.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv .. |
Protože portál Hrej.cz otevírám doslova jednou za uherský rok, s kolosálním zpožděním jsem se dozvěděl o rozhovůrku s Toddem, který pro partnerský web časopisu LEVEL spáchal známý světák mezi herními škrábaly, Pavel Dobrovský. :-)
V čem je ten speciální kouzelný dotek Bethesdy, který z normálních her dělá skvělé hry?
Myslím si, že umíme dělat světy, které na vás působí reálně, i když jsou nereálné. Během toho času, co hrajete naši hru, máte pocit, že jste ve skutečném světě. Loadovací a stylové hranice mezi jednotlivými lokacemi buď nejsou nebo jsou velmi přirozené. A to pro nás bylo těžké udělat se hrou jako Fallout, ve které je vše zničené. Předtím jsme dělali Oblivion, kde je všechno načinčané a to nebylo tak těžké z grafického nebo designového pohledu na věc, jako je to s Falloutem. Museli jsme najít cestu, jak udělat prostředí vizuálně zajímavé a zároveň depresivní, protože je zničené.
(...)
Někteří hardcore fanoušci RPG si stěžují, že RPGčko na konzoli už není tak dobré, jako by bylo na PC. Nebojíte se takové kritiky?
Ne, snad ani ne. Oblivion i Morrowind jsou hodně hluboké hry a dařilo se jim dobře na PC i konzolích. Když se podíváte na hraní jako takové a na spektrum her, které vychází, tak naše hry jsou dost hardcore. Jsou na druhém pólu v porovnání s casual hrami. Takže si myslím, že lidé od PC se bojí, ano, cítí se ohroženi tím, že pozornost herního světa je upřena více na konzole, než na PC. Ale my jsme klasičtí PC vývojáři a hry, které děláme, jsou na PC úspěšné, takže to tak budeme dělat i do budoucnosti.
Takže nechcete PC opustit?
Ne, rozhodně ne. Ne. Ne. Ne. Ne. Ne. Ale hrajeme hodně konzolových her, protože některé parádní hry jsou jen na konzolích. A víte co, spousta věcí na konzolích funguje lépe, například ve směru ovládání nebo přizpůsobení se herním mechanikám anebo tím, že se prostě jednoduše hrají. Ale mezi jednoduchým hraním a hloubkou je rozdíl, který není závislý na platformě. Nevím, proč byste ve hře nemohli mít obojí.
Autor: smejki | Odesláno: 16:51, 15.11.2008 | ID: 70a85c | Nahlásit Vaultmasterům |
Ano, platforma o hloubbce hry nerozhoduje. Na to má největší vliv vývojářský tým. A za jeho práci nese odpovědnost šéf projektu, že Todde? Prosím, pane Howarde, prosím(!), přestěhujte se do marketingového a PR oddělení. Jste skvělý prodavač a dokážete strhnout davy tak, že Fallout už snad nikdy nezemře. Nerad bych ovšem, aby jeho vývoj pod vašima rukama uháněl směrem, který je nejschůdnější a kterým ukazují prodejní čísla. Mnohokrát Vám děkuji | |||
Autor: Ratmamahatma | Odesláno: 22:18, 15.11.2008 | ID: 6f716c | Nahlásit Vaultmasterům |
Amen | |||
Autor: Jax | Odesláno: 23:05, 15.11.2008 | ID: 6f981e | Nahlásit Vaultmasterům |
Proc tak depresivne?:p Fallout 3 se rozhodne povedl a s trochu stesti (a ja verim ze bude) se Fallout 4 az nekdy vyjde povede jeste lepe:) | |||
Autor: bill | Odesláno: 03:18, 16.11.2008 | ID: 50ebc6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Ja neviem či sa podaril, hrám to už 8 hodín a zatiaľ len zabíjam rôzne príšery. Neviem či príde ešte dačo iné, možno neskôr tam bude aj nejaký q. kde sa nebude strieľať... A vadí mi jednou z hlavných postáv kt. dáva najviac úloh je tá potrhlá ženská čo píše knihu. Keby som nebol tak slabý a nepotreboval xp tak sa začnem baviť vyvraždovaním tých tupých a zbytočných NPC-čok (to si nechávam nakoniec ale asi k tomu nedôjde lebo pochybjem že tú nudu dohrám dokonca) | |||
Autor: Drizzt | Odesláno: 11:26, 16.11.2008 | ID: 51d558 | Nahlásit Vaultmasterům |
Naším mottem je: skvělé hry jsou hrány, ne dělány. Takže se snažíme nepřekombinovat design na papíře, ale namísto toho rychle nápady dostat do hratelné podoby, hrát je a zjistit, jak vlastně fungují. Jinými slovy vůbec nepřemýšlíme nad tím, co děláme. A další věc je ta pasáž o jednoduchosti, ta taky hodně vysvětluje. | |||
Autor: Ratmamahatma | Odesláno: 13:17, 16.11.2008 | ID: 6f716c | Nahlásit Vaultmasterům |
Drizzt: Tj. přesně tak. Takhle se k vývoji her přistupovat nedá a už chápu proč F3 vypadá tak jak vypadá. V minulý firmě jsem taky pár her byl nucen dokopad bez pořádnýho designu a řeknu vám, že to nikdy kvalitě nepomůže. Fortelnej design je naprostá nutnost - jasně že pak pár věcí změníte v průběhu, to bez debat, ale to s čim začínáte musí dávat smysl samo o sobě a ne, že to začnem dělat a v průběhu se snad ten smysl ukáže... Zeptejte se Ještěra, ten by o tom taky mohl říct svoje - však jeden fallout projekt vede... | |||
Autor: bil | Odesláno: 13:41, 16.11.2008 | ID: 429382 | Nahlásit Vaultmasterům |
až urobíte zopár hier s milionovymi predajmi tak potom môžete poučovať bethesdu čo má robiť. | |||
Autor: Ratmamahatma | Odesláno: 14:29, 16.11.2008 | ID: 6f716c | Nahlásit Vaultmasterům |
Jj, dokud jsem si F3 nekoupil, neměl jsem právo ho kritizovat. Teď zas nemám právo kritizovat něčí neprofesionalitu, protože sám nevydělávám milion. Jj Uwe Boll je super režiser - dělá na dražších projektech než já. | |||
Autor: toudi_sk to bil | Odesláno: 12:59, 17.11.2008 | ID: 3290ac | Nahlásit Vaultmasterům |
bil: "až urobíte zopár hier s milionovymi predajmi tak potom môžete poučovať bethesdu čo má robiť." bil, si obycajna brzda, co maju PENIAZE spolocne s kvalitou?!? tento skurveny konzumny svet je uz naozaj zrely na zanik, ked peniaze su meritkom na vsetko a vsetkych, prevazna vacsina milionarov a miliardarov su najvacsi hajzli, pretoze nemaju svedomie (cest vynimkam, ale peniazmi si mozu kupovat aj imidz) KURVA, KDE JE NEJAKY PORIADNY METEORIT | |||
Autor: bil | Odesláno: 01:24, 18.11.2008 | ID: 6f987e | Nahlásit Vaultmasterům |
ono to smerovalo proti argumentu, že Jester robí mod, tak môže poučovať Bethesdu a ten ramtatatat robil na jekaom neznamom projekte tak tiež kritizuje. Takže kritizovať môžte ale nie z pozície akoby ste boli nejakí profíci zato že robíte na nejakom mode. Proste Tod nevie čo je rpg ale že je profik a vie robiť dobré hry, to sa mu musí nechať. |