Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: Viky
Text: No, jsem ráda, že jsem vystihla, v čem má tvoje povídka problém. Sám to vidíš, tak proč jsi takový zmetek poslal? Není každému dáno psát. Mně to třeba nejde, tak to nedělám. Pokud tě nenapadají závěry, tak nepiš, nebo jenom do špulíku, protože chtít napsat povídku bez pointy je, inu, bez pointy aneb beze smyslu.
Ano, tvůj prolog je špatný specificky, neboť je zbytečný. Ty nějak vykreslíš hrdinu a svět a dál s tím nijak nepracuješ. Naprosto nijak. Když ten "prolog", který v šestistránkové povídce fakt nemá co dělat, vyhodíš, nestane se vůbec nic. Ale vůbec nic. Vykreslení hrdiny se nijak nezmění, neb hrdina je definován svými hláškami. Vykreslení světa se nezmění, neb svět je definován postavami a kulisami. Co víc, vystřihne-li se sporná pasáž, povídka funguje lépe, neboť "prolog" nastiňuje jiný svět a jinou atmosféru, než v jaké se pohybují postavy a kulisy zbytku povídky.
Píšeš, že pokračování povídky bylo zahalené v prachu. Fajn, hláškuj, mně to humorné nepřišlo. Hlavní problém je, že hrdina téhle druhé části nemá nic společného s hrdinou části první, zejména ne charakterově. Opět, v první části nastíníš tragický umírající svět beznaděje a bezohlednosti, abys v druhé části rozherával komedii? Ne, takhle to fakt nefunguje.
Ano, jsi pohlavkován za nerozepsání krysařského tématu, protože tvoje povídka z tohoto motivu vzala svůj název. A po prologu a humorné vložce tu už mnoho jiného k rozepsání nezbývá, není-liž pravda? A pokud ti je název ukradený, tak použij radši nějaký generický než tohle.
Dynamický vývoj ghůla? Nu, Kulhánek by to na těch pár řádcích možná stihnul, ale on je mistr zkratky a ty evidentně mistrem zkratky nejsi. Tvůj hrdina žádným vývojem neprochází, ten je nějaký, cvak, je nějaký, cvak, je nějaký, bez návaznosti na cokoli. Hlavní motiv že měla být parafráze Věci Makropulos? Tak k tomu by čtenář nedošel, ani kdybys mu to tam napsal. A povšimni si, že i Čapek na vykreslení povahy Emilie potřeboval tři dějství a ne jen pouhých šest stránek.
Chceš radu? Ujasni si, co vlastně chceš psát. Tragédii? Komedii? Epos? Tklivý příběh staletého tvora? Akční střílečku? Rozhodni se a drž se toho, nemíchej čtyři žánry na třech stranách. Nepiš, dokud nemáš aspoň nějakou pointu. Slabá pointa snese jen krátký příběh. Když buduješ atmosféru, tak ji buduješ pro celou povídku, ne pro odstavec budování atmosféry. Ale hlavně, buď ke svým dílům nemilosrdný a velmi kritický.
S tím, co jsi napsal, mne mrzí o to víc, že tvoje dílko prošlo do druhého kola a dokonce předstihlo včerejší povídku. Mělo vypadnout.