.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv .. |
K oskenovanému PC Gameru jsem se dostal až včera večer a narazil jsem ještě na pár zajímavostí. Tou jednou je ukázka ze hry. Dá se to brát jako spoiler, takže pokud se chcete nechat překvapit, dál nečtěte.
Jak už bylo řečeno včera, hru nezačínáte jako obyvatel Vaultu, ale jako kurýr, který nese balíček přes Mohavskou poušť, zraněný a ponechaný smrti v mělkém hrobě, vyhrabán robotem Victorem a ošetřen doktorem Mitchellem na místě zvaném Goodsprings (toto městečko opravdu existuje. Kdysi hornické městečko, kde se těžilo zlato, stříbro, měď a zinek, má nějakých 232 obyvatel a leží 33 mil na jihozápad od Las Vegas.)
Projdete si "vigour testem", "Rorschach testy", dostanete PipBoy a vydáte se do nehostinného světa najít toho, kdo vás téměř zabil. Zajdete do Prospector's Saloonu (který může vypadat zrovna tak, jak Pioneer Saloon v současném Goodspings) a zjistíte, že místní mají dva problémy: zmutované geckony, kteří útočí na jejich zásoby vody (v poušti je voda cennější než zlato) a tajemného cizince, který se skrývá na záchodku. Z geckonů si velkou hlavu dělat nebudete. S pomocí "Varmint Rifle", nové zbraně, vhodné na ustřelování končetin na velkou vzdálenost (Podle Wikipedie jde o zbraň nízkého kalibru (.22 LR/5.6x15mm) nebo vzduchovku vhodnou k lovení menších škůdců jako jsou krysy a ptáci.)
Uprchlík je už větší oříšek. Když vstoupíte do saloonu, narazíte na gang uprchlých odsouzenců, který si říká "Powder Gangers". Vyhrožují vypálením celého města, pokud jim místní nevydají obchodníka Ringa. Barman si postěžuje, že obchodník, kterého hledají, přišel před týdnem do městečka, byl napaden a okraden. "Říkal, že ho pronásledují a potřeboval se někde schovat. Mysleli jsme, že je jen v šoku a nachali ho, ať se ukryje. Nečekali jsme , že si pro něho někdo přijde."
Tady je na vás, jak se rozhodnete. Buďto stáhnete ocas a vydáte Ringa do spárů "Powder Gangers" nebo vymyslíte něco jiného. Sám na ně stačit nebudete, takže budete potřebovat nějakou pomoc. V tomto Falloutu je reputace důležitá. Nové možnosti se vám otevřou podle toho, jak se zachováte. "Powder Gangers" nejsou nijak velká hrozba, ale bude asi lepší je nenaštvat. Jak hra nabírá větších otáček, skončíte ve větších a nebezpečnějších konfliktech.
Josh (J.E.Sawyer), který předvádí demo, se rozhodne pomoci ukrývajícímu se obchodníkovi. Promluví s Ringem na hajzlíku a Sunny Smilem, místním rangerem. Sunny se podělí o pistoli a nějaké vylepšení a také upozorní na to, že to ještě na "Powder Gangers" nebude stačit. Bylo by dobré se poptat Easy Peteho (to je ten dědek s šedivým plnovousem a slaměném klobouku). Joshova postava má investované body do výbušnin a díky tomu Pete rád svěří několik výbušnin někomu, kdo s nimi umí zacházet.
Takhle princip funguje se všemi dovednostmi: věda, těžké zbraně, oprava nebo plížení - hráč obdrží možnosti přizpůsobené jeho stylu hraní. Pete má radost, že dynamit, který vám dal, pomůže městu, ale má napřed několik otázek. Josh se ho snaží přesvědčit, aby se přidal, ale v přesvědčování selže. Na Trudi v baru se Josh v dialogu snaží použít možnost "plížení", snaží se jí přesvědčit, že může přepadnout "Powder Gangers", ale na ní to nezapůsobí (nízká dovednost) a jen mu popřeje "Hodně štěstí s tím tvým, ehm, přepadem."
Pak Josh zajde k místnímu obchodníkovi, kde zase použije dovednost "Obchodoování", které nejenže snižuje ceny, ale umožňuje i smlouvat. V tomto případě obchodníka přemluvíte, aby vám pomohl. Pokud totiž "Powder Gangers" město vypálí, nezůstane nikdo, kdo by jeho zboží kupoval. Obchodník odpoví: "Myslím, že máš pravdu. Každému mohu dát koženou zbroj a nějaké náboje navíc."
Josh použitím svých schopností získal modifikovanou 9mm pistoli, náboje, koženou zbroj, pomocníka a vrací se tedy do saloonu. Přichází gang v počtu asi deseti osob, vyzbrojených palicemi a baseballovými pálkami. Neočekávali odpor, natož dynamit. Josh zapne VATS a nakrmí je výbušninami. Několik členů gangu přesto prorazilo až k němu. Josh přepne na zbraň na blízko, na golfovou hůl, přesněji železnou devítku a napálí to gangsterovi přímo do koulí. Josh pak přepne na jednoranou brokovnici, vyprázdní obsah do gangsterovy hrudi a ten odletí jak hadrový panák na druhou stranu místnosti.
Vítězství. Městečko je zachráněno a reputace hráče se zvýšila. Místní jsou teď k hráči přátelštější. Ještě se jdete rozloučit s Ringem, který vám řekne, že ho můžete najít u Crimson Caravan ve Vegas, když půjdete kolem. Všem kápne slza a ukázka končí.
Autor: hejlík | Odesláno: 14:08, 9.2.2010 | ID: 5160f2 | Nahlásit Vaultmasterům |
Powder Gangers = Power Rangers? | |||
Autor: JaW | Odesláno: 14:13, 9.2.2010 | ID: 524da6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Dobrý postřeh. Máme tu první kulturní referenci 8-))) | |||
Autor: Hellbilly | Odesláno: 16:21, 9.2.2010 | ID: 32b55e | Nahlásit Vaultmasterům |
Áá, narážky sú super...slušné nápady, tá ukážka vyzerá že to nebude tak k uzúfaniu debilné a nenápadité ako F3 | |||
Autor: smejki | Odesláno: 17:14, 9.2.2010 | ID: 70a85c | Nahlásit Vaultmasterům |
je to lepší než mnohá došlá povídka v soutěži :D | |||
Autor: hejlík | Odesláno: 18:39, 9.2.2010 | ID: 5160f2 | Nahlásit Vaultmasterům |
Nevím, neříkám, že to nemá kulervoucí název (ostatně, "Zaprášení pochůzkáři" popřípadně "Střelný prach předáka" - opravdu, nemá cenu to překládat), ale bylo to okamžitě první, co mne napadlo. Stejně tak, že Ringo má kámoše Paula, Johnna a JaWa... | |||
Autor: Kein | Odesláno: 19:19, 9.2.2010 | ID: 7f274e | Nahlásit Vaultmasterům |
Tímto "spoilerem" jsem si jen potvrdil to, že to bude pí*ovina... Vůbec se mi to nezamlouvá. Nebo se jen mi zdá nelogické to, že neznámému člověku nacpou hned z kraje do ruky pistoli a dynamit? Nehledě na to, že schovka na hajzlu ty takzvané nájezdíky vůbec nenapadla, při první návětěvě v báru. Na closed nikdy nikdo přece nechodí, protože všichni močí a stolí venku...vlastně já zapomněl NPC na záchod nechodí, tak to potom jo......tento quest je nápaditost sama. | |||
Autor: JaW | Odesláno: 19:46, 9.2.2010 | ID: 524da6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Keine, Keine. Ty "nelogičnosti" jsou v textu vysvětleny. Dynamit i pistoli dostane od lidí hlavně díky přesvědčování (dostatečně vysokými dovednosimi). Nevidím v tom nic nelogického. Někdo chce udělat ve městě pořádek, nasadit svou vlastní kůži, vykopat z města padouchy, co přišli dělat jenom problémy, zločince, kteří by jim tu pistoli a dynamit stejně jak tak vzali a ještě by je přitom ohrozili na životě. V tom nevidím vůbec nic nelogického. Ohledně schovky na hajzlu. Už vidím jak ty a tvoje banda, hledající svou uprchlou oběť, když vstoupíte do města, kde by se asi ta oběť měla (možná) nacházet, půjdete najisto - do prvního baru na hajzlík. Fakt sem se teď zasmál. Spíš by mě zajímalo, na co ho honí, když mu všechno už sebrali. Tomu říkám nelogičnost (leda by měli nějaký úplně jiný důvod ...třeba má u sebe mapu s pokladem hehe) a ne schovka na hajzlu 8-))) | |||
Autor: Sangwiny | Odesláno: 19:57, 9.2.2010 | ID: 8e1c3a | Nahlásit Vaultmasterům |
Nápadité to je, ale to převyprávění "bitvy" mě zvedlo žaludek. Celá bitva vypadá jak nějaký Rambo like survial... | |||
Autor: JaW | Odesláno: 20:07, 9.2.2010 | ID: 524da6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Sangwiny - prosím? Mám ti převyprávět "nápaditou" bitvu z Falloutu 3? | |||
Autor: smejki - sangwiny | Odesláno: 20:28, 9.2.2010 | ID: 70a85c | Nahlásit Vaultmasterům |
fuck yeah! ty jsi vůl jak anděl každá hra jede na rambo styl... více méně (kromě simulací). ve f3 můžeš s nulovým skillem (trochu přeháním, aby to vyniklo) bez pomoci vyhladit celou Pustinu a přitom mnohem lépe trénovaní BOSáci, osamělí rangeři atd. nejsou schopni ničeho. v f3 je každý souboj jen pouťová střílna s výhrou v podobě splash damage animací. i thank not. a nechoď na mě s hard obtížností | |||
Autor: JaW | Odesláno: 20:32, 9.2.2010 | ID: 524da6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Smejki, já opravdu netuším, proč na něj vyjíždíš... | |||
Autor: smejki | Odesláno: 20:36, 9.2.2010 | ID: 70a85c | Nahlásit Vaultmasterům |
já na něj nevyjíždím ::mrgreen krom toho, se sangwinym se trochu známe, takže moje volování nebude brát úplně vážně....snad | |||
Autor: Kein | Odesláno: 23:27, 9.2.2010 | ID: 7f274e | Nahlásit Vaultmasterům |
JAWe, ty mi chceš tvrdit, že gang jenž přebývá v tom samém baru, vněmž se na hajzlíkách skrývá jejich cíl, si nevšímne, že na těch hajzlech je? Tak tupí lidé snad nejsou nikde na světě. A na to obdarovávání zbraněmi jen za "příslib" mám stále svůj názor... v normální společností možná, ale v pustině kde má každý všeho málo bych o tom pochyboval. Je to trapné, se stejným nadšením se mluvilo i o suprtrůpr úkolech s příručkou přežití v pustině od Moiry ve F3 a jaká to byla nelogická hrůza... | |||
Autor: smejki - Kein | Odesláno: 03:05, 10.2.2010 | ID: 70a85c | Nahlásit Vaultmasterům |
a obří mravenci jsou logičtí? | |||
Autor: Kharkow | Odesláno: 06:52, 10.2.2010 | ID: 6fc11c | Nahlásit Vaultmasterům |
Index očekávání 7/10, index nadšení 2,13/10 :( | |||
Autor: Kein | Odesláno: 10:56, 10.2.2010 | ID: 7f274e | Nahlásit Vaultmasterům |
Smejki, Smejki... | |||
Autor: smejki | Odesláno: 12:50, 10.2.2010 | ID: 70a85c | Nahlásit Vaultmasterům |
Keine, Keine....Ábel z vás dvou pobral mnohem víc inteligence. | |||
Autor: Sangwiny | Odesláno: 18:48, 10.2.2010 | ID: 8e1c3a | Nahlásit Vaultmasterům |
Smejky máš tam chybku, místo "mnohem víc" tam mělo být "všechnu". Jinak jste zřejmě nepochopili, jak jsem to myslel. Já nechtěl odsoudit bojový systém hry, jen se mi nelíbil styl hry autora(?). Resp. všechno řešit přes VATS... | |||
Autor: JaW | Odesláno: 19:30, 10.2.2010 | ID: 524da6 | Nahlásit Vaultmasterům |
Sangwiny - a já bláhový myslel, že tohle dojde každému, že ten VATS zapnul jen kvůli tomu, aby ukázal, že přidali nový úder "Fore" pro boj zblízka. Teď vidím, že jsem se mýlil. Osobně bych byl rád, kdyby z VATS konečně udělali opravdu funkční propracovaný soubojový systém a ne jen nesmyslnou bullet time efekt šaškárnu, kdy nebude soupeř v nevýhodě, kdy půjdou trefovat i jednotlivé části těla při boji zblízka a kdy to přinese do hry konečně trochu taktiky. | |||
Autor: Sangwiny | Odesláno: 22:03, 10.2.2010 | ID: 8e1c3a | Nahlásit Vaultmasterům |
...ještě dodat to, aby odstranily zásah, který se povede v 19 z 20 případů, při šancích i okolo 30%... |