Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.


Tvorba postav a druhy her

 

Několik slov úvodem: Tento návod píšu především pro začátečníky, aby se naučili základy hraní při jednotlivých bodových limitech. Nechci vám zde vnucovat svůj styl hry, proto jsem se vyhýbal nějakým přesným popisům- raději si najděte styl, který vám vyhovuje. Hlavním účelem tohoto návodu tedy je, aby jste poznali principy při tvorbě postav a nebyli jen snadnou kořistí zkušenějších hráčů. Samozřejmě netvrdím, že se jedná o zaručený návod na výhru, spíš jde o malé postrčení správným směrem. Zákazy a omezení, která zde uvádím nejsou nějaké globální domluva- jedná se o nejčastěji hrané způsoby her, záleží jen a jen na hráčích. Dále se zde nesetkáte s žádnými triky (např. dobré kombinace drog, vlastností atp.), které mnoho lidí využívá, na ty přijdete až časem nebo je vyměníte se zkušenými hráči za nějaké jiné, na které v průběhu hraní přijdete. Jedno doporučení vám však dám- vykašlete se na rozvíjení všech třech tagů, stačí dva- třída zbraní které budete používat (malé/velké/energetické/vrh…) a plížení- bez toho ani krok.

 

 


1000 bodů

Tento limit nedává mnoho možností výběru. 1000 bodů je příliš málo na nějaké větší experimentování, platí zde zákaz drog, těžkých a energetických zbraní, z postav se smí používat pouze člověk. V podstatě zde platí, že kdo první vystřelí vyhrává. Je velice důležité, aby postava měla co nejsilnější zbraň, která umí střílet dávkou. Nejvíce se osvědčila skvělá brokovnice pancor jackhammer naládovaná protipěchotními broky (zelené). Málokdo přežije jednu dávku a druhou už nedokáže přežít nikdo.

U postav je velice důležitá schopnost plížení, proto u malých zbraní jděte jen do 100% a zbytek bodů vražte do něj. S levely to moc daleko nedotáhnete (max. 7), takže investujte do inteligence, aby jste měli co nejvíc bodů a odolnosti, protože tak zvyšujete pravděpodobnost, že zhebnete až s druhou salvou. Síla vám stačí 6- akorát na použití jakchammeru. Vybrat si budete moci ze dvou perků, rozhodujte se hlavně mezi těmi, co vám dokážou zvednout šanci na přežití (já vím, je jich málo, ale přeci jen jsou). Doporučené traity- nadaný a kamikadze. Z brnění připadá v úvahu jen kožená zbroj MK I, MK II a stimpaky. Nábojů moc neberte (max. 50), protože je získáte z mrtvol.

Teď k samotnému hraní- je důležité ihned jak hra začne zalehnout, aktivovat plížení a přepnout do agresivního módu. Rozhodně se nikde neschovávejte, je to sice účinné, ale ostatním tím kazíte hru. Postupujte velmi pomalu, nejlépe klikáním těsně před postavu a chvilkovými přestávkami, protože jakmile by vás někdo viděl při přemísťování na delší vzdálenosti, tak jste prakticky bez šance. Jackhammer je zbraň účinná na pouze na omezenou vzdálenost, proto s ní střílejte jedině dávkou a pokudmožno na blízké cíle, střelba na delší vzdálenosti vám zbytečně ubírá munici a prodlužuje dobu, za kterou soupeř zaklepe bačkorama (za tu dobu se vám do zad může dostat nějaký jiný hráč a je vymalováno).

 

 


2000 bodů

Velice zábavný mód hry. Bojuje se pouze na blízko a to buďto bezezbraně nebo s chladnými zbraněmi. Zakázáno je vše, co střílí nebo vybuchuje a posiluje postavu. Omezení ras není, ale osvědčil se jen Deathclaw, člověk a supermutant (pokud jste fakt machři, tak to můžete zkusit i ze psem). Je jedno, jakou rasu si vyberete, každá má své výhody a nevýhody. Mohlo by se sice zdát, že člověk proti deathclawovi nemá sebemenší šanci, ale není to pravda, mnohdy má navrch.

Ať už zvolíte jakoukoliv rasu, tak doporučuji brát především perky které vylepšují sílu a odolnost, inteligence je naprosto zbytečná, protože zde dáváte body jen do jednoho skillu - boje bezezbraně nebo nablízko. Mimo inteligenci jsou zbytečné ještě charisma (jako vždy), štěstí(i když…) a vnímání, body z nic rozdělte do síly a odolnosti.

Hraní- Zapomeňte na plížení, prostě zapněte agresivní mód a odběhněte na místo bojů, kde se bijte vždy pokudmožno s tím nejslabším, nebo jděte po tom, co už má namále. NIKDY nedopusťte, aby do vás bušilo několik protihráčů, raději odběhněte o kousek dál a znovu se pusťte do boje.

 

 


5000 bodů

Limit typický pro taktickou hru. Je také jediný, ve kterém se nehraje jen s jednou postavou (pokud se samozřejmě s hráči nedomluvíte). Omezení ve zbraních není, tedy až na raketomet, který hodně hráčů nemá rádo kvůli chybě hry, díky které leze prostřelovat stěny (není sice zakázán, ale pokud ho budete chtít použít, tak se zeptejte ostatních, zda jim to nevadí). Dále jsou zakázány všechny drogy a jakékoliv jiné posilovače (vyjma ultra/super/stimpaků).

Tady se postavy dělí na dva druhy- snipery a těžkooděnce. Jako snipeři se ponejvíce používá člověk a ghoul, těžkooděnci jsou především supermutanti, občas i lidé. Od tohoto bodového limitu zavádím nový pojem- sekundární zbraň, což je alternativní zbraň, která ovšem používá jiný druh munice a způsob použití (např. raketomet, granáty, plamenomet…). Sekundární zbraň slouží hlavně jako taktická pomůcka, takže do její munice příliš neinvestujte. Pozn. Zapomeňte na energozbroj- ubírá strašně moc bodů a stejně vám vůbec nepomůže.

SNIPER:Důležité je, aby tuto funkci vykonávala postava s co největším vnímáním. Jedná se o jednotku určenou k palebné podpoře a tedy ne k přímým bojům, proto se body dají ušetřit na odolnosti, ale níž než 6 by nikdo neměl chodit. Tagy jsou naprosto jasné- jedině malé zbraně a plížení, oba pak musíte nahnat co nejvýše- zvětšíte tím šanci na zásah ve velké vzdálenosti a snížíte šanci na odhalení. Malé zbraně nesmí být na úkor plížení, u obou doporučuji minimum 150%. Na třetí tag se vykašlete, ušetříte tím spousty bodů. Level vyžeňte až na 24, věřte mi, že se to vyplatí.

Ze zbrojí se nejvíce hodí kožené brnění MK II, které nesnižuje plížení a stojí velmi málo bodů. Nesnažte se jako primární zbraň vzít něco jiného než gaussovu pušku, je to totiž ta nejlepší věc, kterou sniper má (má největší dostřel a velmi slušně zraňuje) Nábojů vezměte alespoň 50. Na sekundární zbraň vám moc bodů nezbude, t akže vezměte třeba granáty nebo pokud jste naškudlili opravdu hodně bodů a chcete mít pojistku pro boj na krátké vzdálenosti, tak vemte pancor jackhammer.

TĚŽKOODĚNEC:Nejlepší volbou pro tohle "povolání" je supermutant- má nejlepší odolnost proti normálnímu poškození (mimochodem- energetické zbraně nejsou v multiplayeru moc k kurzu). Pokud mu totiž dáte nejlepší mutantskou zbroj a 3x perk houževnatý (štěstí min. 6), tak dostanete jeho odolnost až na 90% a to je opravdu něco! Důležité je, aby měl sílu akorát (ne víc!) na použití primární zbraně (obvykle 8), vysoká odolnost také není k zahození.

Používají se především těžké zbraně- vindocator minigun a browning, který má tu výhodu, že s ním můžete střílet i v leže (ovšem v poslední době se počet jeho použití snižuje, protože má příliš drahou a těžkou munici). Takže tagy už víte- těžké zbraně a plížení, na třetí se opět vybodněte. Na druhu použité zbraně také závisí level postavy- pro vindicator kombinovaný s granáty to je level 20, pro browning a vindicator s raketometem to je level 16. Sekundární zbraně jsou jak už bylo řečeno- raketomet, granáty, plamenomet. Nezapomeňte vzít ještě hodně stimpaků, v první linii je budete hodně používat :-)

Hned jak začne hra, tak naládujte všechny zbraně, zapněte agresivní mód a aktivujte plížení. Platí postup- těžkooděnci dopředu, snipeři je kryjí, nejlépe s nějakého vyvýšeného místa. Jak postupovat při tomto limitu se však nejvíc dozvíte v ostatních kapitolách.

 

 


10000 bodů

Nejběžněji používaný limit na GSA (Game Spy Arcade- doporučuji si tam zahrát, narazíte na spoustu zkušených hráčů, od kterých odkoukáte nějaké ty triky). Používá se jen jedna postava, většinou člověk, ale rasové omezení není. Zakázány jsou těžké a energetické zbraně + granáty. Používání drog je nejen povoleno, ale dokonce doporučeno, protože bez nich hodně rychle odcestujete do věčných lovišť.

Postava by měla mít sílu 6 a odolnost 10, díky čemuž budete moci používat všechny druhy povolených zbraní a snesete hodně drog. Tagy jsou rovněž jasné- malé zbraně a plížení, nic jiného. Štěstí dejte rozhodně 6, protože v této hře se spoléhá především na kritické zásahy. Z perků berte ty, co zvyšují poškození a hlavně nezapomeňte na tichošlápka- je to jeden z nejdůležitějších perků.

Zbroje používejte MK II, je jedno jestli kožené brnění nebo kovové, ale neberte si PWA, ubere hodně bodů a díky používání drog stejně ztratí většinu svých výhod. Jako primární zbraň se ponejvíce používá pancor jackhammer (kdyby se volila miss zbraň FT, tak to tahle kráska určitě vyhraje:) naládované buď protipěchotními nebo EMP broky. Sekundární zbraň může být buď malý plamenomet (na blízko- ohnivé poškození, zde nehraje roli krit. zásah, protože odolnost proti ohni se drogami nezvyšuje) nebo gaussova pistole/puška (boj na velkou vzdálenost), zvolte dle svého uvážení. Nezapomeňte přibalit to nejdůležitější- drogy. Doporučuji mentat pro zvýšení vnímání a voodoo pro zvýšení odolnosti na normální poškození a šance na kritický zásah.

Na začátku hry se přepněte do agresivního módu, aktivujte plížení a pořádně se nafetujte (při tvorbě postavy si otestujte, kolik toho postava snese). Zapamatujte si, že aby jste nebyli jen obyčejným pohyblivým terčem, tak musí být vaše odolnost na normální poškození alespoň 100%. Díky tichošlápkovi teď můžete při plížení běhat- drogy totiž rychle přestanou působit, takže do té doby musíte vyhrát (nebo prohrát:). Nebojte se, pokud hrajete proti zkušenému hráči, tak se i on musí řídit tímto pravidlem a pokud hrajete proti zelenáči, tak stejně vyhrajete :) .

 

 


150000 bodů

Mohlo by se zdát, že tvorba postavy s tímto limitem bude naprostá hračka, ale opak je pravdou- je to pěkná fuška. Při tomto limitu neexistují žádná omezení, je povoleno úplně vše (samozřejmě až na podvádění:). Maximální level postavy je 50, takže perků a bodů získáte habaděj. Vykašlete se na deathclawy, psy nebo nedejbože roboty- první dva druhy totiž bojují jen na blízko, díky čemuž nezaplníte limit užitečnými věcmi ani po půlku. Roboti zase nemůžou brát drogy a nemají perky.

Dále je prakticky jedno, jaké si vezmete brnění, můžete tam klidně běhat nazí, protože díky drogám se jejich obrané bonusy téměř vymazávají (pokud ovšem někdo nepoužije plamenomet, plasmové granáty atp.). Zbroj, která má jasně navrch je PWA MKII, protože vám zvyšuje sílu o čtyři body, čili vzít si ji je povinnost. Berte naprosto všechno, co vám nějak zvyšuje počet uděleného zranění a nezapomeňte na tichošlápka.

Teď ke zbraním- každá skupina má své klady a zápory- především se používá MEC Gauss minigun, ale najdou se i tací, co mají pancor jackhammer. Jakou zbraň si vezmete je jen a jen na vás, protože jde jedině o kritické zásahy, které jsou se skoro každou zbraní fatální. Drogy jako u 10k- voodoo a mentat, přihodit můžete klidně i psycho. Pro primární zbraň vezměte co nejvíc nábojů (počítejte je na tisíce), sekundární stačí málo. Důležitá je vysoká nosnost, náboje jsou docela těžké, takže pozor.

Začátek hry je stejný jako u 10k. Nafetujte se opravdu hodně, hlavně voodoo, kterým zvyšujete šanci na kritický zásah. Jak dál hrát je těžké říct, buď budete excelovat nebo pokaždé zhebnete, je zde totiž velmi tenká hranice mezi postavami a často rozhodne i úplná maličkost. Hlavní však je, aby jste co nejvíce běhali a hledali soupeře, jinak vám vyprchá účinek drog a jste nahraní. Bacha- jakmile se odkryjete, tak se ihned přepínejte do módu plížení, jinak jste velice snadný cíl.

Zpět

 

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..