Chris zodpověděl na boardu Black Isle několik zajimavých otázek k vývoji kultury světa falloutu, rasismu v pustině a náboženství. Zajimavé čtení. Snad se dostane i do příštího updatu Bible, ale kdyby ne, máte to tadyhle.
Mr. Frosty: Moc se mi nezdá Chrisovo vysvětlení životního stylu primitivních domorodců. Že nemají k dispozici žádné pokročilé technologie je logické, stejně jako jejich kmenová struktura. Dost neuvěřitelné ale je, že by post-apkalyptičtí američané zdegenerovali v předkolumbovské domorodce.
Chris A: No já minule odpovídal na Azaelovu otázku, jak se z američanů stali primitivové v tak krátké době. Tvá otázka se týká toho, že celá ta domorodá kultura je nevěrohodná. A víš co? Máš pravdu.
Jestli chceš ve Falloutu posuzovat věrohodnost, najdeš mnohé díry a ne ke všem existuje konkrétní vysvětlení. Kultura Arroya byla divošská hlavně kvůli navození tématu a atmosféry dějové linie a snad to fungovalo. Designéři se pokoušeli vytvořit pomocí domorodé kultury atmosféru hry, a myslím, že si prostě chtěli pohrát s ideou, že hlavní postava pochází z primitivní, netechnologické, předky uctívající kultury. Byl to prostě způsob, jak přenést příběh Vault Dwellera z minulosti do současnosti a udělat pro hru zajimavé pozadí.
Osobně si myslím, že jsme zvolili správný směr a byla to zajimavá obměna. Bylo to věrohodné? Nevím, asi ne. Ale Fallout je jen hra a některé věci musíte brát kapku s nadhledem.
Jedno z potenciálních vysvětlení by také mohlo být, že mnoho z mluvených dialogů daboval Mark O'Green, který si velice rád pohrává s různými dialekty. Líbí se mi, co provedl s hlasy Starší, Hakunina, Sulika a dalších. Jistě – jsou bizarní a často musíte uvažovat, ze které to kultury či země pocházejí, ale to je podle mě přednost a ne chyba.
Killian: Něco k víře. Existuje nějaká všeobecně uznávaná ideologie/náboženství? Předpokládám, že by byla monoteistická. Mohlo by to objasnit něco z Hakuninových blábolů (doplňková otázka – odkud je vlastně jméno Hakunin. Není příbuzný s Bakuninem (pozn. překl – “?”) .
Chris A: Všechny základní předválečná náboženství jsou asi pořád vyznávána, ale ve hře se o nich nezmiňujeme – Hubologové jsou asi jediná církev, které jsme se věnovali. Z tohoto důvodu se o nich nebudu rozepisovat ani v Bibili – snad kromě toho, že dosud existují, ale všechno ostatní by byly jen spekulace.
Ani v dokumentaci k tomu nic nemám. Nicméně mohl bych něco vymyslet třeba o Zmijích a několika dalších kultech, co se objevily po Velké Válce.
K Hakuninovi – nevím, odkud pochází jeho jméno. Co z jeho řečí ti přišlo nesrozumitelné?
Killian: Jaká je rodinná struktura v univerzu falloutu? Z toho co jsme viděli, se lidé drží obvyklého schématu nukleární rodinky, nebo v mnoha případech rodiny s jedním rodičem (asi kvůli vysoké úmrtnosti v pustině).
Chris A: Řekl bych, že se to liší region od regionu. Nemám k tomu žádnou dokumentaci. Patrně to ale budou normální rodiny, možná sem tam nějaká komunita nebo vesnice, kde se o děti starají všichni rovným dílem.
Killian: Rasismus: Viděli jsme příklady nevraživosti obyvatel města k divochům z pustin a naopak. Je tady ve hře ještě i jiný druh rasismu? Mimo tradičního nepřátelství lidí a mutantů. Podle mě by katastrofa jako Velká Válka dala lid dohromady.
Chris A: K tomu taky nemám žádné materiály, ale kromě příkladů, které jsi zmínil, se myslím dobře daří i tradičnímu rasismu a sexismu. Barva kůže, společenský status a povolání jsou pořád dobrá výmluva pro strach a nenávist. Komunity jako NCR a Modoc s tím možná tolik problémů nemají. A jestli Velká Válka lidi stmelila? Možná se zasloužila o vznik několika komunit, ale taky od sebe lidi v pustině izolovala. Už ve F1 nesnášelo Shady Sands Hub a bylo nedůvěřivé k Junktownu a hodně lidí taky moc nevěřilo Bratrstvu Oceli etc, etc,etc... Je zde prostě velký potenciál k rozdmýchání nenávisti.
Vždycky mi připadalo fajn, že je v řadách Bratrstva tolik bab a líbila se mi i černoška Lynette jako hlavy VC (která navíc podporovala otrokářství, což byl pro hráče myslím zajimavý protiklad). Kultura světa falloutu byla zajimavě promíchaná.
Ještě k víře: Otec Tully v New renu nebyl opravdový kněz a Jo v Modocu byl sice svého druhu duchovní, ale ani jeden z nich nebyl reprezentantem nějaké opravdové církve. V původní hře měl být otec Tully z Abbey, ale odtamtud jej vykopli, poté co náhodou založil požár v jedné z jejich knihoven.