Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.




Sociologie světa Falloutu



Chris zodpověděl na boardu Black Isle několik zajimavých otázek k vývoji kultury světa falloutu, rasismu v pustině a náboženství. Zajimavé čtení. Snad se dostane i do příštího updatu Bible, ale kdyby ne, máte to tadyhle.


Mr. Frosty: Moc se mi nezdá Chrisovo vysvětlení životního stylu primitivních domorodců. Že nemají k dispozici žádné pokročilé technologie je logické, stejně jako jejich kmenová struktura. Dost neuvěřitelné ale je, že by post-apkalyptičtí američané zdegenerovali v předkolumbovské domorodce.

Chris A: No já minule odpovídal na Azaelovu otázku, jak se z američanů stali primitivové v tak krátké době. Tvá otázka se týká toho, že celá ta domorodá kultura je nevěrohodná. A víš co? Máš pravdu. Jestli chceš ve Falloutu posuzovat věrohodnost, najdeš mnohé díry a ne ke všem existuje konkrétní vysvětlení. Kultura Arroya byla divošská hlavně kvůli navození tématu a atmosféry dějové linie a snad to fungovalo. Designéři se pokoušeli vytvořit pomocí domorodé kultury atmosféru hry, a myslím, že si prostě chtěli pohrát s ideou, že hlavní postava pochází z primitivní, netechnologické, předky uctívající kultury. Byl to prostě způsob, jak přenést příběh Vault Dwellera z minulosti do současnosti a udělat pro hru zajimavé pozadí.

Osobně si myslím, že jsme zvolili správný směr a byla to zajimavá obměna. Bylo to věrohodné? Nevím, asi ne. Ale Fallout je jen hra a některé věci musíte brát kapku s nadhledem.

Jedno z potenciálních vysvětlení by také mohlo být, že mnoho z mluvených dialogů daboval Mark O'Green, který si velice rád pohrává s různými dialekty. Líbí se mi, co provedl s hlasy Starší, Hakunina, Sulika a dalších. Jistě – jsou bizarní a často musíte uvažovat, ze které to kultury či země pocházejí, ale to je podle mě přednost a ne chyba.


Killian: Něco k víře. Existuje nějaká všeobecně uznávaná ideologie/náboženství? Předpokládám, že by byla monoteistická. Mohlo by to objasnit něco z Hakuninových blábolů (doplňková otázka – odkud je vlastně jméno Hakunin. Není příbuzný s Bakuninem (pozn. překl – “?”) .

Chris A: Všechny základní předválečná náboženství jsou asi pořád vyznávána, ale ve hře se o nich nezmiňujeme – Hubologové jsou asi jediná církev, které jsme se věnovali. Z tohoto důvodu se o nich nebudu rozepisovat ani v Bibili – snad kromě toho, že dosud existují, ale všechno ostatní by byly jen spekulace.

Ani v dokumentaci k tomu nic nemám. Nicméně mohl bych něco vymyslet třeba o Zmijích a několika dalších kultech, co se objevily po Velké Válce.

K Hakuninovi – nevím, odkud pochází jeho jméno. Co z jeho řečí ti přišlo nesrozumitelné?


Killian: Jaká je rodinná struktura v univerzu falloutu? Z toho co jsme viděli, se lidé drží obvyklého schématu nukleární rodinky, nebo v mnoha případech rodiny s jedním rodičem (asi kvůli vysoké úmrtnosti v pustině).

Chris A: Řekl bych, že se to liší region od regionu. Nemám k tomu žádnou dokumentaci. Patrně to ale budou normální rodiny, možná sem tam nějaká komunita nebo vesnice, kde se o děti starají všichni rovným dílem.


Killian: Rasismus: Viděli jsme příklady nevraživosti obyvatel města k divochům z pustin a naopak. Je tady ve hře ještě i jiný druh rasismu? Mimo tradičního nepřátelství lidí a mutantů. Podle mě by katastrofa jako Velká Válka dala lid dohromady.

Chris A: K tomu taky nemám žádné materiály, ale kromě příkladů, které jsi zmínil, se myslím dobře daří i tradičnímu rasismu a sexismu. Barva kůže, společenský status a povolání jsou pořád dobrá výmluva pro strach a nenávist. Komunity jako NCR a Modoc s tím možná tolik problémů nemají. A jestli Velká Válka lidi stmelila? Možná se zasloužila o vznik několika komunit, ale taky od sebe lidi v pustině izolovala. Už ve F1 nesnášelo Shady Sands Hub a bylo nedůvěřivé k Junktownu a hodně lidí taky moc nevěřilo Bratrstvu Oceli etc, etc,etc... Je zde prostě velký potenciál k rozdmýchání nenávisti.

Vždycky mi připadalo fajn, že je v řadách Bratrstva tolik bab a líbila se mi i černoška Lynette jako hlavy VC (která navíc podporovala otrokářství, což byl pro hráče myslím zajimavý protiklad). Kultura světa falloutu byla zajimavě promíchaná.

Ještě k víře: Otec Tully v New renu nebyl opravdový kněz a Jo v Modocu byl sice svého druhu duchovní, ale ani jeden z nich nebyl reprezentantem nějaké opravdové církve. V původní hře měl být otec Tully z Abbey, ale odtamtud jej vykopli, poté co náhodou založil požár v jedné z jejich knihoven.

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..