Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.



Hráčská recenze: Recenze na Fallout 3

Autor: psycho12213



Když poprvé po dlouhé době (asi dva týdny) zavítám na stránky Šílené Brahmíny, vidím strašlivé recenze a spekulace o podplacenosti různých hráčských serverů, které hre daly vysoké hodnocení – a začíná mi titulu být líto. Hru jsem právě podruhé šťastně dohrál a mám zcela jiný názor, právě proto chci uvést věci na pravou míru a podpořit názory RedFoxe a Jana Horáka, kteří zatím stojí s hodnocením 9/10 takzvaně „sami proti světu“.

  • VAULT
První kroky jsou kapitola sama o sobě. Je to neopakovatelný zážitek, který se mi vtiskl do paměti. Vault je překrásně zpracován a vůbec celé jeho osazenstvo se k vám coby dítěti chovají opravdu hezky. Hned mě nadchla možnost šíleně neslušných odpovědí (např. říct staré babičce, která vám upekla s láskou malý závin k narozeninám, že vám měla koupit něco pořádného a že jí na závin ..... ), dále jsem prozkoušel ovládání a poprvé si zastřílel z kuličkové pušky, prošel zábavným testem atd., zkrátka celý Vault je překrásně ztvárněn, stejně jako váš útěk z něj.

  • VENKU VE WASTELANDS
Stejně jako všichni, kdo hru hráli, bych mohl popisovat první dojem ze scenérie, která se hráči ukáže před prvním krokem v otevřeném světě a pocitu naplnění, který se ho zmocní, ale neudělám to, už to tu bylo mockrát. Malá vesnička, zničená atomovou válkou, kterou hned vidíte pod sebou, mi dala pocit beznaděje, a (skoro) jsem cítil s obyvateli z časů dávno minulých. Město Megaton, kam se hned dostanete, je ztvárněno taktéž pěkně a nemám proti němu výhrady. Celkově pustiny, dungeony i města jsou zpracovaná dobře, ale o tom v dalších fázích recenze.

  • STYL HRY
Ze začátku byl pro mě dost problematický, takže krok po kroku: v celé hře je dost málo lidí, což se rovná také malému počtu postranních questů, což mi opravdu vadilo, ale dá se to překousnout, zvlášť, když se z nudnějších questů „vykecáte“ pomocí Speech. Dál: Z kraje hry je silný nedostatek munice i zdraví, takže prakticky nemáte šanci se u některých questů uplatnit proti po zuby ozbrojeným raiderům, oproti tomu, na úrovni 8 a vyšší zase začnete mít munice a vybavení tolik, že nevíte, co s nimi. To mohli tvůrci vyřešit lépe. A v podstatě žádnému nepříteli se nedá uniknout, protože jsou všichni opravdoví sprinteři a vždy vás hravě doženou. Ale... tím se už dostávám ke konci nedostatků. Že jich bylo nějak málo? Ale ono jich tak málo skutečně je!

Tím se dostávám k pozitivům, těch je o poznání více, takže začněme. Spousta lidí si stěžovala, že efekt perků a skillů je téměř nulový, přesto musím říct, že podle MÉ zkušenosti je více než zřetelný a rozdíly postavy na levelu 1 (respektive levelu 2, protože na lvl 1 se do boje prakticky nedostanete) a na levelu 10 mě naplňuje hrdostí, jak jsem si postavu dokázal vypěstovat, když mám šanci na trefu do hlavy do vzdálenosti cca. 100m najednou 95%, i když na začátku je to ani ne 10%. Perky jsou velice rozmanité, stejně jako v předešlých hrách a jsou tu i některé zcela nové, u všech je také efekt opravdu znát, stejně jako u skillů.

Zbraně a boj jsou také samostatní kapitola. Zbraní je tu dost, asi ne tolik, co předtím, ale stále dost. Sice se k nim dostanete poměrně brzy, ale je to dobře, protože alespoň zábava a radost z nového vybavení neustává.

S armorem všeho druhu je to podstatně horší, ale ten stejně celkově hraje vedlejší roli, takže to ani nebolí.

Perfektně je zpracován systém VATS, bez něho bych se nehnul z místa, z důvodu dříve zmíněné rychlosti nepřátel – a přesně dle drbů, které jsem před vydání hry slyšel, je hra neskutečně brutální a právě ve VATS si ti tvrdší z vás mohou užívat nádherných animací s odlétávajícími končetinami (povětšinou hlavami).

Co by se dalo přidat mezi nedostatky je neskutečná muška nepřátel, kdy vy máte možnost trefy 5% a oni vás trefí každou ranou z 500 metrů, přestože vy i on zrovna běžíte, což je opravdu nadlidský úkon. Ale z leckterých her (např. nový Battlefield) jsem na to už zvyklý, takže mi to nějak zvlášť nevadilo.

Dále jsou na pořadu minihry, které jsou zde všehovšudy dvě, tedy odemykání zámků (Lockpicking) a hacking do počítačů (Science). Manipulace s počítači je více než zábavná, hádání hesla je pěkně zpracované, je to takový comeback hry „Logic“ ze starých Nokií. Páčení zámků je zpracované lépe než v Oblivionu a také při něm nezničíte 50 lockpicků, nýbrž maximálně 3 i na very hard.

Dále musím reagovat na několik příspěvků na různých fórech a i tady na MadBrahmin. Tedy k „nekonečnému“ cestování pustinou. Tak za prvé, ta nekonečnost čítá většinou tak 5 minut nanejvýš, navíc se většinou kochám pěknou scenérií a cestu zpříjemňuje sem tam hopkání po skalách a náhodní nepřátelé. Takže ve finále jde spíš o takovou oddechovku, než o nějaké utrpení.

  • GRAFIKA + HUDBA

U tohoto se snad ani nebudu moc zastavovat nebo rozepisovat. Grafika je prostě a jednoduše nádherná. A to všude, jak na PC, XBox nebo Playstationu, o němž se tvrdilo, o kolik na něm bude horší než u konkurence – nakonec jsem mezi XBox a PS3 verzí nepostřehl žádný rozdíl. Hudba je dobrá, sice mi chybí (jako ve všech hrách) nějaká „tvrdší“, ale co můžu čekat, že jo?


CELKOVÉ HODNOCENÍ


Souboje
++ pěkné animace, spoustu krve; -- nepřátelé netrefitelní v real-time a superpřesní: 8/10

Dialogy
++ žádné stránkové monology, spousta možností; -- (žádné): 10/10

Styl hry
++ dost akce i dost „pátracích“ misí, pěkný svět, žoldáci, karma RPG styl aj.; -- nezáživné dungeony: 9/10

Grafika
++ mimika, pohyby, fyzika, modely, textury; -- (žádné): 10/10


SEČTENO PODTRŽENO: 9+/10

Nicméně musím vzít v úvahu dva negativní aspekty, které jsem výše nemohl zahrnout, to jest bugy, a to tyto: chyby fyziky (předmět, který se pořád kýve ze strany na stranu), pády/záseky hry (cca. jednou za 5h hry), a dále se mi párkrát stalo, že se monstrum spawnovalo s polovinou těla pod zemí (nemohlo se tedy hýbat). Ten druhý negativní efekt: silná nevyváženost hry, kdy na začátku počítáte každou kulku a občas se musíte uchýlit k noži nebo baseballce, což se promítne na počtu použitých lékárniček, a na lvl 10 a výš máte nábojů tolik, že je prodáváte po stovkách. Ale to nemůže ovlivnit můj celkový pohled na hru a 9/10 je moje konečné slovo.

Jen dvě rada na konec, které by měl v zájmu své zábavy každý dodržet: 1) nedělejte zbytečné a na první pohled zřejmé úplné blbosti (promiňte za slovo, méně sprosté mě zrovna nenapadlo :-)) – tím myslím třeba při první návštěvě Megatonu ho hned vyhodit do vzduchu jako jeden z předchozích recenzentů; a 2) po cca. 5 levelech začněte hru znovu a přerozdělte skilly a atributy jinak – pokud nejste hardcore pařan předchozích dílů, určitě využitelnost jednotlivých skillů po pár levelech přehodnotíte a hrát se „špatnou“ postavou není rozhodně tak zábavné.

KOMENTUJTE


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..