Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. kontakt .. poslat novinku .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


ZPRÁVY O FALLOUTU 3



Zpráva ze dne 28.11. 2002 - Vyznání JE Sawyera

JE Sawyer opět dokázal, že není nadarmo jedním z nejoblíbenějších Fallouťáků – na na fóru BIS velice pěkně ozřejmil současnou situaci kolem možného vývoje Falloutu 3 a všech úskalí s tím spojených. Šoupnu vám sem jen výběr, protože louskat 2 stránky se mi jaksi nechce:
Jak správně přistoupit k vývoji F3? Jestliže bychom postupovali po vzoru F1 a 2 a vyhověli tak požadavkům hardcore fandů, patrně bychom dospěli ke stejným prodejním výsledkům jaké měly F1 a 2.
To by bylo fajn, pokud by si to nevyžádalo příliš náročnou vývojářskou práci. To si BIS nemůže dovolit. Stejně neradi bychom ale vyráběli jen akční klikačky typu IWD nebo Dark Alliance. V ideálním případě by BIS mohlo najednou vyvíjet 3 RPG hry pohybující se v ranku od čistě akční zábavy po promakané, vypilované hardcore RPG pro fanatické hráče.
Vývoj Jeffersonu si vyžádal opravdu hodně práce. Jeho engine nebyl původně navrhován pro potřeby tahových bojů, ovšem díky náročné práci vývojářů nyní umožňuje i tahový způsob hry. Ta práce se vyplatí, protože nyní bude možné použít technologii Jeffersonu i na jiné hry. Bude-li ovšem mít samotný Jefferson tahové boje, zůstane zatím tajemstvím (pozn. překl: Jak již bylo asi třítisíckrát řečeno – Jeff. není F3... podle výše řečeného je ovšem možné, že jeho engine bude na F3 použit).
Dalším problémem je editor, který je obzvláště u RPGéček velice složitý co do vývoje. Potvora v RPG systému GURPS nemá mnoho společného s potvorou použitou v konzolové hře. Vývoj editoru Jeffersonu zabral opravdu mnoho času, ale nyní je možné přepracovat celý systém Jeffersonu pro jinou hru během jednoho dne.
Podle mě by bylo dobré začít makat na Falloutu 3 ve chvíli, kdy bude k dispozici dostatečně robustní, přizpůsobivá technologie a vývojáři budou mít chuť pohnout se dopředu bez obav z práce na projektu, který patrně nebude mít zrovna obří tržní úspěch. Jestliže si myslíte, že by Fallout 3 dělaný po chuti nejzarytějším fandům F1 a 2 měl nějak skvělý úspěch, pak se mýlíte. Myslím si, že šanci na takový úspěch by měl naopak, kdyby byl dělaný právě naopak – podle nejhorším Diablo nočních můr fanoušků. Naštěstí si myslím, že o to, vyvíjet takový Fallout 3, nemá zájem NIKDO u Black Isle.
Bezesporu je daleko více Diablo II fanoušků než Fallouťáků. Většina těchto hráčů Diabla jsou však spíše příležitostní hráči a nejsou do své hry tak zbláznění. Fallout-maniaci jsou jiní, prostě cvoklí. Co do počtu je jich mnohem méně, ale jsou daleko více posedlí svou hrou.
No... v podstatě to jsou zase jen další výmluvy... ale aspoň pěkně zabalené...

Zpráva ze dne 20.11. 2002 - Fallout 3 bude... jednou

To jsou slova Chrise Avellona, která pronesl na fóru BIS. Zatím ovšem musí vývojáři makat na jiných projektech, které mají rozdělané. F3 by vyžadoval zcela nový engine a na to zrovna teď BIS nemá čas ani prachy – tolik k výmluvám. Nemá prý cenu nadávat kvůli tomu na marketingové oddělení BIS, jelikož to do toho údajně nemá co kecat (kdo tomu věří, ať tam běží). Zatím ovšem BISáci dělají na interní verzi Fallout PnP – v současnosti je v práci bestiář a Chris osobně píše jednu z kampaní. Až bude celý projekt hotov, bude ke stažení na stránkách BIS a my zas budeme mít co překládat...

Zpráva ze dne 10.10. 2002 - Fallout 3(D)?

Zajímavá a zdá se že i zaručená novinka, která by mohla leccos napovědět o budoucím směřování F3, se objevila na místě vpravdě nečekaném (nebojím se říci pro hráče Falloutu téměř zapovězeném!) – na BIS fóru fantasy hry IWD II! Obětoval jsem se – přečetl, přeložil a interpretoval jsem to pro vás a po uklidňujícím a očistném rozstřílení náhodného kolemjdoucího mou upilovanou brokulí jsem nyní schopen i poreferovat.
V diskuzi o dalších projektech ze světa Dungeons and Dragons, k nimž má BIS licensi do roku 2005, se ozval jeden z programátorů a designérů firmy - Puuk. BIS prý hodlá do vypršení DnD licence poskvrnit svůj štít ještě mnoha hrami z tohoto světa. Ze slípky snášející zlatá vejce se přece polívka nedělá, že. K tomuto účelu pak vyvíjí nový 3D engine, vedle něhož prý blednou i ty nejpropracovanější 2D grafiky. O Falloutu 3 nepadlo ani slovo, až na to, že Puuke by prý - kdyby to nějak urychlilo vývoj - klidně vystavil své pizzou a hambáči vypracované tělo programátora světu na odiv jen v plavkách při tanečku v ulicích.
Vývoj 3D enginu nicméně dává tušit, že BIS nehodlá zůstat jen u jedné hry. Vše tedy nasvědčuje tomu, že dočkáme-li se kdy našeho nuklárního vymodlence s pořadovým číslem 3, bude patrně oděn v 3D hávu. Já sám nejsem zrovna fanda podobných 3D cukrkandlátek pro očka různými plejstejšny2 zhýčkaných teenagerů, nicméně je-li to krok nutný k započetí vývoje FO3, pak budiž! Snad se nyní managerské lidské kalkulačky, přepočítávající kvalitu všeho a všech na dolary, odlepí ze svých propocených kožených křesel, vytáhnou z odulých pysků havana a pronesou: „OK, boys – let`s make this Fallout three shit!“ Ufff! To mě to nějak vzalo...

Zpráva ze dne 2.10. 2002 - Anketa o Falloutu 3

Interplay se opět rozhodl kapku podráždit Fallouťáky a zveřejnil na svých stránkách anketu na téma "Nejočekávanější herní pokračování". Zastoupeny jsou kousky jako: Everquest 2, Doom 3, Unreal Tournament 2003 a tramtadadaááá! Fallout 3. Vzhledem k tomu, že alespoň dvě z těchto her (možná se pletu, ale Doom 3 tedy určitě) už jsou v produkci a snad se i blíží dokončení, mohlo by zařazení F3 do této řádky leccos naznačovat. No neradujte se předčasně - jak již bylo asi 236x řečeno: F3 není v produkci! Každopádně ale můžete Interplayi ukázat, čeho si žádá hráčská obec! Když jsem včera hlasoval, bylo to 84% pro Fallout, tak koukejte zařídit, ať je to dnes nejmíň 95%! Možná se Interplayi konečně rozsvítí a dojde jim, kde na ně čeká zaručený zisk.

Zpráva ze dne 30.9. 2002 - JE se vykecává

Za dobu mé nepřítomnosti (proháněl jsem v nemocnici sestřičky a v mezičase se svíjel v improvizovaných brake-dance křečích neznámého původu) se mi na zahraničních stránkách Duck And Cover a hlavně pak No Mutants Allowed nahromadila slušná řádka zajímavých novinek - takže teď s chutí do toho (doufám, že mě tahle aktualizace nebude stát další týdenní pobyt v nemocnici – zdá se totiž, že na ty moje tajemné záchvaty má nějaký vliv blikání monitoru počítače. Vidíte, jak se pro vás obětuju :). JE Saywer si nám na Bis Foru otevřel srdíčko a jal se vysvětlovat, proč že ještě není na světě F3 a přidal k dobru i nějaké detaily o Jeffersonu.
Takže: Chcete, abychom udělali Fallout 3 za rok? F2 jsme takhle uspěchali a našlo se mnoho lidí, kteří z finálního stavu hry zrovna neskákali radostí. Jestliže bychom si ale dali s F3 načas a makali na něm tak rok a půl nebo i dva roky, mohl by BIS za tu dobu utrpět nenahraditelné finanční ztráty, z nichž by se už nemusel nikdy vylízat. Nakonec by to mohlo dopadnout tak, že by se BIS v porodních křečích položilo s F3 sotva napůl venku ze stydkých pysků a bez naděje na nějaké jeho pozdější odrození císařským řezem.
O Jeffersonu: Jefferson je první velký projekt BIS od chvíle, kdy jsme vzdali vývoj TORNu. Existuje zde určitá pravděpodobnost, že alespoň část technologií upotřebených pro Jeff si najde cestu i do F3. Ovšem nic nezaručuji a navíc může být pro někoho tato možnost příslibem a pro druhého hrozbou. Chyby a překážky, které se objevily při práci na Jeffu nám mohou pomoci při produkci F3. To samé lze říci i o práci odvedené na TORNu (pro připomenutí – TORN mělo být 3D fantasy RPG využívající systém SPECIAL). Ať už něco z Jeffu použijeme nebo ne, myslím, že jsme tady všichni rádi, že konečně opouštíme pasivní využívání Infinity Enginu (BG1, 2, IWD1, 2, PS:T). Je to zvláštní, když vám po takové době někdo řekne – „Joshi, to přece nemusí fungovat stejně jako v Infinity.“ Podle dalších zmínek by se na F3 mohlo začít naplno dělat do tří let (nové technické a programátorské hračky mohou tento proces uspíšit)… atd…
Otázka: Existují nějaké jiné důvody proč dělat Jeff dříve než F3? Jestliže ano, celkem by nás potěšilo, kdyby ses s námi o ně podělil.
Odpověď: Ne. Kdybych k tomu řekl více, musel bych také něco prozradit o projektu Jackson, což samozřejmě nejde. Sorry. Tým makající na Jeffu neměl nikdy dělat na F3. Většina lidí, která měla původně dělat na F3 pracovala na jiném projektu, a to v době, když byl Jeff ještě v předprodukci. To bylo ještě v době, když jsme dělali na Heart of Winter (datáč k IWD)… Dávalo nám tehdy spíše smysl pracovat dříve na Jeffersonu a ne F3… blablabla…
Dále se JE ještě zmíňoval o tom, proč TORN a ne F3 a ještě jednou proč Jeff a ne F3 atd. atd… nakonec mi hnul žlučí, když se zmínil o tom, že dnešní hráči vyžadují super-průser-mega-šit-nablejskaný 3D engine a 2D ve stylu původního Falloutu by se asi prodávalo jen mezi hard-core fandy Falloutu, čímž nepřímo naznačil, že pokud někdy F3 bude, bude se patrně jednat o 3D hru (nevím jak se na to díváte vy, ale podle mě tvoří značnou část kouzla FO 2D grafika a kreslené pozadí…).

Zpráva ze dne 5.7. 2002 - Proč ještě nemáme F3?

JE Sawyer z BIS si na fóru dal tu práci a zodpověděl třetí nejdůležitější otázku lidstva (hned po vyřešení hladomoru třetího světa a záhadě, proč jsem při svém sex-apealu stále ještě nezadaný ...ehmm... čtou to tady taky nějaké ženské?) . Nejskloňovanějším slovem v tomhle článku jsou - podle očekávání - peníze a jejich synonyma. Takže tady to je (kapesníky sebou):
Fallout 3 nemůžeme uspěchat, a rozhodně ho nezvládneme udělat bez prašulí. Interplay se posledních několik let topí ve sračkách. Každý projekt od Planescape: Torment měl výrobní proces dlouhý jeden rok nebo méně. TORN byl v tomhle jediná výjimka. Místo abychom do něj vrazili více zdrojů, když byl stejně hodně opožděný a ...no všichni víme, jaké měl problémy a není třeba to omýlat furt dokola... Prostě radši jsme TORN stornovali. Často takový krok ušetří více peněz než vydání hry.
Pokaždé když nějký projekt dospěje do finálního stadia, šeptáme si jako nedočkavé děti o tom, že snad konečně začnem makat na Falloutu trojce. Tahle dětinská naděje ale musela udělat místo střízlivému pragmatismu. Udělali jsme IWD a pomohlo nám to přežít. Udělali jsme Heart of Winter a zas to o trošku prodloužilo naši existenci. Udělali jsme IWD 2 což nám, doufejme, dopřeje kapku prosperity. Lezeme ven z propasti, která je hluboká asi 7 let.
Teď si zkuste prohodit naše role. Vybraná skupina zapřísáhlých fanoušků Falloutu dostane práva na vývoj F3 - ale je v tom háček. Předtím, než budou moci začít s F3, musí udělat Vault Dwellerův kurz psaní na počítači, Super Kung-Fu Death Mastera a D&D hru s pořadovým číslem 34. Můžou buďto říct: "Seru na vás a na vaše hamounské hry, co se jen snaží tahat z lidí prachy!" a Fallout 3 už NIKDY nedostane šanci vzniknout nebo se rozhlédnout kolem záludným očkem a prostě pokračovat ve své práci...
Musíme přestat dělat na hrách s Infinity Enginem, to je jisté. IE nám umožnil vytvořit si dobrou základnu vlastních titulů, ale lidi - píše se rok 2002! Už předtím jsem říkal, že Jefferson není F3. Začneme na F3 makat v příštím eno přespříštím roce? Možné to je. A jestli to vážně klapne, můžete se vsadit, že na něm bude makat parta pro věc opravdu zanícených lidí. Nechceme se myšlenky na F3 v žádném případě vzdát. Jen si taky musíme hlídat, abysme na tom ještě vůbec měli kde dělat. I přes stornované projekty BIS stále vydělává Interplayi prachy. Často o Falloutu kecáme, zapisujeme si nápady, probíráme se možnými scénáři a, ano, opravdu si taky čteme, co k tomu píší lidi na fórech a různých stránkách.
O něco bych netrpělivé Fallout fandy rád požádal. Prosím nekopejte do nás, když ohlásíme další projekt a zase to nebude Fallout 3. Prosím neurážejte zaměstnance BIS, co se s vámi občas přijdou pobavit a pohádat o Falloutu na chatu nebo diskuzním boardu. Já mám celkem hroší kůži, ale všichni z BIS to neberou s takovým nadhledem. Nikdo nemá rád, když o něm říkáte, že je neschopný a nekompetentní. Nikdo není rád označován jako bezcitný a hamižný člověk. Mnoho BISáků mohlo firmu opustit před 6-9 měsíci. Po pravdě - mnozí to udělali. Mnoho z nás obdrželo maily nebo telefony, v nichž nám bylo nenápadně naznačováno, že bysme měli radši vypadnout. Nemůžu mluvit za všechny, ale já zůstal, protože se stále nevzdávám naděje na F3. Nemusím na něm třeba sám vůbec dělat, ale rád bych byl u toho, až se bude vyvíjet. Mnoho z vývojářů BIS miluje Fallout stejně jako já. Až dáme dokupy dost peněz a budeme mít i dost času, aby mohl být udělaný správně, uděláme ho.
Vím, že ne každý tomu věří,ale já ano.

Zpráva ze dne 27.6. 2002 - Fallout3xDescent anketa

Celkem humorná, ale zároveň mnoho napovídající věc se povedla na oficiální stránce Interplaye (který – pokud to nevíte - funguje jako jakýsi nadřízený Black Isle Studios). V anketě o to, zda by mělo vzniknout další pokračování hry Descent, se objevila i možnost: „Dělejte radši Fallout 3!“ Že by už i oficiální managerské debílky (charakterizovatelné asi takhle: „dělejme to, co zrovna dělají všichni, protože se to bude určitě nejlíp prodávat tzn: Barbie Dream House Bloody Sim PORNO Shooter 3“ je jasná výhra, že?) trklo, že když si hra tolik let po svém vyjítí udržuje tak početnou fandovskou komunitu, něco na ní nejspíš bude a bylo by pěkně pošahané zakopat ji a přijít tak o prachy? KurvA! to je věta – rači si ji přečtěte 2x... nebo to nečtěte vůbec. Každopádně je zvláštní, že je tak najednou napadlo zařadit do ankety o úplně jiné hře Fallout 3... že by se nám tím snažili cosi říct :) Fallout 3 má samozřejmě už teď drtivou převahu 60 % (tohle sem psal fčera, takže teď už to bude počítám tak 95%) Takže - víte jak máte hlasovat?! DO TOHO!

Zpráva ze dne 24.6. 2002 - Pár keců... taky o F3

F3 Bis Forum vyfluslo na světlo bóží pár blábolů JE Sawyera na téma, proč BIS nestvoří vlastní hru ve stylu NWN (tzn. modulově uspořádanou). No na NWN bych mohl z vysoka házet sranec, ale Sawyer se ve své odpovědi zmiňuje i o Falloutu 3! (hajzl, kdyby držel hubu, nemusel bych zas překládat :)
JE: „To není špatný nápad, ale byl by to velký podnik. BioWare zabralo pět let stvořit Never Winter Nights. V době nejzběsilejší práce na hře bylo zapotřebí asi 70 usilovně makajících člobrdů. To je kurevsky hodně. Jakkoli mohou lidi skřípat zuby, když to říkám, ale Black Isle musí být v nějbližší době velice opatrné, co se týče další hry. No zdá se, že lidi by celkem uvítali sci-fi hru – takže proč ne modulární sci-fi hru? Každopádně se ale ještě musíme pustit do Falloutu 3, než začneme makat na něčem kompletně novém. (pozn překl: překladatel se válí v neovladatelné křeči radosti pod stolem. Později zjišťuje, že bude potřebovat čisté trenky.) ...blablabla (kráceno :)“
...nová naděje se vlévá do žil! Snad už příští projekt BIS by mohl být Fall... radši to nebudu říkat nahlas, abych to nezakřikl.

Zpráva ze dne 15.6. 2002 - Myslí na to kudy chodí

Hned ze dvou článečků se můžeme přesvědčit o tom, že osazenstvo BIS na své Fallout fanatiky nezapomíná. Při interview zaměřeném na IWD II pro stránku Icebound A Journey North se nám Chris Avellone svěřil se svou vytouženou hrou, lépe řečeno projektem, na kterém by v současnosti nejraději makal – samozřejmě jde o Fallout III. Budiž mu to přičteno ke cti.
Další zmínka se týká samotného prezidenta Black Isle Fearguse Urquharta. Chlápek z Electronic Playground na něj narazil náhodou u stánku Interplaye na E3. Ačkoli s ním pak dělal interview o Lionheartu, poptal se i na Fallout III, i když měl obavu, že na tak frekventovanou otázku Ferg ani neodpoví a jen přikáže svým gorilám, ať mu za trest nacpou do chřtánu kupu reklamních triček. Kupodivu se tak nestalo a Feargus přátelsky odpověděl, že na ničem se zatím nemaká, ale on sám si dělá neustále zápisky zajímavých nápadů, které by mohl ve FIII uplatnit. Obzvláště ho prý zajímá dobrá retromuzika z 50. let, která by se mohla použít jako úvodní písnička.
No aspoň víme, že myšlenka na Fallout III není definitivně pohřbena...

Zpráva ze dne 7.6. 2002 - JE se vykecává

Stránka No Mutants Allowed zveřejnila zajímavý pokec s JE Sawyerem z Black Isle. Nebudu vás zatěžovat všemi podrobnostmi, ale krátké shrnutí neuškodí. Takže co říká JE:
o editoru - O uvolnění zdrojového kódu a editoru Faloutu, který by fandům umožnil dělat si vlastní mody, prý JE s Feargusem Urquhuartem už několikrát mluvil. Základní problém spočívá v tom, že by bylo třeba odstranit z kódu zvukový engine, který je majetkem jiné společnosti. Snad se to zadaří po dokončení IWD II.
o tahovém režimu - Podle Sawyera by si mnoho lidí z BIS přálo po dokončení IWD II vyvíjet hru s tahovým režimem, pokud možno Fallout 3, ale všechno je zatím ve hvězdách. Každé zdržení na cestě za FO3 prý v řadách zaměstnanců BIS vyvolává značný odpor. JE dále mluvil o možnosti použít real time jako jakousi nadstavbu nad tahovým režimem – na přímé křížení tahového a real time hraní prý nevěří (no nevím, co jiného je takovéhle roubování)...
o spekulacích kolem F3 - opravdu neděláme na F3. Opravdu. Jak říkal při jiné příležitosti Feargus, jeden z našich týmů začal makat na designu k novému Falloutu, ale poté co jsme najeli na vývoj IWD, jsme to museli pohřbít.
o tajemném Jeffersonu – někoho náš nový projekt potěší, někoho ne. Jak jsem řekl, není to F3. Půjde o RPGéčko silně zaměřené na vývoj postavy, dospělý způsob interakce se světem a úžasné herní prostředí. K termínu odtajnění mohu říci jen to, že už to snad nebude trvat příliš dlouho. (pozn. překl. tato hra ani žádné další BISácké projekty patrně nebudou vyvíjeny v Infinity Enginu, známém např. ze série Baldurs Gate) V souvislot s Jeffersonem pak JE mluvil o zařazení skvělé AI postav ve hře a dokonce o čemsi jménem threat map, což by měla být (snad?) mapa, která bude obsahovat algoritmy nebezpečí, jež mohou vaší postavu při postupu ohrozit (vysvětlení po mě nechtějte – hádám, že by to mohlo být cosi na způsob naskriptovaných přírodních katastrof a ohrožení). Jak moc je zatím Jefferson propracovaný vám může napovědět to, že designové dokumenty ke hře mají hodně přes 1000 stránek.
No je to sice všechno moc hezké, ale... kde je náš Fallout 3!?

Zpráva ze dne 29.5. 2002 - Jak se věci mají

Několik lidiček z BIS (jmenovitě J.E. Savyer a Chris Avellone) se na fóru rozhodli kapku pročistit vzduch kolem Falloutu 3 a vůbec dění ve firmě. Zajímá vás třeba, jaké hry se skrývaly a skrývají pod různými kódovými jmény? Tak tady jsou jejich překlady (ovšem jen u odtajněných...takže zase nic moc):
King - Stonekeep II
Washington - TORN
Adams - Heart of Winter
Jefferson - MYSTAREY (???)
Monroe - Icewind Dale II
Quincy - Lionheart (aka Fallout Fantasy)
Jackson – Dosud není ve vývoji
Van Buren – Dosud není ve vývoji
Takže jedinými záhadami zůstávají stále Jefferson, Jackson a Van Burden. K Jeffersonu nám Savyer řekl zhruba toto: Jefferson už je ve vývoji a podle některých lidí od nás by měl hráče příjemně překvapit. Já osobně si to nemyslím. Mám za to, že někoho nová hra překvapí, někoho naštve a některé další potěší. Každopádně se ale ukazuje, že fanoušci BISu jsou jako 4 koně, mezi nimiž jsme přivázáni a každý navíc táhne jiným směrem. Sotva zklidníme jednoho, druhý se zcvokne a vyrve nám ruku z kloubu...
O Jacksonu a Van Burden se zatím jen bavíme – nejsou ve vývoji a možná ani nebudou.
Podle Chrise Avellona není ve vývoji nejen Fallout 3, ale ani další celkem s nadějí očekávaná hra PS: Torment...
A teď k různým anoncím, preview a předobjednávkám na Fallout 3, které se objevily na různých (i renomovaných) stránkách a časopisech. Podle Chrise jde jen o špatně interpetované informace, které tu a tam unikly nebo byly uniknuty z BIS – takže znova – ŽÁDNÝ FALLOUT 3...

Zpráva ze dne 4.5. 2002 - Polská spojka II
Mohlo by se zdát, že spekulace kolem F3 ohlášeného a zas popřeného tentokráte v Polsku již utichly, ale není tomu tak. Z fandovských stránek sice zmizely informace o doporučené konfiguraci, avšak na oficiálních stránkách herního distributora CD Projekt F3 stále zůstává jako hra očekávaná na podzim roku 2002 (dokonce s dodatkem, že má být celá lokalizovaná v polštině). Jde o přehlédnutí? Omyl? Nedostatečně zametené stopy? Pravdu? Vyberte si. Váhal jsem, jestli mám publikovat další fámy, ale za posledních několik měsíců byl F3 ohlášen a odvolán tolikrát, že jedna zprávička navíc snad nehraje roli :)

Zpráva ze dne 3.5. 2002 - Polská spojka
Na V13 dorazilo od polské firmy CD Projekt malé vysvětlení k nedávným informacím o F3. Publikované údaje prý nejsou oficiální a nepocházejí od BIS, Interplay ani distributora her CD Projekt. Jde o spekulaci (nebo možná vyjímečně dobrou špionskou práci :) redaktůrka fandovské stránky, kterou CD Projekt hostí. To sice rozhodně nevysvětluje vše (hlavně kde vzal tak přesné údaje – proč by si je proboha cucal z prstu? ...no možná kvůli návštěvnosti, ale to by byl z dlouhodobého hlediska dosti pomýlený krok), ale aspoň máme oficiálně potvrzeno, že to není oficiálné :) Jak jsem říkal – počkejme do E3.

Zpráva ze dne 1.5. 2002 - Fallout 3 odhalen v Polsku!?

Nové zprávy o Falloutu 3 se k nám dostaly z poněkud neočekávané světové strany – a sice z Polska. Hned dvě stránky Trzynasty Schron a CD Projekt – jeden z největších ditributorů her v Polsku, což už má jistou váhu) oznámily s omračující jistotou, že F3 je nejen ve vývoji, ale má stanovenou i dobu vyjítí (prý podzim 2002) a hardwarové nároky (Pentium III - 600Mhz, 128 MB RAM). Už zcela mimo mé chápáni ale je, kde vzali polští bratři tak podrobné informace o vzhledu a dalších detailech hry. Posuďte sami “předpovídán” je – izometrický pohled ve stylu původní série, 3D grafika (Feargus to prostě musí mít!), nové typy bojů (např. způsoby střelby navíc), boj ve stylu Baldurs Gate (tedy ne turn-based ale real-time pauzovatelný).
Nevím co si mám o tom myslet, nevím jestli si to poláci vycucali z prstu nebo pomocí nějakého hybernovaného a nyní rozmraženého agenta KGB vytřískali tyto informace z BISáků... prostě nevím. Počkejme si raději do květnového E3.

Zpráva ze dne 8.2. 2002 - Rozhovor s Feargusem

Feargus Urquhart si tentokrát pouštěl hubu na špacír v rozhovoru pro Dteam. Dozvíte se z něj něco o jeho práci, nově avizovaném IWD2 a samozřejmě o Falloutu 3, kolem kterého sám Feargus rozpoutal v posledních dnech bouřlivou debatu. Přeložil jsem pro vás části týkající se právě F3:
dolo: Bude F3 vyvíjen pro Play-Station2 i PC (případně jako MMORPG – on-linová hra)?
Ferg: Samozřejmě to bude jen pro PC. Jestli bychom kdy dělali Fallout pro PS2, jednalo by se o úplně jiný typ hry, než na jaký jsme zvyklí z PC (pozn. překl: NA TO ZAPOMEŇ!). Ze stejného důvodu je odlišná i série BG pro počítače a BG: Dark Alliance pro PS. Co se týče MMORPG – to by mohlo být fajn, ale v současnosti o něčem podobném neuvažujeme.
dolo: Myslíš, že by Fallout fungoval dobře i jako akčně orientované RPG podobně jako BG:DA (pozn. překl: leda hovno!)? Jakým problémům byste – podle tebe – čelili, kdybyste se rozhodli vydat touto cestou?
Ferg: Nevím – každopádně by to bylo určeno pro zcela odlišný druh hráče. Myslím si ale, že univerzum Falloutu jde převést do mnoha různých typů her, takže by to asi fungovalo. Obtížné by bylo vysvětlit všem, že tenhle Fallout není určen pro partu nadšenců, zamilovaných do F1 a 2.
dolo: Každé pokračování hry musí mít oproti svému předchůdci určitou volnost, ale zároveň je jím i limitováno. Jak moc se tohle prohlášení vztahuje na F3?
Ferg: Heh, Heh, Heh…Nevím, jestli sledujete debatu na diskuzním boardu BI, ale je to celé o tom, jak si lidi představují, že by F3 měl nebo neměl vypadat. Je těžké udělat pokračování sice odlišné, ale zase ne natolik, aby nenaštvalo fanoušky originální série F1,2.
dolo: Fallout Tactics 2 byl zavrhnut (pozn. překl – Díky Bohu). Jaká byla tvá první reakce, když toto rozhodnutí padlo a jak to ovlivní celé univerzum Falloutu?
Ferg: Ačkoli je škoda, že jsme od pokračování FoT upustili, nakonec to bylo to nejlepší řešení. Vzhledem k finanční situaci Interplaye koncem minulého roku bychom nebyli schopni projekt podpořit tak, jak by si zasloužil, což by vedlo k nevyhnutelným kompromisům. Výsledek by pak asi neuspokojoval ani vývojáře ani hráče a v důsledku by to poškodilo celý svět Falloutu (pozn. překl. už se stalo s FoT).

Zpráva ze dne 4.2. 2002 - Feargus o F3

Tak hoši a děvčata, tohle už vypadá docela slibně. Buď je Fallout 3 opravdu ve vývoji nebo se alespoň podnikají první zásadní kroky k jeho vzniku. Fearg se na fóru BIS http://feedback.blackisle.com/forums/showthread.php?s=&postid=445789 pustil do relativně detailního popisu herního systému, vzhledu atd…Tak se mrkněte, co z něj moudrého vypadlo:
Feargus Urquhart:
Tak jsem se rozhodl sem přispět a počkat si, kdy to najde Kilian a Saint Proverbius.
Ale vážně – píšu tady hlavně proto, abych popsal jak by měl podle mě vypadat Fallout 3.
1. Myslím, že by to mělo být ve 3D, protože díky efektům, které lze provádět se světlem a různými součástkami by rotačáky vypadaly kurevsky frajersky. Taky bychom mohli mít daleko více typů lidí, jelikož by bylo možné zaměňovat jednotlivé části těl. Navíc by šlo zobrazit přesný typ zbraně, kterou zrovna užíváte, místo třeba jednoho modelu pro všechny typy pistolí.
2. Byl bych rád za nás za všechny, kdyby se povedlo vyvinout “detailní a rychlý herní systém”. Zatím nedokážu odpovědět na to, jak to dokázat, ale je to každopádně náš cíl. Detailní proto, protože si myslím, že na tom jsme si ve Falloutu všichni ujížděli. Rychlý - protože si myslím, že velké bitvy jsou sice zábavné, ale s herním systémem původního Falloutu byla muka projít si něčím takovým.
3. Chtělo by to provést v herním systému pár změn, které by udělaly skill pointy významější a ne je jen tak libovolně rozhazovat. Potřebujeme vymyslet něco, co by udělalo snahu dotáhnout třeba skill Malé zbraně na 23.000 smysluplnou, ale zároveň by byla zachována herní rovnováha. Stupňovaná obtížnost získávání skill pointů ve F2 fungovala, ale taky to bylo kapku obcházení problému.
4. Skilly by taky měly mít více funkcí. Tím by se staly nebojové postavy daleko efektivnější a nemusely by to být takoví chcípáčci – nebo jen nosiči.
5. Je rovněž třeba promyslet systém společníků a u neherních postav vybalancovat samostatnost a vaší kontrolou nad nimi v rámci skupiny. Líbí se mi realistický fakt, že vás váš společník může klidně nedopatřením střelit do zad, ale když kvůli tomu musíte po x-té loadovat, už to tak skvělé asi není.
6. Barvy pustiny musí zůstat stejné jako ve F1 a 2. Hra už nebude omezena 256 barvami, takže možná zvolíme nový přístup. Větší barevnost by dávala smysl v určitých nových lokacích, ale místa jako Hub zůstanou nadále prašná a zchátralá.
7. Využijeme i lokace ze skutečného světa, které můžete opravdu v USA najít. To vytvoří spojení s minulými ději a poskytne nám kontext k vytvoření rozdílu mezi tím co je ze starého a co z nového - pojaderného světa.
8. Musíme mít absolutní jistotu, že všechny typy postav jsou vyvážené. Třeba bojovníci s chladnými zbraněmi musí být stejně platní jako postavy se specializací Malé zbraně, Velké zbraně nebo Sniper.
9. Nezapomeneme ani na různé mocenské skupiny z F1 a 2. To dodává celému světu pustiny na atmosféře.
10. Hráč musí být schopen dokončit hru ať už jede za největšího hajzla nebo za dobráka. Ale u mnoha rozhodnutí, která bude muset vykonat nebude vždy jasná hranice mezi dobrem a zlem.
11. Nejsem si ale jistý, jestli by mělo být možné prokecat se celou hrou bez jediné kapky krve. Tady se asi neshodneme s Chrisem Avellonem. Ale jde o můj osobní názor a ten projevím teprve, až se skutečně pustíme do díla.
Pouvažuju o dalších věcech a zase napíšu

Zpráva ze dne 2.2. 2002 - Feargus Urquhart o Falloutu 3

Feargus Urquhart se nám svěřil s tím, proč dosud není na světě Fallout 3. Není to sice zrovna ten druh informací, při kterých bychom skákali radostí, ale je to o Falloutu tak co.
Přípravné práce na třetím pokračování začaly už několik měsíců po dokončení F2. Interplay se ale ocitl ve finančních potížích a tak Ferg šáhl po osvědčeném kasaštyku, kterým na poli RPG bezesporu je starý dobrý dungeon crawl – čili prosté pobíjení nestvůr. Tým F3 byl tedy přesunut na vývoj Icewind Dále. Druhý pracovní tým, který právě dodělal Planescape Torment, se vrhl do vývoje TORNu – jakési fantasy verze Falloutu i s vlastním středověkým Pipboyem. Po dokončení ID byla část skupiny přesunuta na TORN a zbytek dělal datadisk ID: Heart of Winter. Později byl zase zaneprázdněn hlavní designér se kterým se počítalo na vedoucí post v týmu F3 i započal vývoj Trials of Luremaster.
A teď přijde to nejzajimavější – jelikož TORN byl sTORNován, a Interplay by nutně potřeboval finanční injekci, započal vývoj hry, která je – slovy Fearguse – abslolutně jistá investice s minimálním rizikem a dobrým zázemím. Projekt je zatím znám pod krycím jménem Monroe, ale snad se už brzy dočkáme oficiálního odtajnění…radši nebudu říkat nic dalšího, ať nebudím falešné naděje…
Feargus nám na fóru BIS http://feedback.blackisle.com/forums/showthread.php?s=&threadid=22010&perpage=15&pagenumber=20 nějak rozvázal a vypadlo z něj další info. Jedná se jakési komentáře k návrhům fanoušků, jak by měl F3 vypadat.
2D versus 3D – K oběma možnostem jsou tady pro i proti. Opravdu rád bych řekl, že jsme ochotni hodit tuhle otázku do otevřené, demokratické diskuze a počkat si na její výsledek, ale pravda je, že konečné rozhodnutí už bylo uděláno (pozn. překl. – s největší pravděpodobností to bude 3D a to patrně engine Light tech, se kterým se počítalo i pro TORN).
Turn Based nebo Real-Time – Já, Josh i Chris Avellone jsem poslouchali všechny vaše návrhy a komentáře k tomuto tématu. Jelikož konečné rozhodnutí ještě nepadlo, budeme brát v potaz i vaše další návrhy. Jediné co mohu říct je, že herní systém nebude úplně ten samý jako ve F1 a 2. Od té doby se mnoho změnilo a i my musíme jít s dobou. DŮLEŽITÉ – to neznamená, že snad bude F3 čistě Real-Time. Jen to prostě musíme dobře zvážit a případně to zařadit jako jednu z možností (pozn. překl. – půjde tedy nejspíše o volitenou možnost – RT nebo TB. Ferg zapomíná, že právě tohle bylo jednou z největších slabin jinak skvělého RPG Arcanum – RT a TB se míchají velice obtížně). Na závěr bych chtěl říct, že opravdu nasloucháme všem vašim návrhům, diskutujeme o nich a bereme je v potaz.
__________________
Feargus Urquhart
President
Black Isle Studios

Zpráva ze dne 1.2. 2002 - Trocha špíny z herního zákulisí:

Brian Fargo”capo di tuti capi” Interplaye odešel z firmy, již pomáhal zakládat. Lépe řečeno “byl odejit”. Patrně se znelíbil francouzskému videohernímu gigantu Titus Interactive, která v poslední době výrazně finančně podporovala (rozuměj – prakticky koupila) zadlužený Interplay. Fargo byl vzápětí po svém odchodu dokonce zažalován – údajně na svou stranu přetahoval zaměstnance Interplaye. Situace je zatím dosti nejasná – kolují dokonce fámy, že Fallout 3 by mohl být vyvíjen pro konzoli X-Box, jelikož právě na tuto platformu se hodlá Interplay pod nátlakem Titus Interactive přeorientovat. Doufejme, že jde opravdu jen o fámy, ale i tak to vypadá, že v současné bouřlivé situaci se F3 jen tak nedočkáme.

Zpráva ze dne 14.1. 2002 - Pirátský Fallout 3

A máme tady další epigon Falloutu. Tentokrát jde o nezávislý ruský projekt Wasteland Wolf www.rpgtoday.ru/dg/wolf_eng.php, který se ani nijak nesnaží zakrýt své ambice nahradit neexistující a vytoužený Fallout 3 (viz. render art na jejich stránkách www.rpgtoday.ru/dg/wolf_renders_eng.php ). Objevily se ale spekulace o tom, že by celý projekt měl přejít na komerční bázi, což by znamenalo odstranění veškerých podobností s Falloutem.
Výňatek z oficiálního FAQ:
Jak bude hra vypadat - 16-bitové barvy v rozlišení 800?600 a 1024x768. Isometrický Fallout pohled, postavy ve 3D, pozadí ve 2D.
Jak bude velká – plánováno je 10 měst a několik menších lokací. Teritoria jsou 3 – Nevada, Californie (centrální část F2) a ještě jeden, blíže nespecifikovaný stát.
Bojový systém bude kolový. Počítá se s velkým množstvím zbraní, budou i nové typy boje a střelby a počet akčních bodů je zdvojnásoben.
Demo by mělo spatřit světlo světa už začátkem roku 2.
Podle posledních zpráv se vydavatelé Wasteland Wolfa rozhodli radši si moc s Interplayem nezahrávat. Ze hry bude vyškrtnuto všechno, co by mohlo nějak souviset s Falloutem. Svět tedy nepostihla jaderná, ale klimatická katastrofa, názvy a lokace převzaté/ukradené z Falloutu budou změněny apod. Svět WW bude vycházet spíše z atmosféry knihy Postman Davida Brinna (zfilmováno s Kevinem Costnerem...btw. film byl pěkná sračka) a ne z Mad Maxovského pojetí Falloutu. Změny ovšem budou spíše kosmetického rázu, takže fanoušci postapokalyptického chaosu, zkázy a zoufalství si jistě přijdou na své...

Zpráva ze dne 11.1. 2002 - Studená sprcha

Abych trochu zchladil vášně rozprouděné kolem Falloutu 3, uvádím komentář J. E. Sawyera z BIS ke kolujícím fámám: Úžasné! A mě se ani neřekne, že je (F3) v produkci!

Zpráva ze dne 9.1. 2002 - Mlha předemnou - mlha za mnou

Jak se dalo předpokládat, k fámám o Falloutu 3 se nikdo ze zasvěcenců kolem Black Isle Studios nechce znát. Heather Geer ze sekce Publick Relations BIS se omezila jen na konstatování, že se nemůže vyjadřovat ke spekulacím. To se ostatně dalo čekat. Oficiálních informací se nejspíš dočkáme až z úst velkého náčelníka Feargue Urquharta. Malou útěchou nám může být jen fakt, že nikdo vývoj F3 vyloženě nepopřel. Nedá mi to, abych nepřihodil ještě jednu fámičku. Zprávu o chystaném F3 na www.vault13.net jakýsi Matt Pierce okomentoval v tom smyslu, že pracuje jako editor britské verze časopisu PC-Gamer, z něhož měl švédský i francouzský magazín čerpat své informace. Podle něj dosti neomaleně překroutily původní zprávu. V ní totiž autor jen vyjadřuje naději, že eventuální pokračování hry se od (po)tvůrců FoT (Micro Forte a 14 Degres East) vrátí k BIS, která doufejme stvoří právoplatného nástupce série, tentokrát snad i ve 3D prostředí. Jen mě tak napadá, proč by někdo s tak významnou zprávou a postavením v herním světě, posílal jen komentář ke článku, když by jeho ujasňující informaci zajisté všichni uvítali jako plnohodnotný článek v hlavním sloupci V13.

Zpráva ze dne 7.1. 2002 - Spekulace o Falloutu 3.zase

Vypadá to, že včerejší drb o chystaném Falloutu 3 přímo protrhl stavidla různých spekulací. Na stránkách Duck and Cover se dnes objevily další mnohoslibné zvěsti. Informace o Falloutu 3 se údajně neobjevily jen ve švédském, ale i v britském PC-Gameru. Opravdu nevím, na čem se zakládají jejich zaručené zprávy (napadají mě výrazy jako "průmyslová špionáž" nebo "cucají si to z prstu"), ale hra má být údajně vyvíjena Black Isle Studios a to ve 3D, ovšem při zachování isometrického pohledu. Ještě méně podložený, ale možná o to zajímavější, drb pochází od kohosi, kdo se skrývá pod nickem Grand Fromage (Velkej Sejra). Strejda jeho kamaráda (tak to už je z třetí ruky) prý dělá v distribučním oddělení Interplaye. Podle jeho informací prý bylo nedávné znovuvydání Falloutu 1 a 2 myšleno jako reklamní tah k chystanému třetímu pokračování. To se má údajně objevit koncem tohoto roku a děj bude tentokrát zasazen do oblasti východního pobřeží USA.Takto získané a podložené informaci ovšem nezbývá, než věřit.

Zpráva ze dne 6.1. 2002 - Fallout 3 možná již v létě!!!

…varování – v následující zprávičce používám extrémně často slůvko zaručeně. Většinou ovšem v ironickém tónu. Další zaručené zprávy o Falloutu3. Abych pravdu řekl, už mě ti zvěstovatelé a tajní informátoří, co se každou chvilku objeví s nějakou zaručenou hláškou, pěkně ser…No ale co když tentokrát – člověk nikdy neví. Švédská mutace časopisu PC-Gamer a francouzský časopis PC JEUX přišli ve svém lednovém vydání se zaručenou zprávou o Falloutu 3.. Jakkoli se to zdá být nepravděpodobné, hra se prý už dlouho vyvíjí a oficiálně by měla vyjít už v létě tohoto roku. Chtělo by se nad tím mávnout rukou – vím, ale když s podobnou zprávou přijdou dva velké herní časopisy, člověku to prostě nedá…

[Zprávy z roku 2003]




Miniaplikace


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Fallout Bible


Vývojářské memoáry

Fallout 3: Van Buren


Rychlé odkazy
České stránky
Templáři VŠB
ABCgames



Zahraniční stránky
No Mutants Allowed
Duck and Cover
Planet Fallout
Fo3 ofic.stránky
Bethblog
The Vault
Trzynasty Schron
Falloup Online

Modifikace
Vault-Tec Labs
Killap.net
Last Hope
Fallout:Resurrection
Fallout:BGE
Mutants Rising
Fallout:Yurop

Pro autorizaci
pište na e-mail


Sponzoři VŠB

TOPlist

BlueBoard.cz
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..