Vault šílené brahmíny - největší stránka o sérii Fallout v češtině i slovenčine | Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, FOnline, Fallout 4
... vstup do vaultu ... orientace ... vaultmasteři ... kontakt ... poslat novinku ... fórum ... archiv ..

Fallout

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
vault-boyové
holodisky
konce
texty ze hry
vychytávky
archiv zvuků
screenshoty
demo
wiki
fórum
download

Fallout 2

novinky
recenze
návod
města
náhodné lokace
postavy
spolubojovníci
předměty
zbraně
brnění
automobil
holodisky
karmické tituly
konce
texty ze hry
kulturní odkazy
zajímavé sejvy
vychytávky
screenshoty
archiv zvuků
mapper
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout Tactics

novinky
recenze
návod
charakter
mise
náhodné lokace
zbraně
brnění
vozidla
holodisky
drogy
screenshoty
multiplayer
hrajeme po netu
tipy a triky
editing
obličeje
modifikace
wiki
fórum
download

Fallout: New Vegas

novinky
recenze
hráčské recenze
návod
spolubojovníci
screenshoty
videa
zbraně
download
wiki
fórum

FOnline

novinky
faq
fórum
FOnline: 2238
status
server-boy 2238
manuál
mapy
instalace
screenshoty
gang VŠB
wiki-boy 2000
download
The Life After
status
manuál

Společné

bible
časová osa
bestiář
pitevna
traity
perky
technologie
zbraně vs. realita
bugy
tajemná tajemství
technické problémy
licence

Fallout projekty

Fallout Online (V13)
Fallout 4
Fallout 3: Van Buren

Příbuzné hry

Arcanum
AshWorld
Fallout: BOS
Fallout 3
Fallout: PNP
Fallout: Warfare
Fallout Tycoon
Lionheart
STALKER
Borderlands

Hry naživo

Fallout LARP
Fallout RP
download

Soutěže

O brahmíní vemeno
screenshot měsíce
žebříček charakterů
žebříček kr. zásahů
masový hrob
rychlonožka

Zábava

povídky
poezie
knihy
komiksy
filmy
hudba
kvízy
humor

Různé

články
rozhovory
jak přežít
wallpapery
bannery
průzkum
srazy a setkání
IRC channel
odkazy

Vault šílené brahminy - největší stránka o sérii Fallout v češtině a slovenčine.

SOCIOLOGIE SVĚTA FALLOUTU

Domorodci

David Camacho přispěl s menším sociologickým komentářem, vysvětlujícím tak náhlé objevení primitivních/domorodých společností ve světě po nukleárním holokaustu. O tomto problému zde již byla řeč v updatu z července 2002. Takže: Ve světě existuje mnoho příkladů takového zprimitivnění původně kultivovaných společností. Třeba v Hondurasu žije kmen Miskito, který odvozuje svůj původ od Anglických trosečníků. Mluví zpotvořenou angličtinou a jinak žije způsobem obvyklým pro podobné lovecko-rybářské kmeny v tomto regionu. V Amazonii pak žijí zbytky populace německých osadníků, mluvících velice zkomolenou němčinou. Z hraní Falloutu jsem si odnesl dojem, že Vault Dweller při svých toulkách pustinou narazil na tlupu již před delší dobou “zdivočelých” domorodců, kteří snad ani nikdy neobývali Vaulty a jejich předci prostě nějakým způsobem přežívali v pustině. Mimochodem, nevím, zda jde o náhodu, ale v Kalifornii existuje město s názvem Mariposa.

Něco k víře. Existuje nějaká všeobecně uznávaná ideologie/náboženství? Předpokládám, že by byla monoteistická. Mohlo by to objasnit něco z Hakuninových blábolu (doplňková otázka – odkud je vlastně jméno Hakunin. Není příbuzný s Bakuninem (pozn. překl: ”?”).

Všechna předválečná náboženství jsou ve Fallout světě asi stále přítomna, ale raději jsme se o nich nezmiňovali, abychom nikoho zbytečně nedráždili. Hubologové jsou asi jediná církev, která se kapku blíží svému reálnému předobrazu (pozn. překl: scientologové). Nemá tedy asi moc smysl se o nich blíže zmiňovat mimo toho, že církve válku přečkaly. Podle mě existuje stále celé obvyklé spektrum křesťanských náboženství a možná se rozštěpilo do ještě více církviček. Mormonská církev asi stále existuje - bylo by celkem obtížné vybombit celý Utah a mormoni jsou odolní bastardi. Otec Tully v NR přirozeně nebyl pravý kněz a Jo v Modocu byl asi něco jako duchovní, ale ani jeden nezastupoval reálnou církev. V původní dokumentaci byl Tully z Opatství, odkud jej vykopli poté, co náhodou zapálil jednu z jejich knihoven. Nevíme ani nic bližšího k různým kmenovým náboženstvím, ovšem kromě Zmijí výše. Vše co bych k tomu řekl, by byly jen spekulace. Určitě ale nějaká náboženství existují - v Arroyu vyznávají předky, jinde snad radškorpiony, slunce, vulkány, bouři, chemikálie, rostliny, radiaci...

Nevím odkud pochází Hakuninovo jméno. Pokud byl v originálních dokumentech k F2 mohl by o tom něco vědět T. Cain. Poptám se. Jeho kecy jsou asi způsobené neustálým předávkováním různými chemickými a rostlinnými sajrajty. Je dost ujetý, což je ale při jeho povolání šamana přednost.

Jinak je za jeho způsob řeči odpovědný Mark O’Green, který se přímo vyžívá ve vymýšlení originálních způsobů řeči pro NPCíčka (Setova či Sulikova mluva a další). Dá se tedy říct, že v pustině je spousta různých kultů a měli byste si na ně dát majzla, protože většině se nebude líbit, kdo jste ani co si o nich myslíte...

Jaká je rodinná struktura v univerzu Falloutu? Z toho co jsme viděli, se lidé drží obvyklého schématu nukleární rodinky, nebo v mnoha případech rodiny s jedním rodičem (asi kvůli vysoké úmrtnosti v pustine).

Řekl bych, že se to liší region od regionu. Nemám k tomu žádnou dokumentaci. Patrně to ale budou normální rodiny, možná sem tam nejaká komunita nebo vesnice, kde se o deti starají všichni rovným dílem.

V okamžiku kdy je záhodno navodit atmosféru padeátých let je schéma nukleární rodinky obzvláště vhodné.

Rasismus: Viděli jsme příklady nevraživosti obyvatel města k divochům z pustin a naopak. Je tady ve hře ještě i jiný druh rasismu? Mimo tradičního nepřátelství lidí a mutantů. Podle mě by katastrofa jako Velká Válka dala lidi spíš dohromady.

K tomu nemám žádné materiály, ale kromě příkladů, které jsi zmínil, se myslím dobře daří i tradičnímu rasismu a sexismu. Barva kůže, společenský status a povolání jsou pořád dobrá výmluva pro strach a nenávist. Komunity jako NCR a Modoc s tím možná tolik problémů nemají. A jestli Velká Válka lidi stmelila? Možná se zasloužila o vznik několika komunit, ale taky od sebe lidi v pustině izolovala. Už ve F1 nesnášelo Shady Sands Hub a bylo nedůvěřivé k Junktownu a hodně lidí taky moc nevěřilo Bratrstvu Oceli etc, etc,etc... Je zde prostě velký potenciál k rozdmýchání nenávisti.

Vždycky mi připadalo fajn, že je v řadách Bratrstva tolik bab a líbila se mi i černoška Lynette jako hlavy VC (která navíc podporovala otrokářství, což byl pro hráče myslím zajimavý protiklad). Kultura světa falloutu byla zajimavě promíchaná.

Moc se mi nezdá Chrisovo vysvětlení životního stylu primitivních domorodců. Že nemají k dispozici žádné pokročilé technologie je logické, stejně jako jejich kmenová struktura. Dost neuvěřitelné ale je, že by post-apkalyptičtí američané zdegenerovali v předkolumbovské domorodce.

No já minule odpovídal na Azaelovu otázku, jak se z američanů stali primitivové v tak krátké době. Tvá otázka se týká toho, že celá ta domorodá kultura je nevěrohodná. A víš co? Máš pravdu.

Jestli chceš ve Falloutu posuzovat věrohodnost, najdeš mnohé díry a ne ke všem existuje konkrétní vysvětlení. Kultura Arroya byla divošská hlavně kvůli navození tématu a atmosféry dějové linie a snad to fungovalo. Designéři se pokoušeli vytvořit pomocí domorodé kultury atmosféru hry, a myslím, že si prostě chtěli pohrát s ideou, že hlavní postava pochází z primitivní, netechnologické, předky uctívající kultury. Byl to prostě způsob, jak přenést příbeh Vault Dwellera z minulosti do současnosti a udělat pro hru zajímavé pozadí.

Osobně si myslím, že jsme zvolili správný směr a byla to zajímavá obměna. Bylo to věrohodné? Nevím, asi ne. Ale Fallout je jen hra a některé věci musíte brát kapku s nadhledem.

Jedno z potenciálních vysvětlení by také mohlo být, že mnoho z mluvených dialogů daboval Mark O'Green, který si velice rád pohrává s různými dialekty. Líbí se mi, co provedl s hlasy Starší, Hakunina, Sulika a dalších. Jistě - jsou bizarní a často musíte uvažovat, ze které to kultury ci země pocházejí, ale to je podle mě přednost a ne chyba.

Staň se pomocníkem při tvorbě, nakrm Šílenou brahmínu!:)




Stránky v EN

No Mutants Allowed
Fallout Wiki
Fallout Database

Modifikace v CZ

Fallout:Resurrection
Fallout et tu
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout:BGE (dead)
Fallout:Yurop (dead)

Modifikace v EN

Vault-Tec Labs
Fallout 2 Restoration Project a neof.patch
Fallout of Nevada
MIB88: Megamod
Last Hope
Fallout et tu



Sponzoři VŠB

TOPlist





.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. irc channel .. kniha hostí .. fórum .. archiv..