Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.



Hráčská recenze Falloutu 3: Je to Oblivion!

Autor: Kein



Fallout 3...co od toho vlastně čekat? Jak mnozí, někteří, víte na Fallout 3 se dívám skrz prsty, už od té doby, co byl ohlášen, ovšem v následujících řádkách se budu snažit být objektivní, ale to neznamená, že Falloutu 3 jen tak něco odpustím, kritéria co měly ostatní Fallouty(ne Oblivion !!), by měl nástupce obsahovat také, bohužel tomu tak není a to je třeba brát v potaz, ať se vám to líbí nebo ne...

  • Úvod

Začínáme na porodním stole jakožto čerstvě narozený člověk kde si vyberete jméno a pohlaví, postupně rostete a dostáváte do rukou knížečku "You are S.P.E.C.I.A.L" a svůj první "Pipboy". Tuto část zvládli autoři opravdu skvěle, vcítíte se do role obyvatele Vaultu a nasáváte atmosféru, dokud se poklidný život zcela zvrtne a vy se ocitáte vstříc pustině...

  • Boj

Systém bojů mi celkem postačuje, jelikož jsem Fallout nikdy jako střílečku nebral, takže jsem spokojen a nedostatky odpouštím (výjimečně). V.A.T.S nijak násilně hru nenarušuje, dle mého funguje opravdu dobře (takový minicheat), ovšem o AI nepřátel se už toto říci nedá, chápu, že tohle není hlavní náplň hry, ale nějaké zlepšení od Oblivionu bych opravdu čekal a za zlepšení AI nepovažuju to, že můžou po vás házet granáty...NPC se zasekávají, anebo jen na vás blbě čumí dokud neuděláte ještě krok dopředu, aby se aktivoval útok. Vybuchující auta dělají malý atomový hřib (...wtf??), z kterého jde radiace, která za pár sekund zmizí - tento prasočin já osobně považuju za špatný vtip, ale jelikož vám hra (diky bohu) umožňuje si aut nevšímat, tak je čistě na vás, jestli tento prvek ve hře použijete.

  • Dialogy

Dialogy se, dovolím si říci, povedly, na výběr máte z opravdu dost odpovědí a strom reakcí se mi zdá docela spletitý, stejně tak jako kladné záporné odpovědi, není to sice tak dobré jako ve Fallout 2, ale určitě je to úctyhodné a popravdě buďme za to rádi mohlo to dopadnout hůře. Dokonce sem tam i nějaký ten humor ukápne a zase tak málo ho není, jak se tvrdilo, takže s dialogma jsem taktéž docela spokojen.

  • Grafika

Texůry jsou rozmazané, jakýkoliv kov vypadá jako z papíru - chybí odlesky (zbraně, kovová zbroj apod), je ale zajímavé že například cesta a kožené brnění odlesky mají, voda vypadá také velice pěkně a máte obrovský dohled a malou náročnost na HW na mém AMD X2 6400+, 3gb RAM, 8800GT 512mb v rozlišení 1280x1024 s 8x AA 16 AF, jede vše na max detaily na 70fps.

  • Herní svět

Tady to už vázne, když jsem se poprvé objevil a koukal do zničené krajiny celkem mě to uchvátilo, jenže první zdání klame, ona totiž pustina zase tak moc pustá není, a je přeplácaná různým haraburdím a kreatůrama, na tohle má určitě každý svůj názor, proto to hře přímo nevyčítám, ovšem nejde z toho cítít tu prázdnotu a opuštěnost, na jakou jsme byli zvyklí z předchozích dílů. Částečně je tahle špatná atmosféra z veliké části chyba soundtracku, kde hraje hudba podobná Oblivionu, tudíž nevýrazná a dle mého se brnkání na loutnu do tohoto světa opravdu nehodí. Mapa je průměrné velikosti ani malá, ale ani velká. Mapa je rozdělena na, dá se říci, dva úseky, Jih - trosky města, Sever - pustina se zbořenými vesničkami, elektrárnami, sklady apod. Většina mapy, je ale naklonovaná, až jsem se jednou zastavil a koukal do Pipboye jestli jsem tu už nebyl. Navíc všudypřítomný hnědošedý opar vám začne lézt postupem času na nervy, do toho ta hnusná (opravdu hnusná) hudba vám na radosti moc nepřidá. Radiostanice taky nic moc, navíc stejně nebudete mít většinou signál krom rádia enklávy, které se nedá poslouchat hraje tam pořád to samé. Dungeony jsou, ve stylu alá Oblivion, je to moc umělé a prosté atmosféry. Mě osobně prolízání naklonovaných metrostanic apod. moc nebavilo. A co osobně považuji za největší sprostost je to, že v celém celičkém Fallout 3 je pouze jedno jediné fungující město - Megaton, co to má být?? Kde je ten fungující svět ?? Tohle ještě dlouhou dobu nerozdýchám..

  • Potvory

Co ktomu říci, ghoulové nám od dob Fallouta 2 nějak zrychlili, a dolsova sprintujou, zvláštní,v předchozíh dílech se sotva hýbali. Mutanti nám zase zezelenali a vyrsotli. Nájezdíci jsou banda prasat co mají pověšené mrtvoly v obýváku, kentauři se změnili na něco hnusného, co nelze popsat, objevil se jakýsi Vlkodlak, mravenci plivou oheň, radškorpióni jsou krapet tužší. Jediné co je normální jsou brouci, psi,a brahmíny.

  • Dojmy

Hra je absolutně nevyvážená, už v Megatonu se lze dostat k raketometu a plasmové pistoli, zabít supermutanta není nějaký extraproblém ani na nižších Levelech, díky jejich kreténskému AI, všude se válí plno věcí co lze zpeněžit, takže není problém brzo zbohatnout. Chování NPC je na úrovni jako oblivion, čili ničím vyjmečné, kromě kradení jejich postoj k vám nelze snad nijak ovlivnit, jednoduše na vás buďto hned zaútočí, nebo si vás nevšímají, děti jsou duchové co nejdou zničit (ale tento omyl opraví jednoduchý plugin ^^ ). Co potěší je ale velký arzenál předmětů, oblečení, zbraní, a některé scenérie, ovšem žádná vám nějak extra nevyrazí dech, což je škoda...

(+)

+ začátek ve Vaultu

+ Množství předmětů

+ dialogy

+ V.A.T.S

+ zajímavé úkoly

(-)

- jednoduchost/nevyváženost

- AI

- reakce NPC

- málo rozmanitý herní svět

- "dungeony"

- animace

- vlastnosti vaší postavy málo olvivňují reálný boj

- nehodící se soundtrack

- je to Oblivion

Mé hodnocení: 6/10


KOMENTUJTE


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..