Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.




Rozhovor s Billem Foxem



Vypadá to, že oficiálního pokračování skvělé série Fallout se ještě pár let nedočkáme. Nicméně (ne)zoufejte – na scéně se objevil jeho klon. Různými klony či přímo sprostými vykrádačkami více i méně povedených her se to tady jen hemží, tak proč nevyrabovat hrobku samotného krále RPG? Takovéto duševní pochody nejspíše vedly ke tvorbě hry STATIC.

Příběh se má odehrávat v ””originálním”” světě jadernou válkou zpustošené Ameriky(vše v “neotřele” v duchu alternativních padesátých let) a cestou vás bude dokonce provázet zmutovaný Pipboy -> BioBuddy. Tohle už nejspíš bylo trapné i tvůrcům hry a zařadily do hry i nový prvek tajných vojenských experimntů s ovládáním mysli.

Neříkám a´priory, že se bude jednat o hru špatnou, nicméně určitě nepůjde o hru originální a i to se počítá. Navíc bude téměř nemožné vyhnout se srovnávání s Falloutem, a v takovém souboji, je už předem daný vítěz. K dobru lze tvůrcům STATIKu přičíst, že se ke své inspiraci otevřeně přiznávají –> jde ale opravdu jen o inspiraci nebo už o krádež?



Rozhovor s Billem Foxem, hlavní designér týmu hry Static

11.12.2001-12-12



[ApTyp] Takže zaprvé – kdo vlastně jste, kluci?

[Bill] Jsme banda počítačových maniaků, kteří opravdu milujou počítačové hry a snaží se je profesionálně tvořit. Většina z nás je zaměstnána i jinde na plný úvazek – což pro nezáviské vývojáře není žádná novinka.

[A] Co pro vás byla hlavní inspirace při tvorbě STATICu?

[B] No je očividné, že Fallout na nás měl silný vliv. Ale ještě víc nás asi inspirovaly hry jako Planescape: Torment a série Baldurs Gate. Ale upřímně – když jsem poprvé uviděl ten porouchaný čudlík na konzoli Pipboye, věděl jsem, že chci udělat něco z podobného prostředí. Také filmy jako “Manchurian Candidate” a “Forbidden Planet” na nás měly velký vliv.

[A] Co plánujete se STATICem dále? Prodáte jej velkému vydavateli nebo ji snad šoupnete na net jako freeware?

[B] K našim plánům se STATICem, vždycky jsem říkali:
“Ať už se to vyvine jakkoli, budeme se snažit to dokončit.” Většina z nás to berou jen jako dobrou zkušenost. Je to itž velice těžké dostat se do herního průmyslu. Ale abych odpověděl přímo: jsme otevřeni jakékoli možnosti. Jestli se hra neujme, očekávejte, že se objeví volně ke stažení. Jaká by to byla zkušenost, kdybychom si to měli užít jen my?

[A] Co přesně je vlastně BioBuddy? Software? Robot? Samostatné power-armor?

[B] BioBuddyho jsem nosil v hlavě od samého počátku vývoje (viz. rané animace na našich stránkách). Funguje to takhle: Každý robot ve hře má dvě části – jádro a vnější plášť. Na začátku narazíš na starého robota-medika, rozervaného vejpůl. Zjistíš, že robot má stále ještě fukční jádro. Původně sloužil jednotkám na bojišti, ty jej teď ale užíváš ke sledování svých bojových schopností, zdraví a postupu ve hře. Během hry bys měl nacházet další upgrady jako hlasový modul a možná jej budeš moci vložit i do jiného robota. Ale nejdřív musíme zapracovat na jiných částech hry.

[A] Jak moc bude STATIC zaměřen na souboje? Budeme moci hrou projít bez jediného střetu?

[B] Souboje jsou ve STATICu celkem propracované. Snažili jsme se omezit faktor výdrže (já dám ránu – ty dáš ránu a uvidíme kdo padne dřív) a podpořit více hráče, kteří používají rozum. Bez boje to ale úplně nepůjde – vždyť ten tvoří velký zábavní element. Ale pořád ještě makáme na detailech. A pro Fallout fanatiky – tohleto nám budete počítat jako mínus, ale rozhodli jsme se opustit sytém viditelných action pointů během real-time bojů (ve stylu Baldurs Gate = mezerník).

[A] Viděl jsem pár ukázek podzemních úrovní objektu, ve kterém hra začíná. Budeme se mezi těmito úrovněmi moci volně pohybovat? A jak důležitá pro vývoj hry tato možnost bude (mimo toho, že si budeme moci doplnit zdraví v lékarničkách)? Když už mluvíme o podzemních úrovních, budeme mít možnost dostat se ve hře i jinam?

[B] Podzemí je jen začátek. Kolem podzemní továrny je pár dalších oblastí, ve kterých se budete moci vyblbnout. Snažili jsme se zpřístupnit hráčům celé podzemí. Ovšem v zájmu dějové linie budou některé oblasti dosažitelné z počátku jen obtížně. Většinou ale budeš moci plnit questy podle svého uvážení. Vzhledem k velké volnosti ale nebude k dispozici nějak astronomicky mnoho questů. Jestliže se hra dostane do prodeje, budeme ji muset ještě trochu upravit, abychom zvýšili počet herních hodin.

[A] Bude mít náš paňáca nějaký doprovod?

[B] Společníku bude jen pár. Podle původního plánu měl mít hrdina k dispozici nějaké místo, kde by mohl naverbovat další dobrodruhy – to se ale v současné fázi nezdá vhodné. Ale ještě se uvidí.

[A] Řekni proč si myslíš, že vyhrajete Grand Prize na Independent Games festivalu? Co má vaše hra podle vás navíc oproti ostatním účastníkům.

[B] Grand Prize. No to je fór! Rád bych si myslel, že máme v tomhle našem podniku rozumný a dosažitelný cíl. Našim cílem je vytvořit tak zábavnou, příjemnou hru, jak jen bude v našich silách. Jestli si porota bude mysletm, že se nám to povedlo – tak fajn! Ale opravdový test je podle mě reakce herní veřejnosti. Budeme spokojeni, jestli se nám to podaří. Unikátní (ehmJ ) a strhujíci koncept, který hráče vtáhne do tajemného rozmanitého světa – nebude to jen běžná RPG záležitost.

[A] Něco na co jste v této fázi vývoje zvláště hrdí?

[B] Jsem velice pyšný na tým lidí, s kterými pracuji. Na začátku jsme se dohodli, že naším hlavním cíle je projekt dokončit a všichni jsme si za tím stáli. A části hry , na které jsem hrdý? Renderováni úrovní je celkem promakané. Audio stránka je taky perfektní.

[A] Co by podle tebe měli naši čtenáři vědět.

[B] Rád bych, aby věděli, že v úvodním procesu tvorby hry to dá hodně práce zainteresovat nějaké lidi. Sám jsem musel dělat velký průzkum, shromáždit dokumentaci, udělat Flash testy a renderování, abych přitáhl členy našeho týmu. Byla to dřina, ale stálo to za to.

[A] Rád bych poděkoval Billovi, že si na nás udělal čas a odpověděl na naše otázky a přeju jemu a všem z jeho týmu: Získejte GRAND PRIZE! a Šťastné svátky.

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..