Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.





Van Buren tech demo guide


>> VAN BUREN TECH DEMO DOWNLOAD (241.6 MB) <<

>> ALTERNATIVNÍ LINK (241.6 MB) <<

>> VAN BUREN SOUNDS (16.1 MB) <<





Předmluva

Dostává se vám do rukou demo BISáckého Falloutu 3, vyvíjené pod křídly společnosti Interplay pod pracovním názvem Van Buren. Veškeré informace byly zpracovány Fallout fandy z No Mutants Allowed. Myslete na to, že demo je v pre-alpha stádiu a tím pádem ani není plně funkční, čas od času může spadnout a nemá ani pořádně dodělané bojůvky. Tak či onak by mělo určitou skupinu lidí zajímat. Doufáme, že si to užijete a uroníte nějakou tu nostalgickou chlapskou slzičku.

Toto tech demo BISáckého Van Burenu nemá souvislost s žádným z produktů Bethesda Softworks.


Pozadí

Občane, z důvodu nedbalosti nebo prostě nějaké pekelné smůly jsi byl přistižen uprostřed nukleární války. Jediná šance, jak si zachránit zadek, je najít bezpečí v místním Vaultu. Odvedl jsi pořádný kus práce při hledání přesidlovacího centra, do kterého tě ochotně a dobrovolně doprovoodí Desátník Armstrong ze Čtvrté ozbrojené pěší divize. Podle našich průzkumů zablokovali Komunističtí povstalci cestu do krytu, na které jsi v této kritické fázi války úplně sám a můžeš s nimi spolu s Armstrongem naložit jak uznáš za vhodné. Jakmile jednou dosáhneš Vaultu, budeš v bezpečí, protože se jedná o jeden z posledních výkřiků technologie, poskytující nadbytek všeho dokonce i v případě možného selhání.


Instalace

Pro instalaci Van Buren dema jednoduše rozbalte RAR soubor, kam se vám jen zlíbí. Jestliže si s RAR soubory zrovna netykáte, zkuste downloadnout program 7-zip (http://www.7-zip.org/). Po prvním spuštění dema můžou nastat trable v podobě několikaminutové prázdné obrazovky; nebojte se, pro tuhle verzi hry je to zcela normální a nebude se to opakovat (prý to nepřesáhne délku osmi minut). Při prázdné obrazovce přibude ve vaší složce ´Dokumenty´ ´F3´ folder se skladovynými .ini, .log a .CRT (soubor s vaší postavou) soubory.

Po dokončení instalace můžete tento F3.ini soubůrek zeditovat např. v tom smyslu, že zvednete rozlišení, schované v proměnných ´výška´a ´šířka´.


Klíčové klávesy

Levá myška – pohyb postavy po mapě / útok, je-li označen jeden ze zbraňových slotů.
Pravá myška – pokud je vybrán objekt (modrý zvýrazňovač), objeví se kontextové menu. Jestliže není tak prostě seberete obrazovku a radikálně jí posunete.
Kolečko myši – zoom in / out.
Šipky – levá a pravá rotují obrazovkou o 45 stupňů, nahoru a dolů měníte top-down pohled za klasické izo.
W – zbraňové kombo.
I – vyvolává váš inventář.
X – přizpůsobí kameru volně pohybům vaší figurky.


Boj

Boj samotný je tady strašně základní, nedokončený a navíc pouze v realtimu. Mířené střely nefungují, ostatní módy střelby ano. Munice je nedodělaná (a tudíž nekonečná), ale kvéry je i zde třeba přebíjet. V boji mají nepřátelé tenký červený obrys, zrovna takový na jaký jsme byli zvyklí.

Pro započetí boje musíte kliknout na zbraňový slot v interface, přesunout kurzor na figurku, kterou chcete přetáhnout a klikem zaútočit, za předpokladu, že je cíl modře zvýrazněn. V realtimu s palnou zbraní prostě střílíte, dokud nebudete na suchu s náboji, což může vyřešit automatický reload. Během takového útoku se můžete klidně zaměřit na druhou oběť a útok se tak rozdělí na efektní kombo. Samozřejmě můžete v daném okamžiku měnit zbraně nebo změnit mód střelby, vaši postavičku to vyjma malé prodlevy nikterak nerozhodí.

Pokud se překliknete nebo to prostě nějakým způsobem zvoráte, levý klik na zem volbu odznačí (v případě minigunu a devítek pistolí stačí zmáčknout escape).


Hra – tvorba charakteru

Než se pokusíte dosáhnout Vaultu, musíte si samozřejmě naťukat vaši postavu. Van Buren používá upravenou verzi SPECIALu, modifikovaného podle přání J. E. Sawyera. Počet dovedností byl zredukován na 13 (z původních 18) a stejně jako kdysi můžete šoupnout 5 bodů do primárních atributů a dát si talenty na tři dovednosti (skills). Charkaterové rysy jsou v demu také popsány, nicméně nefungují. Vzhled hráče lze modifikovat různýma ptákovinama od barvy pleti po frajerskou bradku. Samozřejmě můžete hrát i za ženský charakter, ale nečekejte, že bude v tomto případě vše kompletní.


Hra – malý návod

Junked town

Na úplném začátku se vám dostane do rukou elektrický obušek, kterým se můžete na základě vámi zvolených atributů vybavit, je-li to vhodné.

Celou dobu se budete pohybovat poblíž Desátníka Armstronga, který vás může/nemusí vodit za ručičku. Můžete mu naslouchat, hovořit s ním nebo ho prostě ignorovat; každopádně za vámi bude po celý čas dema běhat jako pejsek.

Demo obecně obsahuje dost potyček, ve kterých je Armstrong velmi platný. Je-li vám to po chuti, můžete se v boji řídit podle jeho instrukcí nebo jednoduše počkat, až to obrněnec vyřeší za vás. Armstrong rovněž dokáže vyslídit výhodná místa nebo naopak zavčas varovat před komanči.

Vtipné je, že jej můžete jednoduše oddělat a pobrat po něm zbytky, protože vám neklade žádný odpor, takže jej klidně upižláte i tím obuškem. Zbyde po něm power armor, .223 minigun, pistole ráže .44 a tři .44 FMJ zásobníky.

Chcete-li se vyhnout většině bojů, držte se jižního kraje mapy, dokud se nedoplazíte k útesu s důvěrně známým ozubeným kolem. Při obsluze terminálu si vás sice všimnou dva nepřátelé, ale tuhle nezbytnou trošku boje snad přežijete.

Pokud chcete z mapy vytřískat co nejvíc, jděte jižně po cestě mezi dvěma baráky. Napadnou vás dva povstalci, jeden s nožem, druhý s devítkou pistolí. Poslední lump je zašitý v budově na západě a většinou se mu nějak nechce ven. Seberte mrtvolkám jejich ex-vybavení a prošmátrejte police ve velké budově z červených cihel, měla by tam být helma, medkit, SMG a pár nábojů do devítky.

Pokračujte na jih, brzy narazíte na jednoho povstalce s plamenometem a jednoho s holými pěstmi, který přikvačí z jihu. Poslední lump disponuje nějakým nožem a postává úplně dole, mezi dvěma chajdami. Za ním už jsou jen dveře do Vaultu, kde vám Desátník Armstrong pěkně poamericku zamává.

Mimochodem, taky se tady různě bokem toulají nějací psi, kteří vás začnou různě olízávat a na chvíli vás i doprovázejí. Kdo chce, může je napadnout a oddělat.

U vstupu do Vaultu si pohrajte s termináleme nalevo, Vault se brzy stylově otevře. Tady to bude chvíli načítat, tak se nelekněte.

Vault

Uvnitř Vaultu se na vás přilepí nějaký Frank. Frank zde zastává funkci Místosprávce a potřebuje vaši pomoc s nakopnutím generátoru kvůli určitým životně důležitým funkcním.

Vlevo dole je malé skladiště. Když se v něm řádně pohrabete, získáte power armor helmici, sadu nářadí a sadu paklíčů.

Jděte nahoru až k rozcestí ve tvaru písmene „T“, vybavte se lockpickem a otevřete jím dveře do cely s generátorem. Jakmile jste tak učinili, můžete opravit „Očko“ a poslat ho opravit generátor, nebo se na to vrhnout sami pomocí tool kitu ze skladiště.

Pokud vám generátor vesele vrní, použijte dovednost Věda na jeden z počítačů níže. Tím znovunahodíte všechny životně důležité funkce krytu. Ještě se můžete nechat Frankem poplácat na zádech a to je z dema asi tak vše.

Pozn. #1: pro užití dovednosti klikněte na „use skills“, potom na cíl vašeho zájmu a zvolte z nabídky.

Pozn. #2: zatímco všechny skilly si (pravděpodobně) ověřují vaše hodnoty, v těchto případech je to stejně jedno.


Hra – miniquesty

Dosáhnout Vaultu
Od: Desátník Armstrong
Řešení: Projít napříč lokací Junked town s Des. Armstrongem po boku.

Vybrakovat velkou červenocihlovou budovu
Od: Desátník Armstrong
Řešení: Vejít do komplexu a prošmátrat police.

Opravit robota typu Očko
Od: Frank the Underseer
Řešení: Užít dovednost Oprava na pochroumaného robůtka v severozápadní části Vaultu.

Opravit generátor
Od: Frank the Underseer
Řešení: Hráč to může opravit buď sám za pomoci soupravy nářadí, nebo tam poslat právě opraveného Očka.

Uvést do cajku všechny životně důležité funkce
Od: Frank the Underseer
Řešení: Jakmile generátor spokojeně vrní, užít skill Věda na jeden z počítačů u jižní stěny jednoho z pokojů napravo.


Nefunkční herní prvky

Hlavní Menu:

- jediné fungující možnosti jsou "Začít Novou Hru" a "Opustit Hru"

Tvorba postavy:

- Traity nefungují
- Mužské postavy vždy začínají se 100/100 HP; ženské postavy začínají s 1/10 HP a to nezávisle na odolnosti
- Nějaké grafické chybky drobného charakteru

Hra:
- žádný boj na kola, ztěží fungující boj v reálném čase
- zapomeňte na funkční save/load
- zdá se, že nefungují žádná s herních nastavení, nastavení videa nejsou sesynchronizována s F3.ini
- PIPboy částečne funguje - ukazuje správně čas, obsahuje fungující mapy a zobrazuje seznamy ůkolú pro různé lokace; ostatní funkce nefungují
- žádná obrazovka postavy
- váha všech predmetů je nastavená na 0
- munice neubývá
- útok pistolí .44 typu "butt smash" funguje jako dálkový útok, ne útok na blízku


J.E. Sawyerův epilog

V tech demo diskusi na NMA uvedl vedoucí designér Van Burenu, J.E. Sawyer, nějaké další poznámky k technologické stránce hry:

* Plovoucí čísla s poškozením měla být původně možností k výběru, nicméně v options menu dema se tato možnost nenachází.

* Původně jste měli mít mošnost hrát hru jako tahovou nebo v reálnem čase. Jefferson se hrál v realném čase, protože to byt první bojový mód, který byl ve Van Burenu naprogramován. To, co je zatím uděláno, je funkční jen částečně. Nedá se pauzovat (super otravné) nebo mířit na určitou partii těla, ačkoliv zbraně delají poškození správného typu a správné damage, brnení správně chrání a počítají se zásahové body. V bojovém okně se píše, kam to kdo koupil a postavy mají přisprostlé floaty typu "KURVA, MOJE OČI!"

Lidé co hráli demo možná viděli na obrazovce s možnostmi boje prepínač označený jako "Zeptej se". Tohlencto by se ptalo hráčů před každým soubojem a chtělo po něm, nebo ní vědet, v kterém režimu chce právě bojovat.

* Ženské postavy mají v demu mužskou kostru (whoops), co způsobuje, že vypadají trochu... El Greco-vsky a bizarně (prostě cypatě - pozn. by Ještěřák :)).

* Pravé animace smrti ve stylu Falloutu v demu nebyly, protože sme museli vymyslet, jak je udělat z technické perespektivy. Jefferson nechtěl a neměl mít šílené animace smrti a 3D prinášelo nové problémy při trhání postav nebo potvor. Toto je jedna z partií, kde má 2D práce T-Raye/Brian Menzea jednoznačne navrch.

* Všichni muži mají stejnou kostru, co působí potíže při modelování poloh postav, jelikož to může být chudá postava v kombinéze nebo mocné tělo v power armoru. To je důvod, proč všichni kráčejí s rukama do "O" a jenom chlápek provázející hráče, jenž je oblečený v power armoru (Cpl. Armstrong) se zdá mít správný postoj. Chris Marleau byl náš jediný animátor. Pracoval vážne tvrdě, ale nebylo možné, aby do uzávěrky demo verze udělal kompletní sady animací pro dvě mužské kostry.

* Zbraně v ukázce byly vybrány už proto, že jsou to tradiční Falloutovské zbraně, nebo proto, že měly zajímavé vizuální efekty/zvuky. Ve skutečné hře by hráč samozřejmě nezačínal ani s jednou z nabízených vecí.

* Ano, nazvat Multiplayer "Hra s přítelem" bylo poněkud ujeté.

* Taktéž kolem dvacáté sekundy, nebo tak nejak, jste si mohli všimnout Cpl. Armstronga s jeho minigunem, jak stojí v levém horním rohu a nad ním je plovoucí text říkající neco jako "Z cesty, občane, stojíš v linii mé palby!" A samozřejmě, tohle je nejdůležitější prvek celý ukázky: společníci co vám to nenapálí do zad automatickou zbraní.

* Vyšší AP je výsledkem více podrobné škály AP a tudíž snižuje výhody postáv s vyšší Agilitou vůči postavám s Agilitou nižší. Ve F1/F2 byl velice velký rozdíl mezi tým, co může za jedno kolo udělat postava s vyšší a s nižší AG. Ve Van Burenu by měla postava s 1 AG 21 AP, zatímco postava s vysokým AG kolem 30. Samozřejmně by byla celková spotřeba AP vyšší, avšak tato změna umožnila, aby každý bod AG způsobil nejaký rozdíl a že by postavy s vysokou AG byly jenom o něco kolem ~33% schopnější než postavy s nízkou AG (v porovnání s ~50% rozdílem u F1/F2).

Vyšší rozpětí AP nám taky umožnilo vyšší volnost pri stanovování různé spotřeby akčních bodů pri některých zbraních/percích.

U postav by se obnovily všechny AP za jedno "kolo", které by trvalo šest sekund a jejich celkové množství AP (jestli jim nějaké zbývají, nebo ne) by přímo ovplyvňovalo rychlost jejich pohybu. Pohybování se by pozastavilo regeneraci AP, takže množství "věcí", které může jedna postava za kolo udělat, by bylo velice podobné tomu, co by udělala v kolovém režimu.




(C) NMA, 2007.
Translated by Mr. Lizard a Warlord.




Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..