Stránka NMAse rozhodla udělat sérii rozhovorů s JE Sawyerem z BIS o chystané hře s krycím jménem Van Buren, za nímž se na 99% skrývá Fallout 3. Rozhovor je rozdělen na dvě části – přímé otázky na Van Buren a “hypotetické” otázky na F3, na které zatím JE nemůže z důvodu “utajení” odpovídat přímo. Bohužel se potvrdily spekulace o komplet 3D prostředí hry (a já můžu začít šetřit na 3D kartu) i o zkombinování RT a TB bojů. Takže papá, perfektně vyvážené souboje z F1 a F2. Masivním změnám neujde ani systém SPECIAL, jak jste ostatně měli možnost zjistit ze série článečků, které najdete v našem archivu. Takže s chutí do čtení:
Jaké jsou výhody užívání plně 3D enginu oproti systému použitému ve Fallout Tactics, který měl 3D sprity na předrenderovaných pozadích?
No za prvé – dává to hráči více úhlů pohledu a více možností interakce s prostředím. 2D prostředí může dát hráči při interakci s prostředím pěkně zabrat. 3D nám také dává možnost více filmového užití kamery. Místo prostého hýbání kamerou tam a zpátky po scéně má 3D kamera jeden rozměr navíc, a tak nám nic nebrání v užití různých speciálních efektů při přechodech.
Samozřejmě, výhodou 3D modelu hráče je jeho přizpůsobivost při umísťování vybavení na jeho postavu a také jeho animaci. Přidání nové animace na spritovou postavičku je oproti tomu čas požírající dřina, která vyžaduje rendering každičkého framu pro každou kombinaci vybavení a každý pohyb s ním. Tento problém při práci s 3D postavou úplně odpadá. Postava s třema prdelema vybavení je může jakkoliv kombinovat a přidání další animace není téměř žádný problém.
Zachytí podle tvého názoru engine užitý ve Van Burenu atmosféru universa, v němž se bude hra odehrávat?
Ano, myslím, že nám to jde skvěle. Náš engine je schopný renderingu velice detailních scén. Když jsem dával dema hry různým lidem, zapomínal jsem zpočátku rotovat kamerou, takže se mě pak ptali: “To jsou 3D jen postavy? Já myslel, že i prostředí.” 2D scenérie budou vždycky detailnější – mohou si dovolit vykreslit perfektně každý jednotlivý pixel. Když si ale slušný počet lidí myslí, že je naše hra ve 2D prostředí, myslím, že to není špatný výsledek.
Náš tým je schopný opravdu velice slušné práce, takže atmosféra hry podle mě rozhodně nedojde úhony.
Je základní dějová linie hry už stanovena i v tak ranném stadiu vývoje?
Ano.
Plánujete do budoucna vydat demo?
Abych byl upřímný, nemám zatím ani šajna.
Už není tajemstvím, že Van Buren bude hybrid real-timu a tahové hry, můžeš vysvětlit vaše důvody, které k tomu kroku vedly?
TB užívá zvláštní nika her, o které z nějakého důvodu producenti nevěří, že by se mohla dočkat masového ohlasu mezi hráči. Producenti téměř vždy tvrdohlavě trvají na realtimu a odmítají strkat do TB her prachy, protože myslí, že by se jim nevrátily. Pokud tedy máme možnost udělat hru buďto jako 100% RT nebo vytvořit kombinaci RT a TB, v níž by oba způsoby hry využily svůj potenciál zhruba na 80% (RT) a 90% (TB), volíme radši toho hybrida.
Kdy bychom mohli vidět první screenshoty ze hry?
Nemám tušení.
Kdy bude Van Buren oficiálně odtajněn?
Taky netuším.
Hypotetické otázky k Falloutu
Kdyby se objevila ve vývoji nová Falloutí hra a tys byl čirou náhodou hlavní designér, pokračovala by hlavní postava v pokrevní linii Vault Dwellera a Vyvoleného?
Asi ne.
Bylo by to pokračování (sequel) nebo by děj hry předcházel původnímu Falloutu (prequel) nebo něco úplně jiného?
Dělal bych sequel. Staří pařmeni by určitě rádi viděli, jak život v pustinách pokračoval, poté co vyhladili Enklávu. Prequel by byl skvělý, ale.... teď na to není ta pravá chvíle.
Měl by mít hráč možnost vybrat si jako svou postavu i jinou rasu než člověka?
Podle mě ano. Ghoulové ani SuperMutanti nejsou natolik odlišné bytosti, aby se z nich nedaly udělat hratelné postavy.
Platí údaje ve Fallout Bibli, když už Chris Avellone není zaměstnancem BIS?
Jistě. Ale neznamená to, že jsme na nich otrocky závislí.
Jaký je oficiální konec Falloutu 2?
Plošina bouchne, Enkláva hořce pláče, kočičky a pejskové spolu žijí šťastně až do smrti...
Kolikrát už byl Fallout 3 v přípravě k produkci?
2x, myslím.
Jmenuj pár věcí, které bys ve Falloutu rád změnil.
Počet skillů a věci, které pod ně spadají (zvláště skill Věda), systém kritických zásahů, systém Damage resistance/Damage Threshold/brnění, postihy za vzdálenost, zaměřování zásahu, systém ručního boje.
Co dělá z Falloutu tak skvělé RPG?
PLASMA KVÉRY - JUCHŮŮŮŮŮ!!!