Fallout |
Fallout 2 |
Fallout Tactics |
Fallout: New Vegas |
FOnline |
Společné |
Fallout projekty |
Příbuzné hry |
Hry naživo |
Soutěže |
Zábava |
Různé |
|
Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.
ARCHIV - ČERVENEC 2002
-zpět-
31.7.2002 Astrova nová povídka na pokračování: Jaderný spad - Screenshot měsíce + 2 dodatky
Astrova nová povídka ... Po povídce na pokračování s názvem Fallout 3, je tu nové dílko Milana "Astro" Suchánka, kterou nazval Jaderný spad. Astro doufá, že se vám bude líbit. Dnešní část povídky obsahuje úvod a dvě kapitoly, na které jak doufáme budou navazovat další pokračování. Děj je opět z prostředí Falloutu. Čtěte zde. JaW
Screenshot měsíce + 2 dodatky Po dlouhém měsíci, který většina z nás strávila v blízkosti vodních ploch přichází okamžik na který jistě všichni netrpělivě čekáte. Ano, je to vyhlášení screenshotu měsíce! Nebudu vás dlouho napínat, takže: vítězem je: ….chvilka napětí….lalalá…. ještě nic…. Pořádn nic:)….už je to tady… Docent Braun a jeho nezkušený řidič! Takže žádné velké překvapení:) Dalších příspěvků přišlo požehnaně, takže kromě mého starého screenshotu (který mimochodem za moc nestojí:)- ale skončil kupodivu na druhém místě) můžete dát hlas těmto čtyřem soutěžícím: Demon Spawnovi a jeho splněnému proroctví (či co to je, mě to tak alespoň připadá…:), Comusovu odpolednímu odpočinku, Neuromancerovu důkazu o existenci posmrtného života a dalšímu f-tipnému screenshotu od Docenta Brauna s názvem Prezidentova autíčka. Své hlasy odevzdávejte jako vždy tady.
2 dodatky: je to jen malá věc- v rekordech jsem aktualizoval Daemonovo bleskové dopaření F2 a v Karmických titulech přidal závislost na Jetu. Za obrázek děkuji Docentu Braunovi a Antonovi Vjačeslavoviči Fedorenkovi. RATMAN
30.7.2002 Jásejte, plesejte: další várka videí - Další spekulace o Mad Maxovi 4 - Update Bible č. 7
Jásejte, plesejte: další várka videí Pro snažší orientaci jsem se rozhodl označovat videa jejich kódovými jmény, která si ostatně můžete snadno zjistit v souboru cd\core\movie vašich CD Fo:T a případně si je přehrát programem Bink v1.5a & Smacker v4.1a dostupným v sekci downloadů. Předminulé video se tedy jmenuje SS00 a poslední filmeček s rekruty SECONDARY. Dnes přibyly texty SS01, SS02 a SS03, popisující pátrání po Vaultu 0, hledání vzducholodě v oblasti Pásu a konečně porážku supermutantských sil a pár zmínek o robotické hrozbě… petruschka
Další spekulace o Mad Maxovi 4 Zajímavé novinky jsem se dozvěděl ze stránky Duck and Cover. Stránka Scifi.com zveřejnila informace o možné další roli Mela „MadMax“ Gibsona : Mel prozradil, že si nechává otevřené dveře k případnému účinkování v dalším filmu o Mad Maxovi. Rád by se ve filmu objevil už kvůli spolupráci s režisérem předchozích dílů Georgem Millerem: „George je režisér, s nímž jsem chtěl vždycky znovu makat.“ Tato slova padla v rozhovoru k dalšímu Gibsonovu sci-fi snímku „Signs“ (Znamení). atd… blablabla… Už dlouho se spekulovalo o účinkování Mela ve čtvrtém pokračování jednoho z jeho nejúspěšnějších filmů. Gibson hrál post-apokalyptického válečníka ve snímcích Mad Max z roku 1979, 1981 (Podtitulek Road Warior… ne nemá to nic společného s Road Runerem… beep-beep) a konečně 1985 (Mad Max a Dóm Hromu). Čtvrtý díl se podle různých zkazek, drbů a klepů připravuje již několik let. petruschka
Update Bible č. 7 Chris Avellone uvolnil další část svého biblického veledíla. Tentokrát nejde o takovou monstrozitu, jako minule – toto pokračování má jen 13 stránek. Dozvíte se mimo jiné jak měl původně vypadat Párač, staré jméno Dogmeata a konečně je přiložena velká naskenovaná sekce o lokaci Burrows (Nory), která se měla objevit ve Falloutu 1. Zdatní angličtináři nechť stahují zde. Zbytek si chilku počká, až se uráčím to přeložit… petruschka
29.7.2002 Daemon zase první v rychlonožce F2 - Red!s viewer 1.6.0.5.- Tréninkové video Fo:T
Daemon zase první v rychlonožce F2 Soutěž o "Rychlonožku Falloutu 2" se změnila v souboj dvou pekelníků. Daemon napsal jen: Tak ještě jednou, aby to všichni pochopili - první místo patří mně! Daemon No nic, jde to nějak do extrému. Zde pohleďte. JaW
Red!s viewer 1.6.0.5. Red! si opět mákl a tak zde od něj máme novou verzi Red!s vieweru. Jeho komentář je tentokrát o něco srozumitelnější, a tak se jej pokusím přeložit:
Je přidána funkce TGA exportu pro všechny herní formáty, podpora DirectX8 renderování pro soubory FRM Falloutu a ART Arcana a podpora anti-aliasingu pro oba tyto typy souborů + opravy zjištěných bugů. Readme si přečtěte zde, stahujte odsud. petruschka
Tréninkové video Fo:T. Máme tady další přeložené video Falloutu:Tactics. Tentokrát jde o jednu z úvodních scén, v níž trenér Bratrstva Oceli komanduje čerstvé rekruty . Pravda – není to zrovna životně důležitý filmeček, ale o to větší potěšení pro mě bylo jej překládat. Musím se přiznat, že jsem kapku popustil uzdu své fantazii, protože trenérův monolog sestává většinou z těžko přeložitelných a často i nesrozumitelných nadávek. Doufám, že oceníte mého tvůrčího ducha, vy zmutované, zdegenerované plody incestního křížení brahmín!!! …erhmmm… jen taková ochutnávka překladu :) petruschka
28.7.2002 Překlad intra FT - Dodělávky
Překlad intra FT Na četné žádosti (slovy dvě) jsem se rozhodl postupně přeložit kecy z video sekvencí Fo:T. Zatím tady máte první video s popisem začátku Velké Války a vzniku Bratrstva Oceli i jeho odloučené sekce, za kterou ve Fo:T bojujete. Nejedná se zrovna o ukázkový a bezchybný překlad, hlavně proto, že jsem se musel spolehnout na svůj sluch, jelikož psaná verze k dispozici není. Snad to bude stačit alespoň pro základní orientaci těch angličtinou zcela nedotčených (tak s tím něco k**va hoši dělejte – bez angličtiny dneska?!). No uvidíme, jak to půjde… snad se brzy dočkáte dalšího updatu… petruschka
Dodělávky Dnes toho moc není- Docent Braun mi poslal obrázek berserka do karmických titulů, takže jsem jej doplnil (a smazal ten v nedodělaných). petruschka mi potvrdil, že Yedův trik na získávání vybavení opravdu funguje, takže jsem jej zařadil do vychytávek. Poslední věcí je přidání dvou obrázků do chyb Falloutu 2, které poslal Jay Kowalski: na prvním uvidíte, že v New Renu přestalo být kradení celých aut v módě a na druhém další Marcusovo procházení zdí. RATMAN
27.7.2002 Jay Kowalski a neuvěřitelná odhalení! - Karmické tituly - Vybavení snadno a rychle
Jay Kowalski a neuvěřitelná odhalení! Jay Kowalski nás pěkně zásobuje, ani jsem nestačil zpracovat všechno, co nám nedávno poslal a už je tu další várka! Informace, které vytáhl z master.dat F2, jsou velice zajímavé a obsahují mnoho neuvěřitelnýc zjištění: Mno, tak sem se ted vrtal v souborech k F2 a to jmenovitě master.dat, a zjistil pár zajímavejch věcí.
1) Ještě k Levitujícímu očku - Když ste u mastera, a doplížíte se za sloup a od tam na něj vybafnete, většinou první dávkou z těch svých rotačáků sejme jednoho z robotů. Ten druhej se pak do něj pustí. Malej pomocník (maximální dam. tak 4 životy), ale aspoň někdo...
2) V souborech \data\party.txt a \text\english\game\MISC.MSG jsou nějaké informace o parťácích. Celkem jich je tam 25. Nekteří byli nejspíš původňe pojmenovaní jinak - Miria je tam jako Maria (pMMaria_PID - oznaceni v souborech), žeby překlep???:). Cassidy tam není vubec, nejspiš je tam jako nějaký MacRae (pMMacRae_PID), jsou tam nějaký jeho hlášky, ale já sem Cassidyho nikdy nebral, tak to nemůžu ověřit. Nekteří pak nejspíš chybí nebo sou to jenom nejací chvilkově připojení parťáci, protože je tam třeba taky brahmína Bess nebo psisko Laddie. Doc (pMDoc...), Chicken, Karl (není to ten ochlasta v Denu, co ho shánějí v Modocu???), Lloyd, CarTrunk (to vypadá na kufr auta). Je tu i Pariah (ten čokl ze speciálky) a zdá se že neleveluje, takže Chris v bibli ani žádný vývojový statistiky zjistit nemohl. Skynet (zde uveden jako robobrain + typ mozku), alespoň ta verze s kybermozkem, má nejspíš 5 levelů, Dogmeat jich má 6 (všechno jsou to jenom moje vyvození z počtu čísel v těch souborech, takže na to nespolíhejte)
3) Ve složce \data je soubor kill13b.acm (tento soubor je i ve složce \data master.dat Falloutu1), což je kousek rozhovoru s Killianem z F1: {155}{Kill13b}{Oh, tady se dá dělat spousta věcí. Skum Pitt je ve východní části, kousek od brány. Perfektní putyka. Gizmovo kasino je taky kousek odtamtuď. A pokuď tě něco bolí, tak se stav u Dr. Morbida.} (ze souboru F1 \text\english\dialog\killian.msg)
4) V některých souborech je základna Hubologistů v SF označena jako "Elronologist Base"
5) Ve složce \data je soubor mapper2.lbm (taktéž i u F1), který obsahuje grafiku nejspíš editoru map k falloutu (viz. mapper2.jpg). Tak mě napadá, jestli on ten editor neni v tom falloutu uz přímo obsaženej? Proč by tam jinak tu grafiku dávali.
6) Videa ve složce \art\cuts, některá jsou popsaná v souboru naming.txt, některá co sou tam uvedená v master.dat vubec neexistují, některá tam ani popsaná nejsou. soubor popis
---------------------------------
iplogo.mve Logo Interplaye
intro.mve Intro - Leaving the vault
credits.mve "War, war never changes":)
elder.mve Briefing od Starsi
vsuit.mve Oblek vaultu
artimer1 - 4.mve Sny s Hakuninem
afailed.mve Něco jako že vesnice umrela nebo tak (dalsi sen s Hakuninem)
tanker.mve Plavba do Enklavy
derrick.mve Plavba z Enklavy + výbuch
---------------------------------
timeout.mve Nevim, tohle měla byt asi nějajká záverečná animace či co. Je to jenom kraťoučký statický pohled spolu s nápisem The End (viz. timeout.jpg)
---------------------------------
Tyhlety videa jsou uvedené v souboru naming.txt, ale nesjou v master.dat:
adestroy.mve Arroyo Destroyed with Dying Hakunin
car.mve Starting the car
cartucci.mve Family Cartucci dealing with Enclave
dethclaw.mve Seeing the DeathClaw leader
enclave.mve Prisoners in Enclave escaping to tanker
Hmmm, tak jsem zvědav, co k těmhle odhalením řekne Chris…pokud se ho někdo zeptá:-) RATMAN
Karmické tituly Další věcí, kterou Jay Kowalski poslal byly obrázky karmických titulů a závislostí včetně nepoužitých pip-boyů (pro ty, co mají rádi správné označení: Fallout-boyů): Tak nějak sem si nevšiml, ze by se někde ve Vaultu nacházely obrázky karma-titulů jako šampion, gigolo atd. (jestli tam sou, tak mě opravte), proto je posílam. Nějaký mě chybí, určite člen Bishopovců (i když tam bych se taky mohl počítat po "drinku" s paní Bishopovou:), berserkr (zařadil jsem ho do nepoužitých obrázků, ale mám dojem, že použitý byl, takže pokud ho někdo máte típlej, tak ho pošlete) , závislost na alkoholu, závislost na hře (tragic) a panic. Tyhlety popisky sem vypsal ze souboru patch0000.dat\text\english\game\editor.msg. Obrázky sou ze složky master.dat\art\skilldex\*.frm (v téhle složce sem narazil na nějaký nejspíš nepoužitý pipboye, viz. další bod) a ze hry:) Obrázky jsem zpracoval, tak je rozhodně nenechte bez povšimnutí. RATMAN
Vybavení snadno a rychle Yed poslal zajímavý trik, jak si ve F2 poměrně brzy přijít na slušnější vybavení, bohužel můj Fallout 2 je neustále půjčený (vypadáto, že už asi napořád:( ), tak jsem neměl možnost to ověřit, dejte vědět, jestli to funguje: čaj, mám takovej, už sice starší, ale myslim že zatim neuveřejněnej fígl Když mám rozehranou (dohranou) hru a chystám se na novou, kde nechci začínat s "holýma rukama", tak du zpátky do Klamathu, do kaňonu k vertibirdu, a někomu z parťáků (používám Cassidyho) dám do inventáře všechny moje peníze, zbraně, power armor etc., nechám ho tam čekat, odejdu pryč z kaňonu, uložim...... Začnu novou hru, dostanu se až do Klamathu, rozmontuju tam toho robota (zabiju...), odejdu, uložim, vyskočim do Woken. Z data/savegame/slotXX (xx=ten save, kde čeká Cassidy u vertibirdu) přehraju soubor "Klamcanyn.sav" do slotu nově rozehraný hry... Loadnu tu novou, du k vertibirdu - a je tam cassidy se všema věcma, který sem mu nechal ve starý hře. pozn.
- věci záměrně nenechávám ležet na zemi, i když to taky de, ale dávám je někomu, protože sbírat třeba 100 stimpaků ze země je vo nervy ::
- zkoušel sem to jen ve Falloutu II, s Cassidym
- pro jistotu si původní Klamcanyn.sav zálohujte... Yed RATMAN
26.7.2002 Fo:T cheat - Static: Spát či nespat? - Krysákova kniha rekordů & rodinné fotoalbum
Fo:T cheat Toužili jste někdy prohánět se ve FoT s tankovou brigádou nebo skvadronou v Hummerech? A co takhle závody pouštních bugin? Pokud ano a sere vás, že ve hře je od každého vozidla k nalezení vždy jen jeden kus, pak čtěte dál a nechutně cheatujte:
-Prohánějte se chvíli po poušti, a když budete mít štěstí, narazíte za nějakou dobu určitě na libovolnou náhodnou lokaci.
-Nechte na místě náhodné lokace veškeré vybavení, kterého se vám nedostává tzn. dobrá brnění, pušky, vzácnější náboje a další harampádí – nechte zde taky parkovat svoje vozítko.
-Pak lokaci opusťte. Nejsem si jistý, jestli je následující krok nutný, ale nic vám to neudělá – zajděte kousek do pustiny a vynořte se tam někde na mapě.
-Pak se vraťte na místo náhodné lokace, posbírejte, co jste předtím vyházeli a zase vypadněte.
-Od této chvíle se můžete vracet kolikrát chcete a vaše předtím odhozené vybavení i vozidlo tam na vás budou vždy znovu čekat.
-To vše ovšem funguje jen při prvním objevení náhodné lokace – při druhém vstupu do náhodné lokace už trik nefachčí. Vypadá to, že hra si jednoduše udělá otisk celé mapky při jejím prvním objevení, a pak už načítá vždy jen tuto její podobu.
No ano vím – je to nečestné a nesportovní, ale má to určité kouzlo, prohánět se po poušti s vlastní tankovou brigádou – Doporučuje 9 z 10 blízkovýchodních diktátorů! Sadám Husajn©. petruschka
Static: Spát či nespat? Vypadá to, že naši chlapci od Staticu se rozhodli dělat hru v těsné spolupráci s hráčskou komunitou. Před pár dny jste mohli spolurozhodovat o tom, zda bude hra ve 2D či 3D a nyní zde máme další forum na téma: Zařadit do hry i faktor únavy a potřeby jídla? Otázka je tedy jasná – má mít vaše postava potřebu jíst a spát nebo se to má řešit jiným způsobem např. doplňování zdraví přes medboty či léčebné lektvary? Nebo to vynechat úplně? Doufám, že příště se nás nebudou ptát, jestli si můžou odskočit na záchod v pracovní době nebo musí počkat na přestávku… No nic… Hlasujte tady petruschka
Krysákova kniha rekordů & rodinné fotoalbum Ne, nebojte se, nejedná se o nějakou prapodivnou zrůdnost jako byly Krysí hrátky s batolátky, ale o krycí název pro Falloutovskou NEJ- další z mých genitálních nápadů:). Sestavil jsem stránku, na které budeme zaznamenávat všechny české rekordy týkající se Falloutu a věcí okolo něj. Zatím tam najdete vpodstatě jen známé věci- Nejdelší báseň, povídka, nejvíce mrtvol… atd. Doufám, že to pro vás bude dobrá motivace k překonávání již vytvořených rekordů nebo vymýšlení nových. Podmínky jsou jen dvě: rekordy musejí mít něco společného s Falloutem a musíte je nějak dokázat, takže pokud si myslíte, že jste udělali něco NEJlepšího máte možnost to dokázat:) Ještě taková poznámka pro ty, co nám do žebříčku chtějí poslat postavu nad 35 level: posílejte mi pravidelně nějaké obrázky (v jpg) a popis vašeho postupu, vysokolevelové postavy, které spadnou z čistého nebe neberu.
Další malou novinkou je vylepšení mé osobní stránky o obrázky z mého rodinného fotoalba + výpis perků a podobných věciček, které jsem dostal při postupu na vyšší levely (rozuměj: děcko, blbý děcko, ještě blbější děcko,usmrkanej fakan, puberťák, současnost:), takže pokud máte zájem, můžete nakouknout…. RATMAN
25.7.2002 Vylepšení spolubojovníků F1
Vylepšení spolubojovníků F1 Další z mnoha věcí, které nám poslal Jay Kowalski jsou počty životů všech postaviček, které se vám ve F1 mohou plést pod nohy a pod kytičky vás posílají mnohem častěji než nepřátelé. Kromě tohoto dodatku, jsem si trochu pohrál s jejich původním vzhledem a rozšířil jejich popis, takže už to vypadá mnohem lépe. RATMAN
24.7.2002 Sexy Supermutant - Ankety z Hofylandu - Opravy v bestiáři
Sexy Supermutant Zajímalo vás někdy, proč si nemůžete ve Fallouťáckém bordelu objednat „Cestu kolem světa“ nebo „Praní v ruce“ od nějaké sličné Supermutantky? Nuže již nemusíte vlhčit své postýlky v marných fantaziích o 2,5 metrové, mozolnaté, uslintané mutantce s Arnieho muskulaturou, obvodem hrudníku a IQ. Na foru BIS v oddíle věnovaném Bibli Falloutu se k otázce nejprve vyjádřil jeden z činných Fallout nadšenců Mr Carrot, aby jeho slova nejprve potvrdil a pak rozšířil i Chris Avellone. Podotýkám, že mnoho z níže řečeného již pozorný hráč Falloutu ví, ale jistě nezaškodí osvěžit si pamět, hlavně v takto veledůležitém tématu:
Mr Carrot: Ve Falloutu 1 je jasně řečeno, že existují i Supermutantí samice. Když se Mastera zeptáte na neplodnost mutantů, vydá se to ověřit za jednou z těchto mutantek (odpověď je, že jsou sterilní). A co se týče toho, že samci i samice vypadají stejně – ženy i muži byli ponořeni do kádí s vysoce mutagením virem, který stimuloval růst jejich svalové hmoty i těla jako celku. Pochybuji, že jedním z hlavních účelů FEV bylo také zajistit, aby ponořené ženštiny vylezly z kádí s dlouhými vlásky a kozama jak vozama.
Dále Chris reagoval na poznámku, že Supermutantský pár v Broken Hills je asi rodinka homosexuálů, když oba vypadají jako chlapi.
Ne, jeden z těchto mutantů je žena. Potíž se Supermutanty je, jak již bylo řečeno, že po zmutování v kádích je u nich těžké rozlišit pohlaví. Když nutně potřebujete testovací subjekty k mutacím, jako je potřeboval Master, vezmete zavděk stejně muži jako ženami ( pozn. překl: tomu se říká emancipace – to si baby uvědomte příště, až nás zas budete nutit luxovat!). „Sally“ ve F1 v Nekropolisu ale je chlap, alespoň podle toho, co jsem vyhrabal z Harryho dialogů v designových dokumentech.
Každopádně si ale myslím, že je vlastně dobře, že se Broken Hills rozpadlo. Bude asi lepší ignorovat vše v něm, mimo povedených momentů jako je rasistické pnutí mezi obyvateli, karavanové společnosti, Chad, Markus a odkazy na Masterovu Jednotu. Ale jinak zapomeňte na všechny mluvící rostliny, ghoulí starobince, lovce pokladů, přejeté ghouly (odkaz na havarovaný náklaďák s pokladem z F1, o kterém mluví jeden ghoul v B.H.) a žádné pokusy s inteligentními radškorpiony.
Další otázka se týkala Vojenského skladu Sierra, který je údajně označen římskou číslicí „VI“. Otázka je nasnadě – co se stalo se sklady číslo I, II, III, IV a V?
Nevím, zeptám se designérů. Můžu jen říci, že holodisky s novinkami, které tam bylo možno najít, jsou výsledkem opičáren nějakých pitomých vojclů, co si prostě hráli se záznamovým zařízením a záznamům tedy nelze věřit. petruschka
Ankety z Hofylandu Smrt našeho brahmíního auditoria už jsme dávno oplakali a to hlavně díky dalšímu, mnohem komfortnějšímu pokecu na Hofylandu. Takže pokud chcete s námi prohodit pár slov, naleznete nás tam v klubu Fallout. Výhodou Hofyho je, že každý klub si může udělat svoji anketu, což ten náš dosti hojně využívá- prakticky každých 14 dní máme novou a ne jen tak nějakou sucharskou! :) Dozvíte se, jaký je názor hráčů na to, jestli ženský v power armoru bolí kozy, jakým způsobem nejraději zabíjí otravné haranty a také čím by kdo chtěl být, kdyby žil ve světě Falloutu. Výsledky z nich jsem umístil do průzkumu veřejného mínění (taková malá náhražka:). Momentálně se můžete zapojit do petruschkovi ankety na téma: Jaké zbraně a způsoby boje byste nejvíce uvítali ve Falloutu 3? (ve které si samozřejmě drtivá většina zúčastněných vybrala odpověď, kterou jsem poradil já:) RATMAN
Opravy v bestiáři Jay Kowalski nám poslal hafo věcí, hlavně oprav některých chyb, které na stránkách máme, je toho opravdu hodně, takže budu vše doplňovat postupně. Napsal:Nazdar Šílené (šílení?) Brahmíny (brahmíni?) Tak sem se rozhodl, že vám do Vaultu pošlu pár svých příspěvků, poznatků ze života, vesmíru a vůbec (ehm život, falloutu a vůbec). Většina je z F1, protože sem ho nedávno dohrál, pár věcí je ale i z F2. U mailu je jako příloha zabalenejch pár obrázků. 1) Bestiář Jenom pár ůprav, jako počet životů nebo exp.
* Handy - (tohle je pro toho, co je ve vojenské základně na 4. patře) životy: 113, exp.: 400, cennosti: má u sebe rotačák + munici, ale nevím, jestli to používá. Jako varianty Mr. Handyho bych považoval roboty označené jako Robot:) pod katedrálou (taky mají rotačák), robot v Klamathu ve F2 vypadá taky jako Mr. Handy. (sporná potvůrka, takže jsem opravil životy a zkušenosti + dopsal poznámku, že občas u něj najdete i nějakou zbraň)
* Hlídací robot, věžička - myslím že ve F1 nejsou, ale člověk nikdy neví, u tak rozsáhlý hry je možný vše... pokud ale vím, tak sem na ně ve F1 nenarazil. (tady jsem musel trochu zašátrat v paměti, věžičky tam myslím opravdu nejsou, ale s hlídacím robotem si tak jistý nejsem, takže zatím ho nechávám být)
* Deathclaw - Matka v L.A. je za 1500 exp. Další variantou deathclawa je potom vajíčko, k nalezení taktéž u máti Páračové. (přidáno)
* Robobrain (opravářský robot) - ve vojenské základně mají 80 živ., 300 exp. (to už tam myslím bylo)
* Vůdce - má 500 životů. (mna tohle mě už kdosi upozorňoval, ale asi jsem na to zapomněl)
* Levitující oko - toho v bestiáři ani nemáte. Má 60 životů, zkušenosti se mi nepodařilo zjistit, bojuje na blízko, ve F1 se vyskytuje v podzemí katedrály spolu s roboty Roboty (mimo jiné se taky jmenuje Robot:) a potom přímo u Mastera (jako Levitující Oko) - viz levitujicioko.jpg. Ve F2 je možná v SAD, ale už si to tam moc nepamatuju. (přidáno) Pokud přijdete ještě na něco, dejte vědět (ale ať toho proboha není moc!:) RATMAN
23.7.2002 Static 3D nebo 2D? - Perky Lionheartu
Static 3D nebo 2D? Zajímavé dilema staví před hráče herní vývojář a art direktor Statiku Will Fox. Ostatně nechme jej promluvit samotného, jak bylo přeloženo z fóra hry:
Měl bych na hráčskou obec otázku. Vytvářeli jsme dosud Static s předrenderovaným 2D pozadím. Přesto, že se nám povedlo a je to krásné pozadí (pozn. překl: Skoro jako moje!), máme problémy do něj umístit postavy ve 3D (pozn. překl: To je navlas stejné jako s mým!). No, postavy vypadají dobře a z dlouhodobého hlediska je i výhodnější mít je ve 3D (lépe se s nimi manipuluje a inovuje je), ale dosavadní pozadí vypadá taky dobře.
Nicméně v poslední době zde bylo několik her (Never Winter Nights, Dungeon Siege), jejichž 3D prostředí vypadalo stejně úžasně jako 2D. Otevření hry 3D prostředí by ji také učinilo lépe modifikovatelnou, ačkoli asi nebude nikdy vypadat tak krásně jako právě NVN a DS.
Původně jsme doufali, že Static bude konkurovat nadcházejícímu Lionheartu, který rovněž používá 2D pozadí a 3D postavy.
Jaký je tedy váš názor či přání?
Takže všichni kdo si myslí, že by k tématu měli co říci, nechť nasměrují kroky své tudy a poučí naše nezkušené vývojáře o tom, čeho si hráčská obec žádá - 2D nebo 3D?
Můj osobní názor zní - 3D ať si používají akční střílečky, tam to sedí. Isometrická RPG by měla být alespoň zatím ve 2D prostředí, které je stále ještě vzhledově mnohem vychytanější než poněkud hrubé 3D. V tom lze sice snáze provádět různé triky jako rotace a přibližování, ale často je jen o málo příjemnější na pohled než dva dny staré zvratky bezdomovce sjetého Okenou. petruschka
Perky Lionheartu Chlapci z Reflexive, kteří v současnosti makají na fantasy hře Lionheart (všichni víme o co de, že?) poskytují rozhovory jako na běžícím pásu. Stránka DaC vytáhla z jednoho takového interview pro Bluesnews pár zajímavých odstavců o systému SPECIAL, který Lionheart sdílí s Falloutem:
GI: Můžete nám alespoň zhruba nastínit, jaké skilly, perky a traity budou použity ve SPECIALu hry Lionheart?
Ion Hardie: Systém bude velmi podobný tomu ve Falloutu, až na to, že bude potřeba přizpůsobit jej real-timu a prostředí s magickými vlivy. Během tvorby vaší postavy budete moci ovlivňovat tradiční statistiky Sílu, Vnímavost, Výdrž, Charismu, Obratnost a Štěstí. Postava začíná s určitým množstvím skill bodů daným právě základními statistikami. Máme skilly bojové, zlodějské a magické, v rámci nichž se rozlišují specializované schopnosti. V současnosti jich je 65 – hlavně proto, že jednotlivá kouzla jsou brána jako zvláštní skilly, které jdou přidáním bodů povyšovat na nové úrovně. Zůstane zachována i možnost tagnout si své oblíbené schopnosti, které se pak budou navyšovat rychleji. Stejně jako ve Falloutu, ani tady neexistují třídy – vše je řízeno SPECIALem, který je beztřídní. Svou postavu si můžete také specializovat vybráním specifických traitů na začátku. V průběhu nabývání levelů se budete zdokonalovat a za každé tři úrovně na vás čeká odměna v podobě perku. Ve hře je nyní 60 perků. Některé se nemusí dostat až do konečné hry, ale ty co nyní máme, pokrývají všechno - od vylepšení základních statistik, přes navýšení skillů až po vylepšení kritičáků. Jeden příklad perku za všechny:
Osvícení
Díky veliké zbožnosti a cvičení se vaše postava více sladila s vůlí svého boha. Vybrání tohoto perku znamená, že sesílání kouzel z okruhu Božské magie tě stojí o 15% méně úsilí. Jedná se o jednorázové vylepšení.
Počet úrovní: 1
Požadavky: Alespoň jeden skill z oblasti Božské magie musí být na hodnotě 100, Vnímavost 6 petruschka
21.7.2002 Wallpapery: Arroyo-vesnice a SF-Přistávací dráha
Wallpapery: Arroyo ... Do wallpaperů jsem přidal i dva výtvory ze své dílny. JaW
20.7.2002 Save F2: Gravitační talíře na Highwaymana - Staronoví PipBoyové - Brutální (Comusova) Nikita
Save F2: Gravitační ... Jestli jste doteď nevěřili, že jde opravdu do auta namontovat vylepšení v podobě antigravitačních talířů, tak se můžete nyní sami přesvědčit. Dave byl tak ochotný, že mi poslal sejva, na kterém si to můžete vyzkoušet. Stačí, když si necháte v Renu ukrást auto a vystopujete ho až k T-Rayově dílně. Po této úpravě auto doslova létá. Nejenže pak jezdíte neskutečnou rychlostí, ale palivo vám skoro vůbec neubývá. Stačí jen vyzkoušet. Save má bohužel 3,01 MB, ale za vyzkoušení to určitě stojí!. Stahujte tady. JaW
Staronoví PipBoyové Polák Ausir ze stránek Sierra Army Depot se kapku pošťoural ve stařičkém demu Falloutu a bylo to pošťourání vpravdě požehnané (teda já se občas taky pošťourám a nevěřili byste co se občas zadaří dostat ve...no dobře - už končím). Jeho úlovkem je asi 60 zapomenutých obrázků Pipboye, které ve finální hře nebyly nikdy použity. Na fóru www.duckandcover.net se k nálezu vyjádřil i Tim Cain - jeden z veteránů vývoje F1 i 2. Podle něj jde o zbytky z doby, kdy měl ještě tým BIS v úmyslu vybudovat Fallout na pravidlech GURPS, než později vyvinul vlastní systém SPECIAL. Pak nás ještě poučil, že se navzdory vžitému omylu se nejedná o obrázky PipBoye, ale FalloutBoye. PipBoy je ten žlutý šotek s červenou čepičkou na krabičce PipBoye. No myslím, že už se našeho starého, byť mylného označení nevzdáme. Rat nám všechny obrázky uspořádal do přehledné galerie (za což dostane cukřík: "Sedni!"), ale musím upozornit, že ne u všech obrázků se podařilo rozluštit jejich původní název, který byl vyjádřen jen zkratkou. Když si nebudu jistý smyslem, přidám otazník, případně další možný význam. Nicméně Tim Cain polo-přislíbil, že se na to podívá a pošle všechny staré popisy. Příjemnou podívanou... petruschka
Brutální (Comusova) Nikita Když mě před pár dny(týdny?:) začaly od Comuse chodit informativní maily, ve kterých psal jak se svou postavou probíjí Falloutem 2, tak aby se dostal na první místo v žebříčku postav, čekal jsem hodně, ale tohle vážně ne. Hru již dohrál a představte si, že to dotáhl až na 51 úroveň a karmu přes 4068!!! Těžko uvěřit, ale celou dobu jsem byl zásobován množstvím podkladů a vysvětlení. Např. k členství ve dvou rodinách (a vlastnostech): Jo s tou postavou mas pravdu, vsechny 4 moduly + AHS-1 nebo ASH-1, coz mi pridalo +2 ke stesti (ale asi az na 7 pokus) Puvodne jsem byl clenem 3 rodin, nejdriv jsem splnil vsechny ukoly trech rodin (az na vrazdu), na tu 4 seru, ma zaporny ukoly, a az potom jsem si chodil pro cejch Made in rodina, nejdriv k tomu starsimu paprdovy co dejcha pres kyslikovou lahev, potom k Wrightum (ten se musi z casti vyresit se zapnutim bojem, nenecha te odejit, musis zapnout boj a odejit z dosahu papinka rodiny) zbytek rodiny na tebe kasle, a nakonec jsem sel zabit toho dedka s kyslikem a pro clenstvy ve 3 rodine (Mordino), tam to nikomu nevadilo ze patrim k jinim rodinam. Ale po vyvrazedni jedny rodiny mi titul made in byl odebran, nebylo ke komu patrit :-) S pozdrvem level 46, neco kolem 1,001,000 XP, chci to vytahnout na 50 level a pak jit na Enklavu, uz jsem vytahnul karmu na +3420 :-) Tak tady vidíte, kam se můžete dostat, když se budete hóódně snažit. RATMAN
19.7.2002 Povedený wallpaper - BIS projekty - Red! je nezastavitelný - Opět Static - Wasteland MUD - Rozmluva s hlavou a první místo v žebříčku postav F1
Povedený wallpaper Honza Doležálek si na nás opět vzpomněl (no nejen vzpomněl - tvrdě zamakal), a tak dnes můžete nechat spočinout svůj zrak na zdařilém wallpaperu - přirozeně s tématikou Falloutu. Obzvláště upozorňuju na sexy odhalené bříško Vault Dwellera ... tak si neposlintejte monitor. K dispozici je samostatný obrázek člobrdy i velký zkrášlovač plochy petruschka
BIS projekty JE Sawyer se nás rozhodl opět dráždit zveřejňováním nic neříkajících krycích názvů projektů BIS - tentokrát ovšem přidal i stav jejich rozpracovanosti, z čehož už se dá pár věcí vydedukovat:
Icewind Dale II - připraveno k dodání na pulty obchoďáků
Jefferson - v plné produkci (jak víme z minula - tohle NENÍ Fallout 3)
Jackson - v předprodukci
Van Buren - není v produkci
Jak JE později doplnil, termín "v předprodukci" je třeba brát už jako produkci (jen se ještě neprogramuje), a vzhledem k tomu, že bylo několikrát řečeno, že na F3 se ještě vůbec nemaká, naděje na to, že by se mohl skrývat za pseudonymem Jackson, se rychle rozplynuly... petruschka
Red! je nezastavitelný Opět tu máme update Red!s vieweru. S výčtem vylepšení a opravených bugů se - jako již tradičně - nehodlám zdržovat, protože tomu prostě nerozumím. Kdo má zájem, nechť stahuje odtudtadydlenc petruschka
Opět Static Na www.duckandcover.net jsem objevil tuto zajímavost: Bill Fox - vedoucí týmu postapoklayptické hry Static - se vyjádřil k současnému stadiu vývoje hry:
Jak asi všichni víte, projekt započal před rokem a od té doby se rozvíjí. Práce se dařila a rozhodli jsme se ji prezentovat na Festivalu nezávislých her IGF. Vedli jsme mnoho rozhovorů s vydavateli her a dalšími stranami, které by byly ochotné hru publikovat. Některé by mohly vést k dohodě, některé jen stěží.
Ke konci se náš seznam potencionálních vydavatelů o dost zmenšil.
Během posledních několika měsíců jsme na hře moc nepracovali, snad vyjma nových útoků, komplexnějšího příběhu a dokončení designové dokumentace. Tyhle věci měly být vlastně udělány už na začátku, takže tak trochu zapřaháme koně za vůz. Mimoto jsme zmrazili práce na umění, designu, zvuku a kódování.
Za to se musím fandům Staticu omluvit. Věřte mi, že jsem opravdu pekelně vyčerpaný ze 100 hodin práce týdně na hře, která měla mít zajištěno financování (musím nosit brýle, které jsem ještě před rokem nepotřeboval). Vypadá to, že financování se konat nebude, ale šou musí jet dál.
Nyní zvažujeme několik dalších možných cest vývoje, díky kterým by mohl Static konečně spatřit světlo světa. Uvítáme k tomu všechny vaše návrhy. Přemýšlíme také o tom, dát některé části projektu k dispozici jako open-source. Musíme přepracovat engine, aby bylo možné přidávat další funkce + je třeba také navýšit úroveň hratelnosti. Příběh, postavy a vlastně celá hra je už kompletně rozplánovaná.
Máme spoustu lidí, kteří by rádi makali na designu, audiu i scénáři (a další se nám hlásí maily). Nicméně naši nyní programátoři nemohou obětovat tu spoustu času, co je potřeba věnovat na vývoj enginu. Naše minulá práce je nyní znovuověřována.
Abychom to shrnuli: Setřepáváme nyní prach z naší staré práce. V následujícíh týdnech začnou na Staticu oživovací pokusy. Uvítáme vaše návrhy a nápady. Mějte s námi trpělivost - dáváme se dohromady a pracujeme na hře, která má nejen bavit, ale posunout celé hranice single-playerových RPG.
Díky za vaši trpělivost
...posunout hranice RPG? ...blablabla... no uvidíme... petruschka
Wasteland MUD Ve včerejších velmi pozdních nočních hodinách (no… když chodíte chrápat s krysicema, tak vám to alespoň tak připadá:) nám bylo doručeno psaní: NAzdar, zjistil jsem , ze na adrese desolation.org port 7878 , samozrejme pod telnetem, beha MUD na tema Wasteland, ale jsou tam i fallouti veci. Je to docela zabavny, hlavne se do zon dostava clovek pres mapu (zde v textovym rezimu), stejne jako ve Wastelandu... Strili se tu, a hodne, jsou tu znepratelene klany atd. :-) Proste zabava... a hrozne navykova... www.desolation.org je stranka toho MUDu. Klade se tam velkej duraz na RP, to znamena, ze kdyz jste Ranger, tak je slusnost na sobe mit uniformu Rangera a pres ni si davat neprustrelnou vestu, nez nabirat vsechny mozne equipy a vypadat jak strasak do zeli, nebo jako najezdnik (nemusite byt ranger, ale taky zoldak, dokonce i najezdnik, takze tam je temer povinnost vypadat jak strasak atd.) Jsem tam obcas, ted ale 17 dni nebudu (jsem ve Finsku), takze me tam neuvidite :-)
Varovani: je to v textovym rezimu a vsechno se zadava z komandlajny, takze zadny menucka (krome dialogu s NPCckama...) Uzijtye si to. *X* Pod pláštěm noci, celý rozespalý jsem se vydal na průzkum těchto stránek, co jsem zjistil? V podstatě to samé co stálo v mailu:) RATMAN
Rozmluva s hlavou a první místo v žebříčku postav F1 Už je to nějaký čas, co nám Vonder poslal tento mail: Dobrý den Vsiml jsem si ,ze u Mluvící hlavy nejsou obrázky.A protoze jsem mnil celí rozhovor vytípaný(dacela divný slovo) posílám vám rozhovor s hlavou poepsanou ve Flashi(má 31 kB). Vonder. Zprovoznění hlavy nám trochu trvalo (nebýt trpělivosti Vondera, tak jsme ji snad nerozchodili doteď), ale nakonec se podařilo, a tak si náhodnou lokaci: Mluvící hlava můžete vychutnat ve flashi.
Kromě mluvící hlavy nám Vonder ještě poslal svůj charakter z Falloutu 1 na krásné 21 úrovni a s tolika zkušenostmi, že to dotáhla až na první místo… RATMAN
17.7.2002 Naříkejte a nadávejte!
Naříkejte a nadávejte! Každý správný pařan ví, že se žádná z her neobejde bez chyb, některé jsou později opraveny patchem, jiné zůstávají. Phoenix nám před časem poslal dva obrázky z grafickými chybami Falloutu 2 a po chvíli i dokopal k vytvoření nové rubriky, která bude takovéto bugy dokumentovat. (nejen ty grafické- prostě všechny:). Teď nebudu mít chvíli čas, tak jsem jen narychlo spíchnul ministánečku, kde najdete ony dva zmíněné Phoenixovi obrázky a jednu nemilou věc, která se stala při hraní mě. Další už nechávám na vás- obrázky posílejte na naši mailovou adresu, vyplakat se můžete ve speciálním bugovém fóru. Zatím se to týká jen F2, ale to naznamená, že o ostatních Falloutech máte mlčet! Nikoliv, jakmile budeme mít alespoň špetku podkladů, založíme to stejné i pro ně:) Ještě poznámka na závěr: pište jen chyby které nejsou opraveny patchem, jinak by se sem všechny za chvíli nevlezly:) RATMAN
16.7.2002 HOTOVO!
HOTOVO! Byla to opravdu tvrdá makačka, ale po několika dnech, kdy jsem opravdu téměř nevycházel ven, je překlad dalšího updatu Bible hotov. Musím nicméně říct, že mě Chris zklamal - idea Fallout Bible mě zprvu nadchla a těšil jsem se na práci na ní jako malej Jarda. Avšak po přeložení patnácté otázky typu: "A ten mrtvej chlap tam a tam, co vypadá, jakoby měl na sobě uniformu vaultu a v prdeli násadu od smetáku je odkud?" mě už chuť do překládání pustila a nejradši bych Chrise i blbečky s tak stupidníma otázkama zaškrtil jejich vlastníma chámovodama. Celou situaci nicméně zachránily sekce s pasážemi z původní dokumentace (proč jen Chris prostě nevypustil všechny podklady k F1 a 2?). Doufám, že vás také zaujme popis nezařazené oblasti EPA, hierarchie Bratrstva nebo historie NCR. Opravdu stojí za to, ačkoli na mé oblíbence Nájezdníky se zatím nedotáhlo nic. V příštím updatu se podle Chrise můžete těšit na další rozšíření informací o páračích, Bratrstvu i NCR.
Já teď nechci pár týdnů angličtinu ani vidět...přísahám, že jestli potkám na ulici nějakého amerického či anglického turistu, dočkáte se o mě sloupečku v Blesku s titulkem: Nepochopitelná brutalita až dosud bezproblémového mladíka! petruschka
pozn. Ratmana: Aktualizovány byly pouze odpovědi na otázky, ostatní novinky jsem umístil do samostatných oddílů: popis lokace E.P.A., Bratrstvo Oceli, NCR, G.E.C.K, o páračích a o Franku Horriganovi, přeji pěkné počtení:)
15.7.2002 Ruské požehnání - MultiFallout-BETA - Lucifer: Fallout2 bez jediného výstřelu
Ruské požehnání Toužili jste někdy někoho zabít svatým ostatkem? Teď nemyslím píchnout někomu palec svatého Antonína do oka. NE! Teď mluvím o Svatém Ručním Granátu z F2! Blahoslavený TeamX nás nyní opatřil požehnáním - ke stažení tadyhle - díky němuž se podle starodávných zkazek opravdu dá tato zapomenutá relikvie starého světa najít. Jásejte a pějte HEILELŮŮŮJA! Prorokuji, že tento den se za pár generací bude slavit podobně jako Vánoce... Dejte vědět jestli/jak to fachčí petruschka
MultiFallout-BETA Bratr slovák Neo8110 v těchto parních letních dnech pracuje s chutí usilovnou na zajímavém programu o Falloutech. Mělo by jít o jakousi vědomostní hru, doplněnou obrázkovou dokumentací a encyklopedií (nebo že by to bylo naopak? :-) Pokud máte zájem vyzkoušet si jeho beta verzi obsahující 13 kvízových otázek a galerii obrázků (kde se nachází i budoucí celosvětové platidlo:), stahujte tady. Program je pochopitelně ve slovenštině. RATMAN
Lucifer: Fallout2 bez jediného výstřelu Lucifer přispěl do naší sbírky zajímavých sejvů dalším skvostem, tentokráte prošel celý Fallout 2 mez jediného zářezu na pažbě. Jen Franka, kterého zabily věžičky, se mu připsal. Lucifer praví: Jeden zajímavý save z Fallouta2 - jen nukázka že se to dá dohrát vesele bez jedineho výstřelu a splnit přitom i celkem pár úkolů. P.S.: postava je "cista", zadny cheat ani generator-ty vlastnosti co ma-je aktualne TEZCE nadopovana drogami :o)))))) JaW
13.7.2002 Aktualizace bible (teď už pořádná:)
Aktualizace bible (teď už pořádná:) petruschka je pilný jako včelka Mája křížená z Ferdou mravencem, a tak si za těch pár dní od vydání anglické aktualizace můžete přečíst pořádně velký kus přeloženého textu. V podstatě jde o odpovědi na otázky, ale některé zajímavé pasáže jsem zpracoval do nových sekcí, jsou to: Osudy postav F2, sociologie světa Falloutu a zajímavý pokec o nájezdnících. Pak jsem ještě trochu opravil grafiku bible a přidal naše ctěná jména, aby naše zásluhy na ní nezůstaly zapomenuty (teda hlavně petruschkovi, ten na ní dře nejvíc:) RATMAN
12.7.2002 Bible Falloutu: Archeologie + tajemství
Bible Falloutu: Archeologie + tajemství Nová aktualizace bible je na světě, tak se petruschka mohl s chutí pustit do jejího překladu a já mu jako vzorný hlodavec nabídl pomocnou pracku. Dnes jsem udělal podstatnou část archeologie F1, která se už netýká jen mluvících hlav, ale přibyly i další důležité postavy, některé z nich mi ovšem nic neříkají, takže jsem je zatím vynechal a dodělám je až o nich něco zjistím. Další "novinkou" je návod jak se stát kapitánem stráží ve Vault City, což už nám nějaký pátek tvrdne ve vychytávkách, takže žádná velká námaha:) RATMAN
10.7.2002 Update Bible...konečně - Vault hospoda - Změny tvrdé měny - Další wallpapery
Update Bible...konečně Po dnech, týdnech a nakonec měsících modlení, marných otázek k Bohu, krutých půstech a sebemrskačství, jež mělo očistit mne - v očích Chrise Avellona nehodného, jsme se konečně dočkali dalšího updatu Fallout Bible. Že si ale dal ten parchant načas. No zdá se, že jeho díl práce na IWDII skončil, a tak se můžeme těšit na kapku pravidelnější updaty... i když těšit... víte co to je - překládat v takových hicech tolik englických blábolů? Nevíte a proto si toho nevážíte! No tak si toho važte... no nic...to horko mě ničí! Zatím stahujte anglickou verzi v PDeFku tadydle petruschka
Vault hospoda Sotva jsme vydýchali skvělou povídku Honzy Doležálka Otrokem na pláních svobody a už zde máme další jeho příspěvek s Fallout tématikou. Tentokrát jde o designově zajímavou skicu inventáře Fallout hospody, na jejíž návrh si snad ještě pamětníci vzpomínají. Projekt neupadl v zapomění, jak by se mohlo po takové době zdát, ale náš multi-artista poskytl jeden ze svých talentů (ne opravdu ho nechci dostat do postele :) na její návrh. Tak si to užijte tady a už se těšte na další kresby našeho dvorního umělce :) petruschka
Změny tvrdé měny Už jste jednou přemýšleli, jak budou vypadat doláče až se amíkům okoukají podobizny prezidentů na nich? Nebo až se atomovou katastrofou zmořené obyvatelstvo rozhodne vrátit k placení bankovkami ?(což je rozhodně výhodnější- když se vám chce a nemáte toaleťák…:) Neo8110 má o budoucí podobě dolaru zcela jasnou představu, povedla se co říkáte? A aby dnešní dva kousky umění neupadly v zapomnění, vytvořil jsem nový odkaz- galerii, kde budeme takováto dílka vystavovat. RATMAN
Další wallpapery Není tomu tak dávno, kdy se díky Comusovi rozrostla naše sbírka wallpaperů o pár pěkných kousků. Chlapec nezahálel, natípal tři obrázky z videí Falloutu 2 a vyrobil z nich další várku tapet na plochu. Ty si můžete prohlédnout tady, přihodil jsem ještě jeden, aby jim tam nebylo smutno:) RATMAN
8.7.2002 Vychytané vychytávky + uvítání - Phoenix 20tý v žebříčku kritických zásahů
Vychytané vychytávky + uvítání Dnes toho moc není, tak tady trefím dvě mouchy jednou ranou:) Trochu jsem si pohrál s vychytávkami- smázl jsem přebytečný návod jak se dostat k bednám v Broken Hills (nechal jsem tam ten z obrázky) a po včerejším nakopnutí ve fóru dodal návod na úpravy kvérů zadara, které tam z nepochopitelného důvodu nebyly.
Ještě bych zde rád přivítal čerstvou posilu našeho týmu- chekotaye. Za těch pár měsíců, co se podílí na obohacování české Falloutovské komunity vykonal mnoho dobrého a jsme rádi, že se nám ho podařilo získat na naši stranu:) RATMAN
Phoenix 20tý v žebříčku kritických zásahů Místo to sice není nejlepší, ale od něj pěkné, že si obrázek dokumentující 1308 HitBodový zásah nenechává jen pro sebe. Prohlédnout si jej můžete zde. RATMAN
7.7.2002 Otrokem na pláních svobody - Jet jde na mozek! - Zase ten Red! - Nový člen Vaultu
Otrokem na pláních svobody Jan Doležálek, jméno pod kterým se mnohým vybaví výborná úvaha Fallout včera, dnes a zítra nebo Fallout hospůdka. Vždy nám svými příspěvky dokázal vyrazit dech (v dobrém slova smyslu:), nejinak tomu bude i dnes: Ahoj kluci od Brahminů :o) po dlouhé době jsem se rozhodnul vám zase něco poslat. Dokočil jsem svoji povídku, která přímo vychází ze světa Falloutu. Na příběhu hry je ale prakticky nezávislá. Je fakt, že původně mělo jít o povídku maxmálně na čtyři strany. nemůžu za to, že jsem se nechal kouzelným světem Falloutu strhnout a navíc jsem našel velké zalíbení v mých hlavních hrdinech, kteří mě nedovolili příběh rychle ukončit. takže bych vám byl hrozněmoc vděčný, kdybyste si ten můj grafomanský příliv přečetli a dali vědět, jak se vám líbil. Slibuji, že v případě kladné reakce budu psát dál. Chtěl bych tady položit takový malý základní kámen falloutovské literatury :o) Jakékoliv dotazy nebo připomínky uvítám! Tak se mějte a přeji příjemné čtení... Honza Doležálek Musím uznat, že se opravdu povedla, když jsem ji včera začal číst, chtěl jsem přelouskat maximálně prvních pět stránek, ale než jsem se nadál, byl jsem u osmé, pak desáté, patnácté… a najednou jsem byl na konci- tak moc mě chytla. Takže se pohodlně usaďte a čtěte, nebudete litovat. RATMAN
Jet jde na mozek! JaW na týden odjel, tak je vše na mě- před odjezdem mi ale poslal pár věcí od Phoenixe, abych se o ně postaral. Dnes zde máme jeho nový komiks z názvem Jet jde na mozek!, jde o jasný důkaz, že JetPack ve F2 opravdu existuje! :-) RATMAN
Zase ten Red! Red! maká jako za komunistů na akci Zet (patrně si tak kompenzuje neexistující sexuální život... aspoň já to tak dělám), a tak jsme se už po několika dnech dočkali uvedení další verze Red!s vieweru 1.5.0.16 - opět na www.duckandcover.net. Tentokrát se - opět - nebudu věnovat překladu jeho technicistních žvástů. Ostatně pokud se v podobných věcech vyznáte, máte k tomu něco tady. Přidáno je asi hlavně příjemnější uživatelské rozhraní a nové možnosti uložení. Stahovat je možno opět dvě verze: .msi a kompromovanou v ACE. Pokud to správně chápu, obsahuje verze .msi instalátor, kdežto ACE musíte sami rozbalit do příslušných adresářů - ostatně otestujte si to sami. petruschka
Nový člen Vaultu Ahoj lidi, říkají mi chekotay a jsem (mimo jiné) autorem několika povídek. Před časem (asi týden) mi bylo nabídnuto místo ve vaultu. Tak jsem to vzal. Budu se snažit udělat pro tuhle stránku co nejvíc a pomoct vaultmasterům dostat její úroveň ještě výš, než nyní je (ech, to bylo hluboké). Falloutu zdar! chekotay
6.7.2002 Comus druhý v žebříčku postav F1
Comus druhý v žebříčku postav F1 K prvnímu místu by mu sice stačilo pouhých 800 zkušenostních bodů, ale rozhodně kvůli tomu nemusí mlátit hlavou o zeď:), vždyť dostat se ve Falloutu 1 až na 21 úrověň se nepodaří každému. Postavu si můžete prohlédnout zde. RATMAN
5.7.2002 Proč ještě nemáme F3? - Dvě povídky od Chekotaye - Lucifer plánuje další čertovinu - Fallout2: další vychytáfky - Zajímavé savy z F2 - Vtipy od Wolfa - Typy postav F1
Proč ještě nemáme F3? JE Sawyer z BIS si na fóru dal tu práci a zodpověděl třetí nejdůležitější otázku lidstva (hned po vyřešení hladomoru třetího světa a záhadě, proč jsem při svém sex-apealu stále ještě nezadaný ...ehmm... čtou to tady taky nějaké ženské?) . Nejskloňovanějším slovem v tomhle článku jsou - podle očekávání - peníze a jejich synonyma. Takže tady to je (kapesníky sebou):
Fallout 3 nemůžeme uspěchat, a rozhodně ho nezvládneme udělat bez prašulí. Interplay se posledních několik let topí ve sračkách. Každý projekt od Planescape: Torment měl výrobní proces dlouhý jeden rok nebo méně. TORN byl v tomhle jediná výjimka. Místo abychom do něj vrazili více zdrojů, když byl stejně hodně opožděný a ...no všichni víme, jaké měl problémy a není třeba to omýlat furt dokola... Prostě radši jsme TORN stornovali. Často takový krok ušetří více peněz než vydání hry.
Pokaždé když nějký projekt dospěje do finálního stadia, šeptáme si jako nedočkavé děti o tom, že snad konečně začnem makat na Falloutu trojce. Tahle dětinská naděje ale musela udělat místo střízlivému pragmatismu. Udělali jsme IWD a pomohlo nám to přežít. Udělali jsme Heart of Winter a zas to o trošku prodloužilo naši existenci. Udělali jsme IWD 2 což nám, doufejme, dopřeje kapku prosperity. Lezeme ven z propasti, která je hluboká asi 7 let.
Teď si zkuste prohodit naše role. Vybraná skupina zapřísáhlých fanoušků Falloutu dostane práva na vývoj F3 - ale je v tom háček. Předtím, než budou moci začít s F3, musí udělat Vault Dwellerův kurz psaní na počítači, Super Kung-Fu Death Mastera a D&D hru s pořadovým číslem 34. Můžou buďto říct: "Seru na vás a na vaše hamounské hry, co se jen snaží tahat z lidí prachy!" a Fallout 3 už NIKDY nedostane šanci vzniknout nebo se rozhlédnout kolem záludným očkem a prostě pokračovat ve své práci...
Musíme přestat dělat na hrách s Infinity Enginem, to je jisté. IE nám umožnil vytvořit si dobrou základnu vlastních titulů, ale lidi - píše se rok 2002! Už předtím jsem říkal, že Jefferson není F3. Začneme na F3 makat v příštím eno přespříštím roce? Možné to je. A jestli to vážně klapne, můžete se vsadit, že na něm bude makat parta pro věc opravdu zanícených lidí. Nechceme se myšlenky na F3 v žádném případě vzdát. Jen si taky musíme hlídat, abysme na tom ještě vůbec měli kde dělat. I přes stornované projekty BIS stále vydělává Interplayi prachy. Často o Falloutu kecáme, zapisujeme si nápady, probíráme se možnými scénáři a, ano, opravdu si taky čteme, co k tomu píší lidi na fórech a různých stránkách.
O něco bych netrpělivé Fallout fandy rád požádal. Prosím nekopejte do nás, když ohlásíme další projekt a zase to nebude Fallout 3. Prosím neurážejte zaměstnance BIS, co se s vámi občas přijdou pobavit a pohádat o Falloutu na chatu nebo diskuzním boardu. Já mám celkem hroší kůži, ale všichni z BIS to neberou s takovým nadhledem. Nikdo nemá rád, když o něm říkáte, že je neschopný a nekompetentní. Nikdo není rád označován jako bezcitný a hamižný člověk. Mnoho BISáků mohlo firmu opustit před 6-9 měsíci. Po pravdě - mnozí to udělali. Mnoho z nás obdrželo maily nebo telefony, v nichž nám bylo nenápadně naznačováno, že bysme měli radši vypadnout. Nemůžu mluvit za všechny, ale já zůstal, protože se stále nevzdávám naděje na F3. Nemusím na něm třeba sám vůbec dělat, ale rád bych byl u toho, až se bude vyvíjet. Mnoho z vývojářů BIS miluje Fallout stejně jako já. Až dáme dokupy dost peněz a budeme mít i dost času, aby mohl být udělaný správně, uděláme ho.
Vím, že ne každý tomu věří,ale já ano. petruschka
Dvě povídky od Chekotaye Povídkový kulomet Chekotay poslal další dvě povídky. Obě dvě patří pravděpodobně do dvoudílného celku (nepřibudou-li další) s názvem "Vyprávění šerifa ze Shady Sands", proto jsem je dal dohromady. JaW
Lucifer plánuje další čertovinu Rekordman Lucifer, který je první v "Rychlonožce Falloutu 2" pracuje na dalším zajímavém rekordu. Oznámil mi to už 30.6., takže by měl pomalu končit. Teď už ale zplozenec pekelný sám: dalsi pokus o extrem pri hrani FO2 - zkousim to dohrat s tim ze nezabiju NIKOHO vyjma Horrigana (a i na toho spis zkusim ukevcat Enklavaky a vezicky ,o) Celkem silene, uz mam GECK, za sebou Vault13/15/military base/NewReno/Broken Hills/San Francisko/NCR a zatim mam uplne ciste policko "zarezy" - ni jednu krysu jsem nekillnul :o)) Lucifer JaW
Fallout2: další vychytáfky Jestli vám řekla Lynnete, že se do Vaultu 8 bez jejího svolení nedostanete, tak to je holka na velkém omylu. Na mapě světa se dostaňte do zeleného kolečka Vault City, klikněte na obrácený trojúhelník a na mapě města zmáčkněte na klávesnici číslo 4. Hle, najednou jste v 1. patře Vaultu 8! Chcete se podívat do raketoplánu Hubologistů? Na mapě SF zmáčkněte pětku. Je to sice podvod, ale k výzkumným účelům ohledně Falloutu 2 je to celkem užitečná pomůcka. Tento trik jde samozřejmě užít i v dalších městech. K vytvoření celkového soupisu míst, ve kterých jde tento podvůdek dělat, mě inspiroval tento mejl, který mi poslal Seto: Zdravím. Nevěděl jsem kterému ze tří autorů ze tří autorů mám napsat, a tak jsem si vybral toho nejvíce nahoře, čili tebe. Nevím kdo psal tuto vychytávku (pravděpodobně třetí část Denu), ale mám lepší - když dojdete do Vault City a zmáčknete Město-svět, zmáčkněte 4 a jste tam. Taky můžete zmáčknout 3 a budete před senátem. Je to stejné jako u té 3. části DENU. Funguje to i v Klamathu - Dostanete se i do jeskyň s krysama a ve Vaultu 15 vás 2 dá stejně do Squatu, ale 3 už hru kousne(neumím to popsat-uvidíš sám). Seto Celkový seznam je tady Ještě tu mám jednu: Jak se dostat k bednám v Broken Hills? Také čtěte ve "Vychytávkách Falloutu2". JaW
Zajímavé savy z F2 Ten první se týká beden v Broken Hills. Kdo se tam nemůže za žádnou cenu dostat (jako já), tak stahujte zde. Save má příjemných 237kB a poslal mi ho Hado. Druhý save je od Jakuba Stejskala. Celý zoufalý mi ho poslal, abych mu poradil proč s ním Vic nemluví. Zkoušel jsem snad všechno (cpal sem ho fetem, střílel do něj z brokovnice, léčil ho stimpaky i kufříky, chodil sem s ním po celé mapě (aby se vzpamatoval), v bordelu "U kočičí packy" jsem mu koupil holku, ...), ale rozvykládat se mi ho nepovedlo. Mně se to stávalo s Myronem, ale s Vicem nikdy, i když jsem ho pokaždé tahal s sebou. Jestli máte podobnou příhodu, tak ji napište do fóra. Save s Vicem má neuvěřitelných 2,78 MB. Máte-li chuť, stáhněte si ho ocať. JaW
Vtipy od Wolfa Pár nových vtipů do humoru nám poslal Wolf, píše: Nazdar šílený dvojhlavý krávy! Posílám vám pár fórů o supermutech (většina jich je původně o blondýnách, židech nebo něčem takovym), fóry si můžete přečíst tady. RATMAN
Typy postav F1 Když jsem před pár dny opravil nedostatky v postavách F2, pustil jsem se do prvního dílu. Myslel jsem, že když už mám většinu postav ořezaných a zařazených, tak to nebude problém. Chyba! Když jsem si chtěl funkce postav ověřit dalším dohráním F1, zjistil jsem, že ať dělám co dělám tak mě F1 asi po půl minutě spadne/zasekne se, takže jsem chtě nechtě musel šáhnout hluboko do paměti a vydolovat z ní co se dalo. Výsledek si můžete prohlédnout tady a případně mi do fóra vynadat za ty nepřesnosti:) RATMAN
3.7.2002 Fallout II i na Macy
Fallout II i na Macy Pro všechny vlastníky Meků přináší Dan Wood z BIS dobrou zprávu. Až dosud si mohli dopřát nukleární zážitek pouze díky Falloutu I. Nyní se chystá i verze na MacOS X a nejen to - v produkci je dokonce patch 1.2 na Fallout I. (doposud pouze verze 1.1). Zprávička pochází ze stránky Duck and Cover. Tam okamžitě vyvolala vlnu spekulací, že snad tento krok předznamenává vývoj multiplatformového Falloutu 3, a BIS si chce takto ještě narychlo "odkojit" další generaci hráčů. Spekuluje se také o vymodleném patchi na PC verzi Falloutu 2, což by jistě potěšilo věčné remcače na nedokončené questy (a že je jich požehnaně - nedokončených questů i remcačů). Celou věc si fanoušci i redaktoři dávají do souvislosti s nedávným hlasováním o pokračování Descentu, v němž se k velkému pobavení všech objevila i možnost: "Kašlete na Descent a makejte radši na F3!" Já bych to tak optimisticky neviděl - podobné kroky totiž slibovalo BIS svým fandům už dlouho, až si prý najdou čas, a tohle může prostě znamenat, že si BISáci po dokončení IWDII čas konečně našli a rozhodli se udělat svým věrným fandům radost. petruschka
(Jestli je to pravda, tak je tu podle mě velká naděje na to, že se opravdu po IWD2 do F3 pustí!!! Otázkou ovšem je, jestli z něj současný kolektiv dokáže udělat tak kvalitní hru jako byly dvě předcházející. Dovolím si pochybovat :( Jestli budou v BIS takoví lidi jako je Feargus Urquhart, který by na vývoji F3 rád ušetřil penízky hlavně na "kecací" části (kterou právě tak milujeme), můžeme se nanejvýš těšit jen na něco jako je IWD ve Falloutím kabátě, pozn. věčného pesimisty JaWa)
2.7.2002 Výsledky výroční soutěže o ceny - Biblický restík - Menší dodělávky
Výsledky výroční soutěže o ceny Soutěž je za námi. Zúčastnilo se jí celkem pět lidí, což nás trochu mrzí, ale co se dá dělat. Včera jsme to odhlasovali a to nezávisle na sobě (všichni poslali mejl mně, přičemž já už sem si sestavil svoje pořadí předem). S Ratem jsme se pak dohodli, že ceny dostanou všichni, protože by nám bylo líto vaši snahu neodměnit. S výběrem ceny začne ten, kdo je na prvním místě. Pošle na emajl Vaultu co chce za cenu a samozřejmě nezapomene uvést adresu :). Poté pošleme mejla druhému v pořadí a bude vybírat on (už ale ochuzen o cenu, kterou si vybral ten první).... A tak to bude pokračovat dále, až k tomu poslednímu. A protože ještě vlastně nevíte jak to dopadlo, tak se na výsledky soutěže podívejte tady. JaW
Biblický restík Prázdniny udeřily s plnou silou a po nějaké době sladké nečinnosti jsem se rozhodl pustit se konečně do dlouho odkládaných restů v Bibli. Nuže přestal jsem si válet kulky a připravil pro vás zbytek starého updatu Bible_03_11_02. Važte si toho, protože jsem se kvůli překládání vzdal vyvalování na pláži a opalování mého krásného, vypracovaného těla mladého Adonise (erhmmm...můžete přestat slintat - překládal sem to v noci a vypracované tělo mladého Adonise... no řekněme, že to bylo kapku nadnesené. Spíš by se hodilo označení kostra potažená kůží mladého koncentráčníka po odtučňovací kůře v Dachau.). Ještě mě čeká kompletní přepracování Časové osy, což bude dosti pekelný záhul. Už nyní je však osa upravena několika dodatky, které se původně objevily jako součást dotazů. petruschka
Menší dodělávky Nedávno jsem dokončil popis všech lidských postav ve F2- ve fóru se na to objevily vesměs příznivé reakce, ale nemohlo chybět i pár poznámek jako např. chybějící postava ve fialové róbě, absence obyvatele vaultů: černocha a zrzky, to stejné v kovové zbroji + popis vidláka. Vše je napraveno, tedy kromě vidloně, ten bude na lepším až v postavách F1, které snad brzy dokončím. (znáte to- lenost:) Dále jsem zaktualizoval zprávy o F3 a vychytávky ve kterých nesmí chybět ono slavné dětské nadýmaní:) a Alien blaster. RATMAN
1.7.2002 Oprava a doplnění downloadů + info o soutěži - Red!Viewer opět na scéně
Oprava a doplnění downloadů Protože jsme nějakou dobu zanedbávali stránky downloadů. Emajly s výhružkami, ať to dáme do pořádku se množily, a protože nejsme žádní hrdinová, musíme s tím něco udělat! Počítám, že mi to bude trvat několik dní, takže vydržte. Nejlepší řešení, jak se zbavit podobných potíží (které nastaly např. přestěhováním Duck and Cover na novou adresu) je, že už nebudeme linkovatsoubory z jiných stránek, ale soubory uložíme na "našem" serveru. Říkám, bude to chvíli trvat, ale bude na dlouho pokoj (do té doby dokud nás ocať nevykopnou :)). JaW
P.S. Velká výroční soutěž o ceny bude vyhlášena zítra, tak buďte ještě chvíli napnutí.
Red!Viewer opět na scéně Red!Viewer se už po několika dnech dočkal další verze 1.5.0.13. Pokud se třesete na tenhle druh softwarových hraček (úchylové) nebo se v tom nedejbože ještě ke všemu vyznáte, můžete se těšit nejen na opravu zjištěných bugů, ale i na spoustu nových funkcí, které vám umožní hrabat se ve vnitřnostech Fallout Tactics ještě efektivněji (podrobnosti hledejte na http://www.duckandcover.net/). Tedy vlastně nejen v souborech FoT ale údajně i v kluzkých kličkách střev Arcana a snad i dalších her (nevím, zda jsem to pochopil správně, ale podporován je snad i Fallout 1, 2 - ovšem zatím jen okrajově). Seznam podporovaných her by měl postupně přibývat. Ke stažení je prográmek přímo tady: Red!Viewer 1.5.0.13 - zabalený v Ace (www.winace.com). Během toho co toto píšu, jsem si všimnul, že Red! vytvořil další verzi 8-): Red!Viewer 1.5.0.14 petruschka
-zpět-
|
|
|