Ratmanova nora
Zpívající banditi jsou rozprášeni a již se nikdy nedokážou sjednotit k jakékoliv akci. Chekotayův tábor je ochráněn a technici tak mají šanci dokončit prototyp nové pulsní zbraně, zatímco Myra má dost mrtvol pro své pokusy. Chekotay si bere prototyp pulsní pušky sebou a jde se s ním pochlubit Ratmanovi. Po příjezdu k Ratově noře však zjišťuje neblahou věc: Ratmanův tábor byl přepaden neznámou bandou nájezdníků!
Silná nájezdnická skupiny, vyhnána ze svého teritoria rozpínajícím se Bratrstvem, obsadila hraniční pevnost Ratmanii a pobila většinu Ratmanových mužů. Nebyl to zase takový problém - RatGuardi jsou skvělí s raketometem, ale v lesnatém terénu je jejich bojeschopnost podstatně nižší. Avšak Chekotayův vůz nese kromě pulsní pušky také další zbraně, totiž automatické pušky LG. S využitím podpory místních obyvatel (po mutaci jim nějak zmodrala kůže), přerostlé krysy a štěstí se snad podaří vyhnat nájezdníky z Ratmanie. Nájezdníci jsou však skvělí střelci, takže je nutné vužít taktiky: teplé sniperské hnízdečko na střeše skladu nebo raketometník pálící z vršku rozpadlé boudy zmůžou mnoho, stejně jako tichý assassin, pro kterého není problém proplazit se oknem. Nezapomeňte: Lepší taktik vyhrává!!
Mise je ve verzi 2,2.

Ratmanovi chlapci bojují pod vedením svého velitele dobře, ale...
...když dorazí pomoc vyzbrojena rychlopalnými zbraněmi...
...vznikne nepřekonatelné komando.
Tři pistolníci z Apokalypsy.

Nájezdníci útok zezadu neočekávají, he he...

Zachraň Ratmana v misi Ratmanie!!"