Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
ARCHIV - ČERVEN 2002
-zpět-
30.6.2002 Fallout Tycoon DEMO - Poslední šance
Fallout Tycoon DEMO Na stránce Mr. Handy, která je domovskou stránkou tvůrců budovatelské strategie Fallout Tycoon, která se bude odehrávat v prostředí Fallotu, se objevilo dnes na stažení DEMO. Proto se co nejrychleji přemístěte sem a stahujte v sekci Download. Demo má 4 MB. JaW
Poslední šance Všichni zájemci o účast v soutěži zbystřete pozornost. Dnes do 23:59:59 je poslední šance poslat svůj příspěvek, pokud jste tak již neučinily máte tedy nejvyšší čas. Ceny jsme nabídli myslím dosti slušné, takže snad se ještě pár odvážlivců najde, pokud ne (ale vlastně i tak:), vězte, že na další soutěže už na pěkně dlouho kašlem, protože jak je vidět nemáte o ně zájem. Tak se sakra snažte! Za pokus nic nedáte!
Asi vás zajímá, jak budeme hodnotit, takže: Každý z hodnotících (já, Jaw, petruschka a Daemon) má tolik hlasů, kolik je soutěžících a počet bodů jednoho hlasu se stupňuje. Tj. soutěžících je zatím 5, takže hlas pro první místo má hodnotu 5 bodů, pro druhé 4…až páté 1 bod. Tím pak každý dle svého názoru příspěvky obodujeme a poté sečteme jednotlivé body, vyhraje ten, kdo jich má nejvíc. Jednoduché a účinné. RATMAN
29.6.2002 Vítězem screenshotu měsíce je Daemon
Vítězem screenshotu měsíce je Daemon Bylo to ovšem velice těsné, o pouhý jeden hlas. Nicméně teď už mu vítězství nikdo nesebere a dva jeho největší sokové (JaW a Deny) musí prokazovat své kvality i další měsíc. Ostatní dva soutěžící na tom s hlasy byly dost špatně (dohromady jeden), takže museli uvolnit místo nově příchozím: Jirkovi, který svůj screen poslal včera, nepochopil jsem jestli zrovna do screenshotu měsíce, ale nic se tím nepokazí:), nazval jej: Chodí pešek okolo. (zkráceno:). Docent Braun poslal další humorné dílko, jehož hrdinou je patrně čerstvý absolvent autoškoly. Na závěr jsem se přidal já se svým doplňkovým screenem dokumentujícím setkání holých lebek z Bratrstva Oceli. Svoje hlasy prosím odevzdávejte zde. RATMAN
27.6.2002 Nějaké sejvy z Fallout2 - Phoenixův komiks - Fallout3xDescent anketa - Doplnění pop-kulturních odkazů ve Falloutech
Nějaké sejvy z Fallout2 První kousek je od Lucifera, který je na prvním místě v Rychlonožce Falloutu 2. Tento sejva dokazuje, že k dohrátí Fallout 2 není nutné ani navštívit Vault 13. Je to divné, ale je to tak! Stačí navštívit Frisco, Navarro a Enklávu. Jestli nevěříte, tak si sejva stáhněte. Má jen 602 kB.
Druhý save je od Aranea, který mi ho poslal, abych zjistil proč se zrovna jemu dějí takové věci: Ked pockas do 18:20 alebo tak dajak, tak umries, a ani neviem preco, vnimavost mam nizku preto, lebo som sa liecil tymi liekmi co znizuju vnimavost. Vždy po nějaké době se jeho Vyvolená odebéře do pustiny zemřít. Bude to asi nějaká chyba ve hře. Jeden takový případ jsme tu nedávno také měli (ke stáhnutí je také v sekci "zajímavých sejvů"), ale u něho se smrti dalo po X pokusech se štěstím uniknout. U tohoto se mi to zatím nepovedlo :(. Sejva si stáhněte přímo tady (396 kB) nebo vlezte do "zajímavých sejvů". JaW
Phoenixův komiks Po nějaké době další komixs, který poslal Phoenix. Je to taková zajímavost v podání supermentanta Murcuse. Mrkněte na to semka. Díky za něj. Posílejte další, ať je na co se dívat. JaW
Fallout3xDescent anketa Celkem humorná, ale zároveň mnoho napovídající věc se povedla na oficiální stránce Interplaye (který – pokud to nevíte - funguje jako jakýsi nadřízený Black Isle Studios). V anketě o to, zda by mělo vzniknout další pokračování hry Descent, se objevila i možnost: „Dělejte radši Fallout 3!“ Že by už i oficiální managerské debílky (charakterizovatelné asi takhle: „dělejme to, co zrovna dělají všichni, protože se to bude určitě nejlíp prodávat tzn: Barbie Dream House Bloody Sim PORNO Shooter 3“ je jasná výhra, že?) trklo, že když si hra tolik let po svém vyjítí udržuje tak početnou fandovskou komunitu, něco na ní nejspíš bude a bylo by pěkně pošahané zakopat ji a přijít tak o prachy? KurvA! to je věta – rači si ji přečtěte 2x... nebo to nečtěte vůbec. Každopádně je zvláštní, že je tak najednou napadlo zařadit do ankety o úplně jiné hře Fallout 3... že by se nám tím snažili cosi říct :) Fallout 3 má samozřejmě už teď drtivou převahu 60 % (tohle sem psal fčera, takže teď už to bude počítám tak 95%) Takže - víte jak máte hlasovat?! DO TOHO!
...a pak odpojit – vymazat Temporary Internet files – a znovu! ;} Tenhle trik nezapomeňte, až se bude hlasovat o nejoblíbenějšího vaultmastera Šílené brahmíny, jasný?! petruschka
Doplnění pop-kulturních ... Na aditku o Falloutu na Hofylandu, které je ( na rozdíl od toho našeho oficiálního na Okounu) hojně navštěvováno, se nám svěřila sečtělá Kniga: Jo prochazela jsem na tech strankach ty kulturni odkazy ve Falloutu. Vy tam vubec nemate zminenyho Thomase Mooreho!!!! A to jde dokonce mozna o narazku na dva Thomase Moory!!!! Jeden z nich je krestansky autor knihy treba Laska a pratelstvi a info o nem je tady http://www.annonline.com/interviews/960812/biography.html
a druhym je znamy, velmi znamy autor... Na psal knihu Utopie... od nej vzniklo oznaceni utopiste a nechova se TM. z Falloutu jako utopista?
info o Utopistovi http://www.luminarium.org/renlit/tmore.htm. Nakonec jsme vybrali toho druhého Moora, který je ve skutečnosti ochuzen o jedno "o", zve se tedy jen More, ale jak Kniga tvrdí, bude to určitě on! Petruš se vzápětí vytasil z dalším popodkazem: Třeba takový samozřejmý odkaz je Skynet, což je komp, co v Terminátorovy vyvolal válku mezi roboty a lidmy a ve Falloutu jde jeho mozek implantovat do bota. Tak sem to tam přidal, aby ani jeden z nich neremcal :). Pop-kulturní odkazy si přečtěte tady. JaW
24.6.2002 Zmatek kolem FEV - Pár keců... taky o F3 - Duck and Cover - Red`s viewer
Zmatek kolem FEV Na boardu BIS se rozproudila zajímavá diskuze o FEV, radiaci, mutacích a dalších radostech postatomárního věku. Pakliže vám dosud nebylo něco z téhle oblasti jasné, teď vám k tomu něco žbleptnou experti na slovo vzatí (a spletou vás ještě víc):
Chris Taylor: Ghoulové jsou typem mutantů. Super Mutanti jsou lidé, kteří nebyli vystaveni žádné nebo minimální radiaci a nakazili se FEV. Ghoulové byli oproti tomu před nákazou FEV vystaveni silnému ozáření.
Tim Cain: Vím, že radiace a FEV se nesnášejí. Mutanti jsou imunní vůči radiaci, ale neozářený člověk bývá nákazou FEV zabit. Z toho je jasná jedna věc: Harold nezmutoval díky mixu radiace a FEV. Je buďto ozářený nebo nakažený, nicméně já si myslím, že je ghoul (pozn. překl: „cože?“)
Chris Avelone:
1) Některé potvory potloukající se pouští byly ovlivněny FEV (kentauři, floateři, radškorpíci...), ale většina z tvorů mimo Kalifornii byla zmutována zbytkovou radiací z časů války. Máme-li věřit Razlovi, Radškorpioni mimo Shady Sands byli zmutování FEV i radiací, ačkoli některé z nich mohla takto postihnout jen radiace. Vezmeme-li v úvahu, že vojenská základna s tanky s FEV nebyla příliš vzdálena od Shady Sands a mutanti se z ní šířili už nějakou dobu před Greyovou expedicí, není se čemu divit.
2) Původ ghoulů je neznámý. Jestli vznikli jen díky radiaci, máme téma na přemýšlení, proč oni přežili a zbytek lidstva kvůli ozáření pochcípal. Je možné, že netěsnící Vault 12, který obývali, stačil odstínit aspoň minimum radiace a díky tomu lidé uvnitř jen zmutovali v ghouly, možná ale bylo ve V12 něco jiného co způsobilo jejich změny... nebo to možná byla jen záminka k rozvinutí příběhu.
3) FEV se od časů analýzy počítače ZAXe změnil. Jak se virus rozšířil pustinou je neznámo. Jak byl FEV změněn pokusy Enklávy, aby byl schopen šířit se vzduchem nevíme. Kolik potvor uteklo z Mariposy před a po Greyově transformaci taky ne.
...no nevím jak vy, ale já sem z toho ještě spletenější, než předtím. Mám takový dojem, že když tvůrcům Falloutu něco v ději neštymuje, shodí to jednoduše na FEV. Kdyby prostě řekli: „Je to jenom hra lidi, tak musíte brát pár faktických chyb s nadhledem,“ udělali by líp. petruschka
Pár keců... taky o F3 Pár keců... taky o F3 Bis Forum vyfluslo na světlo bóží pár blábolů JE Sawyera na téma, proč BIS nestvoří vlastní hru ve stylu NWN (tzn. modulově uspořádanou). No na NWN bych mohl z vysoka házet sranec, ale Sawyer se ve své odpovědi zmiňuje i o Falloutu 3! (hajzl, kdyby držel hubu, nemusel bych zas překládat :)
JE: „To není špatný nápad, ale byl by to velký podnik. BioWare zabralo pět let stvořit Never Winter Nights. V době nejzběsilejší práce na hře bylo zapotřebí asi 70 usilovně makajících člobrdů. To je kurevsky hodně. Jakkoli mohou lidi skřípat zuby, když to říkám, ale Black Isle musí být v nějbližší době velice opatrné, co se týče další hry. No zdá se, že lidi by celkem uvítali sci-fi hru – takže proč ne modulární sci-fi hru? Každopádně se ale ještě musíme pustit do Falloutu 3, než začneme makat na něčem kompletně novém. (pozn překl: překladatel se válí v neovladatelné křeči radosti pod stolem. Později zjišťuje, že bude potřebovat čisté trenky.) ...blablabla (kráceno :)“
...nová naděje se vlévá do žil! Snad už příští projekt BIS by mohl být Fall... radši to nebudu říkat nahlas, abych to nezakřikl. petruschka
Duck and Cover ...je opět mezi námi! Po dlouhé nucené přestávce (snad si ještě vzpomínáte, jak hostitel DaCu začal redaktorům cenzurovat informace, což si hoši nenechali líbit a vypadli) se DaC konečně znovu objevil v celé své nukleární, zmutované kráse. Po zaniklém V13 nejlepší zahraniční stránka o Falloutu byla dlouho přístupná jen ve formě diskuzního fora, nicméně tady je opět komplet ... petruschka
Red`s viewer Když už je tedy DaC opět funkční, nic nám nebrání hned si vyzkoušet jeho informační potenciál. Takže tohle se na něm objevilo: Pro nenapravitelné šťouraly v souborech a amatérské programátory připravil Red novou verzi svého Red`s vieweru (zabaleno v Ace. Najdete např tady: www.winace.com nebo zkuste winrar). Jen stručně o čem to je (snad si to znalci přeberou). Jde o šikovný prográmek na prohlížení souborů Fallout Tactics. V nové verzi 1.5.0.11 jsou hlavně odstraněny staré bugy ale přidány byly i nové funkce (např. možnost sejvnout změny v ZAR a TILE). No tak si to čtu a zjišťuju, že vůbec nevím, o co jde – takže tady a tady byste měli najít nejnutnější info, prostudujte také README a popis starších verzí, abyste plně pochopili funkce tohohle udělátka. Hodně štěstí při šmejdění soubory Falloutu a nezapomeňte nám nahlásit nalezené poklady... petruschka
23.6.2002 Lucifer první v rychlonožce F2
Lucifer první v rychlonožce F2 Přímo pekelnou rychlostí dokázal Fallout 2 dohrát sám velký Lucifer a samozřejmě o tom dává našim prostřednictvím patřičně vědět. Jeho úctyhodný výkon překonal o více než týden doposud prvního Daemona (možná bychom měli na rychlonožku poslat nějakého exorcistu:). Jsem zvědav, jestli tohle někdo překoná… RATMAN
21.6.2002 Panoptikum aneb další šílenost
Panoptikum aneb další šílenost Dámy a pánové, jen přistupte blíže! Uvidíte, co jste ještě neviděli, uslyšíte sice velký kulový, ale jen přistupte blíže! Naše malé panoptikum vám otvírá svá dvířka. Najdete v něm všemožné i nemožné příšerky, co kdy spatřily světlo prohlížečů! Uvidíte úžasného Harrolda jak ho ještě neznáte, starší po konkurzu na film Mravenec Z, Dona Gizma po tasemnici, Myronův nový účes, prvního černošského prezidenta USA a mnohem mnohem více! Tak neváhejte a vstupte, neboť kdo neviděl neuvěří. RATMAN
20.6.2002 Typy postav F2
Typy postav F2 Má zapomnětlivost poslední dobou nezná hranic- několik týdnů před maturitou jsem začal típat obrázky z F2 a ořezávat jednotlivé typy postaviček, abych je posléze mohl dát do tabulky a popsat jejich funkci ve hře. Pak ovšem přišly ony "radovánky" a já se chtěl k této činnosti potom vrátit. Jak už to tak bývá, zapomněl jsem. Naštěstí už mám nějaké ty zkušenosti, takže si vše píšu na toaletní papír, takže mám zaručeno že si rychle na všechno vzpomenu:) V popisu najdete typy snad všech lidských postaviček, co se ve F2 objevily- od těch co potkáte na každým rohu, až po rarity. Jejich popis není dokonalý- většinou jsem je popisoval vzhledem k funkci, kterou nejčastěji vykonávají, ale lepší než drátem do oka… RATMAN
19.6.2002 Nové Wallpapery - Kolektivní povídka část III
Nové Wallpapery Asi jen pár z vás si všimlo, že poslední dobou do wallpaperů přibyly mimo soutěžních kousků i další věci. Novinek je několik a o jejich rozšíření se zasloužil JaW. Teď je řada na mě- včera jsem dostal od Comuse další tři wallpapery: Tak tady mas "Bumbelku" pri vyhazovani nechteneho hosta v 1024x768 + je jeste opraveno nekolik grafickych chyb. Prilozil jsem jeste dva wallpapery na tema Fallout, nato dohromady cca 300MB ...... :-) ..... tak to bych asi odrovnal modem, ma to 280kB Zatim ZDAR a zas nekdy (doufam ze bude zas nejaka soutez) Comus. Další soutěž samozřejmě zase někdy bude, záleží hlavně na vaší aktivitě, protože když se do soutěže zapojí jen pět lidí nemáme na další dlouho náladu. Za wallpapery Comusovi děkuji, protože se jedná o jedny z nejpovedenějších, co jsem kdy viděl. Obzvláště ten z Bratrstva Oceli je opravdu parádní, ale ani druhý kousek se nemá za co stydět… RATMAN
Kolektivní povídka část III Páni, to byla ale rychlost! Doba, za kterou je potřeba zpracovat vaše příspěvky v kolektivní povídce se čím dál tím více zkracuje, což je velmi dobré! Další díl si můžete přečíst tady. Mimo to, se v povídce objevila ještě jedna novinka- pěkný obrázek Metzgerovy farmy od Chekotaye, kterýžto je umístěn v první části. (lenoši si ho můžou prohlédnout tady). Nápad je to opět velmi dobrý, protože jak je každému jistě známo, tak texty s obrázky se lépe čtou:) RATMAN
18.6.2002 A další příspěvky do soutěže: Docent Braun a Chekotay
Další příspěvky do soutěže ... S blížícím se koncem měsíce, přichází stále častěji přispíváte do soutěže, což je velmi velmi dobré! Je už po osmé, tak v rychlosti. Docent Braun poslal screenshot s názvem Vstupní pohovor. Chekotay se chce ujistit, že nějakou tu cenu přeci jenom získá a tak poslal ještě povídku s názvem Závěť osamělého lovce. Hoši děkujem! JaW
17.6.2002 Comusův wallpaper do soutěže
Comusův wallpaper do soutěže ... Další wallpaper do soutěže o ceny poslal Comus: Zdravim nejlepsi cesky stranky o Falloutech!!!!!!! Posilam ti snimek do souteze - teda pokud ho tam zaradis. Dal by se nazvat: Takle dopadne ten, kdo nasere spravce Vaultu. Comus Já jsem si dovolil název zkrátit na Nezvaný host. Na obrázku mě zaujal hlavně ten podivně zmutovaný deathclaw, který útočí na nezvaného dotěrného obyvatele z jednoho vykradeného vaultu (hádejte kterého:)). který se odvážil do toho našeho, aby nám zde něco ukradl! Myslel jsem, že o našem Bumbelkovi (tak se obludka jmenuje) nikdo neví, ale přece jenom se vám ho podařilo odhalit. Comus, který podivnou shodou náhod přežil, vyfotil "tragickou" událost a hodil nám ji do poštovní schránky Vaultu. Za fotografii děkujeme a po poradě s dalšími obyvateli Vaultu šílené brahmíny určíme, jakou si zaslouží odměnu. JaW
16.6.2002 Archiv zvuků: Fallout-Aradesh, Fallout2-Harold
Archiv zvuků: Fallout-Aradesh ... Starosta Shady Sands Aradesh (Fallout) a ghoul se stromkem na hlavě Harold (Fallout2), to je dnešní přírůstek do našeho archivu zvuků. Dalšího komentáře netřeba. JaW
15.6.2002 Lionheart a SPECIAL - Ztracené mise Fallout Tactics - Myslí na to kudy chodí
Lionheart a SPECIAL Jak jsme se už před nějakou dobou ke všeobecné úlevě dozvěděli, Fallout Fantasy nebude žádným pejsko/kočičkovským gulášem Falloutu a magie, ale standardní fantasy RPG Lionheart. S Falloutem ho však přeci jen něco pojí: Herní systém SPECIAL. Snad vás bude zajímat, jakým způsobem si tento jedinečný systém Lionheart přizpůsobil a zda ho Falloutu příliš nekurví. Vypreparoval jsem pro vás pár zajímavých informací z interview ze stránek Freelanceru:
Jak byl sytém SPECIAL změněn oproti Falloutu?
Provedli jsme na něm mnoho úprav, z čehož nejzjevnější je přidání magie a osekání pro potřeby real-time boje. Ale i tyto úpravy jsou spíše podružné. Většina odolností, odvozených dovedností, rovnic (?) a dokonce i Perky jsou podobné těm z Falloutu. Často byly jen změněny jména a částečně jejich užití, ale v zásadě jde o stejné věci.
Jde říct, že Lionheart je Fallout zasazený do magického světa?
Ne, Lionheart je RPG odehrávající se ve středověké Evropě, užívající systém vývoje postav z Falloutu... Ani designérský záměr nebyl stejný – např. nikdy nebylo zamýšleno umožnit hráči vykecat se ze všech situací. I když pracujeme na silném příběhu a propracovaných dialozích, chceme taky mít spoustu starého dobrého „mečování“. Mnoho míst ve hře je tvořeno jen jako bojová pole a myslíme si, že je to správný přístup (tomu snad sám nevěříš?!)
Můžeš popsat systém perků?
V současnosti máme přes 60perků. Některé budou i ve finální hře, některé ne, ale pokrývají vše od zvednutí základních statistik postavy po zlepšení kritických zásahů. Názorný příklad:
Soustředění: Vztahy mezi tvým duchem, magií a světem okolo se projasnily. Úponky magie, které jsou nyní protkány tvou podstatou, můžeš nyní ovládat snadněji. Tento perk umožňuje mágovi snížit cenu všech Mentálních kouzel o 15%. Jde o jednostupňový perk. petruschka
Ztracené mise Fallout Tactics Chlápek jménem Gareth Davies se kapku pošťoural v core souborech Fallout Tactics a na fóru Duck And Cover se s námi podělil o své poznatky. Narazil hlavně na stopy po nedodělaných misích, které se nedostaly ani do fáze skriptování – prostě na ně nezbyl čas a jelikož nebyly důležité pro hlavní příběh a nejsou ani nijak originální, byly vyškrtnuty.
Mise 13: Začnete s čištěním území od zbylých jednotkách Super Mutantů. Během akce si všimnete stop zkázy, kterou po sobě zanechal jen jediný robot Behemoth. Pomožte s evakuací města, které Behemothovi stojí v cestě a pokud možno jej zastavte.
Mise 14: Přepadnete jednotku Super Mutantů během jejich posledního pokusu o dobytí obleženého sídla. V ruinách města musíte zdržet jednotlivé vlny mutantího útoku dost dlouho na to, abyste umožnili evakuaci zbylých obyvatel.
Mise 17: Eskortujte písaře Bratrstva k trosce robota, kde má z jeho zbytků získat cenné informace. Robot je reavery vnímán jako božstvo, a tak musíte být při svých zkoumáních nenápaadní, jinak vás napadnou.
Mise 20: Získejte naftovou rafinérii kontrolovanou reavery. petruschka
Myslí na to kudy chodí Hned ze dvou článečků se můžeme přesvědčit o tom, že osazenstvo BIS na své Fallout fanatiky nezapomíná. Při interview zaměřeném na IWD II pro stránku Icebound A Journey North se nám Chris Avellone svěřil se svou vytouženou hrou, lépe řečeno projektem, na kterém by v současnosti nejraději makal – samozřejmě jde o Fallout III. Budiž mu to přičteno ke cti.
Další zmínka se týká samotného prezidenta Black Isle Fearguse Urquharta. Chlápek z Electronic Playground na něj narazil náhodou u stánku Interplaye na E3. Ačkoli s ním pak dělal interview o Lionheartu, poptal se i na Fallout III, i když měl obavu, že na tak frekventovanou otázku Ferg ani neodpoví a jen přikáže svým gorilám, ať mu za trest nacpou do chřtánu kupu reklamních triček. Kupodivu se tak nestalo a Feargus přátelsky odpověděl, že na ničem se zatím nemaká, ale on sám si dělá neustále zápisky zajímavých nápadů, které by mohl ve FIII uplatnit. Obzvláště ho prý zajímá dobrá retromuzika z 50. let, která by se mohla použít jako úvodní písnička.
No aspoň víme, že myšlenka na Fallout III není definitivně pohřbena... petruschka
14.6.2002 Static i pro chudinu! - Předělávky Wastelandu
Static i pro chudinu! Snad vás (stejně jako mne) zaujal nový, nadějně vyhlížející projekt Static, který do značné míry čerpá z odkazu i atmosféry původního Falloutu. A pak vám (stejně jako mně) opět pohasly jiskry naděje v očích a slina žádostivosti jen bezmocně ukápla, když jste zjistili jak ďábelské hardwarové nároky tahle hra má. Již nezoufejte, mí bratři, jež se mnou spojuje vlastnictví muzeálního kusu šrotu, kterému snad jen vetchý pamětník řekne počítač! Podle nejnovějších.. .ehm... novinek ze stránek hry tým Staticu usilovně maká na přepsání enginu, který snad umožní zahrát si tenhle kousek i na něčem jiném, než na počítači strategického plánování kosmických letů. Tvůrci zatím hovoří o dvou měsících práce na přepracování nejen enginu, ale i části příběhu a dalších partií hry (samozřejmě také usilovně odstraňují odhalené bugy). Nicméně základní postavy a dějové linie, které někteří z vás mohli prozkoumat v demu, zůstanou zachovány. Halelúúja... erhm... petruschka
Předělávky Wastelandu Snad už jen pamětníci děrných štítků si občas se slzou v oku vzpomenou na neoficiálního předchůdce Falloutu – hru Wasteland (možno stáhnout i u nás). Ta vyšla už v roce 1987 zásluhou firmy Electronic Arts. Od dob svého vzniku však neztratila nic ze své hratelnosti a poutavosti, což si očividně stále myslí dost lidí. Ze stránek NMA jsem se dozvěděl, že nezávisle na sobě vznikají hned dva remaky tohoto RPGéčka. Stránku singlplayerové verze Wasteland Revival si můžete prohlédnouti zde, page multiplayerový (nazvaný nápaditě MP Wasteland) zase tady. Singleplayer bude snad umožňovat i importování postav z originální hry. Nároky (singleplayer) jsou vpravdě mininimální: Pentium 100, 16 MB RAM, 1 MB Video Memory, Windows 95, DirectX 7.0. Ke stažení je přichystáno i technické demo. Multiplayer sestává ze tří částí: editoru map (již hotový a připravený ke stažení), serveru a klienta. Oba projekty jsou relativně dosti mladé a autorům asi slouží spíše jako trénink k psaní her, když však bude vedlejším produktem tohoto učení kvalitní freewarovka, nebude mít jistě nikdo nic proti. petruschka
13.6.2002 Minipovídka do soutěže od Astra - Zvuk z Fallout2: Hakunin - Fallout2 namluvený v češtině?
Minipovídka do soutěže od Astra Milan "Astro" Suchánek poslal opravdovou minipovídku do naší soutěže, která se pomalu chýlí ke konci. . Povídka má všeříkající název VŠB. Uzávěrka soutěže je 30.června, tak se ještě trochu snažte! Pravděpodobně se všichni utrhnou až těsně před koncem jako minule, ale možná taky ne, takže ... Včera poslal vtipy do soutěže Docent Braun, ale po debatě s Ratem je do soutěže nezařadíme, protože nesplňují podmínky :(. Teď se asi Docent Braun netváří moc vesele, ale co se dá dělat ... život je svině a my jsme ještě horší! :) JaW
Zvuk z Fallout2: Hakunin Po malé pauzičce, kterou sem si dal, tu máte další zvuky na stažení a k přečtení. Tentokráte je to přehoubičkovaná smažka, chcete-li šaman kmene v Arroyu, Hakunin. Jedny zvuky jsou z doby, když ještě obýval zahulený stan v Arroyu: Hakun a ty další z pozdějšího děje hry, kdy se válí na zemi před zničeným mostem do vesnice: Haku2. Příjemné počtení a poslech přeje JaW
Fallout2 namluvený v češtině? Dnes mi přišel zajímavý mejla od barahudska barahudska (radši sem to neskloňoval :)) a praví se v něm: Jest-li někdo výto o česky namluveném falloutu2 tak mi dejte vědět na ondra.chlupac@seznam.cz. Fallout 2 namluvený v češtině? Myšlenka je to věru zajímavá, ale já do ní teda nejdu! Můj chraplavý a probumbaný hlas by se hodil tak akorát na rozpadajícího se Harolda. Možná by byl dabing lepší než od "profesionálů" z N@VY, ale přece si takovým nevkusem nepokazíme tak skvělou hru! JaW
12.6.2002 Postnukleární humor
Postnukleární humor Docent Braun se rozhodl zapojit do soutěže se svým příspěvkem, napsal: Ahoj posílám svůj příspěvek do výrošní soutěže VSB Je to sice jen pár vtipů z prostředí Falloutu, ale doufám že alespoň někoho rozesmnějou. Zdar Docent Braun Teď jsem trochu v rozpacích, protože v pravidlech soutěže je, že vaše příspěvky se mají týkat našeho vaultu (což takhle třeba nějakou oslavnou báseň nebo povídku? :), ale zpestřit tyto stránky vtipy také není špatný nápad (co to kecám, je naprosto skvělej!) , takže to ještě s ostatníma proberu a uvidíme. Vtipy si přečtete tady, o víkendu na ně dám odkaz do humoru. RATMAN
11.6.2002 Nové ceny do soutěže
Nové ceny do soutěže I když soutěž dosti trpí vaší neaktivitou, doufám, že se už konečně najde pár jedinců, co se do ní zapojí se svými příspěvky (ale pohněte, moc času už nezbývá:). Aby vaše snaha nevyšla jen tak na prázdno(ehm, ehm) a jelikož se chci JaWovi ve štědrosti alespoň přiblížit:), tak do soutěže věnuji dalších pár cen. Kousky jsou to opravdu pěkné- posuďte sami. Začneme od první- takové ceny útěchy: knížečka SMILEYS- stručný průvodce emotivní elektronickou komunikací, čili mini encyklopedie smajlíků. Jak již sem řekl, cena je to malá, takže určená jen pro útěchu. Další dvě ceny jsou plné originální hry od Interplaye- M.A.X 2 (strategie) a to co máme všichni nejvíc rádi- Fallout. Teď si asi říkáte, proč dávám do soutěže jako výhru CD s Falloutem, když prakticky všichni co na tyhle stránky chodí jej museli hrát, ale nejedná se o přesně ten Fallout, který známe. Je to opravdu pěkný sběratelský kousek- celý v němčině a když říkám celý, tak tím myslím opravdu celý i s namluvením a lehčí cenzurou. Samozřejmě že kdo nechce brát nemusí, přece jen- ne všichni asi budete zbláznění do Falloutu stejně jako já a nemusíte mít několikero cizojazyčných kopií ve vitrínce:)Ceny jsou teď opravdu velice slušné, tak si dejte záležet.
Ještě takový detail výroční soutěže se netýkající- Docent Braun mi včera navrhl, abychom vypsali soutěž na jméno kolektivní povídky. Trochu jsem o tom přemýšlel a rozhodl se, že bude lepší počkat do jejího dopsání, protože název by vás mohl ve tvorbě svazovat kolem jednoho tématu, což není zrovna to nejlepší. Nejlepší ovšem bude změnit už samotný název- kolektivní povídka, zní to tak… divně, co říkáte soudruzi?:) Lepčí názvy co vás napadnou mi prosím posílejte na mail. RATMAN
9.6.2002 Zbroje Falloutu 2
Zbroje Falloutu 2 Představte si, co jsem po XY měsících existence Vaultu zjistil- nejsou tu zbroje Falloutu 2! Je to opravdu hrozné zjištění, zvlášť když už nějakej ten pátek žijete s představou, že zde nic zásadního nechybí a vida… To jsem zvědav na co jsme ještě zapomněli, ale snad vše brzy napravíme a zbrojemi F2 začnem… RATMAN
8.6.2002 Zvuk z F1 i F2: Vypravěč - Další část kolektivní povídky
Zvuk z F1 a F2: Vypravěč Archiv zvuků jsem dnes doplnil o zvukové soubory Vypravěče (Narrator), který namluvil intro a konce obou Falloutů. Vše je samozřejmě doplněno textem českým i anglickým. Texty jsem doplnil i k Horriganovi a Elder, kde do teď chyběly. Archiv zvuků: Fallout 1, Fallout 2. JaW
Další část kolektivní povídky Jak je vidět, tak alespoň čtyřem z vás se nápad s kolektivní povídkou zalíbil a díky jejich příspěvkům se nám příběh začíná dosti slibně vyvíjet- pěkně se rozvětvuje, a je dosti slušně prošpikován akčními scénami, doufám, že teď náš kvartet povídkářů (chekotay, Docent Braun, Skeeter a stargater) neztratí dech. Doufám, že se v budoucnu přidají další odvážlivci a další uspořádaná část povídky k tomu napomůže… RATMAN
7.6.2002 JE se vykecává
JE se vykecává Stránka No Mutants Allowed zveřejnila zajímavý pokec s JE Sawyerem z Black Isle. Nebudu vás zatěžovat všemi podrobnostmi, ale krátké shrnutí neuškodí. Takže co říká JE:
o editoru - O uvolnění zdrojového kódu a editoru Faloutu, který by fandům umožnil dělat si vlastní mody, prý JE s Feargusem Urquhuartem už několikrát mluvil. Základní problém spočívá v tom, že by bylo třeba odstranit z kódu zvukový engine, který je majetkem jiné společnosti. Snad se to zadaří po dokončení IWD II.
o tahovém režimu - Podle Sawyera by si mnoho lidí z BIS přálo po dokončení IWD II vyvíjet hru s tahovým režimem, pokud možno Fallout 3, ale všechno je zatím ve hvězdách. Každé zdržení na cestě za FO3 prý v řadách zaměstnanců BIS vyvolává značný odpor. JE dále mluvil o možnosti použít real time jako jakousi nadstavbu nad tahovým režimem – na přímé křížení tahového a real time hraní prý nevěří (no nevím, co jiného je takovéhle roubování)...
o spekulacích kolem F3 - opravdu neděláme na F3. Opravdu. Jak říkal při jiné příležitosti Feargus, jeden z našich týmů začal makat na designu k novému Falloutu, ale poté co jsme najeli na vývoj IWD, jsme to museli pohřbít.
o tajemném Jeffersonu – někoho náš nový projekt potěší, někoho ne. Jak jsem řekl, není to F3. Půjde o RPGéčko silně zaměřené na vývoj postavy, dospělý způsob interakce se světem a úžasné herní prostředí. K termínu odtajnění mohu říci jen to, že už to snad nebude trvat příliš dlouho. (pozn. překl. tato hra ani žádné další BISácké projekty patrně nebudou vyvíjeny v Infinity Enginu, známém např. ze série Baldurs Gate) V souvislot s Jeffersonem pak JE mluvil o zařazení skvělé AI postav ve hře a dokonce o čemsi jménem threat map, což by měla být (snad?) mapa, která bude obsahovat algoritmy nebezpečí, jež mohou vaší postavu při postupu ohrozit (vysvětlení po mě nechtějte – hádám, že by to mohlo být cosi na způsob naskriptovaných přírodních katastrof a ohrožení). Jak moc je zatím Jefferson propracovaný vám může napovědět to, že designové dokumenty ke hře mají hodně přes 1000 stránek.
No je to sice všechno moc hezké, ale... kde je náš Fallout 3!? petruschka
6.6.2002 Povídka Fallout 3: díl devátý - Rychlonožka F1 & F2: Daemon první!
Povídka Fallout 3: díl devátý Devátým dílem Fallout 3 pokračuje Milan "Astro" Suchánek ve svém povídkovém díle. K majlu přidal i zprávu: Hoj posílám další díl povídky Fallout 3. Přes prázdniny se toho ode mně moc nedočkáte. Další díl F3 bude možná až v září. Tedy pokud mě bude ještě bavit to psát. Zdraví Astro. Osobně si myslím, že to Astro nevydrží a pošle brzy další díl. Už jsme si na ně zvykli, tak by bylo škoda, kdyby si dal Astro pauzu, ne? JaW
Rychlonožka F1 & F2: Daemon první Na začátek musím konstatovat to, že se nám tato soutěž zvrhla v neskutečný boj o první příčky. To jsem tady opravdu dlouho nezažil. Snad jen u "Kritických zásahů" to bylo podobné, ale určitě ne tak intenzivní! A to jsme se ze začátku domnívali, že se soutěž moc nechytí. Ale zpátky k soutěži. Včera mi Lukáš "Gandalf Šedý" Klus poslal do "Rychlonožky Falloutu 2" screen, který by se umístil ještě včera na prvním místě. Tady je jeho komentář: Tak vám znova posílám příspěvek do rychlonožky.Zdá se že saruman nemá moc smyslu pro humor.A nějak se tím jeho,,super´´výsledkem vychvaloval,takže sem byl opět nucen asi po patnácté projet Fallouta a s trochou přemýšlení sem dosáhl tohoto výsledku. ještě bych chtěl dodat, že sem tohoto výsledku dosáhl i když s častým sejvováním ale BEZ POUŽITÍ EDITORŮ. A můžu vás ujistit, že nějaké rezervy ještě mám.Všechny čtenáře pozdravuju-Gandalf (Lukáš Klus) Šedý. Protože jsem ho neměl čas na stránky dát, tak tak činím až dnes. Bohužel pro Gandalfa, mezitím mi poslal své výsledky rychlochůze Daemon, který se v obou Falloutech dostal na první místo. Tady je zase jeho komentář: Přišel čas začít hrát opravdu rychle... Daemon. Daemon je hold na pár dní zase lepším mágem než Gandalf! To se mu to soutěží, když využívá pekelných sil! Rychlonožka F1. Rychlonožka F2. JaW
5.6.2002 Zvuky z Fallouta: Master - Mapper ver. 0.95a - Docent Braun boduje
Zvuky z Fallouta: Master Jelikož se mi shodou nepříjemných okolností udála včera zcela nepředvídatelná věc, která se mi stává tak jednou za deset let, tak slibované bláboly charismatického Mastera jsou tady až dnes. Máte-li chuť si to stáhnout nebo si jen chcete počíst, máte jedinečnou možnost přímo zde. Jestli se mi to bude dařit stíhat, tak každý den přidám jednu další osobu. JaW
Mapper ver. 0.95a Pro nedočkavce chtivé vlastního klonu Falloutu, ve kterém by konečně byla možnost ojet moji oblíbenkyni Lynette připravil Team X další verzi svého mapovače. Bohužel obsahuje jen několik kosmetických úprav a navzdory svému jménu v něm zatím žádné mapy tvořit nejdou :( doporučuju tedy jen zvědavcům a z nich také jen těm, co vědí o počítači něco víc, než průměrná čtenářka Ženy a život z rubriky „Jak si hrát na sekretářku a dostat přitom do postele prachatého šéfa“. V nové verzi má být :
Podpora DAT zdrojových souborů
Konfigurace
Vykreslování částic podlahy
Zobrazování a skrývání objektů
Zobrazování vlastností objektů
Selekce
Podpora map Falloutu 1
Jestli se v tomhle vyznáte, tak jste rozhodně lepší než já – jestli ne, počkejte si radši na finální podobu mapovače (už se to snad blíží, když se podíváme na číslo této verze). Nicméně je velice potěšující, že se věci hýbou a alespoň část Falloutovské komunity je stále tak činorodá. Máte-li zájem, stahujte mapper tady a obrázek s přesnou konfigurací zase tadydle. petruschka
Docent Braun boduje Screen měsíce měl být vyhlášen již minulý týden, ale jak jistě víte, byl jsem dosti zaneprázdněn, proto vítěze vyhlašuji až dnes. Nejvíc se vám líbil vtipný screenshot Docenta Brauna, tudíž mu blahopřeji k zaslouženému vítězství. Slíbil jsem, že až bude ze soutěže venku, tak jej zařadím do humoru, což samozřejmě udělám. Z ostatních si nejlépe vedl Daemon, ale aby Docenta Brauna alespoň dohonil, potřeboval 3X tolik hlasů, těch 15 mu stačilo na "pouhé" druhé místo. Nikdo nedal hlas Jusepeho screenu, takže díky novým přírůstkům jej musím vyřadit. Novinky jsou tentokráte dvě- JaWův raketolezec a Denyho PIPxploze, oba velmi povedené, takže se na ně rozhodně podívejte a nezapomeňte zvolit ten nejlepší a dát mu panáka:)
Ještě taková poznámečka na závěr: Docela mě udivilo, že ve výroční soutěži je tak málo příspěvků (dva) i přes to, že jde o opravdu pěkné ceny. Když byla nedávno soutěž o CD Vaultu šílené brahmíny, tak se mě ještě 14 dní po ní mnozí ptali, jestli nejde CD dostat nějakým jiným způsobem- odpověděl jsem, že ano- v další soutěži, tak na co ještě čekáte? Až zahřmí? RATMAN
4.6.2002 Už je to uděláno, už je to hotovo (hohoho:)
Už je to uděláno, už je to hotovo (hohoho:) Tak dámové a pány, po tvrdém šrocení a několika probdělých nocích (obzvláště té dnešní, kdy jsem spal asi půl hodiny) jsem dnes předstoupil před maturitní komisi. I když mi ráno bylo na blití (což způsobil hlavně fakt, že naše matikářka minulý týden vyhodila 16 lidí) tak po prvním úspěšně udělaném předmětu nervozita opadla, po LPT a po matice, ve které jsem si vytáhl přesně to, co jsem nechtěl jsem už byl vysmátej jak měsíček na hnoji. Pak už tu byla jen čeština, ve které jsem jako jediný ze třídy měl na výzo jedničku (taky se divíte?), takže jsem měl u všech dobrý oko (nemluvě o předchozím výkonu:), takže výsledkem jsou krásné tři jedničky a jedna o něco méně krásná dvojka z matiky. Mno, takže jak vidíte všechno jde, když se chce:) Teď mě čeká několikadenní konzervace v lihu a pak se musím začít šrotit na přijímačky, které mimo jiné skládám i z fyziky, což je pěkně v prdeli, neboť tu jsme měl naposled ve druháku- držte mi palce. Co z toho všeho plyne moji drazí? No přece- budu zase s vámi:) ABSOLVENT SPŠE RATMAN
2.6.2002 Zvuk z Falloutu 2: Elder a Frank - Rychlonožka F2: Saruman první
Zvuk z Falloutu 2 ... Rozhodl jsem se převést všechny zvuky z Falloutu 2 do MP3. "Seš magor, ne?" řeknete si. Já to nebudu komentovat a jenom řeknu, že si můžete postahovat kecy vyschlé seniorky Elder a sympaťáka Franka Horrigana. Odkaz "Zvuk" je na levé liště v sekci Fallout 2. Kompletní to moc rychle nebude, protože je toho jako prase a zabere to poměrně hodně času. JaW
Rychlonožka F2 ... Není dne, aby se neměnilo v "Rychlonožce Falloutu 2" první místo. Tentokráte vede Saruman Moudrý a jak sám říká, tak už asi napořád: Nevim co si myslel tim zlomenim moci Gandalfe, ale jsem to ja komu opet patri prvni misto. Ctyri dny jsou doufam dostacujici doba na to aby si me uz nedohnal. Ale pro jistotu se zavazuju k tomu, ze kdykoliv me predbehnez, tak te zase dozenu a prekonam. Netusim kdo po me prezvezme prvni misto, ale postaram se o to, ze mu to prvni misto nadlouho nezustane(a u Gandalfa tohle plati dvojnasob). Jen doufám, že jste se nesnížili k používání editorů, protože tato situace k jejich použití přímo nutí !:). JaW
1.6.2002 Fallout Tycoon - Zvuk vzlétajícího raketoplánu Hubologistů - Rychlonožka Falloutu 2 - Převedení hudby z Falloutů do WAVů
Fallout Tycoon ... Určitě znáte nějakou hru série Tycoon. Stavění železniční sítě, dopravy ve městě, zoo jste si určitě vyzkoušeli. Co takhle, ale udělat stavěcí strategii z prostředí Falloutů? A proč taky ne? Stránka tvůrců je tady: mrhandy.czweb.org , tak se tam určitě podívejte. JaW
Zvuk vzlétajícího raketoplánu ... Hrabal sem se v master.dat Falloutu 2 a našel jsem, podle mě, velmi pěknou věc: zvuk vzlétajícího raketoplánu Hubologistů. Převedl jsem soubor do mp3, tak si ho stáhněte: Stardis1.mp3 JaW
Rychlonožka Falloutu 2 Dnes tu máme dva výsledky. Předem se hned omluvím Evil Deadovi, kterého jsem zbavil dvoudenního vedení v soutěži tím, že jsem nedal jeho výsledek na stránky hned, jak mi přišel. Doteď si myslí, že je na prvním místě: V prilohe je screenshot z F2 po Frankieho smrti - myslim, ze som to stihol najrychlejsie (aspon zatial).
Bohužel mi před chvílí přišel další výsledek a to od Lukáše"Gandalf Šedý"Kluse, který ho překonal o tři dny. Na současné pořadí se tedy podívejte sem. Gandalf poslal ještě pozdrav: Sarumane, Sarumane tvoje moc je zlomena.Na Gandalfa(alias Lukáše Kluse)nemáš!!!nezkoušej ani
se mnou bojovat!Porazím tě znovu a znovu a znovu! S pozdravem Gandalf Šedý JaW
Převedení hudby ... Nikde jsme neměli návod,na to, jak si převést hudbu ze hry Fallout 1a2 a poslechnout si ji třeba na CD. Čtěte tady. JaW
-zpět-
|
|
|