Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. kontakt .. poslat novinku .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

FALLOUT BIBLE CHAT


Phrozer - Bude Bible aktualizovaná každý měsíc nebo jen jak budeš mít náladu?

Chris – Snažím se aktualizovat dvakrát měsíčně s malými dodatky v mezičase, ale nevím, jak dlouho to budu zvládat. Jestli bude ještě více práce na IWD2, budu mít asi nějaká zpoždění. Ale teď plánuju dělat updaty co 14 dní s otázkama navíc v sekci Ask Avellone na V13.

LasTofThE – Proč má Goris jinou barvu kůže?

Chris – nevím. Poptám se Johna Deilyeho – jednoho z našich designérů. On navrhoval Gorise. FEV způsobuje různé mutace, tak možná Goris prostě zmutoval jiným způsobem. Jeho pigmentaci mohly taky změnit experimenty Enklávy. No zkusím to zjistit a dám vědět.

ausir – Proč podle tebe není Harold pravý ghoul?

Chris – Harold je mutant ale ne ghoul. No ale vypadá jako ghoul. A proč to tvrdím? Myslím, že by to Harolda shodilo, kdybych z něj udělal obyčejného ghoula. Zničilo by to tajemství jeho původu. On přece nevznikl a nzmutoval stejným způsobem jako lidi v Nekropolis. Byl vystaven styku s FEV mnohem později a za jiných podmínek než oni. Takže proto. I když se to může zdát trochu zmatené.

LasTofThE – Melchiorovi mazlíčci byli vymáchaní ve FEV? Myslím proto, že jsou tak odolní.

Chris – Nevím. Zeptám se na to Jasona Suinna. Myslím, že byli nakaženi FEV, ale pravý důvod proč byli tak tuzí asi je, že jsme potřebovali v oblasti Vojenské Báze pořádnou zatěžkávací zkoušku pro hráče.

yPArAH – Ve Vault City jsou na vrcholu Vaultu dva znaky Enklávy. Byl V8 částí infrastruituy Enklávy a jestli ano, proč dopadl jinak, než zbytek Enklávy?

Chris – No to jsi mě zaskočil. Nikdy jsem si toho nevšiml. Nevím o žádných vazbách V8 na Enklávu, snad až na to, že monitorovali jejich systémy. A možná to byli oni, kdo ve V8 vymazali záznamy o V13. Každopádně ale s nimi neměla Enkláva oficiální styky, už proto, že je považovali za zmutované a tudíž nevhodné jako testovací subjekty.

yPArAH – Goris tvrdí, že je ve V13 relativně nový (asi 2 měsíce), když mluví s Vyvoleným. To asi znamená, že není z Grutnarovy smečky. Jestli je to tak, jak to že je inteligentní, jako zmutovaní párači Enklávy?

Chris – Nevím. Moje znalosti věcí kolem V13 jsou trošku útržkovité. zeptám se na to Johna Deilyeho a uveřejním to v Bibli.

yPArAH – Jaký je asi počet lidí, gholů apod. v době, kdy se odehrává F2?

Chris – No tak se nám to může změnit v sérii “já nevím” odpovědí – varuju tě. Mohl bych dát odhad do Bible, ale skoro se toho bojím – nechce se mi to určovat napevno. 700.000 obyvatel NCR je ale přehnané – je to jen propaganda.

yPArAH – Slečna Kitty se zmiňuje o někom jménem Kestler (nebo tak), kdo měl být z herní branže, rád mluvil se svými spolupracovníky a vydělával 65 babek měsíčně. Kdo to byl?

Chris – To byl Nick Kesting. Programátor F1 i F2 – fajn chlapík, ze kterého jsme si nemilosrdně utahovali. Teď dělá v Shiny na hře Matrix. Je to jen jedna z 5 miliard narážek na naše vývojáře v obou hrách. Před pár dny jsem od něj zrovna dostal mail – daří se mu dobře.

ausir – Bude v Bibli aspoň základní info o FoT – jako Vault 0 nebo odtržená sekce Bratrstva?

Chris – Jo ale budu se o tom muset poradit s lidma, co na tom dělali. Sám o FoT moc nevím. Takže odpověď je ano, ale nevím kdy a možná to bude až dodatečné – to záleží na tom, jak rychle to všechno stihnu.

yPArAH – Jestli neexistuje žádný průmysl, odkud se pořád berou ty kvanta Nuka Coly? Je jí trochu moc na pouhé poválečné pozůstatky.

Chris – no to samé bys mohla říct o Stimpacích. Čert ví, odkud se pořád bere takové množství předválečného zboží. Jisté je, že žádní producenti Nuka Coly po válce nezůstali – prostě se jí tam spousta povaluje a je pořád ještě v záruce.

VaultSoldier – Kam zmizeli všichni obyvatelé armádního skaldiště Sierra? Co mají znamenat ty rozbité dveře a mrtvola na třetím podlaží?

Chris – Nevím. Poptám se Jasona Suinna (designér Modocu, Sierry, Vojenské Báze a náhodných setkání) a šoupnu odpověď do Bible.

jvn3t – Jestli FEV dokáže uspíšit evoluci, jaký latinský název by pak měly její výplody? (myslím jako Homo Sapiens, Erectus etc.)

Chris – No tak teď se dostáváme k lehkým otázkám. Nech mě zamumlat nějaké to hmmmmm a ehmmmm a říct - Nemám tušení. Ale můžu se na to podívat a dát ti pseudovědeckou odpověď v dalším updatu Bible. Abych to řekl jasně – Nevím o falloutu úplně všechno, ale pokusím se vám dát na vše co možná jasnou odpověď.

yPArAH – Brahmína není úplně kráva. Produkuje nějaké tekuté poživatiny? Je to pořád staré dobré mléko? Jestli ne – jak se tomu říká?

Chris – Dává mlíko a její kůže je dobrá na dělání kožených brnění, stanů a podložek na spaní a z jejích šlach se dají dělat tětivy a provazy. Mléku se pořád říká mléko, ale není úplně stejné, když vezmeme v úvahu všechny ty nové viry a bakterie, co v tom plavou – nejsou zrovna smrtelné, ale dávají mléku trochu jiné vlastnosti. A taky se brahmíny samozřejmě dají jíst – ty mrchy jsou sakra dobré…MMMMMM-MMMM

yPArAH – Wanamingové jsou geneticky upravení, floateři a kentauři byli vystaveni FEV. Otázka je, čím byli předtím?

Chris – Kentauři jsou miš-maš člověka a psa, co byl prostě vhozen do Nádrží s FEV (když se podívaš na zaměřovací obrázek Kentaurů, uvidíš lidskou i psí hlavu). Co se týče floaterů nemám zatím zdání. Z těch mrch mám v kalhotách. Wannamingové jsou asi taky produktem experimentů s FEV. Nemám zdání co byli předtím, ale nejsou to praví Vetřelci.

Saint_Proverbius: Podle Chrise Taylora jsou různé potvory jako floateři a Kentauři výsledkem snahy Mastera vytvořit dokonalého člověka – ještě lepšího než super mutanti. Podobných nezdařených experiemntů je asi víc.

LasTofThE – Co má znamenat ten otisk Godzilí tlapy ve F1?

Chris – Asi to byl jen Timův fórek. A fungoval :) Můžu se ale ještě poptat.

Phrozer – Jaká je obvyklá teplota v pustině?

Chris – To záleží na tom, kde jsi. Na kamenitých pláních je to mezi 40-50 stupni (pozn. překl: asi fahrenheita…doufám) v noci a 80 – 90 v létě. Ale mnoho vegetace po válce vyhynulo a objevily se taky klimatické zvláštnosti. Mnoho travnatých plání uschlo a oblast Kalifornie je celkem v prdeli.

VaultSoldier – Bylo ve F2 někdy zodpovězeno, kam vlastně odešel Vault Dweller?

Chris – Ne. Proč to prozrazovat? Myslím, že je lepší nechat to jako tajemství.

Saint_Proverbius: odešel do Disneylandu!

olivier_gruner – Prý probíhala na stránkách F2 soutěž, jejíž vítěz se měl objevit ve hře. Kde ho tam hledat?

Chris – nevím. Pokusím se sehnat Dava Hendeeho – ten by to měl vědět.

me – V elektrárně v gecku si můžeš změřit zemepisnou šířku a délku lokace ropné plošiny Enklávy. Víš, že podle skutečných map by byla uprostřed Kalifornie a ne v oceánu?

Chris - Ha ha ha ha. Asi je starý Poseidonnet počítač stejna šunka jako zbytek jejich vybavení.

Gareth – to bude více otázek v jedné: Můžeš říct nějaké podrobnosti o tom, která zvířata po válce vyhynula, zmutovala nebo jsou úplně jiná? Tak v zásadě – která zvířata jsou definitvně v kopru?

Chris – to by byl dlouhý seznam. prozkoumám to a zkusím s tím přijít v nějakém dalším updatu Bible. Myslel jsem ,že ptáci jsou vyhynulí, ale občas je ve F2 zaslechneš. Jestli by tě zajímal osud nějakého konkrétního zvířete, dejt mi vědět na adresu CAvellone@blackisle.com .

yPArAH – Mimochodem – jak Goris přežil Frankův nájezd na V13?

Chris – Poptám se Johna Deilyeho. Promiň – mé znalosti událostí kolem V13 jsou chabé.

yPArAH – Ještě k Wannamigům. Abys mohl provádět genetické manipulace, pořebuješ původního tvora, ze kterého ty geny vezmeš. Takže komu patřilo DNA Wannamingů předtím?

Chris – Nevím není k tomu žádná dokumentace, ale pořád něco sháním. Jestli najdu – dám vědět.

Saboteur_ - Ty vyražené dveře ve skladišti Sierra jsou vysvětleny ve hře. Je tam holodisk se záznamem lékařského experimentu s kombinací psycho/buffout. Testovací subjekt prý zničil doktorovu laboratoř a vyrazil dveře. V té místnosti se válí nějaké psycho a buffout, tak bych řekl, že to je odpověď.

Chris – Díky. Právě pro tohle vás kluci miluju. Mě by trvalo týdny to vypátrat.

Phrozer – Jak dlouho trvá vytvoření města ve Falloutu?

Chris – při vývoji? Průměrné město zabere asi 6 měsíců a pak další 3 s opravováním bugů. I ta nejmenší města jsou pěkně náročná. Dialogy zaberou hodně času, i když se zdají jednoduché. Píšeš vlastně dialogy pro tři osoby – průměrný chlápek, tupec a inteligent. To samé platí i pro questy, které se taky dají řešit i zadávat mnoha způsoby. Takže v zásadě to sežere spoustu času ale vyplatí se to v hratelnosti. K vybudování města potřebuju 2-3 umělce, tvůrce skriptů, jednoho designéra (nejméně) a 2-3 lidi co to nakonec celé projdou. A ještě jednoho na mapu.

Albert13 – Jsou floateři vyvinuti z červů?

Chris - Nevím. Dám vědět jestli něco zjistím. A nevím ani proč se jakoby vznášejí – celkem mě to děsí.

Albert13 – Proč byla ve F1 Kočičí pracka?

Chris – Ptal jsem se Chrise a říkal, že to měla být prostě jedna z těch divných předválečných věcí, válejících se všude kolem. Něco jako to jídlo do mikrovlnky nebo krabice s nudlema – mělo ti to připomenout, že před válkou se měly věci jinak.

yPArAH – Jak přesně funguje G.E.C.K.? Jaký má zdroj energie?

Chris – Asi má nukleární pohon a má v sobě vzorky zárodků a schémat, které ti měly pomoci vytvořit vlastní přísun potravy takříkajíc z ničeho. Databáze obsahuje všechny možné návody zaměřené hlavně na přežití a znovuvytvoření fungující komunity. Udělám zvláštní kapitolu Bible zaměřenou na G.E.C.K. – bude to určitě zajimavé.

Saint_Proverbius – podle manuálu Falloutu str. 5-34 je poháněn studenou fúzí.

Gareth – podle reklamy na GECK v manuálu obsahuje replikační jednotku, knihovnu holodisků a kapesní baterku.

Chris – možná byla na nukleární pohon ta kapesní baterka:)

Vikjunk – Jestli většina vegetace vyhynula, znamená to, že vyhynuli taky vegetariáni?

Chris – řekl bych, že pár jich tam venku ještě bude. Pořád tam je mutované ovoce a nebyl bych překvapený, kdyby některé kmeny uctívali brahmíny a odmítali je jíst. Plus – můžeš pěstovat houby, což je další zdroj živin – aspoň tak to dělali v Pohřebišti.

ausir – Zhroutilo se i NATO?

Chris – Jo. Když padla Evropa, skončilo i NATO – tedy pokud vůbec existovalo.

Migu – Proč není ve hře více aut kromě Highwaymana?

Chris – Řekl bych, že jich je víc, jen není žádné v oblasti, ve které se Fallout odehrává. Kdydysme jich zařadili víc, hráči by je chtěli vyzkoušet a my měli v plánu držet se jen jednoho.

me – Kolik asi supermutantů bylo vytvořeno?

Chris – Hodně. Nevím přesné číslo a ani bych nerad něco říkal napevno. Aspoň prozatím. Hodně jich stvořil Master a druhá generace vznikla po vykopávkách v Maripose. Obě skupiny si jsou podobné, ale jsou tu i nějaké odlišnosti.

me – Jsou nějaké plány na rozšíření časové osy až do padesátých let?

Chris – v současnsoti ne. Snad do budoucna.

Albert – jak se kontrolovala ve Vaultech populace?

Chris - Kontrolovaná těhotenství jako ve V8. Nedovolí ti otěhotnět mimo těhotenský cyklus a pouští ti hodně vzdělávacích filmů o politice porodnosti. Ne každému je dovoleno mít děti – nebo bude mít vážné problémy. Nebo vyzkoušíte řešení Jonathana Swifta.

ausir – Byl ženský hlas Mastera částí Francine?

Chris – taky mě to napadlo, ale nemyslím, protože Francine byla zabita robotem a byla by mrtvá už 2-3 týdny před absorbováním – takže to musel být někdo jiný.

yPARAH – jsou vertibirdy na plynový nebo fúsní pohon?

Chris – nevím. Asi nebyly na plyn, ale musely být často tankovány, protože údajně neměly velký dolet od Navarra. Zkontroluju to.

yPARAH – Má oblíbená otázka – zjistil si něco o osudu Ruska?

Chris – Ne. Jen že před Velkou Válkou existovalo. Byly tady diplomatické styky mezi ním a U.S. (jako důkaz poslouží Natalia z F1). Nikdo o Rusku ale od té doby neslyšel. Bylo asi Čínou zasaženo pěkně fest, ale řekl bych, že by odpovědělo na takový útok stejně tvrdě.

Migu – Byly vertbirdy předválečné stroje nebo je vymysleli v Navarru?

Chris – Jejich design je předválečný, pokud vím. Byly konstruovány na dvou základnách – na Ropné plošině (to nebylo ve hře ukázáno) a ještě někde jinde a pak dopravovány podle potřeby.

VaultSoldier – Co se stalo s vertibirdem blízko Klamathu?

Chris - Ztroskotal po poruše interních systémů a posádka zahynula (nebyl v ní Sulik). Funkční zůstal jen opravný robot. Mělo to předznamenat Enklávu už brzy ve hře.

Saint_Proverbius – Harlequin by rád věděl jak vypadáš v minisukni.

Chris – pošlu ti fotku

Harlequin – JO!

Phrozer – Jak dlouho trvá vytvořit náhodné setkání?

Chris – je to mnohem lehčí než tvorba města, takže o dost míň. Potřebuješ jednoho designéra (Jason dělal všechna setkání ve F2, kromě těch, která si navrhl každý designér) a jednoho člověka na mapy (to dělal taky Jason, poněvadž je to nadčlověk). A art už byl předtím většinou použit v jiných lokacích, takže není třeba další umělec. Pak jednoho člověka na skripty – junior programátora. Pak je třeba vyvážit je, odstupňovat obtížnost, přidat předměty, mapy atd. Bylo to celkem těžké. Nemůžu uvěřit tomu, že to Jasson přežil, ale je to tak. A ani nikoho nezabil při tvorbě IWD2, což je od něj fajn.

VaultSoldier – Jak se floateři a ostatní havěť dostali na tanker?

Chris – abych byl upřímný, prostě sme je tam šoupli, abychom měli na tankeru nějaké tuhé protivníky. Možná putovali po zničení Katedrály na sever a hledali si temná útočiště. Jako Proverbiovy kalhoty například.

Saint_Proverbius – moje kalhoty jsou přírodní unikát!

Chris – tak mi to aspoň říkal Kilian.

yPARAH – Mr. Handy (robot) vypadal, jakoby se vznášel. Co to mělo znamenat?

Chris – Nepoužívá antigravitační pole. Jeho motivátory na šasí produkují dost energie, aby se mohl vznášet. Přesný mechanismus neznám, ale budu se tím zabývat.

yPARAH – K tomu zničenému vertibirdu – kam měl namířeno?

Chris – byl na hlídce nebo přepravoval zásoby z Rena (nepravděpodobné ale možné). A ten materiál v barelech v Navarru – to byly asi chemikálie od Salvátorů v Renu. Ještě to zkontroluju.

Migu – Na plakátu má Vault asi deset poschodí, ale pravé Vaulty mají všechny jen 3?

Chris – to je v podobných hrách známý problém. Většina lokací má být ve skutečnosti větších, ale nemůžeme je ukázat v plné kráse. Například Vaulty mají kapacitu stovek lidí, ale uvidíte jich asi jen 30. NCR má mít 3000 lidí ale potkáš jich 50. Když nejde udělat všechna setkání zajimavá, je lepší ani je nezařazovat. Navíc tím vzniká hrozné swapování CDéček. Představ si mít CD V13, CD Shady Sands atd.

VaultSoldier – Vznikly Hubologové před nebo po válce? A odkud mají ten raketoplán?

Chris – Vznikli před válkou. Raketoplán byl součástí výstavy “ výlet do vesmíru – nechceš tam být taky?”. Ten program rozjela US výzkumná střediska letů do vesmíru, ačkoli v té době žádný výzkum ani lety už dlouho neprobíhaly. Smutné.

Vikjunk – Jestli má energozbroj jen stoletou životnost, neznamená to, že Bratrsvo je pěkně v prdeli?

Chris – Bratrstvo dokáže zbroje dobíjet a instalovat nové fúsní baterie. Během posledních 100 let se naučili jak vyrábět, přebudovat a udržovat své zbroje v chodu. Takže si v nich můžou řinčet jak dlouho budou chtít. Když dáš dohromady skupinu písařů a rytířů Bratrstva a poskytneš jim materiál, sešrotí ti takovou zbroj během chvilky.


Miniaplikace


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Fallout Bible


Vývojářské memoáry

Fallout 3: Van Buren


Rychlé odkazy
České stránky
Templáři VŠB
ABCgames



Zahraniční stránky
No Mutants Allowed
Duck and Cover
Planet Fallout
Fo3 ofic.stránky
Bethblog
The Vault
Trzynasty Schron
Falloup Online

Modifikace
Vault-Tec Labs
Killap.net
Last Hope
Fallout:Resurrection
Fallout:BGE
Mutants Rising
Fallout:Yurop

Pro autorizaci
pište na e-mail


Sponzoři VŠB

TOPlist

BlueBoard.cz
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..