Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.



Hráčská recenze: Moje první a poslední dojmy z Fo3

Autor: Martin DeWrajt



Zdravím všechny příznivce této postapokaliptické RPG série, jenž se v těchto dnech dočkala "brášky" v podobě Falloutu 3. Dost dlouho jsem se na toto pokračování těšil a vývoj sledoval s očekáváním i obavami a po dohrání tohoto"počinu" musím říct, že jako očekávání, tak obavy se vcelku naplnily. V následujících odstavcích bych rád shrnul své dojmy z této hry, krátce po tom, co jsem ji dohrál. Nuže do toho.

Co se grafické stránky týče, není třeba dlouho váhat a za grafické zpracování Fallouta můžu tvůrce hry bez obav poplácat po rameni. Grafika je povedená a na pustinu se opravdu pěkně kouká, ale ruku v ruce s grafikou musím zmínit samotné prostředí-herní svět. Ten je zpočátku působivý, avšak po pár hodinách hraní mi přišel "šedý" , dosti stereotypní. Po "projití" pár lokací/dungeonů už sem nabyl dojmu, že vím jak vypadají i všechny ostatní. To se mi po dohrání potvrdilo. Nenarazil jsem prakticky na žádnou lokaci, jenž by vybočovala z graficky pěkně zpracované "šedi".Nic jako New Reno se svou neonovou magistrálou, jen stále stejná změť sutin domů, poničených dálnic a ohořelých stromů.Metro,které na mě působilo jako šablona rozmístěna po celém DC toto vše korunovala. Obecně je dost cítit inspirace Oblivionem,což je však u tvůrců TES pochopitelné.

Co se samotného hraní týče, převod z isometrického pohledu prvních dílů k pohledu z první osoby si vyžádali své změny. ze svého pohledu se hraje vcelku dobře, vše je bezprostřednější, ale i méně přehledné. Bohužel touto změnou se celá hra z takticko-strategické RPG roviny přesunula spíše do roviny akční střílečky s prvky RPG. Co se V.A.T.S týče, v určitých momentech se celkem hodí. Zvlášť, když je nepřátel víc a jste obklíčení. Jinak ale tenhle bojový systém hodnotím spíše negativně. X-krá se vám stane, že si "akci"naplánujete dopředu (jinak to u VATS ani nejde) a on vám ten nepřátelský šmejd zaběhne za překážku, což -kupodivu na vaše akce nemá žádný vliv. Prostě si vesele kropíte ten přihlouplý náborový plagát, bezbraně visící na stěně. bojový systém předchozích dílů byl mnohem lepší, flexibilnější i přehlednější.

Co se osob (vás a vašich parťáků) týče, mé nadšení je opět následované brzkým vystřízlivěním a bolestivou kocovinou. I když zpočátku to vypadá na starý známý systém rozvoje osobnosti,kde vše na první pohled vypadá jak má, není tomu tak. S.P.E.C.I.A.L atributy ovlivňuje vaše vlastnosti trochu jinak což je to nejmenší. Skily jsou v pořádku a i když to s jejich vlivem na hru nejdříve nevypadá moc růžově, svůj vliv nepochybně mají. Největší kámen úrazu je s perky. Dosahovat perky KAŽDÝ lvl mi přijde jako svatokrádež proti jejich smyslu. Nemilým překvapením pro mě bylo, když jsem dosáhl zkušenostního stropu. Žádná další XP mi nepřibývala od 20 lvl. Proto mi přišlo opravdu,ale OPRAVDU zbytečné mít tak rozsáhlou oblast k prozkoumávání, když po "vyřešení" zhruba poloviny celkové rozlohy herního světa nemůžete dále levelovat. Když se pak zaměříme na váš inventář, můžete téměř okamžitě zapomenout na popisky věcí. Ty se smrskly na pár (slovy tři-čtyři) údajů. Manipulace s předměty je sice jednoduchá , ale inventář celkově ztratil své kouzlo...Co se věcí denní potřeby týče-zbraní, nábojů a chemikálií , zapomeňte na to že se pohybujete v pustině. Tato krajina vskutku vším potřebným oplývá. S vyjímkou prvních pár hodin od opuštění valutu jsem neměl nikdy míň stimpacků, než 50, což mi při hraní na střední obtížnost přijde přehnané. Náboje jsou též na každém kroku a zbraň si vždy od někoho vykucháte. V podstatě i zátky pak tvoří jen nadstandard za účelem zaplacení opravy zbraní,zvláště když můžete narazit na schémata a originální zbraně si sami vyrábět. Když už jsem na začátku odstavce zmínil parťáky, tak se k nim též nemůžu nevyjádřit. Osobně doufám, že se jedná o nějaký bug, ale moc tomu nevěřím. Situace, kdy mají moji parťáky nekonečně munice, za celou hru si ode mě nevzali ani jeden stimpack, nespotřebovali ani jeden náboj co jsem jim dal a bez ohledu na svůj inventář ovládaly jen svoji předdefinovanou zbraň . V podstatě - pokud mi nelezli před zbraň - bych je nazval ekvivalentem auta z F2. Bohužel musím dodat, že AI vašich "parťáků" a spřátelených figurek vážně utrpěla lokálními vyskytly "bezvlivné" radiace a mnohdy je tristní. Pro pohyb po pustině bych často potřeboval vodítko a bič. Sulik by vedle nich mnohdy byl za genia.

Obchodování , rozhovory a úkoly. Obchodování je prakticky stejné jako v předchozích dílech. Rozhovory jsou v tradičních mezích RPG. Občas si s někým pokecáte víc, někdy míň. Někdy se postavičky opakujou, ale většinou se domluvíte a zjistíte pár zajímavých informací o světě v němž se pohybujete,včetně jeho historie . A teď k maně RPG - úkolům. Musím říct že většinou jsou originální a jejich plnění je zábavné. Nestalo se, že bych narazil na úkol, jenž by mi nedával smysl, nebo bych jej nemohl vyřešit. Jejich obtížnost je však velmi pochybná. V 99% případů mi prostě stačilo sledovat šipku na kompasu a o úspěchu bylo rozhodnuto. Osobně bych přivítal trošku přemýšlivější úkoly. Taky musím zmínit, že se mi stalo jakési "přeskočení" ve sledu úkolů. na svém putování jsem zavítal do Rivet city o něco dříve, než jsem tam měl být nasměrován, respektive,než jsem k tomu dostal quest, což ovšem jakoby nezajímalo některá NPC...Ještě že loadování netrvá tak dlouho jako u F2. Zmínil-li jsem originálnost úkolů,musím zmínit, že jejich vyhledávaní je rozhodně složitější, než jejich plnění. najít nějaký úkol v pustině s pár vesnicemi a osadami je celkem oříšek-ale co,chodím přeci po pustině, ne? Co mě však nemile překvapilo byla jistá "neoriginalita" hlavního příběhu. Nebudu jej zde nijak rozkrývat, ale kdo hrál Fallout 1 a 2 bude mít určitě zvláštní pocity.

 

Chtěl jsem zmínit své pocity z třetího pokračování této legendy. Jako velkej fanoušek původních dílů mě ani moc nepřekvapuje, že ze všeho nejvíce na mě působily ty negativní věci. Přece hra jenž v názvu nese "Fallout" je hrou od níž už určitou úroveň očekáváte a tedy ty dobré věci jsou samozřejmostí a v hlavě vám tolik neulpí v paměti. Přesto však předchozí řádky můžou vyvolat dojem, že se nejedná o dobrou hru. Opak je pravdou. I když F3 není hrou excelentní, stojí za to si ji zahrát. Osobně se mi více líbila, když sem o ni nepřemýšlel jako o falloutu, ale jako o střílečce z tohoto prostředí - TES : OBLLOUT. I když na mě celkově působí jako mainstreamová RPG střílečka primárně určená pro konzole, své kouzlo a atmosféru nepochybně má, proto je u mě 6,5/10.

 

PLUSY:

- grafika

- zábavné úkoly

- rozhovory a infa z počítačů

- vyrábění zbraní



MÍNUSY:

- hlavní příběh

- inventář

- perky

- celkově parťáci

- XP lvl po jehož dosažení vám stejně zbude cca 1/2 nenavštívených míst

- opakující se kulisy

- miniměstečka

- Bratrstvo oceli


KOMENTUJTE


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..