Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.



Analýza questu - The Power of the Atom

Autor článku: Shamus

Překlad: Smejki


Shamus Young si tentokráte vzal na paškál levnou zápletku, která stojí za odpálením Megatonu. Sám si myslím, že by se za ní styděl i autor nejprůměrnějšího Harlequina. Ne tak Bethesda, která celou zoufalost (nad kterou je radno radši nepřemýšlet) kamufluje dech beroucím výbuchem jaderné pumy. Vzhledem k tomu, že se Bethesda celým questem chlubila už v presentačních videích, asi žádné informace nelze považovat za spoilery. Dost řečí. Tady je překlad:

****************************************************************************************************************

Rozhodně nejde o nejhorší quest ve hře. Ovšem z pisatelského hlediska trpí dialogy až kritickým nedostatkem ambicí. A jako někdo, kdo o podobných věcech rád píše, jsem shledal tuto nevyužitou příležitost až neskonale frustrující. A dokud mi Pete Hines nezvedne telefon, obavám se, že budete muset nést tíhu mých blouznění.

Jakmile vstoupíte do Megatonu - městečka vybudovaného okolo nevybuchlé atomové bomby - jste osloveni dvěma NPC. Prvním je šerif, jenž vám nabídne odměnu za zneškodnění bomby. Druhým je pochybná postava jménem Burke, který vám zaplatí za její odpálení a zničení celé osady. Pokud uděláte, co po vás žádá šerif, dostanete ve městě vlastní dům. A pokud poslechnete Mr. Burka.....

Muž, jenž po vás žádá zničení Megatonu, se jmenuje Alistair Tenpenny. Jde o bohatého starce, který považuje městečko za "plíseň v krajině". Jeho pokyny jsou zcela jasné. Chce, aby město zmizelo. Nejen to. Vy nesmíte jeho obyvatele varovat, protože chce, aby zemřeli spolu s ním.

Megaton je jedno z největších měst (jedno ze dvou - pozn. překl.) na mapě. Představuje největší koncentraci přeživších lidí. Alistair jej nechce dobýt, vyplenit, nebo ovládnout či zotročit. Chce se ho zbavit proto, že je prostě hnusné. Vzpomeňmeš na fakt, že se tu bavíme o postapokalyptické pustině. Všechno je tu hnusné.

Je mi docela jasné, jak tahle mise vznikla. Designery napadlo, že vyhození města do vzduchu by byla naprosto ohromující volba, která by hráči byla umožněna. A já souhlasím. Dávají jim tak obrovskou moc nad herním světem - vymazat celé město z mapy. Pozor, nejde o nějaké generické městečko určené ke zničení. Je plné NPC s konkrétními jmény, precizně postavených budov. Jde o jeden z odrazových můstků pro hlavní quest a pro spoustu questů vedlejších. Nenapadá mi jediná hra, která by hráči umožňovala zničit tak moc v jediném aktu. (Když jsem použil termín "herní svět", nemyslel jsem tím jen jeho podobu. Mluvím o všem co se Megatonu nachází. Tvůrci nám dali do ruky obrovské hřiště a svobodu dělat si v něm, co chceme. Včetně totální destrukce onoho místa.)

Jde o fantastický koncept mise, jenže dialogy jsou povrchní a premisa směšná. Tenpenny nemá jediný racionální důvod dělat, oč vás žádá. Nabízené důvody jsou prostě nesmyslné.

Vzhledem k extrémnímu nedostatku základních prostředků (ne že by se někdo jen zmínil o problémech se získáním jídla), by pro lidi mělo být zásadní "sdílení" produktivity a zdrojů skrze obchod. Takže v případě odpálení (krásné sloveso "nuking" - pozn. překl.) vašeho nejbližšího souseda by vás značně oslabilo. Bylo by o jedno produktivní místo méně....no vlastně, on nikdo ve hře nic neprodukuje. Ale kdyby produkoval, pak by jeho zničení rozhodně produktivitě nepřispělo. Najednou by bylo méně zboží, se kterým byste mohli obchodovat. Stále by zde byl stejný počet nájezdníků, kteří byli závislí na napadání Megatonu a kteří nic neprodukovali. Museli by si najít nový cíl k drancování vzhledem k neexistujícím zásobám. A Tenpenny Tower je zdaleka nejbližší a nejbohatší místo. Alistair by si zkratkovitým zničením Megatonu jedině ublížil. (V nějakém pozdějším článku se podívám na zoubek na hlavu postavené ekonomice světa. Bylo by fajn ji nevnímat a nechat ji plavat. Jenže zdejší questy na ni neustále jakýmsi side-efektem strhávají vaši pozornost.)

Jak jsem již zmínil, vím, že jde o mé osobní kyselé hrozny. Miluji psaní. Byl bych v sedmém nebi, pokud by mi někdy někdo umožnil zkusit napsat misi, jako je tato. Nejspíš se o to spousta lidí vůbec nezajímá, ale mě vážně irituje, když vidím takový nevyužitý potenciál. Pokud by někdo ke mě přišel s větou: "Chlápek chce odpálit město atomovkou. Napiš to nějak.", nacházel bych se v neuvěřitelně vzrušeném stavu. Představte si možnosti, které s takovou postavou máte. Kolika směry se můžete vydat. Jaké jsou její motivy a cíle? Do jakých machinací by byla zapletena? Představte si, jak by tyto cíle presentovala hráči. Ničemové - zvláště ti chytří a výmluvní ničemové s konkrétním plánem a s omezenými zdroji - jsou jedny z nejpůsobivějších postav, o kterých můžete psát. Umožnit hráči, aby se s takovým člověkem setkal a aby se na jeho plánu podílel, je něco vážně skvělého.

Jenže místo toho tu máme stejného tuctového grázla, jakého jsme viděli už tisíckrát. Hloupého šablonovitého kreténa, který netouží po ničem jiném, než být destrukcechtivé hovado. Jeho plán ani nedává smysl. Celá krajina je jen zničená pustina a on se chce zbavit Megatonu - malé tečky na obzoru - protože je "nevzhledný". Vypadá kouřící zamořený kráter skutečně o tolik lépe? Dokážete vůbec poznat z vršku Tenpenny Tower nějakou změnu? (Odpověď: Ne.)

Průšvih není, že by šlo o špatný quest. Průšvih je, že je doslova odfláknutý a plýtvá obrovským potenciálem. Rozhovor s Tenpennym by mohla být naprosto úžasná odměna - šance definovat postavu a odvyprávět úžasný příběh. Místo toho jde jen o další hloupý úkol, který můžete splnit výměnou za peníze a zkušenosti.

Poslední poznámečka: Vidět odpálení bomby je úchvatné (podle mnohých je nejlepší v noci - pozn. překl.). Screenshot píchnutý výše na stránce rozhodně tento quest nijak neospravedlňuje. Odpálení si i tak rozhodně nenechte ujít. I když hrajete za dobráka, odpalte bombu a pak si loadněte starou pozici. Související dialogy mohou svou plytkostí až urážet, ale stojí to za tu úžasnou světelnou podívanou.

****************************************************************************************************************

Následuje, co zapsal Romadur, syn teho kinga:
Závěr překladatele:
V komentářích k tomuto článku se objevila krásná poznámka - "Alespoň ti dal tu nejdebilnější záminku, jakou mohl. V Mass Effectu ti dokonce zlouni nedají ani to. Jen řeknou:'Tvůj ubohý lidský mozeček by to stejně nepochopil.'." Na rozdíl od autora této poznámky si myslím, že i to by bylo elegantnější řešení než koniny, které Alistair Tenpenny plácá.

KOMENTUJTE



Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..