.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv .. |
Vážení, jelikož jsem letos obulil první přednášku, rozhodl jsem se utěšit své miniaturní svědomí alespoň hodnotnou novinkou. :-)
Pokud snad někdo pořád tápe, co to IPLY (Interplay, Inc ... nová homepage, mimochodem) je, pak vězte, že jde o studio, které se na Fallout nejdřív vykváklo, pak se pro jistotu úplně zbavilo cenné licence, ovšem ne až tak "úplně", protože jim jistá, typicky emerická právní skulinka umožňuje zbastlit něco falloutího (teď trochu střílím) zhruba do roku 2011.
Fallout značka je horké želízko nemalého formátu, a jak předvedla protivná tetička Bethesda, dá se též značně reklamně promasírovat, takže sázka na Fallout MMORPG (yey!) není až tak mimo mísu. Před pár měsíci IPLY nečekaně kloflo tou dobou bůhvíkde poutničícího Jasona Andersona a nyní je z oficiální TZ jasné, že též Chrise Taylora, který na toto sám osobně upozornil server No Mutants Allowed. Jak je asi známo, oba tito pánové plodně spolupracovali na FO1 v ne nevýznamných pozicích (lead technical artist + game design v případě Andersona, lead designer + original game design v případě Taylora). Projekt navíc dostává krycí název (njn, Američani :)) Vault 13, samozřejmě podle Vault Dwellerova rodného krytu z FO1.
Jelikož je pan Taylor, který už do IPLY jednou přišel v roce 1994, považován za odborníka na RPG, PnP apod. systémy, je asi celkem jasné, čemu se bude na projektu Vault 13 vlastně věnovat. Více čtení o tomhle prima tlusťochovi najdete v našich Vývojářských memoárech, případně v dev profilech NMA.
Ptáte se, proč jsou tihle bejci po všech těch excesech stále ochotni pracovat pro IPLY? Odpověď je podle mě jednoduchá - ani Anderson, ani Cain nezažili krach studia na podzim 2003, to se týkalo vesměs už jen mladší krve BIS - Avelloneho, Sawyera, Deileyho, Foletta a tak, tzn. lidí, kteří se na FO1 nepodíleli buďto vůbec, nebo jen v nedůležitých malých pozicích. Z rozkolu mezi samotnými vývojáři někde mezi FO1 a FO2, nebo ještě spíše na konci vývoje FO1, není nepravděpodobné, že se k uzavření BIS po letech stavěli víceméně neutrálně. Z toho důvodu nelze vyloučit ani příchod dalších FO1 veteránů Boyarského, Cambella nebo Suinna. Budou-li tedy k mání.
Autor: Tom9k | Odesláno: 15:50, 25.9.2008 | ID: 41a91a | Nahlásit Vaultmasterům |
To je dobře, že se na tom podílejí lidi z jedničky - nová hra bude alespoň více falloutí.... | |||
Autor: Lordus | Odesláno: 17:14, 25.9.2008 | ID: 33c8c4 | Nahlásit Vaultmasterům |
1. nevim, proc pouzivate termin pravni skulinka. To neni terminus technicus, je to laicky vyraz a znaci neco v tom smyslu, ze i pres komplexni pravni upravu (smluvni, zakonnou,..) doslo dejme tomu k chybe a vec je mozno interpretovat jinak nez bylo puvodne zamysleno nebo jinak nez v rozporu s ucelem upravy. Prave proto povazuji pouzivani tohoto terminu za nesmysl, protoze si strany pri predani veskerych autorskych a s nim spojenych prav (Bethesde) dohodly, ze IPLY ziska licenci na MMO z prostredi Fallout, pokud stanovi smluvni podminky. Takze zadna skulina, oni proste jasne vedeli co chteji. 2. Podminky jsou jasne, do dvou let od podpisu smlouvy zahajit praci na projektu, sehnat 30 milionu dolaru jako zalohu na cely projekt, tusim ze do ctyr let od zahajeni vyvoje projekt dostat do finalni faze, jinak opce na licenci propada. 3. Pokud chteji dodzet terminy, coz je jaro 09 pro zahajeni, musi na tom zacit pracovat, coz uz zacali, ale hlavne sehnat tech 30 MEGA, coz i vzhledem k soucasne krizi nemusi byt jednoduche. Popravde, ja tomu moc neverim, ze se jim to podari, ale pokud bych ja mel delat tento projekt, tak nejprve sezenu lidi, kteri maji nejake zkusenosti a renome a pote se pokusim sehnat ty penize prave s argumentem, ze mam dostatecne kvalitni mozky na to, aby ten projekt zdarne dokoncili. To se prave deje, ale nikde zatim zminka o tech 30MEGA. Vzhledem ke zkusenostem s IPLY a soucasnou financni krizi (ktere mimojine znamena i vetsi naroky na zadatele o uver), nejsem si jist, jestli se ten projekt podari dotahnout do konce. Ale IPLY prakticky nic jineho nezbyva nez delat to co ted dela, jinak by o licenci prisla. Jeji jedina sance je asi prodat akcie a doufat, ze tak navrsi kapital a splni tak podminku dohody.. Jestli se to podari (a vcas) tot ve hvezdach. Popravde z toho moc nadseny nejsem a to z nekolika duvodu. Muze dojit k dvukolejnosti Fallouta, kde IPLY a Bethesda pujde jinym smerem a tak muze dojit k tomu, ze se vytvori 2 odlisne hry a to nejen po strance pribehove a ovladaciho a zoprazovaciho mechanismu, ale i po strance atmosfery, kulturniho pozadi, jednotlivych detaily (zbrane, nepratele,..), ale mohou byt i nektere veci v rozporu. Druhy duvod je, ze k rozjeti MMO je potreba neco okolo 70-90 mil. dolaru. To IPLY nemusi sehnat, ani kdyby ziskalo tu zalohu. Navic IPLY ma se spatnyma financnima vysledkama docela zkusenosti. A to i pres tak popularni tituly ve sve sbirce, jako je, resp. byl Fallout, MDK, Earthwormjim.. atd. Bethesda ma lepsi zazemi a verim, ze by to dotahla do konce, coz u IPLY pochybuji. | |||
Autor: Lordus | Odesláno: 17:17, 25.9.2008 | ID: 33c8c4 | Nahlásit Vaultmasterům |
oprava: ..pokud splni smluvni podminky.. | |||
Autor: ještěr | Odesláno: 18:03, 25.9.2008 | ID: 7f27b0 | Nahlásit Vaultmasterům |
Lordus: OK, dany termin je mozna k nicemu (osobne neznam mnoho nezazivnejsich a otravnejsich veci, nez jsou smluvni podminky), ale smlouva mezi Beth a IPLY tentokrat nemela byt meritem veci. Cilem novinky bylo zamerit se na novou akvizici v osobe CT, co tento clovek pro Fallouty udelal, co by pro ne mohl udelat do budoucna a jak by mohlo toto posilovani realne pokracovat. Kazdopadne dekujeme za zajimavy prispevek. Nebylo by vubec spatne mit (treba i od tebe) takto zamerenou "follow up" novinku, popr. mensi clanek.. | |||
Autor: ještěr | Odesláno: 18:05, 25.9.2008 | ID: 7f27b0 | Nahlásit Vaultmasterům |
jeste dodatek - "dvoukolejnost" Fallouta je hrozny mytus. Fallout je totiz Bethesdou evidentne vykolejeny. Tedy ne, ze by si me IPLY za akvizici 2 oldschooleru nejak omotalo kolem prstu. Ve skutecnosti je situace kolem Falloutu od roku 2003 tak absurdni a zamotana, ze uz zacinam byt vuci sebevetsim "bombam" imunni. | |||
Autor: Henry Thorn | Odesláno: 18:22, 25.9.2008 | ID: 421e50 | Nahlásit Vaultmasterům |
Sice je můj názor asi pro mnohé nepochopitelný,ale radši bych si večer doma zahrál tahové MMORPG V13 než akční Fallout 3.Tot' vše. | |||
Autor: Daemonius | Odesláno: 18:34, 25.9.2008 | ID: 6167ac | Nahlásit Vaultmasterům |
Naopak, to je dokonale pochopitelný.. než ten Bethesdí zázrak, bych taky radši tahový MMORPG.. nebo aspoň pořádný MMORPG od původních tvůrců Falloutu.. oni to nezprasej (snad). | |||
Autor: byF | Odesláno: 18:48, 25.9.2008 | ID: 703390 | Nahlásit Vaultmasterům |
Tahovýho MMORPG se úplně tak nedočkáte... Ale když mi seženete 30 milionů $, tak vám ho udělám :) | |||
Autor: Freeman | Odesláno: 22:16, 25.9.2008 | ID: 616622 | Nahlásit Vaultmasterům |
Naštěstí mají možnost do dubna 2014 ne do 2011 (viz http://www.destructoid.com/interplay-s-web-site-gets-a-new-look-hints-at-fallout-mmo-104812.phtml ) | |||
Autor: Bubák | Odesláno: 11:54, 28.9.2008 | ID: 70a85c | Nahlásit Vaultmasterům |
MMO už není žádná výhra, na to abyste si hru užili musíte mít dobrou komunitu. Dneska se už ale ve hře nikdo s nikým nebaví a nic se tam neděje. Větší komunikaci s hráči zažijete snad i v multiplayeru FPS střílečky kde někdo alespoň napíše "lol" :) Čím je MMO větší nebo jí hrajou miliony hráčů tím je dementnější. A pochybuju, že by to u Falloutí MMORPG bylo jinačí, hardcore komunita co by hrála roleplaying nebo se o to pokoušela by byla zašlapána davem obyčejných hráčů. | |||
Autor: Hihi789 | Odesláno: 10:31, 1.10.2008 | ID: 611ab8 | Nahlásit Vaultmasterům |
Já bych bral víc coop mulťák u klasického tahového Fallouta než MMO. |