Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. kontakt .. poslat novinku .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

REPUBLIKA NOVÁ KALIFORNIE - NCR

NCR obecně: NCR je mladá republika na vzestupu, a to od svých nejranějších počátků, kdy vznikla z vesnice Shady Sands v F1, před více než 80 lety. Hlavní město NCR (populace: 3000+) se rozkládá západně od Rocky Mountain ve středovýchodní oblasti Kalifornie (téměř rovně na východ do vnitrozemí od Friska). NCR je bezesporu největší mocenské uskupení ve světě Falloutu a vládne také největší vojenskou silou.


Vláda: Vládní systém se velice podobá předválečnému USA - tzn. Kongres volených zástupců (kongresmani jsou voleni svými státy). Tito zástupci rozhodují o záležitostech státu pod vedením Prezidenta a Vice-Prezidenta - a ti zase konají samozřejmě podle jejich doporučení (NCR nemá v současnosti žádnou minimální trvanlivost na obalu svých prezidentů - Tandi vládne už desátým rokem). Tituly reprezentantů mohou být - radní, poradce, člen rady, reprezentant, senátor a zvláště Hub (jako vždy tvrdohlavý) upřednostňuje titul Guvernér (mezi Hubem a S. Sands probíhají neustálé třenice hlavně v souvislosti s obchodními právy a trasami karavan). Mimo sněmovnu jsou platné všechny tyto tituly, ale uvnitř sněmovny jsou často užívány k vzájemnému popichování - nic jiného než banální způsob jak označit nezávislost jednotlivých spolkových státečků.

NCR netoleruje na svém území otrokářství, disponuje jednou z nejschopnějších armád v pustině a prosperuje pod vedením současné prezidentky Tandi, která se staví za republiku už od dob svého mládí v S. Sands (viz. Historie níže). Mimo zákaz otroctví se NCR také snaží opět přinést do pustiny civilizaci a zákon a nediskriminuje (alespoň ne příliš otevřeně) ghouly a mutanty. V NCR se téměř nevyskytuje ani sexismus (narozdíl od mnoha jiných území pustiny) - patrně hlavně díky původu obyvatel z V15 a také díky vedení prezidentky Tandi. Mnoho poltických analytiků přisuzuje všeobecnou tolerantnost NCR k mutantům hlavně tomu, že s nimi dosud nepřišlo příliš do styku (NCR neudržovalo styky s Nekropolis ani se nesetkalo s Masterovou armádou Jednoty) - to na této snášenlivosti ovšem nic nemění. Vojsko NCR je složeno z divizí (ty jsou o mnoho menší než obrovské předválečné divize), v jejichž rámci funguje i kavalérie a mechanizované jednotky. Jedna ze speciálních jednotek je tvořena Rangery, kteří přísahali ochraňovat lid pustin podobně jako předváleční Texas Rangers. Rangeři mají v pustině připraveno spoustu tajných stanovišť, která užívají k nenadálým útokům na otrokáře mimo území NCR (hlavně v severní oblasti). Jak se asi dá očekávat, obě skupiny se nenávidí jako kočky a psi. NCR rovněž zamýšlí jmenovat pro jednotlivá sídla v rámci spolkových států své šerify. Ve vojsku a dokonce i mezi Rangery působí nejen mnoho lidí, ale i mutantů a ghoulů.

Ačkoli má Tandi už bezmála sto let, dělá pro lid pustin mnohem více, než kterýkoli jiný vůdce zrozený ze žhnoucího prachu Velké Války. Mnohými kmeny je brána jako světice nebo dokonce jako "Velká Matka". Tandiny pravidelné "Zprávy o stavu Republiky" přiměly mnoho lidí z pustin k přičlenění k NCR. Slavná jsou její slova z druhé Zprávy o stavu Republiky: "Nikdy nic nezničí naše domovy! Vybudujeme novou budoucnost bez chyb minulosti!" Prostě politické bláboly, ale podané se srdcem. Za její vlády republika vzkvétá. Tandi se zaměřuje na přebudování a rekonstrukci starých infrastruktur k podpoře vzrůstající populace. Snaží se uplatnit nové způsoby dopravy a výroby, nechává čistit staré silnice a koleje, staví pevnosti a stará se o karavany a vůbec obchod v republice (a navazuje obchodní styky i s jinými sídly). S ohrožením si dokáže Tandi poradit rychle a rázně. I přes všechna léta, která uběhla, Tandi nezapoměla na své kořeny v malé vesničce S. Sands, a vždy se snaží stavět blaho jednotlivce nad často necitlivé soukolí pokroku.

Základní zákony NCR:

- Ve městě se nesmí nosit žádné zbraně.
- Veřejná opilost či drogové omámení se trestá vězením.
- Otrokářství, hazard a prostituce nejsou ve městě povoleny.
- Neznalost zákona neomlouvá! Hlupák, který poruší zákon bude vykopnut stejně rychle jako zákony nerespektující chytrák!
- Jestli se nehodláte řídit těmito zákony tak VYPADNĚTE! O takové zde nestojíme!

V okrajových sídlech republiky jsou tyto zákony uplatňovány poněkud benevolentněji - ovšem jsou tím tvrdší, čím více se blížíte k větším městům NCR.

Historie: NCR byla založena zbytky populace Vaultu 15 - sesterského Vaultu V13, který se otevřel dříve než třináctka. Poté co lidé opustili patnáctku, založili vesničku Shady Sands na půli cesty mezi 13. a 15. Předtím ovšem odnesli co nebylo přišroubované a dalo se k tomu dostat přes zhroucená nižší patra. V době F1 vedl komunitu Aradesh, jeho dcera Tandi se později stala prezidentkou NCR. Bez pomoci Vault Dwellera by ovšem Chánové zašlapali S. Sands a s ní i naději na republiku do prachu, ještě než by se její obyvatelé rozkoukali. V čase F2 jsou hlavním zdrojem prosperity NCR její obří brahminí stáda, která zásobují většinu pustiny masem a kůžemi. Brahminí magnáti a farmáři v NCR (spolu se Stockmenovou asociací) mají spolu s oficiální vládou a karavanovými společnostmi velký díl moci. NCR si se svým domovským Vaultem prožila i mnoho násilných pozdvižení. Vault se postupně stal sídlem mnoha více méně nezvaných návštěvníků: od monster, nájezdníků, náboženských fanatiků, ghoulích sběračů technologií až po nevinnější (i ne tak nevinné) squatery a záchranné týmy. Vypadá to, že ani vláda ani obyvatelé pustiny nedokáží nechat patnáctku na pokoji...

Nenávist brahminích honáků k radškorpionům je pověstná a datuje se až ke vzniku Shady Sands. Zkazky o stádech napadených mluvícími párači jsou neprokázané.

Obchodnictví: NCR má výkonné prodejní oddělení i úřad pro styk s veřejností. Neustále vysílají do pustiny posly, kteří mají ve všech lidských sídlech přibíjet plakátky s republikovou propagandou. Na letácích stojí zhruba toto:

REPUBLIKA NOVÁ KALIFORNIE - NCR

Jsme tady! Proč se k nám nepřidat? Leží před námi neuvěřitelná budoucnost - a s NCR muže být celá vaše! Vy ale chcete vědět, co to přesně je, že?

JAK VELKÁ JE NCR?

NCR byla založena před osmdesáti lety a nyní se skládá ze států Shady, Los Angeles, Maxson, Hub a Denní Záře. Dnes má v NCR svůj domov více než 700,000 lidí. (pozn. toto číslo je z propagačních i herních důvodů poněkud nadnesené)

ZA ČÍM NCR STOJÍ?

Republika Nová Kalifornie chce přinést mír, bezpečnost a právo všem lidem žijícím na našem skvělém západě. Naše výborné policejní složky okamžitě zneškodní jakéhokoliv banditu, kanibala, otrokáře nebo nepřizpůsobivého mutanta. Naše silná armáda hlídá a chrání naše hranice proti venkovním narušitelům. K zajištění práva a svobody mají všichni občané přístup k našim soudním dvorům a mají právo volit svoje vybrané kandidáty, kteří zasednou v Kongresové hale. Podle slov naší prezidentky Tandi "Jen bezpeční lidé jsou silní lidé."

KDO ZDE VLÁDNE?

NCR má možná jiný styl vlády, než na který jste zvyklý. Nejsou tu žádní samozvanci, městští kápové, králové nebo diktátoři. Naši vůdcové jsou voleni ve volbách! Tak to je - každý stát má právo vyslat svoje reprezentanty do Kongresové haly. Tito reprezentanti zvolí prezidenta a víceprezidenta do cela vlády a jsou to oni, kdo řídí veškerá prezidentská rozhodnutí. Už po dlouhých deset období je naší prezidentkou Tandi. Volená jednomyslně kongresem, který respektuje její vědomosti a prozíravost.

ZNÍ TO SKVĚLE! JAK SE K NCR PŘIPOJÍM?

Každý zákonadbalý a pokojný člověk, bytost či mutant je hoden stát se občanem NCR. Abyste se stali občanem, všechno, co musíte udělat, je přijít do NCR a přednést Váš požadavek k imigraci. Po výcviku na občana a přijetí Vaší žádosti, budete povýšen do svého nového stavu jakožto PO (Prozatímní Občan). Odsud už je jen malý krůček k plnému občanství!

Samozřejmě, NCR není pro každého - otrokáři, nereformovaní mutanti, bandité a další nekalé živly nebudou přijati!

A CO JÁ - KDYŽ SE CHCE PŘIPOJIT MOJE MĚSTO?

V závislosti na umístění Vašeho města, bude NCR akceptovat žádosti od obyvatel, měst, základen, městských států, dokonce i menších království k připojení k NCR. Ve chvíli, kdy bude žádost přijata, NCR potvrdí váš územní status. Kdokoli bude potřebovat pomoc policie nebo armády, má na ní plné právo a jakákoli zločinecká nebo nezákonná skupina, by se měla smířit s vaším plným členstvím v NCR. Jak je to jednoduché!

Takže pamatuj - JSME TU, TAK PROČ SE K NÁM NEPŘIDAT?


Připraveno odborným poradcem NCR
NKRAP Pub. #A7-7893b

Miniaplikace


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Fallout Bible


Vývojářské memoáry

Fallout 3: Van Buren


Rychlé odkazy
České stránky
Templáři VŠB
ABCgames



Zahraniční stránky
No Mutants Allowed
Duck and Cover
Planet Fallout
Fo3 ofic.stránky
Bethblog
The Vault
Trzynasty Schron
Falloup Online

Modifikace
Vault-Tec Labs
Killap.net
Last Hope
Fallout:Resurrection
Fallout:BGE
Mutants Rising
Fallout:Yurop

Pro autorizaci
pište na e-mail


Sponzoři VŠB

TOPlist

BlueBoard.cz
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..