Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. kontakt .. poslat novinku .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

Nory

Následující sekce se, stejně jako klany Zmijí a Šakalů, do F1 nedostaly.

Menší vysvětlení – v popisu se mluví o FSEF, což je původní označení West-Tecu stejně jako Báze Omega je Vojenská báze.
Tim Cain k tomu říká: Tato lokace je dílem jednoho z designérů z ranné fáze projektu. Ačkoli je dobře napsaná, měl jsem dojem, že nezapadá do naší vize světa Falloutu – šlo mi tedy spíše o styl a atmosféru, než o uměleckou úroveň, když jsem to posuzoval. Takže se to do konečné verze hry nedostalo a jediné, co Nory připomíná je jeden z holodisků v Kráteru/Záři.

Typ: Farmářská a lovecká komunita malých zvířátek…

POPIS: Nory jsou komunita zmutovaných zvířat, které unikly z FSEF asi před 60 lety. Tvoří ji malá, mývalovitá zvířata, která mluví plynnou angličtinou a jsou vysoce inteligentní. Vytvořily si společenství, které je něco jako spojnice mezi lidským a zvířecím světem.

Zvířátka si zde vybudovala dva domovy. Jeden je obydlí z vepřovic na povrchu, nazývaný Horní obydlí, které je natěsnáno kolem obřího mrtvého dubu, jenž zároveň slouží jako městská síň. To je vnitřní okruh obydlí. Vnější polo-kruh vypadá na první pohled jako obyčejná půda, ale jsou to ve skutečnosti doupata, v nichž bydlí druhá půlka zdejších obyvatel - norníci. Vstupuje se obvykle dobře zamaskovaným vchodem, který vede do podzemních nor. Ty jsou zaneřáděné a primitivní, přeplněné navíc různým harampádím.

Zadní část vnějšího půlkruhu se obrací k řece a tvoří farmářskou oblast – pěstují se zde rozličné plodiny. Obyvatelé podzemní části jsou většinou lovci.

Krajina kolem Nor je plodná a svěží, hlavně srovnáme-li ji se zbytkem pustiny (pozn. překl: pustina – Wasteland zde byla ještě pro jistotu použita se znakem Trade Mark v závorce. Samozřejmě, aby nešlápli na palec lidem kolem hry Wasteland :). Vděčí za to hlavně řece, která tudy protéká a také faktu, že je tato oblast daleko od centra dopadu bomb. Plodiny a stromy, co zde rostou jsou pralesního typu a dokáží přežít i značná vedra.

HISTORIE: Neres-Ka byl vůdcem mutantní zvířeny, která sem dorazila v zimě 2101 až ze vzdálené Záře. Vbrzku zde rozbili svůj tábor. Po určitou dobu byla zvířata mírumilovná. Pak však převládly instinkty, což byl pro mnohé z nich šok. Stali se z nich dobří lovci, ale nezaostávali ani po intelektuální stránce. Přinesli si sebou z Kráteru mnoho přístrojů i textů a s jejich pomocí objevovali nové věci. Sami sebe pojmenovali kmen S`Lanter, což znamená v jejich řeči Příbuzní. Už si nevzpomínali, že byli kdysi obyčejnými mývaly. Nejprve se svými příbytky snažili napodobit lidské domy. Neres-Ka však věděl, že mnoho z nich si vzpomíná na pokusy, které na nich lidé dělali, a nechtěl tedy Nory stavět podle lidského vzoru. Ačkoli tedy vypadaly na první pohled lidsky, vevnitř lidské rozhodně nebyly. Neres-Ka povzbuzoval své soukmenovce, ať se nebojí dát průchod své zvířecí stránce. Mnohé domy dodnes sestávají z větví a listí.

Několik S`Lanterů prozkoumávalo okolí oázy a roku 2106 narazili na skupinku lidí, z nichž se později utvořil nájezdnický klan Šakalů. Po spatření zvířátek začali střílet – zpět se vrátilo jen několik mývaloidů.

Po této události nastal první rozkol. Část zvířat se rozhodla chránit se účinněji proti lidským útokům a vystavěli podzemní část Nory. V okolních lesích nastražili také mnoho pastí. Část zvířat, která se stále držela cesty technologie zůstala bydlet na povrchu – do podzemí se přestěhovali S`Lanter, kteří se rozhodli dát průchod instinktům.

Tento rozkol však neměl velký vliv na soudržnost S`Lanter. Neres-Ka toleroval jejich rozdílné životní přístupy, pokud oni tolerovali několik základních pravidel. Tato pravidla říkají, že žádný S`Lanter nesmí ublížit jinému svého druhu, pokud ten mu k tomu nezadá příčinu nějakým zlým činem. To ovšem nevylučuje různá sportovní klání. Veškerý majetek je společným vlastnictvím. To se ovšem nevztahuje na domy, která jsou jakýmsi teritoriem, který si každé zvíře chrání, po vzoru svých divokých druhů. Každé neoprávněné vniknutí na teritorium jiného S`Lantera musí být hlášeno Vrchní Radě. Kdo by se takto provinil, bude na měsíc vyloučen ze společnosti ostatních. Nikdo na něj nesmí promluvit nebo vůbec vzít na vědomí jeho existenci. Tento zákon vstoupil v platnost roku 2108, kdy se dva mývaloidé začali bít o jeden dům.

Roky uplývaly v relativním klidu, kmen rostl a prospíval. Za tu dobu vstoupilo na území S`Lanter několik lidí, ale byli buďto zahnáni nebo častěji rovnou zabiti norníky. Díky tomu se z oblasti Nor stalo pro lidi jakési legendární území a nikdo neví, kdo jej obývá. Vypráví se jen několik pohádek o inteligentních zvířátkách.

Roku 2120 Neres-Ka zemřel. Nory se ponořily do smutku a každý S`Lanter vykřičel svůj smutek k nebesům. Výsledkem byla smuteční píseň, která se dodnes zpívá, když zemře nějaký mývaloid.

Vůdcovství převzal Neresův syn Minishin. Vládl až do roku 2140, kdy panování předal své dceři Rinar a sám odešel na odpočinek.

Než budeme pokračovat, mělo by být něco řečeno o náboženství S`Lanter. Starší kmene svým potomkům nikdy nevyprávěli o tom, jaké útrapy museli prožít v laboratořích nynější Záře. Říkali prostě, že pocházejí ze Záře (tak ji pojmenovali poté, co se k ní vydal jeden ze Starších a vše co z dálky viděl, byla jen pronikavá záře na obzoru. Vrátil se raději zpět.). Starší tedy přikázali mladší generaci, ať na Záři zapomenou – jejich domovem jsou nyní Nory.

Ale poté, co zemřel poslední, kdo byl v Záři – Neres-Ka, začali být mladí zvědaví. Pročítali zápisky Starších i knihy z období před válkou, ale nic nového se o Záři nedozvěděli.

Zima 2130 byla pro zvířátka obzvláště krušná. O této kruté době se později vyprávělo jako o Velké Zimě. Mývaloidé začali propadat beznaději, až si Minishen uvědomil, že musí svému kmeni vlít novou naději do žil, pokud nechce, aby všichny vychcípali. Založil tedy Církev Záře a svým soukmenovcům tvrdil, že v Záři žijí bohové, kteří je kdysi vytvořili. Poukazoval na různé zmínky o Pánech, kteří je měli stvořit v záznamech Starších.

Když Velká Zima pominula, nechal Minishen svůj lid dále věřit v Pány, u vědomí toho, že je jistě čeká ještě mnoho krušných chvil a S`Lanter potřebují něco, k čemu by mohli upřít naději na lepší zítřky. Tato víra byla odkazována potomkům po následujících 30 let.

Jen Minishen věděl, že víra v bohy v Záři je falešná, a když roku 2050 zemřel, vzal si toto tajemství do hrobu. Nikdo tuto víru nemohl zpochybnit, protože nikdo, kdo se vydal prozkoumat Záři se už nikdy nevrátil.

To nás přivádí do roku 2061, což je těsně předtím, než vyráží na svou pouť náš hrdina. V této době se skupina mývaloidů z povrchových sídel vydala hledat pravdu o bozích ze Záře. Nakonec Záři našli, ale radiace zabila všechny až na jednoho. Když se vrátil, z posledních sil prohlásil, že v Záři nejsou žádní bohové – jen smrt. Pak také zemřel.

To samozřejmě vedlo k robrojům a poprvé od svého vzniku hrozí Norám regulérní občansko/náboženská válka. Norníci, jakožto primitivnější stvoření, řídící se srdcem a instinktem, věří v bohy ze Záře až fanaticky, zatímco mývaloidé z povrchu jsou jako intelektuálové náchylnější rozumovým argumentům a uvěřili spíše umírajícímu S`Lanterovi.

VLÁDA: Vládne Rinar –vnučka Neres-Ka. Obývá domeček hned za vchodem do Velkého stromu (na konci zahrady). Má devět potomků, vůči nimž je extrémně ochranitelská (to se může změnit v závisloti na našich modelech).

POPULACE: Obyvatelstvo je rozděleno do dvou skupin – norníky a obyvatele povrchu. Po 60 let byli tyto dvě odnože schopny žít a milovat se pospolu, nicméně současná debata o náboženství tato pouta poněkud narušila. Obě skupiny však bezpodmínečně milují a respektují svou vůdkyni Rinar a jen ona je v současné chvíli odrazuje od bratrovražedné války. Většina, obzvláště norníci, je nedůvěřivá k lidem, ale pokud budeš schopen proklouznout kolem nich, domluvit se s obyvateli povrchu by nemělo být tak těžké. S`Lanter se řídí pouze starými texty, v nichž se píše, že lidé jsou zlí, ale intelektuálové z povrchu jsou spíše skeptičtí ke starým záznamům a budou na vás zvědaví.

OZBROJENÉ SÍLY: Norníci jsou vyzbrojeni noži, drápy, zuby a někteří i malými oštěpy. Obvykle loví ve smečkách. Nemají žádné pravidelné stráže – ve chvíli krize budou všichni, mladí i staří, bojovat do posledního dechu.

VÝZNAMNÁ MÍSTA:

Velký strom: užívá se jako městská síň, hospoda i jako místo pro společnou zábavu. Ve středu dutého dubu je plácek, kde si mývaloidé měří ve sportovních kláních své síly. Za městskou halou jsou tři skladiště – první slouží jako knihovna, druhé jako výzkumné zařízení a ve třetím se nachází malá svatyně bohů ze Záře, kde je také mnoho starých záznamů a primitivní oltář.

Zahrada: zahrádka za Velkým stromem.

VÝZNAMNÍ OBYVATELÉ:

Rinar: náčelnice S`Lanter
Kally-Ya: potomek Rinar
Mek: norník, který zná lokaci Záře

Současná situace:
Nory jsou v současnosti rozděleny na dva tábory – na ty, kteří věří v bohy Záře a skeptiky. Situace je značně nestabilní.

První kontakt hrdiny s obyvateli Nor: V lese kolem Nor je spousta pastí a existuje více způsobů, jak se jim vyhnout. Jakmile projdete přes pasti, obstoupí vás 4 norníci. Z druhé strany přijdou 2 obyvatelé z povrchu a pokusí se hrdinovi pomoci. Než však začne boj, vykřikne někdo: Přestaňte! A na scénu vstoupí Rinar. Seřve norníky i mývaloidy z povrchu za jejich vzájemný spor. Pak si prohlédne hrdinu, a když zjistí, že není mutant, pošle ho k Velkému stromu. Jeden z obyvatel povrchu mu má sloužit jako průvodce. Hrdina by neměl sestoupit ze stezky, jinak na něj norníci zaútočí (může ovšem norníky sejmout hned na začátku). Jakmile dorazí k dubu, započne dobrodružství spjaté se Září.

HLAVNÍ ZÁPLETKA:

Hledání Záře: Rinar se vám svěří s náboženskými problémy kmene a poví vám, že jste po 60. letech první člověk, se kterým nějaký S`Lanter mluví. Pověří vás, abyste pro ni prozkoumali Záři. Když se zeptáte proč to máte udělat vy a ne nějaký mývaloid, vytáhne Rinar z tajné skrýše starý deník Neres-Ka, kde se mluví o lidech jako jejich věznitelích a svěří se vám, že si myslí, že bohové S`Lanter mají být lidé. Mluví se zde také o zbraních a podobných věcech. Chce po vás tedy, abyste jí o tom přinesli důkazy a uklidnili tak norníky. Jako průvodce do Záře vám Rinar přidělí jednoho norníka, který má také potvrdit vaše objevy. Hrdina může jako důkaz přinést Chi-Pasův deník nebo jakýkoli jiný předmět (možná nějaký hologram). Když se mu to povede, stanou se z mývaloidů jeho spojenci (obyvatelé povrchu mu budou loajální, zatímco norníci jej budou respektovat). Poznámka: Když se hráč vrátí do Nor bez důkazu, S`Lanter se jej zeptají na jeho postup a dají mu najíst.

Následující dobrodružství vás můžou potkat v kteroukoli chvíli po vstupu na území Nor.

Zálesákova žena: Jedno z dětí Rinar, Kally-Ya, zmizelo. To by nebyl hned důvod k polachu, ale zvířátka našla místo, kde byla Kally-Ya viděna naposledy, zválené, jako po velké rvačce a pokryté lidskými stopami. Rinar má za to, že nějaká skupina lidí prošla skrz pasti a unesla její holčičku. Lovci, které vyslala, aby ji našli, zmizeli také. Nyní je to na vás. Hráč najde stále ještě viditelné stopy (dlouho nepršelo) a pokud má nějaké stopařské schopnosti, pozná, že jde o lidské, ale poněkud zvláštní stopy. Když je bude sledovat, dojde k dřevěné lávce přes řeku. Máte-li vy nebo vaši druhové schopnost Pasti, všimnete si nástražných drátů – jestliže vstoupíte na můstek, ten se pod vámi prolomí a spadnete do řeky. Jakmile budete na druhé straně toku, budete se muset vypořádat se sérií nástrah a pastí – únosce Kally-Ya je potomkem odborníka na přežití.

Únosce je zálesák Bill Hatch, trošku zmutovaný virem. Jeho otec, který se neustále připravoval na nějakou katastrofu, postavil u řeky v lesích srub, později unesl ženu z Šakalího kmene a zbouchl ji. Milý Billy je kompletní trotl. Jeho šílenství začalo ve chvíli, kdy oba jeho rodiče zemřeli a on sám byl kousnut zmutovaným broukem. Od té doby to s ním šlo z kopce. Před třemi lety unesl z Junktownu zakrslou zmutovanou ženu a vzal si ji za ženu. Ta však po nějakém čase zemřela. Ve svém šíleném zármutku se jednou vydal na lov a cestou zbalil Kally-Ya. Momentálně si myslí, že je to jeho žena (pozn. překl… teda… strkat to do mývala). Pasti kolem jeho srubu nastražil jeho děda, jako ochranu před “těma zatracenejma liberálama” (Bill stále používá tento termín, ačkoli samozřejmě neví, co to je liberál). Jakmile jej najdete, můžete si s ním trošku pokecat, ale patrně na vás stejně zaútočí, aby ochránil “svou nevěstu”. Uvnitř srubu jsou nějaké náboje a zbraně.

Chytněte zlou vílu: Něco unáší mývalí děti. S`Lanter, jako pověrčivý lid, věří, že je krade nějaká krvelačná bestie. Místo, odkud jsou děti uneseny, je vždy strašně rozházené a rozmlácené. Únosce ale nezanechává žádné stopy – dokonce ani pachové. Zvířátka si únosce pojmenovali jako Zlou vílu a mají ji za jakési mystické stvoření. Byl ustaven zákaz vycházení a norníci nastražili více pastí.

Matka naposledy zmiznuvšího mláděte tě poprosí o pomoc. Na místě posledního zmizení objeví hráč polámané větve apod. jako důkaz bitky. Bližší pohled odhalí, že únosce umí dokonale zakrýt své stopy (S`Lanter neví nic o různých stopařských tricích – ty užívají nejvýše při lovu, ale nechápou, že mohou být použity i na zametení stop). Když se rozhlédnete kolem, najdete také cáry oblečení, které mývaloidé přehlédli. Pokud jste se předtím setkali s Šakaly, rozpoznáte na oblečení jejich znaky. Jestliže Šakaly neznáte a ukážete oblečení Rinar, ta vás odkáže na lidské tábory poblíž. Rinar každopádně prohlásí, že pokud mláďata opravdu unesli lidé, bude muset být prolita krev. Totožnost Šakalů vám také potvrdí lidé v Junktownu a Hubu. V Šakalím táboře můžete získat další informace mnoha způsoby. Jisté však je, že oni mláďata nemají, ale ví, kde jsou. Vypadá to, že Šakal jménem T-Bone byl kýmsi najat, aby ověřil legendy o chytrých zvířatech poblíž Kráteru. Cestou narazil na mládě, které se zatoulalo příliš daleko od řeky a od té doby je se svou tlupou banditů lovil. Měli za to, že mláďata jsou jen zvířata (až do určitého věku se S`Lanter dorozumívají jen svým jazykem – později se učí angličtinu jako připomínku starých dob).

T-Bone řekne hráči, že mláďata prodali karavaně, co křižuje pustinou a je vedena chlapem jménem P.T.Barnum. Karavana disponuje více různými zvláštními tvory na předvádění. Pokud vás T-Bone nasere, můžete jej klidně odkráglovat. Zbytek Šakalů to nechá chladnými. Sesbíráte-li dost informací, povede se vám karavanu vystopovat. Barnum vám pak poví následující historku: Všichni jeho předkové byli sběratelé kuriozit. I po velké válce předával jeho děd všechny potřebné znalosti o rodiném podniku jeho otci a ten zas jemu. Věděl, že jednoho dne se věci uklidní a lidé se budu chtít bavit. Pocházejí z vaultu v Hubu. Jednoho dne tam jeho děda založil noční klub s kouzelníky a kuriozitami. Jeho otec převzal klub, ale mladý Barnum měl toulavou krev – koupil si karavanu a od té doby křižuje pustinou. Má slušnou sbírku podivných bytostí a pár si jich dokonce sám “vyrobil” (věrný Barnumskému heslu: Každou minutu se rodí nový prosťáček, kterého můžeš napálit.). Zpočátku měl jen pár tanečnic a akrobatů, ale dařilo se mu celkem dobře. Byl oblíbený hlavně u Chánů, kteří milovali především sličné tanečnice (pozn. překl: Tanečnice?! Héérečky!!!). Později jej však jeho účinkující začali postupně opouštět. Zůstal sám se svými mutanty a na koleně dělanými zázraky. Mířil zpět do Hubu, když se dozvěděl o zázračných “zvířecích lidech”. Mluvilo se o nich jako o zvířatech, co chodí a loví po lidském způsobu a žijí poblíž radiaktivního kráteru. Jen málodko se z té oblasti vrátil, aby mohl vyprávět. Když se Barnum ptal na podrobnosti, lidé jen krčili rameny. Kdo by se staral o nějaké blbé mývaly, když tady bylo spousta starostí s uživením rodiny, zaháněním mutantů a vůbec přežitím. (Pozn. To je také jeden z hlavních důvodů, proč o S`Lanter nikdo nic neví – každý má tři prdele vlastních problémů.) Barnum byl touto legendou doslova posedlý – přes rok sbíral útržky informací, až se mu zhruba povedlo lokalizovat teritorium mývaloidů. Jelikož věděl, že sám není k lovu vybaven, najal si na to pár Šakalů.

Když hráč karavanu konečně najde, bude Barnum paranoidní a nebude váhat použít brokovnici. Můžete ho překecat nebo se do jeho tábora vplížit… nebo ho prostě odprásknout. Když s ním pokecáte, poví vám Barnum svůj příběh, ale nebude chtít mláďata vydat – pokud mu ovšem nepřinesete lepší atrakci. Pokoušel se sice zvířátka předvádět, ale většině návštěvníků připadala naprosto nezajímavá. Poví vám o rudém škorpionovi, který žije poblíž L.A., a kterého by bral na výměnu. Barnum se sice po fiasku se S`Lanter chce vráti do Hubu, ale jeho fotr k něčemu potřebuje jed právě tohoto škorpíka. Jakmile jej zabijete a přinesete, vydá vám vězněná mláďata. Když je vrátíte jejich rodinám, budou vám loajální i norníci – mezi unesenými byly i jejich děti. Matka, která vám dala tento úkol, vám věnuje nějaké vybavení.

Následující dobrodružství se odehraje jen pokud přinesete důkazy, že v Kráteru nejsou žádní bohové.

Obchodní styky: Jakmile S`Lanter přesvědčíte o neexistenci bohů, požádá vás Rinar, ať pro ně navážete obchodní styky s lidmi. Ovšem jen s těmi, které máte za důvěryhodné. Junktown nebude mít zájem. Ten projeví jen Hub a Chánové. Domluvíte-li se s Hubem, bude město čas od času vysílat k S`Lanter karavany. Čeká vás také odměna, za nalezení nových obchodních partnerů. Povíte-li to Chánům, ti na S`Lanter samozřejmě zaútočí a když se po nějakém čase vrátíte, najdete jen trosky a několik přeživších zvířátek, která vás okamžitě napadnou (ze všech S`Lanter se stanou vaši nepřátelé a i ti ve vaší družině na vás zaútočí, jakmile vstoupíte do zničené vesnice).

Mývalové

Tady máte jeden obrázek mývalovité potvory z Nor a navíc ještě koncept Chánského brnění z pneumatik. (pozn. překl: něco jako má JaW, že?)

Miniaplikace


Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Fallout Bible


Vývojářské memoáry

Fallout 3: Van Buren


Rychlé odkazy
České stránky
Templáři VŠB
ABCgames



Zahraniční stránky
No Mutants Allowed
Duck and Cover
Planet Fallout
Fo3 ofic.stránky
Bethblog
The Vault
Trzynasty Schron
Falloup Online

Modifikace
Vault-Tec Labs
Killap.net
Last Hope
Fallout:Resurrection
Fallout:BGE
Mutants Rising
Fallout:Yurop

Pro autorizaci
pište na e-mail


Sponzoři VŠB

TOPlist

BlueBoard.cz
.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..