Game Informer Fallout 3 FAQ
Zdroj: NMA
Překlad: Ještěřák
(anglická verze tuhle)
Q: Tak co, nejedná se sakra o další Oblivion vymáchaný v omáčce z Falloutu?
A: Jedním slovem – ne. Jistě, Fallout 3 podědlil po Oblivionu jeho first-person perspektivu a systém dialogových stromů, ale boj, questy, tvorba charakteru a hlavně herní tón a styl má pořád mnohem blíže k Falloutu 1 a 2 než k Oblivionu.
Q: Je hra turn based nebo realtimová? Jak krucinál funguje ten VATS systém?
A: O tom jsem se pořádně rozpovídal v červnovém článku, ale abych to úplně upřesnil - Fallout 3 je hratelný jak v real timu, tak v pauzovatelném taktickém módu. Ano, samozřejmě, není to vyloženě na tahy. Prostě si zapauzujete real-time bitku a v tabulce se stavbou protivníkova těla naklikáte přesné cíle vašich útoků, takže jim můžete třeba rozdrtit nožku a pořádně je zpomalit, nebo třeba trefit pod náramenník a rozkývat tak jejich mušku. Stejně jako kdysi bude tato činnost žrát nějaké AP navíc, ale jelikož už úplně chybí tahy, AP se po určitém čase od odpauzování doplní. A pokud pokračujete v real time bojůvce, budou se vám doplňovat o mnoho pomaleji. Ve zkratce to znamená, že F3 bude o něco akčnější než tradiční RPG z jeho doby. Zda jsou tady ještě nějaké detaily ohledně fungování? Skoro určitě jo. Známe snad po shlédnutí dema všechny odpovědi, jak ta ďáblovina funguje? Ne. Prostě čekáme stejně jako vy na další informace.
Q: Neublíží port na konzole možnostem PC verze?
A Hmm… No, hra vlastně ve skutečnosti není nikam portována. Je vyvíjena pro Xbox360, PlayStation 2 a PC zároveň.
Q: Je hra 1st nebo 2st, nebo izometrická?
A: Jen 1st a 3rd pohled, jak jsem se zmínil ve článku. Klasické staré izo hra nepoužívá. Z 3rd pohledu je možno zoomovat celkem solidně dozadu pryč od postavy, ale rozhodně není zamýšlena podpora pohledu podobného originálu. Mno, herního pohledu se týkala skoro půlka obdržených dotazů, takže tuhle odpověď berte jako takový celkový sumář. Abych trochu zamezil prvotnímu zděšení, na rozdíl od Oblivionu je 3rd pohledu věnována speciální péče, protože Bethesda ví, že hodně hráčů si hru bude chtít zahrát alespoň takhle a co si budeme povídat, rozkývané 3rd v Oblivionu stálo za prd.
Q: Můžu se hrou prokecat bez užití násilí?
A: Na toto jsem během prezentace nenašel žádnou pořádnou odpověď, takže jsem se zkusil zeptat přímo vývojářského teamu. Obecně vzato mi pověděli, že se snaží hru postavit tak, aby šel skoro každý quest ukecat nebo nějakým způsobem obejít. Zdali budete moci projít hru zcela bez páchání násilností, Bethesďáci zatím víceméně zatloukají. (takže asi ne, vážení – pozn. by Ještěřák)
Q: Jaký je tvůj celkový dojem z prezentované hry?
A: Upřímně řečeno, jsem velký fanoušek Falloutů a koukám, že jim budu i nadále. Věřte tomu nebo ne, ale Bethesda je pořádně nad věcí. Já je vidím jako někoho, kdo originální díly miloval a musím říct, že můj pocit z moderního směřování série je zatraceně dobrý. Jistě, pokud jste naprosto tvrdohlavý typ fanouška, který je prakticky proti jakýmkoli změnám, asi budete jiného názoru - řeknu vám to na rovinu dříve, než bude pozdě: vy tvrdohlavci nebudete mít Fallout 3 rádi. Pokud jste ale lidé, kteří si tyhle hry zamilovali převážně pro jejich unikátnost jeho světa, morální nejednoznačnost, černý a často dost nechutný humor a parádně rozvětvené dialogy, pak vás vše co jsem viděl potěší.
Dále doal, že to vypadá na úplnou absenci aut či jiných přibližovadel, že hra bude M-Rated, podle očekávání se zcela otevřeným světem, v němž si za spáchaná činy hezky ponesete následky, že bude plná černého humoru, že stále neví nic o herní mapě (pokud nějaká vůbec je), že můžete hrát pouze za lidskou rasu, že se všude kolem povaluje spousta omamných látek, že ve hře uslyšíme více herců než v Oblivionu, že se vyhnem příšernosti jménem level-scalling a že ve finále nabídnou mnohem víc, než jen Washington D.C.
Ještě přihazuju nějaké útržky z videorozhovoru s výkonným producentem Toddem Howardem a hlavním grafikem Istvanem Pelym:
Todd Howard:
Videohry před deseti lety a videohry dnes jsou na tom s vizuální stránkou a přístupem k ní jako nebe a dudy.
Chce zachovat následující věci: šedivý podtón, složitost vašeho rozhodování, textury (?!), nelehká rozhodnutí na vašich bedrech, trajdání po herním světě při jeho ovlivňování.
Chce – když už dopa pokročila tak, jak pokročila - aby se hráč do hry opravdu vcítil všemi smysly.
Chce nás vidět hrát ve 1st/3rd person pohledu – v boji bude přesto hodně záležet na statistikách.
F3 bude násilná hra. Vývojáři strávili nemalý čas děláním krvavějších a krvavějších scén, takže když ustřelíte hlavu nějakému parchantovi, řeknete si „jo!“
Istvan Pely:
Hra bude mít zase 50s atmosféru.
Říká, že použijí staré Falloutí sprity v novém 3D hávu.
Prostě chce, abyste jeho svět pořádně cítili.
Linky na YouTube interviews s Toddem a Istvanem: zde, zde a zde.
|