Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

G.E.C.K. - GARDEN OF EDEN CREATION KIT


Co je vlastně Souprava pro Výrobu Rajské Zahrady (Garden of Eden Creation Kit - G.E.C.K.)? To si o tom myslím já:

Podstatné je, že GECK je hlavně nástroj k rozvinutí zápletky. Má schopnost zachránit Arroyo, dostane-li se do rukou Vyvoleného nebo poučeného obyvatele pustiny. Jako prosté účelové zařízení k rozvinutí zápletky nechá vzklíčit zárodky vašeho dobrodružství a katapultuje vás do příběhu. Jako důsledek toho jsou následující odstavce jen dohady lidí, co kdy měli se začleněním GECKu do hry co do činění. Vše se tedy ještě může vyvrbit jinak a některá fakta třeba změním. Takže jestli někoho baví věřit, že GECK je vlastně magická skříňka, nemůžu mu to vyvrátit - ať si to myslí. Můj pohled na věc se ale drží více při zemi.

GECK není opravdový replikátor, jak jej známe ze StarTreku. Obsahuje hnojící systém s hromadou různých zárodků a semen spolu s důležitými doplňky a chemikáliemi pro zúrodnění vyprahlé, mrtvé půdy pustiny (patrně se s ním počítalo i pro zúrodnění povrchu měsíce). GECK měl být v průběhu svého použití rozebrán, aby pak pomohl vybudovat soběstačnou komunitu (např. reaktor studené fúze měl sloužit jako hlavní zdroj energie pro město). Cokoli jiného by lidé potřebovali, mohli zkonzultovat s příručkami "Jak na to", knihami z Kongresové knihovny a encyklopediemi na holodiscích GECKu. Kapesní svítilna zmiňovaná v manuálu byla bonus.

Zařízení také obsahovalo základní schémata pro výrobu silového pole, a informace o stavění budov z vepřovic s pomocí jakéhokoli materiálu, který vám poskytne pustina (půda se dala pro použití na cihly upravit chemikáliemi v GECKu). Co se týče oblečení obsahoval GECK kódy pro výrobu variabilní vaultové kombinézy (a nepromokavých materiálů) s pomocí automatu z vaultu. Je možné, že přístroj obsahoval i jiné kódy použitelné na odblokování skrytých funkcí počítačů vaultu (které byly zakódované, aby si lidé zbytečně rychle nevyplýtvali zásoby na dobu nouze nebo by to mohlo ohrozit sociální experimenty ve vaultu).

GECK obsahoval také návody jak bezpečně rozebrat zařízení vaultu a použít je znovu při tvorbě nových domovů a obranných systémů v pustině. Zmínka/žert o tom, že stačí přidat vodu a protřepat a nová civilizace je na světě (z popisu zařízení v F2), ukazuje na fakt, že k některým operacím GECKu je nutné zásobovat jej vodou - zemědělství, zavlažování a patrně také proces studené fúze. Nebylo to samozřejmě myšleno doslova.

K vykonání "základní replikace" (z manuál F1) není nutné nic jiného než vybrat si z GECKu vhodná semena a hnojivo. Přístroj nedokáže "vyrábět základní nástroje" jak tvrdí popis - to je míněno tak, že vám poradí jak rozebrat zařízení vaultu a znovu je použít a navíc vám poskytne kódy pro počítačové systémy vaultu, díky nimž budou automaty produkovat nové typy potřebných předmětů.


Tuvok se ptá:
1a. Nezkazila by se ta semena a hnojiva za dobu skladování v GECKu?

Asi ano, ale vládní podvýbory, které výzkum GECKu podporovaly a výrobci zařízení (Future-Tec) tento fakt v podstatě nezajímal. Jen tak doufali, že semena budou v postnukleárním světě použitelná. Provedli údajně "důkladné" testy a vše podle nich nasvědčovalo tomu, že GECK je nejlepší alternativa pro přežití po katastrofě. V podstatě si GECK téměř zbožštili a měli jej za všemocný plod své práce.

1b. Semena vhodná pro pěstování v této době už nemusí být užitečná za 20let. To je zvláště zřetelné, když si uvědomíte, jak nestabilní je vlastně ekosystém Falloutu. Myslím to takhle: kdyby někdo chtěl zasít a sklidit, stačilo by mu použít semínka rostlin, které už zde bez potíží prospívají a přizpůsobily se tomuto světu. Zrna třeba kukuřice v GECKu by jen stěží přežila ve změněných podmínkách nového světa a neobstála by v boji se se svými zmutovanými konkurenty.

Máš pravdu. Konstruktéři GECKu neměli ani zdání, jak bude postnukleární svět vypadat a ani to nemohli nijak předvídat. Dělali sice nějaká testování, ale projekt Safehouse byl velice špatně zabezpečen - vaulty přeci neměly "opravdu" fungovat. Byla to přeci jen pokusná zařízení. I přes to všechno se však zdá, že alespoň v případě V8 se semínka uchytila.

Z pohledu evoluce by šlo o znovuoživení již dávno vyhynulých druhů.

Pravda - a všichni z Jurského Parku víme, jak to může být nebezpečné! Boji-bojim!

Co se týče všech těch schémat, knih atd... Zdá se to dosti uživatelsky náročné. Pro lidi co neumí ani číst natož konstruovat silová pole jako většina Arroya by byl GECK celkem k hovnu.

Designéři GECKu počítali s tím, že obyvatelé vaultu budou umět číst a ovládat základní vybavení Vaultu. Nepočítali ovšem s tím, že se jejich výtvor dostane do nemytých pracek smradlavých divochů. Nemohli předvídat ani účinky FEV nebo že lidi z vaultu hned první den sežerou třeba radškorpíci. Z jedné strany můžeš říct, že asi nebyli příliš předvídaví a chytří, z druhé strany mohli asi stěží vědět, že se budoucnost změní v béčkový post-apoklayptický film.

Mám takový dojem, že Arroyané považovali GECK spíše za nástroj božské moci. Až se jim dostane do ruky, nebudou vědět co s tím - je to na ně příliš složité technické zařízení. I kecy Starší zní spíše jakoby si ho zbožštila a GECK bere jako mýtický artefakt.

Vesničané jej opravdu vzývali jako mocný všelék na všechy jejich potíže. Je sice užitečný, ale jistě ne všemocný.

Section Eight/Gareth Davies: Myslím, že GECK má jistě i jinou funkci, než jak jej popisuješ. Kdyby ne, tak by celý F2 byl pro tvou postavu jen bezvýznamné pobíhání za světelným prasátkem na stěně.

V mnoha ohledech je to zamýšleno jako ironická nadsázka. GECK opravdu není ten zázrak, za který jej vesničané mají. Je to ale zajímavý kousek předválečné technologie a ve správných rukách by "mohl" pomoci vybudovat fungující komunitu.

Section Eight/Gareth Davies: Postava s vysokou Inteligencí je ve F1 schopna vysvětlit vesničanům v Shady Sands základy střídavého hospodářství. Proč to samé není možné udělat ve F2 už v Arroyu? BUM a problém vyřešen - konec hry.

No - jen vědět o metodách střídavého hospodářství nestačí, když vám úroda umírá v neplodné půdě. Území kolem Arroya sice nějaké plody neslo, ale nestačilo to. Bylo třeba s pomocí GECKu vyčerpanou zemi znovu oživit a osít novými, zdravými semeny. GECK jde prozkoumat, pochopit jeho funkce a s jeho pomocí vybudovat základy nové komunity.

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..