Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
Palikův základní tutoriál pro tvorbu map do FT
AUTOR: Palik
Pokládání tilasů a tvoření podlahy v úrovni (hladině) 0.
PŘÍPRAVA
Začneme formalitami. Musíte mít patch v 1.27. Po nainstalování se najeďte do adresáře Core do kterého rozbalte (WinZip) soubory tiles_0.bos a entities_0.bos . Ostatní rozbalovat nemusíte, ale můžete. Pokud se bude muset při rozbalování něco přepsat, souhlaste; rozbalování bude trvat DOST dlouho a pak vám na disku zabere pěknou sviňu místa. Po zapnutí editoru uvidíte tři základní nabídky: Editor Kampaní (mapa světa, města a tak), Editor Levelů (V podstatě ten hlavní po kterém jsme tolik toužili) a Editor Entit (Co jsou entity se dozvíme dále).
Tak, máme zapnutý editor Levelů a rozkoukáváme se. Nabídku File (Save, Open…) není třeba přestavovat ale co ostatní ? Nejdřív si můsíme povědět něco o filosofii tvorby prostředí do FT. Všechno co ve hře vidíme jsou Tiles („dlaždice“). Kus zdi je Tile, vrak auta je Tile, také podlaha je Tile. Podle toho se tedy dělí na podlahy (floors), zdi (walls) a objekty (objects). Než si teoretizovat je jistě lepší si vše ukazovat na příkladech.
Výška nadedveřního překladu v (úrovni) hladině 10 (hladina se posouvá myší na barevné liště vpravo).
TILY A JEJICH UMISŤOVÁNÍ
Vytvoříme si tedy jednoduchý single level s dvoupatrovým barákem který vyčistíme od nepřátel (jak jinak J)
Takže na začátek samozřejmě musíme mít jakousi základní plochu, vlastně povrch zemský bez kterého by to samozřejmě nešlo. Klikneme na záložku Tiles a vlevo uvidíme kořenovou strukturu ve které jsou přehledně uloženy Tily – například cestu najdeme v Ruined City – Ruined City Floors – Road (cesta je pochopotelně podlaha). My si uděláme mapu v městském zbořeništi takže začneme nějakým městským povrchem třeba chodníkem. Otevřeme si tedy Ruined City – Ruined City floors – Concrete – Light Concrete. Teď musíme chvíli počkat než se Tily načtou, čím je jich tam víc, tím to bude dýl trvat. Až se to načte vídíme je pěkně vedle sebe (pokud se vám zdají malé, můžete si je zvětšovat pomocí pole nad seznamem) a označíme si nějakeý rovnoměrný kus chodníku. FT je hra postnukleární, plná různých popraskaných a spadlých zdí a povrchů, proto tak 3/4 místa většinou zabírají různé poloviční zdi, sutiny, zrezivělá auta a tak. Na pravé liště si zvolíme úroveň –1 (viz. níže) a držením a táhnutím si uděláme pěkně velkej kus místa.
Teď si postavíme zeď (ha – samovolný rým). Najdeme si Ruined City Walls – Type 4, označíme kus zdi, zvolíme úroveň 0 a postavíme ji někam doprostřed. Proč jsme si zvolili úroveň 0 ? FT je principem 3D takže jsme museli zeď postavit o něco výš než zem jinak by se tily prolínaly a to se nesmí. Pokud stavíme jeden objekt na jiný tak ho musíme postavit o tolik výš jako je výška prvího předmětu (logicky) tedy chodník je ve výšce –1, výšku má 1 (i když to tak nevypadá) tedy zeď bude na úrovni 0. Jistě si všímáte zeleného obdélníku při umisťování zdi – to je tzv. Bounding Box, neboli skutečný herní prostor který zabírá předmět. Můžeme nyní dodělat celé čtvercové přízemí – podobným způsobem doděláme ostatní zdi, každou označíme a přidáme zvlášť ať je to různorodé, do rohů dáme „sloupy“, dáme tam nějaké zdi s okny, můžete dát i dvě rozbořené polozdi vedle sebe ať to vypadá že do baráku nabuřilo auto. Nechte si místo pro dveře do kterého umístíte speciální část kterou vidíte na obrázku do výšky 10.
Zdi máme hotové tak si to přízemí trochu vyzdobíme. Umístíme někam stoly a žídle(Ruined City objects - Furniture), k díře sutiny (R.C.obj. - rubble), třeba i nabourané auto (R.C.obj. - vehicles) … můžete si tam dát jaké objekty chcete.
Umístění stolu (tile).
ENTITY
Entity je jednoduše věc, která něco dělá. Hráč je entita (chodí, umírá), skříňka je entita (otvírá se), alarm je entita (alarmuje). Entity jsou buď už hotové ve hře použité nebo si nějaké můžeme vytvořit v Editoru entit. Pro naše účely stačí když se po mapě projdeme s nějakým ne-borcem. Dáme si tedy Entity, najdeme si Actors-BOS-infbas a umístímě ho někam. Pak si dáme Entity edit, klikneme na něho, srolujeme si seznam dolů (není tam žádná rolovací lišta; musíte mít kolečko myši) a do pole Player index napíšeme 1. To znamená že postavu budeme ovládat my a nebude tam jenom tak stát. Na závěr ještě musíme rozšířit žlutý čtverec, který ohraničuje level a za nímž se kurzor přeškrtne. Dáme si Level, zmáčkneme Set Top a klikneme někam nahoru a Set Bottom a klikneme na dolní hranici. Nyní jen uložíme hru, vypneme editory, zapneme FT, dáme jeden hráč – vlastní mise, mapu zvolíme jako ji volíme v multiplayeru, začít misi … a…
Umístění člověka (entity) do mapy a možnosti editace entity (panel nalevo).
ZPĚT
|
|
|