.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv .. |
Snad si někteří pamatují, jak se zde na jaře objevil článek o projektu Equilibrium.
Aktuality jste mohli sledovat na našem webu. Pokud o projektu slyšíte poprvé, tak mi dovolte shrnout dosavadní vývoj.
Z původního konceptu celé pustiny sešlo z jednoduchého důvodu. Existuje již v mnoha různých variacích a další vznikají. Servery si jsou velice podobné a každý láka hráče na svých pár novinek. Rozhodli jsme se tedy zkusit něco jiného a po dlouhých diskusích byla vybrána myšlenka realizace jednoho rozsáhlého města, do kterého zhustíme veškeré herní prvky. Napadá Vás jaké město mohlo být vybráno? Vault City nebylo nejhorší nápad, ale ne to to není. NCR? To už bylo lepší, ale bohužel. San Francisco? Staré rozložení sil ve městě na znepřátelené tábory a vědce by nebyla nejhorší volba ale ne - SF to také nebylo. Pokud Vás napadlo New Reno, tak trefa do černého. Reno nabízí ukázkový příklad zdevastované společnosti ovládané těmi nejhoršími zástupci lidstva. Vládne mu několik rodin, každá jiným způsobem, naleznete zde úplné trosky sjeté jetem, lehké děvy i drsné týpky. Prostě ideální prostředí s perfektní atmosférou.
Město je v současném stavu projektu velké do počtu map zhruba jako všechny mapy původních Falloutů dohromady a rád bych zdůraznil, že nenarazíte na stejnou mapu 2x. Abych začal starými známými ulicemi.
Pamatujete Golden Globes? Můžete si zajít natočit snímek a úspěšnost vám ovlivňují Vaše sexuální zkušenosti. Ty si samozřejmě můžete ve městě v bordelu u kitty lehce navýšit.
Co takhle boxing aréna v tělocvičně? Měli jste rádi turnaje z původních Fallout sérií? Nyní můžete vyzvat kohokoliv, kdo bude ochotný si to s vámi rozdat. Pokud být v ringu není pro vás lákadlem, tak co takhle si vsadit na jiného zápasníka, který si to v ringu za moment s někým rozdá? No problemo.
Pokud box není prostě Vaším šálkem kávy, tak ve sklepení kasína se konají specielní zápasy, které jsou prakticky bez pravidel. Žádné boxerky, žádná pravidla...no dobře jedno omezení je - bez BG :). Sázky jsou samozřejmostí.
Stále mimo Váš soudek piva? Tak co takhle si zajít před město vsadit na brahminí závody nebo zápasy Deathclawů?
Pořád nic? No budiž, tak co takhle zkusit pracovat pro jednu z NPC frakcí ve městě? K dispozici máte zatím loveckou frakci, Děti Atoma, kteří mají v suterénu reaktor z jaderné bomby (je trošku nestabilní :-)) nebo můžete své služby nabídnou zlodějskému cechu, který sídlí v kanalizačním systému města. Samozřejmě můžete pracovat i pro npc vyskytující se ve městě. Samozřejmostí jsou i úkoly u starého známeho Renesca, i když obchod vede v současnosti již jeho syn.
Že pořád nic? Tedy jste velice nároční, ale zdaleka nejsme u konce ;-). Kromě klasického pve, které slouží převážně k zpřístupnění několika výhod,perků a získávání zkušenostních bodů, máte k dispozici robustní pvp systém. Můžete se přidat rodinám Mordino, Wright a Bishop. Salvatoři ztratili ve městě na vlivu, ale stále jsou uznávanou společenskou vrstvou. Každá ze 3 jmenovaných rodin má nějakou svou výhodu, z které můžou její členové čerpat. Jedná se samozřejmě o hráči řízené frakce, které jsou spolu ve sporu o nově objevená území v pustině.
Ve vnějším pásmu města byly postaveny pvp lokace, kam hráči musejí kvůli výrobnímu materiálu a náročnějším questům. Nutnost navštěvovat tyto oblasti automaticky zapříčiňuje střety mezi hráči a nutí hráče spolupracovat se členy své rodiny, aby měli bezpečnější cestu a efektivněji nashromáždili suroviny.
Již zmíněné oblasti v pustině jsou hlavním místem bojů mezi rodinami. Byly pro tento účel navrženy a jejich dobytí obnáší více než jen brutální útok silou. Čím důležitější oblast, tím více schopností je potřeba k jejímu získání. Od tradičního lockpick, přes repair až po science skill nebo páčidla a vysoké síly pro vylomení dveří. Ve skupině tedy musí být přítomni inženýři schopní dostat se přes příslušná zabezpečení.
V přípravě jsou také tradiční pvp arény, které zavádíme na přání hráčů.
Abych se vrátil k PvE, tak samozřejmostí jsou lokace/dungy určené pro větší skupiny hráčů. Ukrývají ve svých útrobách vzácnější kousky technologií, pro které by 3/4 lidí vraždila.
Za zmíňku určite stojí přepracovaný systém Traitů a Perk. Traity byly rozděleny na 8 hlavních a 8 vedlejších, Hlavní odemykají některé perky, které můžete získat v průběhu levelení (samozřejmě některé perky znepřístupňují). Vedlejší traity jsou traity s menším účinkem a většinou žádný další perk nezpřístupňují. Za zmínku určitě stojí momentálně testovaný trait Dítě radiace, který zvyšuje regeneraci buněk v závislosti na hladině ozáření...během testování se nám pár beta testerů rozteklo :D.
V neposlední řadě bych přiblížil výrobní systém. Vybavení musíte vyrábět na různých zařízení - přetavit rudu musíte u "pece". Při výrobě plamenometu musíte použít ponk(švýcarský nožík opravdu nestačí...když dodáte fotku tchýně, tak vyrábím zdarma). Na výrobu řekněme Super kladiva už potřebujete víc, než jen obyčejný ponk(samozřejmě i lepší suroviny).
Kromě nutnosti mít vhodné suroviny, nástroje a "výrobní zařízení(je-li vyžadováno)" je crafting systém rozdělen do několika stupňů ovládání řemesla. Amatér prostě plasmovou pušku neseřídí :-). Kromě zmíněného rozdělení na úrovně řemesel existuje ještě úroveň Vašich schopností (skillů). Stupně umění řemesla samozřejmě navyšujete s rostoucími skilly.
Pff začínáme být moc dlouzí. Děkuji všem, kteří dočetli až sem a jsem rád, že Vás to zaujalo(jinak byste se až sem nedočetli :)). Zkusím to zkrátit.
Součástí tvorby profesního systému jsme vytvořili zcela nové rozhraní, starého (ne)známého Fix-Boye. Starý umožňoval jen omezené množství funkcí a veškerá výroba a vylepšení v něm byla prováděna stylem vytvoření zcela nového itemu a smazáním starého. nový item musel být námi předpřipraven, což zamezovalo rozsáhlejšímu nasazení vylepšení v praxi. Nový Fix-boy umožňuje pracovat přímo s parametry samotného vybavení, a tak je vylepšení vybavení umožněno prakticky v jakémkoliv směru. Samozřejmě čistě teoreticky - je to omezené úrovní profese, přednastavených parametrů a dalšími prvky (pro udržení vyváženosti).
Na závěr bych jen v krátkosti zmínil množství nových animací ve hře, přibyly anti-power armor zbraně - zbraně s velmi navýšenou penetrací, do brokovnic lze nabít i EMP nebo elektrické patrony, samotné power armory je nutné dobíjet a v lapáku už je po nadílce :-). Pokud Vás napadlo, kam si hráči mohou odložit do bezpečí své věci, tak pro tento účel byl vypracován hotelový systém. Pronajmete si pokoj a můžete si do něho přikupovat i vybavení. Pro nouzové odložení věcí slouží banky - v dlouhodobějším užívání jsou dražší.Také jsme zavedli možnost tzv. Hex shotingu - je možné hodit granát nebo vystřelit raketu do volného prostranství (nemusíte mířit přímo na cíl) - lze tak zasáhnou nepřítele schovaného třeba za zdí(prohodíte oknem, dírou ve zdi a podobně).
Poslední drobnost na závěr:
Hráči po městě pobíhají s Pip-Boyem na ruce a obyvatelstvo se k této technologii dostalo také, tak ve spolupráci s jistou nejmenovanou společností zavedli "online bankovnictví", kdy Vám váš Pip-boy slouží jako kreditní karta. Ukázalo se to jako bezpečnější způsob uchovávání peněz ...jen nepřijít o ruku.
Snad je vidět, že jsme udělali kus práce, ale stále je ve hře velké množství bugů, které ladíme. Chybí mnoho map (hlavně kanalizace :)). Mnoho textů ještě nebylo přeloženo do angličtiny a celkově je mnoho z konceptu ještě rozpracováno.
Uvítáme jakoukoliv podporu.
Umíte anglicky alespoň trochu slušně - můžete přispět překladem.
Programujete? Scripteři jsou potřeba jako sůl.
Vyznáte se v herních principech? Můžete pomoci vyvážit zbraně.
Chtěli byste příspět mapou? Žádný problém - s editorem map Vás zaučíme.
Máte neuvěřitelnou schopnost vyznat se v gigantických tabulkách plných čísel? Můžete pomoci vyvážit vybavení a tabulku efektů při kritických zásazích :-).
Máte dobrý nápad? Nechte si ho pro sebe, už jich bylo moc :D. No tak teď vážně. pokud Máte dobrý nápad do hry, tak si ho pořádně promyslete a buďte připraveni si ho obhájit.
Umíte pracovat s grafikou? Zhruba úroveň úpravy fotografií - můžete přispět kupříkladu novým grafickýcm rozhraním.
Chcete vymyslet nějaké questy?Žádný problém, ale napíšete pro ně i dialogy :-).(lehké)
A tak dále - pokud si myslíte, že můžete přispět a hlavně pokud chcete přispět, kontaktujte nás na support@fonline.cz nebo na alwar@fonline.cz
PS: Fórum na stránkách projektu vypadá trošku mrtvé, ale to protože developerské máme jinde. Město ještě není přístupné veřejnosti, tak kdo by tam psal že :-).
Děkuji všem, kteří si udělali čas na pročtení tohoto článku a obzvláště děkuji všem, kteří se ozvou, že by chtěli nějakým způsobem pomoci s vývojem.
Autor: RudiB | Odesláno: 18:58, 2.1.2012 | ID: 33a0ec | Nahlásit Vaultmasterům |
vyzera zaujimave, snad skusim ked to bude hotove... tento klaiscky fonline hravam uz zriedka | |||
Autor: Sius | Odesláno: 11:47, 3.1.2012 | ID: 6f99ae | Nahlásit Vaultmasterům |
Klasícký = 2238? Tam je mrtvo a živo už nebude, viz server-boy. Do rena vkládám svoje naděje a doufám, že se projekt rozroste v mezinárodní, tak aby měl stálou hráčskou základnu a dost aktivních hráčů. | |||
Autor: Tom9k | Odesláno: 13:29, 3.1.2012 | ID: 41a986 | Nahlásit Vaultmasterům |
Jen tak mimochodem, nemá 2238 stále status beta verze? | |||
Autor: RudiB | Odesláno: 14:31, 3.1.2012 | ID: 42ba26 | Nahlásit Vaultmasterům |
nahoodu zas tak mrtvo tam neni... kazde 3 hodiny je dajaka vacsia akcia a v hinkley sa da tiez slusne zatrielat, ale toto tu vyzera zaujimavejsie, spravil by som si dajaku arenovu postavu :D | |||
Autor: Imir | Odesláno: 14:37, 3.1.2012 | ID: 60a266 | Nahlásit Vaultmasterům |
Mrtvo tam je, pamatujji doby kdy na serveru bylo 500+ hráčů.... Dokud nebude WIPE tak je to mrtvola. Ale co by taky chtěly když to neWIPLY už rok a půl. Ať se Solar a spol styděj za svou práci.... | |||
Autor: Mayck | Odesláno: 16:12, 3.1.2012 | ID: 607bba | Nahlásit Vaultmasterům |
Podle náznaků developerů, bude na 2238 wipe do konce roku :-) Tom9k: má status betaverze a ještě tak 5-15 let mít bude... | |||
Autor: Imir | Odesláno: 11:31, 4.1.2012 | ID: 60a266 | Nahlásit Vaultmasterům |
Do konce kterého roku??? :o)) | |||
Autor: RudiB | Odesláno: 13:46, 4.1.2012 | ID: 43084e | Nahlásit Vaultmasterům |
dakedy v januari ma byt sa mi tak zda | |||
Autor: Alwar | Odesláno: 21:14, 4.1.2012 | ID: 41d2e6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Njn...všichni chtějí ještě něco stihnout před koncem světa :-). | |||
Autor: Lordus | Odesláno: 21:28, 4.1.2012 | ID: 524d42 | Nahlásit Vaultmasterům |
Drzim vam palce developeri! | |||
Autor: Lordus | Odesláno: 23:00, 4.1.2012 | ID: 524d42 | Nahlásit Vaultmasterům |
na 2238 bude v pátek WIPE | |||
Autor: Erendil | Odesláno: 00:16, 6.1.2012 | ID: 4309de | Nahlásit Vaultmasterům |
Tohel by mělo cenu si zahrát, vypadá to ještě lépe než 2238 za zlatých časů... | |||
Autor: StanleyCZ | Odesláno: 14:37, 7.1.2012 | ID: 5189f8 | Nahlásit Vaultmasterům |
Držím palce a doufám, že hra bude brzy hotová... Už se těším :D | |||
Autor: Alwar | Odesláno: 21:21, 9.1.2012 | ID: 41d2e6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Tak jsem letmo koukl na 2238 po wipe a mrchy maji par stejnych napadu jako my :-/. Od možnosti házet granáty bez míření na cíl až po rozdělení traitů na primární a podpůrné... šlohnout to nemohli (zveřejnil jsem to až tady), takže hold tam mají podobného génia :D. | |||
Autor: StanleyCZ | Odesláno: 18:13, 11.1.2012 | ID: 5189f8 | Nahlásit Vaultmasterům |
Však to tolik nevadí. Myslím že na váš server se lidé poženou. Mě osobně teda třeba víc láká ten váš projekt než 2238 :D | |||
Autor: Danielsan846 | Odesláno: 20:30, 13.1.2012 | ID: 33513c | Nahlásit Vaultmasterům |
Zajímalo by mě zda budete dělat i CZ lokalizaci, nebo to necháte jen v AN. Ten 2238 jsem též zkoušel, ale bylo tam moc vrahů a zlodějů, samotná člověk si tam moc neškrtnul. Jsem třeba kutal rudu a odpráskli mě, čórli mi krávu i s rudou. Kvůli tomu jsem to pak přestal hrát, neměl jsem na to nervy. Nasmál jsem se ale když jsem si druhý den spustil hru, dal load a koukám že jsem declawý vejce :). | |||
Autor: Alwar | Odesláno: 13:35, 21.2.2012 | ID: 700dac | Nahlásit Vaultmasterům |
No v plánu byla EN lokalizace ...české dialogy se dělaly bez diakritiky s tím, že je překladatelé přeložili do angličtiny, takže čistě teoreticky by se ta čeština přidat dala, ale kvalita by za moc nestála :-)...musely by se ty dialogy přepsat a přidat do hry české znaky. Jak je na tom projekt teď nevim - před měsícem jsem odstoupil a zaměřil pozornost jinam. |