.. vstup do vaultu .. orientace .. vaultmasteři .. contact us .. galerie .. kniha hostí .. fórum .. archiv ..
Chcete opravdu nahlásit tento příspěvek?
Autor: Lordus
Text: Tak po prvotní skepsi jsem si to ve volném čase zkusil zahrát a tady jsou moje dojmy.

Pokud Vás nenadchl ani FNV, tj. to lepší z nových falloutů, tak je pochopitelné, že Vás nebude bavit ani F4. Ale tohle se tu rozebíralo už při F3.

Omezená dialogová funkce je důsledek kompletního namluvení rozhovorů hlavního hrdiny/hrdinky. Neříkám že je to dobře/špatně, vzhledem k tomu, že nové hry moc nehraji, tak nevím, jestli tohle prostě není obecný trend, zvlášť u konzolí. Prostě kdo by chtěl na TV číst nějaký dialog, když okem zahlédne klíčové slovo a dialog pak uslyší. Co je horší, že mám pocit po cca 10 hodin. hrání, že ty dialogy vedou téměř k jednomu cíli. Ale nevím, třeba mi to někdo vyvrátí, kdo se dostal už do nějaké mnohem více zalidněné oblasti.

RPG systém je jiný a rozhodně si nemyslím, že by byl úplně na škodu. Ano, není zde klasické tagování hlavních skillů, včetně bojových. Tj. můžete používat všechny druhy zbraní. Na druhou stranu ten systém nevylučuje specializaci (bonusy pro klíčové druhy zbraní). Toť rozhodně pozitivní bod. Pro tu skupinu lidí, kteří nebudou hrát F4 vícekrát (asi naprostá většina hráčů) je to ideál, neboť budou moci použít jiné druhy zbraní, které by jinak použít nemohli. Prostě si z raketometu vystřelíte, ale zároveň se můžete specializovat na snipera např.

Co se týče skillů, které si otevřete pouze při určité výši specialu (teď plácnu, nevím to z hlavy, abych měl výrobu upgradu zbraní, tak potřebuju vyšší level percepce), tak to ve hře defacto znamená, že pokud chcete v určité fázi začít craftit zbraně, tak můžete, pouze si nejprve musíte zlepšit ten konkrétní special a pak skill. Tj. nejste v půlce hry v prdeli, že jste si na začátku netagli něco, o čem jste nevěděli, že vás to třeba bude bavit hrát, pouze si počkáte o level dva navíc, než se k možnosti dostanete. Protože je ve hře asi opravdu hodně questů a lokací, tak Vám nezbyde než je prostě hrát, levelovat a rozdělit skilly.

Co se týče soubojů, tak zatím jsem narazil pouze na raidery, ghouly, pár supermutantů, a ty nový ******. Hraju na hard, zbytečně neloaduju, jen když chcípnu nebo si hodím granát pod nohy kvůli lagu (nemám nejnovější comp) a nepřátelé mi dávají zabrat. Ghoulové jsou rychlý i ve VATS (pokud aimujete na část těla, tak se stane že se vám dostene během VATS do zákrytu a máte smůlu), raideři se schovávají za překážky, i za stromy, takže taktéž, pokud jste naklikli část těla, můžete mít smůlu.

Na hard při troše přemejšlení, odstupu a taktického útěku mi ty léky a stimpaky moc nedocházejí, ale taky jich nemám nekonenčo, nutí mě to jíst jídlo kvůli HP a před očekávaným těžkým bojem pravidelně drogy, což u NV a předchozích dílů nebývalo zvykem.

Power armor zatím nepoužívám, nemůžu ho zatím opravit a energie mám do něj málo. Ale nějak mi to přestalo vadit. Chodit s ním prostě zatím nemusím.

Co mě sere jsou ti společníci, kteří jsou nesmrtelní, pouze mohou být dočasně vyřazení z boje. To mi na tý hře vadí, ale tahám ho s sebou, protože alespoň koncentruje na sebe palbu.

Chtěl bych vědět, jestli se příběh nějak rozjede (dělám zatím dost postranních questů ,abych si zvedl level, skilly a perky), tak hlavní linii zatím nedávám.

Nebudu se rozepisovat ohledně divných animací a pohybu, neznám jiné hry a tak nevím, jestli to jde nebo nejde už nějak rozumně vyřešit, ale zatím mě to nutí hrát dál. Uvidíme.
Kontaktní údaje