ARCHIV - DUBEN 2005
-zpět-
28.4.2005 . . . Čeština pro MOD AWAKEN do FT
Čeština pro MOD AWAKEN do FT:
Nedávno jsem dostal mail od bratříčka sestřičky yuky:) které částečně přeložila FT MOD Awaken do češtiny. Protože tento MOD nevlastním, musel jeho funkčnost potvrdit ostřílený klanový válečník Rameses a jelikož je to prý OK, tak toto dílo můžu předhodit i před vás, obyčejné smrtelníky :o)))) Co se týče překladu, tak ten je pokud jsme si všimli bez háčků a čárek a týká se především dialogů a textů pro vault, ale stále je to lepší než nic, proto neváhejte a stahujte.
RATMAN
27.4.2005 . . . Další várka obrázků
Další várka obrázků:
V minulé aktualizaci jsem kapku pozapomněl na další obrázky, které se na NMA objevily. No aspoň jsme si to nevyplácali všechno najednou. Takže na skladě je ještě 3D render Párače (oholeného, tak jak to mají mazlíčci rádi :), Vaultkrasavici (ta už tu možná byla, ale co už...), koncept jednoho krásného slizovitého mutanta (tady je ještě jeden), šmírovacího robotka, Pipboy tentokrát zavřený, zmutovaný skřetí kanibal, dvě fešandy (vyhovíme každému vkusu :), a ještě jeden Pipboy, tentokrát 3D i s páskem na ruku. Pokud si chcete všechny zatím zveřejněné obrázky připomenout, můžete tady: screeny, koncepty a rendery.
petruschka
23.4.2005 . . . Stříbrná příčka v návštěvnosti (a Myslím to upřímně :) - Operace Buldok
Stříbrná příčka v návštěvnosti:
Dovolte, abych vám naši milí čtenáři a přispěvatelé poděkoval za to, že do našeho zatuchlého Vaultu tak často chodíte, neboť jsme v návštěvnosti fan stránek na Bonuswebu obsadili krásné druhé místo a to potěší :o)
Jelikož mě zas na delší dobu volají povinnosti školní, tak jsem se rozhodl ještě narychlo uveřejnit jeden povedený příspěvek z naší poštovní schránky, vytvořil ho Gryphix a je jakousi vzpomínkou na kampaň Standy Grose, který to taky myslel upřímně :o)
RATMAN
Operace Buldok:
S již tradičním měsíčním spožděním vám přináším zprávu o akci, ve kterou se zvrhly naše slezské falloutí srazy: o operaci Buldok. O co šlo:
Počátkem roku převzal vládu nad sjednocenými otrokářskými bandami mocný vůdce. Jeho touha po kořisti byla nenasytná. Nejdříve mělo být přepadeno město Český Těšín...armády se vydaly na pochod. Našli se však i tací, kdož odporovali. Proti postupujícím otrokářům se postavili bojovníci z řad Rangers.
Ano, je to tak. Pod černou zástavou Mistra otrokáře Habíka se shromáždili zběhové z Bratrstva i bojovníci Antibosu. Dlouho to vypadalo, že nenajdou důstojného soupeře, neboť rangerů byla polovina - pak však mé zraky uzřely jednotku Havířovské domobrany (Stoupenci kultu SWINE :-) ) a brzy se ukázalo, že nás je dokonce i více, než otrokářů! Původně měl dorazit ještě i barbarský kmen z dalekého Frýdku - Místku, ale ten podlehl zákeřné nemoci.
No, dohromady nás bylo deset a všichni jsme na podobné akci byli prvně, takže to zas tak šílené nebylo. Myslím si však, že vidět Fetařinu vystrojeného jak Terminátora, Arkantose kryjícího se za matraci nebo Habíka v plné zbroji se jen tak nepoštěstí. Nehorázně veselé hlášky a zážitky by vydaly na obstojnou povídku, ale lepší je zažít to na vlastní kůži. Takže pozorně sledujte příslušné kluby na našem foru a chystejte si zbraně - tohle nebyla naše poslední akce!
chekotay
22.4.2005 . . . Van Buren obrázky - F3 a E3
Van Buren obrázky:
Někdo z bývalých BISáků vytřepal ze svého hadru další dávku krásných koncepčních obrázků k zaniklému Falloutu 3, šoupl to klukům z NMA a my můžeme jen marně slintat. Prohlédněte si úžasný koncept Pip-Boye i s dodatkovými moduly, chlápka ve vězeňském kvádru, benzínku, robota na odstraňování toxických sraček, futuristický kvér a konečně strážného robota.
petruschka
F3 a E3:
Malá novinka o Falloutu 3 od Bethesdy, abyste viděli, že se přeci jen něco děje... i kdy vlastně se nic neděje. Pete Hines pouze oznámil, že F3 nebude na letošním ročníku herní výstavy E3, jelikož stále ještě je pouze ve fázi předprodukce.
petruschka
21.4.2005 . . . (Ne)mrtvolný vzdech Fallout Yuropu
(Ne)mrtvolný vzdech Fallout Yuropu:
Nová aktualizace stránek Fallout: Yurop je stejná jako projev všech nemrtvých - mátožná, toužící po nových mozcích a sem tam taky něco upadne. Yurop je tedy momentálně bez funkčního fora, ale v galerii si alespoň můžete prohlédnout dva nové obrázky od Boomera a k tomu ještě dva nové screenshoty s originálními grafickými prvky ve hře.
Daemon
19.4.2005 . . . 10. Pražský Srázek - Povídky
10. Pražský Srázek:
Zatím poslední Pražský srázek se konal v sobotu 9.4. a kromě toho, že završil první desítku byl také zatím nejdelším Pražským srázkem. Reportáž od Sarumana (nikomu jinému se jí nechtělo psát) naleznete zde.
Daemon
Povídky
Tak na začátek se budu trochu opakovat. Pro všechny autory platí pravidlo, že se pod nadpis povídky podepíší, pro nové autory navíc platí, že přidají i mail. Nikoli do předmětu zprávy nebo do textu mailu, ale přímo do dokumentu s povídkou. Je na tom něco složitého? Jako jediný zatím pochopil autor dnešní první povídky.
Imperator: Někdy člověk nemá na výběr: ( A! V ) Kterak se dva mladíci vydávají na strastiplnou cestu do vzdáleného VC pro technickou pomoc... Někdy si říkám, jestli hraní Falloutu nejde mládeži moc na palici. Málokdo si uvědomuje, že ve skutečnosti vás deset debilů s automatickejma kvérama prostě rozseká, ať ste jakejkoli hrdina. Tím chci říct, že tohle dílo obsahuje opět větší než přiměřené množství předimenzované akce. Celkový styl jináč není z nejhorších ale hodně doladit by se dalo leccos. A snad ještě, i když už je mi to trochu trapný, bych zmínil, že autor opět málo využil v podstatě neomezeného prostoru pro tvorbu a klíčové pasáže, kdy se hrdina rozhoduje o zásadních věcech jsou dílem pár řádek. Ale jak chcete...
Shit.us: Být smolař: ( V ) Kterak se dva idioti snaží schovat mrtvolu. Ve skrytu duše doufám, že tohle měla být humorná povídka. Ačkoli příběh sám o sobě smích příliš nevyvolává, myslel-li to autor vážně, tak to byla pěkná kravina. Jinak musím Shit.use aspoň trochu pochválit, že se zase trošku zlepšil, minimálně v chybách a úpravě vůbec. (Jak v mateřské školce:) ) Ale pojďme dál.
Bodkin: Kopaná: ( V ) Mladý Frank je hajzl. Na dlouhodobé terorizování městečka však jednou tvrdě doplatí... Celkem pěkně podaná povídka - je tu hned od začátku jasně vyprofilovaný "hrdina", kterého můžete nenávidět, je tu jednoduchý, ale jasný námět a na závěr i malý vtípek :)
Fenix: Mise Redeemer - 3075: ( V ) Loď vyslaná z Marsu má prozkoumat osud planety Země, zejména pak její současnou vybavenost surovinami. Hloubavý čtenář si souvislost s F. určitě najde... Styl psaní je celkem slušný, dílo obsahuje pár, dle mého názoru technických nesmyslů, ale budiž. Škoda, že se autor nezaměřil více na hlavní pointu příběhu. (Současná tendence hodně autorů - zbavýváte se nepodstatnými částmi přiběhu a šidíte hlavní zápletku) Finiš mi přišel trochu moc uspěchaný, stručný a nedotažený.
Hamster: Vyhlídka na zátoku: ( P ) Vžijte se na chvíli do života jednoho alkoholika a prožijte pár chvil ve světě dávno mrtvých nadějí... Ano, Hamstera jsem si nechal nakonec, řekněme jako takového křečka na dortu :) Nejnovější dílo je opět kvalitně podané (vzhledem k dlouhodobě upadajícímu průměru velmi kvalitně podané), neobsahující, ba dokonce popírající některá klišé. Stylově mi text též tak nějak ladně zapadá akorát do alkoholikovy tlamy, kterýžto je příběhu vypravěčem. Čili rozhodně čtěte.
Harley
17.4.2005 . . . Renegade 2, kapitola 9.
Renegade 2, kapitola 9.:
Sic mám v zásobě ještě pár čtenářských povídek, ale dovoluji si dnes vydat zas také něco svého a sice pokračování Odpadlíka. Pro ty, kdož vědí o co jde, kapitola 9. se jmenuje Jsou věci, co mi nedají klidně spát...
Harley
16.4.2005 . . . Něco pro drsné drsňáky - Povídka: Warden-2
Něco pro drsné drsňáky:
Myslíte si že ste opravdu drsní? Dokonce tak DRSNÍ, že chodíte na brigády do stolařské dílny vypomáhat místo hoblíku a smirkových papírů? Pak tedy určitě víte, že se Fallout Tactics dá hrát v módu drsňák, kde můžete ukládat hru jen v bunkru… Pokud ste ho takto nedohráli a stále se o to snažíte, tak právě pro vás sepsal Tom Pear tento návod, který vám snad při pařbě pomůže… :)
RATMAN
Povídka: Warden-2:
Včerejší "povídková" nadílka nestála ani za brahminí lejno, tak vás snad dnes potěší moje nová povídka.
Warden-2: ( P! ) Jak asi vypadá Země v roce 2439? To má za úkol zjistit posádka lodi Warden-2 vyslaná z Alfa Centauri.
Daemon
15.4.2005 . . . Povídky
Povídky:
Přátelé, dnes opět žádná sláva. Doufám, že ste pochopili, že některá díla jsou zde jen pro výstrahu, aby si podobní týpci zasílání svých pseudopovídek rozmysleli.
Mc TonPep: Oběť: ( V ) Velmi strčně podaný příběh jednotky Bratrstva, která oběví nepřátelskou základnu. Rovnou a přímo oznamuji, že dle mého názoru je tu další kandidát na nejhorší povídku of the year. Vožralej ghoul vem ten trapně obehranej námět s Bratrstvem a základnou mutantů, ale ta úroveň! Jako by to psal hoch z páté třídy, dle mého soudu. Stručné věty, sloh veškerý žádný, no... šrot, šrot, šrot... Nevěřil bych v následující větu, ale zlatý Shit.us.
Bu_ri: Měšťák: ( V ) Kterak se občan VC vydává na zkušenou do světa... Přečetl jsem prnví a kus druhé kapitoly, a opět mě pronásledoval ten pocit slohové práce z nízkého ročníku základní školy. I když je to možná o malinko lepší než dílo o pár řádků nahoře, obsahuje to průměrně stejnou dávku chyb, pár kravin (občan VC nezná kombinézy vaultu???) a ohraný příběh. Ach jo...
Tady sedíme my!: ( V ) Zatím jen o hospodských rozhovorech. Jedná se o první díl. Tato povídka má být údajně vtipná. Ach tak, haha... Povídka zatím postrádá námět, charakteristiky, smysl... :)
Talisman: ( V ) Příběh o záhadné opičí pracce... Nemůžete mi mít za zlé, že jsem toto, jakož i další díla bu-riho přečetl jen tak letmo. Raději no comment...
...To další už sem radši ani dávat nebudu, to se na mě nezlobte... Slibuji, že na příště se pokusím vyšťourat něco smysluplnějšího.
Harley
11.4.2005 . . . A vítězem screenshotu měsíce se stává...
A vítězem screenshotu měsíce se stává...:
Vault Murder… gratuluju. A jelikož není času a nikdo nic nového neposlal (nebo se to zkrátka někde ztratilo či jsem to omylem smazal?:) a noví soutěžící tak nejsou, takže na výběr už máte jen ze čtyř screenů, takže hlasujte vítekde.
RATMAN
9.4.2005 . . . Povídky
Povídky:
Napřed jedno upozornění, a sice to, že povídky k vyřízení se hromadí víc než je zdrávo a tudíž klidně můžete, milí pisatelé, zmírnit. Daleko přínosnější by pro všechny bylo, kdybyste konečně začali po sobě svá díla pořádně sebekriticky číst a posílat jen opravdu dobré povídky. Dále - četl někdo z vás pravidla pro e-maily? Z těch asi dvaceti povídek co přišly od té doby splnil podmínky uvedené v pravidlech jenom JEDEN autor! Nechci samozřejmě po "známých firmách" aby mi do každé povídky psali maila, ale když otevřu dokument, kde je jenom název povídky a ani žádný podpis, musím zpětně dohledávat autora a jeho mail v outlooku, což mě upřímně řečeno se... nebaví a proto budu upřednosňovat povídky zaslané v souladu z pravidly. Toliko byrokratická vložka a pojďme se podívat na nějaký ten textík:
Nameless: Ony: ( A! ) První kapitola budoucí povídky na pokračování vysvětluje kterak hlavní hrdina o kámoše přišel... Autor sám uznal, že jde o zatím o klasickou jednobitkovou povídkou a zřejmě je jen prostředkem k tomu abychom pochopili jak moc se hrdina nasere do dalších pokračování. Pokud jde o slohovou kvalitu - dílo je psáno velmi jednoduše. Závěr, který by každý raději pořádne natáhl a vyždímal z něj nějaké to napětí je příliš stručný. Ony klíčové psycho momenty na nichž by se dalo vyřádit jsou vůbec dost odbyté... Celkově tedy žádná sláva.
Benny: Vysoko nad oblaky: ( V ) Pohodové povídání o létání a pilotovi, který nechtěl zabíjet... Spíše jde opravdu o pohodové vyprávění s malinko dramatickým závěrem, chvílemi i malinko psycho. Nečekejte žádné příběhové zázraky, ale jako oddechové čtení proč ne.
Bozo: Sarah: ( V ) Sarah byla jednou z nuzných existencí pustiny a v životě nedopadla zrovna podle svých představ. Přečtěte si její životní příběh a poznejte o kterou postavu z F1 jde... Úroveň tohoto vyprávění mi přišla tak nějak jako pohádka vyprávěná malýmu dítěti. Mě osobně příběh moc nezaujal, dílo bylo bez výraznějších dějových zvratů, chvílemi bych řekl i nudný. Psát o "reálných" postavách prostě nedoporučuji.
Harley
chekotay: Inteligent: ( V ) Vůdce mu zabil rodinu. Vůdce mu zničil život. Vůdce z něj udělal hyperinteligentního mentata. Vůdce jej špatně hlídal a umožnil mu tak útěk. Vůdce nyní zemře. Aneb "Nekřič hop, dokud ti nepřeskočí," tentokrát na postnukleární téma...
chekotay
4.4.2005 . . . Fan Made Fallout
Fan Made Fallout:
Už to není sice žádná novinka, protože byla o tomto projektu zmínka na DAC někdy minulý týden, ale dnes se objevila zpráva i na NMA, tak musíme reagovat a umístit "novinku" i v našem Vaultu. Jedná se zase jeden z mnoha modů pro Fallout 2 a je zatím v plenkách. Děj by se měl co nejvíce blížit Falloutu jedničce už i tím, že příběh začíná ve vaultu, kde dostanete úkol nepodobný tomu ve Fo1, budete ho muset v daném časové úseku splnit a přitom jen tak mimochodem zachránit svět. Lokací má být 11 a v úvahu jsou jeden nebo dva společníci. Zatím mají hotovo 20% map. Na stánce Fan Made Fallout najdete i několik screenshotů pod čísly 7-12. Proč je tak divně očíslovali a co to vůbec bude za mod, zjistíte postupným přečíslování linků na 01.jpg až 06.jpg.
JaW
3.4.2005 . . . O hudbě ve hře S.T.A.L.K.E.R. - Video z Fallen Earth
O hudbě ve S.T.A.L.K.E.R.:
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl Hra, o které jste určitě už přinejmenším jednou slyšeli a nebo na ni čekáte, tak jako já, jako na velmi originální RPG kousek. Je pravda, že tady ve Vaultu se jí moc nevěnujeme, i když se jedná o postapo hru, ale nic se neděje, protože existuje velmi kvalitní stránka v češtině o této hře, na které si dnes můžete přečíst rozhovor s Markusem Hollerem, který skládá hudbu pro tuto hru. Mimo jiné si k nahrání hudby vybral Pražský Symfonický Orchestr. Rozhovor si přečtěte zde. JaW
Video z Fallen Earth: Vyvíjená online hra, která se bude odehrávat v postapo budoucnosti, cca za 150 let. Geneticky upravené zvížátka, mutovaní lidé, každodenní život o holou existenci ve zničeném světě, s vírou na lepší zítřky. Na oficiální stránce Fallen Earth, kde najdete samozřejmě víc po drobností o hře. Jestli se chcete podívat, jak se hra hýbe, stáhněte si video (60 MB) Lov písečného červa. Pro koho je 60 mega příliš, jsem natípal pár screenů: Někde v Arizoně...žijí pod zemí velcí zlí píseční červi...vtom přijíždí náš hrdina...chudý farmář těžící na svém pozemku ropu se strachem vylézá ze své chýše a s nedůvěrou sleduje přicházejícího návštěvníka, který se přibližuje svižným krokem...dají rozhovor a farmář hrdinovi slíbí kanystr paliva za každého zabitého červa....hrdina sedne do bugy a jede lovit červy...po cestě narazí na červí trus...je již blízko...konečně dorazil na místo, kde by mohl být...vytáhne hřeby pobitý kyj...v tom tu bestii spatří...ta se na něj přátelsky usměje a chce si popovídat...náš hrdina však potřebuje palivo, proto na červa zaútočí a zabije ho.
JaW
2.4.2005 . . . Magická hranice 300 000 překročena!!!! :o)))
Magická hranice 300 000 překročena!!!! :o))):
Včerejšího aprílového dne padla 300 000 hranice náfštěvníků, proto děkujeme vám všem, kdož do našeho/vašeho vaultu chodíte a doufáme, že se vám zde bude i nadále líbit… a na Fallout nezanevřete i přes to strašlivé aprílové prokletí :o)))))
RATMAN
1.4.2005 . . . Děsivé odhalení! – PROKLETÍ FALLOUTU! - Povídky
Děsivé odhalení! – PROKLETÍ FALLOUTU!:
Včera v pozdních večerních hodinách někdo ze šikovných hackerů naboural databázi americké CIA a na svět vypustil mnohé z tajných dokumentů. Většinou se jednalo o různá vládní spiknutí okolo mimozemšťanů, Elvise a podobných nezajímavých věcí, ovšem mezi toto haldou dokumentů se objevilo i něco velice znepokojivého, něco, co nás a ani snad vás už nikdy nenechá klidně spát. Proto pokud nechcete zbytek života prožít ve strachu z městské hromadné dopravy a nekrčit se celé dny v koutě, nečtěte dále. raději si pusťte pěknou muziku a na všechno, co jsem psal výše zapomeňte. Vy, kdož máte pro strach uděláno, si raději sedněte a přineste si pořádnej panák ferneta, nebo něčeho tvrdšího, protože to, co o Falloutu vyšlo na světlo, vám může způsobit výplach střev a záchvaty nevolnosti.
Ale už konečně k věci a nejlépe hned popořádku. Doposud se soudilo, že autorem Falloutu je Black Isle, ovšem pravda je úplně jiná, původně s vývojem naší oblíbené hry začal mnohem dříve Gremlin Interactive, po jeho krachu hru přebrala společnost Virgin, ovšem po pár měsících také zbankrotovala a za směšný peníz prodala licenci 3DS, jak si někteří pamětníci jistě vzpomínají, tyto tři herní společnosti obohacující herní trh ještě v dobách kamenných, kdy bylo PC v domácnosti naprostý luxus a o internetu zde nebylo ani vidu ani slechu, zkrachovali krátce po sobě a licence Falloutu tak byla opět k mání. Tehdy se začalo spekulovat o možném prokletí této hry, protože zatím každý, kdo koupil práva zkrachoval, ovšem pod náporem marketingové politiky, byly veškeré pochyby a otázky potlačeny a stopy zahlazeny. Tedy až na tajný archiv, díky kterému vyšla konečně pravda najevo. Ale abych pokračoval, nebyl totiž ještě všemu konec! Licenci za směšný peníz koupil Microsoft, údajně se snažil hru dokončit, ovšem později dal přednost svému projektu Windows 95 (všichni víme, známe) a licenci opět nabídl k odkoupení, tentokráte se jí ujalo staré známé Black Isle. Po této transakci to už vypadalo, že žádná kletba neexistuje a vše byla jen souhra náhod, ale údajně se zpočátku BIS potýkalo s nemalými problémy a záhadnými výpadky počítačů, tehdy však vedení (které prý snad o prokletí mělo vědět!) vše svedlo na poltergeista a za nemalý peníz nechalo veškeré počítačové vybavení posvětit. Ani původní vlastník, Microsoft, nevyšel tak zkrátka, po prodání licence se ve všech jeho programech začaly objevovat kritické chyby a často bylo nutné počítače s jeho operačním systémem natvrdo restartovat (proto už dnes prakticky počítač s W95 nenajdete), Bill Gates tehdy údajně prohlašoval: "Před nákupem té po*** sra*** se nám nic takového nestávalo!", ale vzhledem k tomu, že BIS se v té době už vyhrabalo z problémů, nebyl už více těmto jeho slovům přikládán význam a obecně se začalo soudit, že šlo o chybu ve zdrojovém kódu. No a jak to bylo dál už všichni víme, s BIS to šlo z kopce a po pokusu o přípravu F3 byla společnost zrušena a Fallout přešel do spár Interplaye, který však BIS za krátko následoval do horoucích pekel. Celé to podtrhuje fakt, že Bethesda nedávno oznámila své finanční potíže a vypadá to s ní bledě, bude snad další společností, kterou bude mít Fallout na svědomí? Vše tomu doposud nasvědčuje. O licenci zatím projevil zájem EA Sports (pozn.: to jako chcou udělat simulátor lovu geckonů???!!!!! kur.a!), ovšem je otázka, jak se společnost zachová, až se k jejímu vedení dostane celá tajná zpráva, je docela možné, že se už nikdy na Fallout neodváží žádná ze společností sáhnout. Riziko je až příliš velké.
No milí čtenáři, to je tedy pecka, co? Ano, i my ve vaultu jsme z toho byli naprosto paf, vše čemu jsme doposud věřili se zhroutilo jako domeček z karet! :( Krátce po zveřejnění této zprávy se na DaC objevilo pojednání od Fallouťáka který si říká Mr.Death, údajně celá léta pracuje na studii, která shromažďuje údaje o všech lidech podílejících se na vývoji Falloutů a tvorbě fan stránek. Tato studie má už 142 stran formátu A4 a pojednává o záhadných umrtích, které postihovali lidi spojené právě s naší milovanou hrou. Datum zveřejnění sice nemělo být teď, ale po vypuštění výše zmíněných skutečností se tak stát zkrátka muselo. Samotná studie je velice přehledně napsána, ovšem jak jsem psal, je hodně dlouhá, ale petruš ji pro vás už překládá, snad se tu během pár dní objeví z celé své kráse a vy (pokud ještě budete mezi živími) si ji budete moct přečíst v rodném jazyce. Ale ve zkratce- vpodstatě je na každé ze stránek důkladně popsáno, kdo na Falloutu kdy dělal a také, pokud již nežije, jakým způsobem zemřel. Až na Fearguse Urquharta, který zemřel na infarkt, když k němu na návštěvu přijela jeho tchýně, všichni zemřeli velice bolestivou a nepěknou smrtí! To víru v prokletí ještě prohlubuje a co si budeme nalhávat, kam se hrabe to Tutanchamonovo... Fallout už má na svědomí minimálně 129 obětí z řad manažerů, vývojářů, programátorů, betatesterů, překladatelů, grafiků a dokonce i zaměstnanců reklamních agentur, kteří se starali o propagaci! Například Scott Campbell zemřel před rokem při cestě z práce, když tohoto nevelkého muže při cestě v metru přehlédla objemnější dáma a zasedla ho přímo na sedadle, pitva už jen prokázala, že smrt nastala rozdrcením všech kostí v těle, hrozná smrt. To zase Jason Anderson měl o trochu více štěstí, při cestě z konference v Seattlu zaspal v letadle a probudil se až v Káhiře, z následného teplotního šoku se už nevzpamatoval, ovšem zemřel bezbolestně po roce v komatu.. Nejstrašnější a nejhorší smrt však jistě měl Chris Tailor ,jak asi víte (pokud jste četli rozhovor, který tu s ním máme), tak nejvíc ze všeho nesnášel zubaře. Před pár měsíci však bolest zubů překročila únosnou mez a tak se rozhodl, že vyzkouší starý osvědčený způsob se šňůrkou a klikou od dveří, ovšem chyba byla, že na to předem svoji ženu neupozornil. Ta nevědomky při příchodu domů prudce otevřela, Chris ještě nebyl připravený a tak ho silné zatáhnutí za bolavý zub vystřelilo ze dveří přímo na chodbu, kde přepadl přes zábradlí a vysel 10 pater nad zemí. Od smrti ho dělila právě ona šňůrka zavázaná na zubu, ten však jeho obézní tělo neunesl a i s kusem dásní zůstal vyset na šňůrce. Hrozné.
Velice těžké je určit, kolik obětí má Fallout na svědomí v řadách hráčů. Zjistit přesné číslo bude nemožné a tak můžeme pouze spekulovat, ale toto číslo může být značně vysoké. V průběhu dní vám snad přineseme nové informace, zatím ověřujeme tvrzení, že zaměstnanci ve WTC měli 11. září 2001 na svých počítačích nainstalovány tisíce kopií Falloutu a také ověřujeme mnoho neoficiálních zpráv podle kterých v prosinci Tsunami zasáhla ta pobřeží, kde se v poslední době v chýších domorodců spolu s počítači rozšířily i kopie Falloutu, které tam kdysi poskytl Interplay jako humanitární pomoc chudým (podobné humanitární akce probíhají i u nás přes plné hry v herních časopisech).
Zprávy o umrtích mezi českými hráči a tvůrci fan stránek doposud nemáme a zatím si netroufáme odhadnout, kdy zjistíme alespoň přibližná čísla, ovšem z dosavadních poznatků je prakticky jisté, že úplně každý, kdo tuto hru vytvářel, mluvil o ní, hrál ji či ji jen koutkem oka zahlédl, dříve či později zemře.
RATMAN
Povídky:
Abychom předchozí šokující informace aspoň malinko kompeznovali, máme tu pár veslých (i vážných) povídek:
Saruman.M: Mstitel: ( H! ) Zdařilá parodie jednoho častého námětu... Každý snad četl minimálně tři povídky, v nichž chudý vidlák za mlada o rodinu přišel a jen co nabral nějakou tu sílu ve světě na zkušené, vydává se učiniti spravedlnosti za dost. Saruman tento námět pojal opravdu vtipně a vystihl všechny omleté kraviny :) K dokonalosti chyběla snad už jen obrovská předimenzovaná bitka na závěr s neuvěřitelně superstipakoidně-přeživším hrdinou.
Bodkin: Prologue: ( V ) Jak to vlastně bylo těsně před apokalypsou, aneb pravda o UFO! Upřímně řečeno mě UFOunský námět příliš nezaujal, lépe řečeno toto téma není z mých oblíbených a proto jsem dílo ani nedočetl. Nemůžu ho tedy ani zodpovědně hodnotit, ale styl psaní mi přišel takový nezáživný, nudný, bez emocí no nevím...
Prostě (ne) ten správnej chlap: ( V A! ) Kterak se slavný nájemný hrdina zasloužil za ochranu města. Od začátku mi to přišlo tak trochu jako Desperado. Hrdina se zdál dost machr, s patřičným respektem okolí a vlastním stylem. Vyprávění by se snad dalo vytknout jen "přetechnizování", čímž míním to, že se v každé druhé větě objevuje vyčerpávající seznam přesně typově pojmenovaných zbraní a jejich (mnohdy nesmyslných) pouzder, což nepůsobí moc příběhově ale encyklopedicky. Pak se ale zbytek povídky zvrhne do již klasické předimenzované akce, kde se pár borců z města brání stovkám (!) nějakých nájezdníků ozbrojených meči, kteří je ovšem mají patrně na šťourání v pr.. ..nose, neboť po desítkách padají mrtví pod prostými údery pažbiček pistolí a boxerů našich hrdinů. Prostě kravina. Nakonec nelze neinformovat o několika klišé v díle též obsažených, což je poslední dobou velmi rozšířený nešvar...
Bozo: Rytíři PRDI: ( V H! ) Parodie na hriny zachraňující svět, aneb kterak se magor Puk stal rytířem... Většina textu je opravdu vesele podaná ve stylu, řekněme, filmu Žhavé výstřely. Škoda, že nápady ke konci pomalu autorovi došly. Autor sám varuje, že dílo tvořil ve chvilkovém pomatení mysli a tak se má také povídka chápat :)
A na závěr je tu čerstvý díl povídky Josh.
No a nezbývá, milé děti, než se sám pochválit za dobře vykonanou práci, neboť jsem byl dnes opět krásně kritický :)
Harley
-zpět-
|