tvrdit, že povídka žánrem do naší sběrny zapadá. Bohužel to je tak vše kladné, co se o tomto díle dá říci. Povídka postrádá prakticky nějaký rozumný a jasně vytýčený rámec- ano, je zde sice náznak nějakého ústředního motivu (přípravy na vyvoleného), ale ten je velmi podivně skryt mezi spoustu dalších vedlejších dějů. To by v jistém ohledu sice neznamenalo nic až tak závažného (v 1. dílu povídky), avšak by tyto děje musely hlavu i patu míti a nebýt vloženy bez většího rozmyslu, zcela chaoticky a s nepochopitelným, zbrklým a naprosto šíleným vyústěním. Ať už jde o scénku se Smittym, Laurou nebo Mámou, nic z toho nemá prakticky ucelenější pozadí a hlavně- hlavu ani patu! Čtenář tak celou dobu zkrátka nechápe, co se tam sakra děje. Nelze si rovněž nevšimnou množství pravopisných chyb, skloňování (Vice místo Vic) a co mě zaráží nejvíc- doteď nechápu, v jaké osobě je povídka psaná. Chvíli mám pocit, že sám autor je Metzger protože se oslovuje jako já (tj. 1. os.), jindy je to naopak on (tedy 3. os:)). Tyto změny jsou pak naprosto nečekané bez varování či uvedení, tudíž vše opět působí velmi chaotickým dojmem…
Nedostatků v povídce je zkrátka mnoho zmínil jsem jen ty dle mého soudu nejvýraznější a pro čtivost díla také nejzávažnější. Osobně se mi povídka četla velice špatně, neboť je od základu nevhodně stavěná- příběhem, dějem, vsuvkami i stylem a vyznačuje se velkým množstvím chyb. Nemohu ohodnotit jinak než hodnocením SHIT!, neboť žádné jiné zde není možné. Zklamáni? Nasráni? Pak je to vpořádku, věřte, že právě takové recenze se začnou zase objevovat. Jedině pod neustálým tlakem kritiky nám vyroste nová generace kvalitních spisovatelů. Muhehehehe! :)
28.8.2007 . . . FalloutLARP: Life in Alamo
Autor: Ratatataman |  Zdroj: http://fallout.larp.cz | Komentuj novinku
S poněkud delším zpožděním v důsledku mé nepřítomnosti předkládám oznámení dalšího LARPu, pro ty, co se rádi masí po kebuli, střílí RATatatatata!:): Zdravím, už podruhé v tomto roce bych vás chtěl požádat o zveřejnění odkazu na FalloutLARP, tentokrát s podtitulem Life in Alamo. Na naše nové stránky jsou: http://fallout.larp.cz. Protože předchozí LARP, na který byla upoutávka na VŠB dopadl celkem dobře, myslím, že to tam můžete vložit s klidným svědomím :). Předem díky. Za GEARFISH, Adam Streck. Dodávám, že celá akce se má konat 7.9 - 9.9.2007, více infa na domovských stránkách.
Povídka: Zákopová bitva
Autor: Deimos |  Zdroj: Twister | Komentuj povídku
Tak tu máme další prázdninové čtení. Štěpán "Twister" Plachý nám poslal povídčičku Zákopová bitva ( V, A ), jak ale také sám prozradil, nečekejte nic závratného, neboť je prý částečný disgrafik; a to se bohužel markantně projevuje. Nejprve ale trochu k ději.
Bylo to tu již několikrát; jednotka BoS válčící s mutanty. Tento krátký příběh se však liší tím, že se celý odehrává v poušti- v zákopech. Kdo nakonec vyhraje...?
Jak vidíte, bude se spíše jednat o vyprávění, jež je však i ve světě Falloutu dosti nereálné. Popisovat zákopovou bitvu několika vojáků s mutanty, která trvá několik měsíců a každý sedí stále na zadku, asi nebude to pravé ořechové. Právo recenzovat pak styl psaní disgrafika mi asi nepřísluší, alespoň Vás tedy upozorním, že čtení je v některých pasážích dosti obtížně, čárky a tečky je nutno leckdy si domyslet... (pozn. Ratmana: Ale jen je v klidu PRAŽ, PRAŽ A PRAŽ! Nebo to tu za chvíli bude jako ve škole! "Ó mě nemůžete nic udělat, protože jsem ubohoučkej dis***! Pche, kdo chce psát povídky, musí pro své dobro slyšet veškerou kritiku. Papír nepapír. S tím si můžete vytřít víteco, přátelé... )
27.8.2007 . . . BioShock soundtrack download
Autor: Ještěrka |  Zdroj: The Cult of Rapture | Komentuj novinku
Irrational - teď už vlastně 2k Boston - byli tak štědří, že šoupli ven herní soundtrack v podobě dvanácti ponurých podmořských melodií skladatele Garryho Schymana. Hudbu ve formátu mp3 tahejte legálně zde. Škoda, že se v releasu neobjevily nějaké klasické 50s vykopávky, které se pomocí nějakého rádia či gramofonu zuboženým městem Rapture tu a tam linou...
Mimochodem, na GameParku se objevilo další z řady českých FO3 previews, které patří rozhodně k tomu lepšímu, co GP ve spojení se slovem "Fallout" obyčejně nabízí. :))
25.8.2007 . . . Reakce na Fallout 3 na GC 2007
Autor: Ještěr |  Zdroj: Fallout 3: a post nuclear blog, NMA, Bethblog | Komentuj novinku
Pete Hines dlouho před zahájením mecheche v Lipsku proklamoval, že víceméně jen hodlá přepapouškovat to, co bylo beztak stokrát přežvýkané, takže se s hodnotnými dojmy pytel - když nepočítám podivné Oblivionofilní reakce nějakého australského blogu - rozhodně neroztrh. Pak pánové od tisku zvedli zadečky a přeci jen z Pete Hinese, resp. Emila Pagliarula něco málo vypáčili:
Gamestar.de: Je Oblivion engine, na kterém hra běží, vůbec schopen tradičního tahového režimu? Byl by na něco takového připraven?
Pete Hines: Nemám tušení, a to proto... proto, že jsme něco takového nikdy neplánovali. Určitě víte, že série TES ničím podobným nedisponuje a v souvislosti s tímto faktem v ruce jsme to viděli jako stěží schůdnou variantu.
Dál to raději nebudu ani překládat... No a teď k mistru Pagliarulovi - ten se serveru 1up zmínil, že hráč bude mj. schopen výroby zbraní a upgradů (získaných ať už questem, nebo nekonečným blouděním spálenou zemí) doma na koleni, která se sice bude nemálo opotřebovávat, nicméně nebude problém ji za pomoci nějakého běžně dostupného herberku rychle vyspravit. V praxi k tomu potřebujete určité schéma a random haraburdí (jako příklad Emil uvedl brzdnou soupravu motocyklu nebo transfuzní hadičky ze špitálu). Finální kvalitu a šance potom tradičně diktuje váš Repair skill.
V jiném bodě zase připustil, že karma ani herní endings v žádném případě nebude ovlivněna malými lokálními excesy (v praxi: jestliže pošlete random xyz obchodníka při prvním setkání do prdele, stane se maximálně to, že sami sebe ochudíte o informace nebo quest, žádné "systematické syslení záporné karmy" se tedy velmi pravděpodobně konat nebude). Jako ukázkový exemplář, co naopak herní outro zaručeně ovlivní, Emil "překvapivě" uvedl vyhození Megatonu do luftu (ano, pořád se bavíme o té prapodivné díře s nevybuchlou A-bombou uprostřed).
Na vývojářském blogu se následně objevil další díl seriálu Meet the devs s poupátkem jménem Megan Sawyer, která pro BS maká jako enviroment artist, a čtyři "nové" screeny (čti: hi-res verze čtyř screenů, které byly k dispozici pro vybrané herní magy). Pátrejte po nich v zatuchlé Vaultí galerii.
Sumář dění kolem projektu STALKER: Clear Sky
Autor: Černobylská tříocasá ještěrka |  Zdroj: scostalker atp. | Komentuj stalkeronovinku
Nejdříve se na scostalkeru vyloupl český překlad interview s Antonem Bolshakovem, které pořídil server Oblivion-Lost.de:
Proč jste se rozhodli vytvořit prequel? Kde a za koho budeme hrát na začátku hry?
Události původního Shadow Of Chernobyl začaly dramatickým nálezem polomrtvé hlavní postavy ve vybouraném náklaďáku smrti. Později se ukázalo, že stalker má na předloktí záhadné tetování. Nezodpovězené předchozí zajímavé a důležité události vám právě chceme objasnit v Clear Sky.
I my věříme, že koncept Zóny dostane zcela nový rozměr. Tohle nejsou běžné sliby a mýty. V Clear Sky bude mnoho novinek, ať už ve formě anomálií, artefaktů. stalkerů a podobně. Chtěli bychom hráče naplno seznámit se světem S.T.A.L.K.E.R.a. V prequelu se dozvíme mimo jiné to, proč byl Střelec nalezen v náklaďáku smrti, jak se vůbec dostal k záhadnému programu s kódovým označením S.T.A.L.K.E.R., co se stalo během předchozích Střelcových výprav do nitra Zóny a co ho k tomu vedlo a spoustu dalších věcí.
Následuje smilování Boží a vydání kýženého patche 1.0004, nejdřív v RU a zakrátko i CZ verzi (link; 56 MB)
Někde v černočerných hlubinách internetu jsem posléze viděl i dva nové screeny, kteréžto mi ovšem uniky, takže... horlivě pátrejte... :)
EDIT: takže např. tu a tuhle - thx Maweceq.
24.8.2007 . . . I dnes bude aktuálka, přátelé! :) -- "Bioshock – utopí vás atmosférou"
Autor: Bio Lizzy |  Zdroj: doupě.cz | Šup sem s commentem
Tak alespoň praví Michael Stern v patrně druhé české recenzi hry BioShock (opět za 9/10). Zase si kousíček textu vydloubnu:
Half-Life 2 si vybudoval atmosféru na skriptovaných sekvencích, Bioshock na rozdíl od něj používá mluvené slovo. Kdyby hrdina na počátku nenašel vysílačku připomínající vize komunikátorů ze Star Treku v šedesátých letech, byl by zážitek poloviční. Rapture samo o sobě je pusté, bezútěšné, a právě to ještě více podtrhuje hlášení těch několika přeživších, kteří jsou uvěznění někde TAM, za milióny kubických metrů vody, ocelovými stěnami a stovkami nástrah. Proseká se k nim hráč, než jim dojde vůle k životu? Příběh se odvíjí pomalým tempem s několika zásadními zvraty. Ty vždy nechají zablesknout v dálce jiskru naděje, aby ji po sisyfovské námaze uhasily hektolitry vody. Ostatní hlasové záznamy poházené po komplexu představují tichou baladu celého Rapture. Lze je minout, ale to by byla kardinální chyba! Takřka v každé místnosti tlí nějaká mrtvola s magnetofonem po ruce, na který vyzvracela svůj bolestný skon.
(...)
Bioshock pohřbívá povinný odstavec o herních nedostatcích. Jistě, lze fabulovat teorie o mizivém počtu nových nápadů, a že perly typu System Shock nejspíše zůstávají stále nepokořeny. Ovšem o tom Bioshock není. Vypráví o Rapture, stovkách jeho obyvatel a bezejmenném ztroskotanci izolovaném uvnitř jeho potopených zdí. Prim hraje atmosféra a bezchybná mechanika akce. Kraluje zde naprosté pohlcení. A to jsou předměty, ve kterých Bioshock prospěl s vyznamenáním.
Tak, šňůra pravidelných každodenních aktualizací se dál vesele napíná jako Haroldova čára života. Zítra možná přijde přeqápko...
23.8.2007 . . . BioShock - různé šťouravé dodatky
Autor: Bio Lizzy |  Zdroj: games.tiscali, 2k forums | Šup sem s commentem
Na Tiscali se k ránu objevily první (alespoň pro mě celkem neradostné) benchmarky:
BioShock je velmi zajímavá hra, mnohé určitě nadchne (viz exkluzivní recenze). Pokud ale zapnete v PC verzi maximální detaily, je to hra hardwarově náročná a je docela složité užít si ji na plné detaily na nějakém běžném počítači. Je to kvůli Unreal 3 enginu, na kterém je postavená, je to kvůli hromadě shader efektů (voda, světlo, stíny, blesky, oheň a tak dále) a je to kvůli komplexnosti a detailnosti herních prostor. V tomto ohledu dobře zapracovala NVIDIA, která pro Bioshock hned vydala speciální ovladače, které najdete na nZone a které stojí zato nainstalovat. O ATI se to samé říci nedá, jim se hra pod DirectX 10 slušně rozpadala (chybějící textury, světla, voda), ale alespoň v úterý dali dohromady hotfix, který řeší základní věci a který by měl zaručit slušnou plynulost.
Česká Cenega by hru měla začít rozlévat do tuzemských domácností v pondělí, čeština je hotova a údajně má mít několik MB.
Poslední drobek pro ty s poněkud chudším prasátkem (nebo ukládáte svý úspory do růžové brahmínky?) - jistá podnikavá duše s nickem ScottJG pracuje na neoficiálním patchi - zatím se smíšenými výsledky - a tato záplatička by měla obejít problém s dosavadním SM3.0+ chodem. Průběh včetně típanců sledujte v těchto fórech.
22.8.2007 . . . Šťourání pokračuje - Článek: Van Buren zápletka v jednotlivých aktech
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: NMA forums, J.E. Sawyer, Ausir, Warlord | Komentuj novinku
AKT 1
Potom, čo väzni utečú z Cell Blocku 13 v Tibbets Facility (tiež The Big Empty), pokúsi sa ich zastaviť ULYSSES, superpočítač, čo riadi väznicu, ale jeho poškodené a zmätené roboty nie sú pre hráča žiadnym súperom. Avšak Väzeň vie, že ho budú prenasledovať aj naďalej, jedine že by sa mu nejak podarilo vypnúť ULYSSES. Nanešťastie, všetky prístupy do nižších podlaží boli následkom poškodení väznice uzavreté. Protokol ULYSSES hovorí, že všetci utečenci musia byť dolapení a zaznamenaní (či už živí, alebo mŕtvi), než sa uzamknutie bude môcť odvolať. Väzeň si uvedomí, že ak sa má niekedy zbaviť robotických prenasledovateľov, bude musieť nájsť ostatných väzňov a nejakým spôsobom ich dostať späť.
Samozrejme, že hráč sa môže rozhodnúť, že bude ignorovať svoju úlohu a rozhodne sa podnikať na vlastnú päsť. Avšak ako sa ULYSSES postupne opravuje, jeho pomocní roboti sa stávajú silnejšími. Nakoniec ULYSSES vyšle ARGOS-a, ktorý je najlepší z najlepších. Je to úžasne veľký robot, ktorý je takmer nesmrteľný. EM pole, ktoré ARGOS vyrába je tak silné, že interferuje s ostatnými elektronickými zariadeniami, ktoré sú v jeho blízkosti. Hráč to zistí, pretože keď otvorí svojho PIPBoya, neuvidí nič, iba šum.
(...)
AKT 3
Nie som si úplne istý, ako má Akt 3 končiť, keďže to bola úloha Foletta. *Tuším* že to bolo niečo ako toto:
ULYSSES vyšle satelitu súradnice a zameria tak niekoľko miest v oblasti, kde sa odohráva hra (okrem iných napríklad Vault City). Jeho výpočty ukazujú, že výbuchy majú takmer 100% istotu, že zabránia šíreniu sa víru Limit-115.
Keďže je Presper super-génius, preprogramuje zameriavací počítač tak, že pridá niekoľko cieľov a niekoľko cieľov odoberie. Všetko je to súčasťou jeho plánu pretvoriť pustatinu podľa vlastnej vôle.
Keď sa s Presperom a jeho skupinou vysporiadate klasickými Falloutími spôsobmi (boj, diplomacia, tajný pohyb, alebo veda), ostane len Väzeň a odpočet do odpálenia. Bohužiaľ, viac sa robiť nedá.
Na BOMB-001 sú isté dve veci: rakety *budú* odpálené a veľa ľudí *bude* zomierať. Väzeň bude musieť čeliť ťažkému rozhodnutiu, bude musieť určiť, ktorá časť pustatiny vyletí do vzduchu. Nemôže podvádzať tak, že by odpálil prázdnu zem; počítače BOMB-001 sú na to príliš chytré a nebudú strieľať na nesprávne ciele. Vysoký skill Repair umožní hráčovi vyradiť niektoré z bômb, ale na všetky z nich nezostáva dosť času. To isté platí pre skill Science a hackovanie počítača. Zabudol som, čo tu bude môcť urobiť zlá postava, ale je to niečo totálne škaredé.
Bomby padnú, satelit vybuchne (či už samozničením, alebo sa rozpadne, keďže je na obežnej dráhe príliš dlho) a Väzeň a jeho spoločníci uniknú v únikovej kapsli.
Záverečný filmík, hrá hudba "I Don't Want to Set the World on Fire" a kapsľa padá k Zemi. Pod oblakmi je vidieť, ako zem posievajú veľké jadrové výbuchy.
Začína koncová slideshow prezentácia. Samozrejme, že všetko nebolo úplne zničené, pretože by toho v slideshow veľa nebolo. Len dosť na to, aby mali veci emocionálny náboj, obzvlášť vtedy, keď sa hráč o nejaké miesto staral, aby ho vylepšil a potom nemal na výber a musel ho odpáliť, aby zachránil niečo iné.
Celou věc najdete tadyhle v článcích. Moc děkuji všem, které jsem vypíchnul jako zdroj, bez většiny zdrojů by nic podobného nikdy nevzniklo. ^_^
První česká BioShock recenze: 9/10 by Tiscali Games
Autor: Biolizard |  Zdroj: games.tiscali | Komentuj novinku
Autorem verdiktu je Ivan Kratochvíl, verdikt je to relativně čitelný; vybírám drobky, které mě zaujaly:
Scénář čistě singleplayerové akční hry je napsán pro jinou dobu a jiné prostředí, přestože si zachovává několik společných rysů, bez kterých by se nemohlo mluvit ani o volném pokračovateli System Shocku. Zpočátku nenápadná zápletka vygraduje doslova ďábelským tempem během několika málo okamžiků - tak rychle se seznámíte s podstatou problému, až vám to bude nemilé.
Pád letadla někde uprostřed Atlantiku vás přivede, jakožto jediného přeživšího účastníka nehody, k opuštěnému majáku. Prázdnota zdejšího místa je ovšem jen zdánlivá a než se jakž takž rozkoukáte, vstoupíte do tajuplného podmořského města Rapture, šíleného díla egocentrického megalomaniaka Andrew Ryana. Fantastický svět, který poskytl útočiště elitě lidstva, se stal centrem zvrhlých pokusů jeho zakladatele a obyvatelé se tak proměnili v nemyslící vraždící bestie. Naštěstí tu pár rozumných bytostí stále ještě přežívá a jsou vaší jedinou nadějí na záchranu.
(...)
Zahraniční periodika zachvátily nadšené ovace nad grafickou krásou BioShocku, ale já se v hodnocení držím trochu při zemi. Osobitý retro styl padesátých let a zejména technicky bravurní voda ohromily spoustu recenzentů a to právem. Dodávají hře jistý punc exkluzivity v přehršli příliš podobných kopií dnešních FPS a vyzdvihují ji z hladiny nadprůměru až na samotný vrchol. Ostatně tísnivé prostředí klaustrofobního podmořského světa je hlavní devízou BioShocku, protože nabízí něco zcela odlišného a málokdy vídaného.
(...)
BioShock je opravdovým hitem. Čekal jsem kvalitní hru, ale že bude až tak dobrá, v to jsem nedoufal. Přesto jsem si uchoval střízlivý pohled na věc, protože přemíra udělovaných absolutních známek je vyvolána spíše dlouhým letním suchem, než naprostou dokonalostí nebo revolučností hry.
Pokud shrneme vše popořadě, pak příběh není ničím výjimečný. Je spíše zajímavý v rámci FPS stříleček, které jsou obvykle „chudší duchem“. V tomto rozměru se BioShock může zdát atraktivní a taky určitě dostatečně atraktivní je. Po grafické stránce tady máme jednu z nejhezčích her poslední doby, ačkoliv si nemyslím, že by Gears of War byly překonány. Hra překvapí množstvím vodních efektů, ale jinak nevybočuje z řady a drží si jen vysoký standard, který už stanovily mnohé jiné hry na Xboxu 360.
Ani po herní stránce nejde o žádnou revoluci – standardní akční střílečka skloubená se šikovným vývojem zbraní a schopností hlavní postavy je zvláštní spíše jen spoustou možností než nějakými originálními nápady. Inspirace ve hrách typu Half-Life 2 je dobře patrná, ale to není kritika, pouze konstatování.
BioShock vyniká jako celek a svou atmosférou - jde o dokonale, takřka bez chyb zpracovaný projekt. Prošpikovaný spoustou malých detailů, které odhalíte až po několika hodinách či opakovaném hraní. Vývojářům se podařilo vytvořit uvěřitelný svět, což je základ úspěchu každé podobné hry – není mnoho dalších týmů, které dokázaly něco podobného. Perfekcionismus autorů je dobře patrný na každém kroku, ale nic jiného bychom od nástupce System Shocku ani nečekali.
Příjemným překvapením je parádní délka hry. Když už si myslíte, že je konec (jsou tu mimochodem dva odlišné konce), hra vás ohromí několikahodinovým pokračováním a celková herní doba pohybující se okolo dvaceti hodin nemá v žánru FPS mnoho konkurentů. Nezbývá proto než si přát, aby podobně skvělých her bylo mnohem více.
Celkový obrázek si můžete udělat tady. Mimochodem, na serveru GameRankings si BS drží až obludně vysokých 97 (XBox verze), resp. 96 (PC verze) procent. Recenze na Tiscali se týká XBox verze.
21.8.2007 . . . Nová post-apo hra: Edge of Twilight
Autor: Deimos |  Zdroj: stránky hry | Komentuj novinku, fórum ale stejně nefrčí :)
Edge of Twilight (volně přeložitelné jako Hranice Šera), je akční third- person adventura vyvíjená pro PC a Xbox 360; prezentuje unikátní post- apokalyptický až lehce punkový fantasy svět, jež byl roždělen do Denních a Nočních sfér. Vžijte se do role Lexe, vyvrhele- hledače pokladů, který přežívá mezi dvěmi střetávajícími se civilizacemi. Průmyslově zaměření Athernové a spirituální Lithernové, jež jsou výsledkem nerozvážné chtivosti po jediném zdroji energie.
Lex je jediný poločlověk, zavržený společností a obtěžkán břemenem ojedinělé schopnosti; pohybovat se mezi protikladnými sférami. Naneštěstí společnost brzy zjišťuje, že Lex- jeho poločlověčí původ, je poslední šance, jak uniknout temnotě. Během jeho cesty se Lex stane součástí spousty záhad a okouzlujícího příběhu, který pošpiní vztahy mezi dobrem a zlem, pravdou a lží. Příběh plný zajímavých postav, úžasných akci a řady vyšperkovaných záhad vesmíru, kde je všechno možné.
Hra nabízí:
- chytlavý post- apokalyptický svět s prvky lehkého punku a fantasy
- nový způsob rychle odcejpajícího boje a akce, jež se přizpůsobuje charakteru postavy a jeho reakcí
- svět rozdělený do Denních a Nočních sfér; vnitřně rozdělený antihrdina s různými schopnostmi
- ojedinělý, spletený a úchvatný příběh, který se mění závisle na úrovni hráče
- živý a dýchající svět obydlený různými druhy postav
Procestujte dvě odlišné sféry vykreslené záhadnými silami a neuvěřitelnými schopnostmi v temné sféře nekončící tmy; obrovské stroje a brutální síla ve vyprahlé sféře v nekonečném denním světle. Odhalte tajemství a záhady, které halí rozpolcený svět Hellayem.
Za zmínku ještě stojí, že za tímto počinem stojí mladé (2001) asijské studio Fuzzyeyes, stránky hry pak najdete zde, nic závratného však nečekejte. Zatím ani demo není k dispozici.
Znovuspuštění Fallout-komix stránek
Autor: Deimos |  Zdroj: NMA | Komentuj novinku
Do provozu opět (?) vstoupily stránky falloutově zaměřených komixů- Falloup. Stránka je poměrně čerstvá, tudíž moc počinů tam nenajdete. Co však objevíte, stoji za to:). Komix je samozřejmě jen v Angličtině, proto jsem si dovolil těch několik pár řádků pro Vás, jež tomuto jazyku neholdujete, přeložit:
Huglee: Jo, a Třetí chce s tebou mluvit.
Denton: Já vim.
Wesker: Kdo je ten Třetí?
Denton: Něco jako starosta města.
Huglee: Je to Bacciho vnuk. První starosta města. Taky to je majitel hotelu Magma. Nejlepšího bordelu v okolí. Ale mutamtum tam je vstup zakázanej.
Wesker: Aspoň někdo je tady v tom městě chytrej.
Denton: Ahoj Třetí. Jak je?
Třetí: Seber se a vypadni, kurva, vocaď.
Denton: S tim nepočítej. Sem tu kvuli mý práci.
Třetí: Polib mi prdel. Harry chce vyjebat s mym kšeftem.
Denton: Nemluv se mnou jako s hovnem! Tohle město je moje. Lidi věřej nám, ne tobě.
Třetí: Tak hele, seš tu díky mýmu dědovi. Měl bys bejt vděčnej.
Denton: Sem...Tvýmu dědovi...Ne tobě...Takže mě nech dělat mou práci, nebo zavři svuj bordel a čubky dej mýmu Mutantíkovi. A věř mi, že on si s nima nebude hrát jako my. Správně, Huglee?
Huglee: Ha ha! jo, já milovat kundy!
Pete Hines balí fidlátka do Lipska
Autor: Bioještěrka |  Zdroj: RPG Vault | Komentuj novinku
Jedu do Lipska, jedu představit Fallout 3 demo Evropským týpkům z tisku, kteří neměli tu možnost ukázat se na E3. Z naší strany víceméně půjde o stejnou šou - malé divadýlko, pár opakovaných představení atp atp.
Doufám, že se dostanu k pořádné procházce po pavilonu, protože obskakovat opravdu dlouhé demo několikrát za den po dobu tří dnů, kdy se lidé ustavičně na něco ptají a kafrají, může být po chvíli fakticky otravné. Loni jsem v Lipsku skákal kolem PS3 verze Oblivionu a z ostatního viděl opravdu prd, což se doufám nebude v takové míře opakovat.
20.8.2007 . . . Uniknuvší BioShock demo... tahejte!
Autor: Bioještěrka |  Zdroj: games.tiscali | Komentuj demo
Vinou nedokonalého systému pro pre-load dem z FilePlanet, z nějž někdo snadno vydedukoval název "ostrého" souboru předpřipraveného na oficiální premiéru o úterní druhé hodině ranní středoevropského času, unikla hratelná ukázka BioShocku s nemalým předstihem. Po neuvěřitelných lapáliích s resumováním z přetížených zdrojových (ne-torrentových) serverů vám mohutně očekávané PC demo nabízíme ke stažení lokálně (1,9 GB), včetně pár mirrorů, které nejsou tolik profláklé a tím pádem ještě nejsou zahlceny. Ale jsme si jisti, že to po publikování těchto řádků nebude mít dlouhého trvání :)
Více informací - včetně x variant 1.9 GB "malého" downloadu - přímo na Tiscali. Předem pozor na jistou HW rozežranost, abyste předčasně zle nezaplakali nad výdělkem...
Znamení z hůry? Po narození dvouhlavého telete fórum zprovozněno!
Autor: Ratman |  Zdroj: N@va archiv | komentuj novinku
Takže s radostí vám oznamuji, že po narození dvouhlavého telete v ČR (viz. N@VA archiv) nám konečně naše milované staré dobré fórum o5 jede! Děkuji hostiteli za opravu, Wolfovi a Cat´s Paw za dočasné řešení pro všechny nehtookusovače, Lážovi a jednomu nepodepsanému za zprávu o teleti… to koukátééé, to koukátééé, co budu mít óóóběédu…
Povídka: Zberatelia kovov
Autor: Deimos |  Zdroj: Rudi.B | Komentuj povídku
Tak přátelé. Ze Slovenska nám přišla povídečka, o které můžete diskutovat tady. (autor totiž na tuto svoji povídku vytvořil vlastní Topic).
Nejde však o nic světoborného, nemilovníci slovenského textu ať už vůbec nečtou!
Děj této krátké povídky je celkem prostý: vaultu jsou ukradeny hlavní vstupní dveře, ven do akce se tedy dostanou Ratman, Deamon, Wolf a sám autor. Úkol: vyhledat tyto sběratele kovu. Zní to sice zajímavě, mělo by i vtipně; to ale není.
Již tak podprůměrnou povídku navíc shazují i chyby, jež pozná i český čtenář, vzrušující nejsou ani odkazy a malé narážky na náckovismus (což se dalo čekat- velkou část autorovy mailové adresy tvoří slovo Adolf :D ).
Toť k tomuto počinu; Zberatelia kovov (H) najdete zde.
19.8.2007 . . . Je libo vlastní protiatomový kryt?
Autor: Ratman |  Zdroj: Individuální kryty CO | (NE)komentuj novinku
Velevážené osazenstvo vaultu! S neustále se množícími stížnostmi na zápach linoucí se z našich ghoulích spoluobčanů a požadavky na jejich vykázání za těžké protitlakové dveře jsem se rozhodl rázně zamést! Uvědomme, si, že i přesto, že jim uhnívají nohy, odpadá maso a potkat je o půlnoci v temné chodbě, tak z toho máte smrt, jsou to stále živé(?) bytosti! Proto všem, kteří nechtějí sdílet společné obytné prostory nabízíme jedinečné řešení! Průzkumník Pepe narazil při rutinní misi hledání výčepu na firmu, která věřtetomunebone nabízí (snad) vybudování osobního krytu civilní obrany! Dokáže prý pojmout až 6 osob a přežije výbuch o tlaku 0,05 MPa . Co na tom, že dle nákresu to vypadá pro 6 jako sardinkoviště, hlavně že už nemusíte stavět kryty ze dřeva! Ehm:) Link na propagační kecy najdete tady, vypadá to zajímavě, ale pak vás to připraví o všechnu radost si kryt postavit vlastníma ručkama. Ale není nad bezpečí rodiny, ne?
18.8.2007 . . . Problémy madbrahmíního fóra
Autor: Ratman |  Zdroj: Cat´s Paw | (NE)komentuj novinku
Tohle bohužel není žádná velká novinka, tedy alespoň ne pro ty, co naše fórum pravidelně navštěvují. Již téměř třetí den fórum nejede- příčinou je mi nevímco, ale jediné co vím je, že se zrovna v tuto dobu přesouval hosting fóra na nové servery… a tam už nejede :( Snažím se tuto situaci nějak řešit, ale protože opravdu nevím, jak se to vyvrbí a zda se podaří alespoň něco ze starého fóra zachránit, přijal jsem velkorysou Wolfovu nabídku na vytvoření (snad?) dočasného fóra na jeho stránkách Cat´s Paw. Samotné fórum pak naleznete na této adrese. Zatím nebudou měněny původní linky, to víte- naděje umírá poslední.
17.8.2007 . . . BGE project update - dokument "Křížem krážem Arizonou" a další drobky
Autor: Ještěr |  Zdroj: BGE project website | Komentuj novinku (alternativa)
S nemalým zpožděním čtrnácti dnů jsem dal dokupy krátké povídání o lokacích, které máme hotovy / rozpracovány / odvážně naplánovány. Miřte na tuto speciální stránku, která vás - doufejme - zdravě navnadí.
V galerii přibyl nový 3d art v podobě zubem času ohlodané vodní věže, za kterou je odpovědný opět Bumpkin.
A stále vítáme s otevřenou náručí zručné a pracovité pisálky, stejně jako artisty všeho druhu, rasy, pohlaví nebo úrovně mutace. :-)
PDF verze souboru zde
BioShock: klepy především
Autor: Ještěr |  Zdroj: Tiscali Games | Komentuj novinku
Tiscali skvěle vyzobalo další internetové střípky, vztahující se k této bezpochyby mistrovské podmořské hororové zábavě. Informace se týkají převážně chování prioritních světových herních médií, finálního obsahu v Čechách prodávané verze a prvních dojmů; vybírám jen útržky:
- Hra protekla na americký trh předčasně již předevčírem - tzn. s téměř týdenním předstihem. Jak to tak bývá, zaměstnanci řetězce Toys R Us prostě nerespektovali oficiální datum vydání 21.srpna a některé další obchody je rychle následovaly. Take 2 to na jednu stranu štve, na druhou stranu jim to však vyhovuje, neboť touha hráčů po plné verzi už nikdy jindy než teď (po nabuzení demem) větší nebude.
- Internetový obchod Xzone přichystal speciální dárek: každý kupující BioShocku CZ dostane propisku ve tvaru injekční stříkačky (foto). Dále do své nabídky zařadil sběratelskou edici pro PC (1699 Kč) či pro X360 (2099 Kč) obsahující figurku Big Daddyho, DVD se soundtrackem a dokumentem o vývoji. Tato edice je kusově omezena.
- Autor Levelu Pavel Dobrovský, který jako dosud jediný Čech hrál plnou review-verzi (začátkem srpna byl kvůli tomu vyslán do Londýna), o ní řekl: "Naboju je jak safranu. Kvuli tomu jsem jel hlavne na plazmidy a strilel jen tehdy, kdyz to bylo nutne." Po vyzkoušení xboxového dema pak na jeho adresu dodal: "Bylo uplne uzasny, kolik je tam skrytych veci, ktere clovek, ktery to nedohraje aspon do 3/4, neuvidi. Par naznaku, vysvetleni, ktera nektere motivy z pozdejsi hry uzavrely..." Recenzi tento časopis přinese v příštím čísle poslední srpnové dny; verdikt TISCALI si budete moci přečíst o něco málo dříve :)
- PC demo by mělo debutovat na FilePlanet, nejspíš v závěru tohoto týdne.
Inside the Vault - Brendan Anthony
Autor: Ještěr |  Zdroj: bethblog | Komentuj novinku
Tak co, hrál jsi někdy Fallouty?
Hej, tušil jsem, že se na to dříve nebo později někdo zeptá! Ne, popravdě řečeno, nikdy. Pro mě jako záplatového programátora to není tolik důležité jako pro artisty nebo designéry, ale něco vám řeknu - stejně to začnu urychleně řešit a to tak, že nakousnu Fallout 1. A ani se nebudu snažit nějak obejít to jeho nízký rozlišení, stejně tak jako jsem se na Nový Rok zařekl, že přestanu zabíjet hobos. ("hobos" - nevím, nedokážu přeložit :) - pozn. by Ještěr)
Jaké hry vůbec hraješ nejraději?
Thiefa, Deus Ex, System Shock 2 - veškerý tenhle styl. Dle mého názoru se tyto hry ubírají přesně tou cestou, kudy by se měly ubírat všechny tyhle hry. Nové hry to dělají většinou špatně a pro mě je těžké ve srovnání s touto starou rodinkou současné tituly neplísnit.
Link na celý rozhovor v originále
16.8.2007 . . . Demo projektu Fallout: Mutants Rising
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: NMA | Komentuj novinku
Yeah, není to tak dlouho, co jsem skuhral nad k ledu uložením tohoto zajímavého mezinárodního fanprojektu a oni si najednou jen tak vypustí demo. V něm si - pochopitelně anglicky, tj. BEZ ČEŠTINY, tedy BEZ SOUBORU PATCH0000.DAT - vyzkoušíte začátek příběhu, který vás přenese daleko na východ do zapadlé texaské díry jménem Elko, ze kterého - společně se svým stárnoucím parťákem Cassidym - míníte co nejdříve vypadnout. Dost řečnění a hezky k linkům:
MR demo, datová verze (18.5 MB)
MR demo, install verze (18.5 MB)
Diskuze, chvála, dotazy, bugreport @ NMA forums
Ještě bych chtěl podotknout, že toto demo je obsahem větší než 99% řadových modů. Snad to hošánci jednoho dne ve zdraví skloulí do konce.
Rychlé drobečky
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: NMA & Co. | Komentuj novinku
Chcete vidět, jak si průběžně vede mamlas Herve Caen? Kdepak, přes tohohle frantíka cesta ke kvalitnímu businessu a zřejmě ani Falloutu Online (díky bohu) nevede.
Další zajímavá krizová brožurka Detroitské firmy Kelsey-Hayes Company z počátku 60. let.
True Sequel Team, další modařští blázni na obzoru.
15.8.2007 . . . Mázni po hlavě svého LARPaře!
Autor: Ratman |  Zdroj: Fallout larp | Komentuj novinku
A je to tu přátelé! Další LARP akce tohoto roku, které se můžete zúčastnit, cituji: Zdravim celý Madbrahmin
Jako zástupce Kruhu Oceli (Šermířsko airsoftová skupina) prosím vaultmastery Madbrahminu jesli by byli ochotni dát na úvodní stránku MADBRAHMINu odkaz na Fallout LARP, který se bude konat 24.-28.8.2007 v Milovicích. Nevím o lepším způsobu, jak o této akci informovat falloutí fandy. Oficiální stránky akce jsou na http://www.fallout-madness.wz.cz/ Děkuji jak já sám, tak i Kruh oceli a samozřejmě budeme rádi když přijedete i Vy...Mocní vaultmasteři (muhehehehe, pozn. Ratmana) :P S Pozdravem Solo. Mno, takže kdo chce někono máznout pažbou po hlavě, tak má další příležitost… ufff!
Bethesda odpovídá
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: bethblog | Komentuj novinku
Takže jsme si pustili k tělu herní žurnalisty a nyní otevíráme pole i pro vaše zvědavé dotazy. Tak tak, Todd & jeho kumpáni vám teď řeknou více než jakou oblíbenou barvu má Batman. Jestli je tedy něco, bez čeho ve Fallout 3 předběžně nemůžete žít, rozpovídejte se zde ve fórech... pokud to provedete přímo tady na blogu, také dobře. (link na originál)
Všetečné dotazy se prozatím syslí v tomto threadu a budou třízeny někým FO-kompetentním.
Napadá někoho něco výborného? :)
BioShock: XBox demo, dojmy ze hry, artbook
Autor: Rapturous Lizard |  Zdroj: NMA, Tiscali Games | Komentuj novinku
Na českém internetu se krátce po releasu Xboxího dema (PC verze se dost nepřekvapivě opozdila kvůli uzpůsobování výkonu na desítky typů křemíkových hejblat) objevily první dojmy ze hry v podání Jiřího Sládka. Zatím v souvislosti s BS každý juchá:
Nejsilnější stránkou je podle mého názoru hutná atmosféra. Pokud bych si dříve nepřečetl spoustu informací a nevěděl, o co jde, byl bych asi úplně ohromen překvapivým a originálním herním světem, který pro nás autoři připravili. Ale i přes mnoho načtených stránek informací mne hra výborně vtáhla do děje; herní lokace jsou dost temné, leckde svítí jen nouzové osvětlení… a představte si, že jdete prosklenou chodbou mezi jednotlivými částmi města, když tu do této skleněné tuby narazí kus letadla, které se s vámi zřítilo – do chodby se začne valit voda a vy prcháte, vodní příval se valí kolem vás.
(...)
Brutální záležitost
Tahle hra není pro děti, to už vám asi došlo. Pochmurnou atmosféru doplňují morbidní scény a bizarní nepřátelé, a dá se říci, že hra žánrově balancuje na pomezí sci-fi a hororu. Konec konců podobně jako System Shock – zdá se, že autoři se v této kategorii vyžívají. V Bioshocku je ovšem více akce, a také se v prvních fázích zdá poměrně lineární hrou. Ano, podle všech dostupných informací i podle traileru bude moci hlavní hrdina vyvádět všelijaké skopičiny, třeba blbnout s telekinezí, ale postup jako takový pravděpodobně přílišnou volbu nenabídne. Ale možná se pletu.
Bioshock vypadá na první pohled úchvatně. Oldschool hráči, kteří čekali pokračování System Shocku, budou trochu zklamáni, nicméně všichni ostatní mohou jásat. Hra sice nenabízí žádné RPG prvky, v něž asi někteří doufali, zato je parádní střílečkou s chytlavým příběhem, hutnou atmosférou a hodně originálním herním prostředím. A to by dost možná mohlo stačit na nejlepší hru roku. Konečný verdikt ale budeme moci vynést až po vyzkoušení plné verze koncem srpna.
Autoři se také rozhoupali k moc hezkému kroku, vypustili ke stažení obsáhlé PDFko nabušené arty interiérů, příšer, zbraní, podle něhož se hra dělala. Tahejte přímo z MadBrahmin: Bioshock: Breaking The Mold (15 MB). Ostatní herní featurky (the Making of DVD, Sountrack CD, "Big Daddy Figurine") budou přiloženy k prodejní kopii. Celý dokument je napěchovaný příjemnými retro kousky ne nepodobnými starým artům z Van Burenu, hned bych si něco čmajznul pro Falloutí univerzum..
Update sekce Odkazy
Autor: Ještěrkář |  Zdroj: Wolf | Komentuj novinku
Na autorovu žádost jsem přihodil odkaz na nový FT mod Fallout Tactics: Reavers:
Jako sedmnáctiletý mladý zlodějíček se poprvé vydáváš do pustiny získávat všechny ty technologické hejblátka a věcičky, které tě už od mala lákaly. Tento svět je však drsnější než jsi čekal. Ochranu ti poskytuje na koleně vyrobená zbroj a v ruce držíš laserovou pistoli. Dědictví po tvém otci. Je čas vyrazit...
14.8.2007 . . . Ovlivněte obsah Stalker: Clear Sky...
Autor: Černobylská třínohá ještěrka |  Zdroj: scostalker | Komentuj stalkeronovinku
Zase si jednou dovolím citovat kolegy Zónery:
GSC informuje, že projekt Stalker: Clear Sky je vo fázi aktívneho vývoja, kedy hru formujú a kompletizujú. A práve preto dávajú šancu fanúšikom zapojiť sa do jeho vývoja! GSC má záujem o vaše nápady. Ak máte nejaké nápady na zaujímavé questy prípadne pomenovanie jednotlivých stalkerov v Zóne máte šancu. Možno práve váš nápad vývojári použijú a vy sa ocitnete na zozname autorov (Credits).
Oficiálne fórum kam môžete svoje nápady posielať nájdete na http://board.oblivion-lost.de/forumdisplay.php?f=202.
Okurková sezóna, viďte. :)
13.8.2007 . . . Vault kočička
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: Fallout 3: A post-nuclear blog | Comments
Kolega Briosafreak se vydal na další ze svých Bethesdopátraček, tentokrát po autorovi různých tematických malůvek na nových ofiko stránkách. Překvapivě se z toho vyklubala jistá mladá Ruska Natalia:
Ahoj. Říct něco o sobě? No, o mé maličkosti by se dalo povídat věčnost. :) Ale ve zkratce - vystudovala jsem Moscow Technological Institute s návrhářským zaměřením a chvíli pracovala v této branži. Později jsem se dopracovala mj. do multimediální společnosti Maris Multimedia Ltd. Odtama jsem vzala roha do Států a začala spolupracovat s Vir2L Studios, což je jedna z divizí Zenimax Media Inc. Firma se zabývala tvorbou webstránek, reklamou a nějakými interaktivními projekty. Práce v Americe je trošku jiná - samé jednorázové projekty a velmi málo času na ně, naprosto šílené deadlines, spousta nových složek a technologií. Časem jsem dostala pozvánku do herní divize Zenimax, Bethesdy Softworks. Přiznám se, že jsem z toho zpočátku nebyla dvakrát na větvi, makat tři roky na jednou a tom samém musí být přece nuda. No, úplně jsem se spletla, naopak, game developing vás může šoupnout na tu správnou cestu.
Tolik dnes ke sladkým drbům...
12.8.2007 . . . Nevyřešené případy Vaultu Šílené Brahmíny: Kryt Civilní obrany v Praze Jinonicích
Autor: Pentagon Lizard |  Zdroj: The Cigarette Smoking Man | Tuto novinku radši ani nekomentujte
Vymáčknu se rovnou k věci - následující informace bych nikdy dobrovolně nepublikoval, nebýt určité... agrese a velmi přesvědčivých výhružek smrtí. Inkriminovanými materiály mě zavalil jistý čtenář jménem The Cigarette Smoking Man, přišly netradičně poštovním balíkem, který krom média obsahoval: krabičku Morleyek (viz fotodokumentace pro všechny naivní nekuřáky), cár papíru s textem TRUST NO ONE a onen zmiňovaný výhružný dopis. Jelikož mají prostí ještěři jako já do hrdinů stejně tak daleko asi jako Uwe Boll do režiséra, vysoce špionážní materiály tedy uveřejňuji. A zároveň balím někam na Barbados...
New Dawn (grafický) update
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: project website | Komentuj
Svět projektíku New Dawn není prázdný, naopak; je plný individuí dost podivných moresů, minulosti, vzezření. Dva podobní úchyláci včera přibyli v projektové galerii, čili pohledejte někde tady. Demo snad platí na září, IIRC.
11.8.2007 . . . Nach Osten!
Autor: chekotay
|  Zdroj
| Adoptuj pandu
Nejsem přítelem dlouhých řečí: Na Slovensku koncem měsíce proběhne Falloutí LARP.
Konkrétně: herní čas je od 31.8. do 2.9. (den před začátkem školičky) a koná se to v Považskej Bystrici, takže Slezan se tam může dostat za pár šupů v rámci malého pohraničního styku. Více informací můžete získat na SLADu.
Templářský řád Vaultu na tuto akci vysílá jediného průzkumníka: Nekromanckera. Pokud se k němu chcete připojit, ozvěte se na Vaultím foru.
10.8.2007 . . . Recenze filmu Quiet Earth - Tichá Země
Autor: Deimos |  Zdroj: čsfd | Komentuj film
K recenzování se mi konečně dostal post-apo film z roku 1985! Quiet Earth neboli Tichá Země. Jde opravdu o jedinečnou věc, z té doby samožřejmě bez digitálních efektů, každý si však určitě ve filmu nejde to nejlepší. Recenzi najdete tady, za upozornění na tento vyjimečný film děkuji Ferelenovi.
Nový FO2 mod - "Dangerous Quest!"
Autor: Ještěrkář |  Zdroj: NMA forums | Komentuj novinku
Jedná se o další výtvor Poláka Liche a jde o parodii, zbastlenou dle nějakého - údajně dost lambrusco - autorova komiksu.
Pravděpodobný obsah:
-50 nových skriptů
- skoro 40 NPC a plno questů (z toho jeden hlavní - asi příběhový)
- 3 změměné Arroyské mapky
- 1 změněná mapa v lokaci Klamath
- prázdná worldmap (zapraná akorát dvěma upravenými městy - můžete hádat jakými)
Tahejte tuhle, případně tadyhlenc.
BioShock jde pomalu na pultíky
Autor: Bio Lizard |  Zdroj: nma-fallout.com | Komentuj novinku
Kevine, jak se cítíš po zisku Best Action/Adventure E3 primátu?
S BioShockem jsme v různých plátcích vyhráli hromadu E3 ocenění, ale nikdy ne tohle. Takže to bylo samosebou fajn.
BioShock je hotov. Prozraďte, jak jste takové milníky oslavovali v minulosti, a jaká bude párty právě na počest BioShocku?
Zrovna jsme měli takovou akcičku v Bostonu a potom je tady jedna událost během "launch night", což je 20. srpna, kam mimochodem zveme celou řadu lidí, včetně nejskalnějších fanoušků hry. Docela se na tu věc těším, tyhle launch párty jsou takové... zvláštní. Ráno rozlepíte oči a říkáte si "Hej, naše hra fičí na pulty!" Prostě žádná další koberečková akce v Madison Square Garden.
Celé interview s Kevinem Levinem můžete najít na stránkách serveru Level Up.
9.8.2007 . . . Konečně report!
Autor: chekotay |  Prazdroj (Plzeňský) | Radši nekomentuj!
Tak konečně, s mírným (jednoměsíčním) spožděním uvádím report z 1. celorepublikového Falloutího srazu.
Ano, měsíc mi trvalo, než jsem se z té třídenní pařby vzpamatoval...nicméně nyní je report zde i se svými chybami a s minimální cenzurou. A taky s nějakými těmi fotkami - další foto můžete sehnat v Galerii. jenže, aby bylo jasno - žádný report ani fotografie nedokáží přiblížit tu atmosféru! Bylo to prostě skvělé, sešla se dobrá banda, a už se těším na příští rok na další podobnou akci! Ještě bych chtěl poprosit ty, co mi dosud neposlali své fotografie z akce, ať mi je zašlou na můj e-mail.
8.8.2007 . . . Drobky přímo z talíře J.E. Sawyera
Autor: Lurking Lizard |  Zdroj: Ausir @ NMA forums | Komentuj novinku
Aneb další Van Burenovské, na kapesník zralé informační kousíčky, které jinde než v zemi šťouravých a kousavých ještěrek nenajdete. Útržky vypadávají přes poláka Ausira z mailu jednoho z nejzajímavějších BISáků pozdější éry, lead technical designera J.E. Sawyera. Vybírám to stravitelnější:
Sawyer o podstatě příběhu:
Dá se říct, že příběh byl - přesně jak se domníváte - skutečně rozetnut do dvou "aktů". Většinu prvního aktu jste měli strávit sbíráním rozprchnvších se vězňů (mrtvých či živých) a zpětným eskortem do Tibbets Prison. V tomto okamžiku systém ODYSSEUS zmapuje, na které problémové (virem nakažené) sektory je třeba namířit satelit pro odpálení bomby. ODYSSEUS následně vyhodí Tibbetskou věznici do povětří. Během druhého jednání jste se měli pokusit smysluplně sestavit druhý raketoplán (všichni ti zlí, přešpatní parchanti s raketou č.1 mezitím zmizeli na orbitu) ve vesmírném středisku Bloomfield a odletem na orbitální stanici (BOMB).
O vrtoších padoucha Prespera:
Role Victora Prespera byla v průběhu vývoje přehodnocena, cítili jsme potřebu vykreslit jeho motiv totálního zavržení / zničení Kalifornie drobátko skutečnější. On a jeho kumpáni vyrůstali velmi úspěšně frustrováni Tandi, Bratrstvem, karavanami a kýmkoliv dalším. Pravděpodobně chtěl prostě začít stavět novou společnost takříkajíc na zelené louce. Presper věděl, že bude potřebovat vojenskou pomoc a tak k sobě zlanařil pár nespokojených vojáků NCR. Je celkem jedno že měla Republika v boji s BoS navrch, morálka vojáků byla na každý pád v trapu, vytrpěli si toho fakt hodně. Hlava každého Paladina NCR byla vykoupena smrtí deseti i více blbých, nedobře vyzbrojených vesnických balíků v obyčejné kožené zbroji. Armáda byla rovněž dost unavena neustálými šarvátkami s křupany typu Powder gang, který se zformoval jen proto, že NCR neuvolnila dostatek peněz dělňasům, budujícím železnici.
Hle, další komiks.
Autor: Ještěr |  Zdroj: DaC | Komentuj novinku
Na stránkách Duck´n´Cover se odněkud vyloup nový Falloutí komiks Bauma Adamhach a to patrně od DACana s našlapaným nickem Dogmeatlives. Pokud tedy komixům fandíte alespoň o 200% více než moje maličkost, rozhodně do dané galerie zavítejte.
Oznámeno vydání americké i evropské verze Hellgate London
Autor: Ještěr |  Zdroj: NMA | Komentuj novinku
Oním (pro někoho) magickým dnem je středa 31.10.2007, což jest den v USA notoricky známý též jako Halloween. Evropská verze tady bude údajně o nějakých 48 hodin později. Kdoví, copak se z HL nakonec vyklube...
7.8.2007 . . . Kniha World without Us - Svět bez nás
Autor: Deimos |  Zdroj: Briosfreakův blog / worldwithoutus.com | Komentuj novinku
Objevil jsem celkem zajímavou knihu, nesoucí název World Without Us neboli Svět Bez Nás. Alan Weisman - novinář a profesor na arizonské universitě, se v ní zajímá, jak už název napovída, o to, jak by svět vypadal, kdyby ho náhle všichni lidé opustili...
Zde je krátké shrnutí z domovské stránky knihy:
Ve Světě bez nás, Alan Weisman představuje naprosto originální pohled na důsledky lidského jednání na naši planetu: ptá se nás, jak bychom si představili
Zemi bez nás.
V tomto dalekosáhlém vyprávění Weisman vysvětluje, jak by bez přítomnosti člověka zkolabovala naše rozsáhlá infrastruktura a nakonec by i zmizela; co z
našich denně používaných věci by se zvěčnilo jako fosílie; jak by se měděné trubky a kabely opět rozpadly do pouhých tvarů žil v načervenalých horninách; proč by zbyly některé
z našich nejstaších stavení; a jak by mohly být plasty, bronzové sochy, rádiové vlny a jiné člověkem vytvořené molekuly naším nejdéle trvanlivým darem vesmíru.
To však není všechno. Na stránce můžete také shlédnout zajímavé animace a kompilace obrázků ( zde) z post-apokalyptického světa, nechybí ani audio komentář.
Bohužel se mi zatím nepodařilo objevit jediné české knihkupectví či server, který by tuto knihu nabízel.
6.8.2007 . . . 62. Výročí svržení atomové bomby
Autor: Ratman |  Zdroj: --- | Komentuj novinku
Rádi bychom vám všem zarytým Fallouťákům připomněli, že právě dnes je tomu 62 let od chvíle, kdy byla na japonské město Hirošima svržena atomová bomba. Spolu s Nagasaki, na které byla svržena bomba o 3 dny později (9. srpna) se tak stal tento akt odstrašujícím příkladem toho, co dokáže atomová bomba napáchat. Proto doufejme, že již žádné další použití atomové bomby už nikdy nenastane a Fallout zažijeme jen v našich neškodných fantaziích a počítačových hrách.
Povídka: Šílenství
Autor: Deimos |  Zdroj: Supergod | Názory na povídku
Brutalita, šok, zamyšlení i důraz na psychiku přináší tato jedinečná povídka nazvaná Šílenství ( V A P ). Supergod se opravdu činil, neboť životní příběh hlavní postavy je pestřejší než Da Vinciho paleta, je více než jen zajímavý a navíc bezchybná gramatika a příjemné Falloutí reálie posouvají tuto povídku opravdu hodně vysoko. Není co vytknout, povídka je opravdu podařená; hlasujte tedy o její kvalitě na Fóru.
Povídka: Tvor: díl třetí
Autor: Deimos |  Zdroj: Fireman | Názory na povídku
Příběh pokračuje; žít jako Supermutant začíná být zajímavé a v pustině, ale nejen v ní, se začínají dít podivné věci. Nečekaný zvrat a konec (?) při cestě za Vůdcem však kazí plány nejednoho Supermutanta...
Tvor: díl třetí ( D ) je příjemné pokračování nakousnutého příběhu o dosti brutálním osudu hrdiny z pustiny. Povídka je lepší průměr, příznivce Firemanovy série povídek Tvor potěší.
Povídka: Krátké Příběhy Johna Veverky 2
Autor: Deimos |  Zdroj: Deimos | Názory na Veverku
Nejsem si tak jistý, zda již Harley pokračování tohoto střeštěného (stupidního) výtvoru zde uveřejnil, každopádně v Povídkách se pokračování příběhu o Johnu Veverkovi ( H ) neobjevilo a tak chybu napravuji až teď.
Pro zájemce je zde tedy díl druhý, nazvaný Stopař.
. . . A co se ještě Povídek týká: Upozornění!
Autor: Deimos |  Zdroj: --- | Komentuj novinku
Povídek nám došlo ještě více; jedná se o Porkyna- jeho dílko 1..., a o Marcuse- Konec a začátek. Vaultmasterstvo ale dospělo k názoru, že povídky/ soubory typu .odt nebo .wpd otevírat nebude ( vlastně je neotevře vůbec ;)) a tak prosí tyto zmíněné, aby své výtvory zaslali ve formátu .doc nebo .txt. A to platí i pro ostatní z Vás:).
Konec dnešní přehlídky.
5.8.2007 . . . Resident Evil:Extinction a I am Legend
Autor:Tom alias Kharkow |  Zdroj: RE:Extinction website / I am Legend website | Komentuj novinku
Nedávno jsem úplnou náhodou našel na netu pokračování Resident Evil s názvem Extinction, kde se opět objeví Milla Jovovich, což by nebylo až tak zajímavé, kdyby se ovšem další díl neodehrával v postapokalyptickém světě, tak jsem vás chtěl na tuhle zajímavost upozornit. Z teaserů přímo srší Mad Maxovská apokalypsa. A aby toho nebylo málo, tak ještě dalším filmem s postapokalyptickým námětem, kdy na zemi zbyde pouze jeden jediný člověk (Will Smith) je I am Legend. Obou dvou filmů bychom se měli dočkat do měsíce/dvou.
Povídka: Zrůda
Autor: Ratman |  Zdroj: Ulvrin | Komentuj novinku
Jak jsem před nedávnem slíbil, tak se po delší pauze vracíme k vyřizování povídek. Proto děkuji všem, kteří svá díla přeposlali, neboť pár z nich jsem předtím vůbec nedostal. Dnes přikládám krátkou a značně čtivou Ulvrinovu povídku Zrůda: ( F P ) která pojednává o muži, jenž je pro svoji vísku skutečným hrdinou. Povídka sice není až tak úplně ze světa Falloutu, avšak po krátkém rozmýšlení jsem se ji přecejen rozhodl zde zveřejnit, protože patří dle mého názoru k tomu lepšímu, co jsem kdy četl. Tip nedávám jen kvůli tomu, ale jinak si jej povídka určitě zaslouží.
Mno, to je ze světa povídek dnes vše. Až se Deimos vrátí z vejletu, tak sem nahodí kvantum dalších kousků,přišlo toho opravdu dost:)
Kapka hazadru s The Radiated Society
Autor: Ještěřák |  Zdroj: The Radiated Society | Komentuj novinku
Na počest čtvtého výročí existence ušil někdo od polských stránek The Radiated Society relativně solidní FO1/2 vědomostní queez - tak se ukažte, šmudlové. Vyhodnocení údajně přijde 31. srpna a to přímo na mail uživatele. Good luck & Have fun všem rádoby znalcům... 8))
4.8.2007 . . . QuakeCon 2007: iD oznamuje vývoj post-apo drandírny "Rage"
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: QuakeCon 2007 website / Tiscali Games | Komentuj novinku
Tuto newsu berte víceméně jako zajímavost, s největší pravděpodobností se z toho nic moc RPGózního nevyklube. Dovolím si citovat:
Na QuakeConu v Dallasu firma id Software dle očekávání oznámila svůj zbrusu nový projekt Rage, mix akce a ježdění, z nějž jste mohli de facto první video vidět již na prezentaci Apple. Bylo potvrzeno, že Rage vzniká simultánně pro PC, Mac, X360 a PS3, používá druhou generaci megatextur, poběží na 60 FPS a vyjde pod Activision "when its done" na Blu-ray disku (verze pro PS3, která je pro vývojáře pracnější) a dvou DVD (ostatní platformy). Wii verze nebude, neboť id Tech 5 engine nejde převést na konzoli od Nintenda, ačkoli se jim Wii jinak zamlouvá a chtějí ho časem podporovat.
John Carmack zdůraznil, že se od interiérových lineárních stříleček vzdalují úmyslně, protože milují filmy jako Šílený Max. Hra Rage sestává z 60% střílení a 40% řízení buginy (včetně závodů nebo různého vyblbnutí), obsahuje některé prvky adventur (zkoumání míst) a jiné ze závodů (tuning vozidla). Hra se bude odehrávat v postapokalyptické pustině v budoucnosti, kdy na Zemi spadla kometa a lidstvo, přežívající v malých vesnicích, bojuje proti mutantům a monstrům. Příběh bude jednoduššího rázu a zhostíte se v něm outsidera, který jako v pohádce vše, včetně zkorumpovaného režimu obrátí k lepšímu. Název hry má trojí význam: jednak je to “rage against time” (boj proti vládě), dále “rage” ve smyslu závodního řádění a nakonec, protože se titul hry vyskytuje i ve slově “garage” a vlastní přizpůsobení vašeho vozidla v malých obchodech bude nedílnou součástí hry.
Jak známo z dřívějška, Rage se bude odehrávat v otevřeném světě, takže už žádný lineární průchod uzavřenými koridory jako v DOOM III. Budete kdykoli moci vystoupit z vozidla a jít prozkoumat okolní terén a jeskyně. Počítá se s deformací prostředí: engine vám dovolí např. vyrýt svoje jméno na kterýkoli kámen. Singleplayerová kampaň zabere zhruba dvacet hodin a některé její částí půjde hrát kooperativně ve dvou (klasický deathmatch tu pravděpodobně nebude). Carmack dodal, že se prozatím nerozhodli, jestli bude Rage fungovat pouze na operačním systému Vista, rozhodně ale bude tato verze nějak zvýhodněná. O využití efektů DirectX 10 však nemá zájem (sází pořád na OpenGL). Ani hraní napříč platformami nebude, neboť je s tím neadekvátně moc práce kvůli technickýcm potížím.
Rage chce získat Teen rating (narozdíl od Quake/Dooma) a vzniká s rozpočtem v řádu desítek milionů dolarů. V tiskovce je vyzdvihováno, že i menší firma typu id Software s pár desítkami zaměstnanců je díky technologii id Tech 5 schopna sama obstarat vývoj verzí hry pro čtyři platformy naráz bez jakékoli pomoci zvenku a aniž by se musela potýkat s tradičními problémy s (ne)plynulostí rozsáhlých venkovních prostor nebo odlišným frameratem na PS3 a X360. Obsah různých verzí bude shodný, ale některé budou omezeny co do detailů polygonů. Ve všech ale bude mnohem více slunečního svitu než v předešlých hrách od id.
Oficiální announce najdete tady a videoprezentaci zase tuhle na YouTube.
Další Bethesdí huby na špacír
Autor: Mr. Lizard |  Zdroj: NMA | Komentuj novinku
GameSpot: Zdá se, že Falloutí komunita dokáže být leckdy pořádně ukřičená. Projekt už je celkem daleko, bude tady nějaká zpětná vazba na takové reakce? Neuvažovali jste třeba zpětně ušít pár úprav?
Todd Howard: Většina lidí to naživo nikdy neviděla a já nevidím důvod, proč něco překopávat na základě pár screenshotů a teaseru. Vážně o tom pochybuju. Můj první dojem je, že někteří nemůžou naší práci přijít na jméno už od roku 2004 a pro tyto lidi toho opravdu mnoho udělat nemůžem, vyjma snahy udělat tu nejlepší hru co můžem, hru, která se před svými předchůdci a sama před sebou nebude stydět. Kdokoli kdo hru na vlastní oči viděl, jako řada týpků od novin, ze sebe vyloudil úžasné reakce... mnohem úžasnější, než jsme měli kdy předtím možnost vidět, což bývá pěkný nervák, protože na něčem roky makáte a rozhodně nechcete vidět rozezlené reakce. Všechny ty E3 trofeje nám dávají neskutečně dobrý pocit, protože nikdy předem pořádně nevíte, jak obstojíte před konkurencí. Ovšem být opakovaně označován jako "best in show"... mezi stovkama parádních E3 představovaček... jo, z toho jednoduše začnete být na svou práci hrdí. Ano, moc rádi uslyšíte, že jste se řadě znalců trefili přímo do jejich gusta.
Emil Pagliarulo pro server Play(TM):
S vystižením podstaty série fakt, kde a jak plácnete kameru, fakticky nemá co dělat. Ani kamera, ani váš engine. Všechno je to o způsobu jakým ke hře skutečně přistupujete, o charakterech, o černém humoru a takových věcech.
Určitě můžete hru hrát bez toho, abyste kdy využili VATS. Potom je boj je pořádně podobný 1st/3rd RPG jako Deus Ex nebo speciálním akcím typu No One Lives Forever. Rozhodně se nejedná o čistorkevnou FPS; boj bude pořádně ovlivněn statistikama vaší postavy, ať už s VATSEM, nebo bez.
Hra poběží s i bez DX10, v tom jsme kurevsky neoblomní... z čehož plyne, že se můžete na upgrade o Windows Vista jen pro potřeby FO3 klidně vybodnout.
Mám za to, že vůbec poprvé umožníme hráči ponořit se naplno do univerza, které tak ohromně hltají.
3.8.2007 . . . A vítězem screenshotu měsíce se stává…
Autor: Ratman |  Zdroj: --- | Komentuj novinku
Necromancker se svým screenem Pedozátah, gratuluji. Noví soutěžící se do hry moc nehrnou, proto tu dnes máme jen jediný nový obrázek od Bennyho nazvaný… Blahoslaveni budiž Ori. Mno, jak se zdá v době tvorby tohoto počinu jela HB docela na dost bedničkách :) Hlasovat můžete jako vždy zděs.
Novinky z hnízdečka Bethesdího II: Nový webík
Autor: Ještěr |  Zdroj: Fallout 3 homepage | Komentuj novinku
Odpolední klepy se tentokrát potvrdily a Bethesda opravdu nahodila zbrusu novou pořádnou FO3 website.
Trochu přereklamovaná, trochu moc oplácaná nepřekvapivými informacemi (až na gruppenfotku ve Vaultích hadrech a tohlencto Howardovo rozjímání - mimochodem prý okopírované :)), její dizajn by ale tuším brala nejedna fanstránka. :o))
2.8.2007 . . . Novinky z hnízdečka Bethesdího
Autor: Ještěr |  Zdroj: No Mutants Allowed | Komentuj novinku
Nejprve výňatek z včerejšího tiskového prohlášení:
ZeniMax Media Inc., sesterská společnost Bethesdy Softworks, má tu čest vám dnes představit otevření ZeniMax Online studií. Divize bude vedena Mattem Firorem, světově známým znalcem na poli online zábavy, a bude zaměřena na Massively Multiplayer Online Game (prostě MMO) segment trhu.
Firor byl jedním ze spoluzakladatelů Mythic Entertainment, kde víc jak 10 let tvrdě pracoval na MMO titulech. Mythic byl producentem někdejší online bomby #1, Dark Age of Camelot - MMORPG, jež znamenalo jeden z největších pokroků na tomto poli. Do svého odchodu z firmy v roce 2006 byl Firor zodpovědný za kvalitu všech produktů společnosti. V minulém roce pracoval jako konzultant na volné noze a poskytoval rady novým publisherům, které měly zájem zakořenit v online sféře.
Co asi budou vařit, TES MMO? FO MMO? Anebo TES: Fallout MMO? :)
Timeslip Fallout 1 and 2 engine tweaks: dobré zprávy pro FO2 moddery
Autor: Ještěrka Moderka |  Zdroj: No Mutants Allowed | Komentuj novinku
Timeslip, zkušený Morrowind / Oblivion modder, se tuhle podíval na zoubek starému FO enginu a vymačkal ze staruše hned několik cool změn:
První věc, co jsem změnil, je rychlost hry. Stopadesáté běhání z jednoho konce New Reno na druhý je hádám drobátko nezáživné, takže jsem přidal možnost nastavit si pro změnu rychlosti libovolnou klávesovou zkratku (jde o hodnoty mezi 0.5x a 10x). Tahle vylomenina ovlivňuje jak pohyb tak boj, ale netýká se světové mapy, zvuku, videosekvencí či mluvících hlav.
Další věc, která mi tady chyběla, je možnost zahrát si Fallouta v okně, takže jsem přirozeně přidal windowed mode. Někdy to může dělat bordel, ale ulehčuje to práci při alt-tabbingu, práci na dvou monitorech, pořizování screenshotů apod.
Nakonec jsem přidal možnost hezky scrollovat v inventáři, předtím se mi to zdálo trocha těžkopádné, zvláště když máte plný bágl krámů. Takže teď fungují nejen šipky, ale i kolečko na krysítku.
Testováno na kopii fallout2.exe, která pochází z MegaModu 2, ale hádám, že nic nebrání bezproblémovému chodu ani v tradiční v1.02 US verzi hry.
Timeslip byl dokonce tak hodný, že Falloutím modderům předhodil před nos i své zdrojáky, kterých se ujal coder ravachol, jehož kutění bude jistě zajímavé sledovat. Známý patcher Killap s touhle věcičkou prozměnu počítá do svého FO2 patche (Pro ty, kteří náhodou nevědí: anglicky mluvíci FO-fans po celém světě už hru v jiné verzi, než je finální Killapova podoba, prakticky ani nehrají. Želbohu to není zrovna dvakrát kompatibilní s češtinou.) Taktéž by neměl být problém zahrnout tyto featurky do velkých projektů typu BGE nebo Resurrection.
Download:
Fallout 1 engine tweaks
Fallout 2 engine tweaks
Sourcecode
Pro rozbalení použijte program 7-Zip.
Mimochodem, pokud někdo zkoušel před-předvčerejší Lisac2k´s Vault Rads mod, pak vězte, že jsem na jeho stránku přihodil anglický walkthrough, který pochází přímo od autora.
Celkem drzá zpověď Pete Hinese serveru golem.de
Autor: Shima / Ještěr |  Zdroj: golem.de | Komentuj novinku
Jörg: Proč jste se rozhodli udělat F3 ve 3D? Bylo to prostě nevyhnutelné, vzhledem k tomu, že vaše předchozí hra je Oblivion?
Pete: Jistě, technologie, kterou jsme právě měli a na které jsme mohli stavět byla poměrně rozhodující faktor. Ale především, jako fanoušci série, jsme zamýšleli vtáhnout vás do toho světa.A znáte nějaký lepší způsob, jak vás vtáhnout do fallout univerza, než pohled první osoby, ve kterém nevidíte věci abstraktní cestou, kde můžete dojít k věcem a dotknout se jich? V původním falloutu byla židle, která měla nějaké 4 pixely a teď je tady, má povrch, můžete si na ni sednout!
Jörg: Ale co když se to starým fanouškům Falloutů nebude líbit? Nechtějí spíš nějaký izometricko-shora-dolů-pohled namísto Gears of War?
Pete: Fanoušků Falloutů je spousta. I já jsem Fallout fanda! Mám cíl vytvořit další hru v tomhle univerzu, ze které budou podobné zážitky, jako u předchozích dvou titulů! Nejde mi o perspektivu, nejde mi o to, jestli je boj na tahy, v reálném čase, nebo hybridní. Pokud si myslíte, že to musí být izo a tahové, tak budete pravděpodobně zklamaní. Pokud máte zájem o další hru v tom skvělém, bohatém světě, který má tu skvělou hloubku, tón a postavy, pak snad Fallout 3 bude něco pro vás. Nakonec, nemůžeme udělat hru, která se bude líbit všem.
Jörg: A samozřejmě chcete prodat tolik kusů, kolik by se těžko povedlo s oldschool taktickou hrou.
Pete: Pravděpodobně ne. Ale opravdu cítíme že 3D je to nejlepší, k čemu by se mohl Fallout svět posunout. Protože jsem skutečně v tom světě, opravdu ty věci dělám, místo obyčejného sledování těch postav shora.
Jörg: Jedna věc se spoustě lidem na Oblivionu nelíbila - byl to příliš povrchní příběh. Máte v plánu jít tentokrát více do hloubky?
Pete: Jedna z věcí co se vám přihodí když vytváříte hru jako je Oblivion, s tím obrovským světem, všemi těmi postavami a pokoušíte se vytvořit dostatek questů na zaplnění celého toho světa je: Jediné co nechcete je jít do hloubky - pokud ovšem nechcete strávit prací na hře příštích 20 let.Musíte se tak trochu starat o všechno ve světě naráz. A na Oblivonu byla božská právě možnost jít kamkoliv chcete, možnost interakce se všemi těmi lidmi. Ten svět vypadal mnohem víc živý, než v kterékoliv hře, kterou jsme dříve v této sérii vytvořili. Fallout 3 staví na méně NPC, na méně questech, ale všechno má mnohem více hloubky a detailu. Každý quest je o tom, jak ho uděláte. Každý quest ve F3 má spoustu různých cest, jak jej lze splnit! Můžete být dobrý, zlý, nebo něco mezi tím, a to je přesně to o čem Fallout má být: děláte tahle rozhodnutí a děláte je vy sami.
Celý překlad najdete tuhle, originál (anglická i německá verze) pak tady. Za českou verzi patří dík Shimovi.
1.8.2007 . . . Pete Hines o FO3 pro server SPOnG
Autor: Warlord |  Zdroj: Briosafreak´s FO3 blog | Komentuj novinku
SPOnG: Okey, príbeh je určite kľúčovou zložkou Falloutu 3. Kam je zasadený? Môžete nám ho trochu predstaviť?
Pete Hines: Bomby padli v roku 2077, takže je zasadený 200 rokov po tom, čo padli bomby. Je to vlastne príbeh vašej postavy, ktorá sa narodila vo Vaulte. Prvé kroky v hre, takže aj všetko dovtedy, strávite vo Vaulte. Takže budete vidieť útržky rôznych časových úsekov vášho života vo Vaulte a vždy taktiež aj kroky svojho otca, ktorého hrá Liam Neeson a je vždy pri vás. Takže sa vidíte ako malé bábatko, vidíte sa ako desaťročného a tak ďalej. Tvoríte si postavu, taktiež sa učíte niečo o hre a robíte nejaké questy a také veci.
Jedného dňa sa zobudíte, je to deň vašich devetnástich narodenín a váš otec je preč. Nikto za posledných dvesto rokov nevstúpil do Vaultu, ani z neho neodišiel - takže toto je šokujúca vec nielen pre vás, ale aj pre všetkých obyvateľov Vaultu.
Overseer, ktorý riadi Vault, je očividne veľmi rozčúlený, že niekto porušil hlavné pravidlo, “Nikto dnu, nikto von” a taktiež si myslí, že so zmiznutím svojho otca máte niečo spoločné - čo ovšem nie je pravda.
Nemáte poňatia, prečo by mal odísť. Čakali ste, že tam bude a on tam nie je. Takže toto je tak nejak bod, od ktorého sa to celé začne odvíjať. Overseerovi hrdlorezovia sú vam v pätách a preto prídete na spôsob, ako sa dostať von z Vaultu, tak isto ako urobil váš otec, aby ste ho mohli ísť hľadať.
“Čo bolo tak dôležité? Prečo ma tam nechal samého? Čo musel ísť urobiť? Kde je?” To sú otázky, ktoré si budete klásť a to sú vaše dôvody na to, že opustíte Vault a vydáte sa na cestu von, do post-nukleárnej pustatiny.
SPOnG: Jedna z featur Falloutu 3, ktorá dosť vyčnieva z radu je V.A.T.S. (Vault-tec Assisted Targeting System) – môžete nám vysvetliť, ako to bude fungovať?
Pete Hines: V.A.T.S. sa narodil kvôli túžbe urobiť to tak, aby hra najlepšie šľapala z pohľadu prvej osoby - pamätajte na to, že pôvodné hry boli robené ako hry z pohľadu tretej osoby s kolovým režimom boja. My si myslíme, že pohľad prvej osoby je ten nejpôsobivejší spôsob, ako začleniť hráča do herného sveta. Avšak pri tom sme stále chceli niečo, čo by stále ostalo verné starému role-playingu. Nechceme nič, čo by zvýhodňovalo rýchlorukých hráčov FPS. Nechceme odmeňovať hráčov, čo sú dobrí v hrách ako, Call of Duty, alebo Halo, alebo čojaviemčo.
Chceme aby váš úspech, alebo porážka, závisel od schopností a zručností vašej postavy. Takže preto je jednou z vecí, ktoré sme do módu V.A.T.S. aj možnosť zastaviť čas a naskladať za seba pohyby, ktoré má vaša postava potom vykonať, takmer niečo ako mód spomaleného času. A potom sa to celé odohrá ako keby ste pozerali krátke video. v
Takže v akomkoľvek bode hry ju môžete zastaviť a utrácať akčné body, aby ste mierili na jednotlivé časti na potvore, alebo potvorách, s ktorými prípadne bojujete. Takže by ste napríklad mohli zamieriť jednému chlapíkovi na nohu, ak ho chcete spomaliť zatiaľ čo beží k vám, aby na vás zaútočil svojou chladnou zbraňou, zatiaľ čo druhého chlapíka môžete postreliť do ruky, aby bol menej presný so svojou strelnou zbraňou a tretieho môžete streliť do hlavy, aby ste docielili jeho rýchlu smrť – a potom stlačíte tlačítko a hra to celé odohrá namiesto vás v režime videa. Počas behu sa vám akčné body obnovujú. Jednotlivé akcie môžete robiť v závislosti na tom, koľko akčných bodov vám ešte ostáva a koľko akčných bodov spotrebuje streľba z určitých zbraní, alebo iné veci, ktoré chcete urobiť.
Takže toto je naozaj spôsob, ako vám umožniť zastaviť akciu, vyhodnotiť situáciu a urobiť múdre rozhodnutia v tom, na koho budete mieriť. Poznáte to, vo veľa strieľačkách je mnoho nábojov po celom okolí. Zatiaľ čo tu ste ale v post-nukleárnej pustatine. Proste nemôžete ísť do miestneho obchodu so zbraňami a kúpiť si ho tak veľa ako potrebujete. Budete musieť vysnoriť všetko čo potrebujete na prežitie. Budete musieť šetriť nábojmi a riešiť boje tak šikovne, ako sa to len dá. Kombinácia schopností vašej postavy a stavu zbrane potom určuje, ako pravdepodobné je, že zasiahnete akúkoľvek príslušnú časť tela svojich nepriateľov.
Vraveli ste, že vo Falloute 3 bude jednou z veľmi dôležitých vecí ‘morálne správanie’ vašej postavy.
Pete Hines: Áno, je to obrovsky dôležité. Vo Falloute je jednou z dôležitých vecí to, že počet questov, ktoré môžete plniť je omnoho menší ako v Oblivione, ale všetky tie questy majú oveľa viac možností, ktorými ich môžete splniť. Takže v Oblivione, ak ste hrali za určitý typ postavy... povedzme ak ste boli zlý chlapík, smerovali by ste sa skôr na questy ‘Dark Brotherhood-u’.
Zatiaľ čo vo Falloute je vám skôr predostretých viac questov a vy si môžete vybrať, akým spôsobom ich vyriešite: budete dobrý chlapík? zlý chlapík? Alebo budete v tom ‘sivom mieste’ na pomedzí, keď si nie ste úplne istí, či máte zo svojich krokov dobrý pocit? Tieto ‘morálne dilemy’ vám budú predostierané – a vy, hráč, budete musieť robiť tieto rozhodnutia pekne quest po queste.
Celé, velice dlouhé interview najdete zde v rozhovorech. Za slovenský překlad řečnění našeho PR šílence moc děkuji Warlordovi. Zítra pokračujeme...
Drobečky pro vrabčáky z Bethesdího Vaultu
Autor: Ještěrkář |  Zdroj: bethblog.com | Komentuj novinku
Jedná se opět o dva "sami-sobě-si" rozhovory s level designerem Joelem Burgessem a testerem Christopherem Krietzem, který pomáhal ladit Oblivion a to samé jej velmi pravděpodobně čeká v případě FO3 (šťastný to indián...). Nezbývá než doufat, že vám jej děda JaW opět chrabře přelouská do češtiny.
Pytel plný PnP materiálů
Autor: Ještěrkář |  Zdroj: NMA / Fallout PnP Wiki | Komentuj novinku
S divokým zrušením Fallout d20 PnP-like projektu od firmičky Glutton Creeper Games, které od začátku ze všeho nejvíc připomínalo zdařilou Leoneho kovbojku, rychle prosákly tyto materiály na internet (thx Jason Mical, Ausir) - zvědavci můžou prozatím vesele tahat tuhlenc s tím, že se obsah brzy objeví v širší přepracované podobě na pomalu vznikajících stránkách PnP Wiki. No aspoň cosi dobrého nám to přineslo, což...
Ještě přihodím obsah .zip souboru:
Fallout PnP "Unlimited" .doc format
Psionics rules, .doc format
Great Wastes sourcebook, .doc format
The Enclave 2.0 sourcebook, .PDF format
Tribes sourcebook, .PDF format
Waterworld total conversion, .txt format
-zpět-
|