ARCHIV - Leden 2007
-zpět-
30.1.2007 . . . GSC překopalo oficiální Stalkeří stránky - YouTube pakárna
GSC překopalo oficiální Stalkeří stránky:
Ne že bych alespoň přibližně tušil, jak vypadaly předtím, každopádně teď fungují v poměrně vydařeném, skromném designu a vůbec - celá stránka působí skoro rodinnou atmosférou pokoutně bastleného indie projektu. Přitom půjde samozřejmě o miliony, možná i stamiliony. :-) Kromě změny vohozu můžete tu a tam vstřebat nové, exkluzivní info, u kterého je poměrně silná jistota, že neexistuje v rovině různých klepů a legend. Cituji výtažek z textu:
Radiace a mutanti, anomálie a nepřátelské bandy, záhadné jevy Zóny a konečně podstatně méně záhadné datum vydání... Jasně, řeč je o STALKER: Shadow of Chernobyl, hře vyhlížené tak dlouho, že začala figurovat na čelních vaporware příčkách. Než tým pořádně zoptimalizuje engine a řádně hru odbleší od bugů, rádi bychom osvěžili paměť hráčů co se týče herní mytologie. V praxi to znamená, že jsme renovovali a nakopli nové stránky, které vám budou sloužit jako zdroj nejčerstvějších informací - a to jak písemných, tak grafických.
Závěrem bych rád přihodil zajímavé linky na preview serverů IGN a GameSpot, které se (náhodou??) vynořily v tentýž den.
Spotted @ Oblivion Lost.de
Černobylská dvouocasá ještěrka
YouTube pakárna:
Tak, copak nám znudění Ruští Falloutomagoři uploadli tentokrát? Nic menšího než F1 Overseera, shikovně synchronizovaného s Patrickem Stewartem aka Jean-Lucem Picardem aka patetickým králem s TES 4: Oblivion [zde si doplňte jeho jméno; já ho neznám :]]. Tak tomu se říká černý Falloutí humor...
JEŠTĚR
29.1.2007 . . . Sho(c)kující (politické) odhalení! - AshWorld - vyvíjející se Falloutí zázrak (by Deimos)
Sho(c)kující (politické) odhalení!:
Neuvěřitelné! Česká politika je hnisem a mutacemi prolezlá tak moc, že mnozí čeští čelní představitelé byli inspirací pro slizouny, mutanty a podobná individua, daleko daleko za hranicemi. To se samozřejmě dotklo samotného Falloutu, kde našel útočiště i jeden z našich (zadních) českých politiků… nebo že by to bylo trošičku jinak? :) Thanx to Xaint a Nekrouš :)))
RATMAN
AshWorld - vyvíjející se Falloutí zázrak (by Deimos):
Je už tomu poměrně dlouho, co jsem Deimose, čiperného "pisálka z lidu", dokopal sepsat jeden článek s AW tematikou, abych se na něj vzápětí na předlouhou dobu vybodnul (ano, takovej já jsem - supi mě za to jednoho krásného dne vyklovou oči :)). Nicméně jak známo, u ještěrek a plazů vůbec je možné téměř všecko, takže jsem článek mrštně vyhrabal zpátky na denní světlo, opravil, patřičně nablejskal a následně šoupnul zde. Pro potřeby budoucích generací místních ghoulů bude klasicky pečlivě archivován v sekci články. Enjoy. Já se du zatím připravit na ty supy... :-/ Ještěr
28.1.2007 . . . Fallouterův přívěsek - Další rychlé zprávy - Povídka
Fallouterův přívěsek:
Nepostradatelná vychytávka pro bloudění pustinou se jmenuje NukAlert. Tenhle přívěsek neustále monitoruje míru radiace v okolí a jakmile vytuší nukleární průser, rozezní se integrovaná siréna. Vylovte z kapsy 130 europeněz a šup pro něj.
Harley
Další rychlé zprávy:
MMO projekt Fallen Earth překopal své stránky a přidal oficiální diskuzní fórum. Ty menu-čudlíky nalevo jsou nějaké povědomé, co? --- Kolem Stalkera jako by se v posledních dnech/týdnech roztrhl pytel. Na stránkách Oblivion Lost.de se objevilo celkem 105 nových screenshotů plus nějaké poměrně diskriminující informace ohledně sběratelské verze, která mimochodem vypadá poměrně nabušeně a neomezuje se zdaleka jen na PC hraní. --- Morr lehce updatoval svůj komix Gone with the Blastwave, který si nejen u nás získal nemalou oblibu.
Ještěřák
Povídka:
Vida. Stačí si postěžovat, a on se někdo ozve. Takže dnes tu máme druhý díl Krátkých příběhů Johna Veverky, postapo sitcomu od Deimose. A vězte, že je to zhrubá stejná humorná blbina jako díl první. Na vypilování je třeba ještě pořádná rašple, ale některé momenty pobaví.
Harley
27.1.2007 . . . Povídka - (Další) Peteho mlžení
Povídka:
Dlouho tomu, co autorská obec vezdejší, pominu-li nového sherifa, pojala podezření, že vše už bylo vymyšleno a naťukáno do klávesnice, pročež šla veškerá tvorba k ledu. A je to škoda, jelikož zrovna dnešního dlouhého rána jsem pocítil potřebu ponořit se trochu do starého známého světa... Inu vyhrabal jsem z mailu jediné nevydané dílo od Justina. Pod nepřekvapivým názvem Lovec se ukrývá neméně nepřekvapivý obsah. A sice - za mlada mi vymlátili family, až vyrostu a vyměním kačera na provázku za flintu, dostane tu někdo pořádně do držky. Aby to nebylo až tak fádní, šel na hlavního záporňáka pěknou oklikou. Těžko říci, kolik smyslu by mělo takové hledání Gizma, když všichni vědí, kde je, leč o něčem to být musí, že. Nu nakonec se tedy dospělý klučina s hlavním hajzlem setká a všechno dopadne... nebo nedopadne? V závěru se autor nechal až moc unést do psycho roviny dojemného bijáku a zapomíná na základní pudy. Nu posuďte sami, úplně zabitej čas tohle čtení není.
Harley
(Další) Peteho mlžení:
Den či dva zpátky zpovídal Peta Hinese (aka "PR moula Bethesdy") server Gamasutra. Předmětem byl nejen Fallout 3, ale třeba i Star Trek nebo Oblivion. Na adresu našeho miláčka utrousil Pete zhruba toto:
"Ve vývoji F3 jsme vykročili celkem dobrou cestou. Tým se zvětšil/zrychlil a za chvíli to bude ještě veselejší. Jako tomu bylo u všech našich produktů, obzvláště tak velkého rozsahu, opravdu nemáme zájem o nich nic roztrubovat, dokud nejsou v pokročilejším stavu, abychom předešli zkresleným představám lidí." Na závěr klebetění ještě dodal: "Fallout není žádná rychlovka, kterou sfouknete ve dvou letech. Máme na něj k dispozici několik let, které mu také hodláme věnovat."
To je sice fajn vata Pete, ale my prostě CHCEME něco vidět...
Spotted @ NMA, thx to Briosafreak, CyanideRush, Jabberwocky.
Varanus komodoensis
26.1.2007 . . . BGE Graphicpack mark I. - Další Stalkeří matroš
BGE Graphicpack mark I.:
Na stránkách modu jsem vypustil dalších pár informací a hlavně tenhle balíček grafiky (made by Ghost, Mad_Eye a Destinero), původně vytvořený čistě pro potřeby modu. Balíček byl pod GNU/GPL licencí vypuštěn primárně pro potřeby moderů na fórech No Mutants Allowed, jako díky za jejich aktivitu, fundovanost a vstřícnost. :-)
Ještěřák
Další Stalkeří matroš:
Na velmi pěkně ošetřených stránkách Oblivion Lost.de jsem vyhrabal nějaké nové DX9 screeny a jedno (prý) zajímavě namixované video. Jaký kontrast k Bethesdí tajnůstkářské politice, což?
Ještěřák
25.1.2007 . . . PPP (Příbuzné post-apo projekty)
PPP (Příbuzné post-apo projekty):
Fallen Earth je pěkně dlouho vyvíjené (zcela určitě tady o něm neklebetím poprvé), čiště postapo MMORPG. Plánovaná zápletka vás přenese do roku 2154 do nasmrt vyprahlé oblasti Grand Kaňonu, kde se spolu za přítomnosti mutantů, radiace a dalších zhovadilostí hašteří šest lidských frakcí. Sice jsem poznamenal, že je FE v produkci už pořádně dlouho, na brzký finální release to však rozhodně nevypadá - není divu; uspěchat vývoje MMORPG, které rozhodně není na špici herní pyramidy potřeb v době, kdy se do světa derou desítky podobných záležitostí, by mohlo dopadnout ne zrovna dobře. (screeny; thx Tiscali Games)
Další pán na holení, Warmonger, už tak krystalicky čisté postapo není. Za poměrně čerstvounce oznámenou hrou stojí společnost NetDevil a mělo by se jednat o epizodickou rubanici na pokračování s určitým potenciálem pro MMO světy (He, už zase? A to počkejte holomci, až do toho mocně třískne polonemrtvé IPLY... :)) Warmonger má šlapat na pokrokovém Unreal 3 enginu, rovněž má podporovat procesory AGEIA PhysX. Samotný (tipuju, že nijak valný) příběh se pak má točit kolem ropy, resp. tahanici o její zbytky.
Třetí kousek - Řecký (?) projekt Nuclear Nightmare - je ve vývoji taktéž velmi krátce a žánrově by se mělo jednat o temný postapo (indie - nezávislý) horůrek s nepřehlédnutelnými RPG elementy.
A abych byl úplnej, ještě přihodím link na Nuclear Collapse, záležitost na mobilní telefony, která na zem dopadne co nevidět (recenze).
L!ZARD
24.1.2007 . . . Tipy na management modů od Joshe Sawyerse
Tipy na management modů od Joshe Sawyerse:
Pokud si ještě někdo v české/slovenské Falloutí komunitě pohrává s myšlenkou pustit se do nějaké menší (nebo nedejbože větší) kreativní modařské činnosti, jistě vám přijdou vhod tyto z NMA vycucnuté tipy, které by měly teoreticky zvyšovat šance na skutečný budoucí release *něčeho*. Jelikož jde o dokument sepsaný profíkem, něco na tou procesu určitě bude...
Takže ať už se chystáte čile modit nebo patříte do větší poloviny koláče líných zvědavců, hupky šupky do studování... :-) Za překlad děkuji Kuřeti.
Ještěřák
23.1.2007 . . . Komentář vedoucího producenta Bethesdy Ashleyho Chenga - Rychlé zprávy
Komentář vedoucího producenta Bethesdy Ashleyho Chenga: Četl jsem tuto zprávu o vývoji Falloutu. Práce na Oblivion expansion packu - Shivering Isles - budou brzy zabaleny a tým hupne rovnou na Fallout 3. Je zábavné sledovat čím dál větší poprask v tisku -- v OXM (to je ten oficiální Xbox magazín - pozn. by Ještěr) se Shivering Isles na obálce je i sloupek o Falloutu. Jedna věc je vyplivnout build mimo pracovní síť a druhá zkušenost z naší každodenní práce; obsahem oficiálních tiskových zprávách je totiž něco, co přináší do naší práce novou skutečnost. Osobně jsem toho názoru, že to nejhorší, co může tým během vývoje udělat je uvěřit právě těmto zprávám. Pořád nemůžete porazit ten "feel good" faktor, který přichází s nadšeným davem.
Fallout byl vždycky můj soukromý favorit. Nebyl moc velkým komerčním trhákem, hráli ho skoro samí hardcore erpégéčkáři, což z něj dělá jednu z těch her, která herní vývojáře zatraceně přitahuje. Snahy zpřístupnit hru mainstreamovému publiku, (= politicky korektní výraz pro dvanáctiletého amerického hamburgerožrouta s IQ na bázi koňského hnoje) třeba jako FOBOS, dopadnou bídně. Přesně dle filozofie v pozadí Superman Returns (na který jsem koukal včera v noci na mém Xbox HD-DVD) bych Falloutí světy raději utnul po druhém díle. :)
F1 jsem prošel několikrát, hrál jsem i Fallout 2 a Fallout Tactics (ačkoli jsem FT nikdy nedoklepal do konce). Zkusil jsem i Fallout: Brotherhood of Steel (ten pro Xbox), ze kterého jsem byl velmi rozhořčen.
Jestli se vám stane, že dostanete náhlé nutkání zapařit si Fallouta, toto je jediná cesta, jak z něj vymáčknout to nejlepší: uplácejte si postavu s opravdu vysokým Luckem a vybodněte se na ostatní statistiky. Následně jděte do nastavení a přehoďte všechny obtížnosti na nejlehčí -- základní věc; významně to zredukuje čas strávený v bojích. Vysoké štěstí vám umožní vidět spoustu cool skrytých setkání a je to i dobrá zkušenost co se týče celkové atmosféry, reakcí postav, questů.
Tady jest link na blog toho pána... Wandering Lizard
Rychlé zprávy:
Fallouty jsou údajně nejstahovanějším torrentem roku 2006; zajímalo by mě, kolikaprocentní vliv má na tom zdejší piráty prožraná komunita :)) --- THQ TV uveřejnila asi miliónté Stalkeří video, tentokrát zaměřené na mutanty a Černobylské anomálie --- Na NMA mail nedávno až z Číny přiletěla hodně raná alfa izometrického RPG enginu, který se tváří jako ten Falloutí. Zatím obsahuje jedno městečko a nějakou nedomrlou hrdinku; více infa najdete v .readme tohoto "produktu".. --- nějaké nové řeči kolem Polského projektu Afterfall, který nedávno oslavil dva roky existence. Tolik k průletu pustinou...
Wandering Lizard
22.1.2007 . . . Gone with the Blastwave v češtině - Oficiální Stalker betatest
Gone with the Blastwave v češtině:
Není to tak dávno, co jsme sem díky Drátově Šílenooké pomoci:) švihli pár přeložených dílů tohoto skvělého humorného postapo-komiksu a už tu máme první vlaštovku, které se snaží o překlad celý a až na poslední díl také (skoro) kompletní. Pokud tedy máte tuhle záležitost stejně rádi jako já, nenechte si rozhodně ujít…
RATMAN
Oficiální Stalker betatest:
Na stránkách Oblivion-Lost.de jsem vyhrabal pro Stalker-pozitivní Falloutery poměrně zajímavou zprávu - jak se datum vydání plíží a plíží blíž, potřebuje vydavatel THQ pro "svůj" Černobylský opus firmy GSC hromadu pořádných betatesterů. A co se obvykle v takových případech stane? -- Ano, vyhlásí se nějaká competition...
Černobylská třínohá Ještěrka
21.1.2007 . . . Úplný přehled Falloutích licencí a aktiv
Úplný přehled Falloutích licencí a aktiv:
Jelikož se v těch neblaze proslulých ekonomických prasárnách zamotával nejeden otrlý Fallouter, napadlo Jabberwockyho z NMA sepsat takový menší sumář (pozor, nutná alespoň lehce pokročilá znalost AJ), komu náleží jaká práva v záležitostech jako F1/2, F3, Van Burení pozůstatky, ale i F:T, FOBOS, případné filmy/knihy přímo z prostředí poválečné slunné Kalifornie a tak podobně. Pro mě osobně nic moc hezkej pohled...
Ještěr
20.1.2007 . . . Dvě nové New Dawn potvory
Dvě nové New Dawn potvory:
Pár dní zpátky jsem vás informoval o nově spuštěném, graficky velmi zajímavém prezentačním webu neméně zajímavého Polského tak-trochu-postapo projektu New Dawn, kde v galerii přibyly první dva arty roku 2007. Normálně bych se takovou zoologickou malicherností vůbec nezabýval, kdyby jednou z potvůrek nebyla tahle zatraceně roztomilá, mírumilovná ještěrečka. :-) Opravdu podlý komerční tah...
Lizard
19.1.2007 . . . F3 primárně na Xbox, styď se Todde! - Malý IRC annoucne
F3 primárně na Xbox, styď se Todde!:
Tahle zprávička, podchycená tradičně na NMA, bude (opět) zlá a nedobrá... Nejvyšší Bethesďák, Todd Howard, konečně se zbytkem vymlácených zoubků vyplivnul i nějaké konkrétnější F3 info. Přesně tady ale optimistické řádky končí, protože se TO nestalo nikde jinde, než v 18. vydání oficiálního Britského Xbox magazínu a po zkušenostech se svinstvem jménem FOBOS se jistě nejen mě ježí všechny vlasy na hlavě - ano, tatáž situace se může vzhledem k pořádně hustému oparu, který se nad F3 léta vznáší jako parazit, klidně opakovat.
Když se redaktor daného magazínu pozeptal na blízkou budoucnost BethSoft, odpověděl Todd zhruba tohle: "Začali jsme na tom makat na sklonku roku 2004 v dost málo lidech, možná deseti - a tak to vypadalo až do vyplivnutí TES 4. Kurevsky dlouho jsme trčeli ve fázi preprodukce, makali na různých konceptech, designu, vytváření prototypů atd atd. Brzy bychom se měli něčím takovým pochlubit, ale uvidíme..."
Jak to jen děláš, Todde? Ještě jsem tě ani nepotkal a už mám tvé uřečněné konzoloidní politiky plné koule... :-//
LIZARD
Malý IRC annoucne:
Není tomu tak dávno, co jsem tady lobboval rozjíždějící se IRC kanál Madbrahmínky; už vás tam sice idlí poměrně dost, leč opakování je matka moudrosti. Kanál mezitím mimochodem změnil "majitele", je jím už jen s7en samotný, mistr Jebak prý zlobil a pubertálně bušil pěstičkama... :)))
LIZARD
18.1.2007 . . . Konec lidstva potvrzen
Konec lidstva potvrzen:
Tak. Vědci z organizace The Bulletin of the atomic Scientist (BAS) posunuli ručičky symbolických hodin, které odpočítávají konec lidstva, opět o něco blíže k dvanácté. Z předešlých za sedm minut dvanáct ukazují nyní za pět minut dvanáct!
Hodiny Doomsday Clock totiž ukazují čas do zničení světa atomovou válkou. Hodiny jsou umístěné na universitě v Chicagu, kam byly umístěny v roce 1947. Byly nastaveny na sedm minut k dvanácté a do dnešního dne se jejich čas měnil 18x! Nejblíže, za dvě minuty dvanáct, hodiny ukazovaly v roce 1953, kdy USA úspěšně odzkoušely vodíkovou bombu. Naopak nejdále, za sedmnáct minut dvanáct, byly hodiny po rozpadu Sovětského svazu v roce 1991.
O samotné organizaci se pak můžete něco dovědět tady, najdete tam i článek a tomto aktuálním tématu.
No vidíte. A pak prej, že naše stránka není aktuální…si eště povíme, až lidstvo, zalezlý v krytech, bude v archivech Internetu pročítat tyhle stránky a zjistí, že jsme předvídali správně…:)
Konec vaultovského hlášení…
Deimos
17.1.2007 . . . Los Anketos
Los Anketos: Ani se nám tu minulá potvora (ad vítěz --- ano, Kráter alias Záře bude pro tradiční českou postnukleární rodinku jistě velmi poetickým místem k dožití svých dní...) pořádně neohřála, už tady máte novou anketečku, na jejichž možnostech si dejte nemálo záležet, protože tím můžete významně ovlivnit budoucí zelenoještěří práci. :)
Ankety budu počínaje dneškem těpat sem...
Ještěrkář
16.1.2007 . . . Všichni Stalkeři už znají přesné datum!
Všichni Stalkeři už znají přesné datum!: To, že má Ukrajinský produkt vyjet z lisovny letos v březnu, to už se na internetu dlouho oficiálně šušká. Dnes to bylo stanoveno přesně na den, ten den připadnul na pondělí 22. března 2007 (ano, takže k tomu kupodivu nebylo přibaleno žádné taktické "jééé, pal to čert, my máme přesné datum!" zpožděníčko), což je mimochodem 367 dní po Oblivionu a dost hodně po oficiálním annoucnování projektu. :) Ba co víc; na tomhle linku můžete STALKERa vesele odpočítávat a tu zase zkouknout poslední oficiální trailer. Fajné, fajné...
Spotted @ největší Falloutí oddělení FBI.
Černobylská třínohá Ještěrka :)
15.1.2007 . . . STALKER kniha
STALKER kniha:
Určitě si mnozí z vás pamatují, jak se trojice Harley - Deimos - Chekotay jednu dobu snažila vzbudit nemalý zájem o poctivé knižní vydání toho nejlepšího z MadBrahmíní tvorby, ale skutek tak nějak utek a všechny nápady vzaly pěkně rychle za své. V podobné fázi vývoje se teď nachází komunita STALKERů na serveru STALKER Portal v čele s (prý - nevím -- neznám, nečet jsem...) zkušeným pisálkem Beestarem. Jejich literární koutek amatérských bastlilů je sice s tím Brahmíním velikosti velmi prťavé, nicméně tamnější organizátoři už mají vyrobeno alespoň notně podivné logo knihy, což znamená jediné - předběhli nás, převezli, vykouřili, vyběhli jako malej pes s velkým... vyberte si co chcete. :)
UPDATE: chvíli jsem se na internetu ohledně STALKERa hrabal a vyštrachal tenhle celkem zajímavý výpis největších světových fansajt z nichž mě zaujala především OblivionLost.de - pěkná, přehledná, informativní... Prostě něco jako my. :o)
Černobylská třínohá Ještěrka :)
13.1.2007 . . . Špetka fan-fikce
Špetka fan-fikce:
Zpočátku jsem si myslel, že budu mít v roli náběrového Between Good and Evil sračkofiltru skoro takový vliv na svět jako Chuck Norris, než mě vedle seriózních a užitečných zájemců kontaktovalo i určité procentu otravných internetových retardů, jejichž upřímný mail začínal zhruba "čauko chalan, nech mna mapovať, hej?" :) Nedávno mě ale kontaktoval jistý David Novotný a myslel to všechno smrtelně vážně, během čtyřiadvaceti hodin zbastlil na koleně fiktivní holodisk o hrůzách v jednom z Vaultů (přidáno do sekce "články"), jehož čtení mě opravdu zaujalo a v roli živého filtru se s podobným čtivem želbohu setkávám dost výjimečně. BGE tak přišlo k dalšímu kvalitnímu pisálkovi a vy k hodnotnému textu z nejtajnějších zákoutí zelenoještěřích harddisků, kam jakživ lidská noha nevkročila. Enjoy. :)
Vault Lizard
12.1.2007 . . . Fanouškovská angličtina do The Fall - pozdě, ale přece... - Ještě něco k Hellgate: London
Fanouškovská angličtina do The Fall - pozdě, ale přece...:
Vzpomíná si ještě nějaká živá duše na Německé post-apokalyptické RPGčko z dílen Silver Style? (to je mimochodem přesně ta banda hitlerovců, kteří se jednu dobu alespoň naoko zajímali o čerstvě nabízenou Falloutí licenci, než se jí zmocnil Behtesdí gigant z Marylandského městečka Rockville, dál už to asi znáte...) Většinová odpověď bude partrně velké NE, takže mi dovolte menší historický výlev: hra vyšla pod oficiálním názvem "The Fall: Last Days of Gaia" na sklonku roku 2004 s tím, že ENG verze přijde následujícího jara (na vylomeniny tohoto typu jsou Němci zdá se experty, viz Piranha Bytes & Gohtic),v předních českých herně-publicistických plátcích se mihlo několik nadšených galerií, preview a interview, ale samozřejmě kde nic, tu nic. Tak se do toho doma na koleni pustil polák Continuum (velice zábavný maník, mimochodem :)), jehož práci můžete sosnout tadyhle (údajně to stačí normálně plácnout na GER verzi). Žádná dokonalost to zřejmě nebude, ale určitě lepší než dostat (německým) drátem do oka...
LIZARD
Ještě něco k Hellgate: London:
Jak mě náš čtenář José správně upozornil, přesným datem vydání post-apokalyptické Diablo-rubanice (bože, to je ale kombinace) je červenec 2007. Ohledně HL se na BonusWebu objevil ještě jeden nepříjemný drb, a sice že by balíček se hrou mohl obsahovat i jakousi prapodivnou variaci na MMORPG, na jehož počest hodlají tvůrci "revolučně" zavést klasické měsíční poplatky, jak to známe třeba z WoW. Mno. Kdoví, kde to majstři z BW vyhrabali... :)))
LIZARD
10.1.2007 . . . Převážně drbací F3 aktuláka - Oznámena data vydání her Bioshock a Hellgate: London
Převážně drbací aktuláka:
Od půlky roku 2004, kdy došlo k poměrně očekávanému kšeftu mezi IPLY parchanty a Bethesdou se ohledně nebohého F3 jen více či méně křivě drbalo a nejinak tomu zdá se bude i letos. Veliký, možná většinový podíl má na tom agilní NMA aktualizátor Kharn aka Jabberwocky, díky kterému máte na talíři každou chvíli jiný drobeček a já si zase procvičím taje anglického jazyka. :))
Jako první vyhrabal na známém, RPG fanatiky obklopeném serveru RPG Codex, jakýsi pochybný posilvestrovský článek, kde se v rámci bilancování nejfajnovějších RPGček uplynulého roku objevil i menší chvalozpěv na Bethesdu. Viz tento výtržek:
"V tomto momentě Bethesda tvrdě pracuje na datadisku k Oblivionu, nazvaném Shivering Isles, a v neposlední řadě i na velmi očekávaném Falloutu 3. Připravujíc velké překvápko pro všechny Fallout fandy, drží vývojáři všechny detaily pěkně pod zámkem.. Přestože pár vývojářů prohlásilo, že je hra realtime a moc akční, já tyhle řeči odmítám a důvěřuju faktu, že Bethesda bude vždy pracovat tak, jak to umí nejlíp a nepohrne se do něčeho s čím nemá zkušenosti. Uvědomuju si, že je to matoucí a ty řeči na IGN byly zcela vytrženy z kontextu, ale to co se vám tady snažím říct je, důvěřujme jim sakra trochu, OK?"
"Osobně cítím, že je na tom F3 dobře. Tak zaprvé, nahrazení turn-based boje intuitivním, moderním real-time systémem může svět Falloutu oživit. Zadruhé, hlavním designérem je Emil Pagliarulo, kterého - jako chlápka, co pevně věří, že ´Oblivion je donekonečna zábavný´ - upřímně považuji za nejlepší možnou variantu. Každopádně - Falloutí dungeony (ten blb opravdu napsal DUNGEONy, fakt že jo! - pozn. by Ještěr) budou navrhovány modery Oblivionu, šikovnými s TES Construction Setem! Překvapeni? Hádám že jo. Řekl bych, že jste dokonce vůbec nevěděli o nějakých Falloutích kobkách, co? Podívejte, já říkám, že F3 se chystá stát pěknou peckou. Jen je třeba doufat, že všechno to vzrušení a srandu přežijem bez úhony." Zatímco začátek textu může člověka přinutit k menšímu zamyšlení nad sama sebou, konec vesele klesá a klesá, až postupně klesne do nejhlubších hlubin hajzlu. Ihned po uveřejnění se na NMA fórech začalo pěkně držkovat (a ještě pořád držkuje), ale nezdá se, že by lidi z Bethesdy tento stav a komunita vůbec nějak extra zajímala... Což ale není vzhledem k pravidelnému nevybíravému chování většiny uživatelstva k nejodvážnějším Bethesdím průkopníkům, kteří mají zvlášť silné koule a odvážili se tam registrovat, žádný div. :)
Nedlouho poté publikuje magazín OXM (The official X-Box magazine; vývoj F3 se totiž bohužel týká i Billovy černé krabičky) menší (ale opravdu jen menší) zamyšlení nad současným stavem F3. Kousek dále můžete vidět i zoufale nezajímavé foto.
Na závěr přidal Jabberwocky jeden zaručeně nesmyslný drb ohledně release data (listopad 2007 :)) a updatoval NMA sekci "about Fallout 3", kde najdete ťip ťop úplně všechno.
Co z těch keců teda plyne? Bohužel nic moc - když je jako důkazní materiál k dispozici jen jeden E3 2k6 cover, pár *zaručeně pravdivých*, kulervoucích drbů a kecy skupinky ultrafanatických antiBethesdích militantních Fallouterů nemocných ještě mnohem hůře než pesus, dělá se nějaká smysluplná diagnóza dost blbě. Popravdě řečeno, Bethesda od lidí moc šancí nedostala a denodenně jí někdo z řízné Falloutí komunity škrtí koule, navíc nad sebou nemá žádného zpraseného investora, což do budoucna podstatně redukuje šance třeba na nežádaného levobočka s ceckatýma děvkama v hlavní roli (FOBOS). Na druhou stranu veškeré negativní reakce vesele přiživuje svým neurčitým a otravně tajnůstkářským chováním, kterým ke konci vládlo i zparchantělé IPLY.
Jisté je jen to, že zatímco značně šílený TES 4 přídavek Shivering Isles je dávno na cestě k TES-lovers, nám pořád nezbývá než se sbalit do kouta, okusovat si nehty a čekat...
Ještěr
Oznámena data vydání her Bioshock a Hellgate: London:
Pokud vás tyhle dva očekávaná a zároveň tak trochu postapo (v případě Bioshocku spíš 50s retro) projekty alespoň nepatrně rajcují, vězte, že jejich vydání se kvapem blíží - v případě první jmenované hry z kuchyňky Irrational Games je to 7. červen a u Diabloidního Hellgate: London je to zatím jen "léto 2k7". To jen tak aby jste si smradi nemysleli, že postapokalyptično ve hrách bez Falloutu vymírá...
Ještěr
9.1.2007 . . . FIFE version 2007.0
FIFE version 2007.0:
Pokud někdo ještě pořád netuší, co že vlastně FIFE je, pak vězte, že jde o alternativní Falloutí engine, který byl (respektive ještě pořád je) tvořen především pro činnost moderů - kteří jej ale kvůli značné nedotaženosti jeden po druhém vesele ignorují. Info + možná i download můžete asmatriť tady nebo tady (vše v angličtině). A tuhlenc je zase jeden screen.
Jestěrkář
8.1.2007 . . . Na světě je další dvouhlavá kravka...
Na světě je další dvouhlavá kravka...:
Nedokážu přesně říct, zda je tato zpráva vtipná, smutná nebo úplně zbytečná, každopádně nebohou kravku vyhrabal jeden NMA forums user s tím, že se jedná o zvíře narozené v Americké Virginii - jelikož k tomu ale přiložil link vedoucí na nějaké Braziské stránky, dovolil bych si o té Virginii silně pochybovat. :-)) Krávu můžete samozřejmě čile komentovat na našem diskuzním fóru. Jen z toho proboha nedělejte další znamení konce světa.
LIZARD
6.1.2007 . . . Dva nové úchylné Falloutí projekty - Třešnička ;)
Dva nové úchylné Falloutí projekty:
Nejen informováním české Falloutí veřejnosti o modifikacích a dalších různých F1/2 blbinkách je člověk živ, takže bych se dnes chtěl věnovat projektům, které vnášejí (nebo se o to pokoušejí) hrstku té Falloutí atmosféry do her jiných. Projekt číslo jedna je Fallout: The Rebirth of Civilization, což je vlastně Civilizace 3 v post-apokalyptickém světě střední Kalifornie. K dispozici je dokonce raná beta, ke které je přiložené i nějaké stručnější info. Druhým projektem je nový mod pro F:T (ano, Tactics jsou také do jisté míry úchylná záležitost) FT: RoE (Rules of Engagement). Ne že by mě tenhle projektík byť jen náznakem zajímal, použitá grafika ale vypadá docela k světu - posuďte sami: screeny - objekty - kvéry. To bude k prvnímu modařskému okénku roku 2007 asi vše...
Ještě taková třešnička na závěr --- oficiální vydání Ukrajinské princezny z Černobylu se kvapem blíží, takže na netu každou chvíli přibývají nové a nové screenshoty. Jako třeba tyhle čerstvounké věci na BonusWebu. Docela věrohodné, co říkáte...
Ještěr
4.1.2007 . . . Nové informace kolem Fallout TCG - Falloutí zátiší
Nové informace kolem Fallout TCG:
Pro příznivce lehkého postapokalyptického hazardu se jedná o informaci poměrně nemilou, tvůrci se na svých stránkách dušují, že jsou v objednávkách až po uši a nejsou DOČASNĚ schopni přijímat další. Souběžně na webu uveřejnili i tři nové karty z edice Master - Set, Gabriel a nakonec Gun Runner.
Jo a nezapomeňte zahlasovat v nové anketce - po letech Chekyho krutovlády se její náplň opět přímo týká Falloutu. :-)
Ještěřák
Falloutí zátiší:
Po delší době se s námi falloutí (a nejen falloutí) malíř a ilustrátor Hunter rozhodl podělit o nový obrázek. Můžete to brát jako takové malé postapokalyptické PéeFko :)
petruschka
3.1.2007 . . . Oficiální IRC Channel Madbrahmin - Postapo warrior
Oficiální IRC Channel Madbrahmin:
Jelikož každá pořádná internetová fansite má pro cvrlikání vrabců ve své komunitě svůj vlastní IRC channel, řekli si ghoulové Jebak a s7en, že pro vezdejší Falloutí spammerstvo spustí něco podobného taky... Čemuž jsem milerád vyhověl (bodejť ne, v nejlepším případě by to mohlo do jisté míry znamenat odbordelení diskuzního fóra od spamerské špíny :))), takže vše potřebné naleznete tady - včetně těch absolutně nezblbuvzdornějších návodů - plus nově na horní liště Vaultu. Případné dotazy ohledně IRC kauzy můžete čile snášet semhle do fóra.
Ještěr
Postapo warrior: Mistr Ghostus včera rozšířil svou již tak beztak dost metal-i-pieklo galerii o zajímavý post-apo kousek. Druhý Honza Doležálek to pořád není, nicméně do Ještěřích paintbrush-patlanic to má taky hodně daleko. :-)
Ještěr
2.1.2007 . . . Filmové okénečko, aneb postapokalyptický Terminátor 4
Filmové okénečko, aneb postapokalyptický Terminátor 4:
„Dozvíte se ještě víc o Skynetu a o tom, jak to vypadá v postapokalyptické budoucnosti,“- tak tohle přesně vypustil z úst scénárista Termíka 4 Michael Ferris. Leč materiálu je nyní o tomto filmečku opravdu málo, výrok zavání opravdu zajímavým tématem, co říkaté?:) I když se předchozí díly série Terminátor samozřejmě tématem konce lidstva zaobírají, nedá se vypuštěná trilogie označit jako POSTAPO. To by však čtvrtý díl měl změnit, neboť jak už bylo řečeno, děj by měl být zasazen právě do doby invaze robotů….
Krátce ještě k nejdůležitějším informacím: film by měl být hotov v roce 2008 a Arnieho v něm již bohužel neuvidíme.
Deimos
1.1.2007 . . . Šťastný nový rok!
Šťastný nový rok!!
Velevážení šmoulíci, Gargamelové, Azraelové, Ghoulové, Supermutanti a další radioaktivní havěti! Jsme zase o rok blíže apokalypse, a tak dovolte, abychom vám tímto popřáli do járu 2007 hodně toho štěstí, zdraví, spokojenosti, informací o Falloutu 3, silných olovnatých stěn a rychlých nohou, které vás vždy v čas do protiatomového krytu zanesou. Tak vše nej, ať je nám hej!
Vaše nametené vaultmasterstvo :)
-zpět-
|