.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chekotay, 2017-08-30 21:20:22,

Bethesdí fešácké mody pro Fallout 4

Ty tam jsou doby, kdy se do moddingu Falloutů pouštěli jen naprosti šílenci, kteří z pofiderních ruských serverů stahovali na koleni zbastlené nelegální nástroje k editaci původních Falloutů.*) Dnes je doba jiná, engine je důkladně provařený (Havok byl představen v roce 2000 a hádám, že je starší, než někteří hráči, kteří si jej dnes užívají.), nástroje vyšly ofiko a vůbec je moderská komunita hýčkána z nejvyšších míst. Kromě známého modařského serveru Nexus (zapojte se i vy do bitvy o nová pravidla českého pravopisu) je možno mody zdarma najít i na domovské stránce producenta. A právě Bethesda právě dělá další krok směrem k podpoře modů. Nebo to tak aspoň vypadá.
Divoké modování má pár výhod: Z kyberprostoru se na vás může vyvalit opravdu cokoliv, kreativita je neomezená; jo a taky je to zdarma.
Nevýhodou je, že mody jsou navzájem nekompatibilní, destabilizují hru, schází jim jakákoliv podpora a kolikrát se na to autor vykašle hned po zveřejnění alfa verze, neboť téma je třeba nosné, avšak jej už to nebaví.
A teď si představte, že by se nějakému fakt dobrému modu dostalo plné, oficiální, podpory silného producenta, a to ne jen tak lecjakého, leč toho z nejpovolanějších, totiž vlastníka původní hry. Boží představa, co?
No tak se zase utřete a nechte si zajít chuť.
Bethesda přichází s Creation Clubem, místem, kde si můžete koupit mody pro Fallout 4 a The Elder Scrolls V. Mody zde jsou zaručeně funkční a kompatibilní jak navzájem, tak s vlastní hrou. Vytvářejí je jak kmenoví pracovníci, tak externí vývojáři, kteří jsou za svou práci placeni, a než je produkt zveřejněn, prochází standardním testovacím kolečkem. Takže vy za svých pár korun dostanete profesionální obsah v kvalitě, která je u Bethesdy na tradiční úrovni (ehm) a nemusíte se o nic víc starat. To je fasa.
V čem je háček?
No tak za prvé v tom, že nyní, na začátku projektu, kdy je největší zájem, těch modů není mnoho. Dále už samotný fakt, že Bethesda chce spolupracovat jenom s profíky, nutně omezí největší výtrysky kreativity. No a pak je tady ten problém s autorskými právy nebo čím, takže se Bethesda nechce zahazovat podporou stávajících modů, leč vše nabízené v Creation Clubu je "all-new content". Což je smutné - zamáčkněme slzu nad výše nastíněnou představou vypucování osvědčených a oblíbených, důkladně rozpracovaných modů - ale ještě smutnější je, že ani tohle se nepovedlo. Skoro všechny za peníze nabízené "all-new" mody tady totiž již nějaký ten pátek jsou a to tak, že zadarmo.
A navíc to vypadá, že tyhle CC mody jsou omezeny vyhrazeným objemem dat a ten je poměrně malý, takže zapomeňte na nějaká "skoro-DLC".

Sečteno, podtrženo, pár hodin po otevření slavného a půl roku dopředu propagovaného Creation Clubu**) to vypadá tak, že nyní už nemusíte mod ke změně barvy pip-boye trapně stahovat zadarmo jako nějaké socky, ale můžete si ho koupit.

Takže těžko říct, jestli sledujeme převratný pokus o zavedení mikrotransakcí do áčkového single-playeru, nicméně už jen ten shitstorm v komentářích pod Bethesdím release stojí za to. :-)


P.S.: A to, že Bethesda hráčům nadělila sto kreditů do začátku zadáčo, jí je platné jako Bělobrádkovi jeho humorem přetékající omluva.

*) Mimochodem, nešlo by sousloví "původní Fallouty" nahradit něčím kratším? Očividně by se šiklo rozdělit obsah našeho webu na Fallout a Bethesdallout. Nemáte nějaké nápady?

**) U nás jste o něm neslyšeli, protože mi je Fallout 4 egál.

Sdílet na Facebooku
Autor: FeidiasOdesláno: 13:37, 31.8.2017ID: 7f9d48Nahlásit Vaultmasterům
Pobavil mě hned první "censored" komentář na bethesda.net:)))

Why have you done this? You could make this game optimized, but you just add this piece of [censored] paid [censored]! you added paid mods! Todd, you are self-loving [censored]!
Autor: ZvireZmoreOdesláno: 09:55, 5.9.2017ID: 700c22Nahlásit Vaultmasterům
Fallout a Ballout. Ez ;)
Autor: dexterOdesláno: 06:49, 13.9.2017ID: 522698Nahlásit Vaultmasterům
A co si prostě přestat hrát na nějakou šlechtu a přijmout fakt, že F1&2 už skoro nikdo nezná a pro většinu lidí jsou hlavní fallouty to, co vydala bethesda? Prostě svět se mění, tak to bylo a tak to je.
Autor: ChekotayOdesláno: 21:57, 13.9.2017ID: 50eb62Nahlásit Vaultmasterům
Jean, vyhoďte toho labouristu!
Autor: MelichorOdesláno: 18:10, 23.9.2017ID: 616816Nahlásit Vaultmasterům
Dexter: Až na to, že třeba počet hračů F:NV roste v současné vyšším tempem, než F4 a to je na 7 let starou hru safra výkon (a taky to dost vypovídá o kvalitě). Pravda, F:NV taky vydala Beth. Raději budu označen staromilným pseudoburžoustem, než abych se smířil s kejdou vyvrhnutou vývojáři Beth. I Ian měl více ducha, než kterýkoliv společník z F3.


Před pár měsíci jsem konečně dohrál F3 GOTY a znovu F:NV GOTY. Tam kde Beth potřebuje roboty velké jako dům a Behemoty (u nichž nemám absolutně žádné tušení, jak mohli vzniknout), interakci se společníky rovnou nule a nerealistické kulisy (Little Lamplight), tam Obsidian (BI) dodal opravdové hrozby (Deathclaw metr přede mnou i v T-51 se rovnal load), společníky, jejichž příběh zaujal a docela uvěřitelný svět. O DLC ani nemluvě - z F3 to zachraňuje jenom lehce Point Lookout, ale na propracovanost a provázanost DLC F:NV to vážně nemá (obzvláště sledovat cestu Elijaha). O koncích obou nemá smysl se zmiňovat, ale Howad by si zasloužil za epitaf k F4 jednu do kulí a vynechání ikonického War never changes je... škoda slov - a ano, prokousat se k tomu bylo se sebezapřením a u každého dialového "okna" ve mne malý kousek umřel. Trochu jako srovnávat tvorbu Baye a Nolana...
Autor: ChekotayOdesláno: 15:22, 27.9.2017ID: 51b0a2Nahlásit Vaultmasterům
Tak tak, F:NV je dost dobrý kousek. Docela by mě zajímalo, jak by vypadalo, kdyby Obsidian dostal další možnost, ale tentokrát by již nemohl čerpat náměty rozpracované pro Van Buren.
Nicméně, když si pouštím fantasii na špacír, neuvažuji o tom, že by další Fallout dělali lidé zodpovědní za F:NV, ne; masturbuji nad představou, že by F5 dělali lidé, kteří vypustili do světa Zaklínače 3. :-)
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.