.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Ještěr, 2009-04-09 12:00:00, Ještěři zdroje nepotřebují!

Původ a ukázky nového artu, který se jistě mihne v budoucích FO2 módech a konverzích.

(Tento kus čtiva asi nelze považovat ani za menší článek, ani za větší newsku. Nejlépe je k němu přistupovat jako k updatu na osobním blogu (který nevedu), protože je to víceméně taková osobní vrtocha bez evidentního smyslu, začátku, nebo konce.)


Když jsem někdy v půlce roku 2005 spolurozjížděl projekt FOBGE, moje schopnosti a zkušenosti na tomto poli byly asi tak mizerné jako pokusy prvních kutilů upravit či přidat nějaký herní art. Jakmile se člověk o 3-4 roky později blbě usmívá nad tím, že si možná brzy sáhne na doposud netweaknutý horní limit 4.096 tilů (podlah) v Mapperu, tu a tam si uvědomí, jak se tohle všechno mj. díky průkopníkovi a notorikovi Ghostovi (megalomanská grafická vlaštovka #1; #2) změnilo. K lepšímu.

Ghostusek už se na "to otravný šukání s falloutím aengeanem" (TM) dávno vybodnul, nicméně nahradil jej jiný vysmátý hajzlík, Polák Continuum, který se v NMA community objevil někdy na podzim 2006, a protože nejsem vůbec marný hledač problémů talentů, brzy musel kličkovat před různými zakázkami pro FOBGE. Jeho první výsledky byly velice (pod)průměrně vymodelované a celkově nepasující, v lepším případě pak pouze nepasující, jenže Contie, jak mu familiérně přezdíváme, tvrdě makal a za sotva rok se vypracoval do pozice nejlepšího Fallout 2 graphics supportera & mass FRM producera na světě. No, ne, že by si toho Contie nějak extra vážil, ale takovej je prostě fakt.

V letech 2007 a 2008 mi Contie mimořádně pomohl s grafickými ambicemi FOBGE, přestože se postupem času odmrcasil i pod křídla dalších projektů, u nichž viděl šance na vydání dostatečně realisticky (Mutants Rising, Shattered Destiny Vol. 2), než mu došlo, že nejlépe udělá, když se bude prezentovat veřejně, tzn. vysype své věci do relevantního fóra a oni už si to know-how znalí zájemci přímo pod jeho nožkama nějak rozeberou. Některé jeho skvělé věci jsou ovšem mnou + lídry MR a SD stále trapně utajovány. :-) Zapojil se přitom do produkce všeho grafického snad vyjma úprav interface (ale to nevím jistě), renderovaných videí a mluvících hlav. V současnosti tak platí, že kdo chce mít svůj projekt graficky konkurenceschopný, musí s tímto Polákem úspěšně vycházet (a ne, jenom proto, že byl Fallout 3 téměř action & graphics only záležitostí, netřeba důležitost nové, unikátní grafiky ve FO2 enginu zpochybňovat).

Continuova stopa v aktuálně rozkopaných projektech

Submarine Mod (Chris Parks, Continuum, Josan12) - pro tento jako obvykle značně organizačně smrdící projekt, který si už X let dává za cíl těpnout jadernou ponorku Shiů snad někam do oblasti San Fran (ale to se neví, ostatně jako vždy, když se šolichá příliš mnoho kouhotů po jednom radioaktivním odpadišti), dával Contie dohromady téměř kompletní grafické řešení od raných návrhů po jeho provedení. Dělá to sice velmi liberálně - všechna ponorkoidní FRMka jsou myslím volně ke stažení - avšak předpokládám, že není denním chlebem většiny vezdejších návštěvníků hrabat se v zaspamovaných vláknech NMA forums: interiér přídi anebo zádi, jeden z prvních testů v Mapperu plus to samé v širší perspektivě, model skoro celé fešandy, pravděpodobně hotový výsledek.

Between Good and Evil, Mutants Rising, Shattered Destiny Vol. 2 a v podstatě každý, kdo umí "mapperizovat" nový art - alternativní verze cesty... ...po které kráčí Vyvoleného či Zakladatelova noha, nové dlaždice, ještě více dlaždic, tomuhle se v USA myslím říká "highway overpass", nicméně kdoví, jestli to vůbec dodělá, a dlaždice nedají pokoj, krásná, leč blbě aplikovatelná pustinka #1, pustinka #2. Všechno jsou to dosti obecné věci, unikátní materiál si lídři dost často drží pod zámkem už proto, že ne všichni rádi spoilery.

Mimochodem, takhle nějak by to asi vypadalo, kdyby ve Falloutu zasněžilo. Autorem nicméně není Continuum, nýbrž jistý Grayswandir.


Sečteno podtrženo, kurvárna jménem FO3 tedy FO2 rozhodně mrzce nezardousila, alespoň co se moddingu týče. Naopak - je to čím dál větší rokec! Kdypak se asi Continuovi vyrovná nějaký Čech? FOBGE stále hledá! :-)

Sdílet na Facebooku
Autor: VicOdesláno: 13:34, 9.4.2009ID: 6f7046Nahlásit Vaultmasterům
ta ponorka to je moc hezký, ale proč je to zrezlý jak samopal vzor 24, který byl ponechán na dešti a špatném počasí
Autor: smejki - ještěřinaOdesláno: 13:48, 9.4.2009ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
sněžný fallout - http://www.madbrahmin.cz/fallout_modding/graphics/cgrays1.gif
nefunguje ;-)
Autor: JaWOdesláno: 17:11, 9.4.2009ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
"kdo chce mít svůj projekt graficky konkurenceschopný, musí s tímto Polákem úspěšně vycházet"

haha a já myslel, že tě před několika dny ten Polák poslal do prdele 8-)))

viz. http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=49812&postdays=0&postorder=asc&start=98
Autor: MortyOdesláno: 17:34, 9.4.2009ID: 51873aNahlásit Vaultmasterům
Posledby odkaz na pustinku #2 ma byt *contie8, nie contie1.
Autor: VooDooOdesláno: 19:03, 9.4.2009ID: 51fd92Nahlásit Vaultmasterům
no do prdele to je fakt ponorka :D zacinam se tesit vic a vic doufam ze se toho doziju :) Jinak podle toho screenu pevne doufam ze ve falloutu snezit nebude... vypada to strasne !
Autor: RockoOdesláno: 19:30, 9.4.2009ID: 7eb542Nahlásit Vaultmasterům
Ať žije starej fallout se svou přítulnou grafikou !
Autor: Johnny NuclearOdesláno: 19:38, 9.4.2009ID: 6fbf2aNahlásit Vaultmasterům
no zrezlý to je asi proto že to tam tak vysí pěkně dlouho by mě zajmalo jak by vypadala ponorka po stu letech na místě
Autor: Johnny NuclearOdesláno: 19:40, 9.4.2009ID: 6fbf2aNahlásit Vaultmasterům
heh c se toho sněhu tejče... to spíš vypadá jako dno vyschlýho solnýho jezera či moře
Autor: smejki - johnyOdesláno: 19:48, 9.4.2009ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
jj...solný jezero mě taky napadlo
Autor: 44Odesláno: 19:53, 9.4.2009ID: 41f806Nahlásit Vaultmasterům
K snehu:
Treba zmenit textury stanov.A tej travy.
Autor: CasinoOdesláno: 19:59, 9.4.2009ID: 41f806Nahlásit Vaultmasterům
Ja som sa natom urobil . :VUAA:
Autor: toudi_skOdesláno: 20:16, 9.4.2009ID: 3290acNahlásit Vaultmasterům
okrem megalomanskej grafickej vlaštovky #1; #2 sa mi na uuuuplne vsetky obrazkove linky vypisuje:
Oddělení vaultu, které hledáte pravděpodobně neexistuje nebo bylo použito jako sklad lihovin a Nuka-Coly. Děkujeme za pochopení a přejeme krásný abstinenční den!
Autor: FreemanOdesláno: 23:49, 9.4.2009ID: 5161beNahlásit Vaultmasterům
Ta zrezlá ponorka je fakt příšera, pro chytráky - ponorka vám určitě nezrezne pokud jde o tak krátké období jako je 100 let..
Autor: JeštěrOdesláno: 23:59, 9.4.2009ID: 7f27b0Nahlásit Vaultmasterům
Freeman:

a) neumíš počítat
b) proč by to mělo někoho ve hře, kde se vyskytují mj. mluvící párači a inteligentní štíři, někoho tankovat?
Autor: JeštěrOdesláno: 23:59, 9.4.2009ID: 7f27b0Nahlásit Vaultmasterům
Jo a linky fixed, thx za report, guys.
Autor: JaWOdesláno: 00:21, 10.4.2009ID: 703650Nahlásit Vaultmasterům
Freeman: Za prvé je to skoro 200 let a za druhé pro chytráky jako seš ty bude asi novinka, že ocel ze které se dělají ponorky taky koroduje, tak jako každý kov. Zreziví ti i nerezavějící ocel. Navíc v tak agresivním prostředí jako je slaná voda, máš za pár desítek let rezavou ponorku jak nic, za 200 let z ní klidně nemusí zbýt vůbec nic.

Stačí se podívat na pár vraků ponorek z 2.světové války http://images.google.ie/images?hl=en&um=1&sa=1&q=ww2+submarine+wrecks&btnG=Search+Images&aq=f&oq=
Autor: FreemanOdesláno: 00:56, 10.4.2009ID: 5161beNahlásit Vaultmasterům
Takhle velká ponorka je dělaná do opravdu velkých hloubek, proto je kov v ponorkách opravdu velmi tlustý a přes něj je ještě plášť a nátěr. Já tedy nejsem odborník přes reznoucí ponorky, ale ani za 200 let by podle mě nebyla zdaleka tak prožraná po celém povrchu.., ale těžko říct :) a co se týče těch int. páračů - je to prostě vysvětlené, že se to tak stalo mutací a kdovíčim ještě, tudíž v tom světě reálné. Prožraná ponorka mi reálná nepřijde.
Autor: FreemanOdesláno: 00:58, 10.4.2009ID: 5161beNahlásit Vaultmasterům
A když už zpochybňuju, špatně vypadá i ta široká silnice. Není špatný nápad zkusit tam dát širokou silnici, ale na téhle je na první pohled vidět, že vznikla roztažením silnice obyčejné. Prostřední pruh je příliš velký a chybí pruhy oddělující jednotlivé proudy silnice.. Takhle to skoro působí jen jako normální mapa s malinkou postavičkou Narg :)
Autor: ZeroOdesláno: 01:07, 10.4.2009ID: 426c0eNahlásit Vaultmasterům
A nechceš ještě napsat že číslo na obleku té postavy je trochu nakřivo? Detailisto.
Autor: FreemanOdesláno: 01:47, 10.4.2009ID: 5161beNahlásit Vaultmasterům
2 Zero - opravdu si myslíš, že dálnice s jediným pruhem je malý detail?
Autor: LiTchajPoOdesláno: 03:20, 10.4.2009ID: 5160f2Nahlásit Vaultmasterům
Hej. Freemane. Kecat umí každej, máš volné pole k seberealizaci, tak se předveď, co umíš Ty! ;) Jsem sice optimista, ale pochybuji...
Autor: JaWOdesláno: 09:33, 10.4.2009ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
Freeman: Tloušťka trupu ponorky a to, že se dělá do velkých hloubek opravdu nemá nic společného s tím, jak vypadá zkorodovaná na povrchu. To je uvažování desetiletého dítěte. Jakýkoliv ochranný nátěr ti sleze ve slané vodě za pár let. Když vezmeme trup ponorky o tloušťce 150mm a řekněme, že za jeden rok zkoroduje o 1mm (což jsem někde na webu našel), tak máme za 150 z tvé slavné ponorky jen rezavý škraloup, když nebereme v úvahu, že uvnitř nekoroduje, což je nesmysl. Pokud tomu stále nechceš věřit, tak si někde něco přečti.

To co je na obrázcích není dálnice, ale přistávací dráha a ta někdy má a někdy nemá vnější pruhy.
Autor: toudi_sk to DžesterOdesláno: 10:08, 10.4.2009ID: 3290acNahlásit Vaultmasterům
Autor: Ještěr
Jo a linky fixed, thx za report, guys.

ani jeden link (nie na hlavnej stranke VŠB, ale tu) mi stale nefunguje, cize vsetky za tymto nadpisom ->
Continuova stopa v aktuálně rozkopaných projektech
2 pičťúresi zo stranky BGE idu, ale ani jeden zo stranky http://madbrahmin.cz/
rad by som veril tomu, ze je chyba medzi monitorem a židlí
Autor: JaWOdesláno: 10:12, 10.4.2009ID: 430b0aNahlásit Vaultmasterům
toudi_sk: Jo, nefungují. Správci už na tom začali pracovat... asi před rokem 8-)))
Autor: smejki - toudiOdesláno: 13:09, 10.4.2009ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
je to tím, že jak sem vlezeš, přidá to z neznámého důvodu do adres v článku ještě mezisložku "diskuse" => zatím nezbýví nic jiného, než ji mazat popř. mít v jinym tabu otevřenou brahmínu
Autor: toudi to smejkiOdesláno: 15:24, 10.4.2009ID: 3290acNahlásit Vaultmasterům
diky moc, funguje to a dost dobre obrazky ;)
Autor: K.Odesláno: 12:56, 11.4.2009ID: 60f086Nahlásit Vaultmasterům
Hm, zajímavý problém :-)

Je to ale logické, toto je _správné_ chování - pokud používáte relativní odkazy (fallout_modding/graphics/contie7s.gif), tak se převedou (v prohlížeči, viz zdrojový kód, tam žádná /diskuse/ není) z:

fallout_modding/graphics/contie7s.gif

na

http://jmenoserveru.tld/spousta/adresaru/ve/kterych/zrovna/ctete/
fallout_modding/graphics/contie7s.gif

Zatímco "absolutní":
/fallout_modding/graphics/contie7s.gif

se vždy převede na:
http://jmenoserveru.cz/fallout_modding/graphics/contie7s.gif

ať už na obrázek odkazujete z http://jmenoserveru.tld/spousta/adresaru/ve/kterych/zrovna/ctete/ nebo ne. Každopádně se podívám, jak se obrázky v redakčním systému přidávají .-)
Autor: smejkiOdesláno: 13:01, 11.4.2009ID: 70a85cNahlásit Vaultmasterům
budiž velebeno KFC!
Autor: c-xOdesláno: 13:43, 12.4.2009ID: 8013a2Nahlásit Vaultmasterům
K.: ty si asi nikdy nepracoval s unix systémy co?
Autor: K.Odesláno: 15:50, 12.4.2009ID: 60f086Nahlásit Vaultmasterům
c-x: S Unixem jsem nikdy nedělal, ale starám se o servery bežící na Linuxu a na desktopu mám Linux už hezkých pár let .-)

Upřímně, není mi jasné, co má html (<a href="neco/nekde" ... vs <a href="/neco/nekde" ) společného s Unixem...
Přidat komentář

Pravidla diskuse

  • Příspěvky nesmí porušovat platný právní řád České republiky ani nabádat k jeho porušování.
  • Příspěvky nesmí obsahovat reklamu.
  • Příspěvky nesmí být přehnaně vulgární nebo primitivní.
  • Žádné příspěvky typu "První !!69".
Za porušení pravidel hrozí smazání příspěvku, permanentní BAN nebo kontaktování Policie ČR. Provozovatel si vyhrazuje právo uchovávat, zaznamenávat a v případě potřeby zveřejnit IP adresy všech přispívajících. Jakékoliv připomínky prosím pište na adresu abuse (zavináč) madbrahmin (tečka) cz.

Jak vypadá BAN na madbrahmin.cz? Spočívá v přidání Vaší IP adresy do firewallu přímo na serveru - cokoliv pod madbrahmin.cz tedy pro Vás přestane ve světě internetu existovat. Madbrahmin.cz se ve Vašem prohlížeči již nikdy nenačte.