Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
ARCHIV AKTUALIZACÍ VAULTU
2024: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2023: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2022: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2021: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2020: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2019: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2018: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2017: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2016: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2015: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2014: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2013: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2012: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2011: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2010: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2009: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2008: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2007: 9 10 11 12
Statické archívy před RS:
 2007: 1 2 3 4 5 6 7 8                     
 2006: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2005: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2004: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2003: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2002: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 2001:5 6 7 8 9 10 11 12
Tagy:
vše Madbrahmin Kultura Zajímavosti Fallout 3 Povídky Návod Komiks LARPy Soutěže Rozhovory Příbuzné hry Modding Developers Fallout 1 Artwork Ostatní hry Fallout Tactics Články Videa Fallout MMO Van Buren Fallout 2 Komunita Fo2 RP Interplay Hudba Studená válka Fallout Online Fallout: New Vegas Anketa Recenze Film Fallout 4 Vaultmasteři FoT patch Fo3 patch Fo2 patch FOnline Fo1 patch Bethesda Černobyl Mutants Rising Screenshoty FOnline Engine BGE FoNV patch DLC Civilní ochrana Fukušima Arcanum Fallout of Nevada Olympus 2207 Fallout: Sonora Krai Mira Resurrection Wasteland Concept art Wasteland 2 Obrázky Platformy Brahmíní vemeno Urbex Junktown Festival Wasteland 3 Fallout Fallout 76 The Outer Worlds MIB88 Megamod Last Hope Fallout et tu Fallout: Yesterday Atom RPG
• 31.3.2010 . . . Změna designu a plazí genocida
Autor: Smejky, Rastaman | 
Zdroj: smejki for madbrahmin | Komentuj novinku (22) | 
Tagy: Madbrahmin
Rastaman:
Výzkumy potvrzují: Růžová je zdravá!
Dle březnového výzkumu populárních časopisů Teplo domova a Svět barev,
je nejlépe vnímanou a zrakem snášenou barvou růžová. Oba měsíčníky v
nezávislých výzkumech testovaly vzorky 126 barev na 100 dobrovolnících,
jejíž hlas zní jasně: Řůžová se líbí nejvíc! S poměrně velkým náskokem 34 hlasů ze 100 se umístila na 1. místě, následována tmavou šmoulí modří
a sytě červeno-fialovou. "Ne nadarmo se říká vyspat se do růžova" nebo
"Mít růžové sny" uzavírá celý výzkum Svět barev.
Smejki:
Děda Rastaman se nám z novot zhroutil, důkazem budiž jeho humorné pojetí sdělení všudepřítomných změn. Nicméně byl před třemi týdny přehlasován v poměru 4:1 pro změny. Ale teď vážně.
Praděd JaW před lety položil základní tag pro madbrahmínu, kterouž pak ve spolupráci s dalšími nebožáky tak dlouho prznil, až se z ní stala největší fanstránka o Falloutech a všeobecné postapo tematice v bývalé federaci. Madbrahmina je mezi českými fanstránkami legendou, a to nejen díky svému silnému elitářství, ale také díky neobvykle širému záběru témat, jichž se dotýká. Deset let žila bez jakékoliv hry, přesto byla životaschopná až běda. V několika věcech však VŠE pokulhává. Tento web je starý jak JaWova občanka a administrovat ho, je práce fuškatá. Nicméně technické změny jsou natolik časově obtížné, že nejspíš budou věnovány JaWovi in memoriam. Druhou věcí byl zastaralý grafický design. Ten se sice časem vyvíjel, ale už asi čtyři roky zůstával neměnný.
Na popud nejnovějších výzkumů na poli přehlednosti grafických periodik a hledání ideální barevné palety téhož jsme se rozhodli, že krok, jenž v grafickém designu učiníme, bude velký. Články na toto téma vyšly průběžně v časopise Science (v číslech 5/2009, 8/2009, 9/2009 a 11/2009), načež byly přejaty dalšími významnými periodiky (za všechny Layers Magazine, Smashing Magazine, Digital.com, ITmagazine, z českých vezměme třeba Grafika.cz).
Jak patrno, rozvržení VŠE se takřka blíží ideálu, takže jsme se rozhodli, že se téměř měnit nebude. Krom toho jde právě o věc, jejíž změna by stála několik krví potřízněných klávesnic. Ukázka studie ideální barevné palety (zde pohleďte na gamut, jenž zohledňuje i zobrazovací limity používaných technologií) pak jasně ukazuje, že si brahmína pod prdelí již leta řezala větev, přičemž dole nechala růst husté ostružiní. Jistě vidíte, že výběr je velice úzký (v ideal range 1 jede třeba český Bonusweb) a připadají v úvahu v podstatě jen tři oblasti, jež jsou pro grafiku stránek použitelné. Limitujícím faktem je to, že kombinace barev z různých oblastí snižuje zamýšlené positivní efekty, k nimž tato studie dospěla. Dobrou zprávou je, že bílá je barvou universální. My jsme zvolili možná kontroverzní ideal range 2 a to proto, že je nejširší a že vykazoval nejlepší výsledky (nižší únava očí, zvýšení návštěvnosti, snížení agresivity a vyšší počet reklamních prokliků na bannerech provedených v inverzní paletě). Čeká se malá internetová revoluce. "Myslím si, že tímto definitivně končí éra studených barev, která po
více než desetiletí dominovala českému i světovému internetu" shrnuje redaktor a grafický editor serveru iDnes Ing. Kamil Duháček. Myslím, že právě tento uznávaný webdesignový guru to v českých luzích vystihl nejlépe.
Následky vidíte všude okolo a my doufáme, že s ním budete do budoucna spokojeni. Doufáme, že se tímto krokem přiblížíme co nejblíže majoritní skupině čtenářstva, která již delší dobu volá po podobné změně (abych řekl pravdu, byli jsme překvapeni, že nám od prosince 2009 na toto téma přišlo 8 e-mailů). Nyní byl zahájen testovací provoz. Samozřejmě, razantní změna designu je věcí dlouhodobější, proto berte prosím stávající vizáž jen za dočasné provizorium. Webdesign není jen o barevné paletě, ale i o vhodných kombinacích barev z úzkého "rozsahu sladitelnosti" (jak jak jsem si tento pojem ve studii dovolil přeložit). Ostatně i sama studie říká, že k dosažení ideálního výsledku je třeba zvážit i tematiku stránek a zemi původu, věkové složení a většinovou světonázorovou orientaci návštěvníků. Právě o těchto aspektech nemáme úplně přesné statistické údaje, takže jsme se na základě důsledné poloprofesionální psychoanalýzy několika návštěvníků rozhodli právě ke zvolené kombinaci barev webu. Na našich mašinkách již vzniká zcela nový, úhledný design. Tento nelehký monstrproces (spolu s dvěma profesionálními a třemi poloprofesionáními grafiky - zdravím Mortyho) mám pod palcem já. Návrhům na změnu jsme otevřeni.
Přejeme Vám další příjemná léta ve společnosti Vaultu šílené brahmíny.
Hacker session:
Jo a abych nezapomněl, Ještěr stál za nedávným hackerským útokem na VŠB, při němž unikla spousta citlivýcch materiálů o našich návštěvnících. Za to mu byl udělen permanentní ban (který je platný i pro veškeré jeho sémě) a zpřeráženy holenní kosti desetikilovým pytlem gumových medvídků. Dále by mu měla v nejbližších dnech přijít taková obálka s červeným pruhem.
• 25.3.2010 . . . FOnline vstupuje do třetího rozměru se vší parádou
Autor: Sius | 
Zdroj: FOnline 2238 | Komentuj novinku (15) | 
Tagy: FOnline Fallout MMO
Dnes 25. března 2010 v 18:00 místního času proběhl dlouho očekávaný wipe 2238 serveru. Updater je podle očekávání přetížený a server na tom není o moc lépe. Každou chvíli vývojáři odhalují nové chyby a přešlapy, na které během testování za staženou oponou přehlédli. Ostatně není se čemu divit, protože si pro nás připravili opravdu slušný seznam změn a novinek, tak bez dalšího okecávání, se na něj pojďte mrknout:
Oficiální changelog
Český changelog
Ve stručnosti vypíchnu pár nejzajímavějších změn, které se udály:
- vstoupili jsme do třetího rozměru!
- přidán nespočet nových map/lokací a plno starých bylo od základu překopáno
- přidány nové úkoly a zatím neznámé auto
- přidány 3 nové základny pro hráčské frakce
- dveře se dají rozbíjet skrze explozi v těsné vzdálenosti od nich
- překopány základní mechanizmy hry (kraftění, spolubojovníci, léčení a moho dalších)
- přidány nové příkazy a užitečné vychytávky ve vzhledu
- vývojáři se začínají zaměřovat na balancování hry, ne jen její ekonomiky
První dojmy z hraní jsou velice pozitivní. Změny, které jsou na první pohled patrné (tvorba postavy a její začátek v herním světě) hned od začátku pohltí hráče a konečně se můžeme začít bavit pro FOnline o nově objeveném elementu - PvE. Schválně jsem se toulal světem, abych narazil na některé z nových 3d kreatur. Čekal jsem všelicos, ale to jak plynule a bezchybně zapadly do herního prostředí je až zarážející. Jsme teprve na začátku nové éry, která by se dala označit jako 4. sezóna 2238 serveru, ale já se nebojím tvrdit, že nás čeká kvalitnější požitek z hraní jak kdy předtím.
• 13.3.2010 . . . Šťastná zpráva dorazila do Vaultu 101 - DLC pro Fallout 3 v češtině
Autor: JaW | 
Zdroj: Smejki | Komentuj novinku (34) | 
Tagy: Fallout 3
Zákazníci, kteří si pořídili českou verzi Falloutu 3, dostali na email tuto potěšující zprávu:
Vazeny zakazniku,
dovolujeme si vas informovat, ze k vasi hre Fallout
3 vysel pred par dny balicek dvou rozsirenich ke hre:
Fallout 3:
The Pitt + Operation Anchorage
Stoji 559 Kc a je v cestine.
Pristi
tyden vyjde druhy balicek:
Fallout 3: Broken Steel + Point Lookout
Cena
a lokalizace bude stejna.
Vice najdete zde: http://www.xzone.cz/hledat.php3?search=FALLOUT+3
Pekny
den
Martin Schovanec
manager obchodu
www.xzone.cz
• 7.3.2010 . . . Fallout New Vegas - screenshoty v plném rozlišení
Autor: JaW | 
Zdroj: DaC | Komentuj novinku (127) | 
Tagy: Fallout: New Vegas Screenshoty
Tajemný čtenář Duck and Cover (asi někdo z novinářů, kteří měli screeny k dispozici pro exklusivní preview) zaslal redakci balík screenshotů v plném rozlišení. Tak se na dobře podívejme, jestli nenajdeme něco, čeho jsme si předtím nevšimli.
Na jednom ze screenshotů jsou vidět zmutovaní horští berani "Big Horners". Schválně, kdo je najde první ;-)
• 6.3.2010 . . . FOnline v novém rozměru
Autor: Sius | 
Zdroj: FOnline 2238 | Komentuj novinku (32) | 
Tagy: FOnline Fallout MMO
Už je to nějaký pátek od toho co nám vývojáři Fallout Online ukázali svou audiovizuální prvotinu. A popravdě už je to bezmála 3/4 roku od třetího open beta testu, který odstartoval spuštění anglické odnože FOnline, která nese podnázev 2238. Tento úspěšný mód obou Falloutů si nedávno odnesl bramborovou medaili v žebříčku Indie Game of the Year modařské komunity ModDB. Ovšem autoři neusnuli na vavřínech a mimo pravidelné aktualizace nám za zavřenými dveřmi uvařili pekelně ostrý guláš.
V horizontu dvou týdnů totiž dojde k dalšímu wipe serveru, který sebou přinese další rozměr. Vývojáři se k tomuto kroku odhodlali především kvůli obtížím, které sebou nese 2D. Například jediná změna vzhledu postavy hráče vyžaduje ručně upravit více než 10 000 jednotlivých obrázků. S nástupem 3D se tak vývojářům uvolní pouta a přidávání novinek bude moci probíhat prakticky instantně v porovnání s časem, který je potřeba pro tvorbu 2D obsahu. Nová dimenze se bude týkat především NPC spolu s hráčovou postavou a jak sami autoři tvrdí posouvají FOnline do 2,5D. Pro fanoušky Van Burenu může jít o potěšující zprávy, protože vývojáři ukořistili modely a animace především z tohoto projektu a nové teprve budou vznikat. Jak nám tvůrci odhalili v jejich už třetím videu, nový rozměr nebude čistě jen estetická záležitost. Jako žhavou novinku nám v tomto videu představili rozdělení slotu pro zbroj na dvě části, tedy torzo a hlavu. Můžeme tak očekávat netradiční kombinace. Myslím že už teď je jasné, že půjde o pekelně divokou jízdu!
Ochutnávka in-game screenshotů: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
• 5.3.2010 . . . Fallout New Vegas - oskenované preview v časopisu Pelit
Autor: JaW | 
Zdroj: NMA | Komentuj novinku (40) | 
Tagy: Fallout: New Vegas Artwork
Dnes navečer si můžete počíst ve finském herním magazínu Pelit (PDF, 4MB) a trochu se zase v komentářích před spaním porafat. Přeji příjemné čtení.
• 4.3.2010 . . . Překlad návodu na Restoration Project 1.2
Autor: Mr.Nosál | 
Zdroj: madbrahmin.cz | Komentuj novinku (7) | 
Tagy: Fo2 RP Fallout 2 Modding
Vážení brahmíňané a brahmíňanky!
Je to už skoro tři měsíce co vyšel nový dodatek k Falloutu 2 v češtině. Jejich zásluhou, se tak dostala tato porce zábavy do rukou lidem, kteří angličtině nevládnou. Spousta věcí je však neustále skryta před běžným pohledem a mnozí tudíž přicházejí na fórum a ptají se neboť tápou. Proto jsem se, ač mám občas pravopis jako potkan, který skáče po klávesnici, přeložit pro vás návod na Restoration project 1.2.
Jedná se o překlad volný (některé části přímo podle mé paměti), trochu uspěchaný a gramaticky řádně zprzněný. Myslím však, že se jedná o doplněk plný informací, který otevře cestu lidem, kteří se někde zasekli. Moje práce vychází z návodu originálního. Můj projekt je zatím uložen na mých webových stránkách, ale snad bude časem zařazen do návodů na Madbrahmin.cz (Už se na tom pracuje, pozn. JaV)
Samotné odkazy:
Originál: The Fallout 2 Restoration Project v1.2 Supplementary Guide for killap's expansion pack
A bez dalšího zdržování: Česká mutace zpotvořená Nasua Nasua
• 1.3.2010 . . . Fallout New Vegas - oskenované preview v časopisu PC Gamer US
Autor: JaW | 
Zdroj: Tajemný cizinec C.G.B. Spender | Komentuj novinku (101) | 
Tagy: Fallout: New Vegas Artwork
V dalším exkluzivním preview, tentokráte v emerickém PC Gameru (PDF), se mimo jiné dozvíme, že jsme se na možnost střílet protivníky do genitálií těšili marně. PC Gamer US vše v článku vyvrací a ještě k tomu dodává usvědčující materiál v podobě screenshotu, na kterém hráčova golfová hůl nesměřuje do nepřítelovy mužské chlouby, ale naopak mu během sekundy ruší povinnost navštěvovat zubaře.
STARŠÍ VZHLEDY VAULTU
Vzhled Vaultu k 29.8.2007, ještě na Bonuswebu
Vzhled Vaultu k 4.10.2003
Vzhled Vaultu k 30.4.2002
Vzhled Vaultu k 31.1.2002
Poslední dny kompromisní grafiky 23.9.2001
Návrh příštího vzhledu od Ratmana 19.8.2001 (vítězný, zaveden 26.9)
Návrh příštího vzhledu od Jiri_auf_Wiedersehena (tehdy stávající vzhled) 19.8.2001
Návrh zaslaný Ratmanem těsně před spojením Ratman´s Tactics s Valtem šílené brahmíny
Jeden z nejstarších dochovaných vzhledů Vaultu, který ještě vedl osamělý Jiri_auf_Wiedersehen
|
|
|