Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: NeoWorm
Text: Většina JRPG má obrovský potenciál být dobrými RPG. Většinou to má propracovaný svět s danými pravidly, originální zápletku, skvěle napsané charaktery. Ale chybí tomu to co RPG dělá RPG - možnost vžít se do role postavy v tom světě, rozhodovat se za ní, vetknout jí nějaký svůj charakter, měnit a rozvíjet ten charakter. Drtivá většina JRPG (FF dokonce úplně všechny) tuhle možnost nenabízí vůbec nebo jen v extrémně omezené míře (pojmenování postavy a jedno či dvě kritická rozhodnutí). Pak se dá jen těžko brát tyhle hry za RPG. Paradox je že japonci se zároveň vyžívají v různých visual novelách a dating simech, kde se zase nic jiného krom vývoje charakteru neřeší. Ale když má dojít na spojení těhle dvou aspektů končí to u her které se přepínají mezi RPG dobrodružným módem a VN balicím módem, přičemž tyhle módy jsou striktně rozdělený a navzájem se neovlivňují. To je situace na facepalm...